Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1374281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline QGforcing

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3360 dnia: 27 Czerwca 2020, 11:18:30 »
Nie w temacie, ale spytam. Czy FreeTrack, TrackIR idzie jakoś uruchomić w MaSzynie? Jak nie to czy Exe będzie kiedyś coś takiego obsługiwało? Kiedyś już ktoś dawno o to pytał, nie wiem czy o temacie zapomniano czy jeszcze po prostu na to za wcześnie.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3361 dnia: 27 Czerwca 2020, 14:08:46 »
Niestety tylko w moim branchu jest niezmergowany od ponad pół roku.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 886
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3362 dnia: 28 Czerwca 2020, 21:53:39 »
Wprowadziłem na próbę dynamiczne zmiany tablic dworcowych w Bałtyku Głównym na Euro2012. Wszystko w zasadzie działa, ale:
- Nie można uzyskać wielkich liter,
- Nieakceptowane są spacje (parser je źle interpretuje), natomiast podkreślniki w ogóle się nie pojawiają.
Stosowałem tylko wpisywanie ręczne w .ctr, bez whois z flagą 33. Nie wiem, czy to kwestia exe czy skryptu w tablicach.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3363 dnia: 29 Czerwca 2020, 03:43:04 »
Brak obslugi wielkich liter i spacji to blad jaki wkradl sie przy okazji laczenia galazek exe, bedzie ogarniety w nastepnym uaktualnieniu. Natomiast niewyswietlanie podkreslnikow najprawdopodobniej spowodowane jest brakiem tego znaku w czcionce/czcionkach z jakich korzysta skrypt malujacy tablice.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3364 dnia: 29 Czerwca 2020, 17:46:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, panel pomocnika powinien nieco inteligentniej dobierac informacje o stanie hamulca

- poprawka, parametry skryptow make: powinny ponownie prawidlowo obslugiwac spacje i wielkie litery

- dobra zmiana, dyrektywy include nie powinny wymagac szamynstwa z formatowaniem plikow .fiz

- dobra zmiana, ikona pliku exe symulatora zostala zastapiona wariantem przygotowanym przez mariusza1970

- poprawka przygotowana przez Adriana Kwiatkowskiego, przelacznik oswietlenia wnetrza kabiny powinien dzialac zgodnie z oczekiwaniami

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy i stelego, w pliku .fiz mozliwa jest parametryzacja asymilacji przewodu glownego.
Cntrl.
OMP= Maksymalny wzrost ciśnienia w przewodzie głównym podczas asymilacji hamulca. [bar]
OPD= Prędkość spadku ciśnienia w przewodzie głównym po asymilacji hamulca. [bar/s]
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2020, 17:55:46 wysłana przez Stele »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3365 dnia: 29 Czerwca 2020, 18:04:10 »
Brak obslugi wielkich liter i spacji to blad jaki wkradl sie przy okazji laczenia galazek exe, bedzie ogarniety w nastepnym uaktualnieniu. Natomiast niewyswietlanie podkreslnikow najprawdopodobniej spowodowane jest brakiem tego znaku w czcionce/czcionkach z jakich korzysta skrypt malujacy tablice.

Jako autor skryptu do tej tablicy poczułem się wezwany do sprostowania.

Fragment pliku *.inc z tablicą:

//przykladowy wpis:
//include peronowe/tablica_1k_pti-tft38.inc none 0 0 0 0 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1&do="Wrocław Główny"&przez="Gdańsk Główny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia"&godzina="16:23"&nazwa="KASZUB"&numer="R 16532"&opoznienie=5 end

Spacje można uzyskać zamykając frazę w cudzysłów, natomiast podkreślników nie ma w czcionce z oczywistego powodu - nie wyświetlają się na tablicy. Z tym, że podkreślniki są po prostu pomijane bez robienia odstępu, przez co pojawi się np. "GdańskGłówny" zamiast "Gdańsk Główny".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3366 dnia: 29 Czerwca 2020, 18:52:31 »
Blad obslugi w exe polegal na tym, ze napotkana spacja w tekscie, rowniez objetym w cudzyslowy, obcinala reszte lancucha tekstowego. Co do obslugi podkreslnikow, moze sensowna bylaby zmiana w skrypcie by byly one zamieniane na spacje zamiast pomijane? Bedzie to zgodne z traktowaniem przez exe podkreslnikow w nazwach stacji.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 886
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3367 dnia: 29 Czerwca 2020, 19:38:45 »
Podkreślniki są w zasadzie niepotrzebne, zastosowałem je myśląc, że trzeba je dawać w miejsce spacji. Na obecnym exe spacja już działa bez zarzutu, wyświetlają się też wielkie litery. Można samemu przetestować (zamieniłem podkreślniki na spacje).
Skoro już wszystko działa, to biorę się za pozostałe scenariusze bałtyckie. Może i za L053... chociaż nie wiem czy te monitory zmieszczą się w Dębicy na tych strasznie wąskich peronach.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3368 dnia: 29 Czerwca 2020, 23:51:35 »
Co do obslugi podkreslnikow, moze sensowna bylaby zmiana w skrypcie by byly one zamieniane na spacje zamiast pomijane? Bedzie to zgodne z traktowaniem przez exe podkreslnikow w nazwach stacji.

Co prawda skoro błąd wymuszający użycie podkreślników został już wyeliminowany, a i skrypt do tej pory nie został nigdzie zastosowany poza wspomnianym testem podesłanym przez @Transkeia, w związku z czym można by było używać wyłącznie spacji, to dodałem taką funkcjonalność na wypadek gdyby kiedyś tablice kierunkowe zostały bardziej zautomatyzowane. Jest już na repo.

Brak polskich znaków we wspomnianych nazwach stacji w rozkładach jazdy jest kwestią odrębną.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3369 dnia: 30 Czerwca 2020, 20:39:06 »
Jak ktoś chce mieć aktywne tablice peronowe w Alakowicach póki do tamtych nie ma skryptu, to można zamiast tamtych wpisów wyświetlaczy dać te:
include peronowe\tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_ala1 5228.39 11.20 -8655.50 308.75 peronowe/pti-tablica peronowe/pti-tablica end
include peronowe\tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_ala2 5286.07 11.20 -8700.51 308.75 peronowe/pti-tablica peronowe/pti-tablica end
Mają ustawioną odpowiednią rotację także nie trzeba nic zmieniać.
Potem tylko dorobić eventy i gotowe.
Przykładowe eventy do których trzeba było dopisać ich wywoływanie np. przez eventlauncher:
event ala_ws_r55338 texture 0 monitor_ala1a|monitor_ala2a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1&do="Baltyk Plaza"&przez="Chocianowice,Baltyk Glowny"&godzina="10:32"&nazwa="Regio"&numer="R 55338" none endevent
event ala_ws_ic45143 texture 0 monitor_ala1a|monitor_ala2a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1&do="Wejherowo"&przez="Baltyk Glowny"&godzina="10:38"&nazwa="Intercity Kaszub"&numer="IC 45143" none endevent
Mimo wszystko jest lepiej przypisywaną tablicę uzależnić np. od unikatowej nazwy rozkładu pociągu (za pomocą whois).
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2020, 22:35:22 wysłana przez gg »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3370 dnia: 02 Lipca 2020, 01:13:16 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodane do juz istniejacych couplerattach:/couplerdetach: dedykowane dzwieki zapinania/rozpinania poszczegolnych elementow sprzegu:
brakehoseattach: brakehosedetach: // przewod glowny hamulca
mainhoseattach: mainhosedetach: // przewod zasilajacy
controlattach: controldetach: // ukrotnienie
gangwayattach: gangwaydetach: // mostek
heatingattach: heatingdetach: // ogrzewanie

- w ramach koncertu zyczen, na bis, dodane urzadzenie kabinowe: lampka i-mainbreakerblinking: sygnalizujaca zamkniecie wylacznika szybkiego oraz sygnalizujaca miganiem gotowosc do zalaczenia WS

- w ramach koncertu zyczen, na drugi bis, stan lampki aktywacji obslugi hamulca EP dostepny jest dla modulu uart (bajt 0, bit 0)

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3371 dnia: 04 Lipca 2020, 22:38:01 »
Póki co wstrzymałbym się ze zmianą loga, do póki nie znajdzie się ewidentnie lepsza alternatywa. Nowe, w większej rozdzielczości, może i wygląda lepiej, ale jako ikonka na pasku zadań wygląda fatalnie. Idąc z duchem czasu, odstawiłbym motyw czoła siódemki i postawił na minimalizm. Moim zdaniem niezłą opcją byłoby wycięcie z loga symulatora samego SZ, symbolizującego zarówno nazwę symulatora, jak i przekrój szyny.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3372 dnia: 04 Lipca 2020, 22:40:33 »
Mariuszowe wygląda git w 32px, sypie się w 16px. Moje wygląda git we wszystkich rozdzielczościach, ale tak nijako w 32px.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3373 dnia: 04 Lipca 2020, 22:42:46 »
Moim zdaniem niezłą opcją byłoby wycięcie z loga symulatora samego SZ, symbolizującego zarówno nazwę symulatora, jak i przekrój szyny.

Użycie tego samego loga co starter wydaje się mieć sens, jednak w przypadku kiedy uruchomimy symulator ze startera - na pasku zadań będą dwie aplikacje o identycznych ikonach, a powinny być odróżnialne.

Offline RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 652
  • ISE Siedlce
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1905
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3374 dnia: 04 Lipca 2020, 22:47:27 »
Starter ma zielone "SZ", można by było użyć wersji w kolorze białym lub czarnym.
Проходи, не задерживайся.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3375 dnia: 06 Lipca 2020, 00:00:57 »
Pomysl "uwspolczesnienia" ikony symulatora wydaje mi sie interesujacy; jesli znajdzie sie darczynca rzeczonej ikony i nie bedzie zbyt wielu protestow, mozna by chyba taka impreze przeprowadzic.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, reczne krany zaworow pantografow nie powinny przekazywac zmiany swego stanu do reszty pojazdow

- dobra zmiana, okienko pomocnika powinno nieco inteligentniej wyliczac i/lub prezentowac odleglosc do zmiany dozwolonej predkosci

- zeby bylo tak jak bylo, w logu zglaszane sa tekstury o watpliwych wymiarach

- funkcjonalnosc, przygotowana przez Stelego obsluga nowych urzadzen kabinowych:
dirforward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "naprzod"
dirneutral_bt: // guzikolampka ustawiajaca nastawnik kierunku w pozycji neutralnej
dirbackward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "wstecz"

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3376 dnia: 06 Lipca 2020, 20:36:34 »
Zniknęły procenty z pomocnika informujące ile zadaliśmy mocy hamowania.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3377 dnia: 06 Lipca 2020, 23:48:43 »
Zmiana udokumentowana w https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg529792.html#msg529792

Wyswietlanie procentow hamowania zalezy teraz od rodzaju nastawnika hamulca zamontowanego w pojezdzie. Jesli hamulec ma osobna dzwignie to podawana jest jej pozycja.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3378 dnia: 07 Lipca 2020, 00:07:50 »
No w elfie się wyświetlało a teraz się nie wyświetla.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3379 dnia: 07 Lipca 2020, 01:11:51 »
Zgadza sie, bo elf oprocz nastawnika uniwersalnego ma tez dzwignie hamulca.

Offline yrek150

  • Wiadomości: 65
  • PKP Intercity Zakład Zachodni
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3380 dnia: 07 Lipca 2020, 09:18:57 »
A może, dałoby się zrobić tak, żeby np w elfie podczas hamowania pomocnik jako procent mocy zadanej wyświetlał wartość ujemną? Np pełna moc do przodu to 100%, a pełne hamowanie to -100%?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3381 dnia: 07 Lipca 2020, 09:21:10 »
Właśnie tak było w exe z 15 czerwca.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Michał K.

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3382 dnia: 07 Lipca 2020, 17:29:06 »
W EZT nie da się podnieść patyków.
Ile osób, tyle opinii.

Offline michAL_57

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3383 dnia: 07 Lipca 2020, 18:01:30 »
Próbowałeś użyć małej sprężarki?

Offline Michał K.

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3384 dnia: 07 Lipca 2020, 18:07:57 »
Zbiornik główny jest pełny...


Nie jestem na tyle sprytny by pisać nie sprawdzając wszystkich opcji.
Ile osób, tyle opinii.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3385 dnia: 07 Lipca 2020, 18:17:13 »
Czy odpowiednio połączyłeś człony?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3386 dnia: 07 Lipca 2020, 18:21:53 »
W EZT nie da się podnieść patyków.
To przykre.

Gdy tylko odbiore szklana kule z serwisu natychmiast ustale o jakim EZT mowa, w jakiej konfiguracji zostal wstawiony na scenerie, jaki byl stan pojazdu i jakie wydales mu komendy, po czym znajde i usune przyczyne.

(przy zglaszaniu bledow postaraj sie zalaczyc przynajmniej log.txt  W przypadku problemow z pojazdami przydatny jest tez screenshot otwartego panelu F12 z rozwinieta sekcja Vehicle)

Offline Michał K.

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3387 dnia: 07 Lipca 2020, 18:25:44 »
Czy odpowiednio połączyłeś człony?
Tak. Dla pewności wstawiłem kibla EN71 z L053 Poranek i nadal nic.

Dla sprostowania: podnieść się nie da tylko z kabin, po przejściu do np. rozrządczego w 71 da się go już podnieść. Hebelki i OP nie działa.


Dorzucam log i errors
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2020, 18:27:36 wysłana przez Michał K. »
Ile osób, tyle opinii.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3388 dnia: 07 Lipca 2020, 18:36:55 »
Potwierdzam. Zwykły kibel ze sprzęgiem 247. Nie ma sterowania pantografów z członów A/B. Tylko z S. Hebel wysyła komendę, ale nie animuje się ani nie propaguje jej do S. Po podniesieniu z szafy, cała reszta komend idzie poprawnie z kabiny.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3389 dnia: 07 Lipca 2020, 18:42:37 »
Mhm, rezultat usuniecia propagacji komend dla zaworow skonfigurowanych jako obslugiwane recznie. Problem w tym ze tryb reczny jest przyjmowany domyslnie, chyba ze w fiz dla pojazdu jest to ustawione inaczej. Prawdopodobnie sensowniejsza w tej sytuacji bedzie zmiana wartosci domyslnej, bo zdaje sie ze pojazdy w ktorych dziala tylko reczne przestawianie dzwigni to raczej na obecne czasy wyjatek niz regula.