Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 937639 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3270 dnia: 17 Kwietnia 2020, 16:34:29 »
Dla pewności załączam cały eu07.ini
Taki drobiazg niezwiazany bezposrednio z glownym tematem ale wart wzmianki
compresstex no
Przy uruchamianiu symulatora na slabszym sprzecie lepiej to ustawienie wywalic; dzieki temu tekstury zaladowane do pamieci beda zajmowaly duzo mniej miejsca, co albo polepszy wydajnosc, albo pozwoli na podniesienie limitu rozmiarow z 1k do np 2k.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2902
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3271 dnia: 17 Kwietnia 2020, 18:21:43 »
@tmj, z koncertu życzeń, przydałoby się aby exe ogarniało, że jeden model może obsługiwać kilka rzeczy.
Przykład: w lokomotywach 163 (czeskich) 1 pokrętło steruje sprężarkami. Można jednym pokrętłem uruchomić (w lewo) małą sprężarkę, natomiast główną (tym samym) sterując w prawo. Dodatkowo, w 163 mamy 2 pokrętła od sprężarek.
Z kolei w lokomotywach serii 371, przetwornice uruchamia się jednym pokrętłem: w prawo załącza, w lewo wyłącza.
Fajnie by było, jakby exe ogarniało takie rzeczy.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2020, 18:23:54 wysłana przez ST44-003 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3272 dnia: 18 Kwietnia 2020, 05:12:44 »
Zacznijmy od tego ze na razie exe nie ogarnia wiecej niz jednej sprezarki na pojazd, wiec to zyczenie takie troche malo powiazane z rzeczywistoscia ;>

Przyciski impulsowe z pozycjami zalacz/wylacz po przeciwnych stronach od polozenia neutralnego w zasadzie mamy, chociaz na razie tylko jako dedyk dla paru konkretnych przyciskow. Ale podejrzewam ze zanim ktos wymodeluje ta 371 razem z kabinq to ficzer bedzie juz bardziej uniwersalny.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3273 dnia: 20 Kwietnia 2020, 19:30:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, brak sekcji internaldata: w pliku mmd nie blokuje mozliwosci obsadzenia pojazdu

- poprawki w logice symulacji stanu pojazdu na potrzeby muzealnych kibli, przygotowane przez youBy

- w ramach koncertu zyczen, skrypty pythona maja dostep do dodatkowych informacji o skladzie:
lights_train_front // stan swiatel na czole skladu
lights_train_rear // stan swiatel na tyle skladu


Offline MrMichalski

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3274 dnia: 21 Kwietnia 2020, 16:40:42 »
Witam chciałem po testować najnowsze exe ale wyskakuje mi błąd a nawet cztery.
1. Brak python27.dll
2. Brak glfw3.gll
3. Brak Libserialport-0.dll
4. Brak OpenAL32.dll
I pytanie moje wiecie jak to naprawić?
Załączam screen z jednego błędu ponieważ są identyczne.
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2020, 16:42:28 wysłana przez MrMichalski »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3275 dnia: 21 Kwietnia 2020, 16:49:43 »
Wszystkie cztery biblioteki wchodzą w skład instalacji maszyny 20.01.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3276 dnia: 21 Kwietnia 2020, 16:56:15 »
Jesli uruchamia ci sie exe w wersji z paczki calosciowej, to exe robocze powinno rowniez uruchamiac sie bez problemu, pod warunkiem ze wypakujesz zawartosc zalacznika do katalogu symulatora a nie np gdzies na pulpit.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 596
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3277 dnia: 21 Kwietnia 2020, 16:57:51 »
Czy masz wypakowaną całość symulatora? Mam wrażenie, że nie wypakowałeś wszystkiego. Pliki o których mówisz są domyślnie dostępne, nie powinno ich brakować. Pamiętaj o archiwum określającym rodzaj twojego systemu operacyjnego. Powinno być w folderze głównym maszyny. Jaki masz system? x86 czy x64? Do tego jest tam archiwum.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline MrMichalski

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3278 dnia: 21 Kwietnia 2020, 17:38:37 »
Dobra dzięki za pomoc wypakowałem ją na pulpit a nie do folderu z maszyną 20.01 dzięki wielkie za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2020, 17:41:20 wysłana przez MrMichalski »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3279 dnia: 21 Kwietnia 2020, 20:11:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, lampka sygnalizacji poslizgu powinna zachowywac sie prawidlowo rowniez w pojazdach dwuczlonowych

- poprawka, aktywacja automatycznego zapinanie sprzegow nie powinna wymagac nierozsadnych predkosci

- lekcje dla ai, szkolenie na temat obslugi hamulca zespolonego EW58 przeprowadzil instruktor youBy

Offline hubo221

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3280 dnia: 21 Kwietnia 2020, 22:36:29 »
Czy fakt, że hebelek od WS w EN57 i EN57pochodnych oraz guziczek od WS w Elfach przybrał formę bistabilną z blokadą wstecz wynika z faktu, iż:
a) nie posiadam najnowszej wersji modelu z repozytorium, czy może:
b) jest to zamierzone, czy też:
c) jest to błąd i trafi do zasłużonego repertuaru koncertu życzeń?

W asynchronicznych 57 taki objaw nie występuje.

To samo odnoście manometru zbiornika głównego w ED72. Coś z nim nie tak. 

« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2020, 22:38:02 wysłana przez hubo221 »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1510
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1222
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3281 dnia: 21 Kwietnia 2020, 22:37:10 »
Odpowiedź A. Dokładniej musisz pobrać aktualne mmd.
"To samo odnoście manometru zbiornika głównego w ED72. Coś z nim nie tak. " Co z nim nie tak? Dokładniej trochę co?
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2020, 22:39:29 wysłana przez Turbokibel »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3282 dnia: 22 Kwietnia 2020, 07:15:39 »
Jest możliwość zaimplementowania w EXE nastawnika rozruchowego który jest na SU45 /46?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3283 dnia: 22 Kwietnia 2020, 20:01:08 »
Trudno powiedziec; czy bylo gdzies opisane jak to dziala? Bo mam notatki dla procedury zalaczania ogrzewania "na kiedys" ale nastawnika rozruchowego nie kojarze ;/

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3284 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:16:35 »
Ma cztery pozycje - 0, RI, RII, W. Tak szczerze powiedziawszy to ten nastawnik determinuje tylko w której lokomotywie (naszej - pozycja RI, czy na ukrotnieniu - pozycja RII) ma włączyć się pompa oleju, paliwa, ma zadziałać przycisk START. Hebelki wentylatorów są na ukrotnieniu. Natomiast pozycja W jest ustawiana w lokomotywie sterowanej, żebyśmy mogli nią sterować z lokomotywy przez nas obsadzonej.

Zależności wszystkich trzech wałków:
  • możliwość wyjęcia klucza z nastawnika kierunku lub rozruchu tylko w ich położeniu 0.
  • brak możliwości przestawienia koła nastawnika głównego na pozycję W i dalej gdy nie ma wybranego kierunku jazdy.
  • możliwość przełączenia kierunku jazdy w przód lub w tył tylko, gdy nastawnik rozruchu jest w pozycji 0.
  • brak możliwości zmiany kierunku, gdy nastawnik główny nie jest w pozycji 0.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2171
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 360
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3285 dnia: 23 Kwietnia 2020, 00:14:37 »
Na losowej wersji l053-noc (objazd 13129 przez Dębicę Towarową), traxik stoi w Rudawie i nie otrzymuje zezwolenia na jazdę do Pawlonu po lewym (prawy zajęty przez sieciowy). W ten sposób 13129 stoi po wsze czasy pod wjazdowym w Rudawie.
Niestety jechałem bez włączonego zapisu parametrów fizycznych, więc loga nie będzie.
Exe 200420. Przepraszam. Nie zauważyłem nowszej wersji. Przetestuję raz jeszcze.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2020, 00:22:08 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3286 dnia: 23 Kwietnia 2020, 12:03:51 »
Co do wspomnianych wczesniej wentylatorów silników trakcyjnych:
Na Sx45/46 dopóki nie załączy się wszystkich wentylatorów (zapali się lampka "wentylatory silników trakcyjnych") nie będzie można zamknąć styczników liniowych i nie będzie jazdy. Czy idzie zaimplementować ową zależność w exe?
maszynista-stażysta

Offline MrMichalski

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3287 dnia: 23 Kwietnia 2020, 13:43:26 »
Siema pobrałem to najnowsze exe. I mam jakieś dziwne rozmycie w rogach ekranu oraz rozproszenie światła na rogach obiektów na niebieski i czerwony. Na 20.01 takie coś nie występuje a na nowym tak wiecie jak to wyłączyć? przesyłam 2 screeny dla porównania.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3288 dnia: 23 Kwietnia 2020, 13:46:45 »
Zgodnie z dokumentacją. https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#gfx.postfx.chromaticaberration.enabled_.5Byes.5D_.28yes.2Cno.29 Jak pobierasz nowe exeki, to śledź changelog by wiedzieć co zostało zmienione i wiedzieć jak to skonfigurować oraz jakie pojazdy będą się różnić obsługą.
Mój kanał youtube

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2171
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 360
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3289 dnia: 24 Kwietnia 2020, 05:51:46 »
W połączeniu ze Starterem @szczawika exe z 21.04.2020 wersja 64 zaczyna się dziwnie zachowywać (zaobserwowano podobnie z wersją poprzednią). Po uruchomieniu misji gra zaczyna się zawieszać. Jeżeli się uda ją uruchomić powstają dziwne sytuacje, np. zablokowanie nastawnika jazdy.
Sytuacja zaobserwowana w pierwszej misji bałtyku, przy uruchomieniu EU07-544.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2020, 06:08:02 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3290 dnia: 24 Kwietnia 2020, 10:16:47 »
Tez tak miałem z L053 poranek. Zawiesiła się już przy wczytywaniu. Gdy uruchomiłem drugi raz było już w porządku,  tyle że wcześniej wywaliłem wszystkie pliki sbt ze scenery.
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3291 dnia: 26 Kwietnia 2020, 16:39:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pozar w burdelu:

- poprawka, lampka sygnalizacji poslizgu w pojazdach dwuczlonowych powinna uwzgledniac stan obu czlonow

- poprawki dla niektorych wariantow hamulcow, dostarczone przez youBy

- szamyna stawia na jakos, blokada automatycznego ponownego laczenia swiezo rozlaczonych sprzegi automatycznych

- funkcjonalnosc, w sekcji Door pliku .fiz mozna podac rodzaj napiecia wymaganego do obslugi drzwi w danym pojezdzie wpisem DoorVoltage=X gdzie X to wartosc 110, 24 lub 0 (dla drzwi otwieranych mechanicznie)

- funkcjonalnosc, w sekcji Cntrl.pliku .fiz dostepne sa dodatkowe wpisy:
ConverterOverloadRelayStart // sposob odblokowania przekaznika nadmiarowego przetwornicy, Manual (przyciskiem) lub Converter (poprzez ustawienie przycisku przetwornicy w pozycje wylaczona)
ConverterStart // dodatkowa metoda na uruchomienie przetwornicy, Direction (nastawnik kierunku na pozycji jazdy)
ConverterOverloadWhenMainIsOff // Yes/No, okresla czy otwarcie wylacznika szybkiego powoduje aktywacje przekaznika nadmiarowego przetwornicy, domyslnie Yes w EZT

- eksperymentalnie, zaimplementowana wstepnie symulacja obwodow niskich napiec w pojazdach, ograniczona na razie do zasilania 24V i 110V
-- obwody domyslnie przekazuja napiecia sasiednim pojazdom spietych sprzegiem stalym (flaga +128 sprzegu)
-- w sekcji BuffCoupl pliku .fiz mozliwe jest okreslenie ktore z obwodow udostepnione sa poprzez sprzeg staly wpisem PowerFlag=X gdzie X to suma flag bitowych
24V: +256
110V: +512
3x400V: +1024 (na razie niezaimplementowane)
-- wprowadzenie obwodow oznacza ze nie ma juz potrzeby instalowania wirtualnej przetwornicy i akumulatorow w kazdym czlonie zespolow trakcyjnych itp. Brak obecnosci takiego urzadzenia w pojezdzie sygnalizowany jest wpisem w sekcji Cntrl. w postaci BatteryStart=Disabled (pojazd bez akumulatora) oraz ConverterStart=Disabled (pojazd bez przetwornicy)

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 226
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3292 dnia: 27 Kwietnia 2020, 22:14:34 »
Na najnowszym exe nie rusza SU45 z Bipą jako AI. Mimo podanego wyjazdu pociąg stoi cały czas przy peronie, a wymiana pasażerska nie może się zakończyć. Pod F12 w sekcji Vehicle AI wartość stop time zmienia się w granicach np. 12,4-11,5, po czym wraca do 12,4 i tak w kółko. Screen w załączeniu. Na exe eu07-x64_200421 działało poprawnie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3293 dnia: 27 Kwietnia 2020, 23:51:38 »
Wyszlo ze to kombinacja braku wpisu czesci parametrow w .fiz dla Bipy, i bledu logiki w exe skutkujacym brakiem mozliwosci otwarcia drzwi przez pasazerow. Bedzie ogarniete w nastepnym uaktualnieniu.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2171
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 360
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3294 dnia: 28 Kwietnia 2020, 07:32:12 »
Ostatnie exe. Misja drawinowo. Podczas wjazdu 5318 w stację Grabówek nastąpiło czołowe zderzenie z EN57 stojącą w peronach. Z doświadczenia wiem że na ten tor nie powinienem wjechać, gdyż peron był zawsze po prawej stronie, a tu był po lewej.
Loga nie dołączam, gdyż z uwagi na parametry komputera jeżdżę ,,bez taśmy".
Nie pamiętam dokładnie czy obraz semafora wjazdowego wskazywał S9, jaki przeważnie się wyświetlał. Możliwe że był to  S6, co by świadczyło o skierowaniu pociągu na tor główny zasadniczy przed wjazdem w perony.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2020, 07:37:49 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3295 dnia: 29 Kwietnia 2020, 04:23:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zaludnianie przez pasazerow gagarazbipom powinno byc ponownie mozliwe

- poprawka, elektryczne brzeczyki nie powinny brzeczec przy braku elektrycznosci

- eksperymentalnie, sztywne zalozenie obecnosci pantografow na pojezdzie z silnikiem zostalo zastapione przez wyszukiwanie najblizszego czlonu/pojazdu faktycznie wyposazonego w pantografy

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3296 dnia: 30 Kwietnia 2020, 02:32:56 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tzw przez korposzczury riliskandidejt czyli potencjalne exe do nastepnej paczki, o ile nie wyjdzie cos dramatycznego w testach

- poprawka, logika przekaznikow uwzglednia dodatkowe zrodla zasilania

- dobra zmiana, wyszukiwanie czlonu/pojazdu z pantografami nie ogranicza sie tylko do pojedynczego pojazdu/zestawu

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3297 dnia: 30 Kwietnia 2020, 16:26:18 »
o ile nie wyjdzie cos dramatycznego w testach
No i wykrakalem. W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyszukiwanie pojazdow w skladzie powinno dzialac w obu kierunkach

edit: i na druga nozke

- poprawka, anulowano rozkaz nr 227
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2020, 18:59:52 wysłana przez tmj »

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3298 dnia: 01 Maja 2020, 09:00:49 »
Mam do Was pytanie.
Dlaczego do MaSzyny 2001 muszę ściągać EXE x86, a do MaSzyny 2004 EXE x64 - z czego wynika to różnica?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2171
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 360
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3299 dnia: 01 Maja 2020, 09:04:08 »
Po prostu zaprzestano wspierania 32jek, które siadają na najnowszych shaderach. Jak masz możliwość to sobie przeinstaluj na x64bity.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.