Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093600 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Online miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2850 dnia: 02 Stycznia 2020, 10:14:32 »
W rzeczywistości też się da, bo nie ma żadnego uzależnienia jazdy od załączenia przetwornic (przy czym "da się" =/= "można", bo jazda z wyłączonymi przetwornicami bardzo szkodzi izolacji silników trakcyjnych ze względu na dużo gorsze ich chłodzenie (wentylator chłodzący silniki trakcyjne jest na tym samym wale co prądnica i silnik przetwornicy)).
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2020, 10:17:25 wysłana przez miko22 »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2851 dnia: 02 Stycznia 2020, 11:00:12 »
Tak, tu jest złe opacity haslera. W kabinie EP05 było to samo. Konkretnie submodele a16_main i a16_tarcza_z_p w modelu drugiej kabiny suki.
Poprawka w rev. 4961. Submodel a16_main dostał opacity 100, natomiast a16_tarcza_z_p miała dobre opacity (ustawione na 0), bo jest to tekstura podświetlenia, zrobiona na alphie.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2852 dnia: 02 Stycznia 2020, 12:19:22 »
Od chwili gdy w exe jest modulowanie dźwięku przetwornicy w zależności od napięcia w sieci trakcyjnej, dokucza mi problem z tym związany mianowicie gdy jest załączona przetwornica a ja opuszczę pantografy, dźwięk przetwornicy zmienia się nienaturalnie. Ale gdy ustawie napięcie 0V za pomocą eventu dźwięk przetwornicy zdaje się działać prawidłowo.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2853 dnia: 03 Stycznia 2020, 00:46:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI nie powinna gubic sie jak dziecko we mgle przy obsludze pojazdow spal-ele z uniwersalnym nastawnikiem

- poprawka, modulacja dzwieku przetwornicy powinna byc sensowniejsza

- poprawka, otrzymanie komendy wylaczenia pojazdu nie powinna byc wykonywana automatycznie jesli pojazd prowadzony jest przez uzytkownika

- poprawka, zalaczanie napedu w ukrotnionych pojazdach powinno funkcjonowac tak jak dla pojazdu prowadzonego

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2854 dnia: 03 Stycznia 2020, 15:32:38 »
ST43 się gubi na najnowszym exe - AI nie potrafi go uruchomić i nim ruszyć. Screen z informacjami spod F12: https://eu07.pl/userfiles/7546/zagubionyST43.jpg

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2855 dnia: 03 Stycznia 2020, 16:40:43 »
ST43 się gubi na najnowszym exe - AI nie potrafi go uruchomić i nim ruszyć. Screen z informacjami spod F12: https://eu07.pl/userfiles/7546/zagubionyST43.jpg
Wszystko dziala jak powinno -- ST43 ma w swojej konfiguracji wpisana minimalna dopuszczalna temperature oleju i wody 40 stopni C. Na screenie temperatury to ~35 stopni, i zalaczona jest grzalka (litera h na liscie urzadzen) AI po prostu czeka z uruchomieniem az uklad chlodzenia osiagnie dopuszczalna temperature.

(pojazd zapewne wstawiony jest na scenerie z ustawieniem ukladu na rowna temperaturze otoczenia)

edit: a jednak nie calkiem wszystko ok, .fiz jest do korekty bo przy obecnych wartosciach grzalka wylacza sie zbyt wczesnie.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2020, 16:54:19 wysłana przez tmj »

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2856 dnia: 03 Stycznia 2020, 17:32:09 »
Z rumunem na jakimś exe z przed miesiąca z tego co pamiętam to grzałka wyłączała się zaraz przed 40*, spadało gdzieś do 35 i ruszało znowu do 39.99* co uniemożliwiało uruchomienie silnika..
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2857 dnia: 03 Stycznia 2020, 17:36:02 »
No, to jest dokladnie ten blad; grzalka ma ustawiona temperature dezaktywacji na poziomie wymaganej temperatury wody. Powinien byc tam margines przynajmniej paru stopni, zwlaszcza w stosunku do temperatury oleju, ktory nagrzewa sie wolniej.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2858 dnia: 03 Stycznia 2020, 17:44:30 »
Nawet nie zauważyłem, że już wykryte :P Miałem wcześniej pisać, ale z głowy mi wyleciało
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2859 dnia: 04 Stycznia 2020, 04:32:25 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywacja dzwieku zgrzytu kol na lukach powinna calkiem juz sensownie aktywowac sie na zwrotnicach

- poprawka, szaderowy silnik graficzny powinien skuteczniej oznaczac nieprawidlowo skonfigurowane materialy

- poprawka, przygotowana przez JAN21 latka na szader paralaksy

- diagnostyka, sekcja silnika graficznego na panelu F12 wyswietla aktualna ilosc malowanych na ramke trojkatow

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2860 dnia: 04 Stycznia 2020, 10:10:54 »
Można zrobić taką samą smugę światła na Simple jaką jest na fulll?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2861 dnia: 04 Stycznia 2020, 10:12:31 »
Albo chociaż światełko przy sprzęganiu.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2862 dnia: 04 Stycznia 2020, 10:14:10 »
Na exe 191217 byla ładna smuga światła a teraz już jej nie ma

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2863 dnia: 04 Stycznia 2020, 17:04:30 »
Panowie prosze o nieco precyzji w formulowaniu narzekan, bo z paru ogolnikow trudno jest zgadnac "co autor mial na mysli".

- co konkretnie znaczy "ladna smuga"? Czyli czym roznila sie od biezacej ze obecna juz nie jest "ladna"?
- czy mowa o oswietleniu w wersji szaderowej, czy w trybie legacy/simple?

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2864 dnia: 04 Stycznia 2020, 17:58:57 »
Chodzi o to aby w trybie Simple nie było widocznych zacięć przy słudze podczas jazdy. Aby oświetlenie wyglądało jak w wersji full. Czy jest to możliwe?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2865 dnia: 04 Stycznia 2020, 19:18:36 »
Niestety nie; oswietlenie w "klasycznym" silniku dziala na wierzcholki trojkatow z ktorych sklada sie geometria, stad duzo mniejsza precyzja niz w przypadko malowania indywidualnych pikseli, na co moze sobie pozwolic silnik szaderowy.

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2866 dnia: 04 Stycznia 2020, 19:51:05 »
Ale na poprzednim exe było takie jak na full. Chodzi o 191217.

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2867 dnia: 04 Stycznia 2020, 19:53:25 »
Dowód nagrałem telefonem...
https://youtu.be/2Ffbnvphdv8
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2020, 19:57:37 wysłana przez miloszko »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2868 dnia: 04 Stycznia 2020, 19:59:53 »
Film nie przedstawia renderera legacy. Nie wiem czy namieszałeś, czy coś się skopało i mimo wpisu odpaliło z full, ale nie ma to znaczenia. Nie może być cieniowania per pixel na simple bo przestanie być simple. Skoro ci działało, to sobie odpal full i tyle.
Mój kanał youtube

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2869 dnia: 04 Stycznia 2020, 20:09:23 »
Film nie przedstawia renderera legacy

Ja nie mówię o legacy ale rozumiem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2870 dnia: 04 Stycznia 2020, 20:19:41 »
Legacy i simple to ten sam silnik graficzny. Ujmujac inaczej:
full: silnik szaderowy
legacy: silnik "klasyczny"
simple: silnik "klasyczny" z dodatkowo wylaczona czescia efektow, by ulzyc slabym komputerom

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2871 dnia: 04 Stycznia 2020, 20:49:01 »
A jeszcze takie pytanko, czemu po wyłączeniu opcji renderowania Cieni silnikiem shaderowym na full jest różowy ekran?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2872 dnia: 04 Stycznia 2020, 20:53:26 »
Blad w kodzie szadera. Bedzie ogarniety w nastepnym uaktualnieniu.

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2873 dnia: 04 Stycznia 2020, 20:54:30 »
Czyli będzie można wyłączyć cienie na full. Dobrze rozumiem ?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2874 dnia: 04 Stycznia 2020, 20:59:58 »
Tak.

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2875 dnia: 04 Stycznia 2020, 21:01:19 »
Dziękuję Bardzo.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2876 dnia: 05 Stycznia 2020, 03:41:05 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wylaczenie cieni nie powinno psuc szaderow

- poprawka, uniwersalny nastawnik w pojazdach spal-ele powinien funkcjonowac bardziej uniwersalnie

- poprawka, dzwiek przycisku OPT- powinien otrzymywac wlasciwe pozycjonowanie po zmianie kabiny

- eksperymentalnie, smuga reflektorow w wersji szaderowej powinna byc nieco szersza
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2020, 05:45:07 wysłana przez tmj »

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2877 dnia: 05 Stycznia 2020, 17:22:59 »
Na 6dg skok procentowy tak jak w st45 powinien wynosić 5%. Czyli 5, 10, 15, 20 itp. Na razie w obu lokomotywach z zadajnikiem lekova skok procentowy jest nie taki jak trzeba.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2878 dnia: 05 Stycznia 2020, 18:08:29 »
Co do 6Dg, potwierdzam, dowód, filmik:

Do ST45 niepotwierdzam, dowód, filmik:
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2879 dnia: 05 Stycznia 2020, 18:12:07 »
O to przepraszam za St45