Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1371362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2700 dnia: 27 Listopada 2019, 16:22:04 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
- eksperymentalnie, dolaczane do skladu kablem ukrotnienia pojazdy maja nastawniki kierunku synchronizowane z pojazdem wiodacym

Propozycja - może zamiast tego, warto by po prostu wprowadzić oddzielne przechowywanie stanu nastawnika kierunkowego (czy też dwóch, w przypadku pojazdów dwukabinowych) oraz faktycznego nawrotnika na pojeździe? Czyli nawrotniki jak najbardziej powinny się synchronizować przy ukrotnieniu, ale klucz nastawnika kierunkowego to w ogóle powinien być wetknięty w gniazdo tylko w kabinie prowadzącej, a w pozostałych nastawniki kierunkowe powinny być w pozycji neutralnej, klucze wyjęte, a nawrotniki, dzięki ukrotnieniu, ustawiać swój stan zgodnie z pojazdem prowadzącym, niezależnie od tego, w której kabinie aktualnie jest kamera.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2701 dnia: 27 Listopada 2019, 17:22:54 »
Docelowo owszem, jak najbardziej, natomiast na ten moment caly system obsady i kontroli pojazdu to jeden wielki zjazd szamanow Ameryki Polnocnej, a w pojazdach nie ma czegos takiego jak wyodrebniony nawrotnik. Wspomniana synchronizacja to wlasnie taki bieda-odpowiednik "nawrotnikow, dzięki ukrotnieniu, ustawiajacych swój stan zgodnie z pojazdem prowadzącym".

edit:
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pare dodatkowych korekt obslugi zmiany kabiny. Uwaga na marginesie, system przesylania komend dla pojazdow w ukrotnieniu nadal ma swoje, jeszcze borlandowe, ograniczenia i w zasadzie funkcjonuje (w miare) poprawnie tylko jesli sterujemy z jednej z kabin polozonych na koncach skladu.
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2019, 01:13:54 wysłana przez tmj »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2702 dnia: 28 Listopada 2019, 07:43:00 »
system przesylania komend dla pojazdow w ukrotnieniu nadal ma swoje, jeszcze borlandowe, ograniczenia
W zasadzie należy się cieszyć, że nie trzeba tego dalej kompilować w Borlandzie ;)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2703 dnia: 28 Listopada 2019, 15:43:08 »
Cos sie z samochodami sypnelo. W Calkowie, gdzie skrzyzowania sa ozdoba pare milimetrow pod przezroczysta droga, po ktorej poruszac powinny sie samochody, samochod pomimo braku punktow wspolnych, zamiast na przezroczysta droge wjezdza na skrzyzowanie, przez co zmienia swoja trajektorie, by ostatecznie w nieskonczonosc robic petle - po zakonczeniu petli natychmiastowo robi 180 na przeciwny pas, robi kolejna petle i tak w kolko.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2704 dnia: 28 Listopada 2019, 16:10:05 »
Laczenie odcinkow ma wbudowana tolerancje 2 mm dla kazdej ze wspolrzednych, dla odcinkow polozonych daleko od punktu [0, 0, 0] ta tolerancja moze sie nieco zwiekszyc ze wzgledu na niedokladnosc matematyki zmiennoprzecinkowej.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2705 dnia: 28 Listopada 2019, 18:37:45 »
Dla pewnosci spojrzalem w plik z drogami na Calkowie i mamy tam roznice 2 cm, wiec teoretycznie nie powinno sie tak dziac.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2706 dnia: 28 Listopada 2019, 18:42:24 »
Przy takiej odleglosci rzeczywiscie nie powinno to raczej miec miejsca. Mozesz mi dac wspolrzedne miejsca gdzie mozna to sobie obejrzec?

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2707 dnia: 28 Listopada 2019, 20:44:18 »
Tu przykladowo w Calkowo retro.
-8265 10 -15498
-8269 10 -15900

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2708 dnia: 29 Listopada 2019, 02:20:21 »
Hmm sprawdzilem wskazane miejsca oraz ich okolice ale obawiam sie ze "u mnie dziala" ;/  Szczeliny miedzy wirtualnymi skrzyzowaniami i reszta drog sa zauwazalne, a samochody jezdza stabilnie i bez krecenia baczkow. Czy problem wystepuje u kogos jeszcze?

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2709 dnia: 01 Grudnia 2019, 10:17:18 »
Pobrałem z repo najnowsza wersję Elfa i gdy wstawiam do scenerii EN76, łącze sprzegami mechaniczne, hamulec, ukrotnienie, wn, oraz ogrzewanie 3 pierwsze człony, to nie mogę zluzować hamulców, włączam wszystko po kolei, luzuje sprężynowy i lipa. W logu i errors żadnych błędów nie ma. Czy coś się zmieniło w exe pod względem uruchomienia  czteroczłonowego Elfa?
T.N

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2710 dnia: 01 Grudnia 2019, 10:20:19 »
Musisz popełnić przewód główny, przyciskiem, który jest obok pokrętła próby hamulca.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2711 dnia: 02 Grudnia 2019, 22:38:07 »
Jeszcze co do "dziwno-dźwiękowych"


Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2712 dnia: 02 Grudnia 2019, 22:43:40 »
To nie jest tak, że one wszystkie mają jeden i ten sam dźwięk "outernoise", który się nakłada z wielu źródeł z niewielkiem przesunięciem fazowym?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2713 dnia: 02 Grudnia 2019, 22:44:50 »
O, tutaj jeszcze lepsze "dziwno-dźwięki". O, i na filmie widać, że koła Traxxa zanikają, nie wiem od czego to jest spowodowane (0:15).
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2019, 22:46:23 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2714 dnia: 02 Grudnia 2019, 23:18:57 »
To nie jest tak, że one wszystkie mają jeden i ten sam dźwięk "outernoise", który się nakłada z wielu źródeł z niewielkiem przesunięciem fazowym?
To chyba raczej kwestia takiego sobie rezultatu miksowania paru dzwiekow skladowych danego outernoise, bo ten poglos zdarza sie rowniez przy pojedynczym pojezdzie danego typu/mmd.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2715 dnia: 03 Grudnia 2019, 20:08:21 »
To nie jest tak, że one wszystkie mają jeden i ten sam dźwięk "outernoise", który się nakłada z wielu źródeł z niewielkiem przesunięciem fazowym?
Si si, ale przed modyfikacjami dźwiękowymi @tmj mimo wszystko efektu takiego nie było. Teraz jest to dużo bardziej słyszalne no i koi uszy.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2716 dnia: 03 Grudnia 2019, 22:05:55 »
Zrobiłem małe doświadczenie. Warunki obu przejazdów takie same, takie same składy, takie same ustawienia, położenie kamery, jedyną zmienną jest exe, pierwsze stare, drugie aktualne. Efekt o którym mowa szczególnie dobrze słychać w momencie najazdu składu i jak już przejedzie.  Może to kogoś natchnie.

https://eu07.pl/userfiles/23148/1.7z
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2717 dnia: 04 Grudnia 2019, 03:23:29 »
Do niedawna czestotliwosc odtwarzania wszystkich dzwieki byla lekko roznicowana by uniknac a przynajmniej zredukowac taki efekt. Zostalo to eksperymentalnie wylaczone bo ktos nie mogl przezyc ze trabka w elfie nie brzmiala za kazdym razem tak samo.

Nie da sie niestety zjesc ciastka i miec ciastka.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2718 dnia: 04 Grudnia 2019, 03:43:17 »
Trąbki w elfie używa się okazjonalnie, a praktycznie cały czas, w całym innym taborze słychać jakby się jechało odrzutowcem.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2719 dnia: 04 Grudnia 2019, 19:21:18 »
Ja się przyłączam do prośby Joachimowicza w tej kwestii.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2720 dnia: 04 Grudnia 2019, 19:49:37 »
Może mi ktoś powiedzieć co się stało? Jadę sobie Elfem i prawie przez całą drogę nic nie było, nic nie wywalało, ale od Drawinowa się to zaczęło (nie wiem czy to wina miejsca), mianowicie wyłącznik szybki nie chciał się załączyć, najpierw się zbugował (jak klikałem to się odtwarzał w kółko tylko dźwięk włączania WSa a potem zero reakcji). Może to wina sprzęgów? Miałem wszystkie na 127. Ok, nie patrzyłem na napięcie.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2019, 23:23:43 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline QGforcing

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2721 dnia: 04 Grudnia 2019, 20:08:02 »
Brak napięcia w sieci trakcyjnej - podstacja nie wytrzymała obciążenia. Czasami nawet kilka minut trzeba poczekać zanim wróci.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2722 dnia: 04 Grudnia 2019, 23:20:27 »
W uzupełnieniu do powyższego - i na terminalu maszynisty, i w oknie diagnostycznym masz podaną informację o aktualnym napięciu w sieci trakcyjnej, które wynosi ok. 1,3 kV. To zdecydowanie za mało na załączenie WSa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2723 dnia: 05 Grudnia 2019, 15:57:20 »
'Krecenie bączków' przez samochody wydaje sie spowodowane przez update Wine. Pamietam, ze w wersji exe 191117 bylo w porzadku, teraz nie jest, jedyna zmiana w miedzyczasie to wersja Wine.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2724 dnia: 05 Grudnia 2019, 17:55:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, czestotliwosc dzwiekow jest domyslnie lekko (+- 2.5%) losowa

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac parametr pitchvariation: X gdzie X okresla zakres z jakiego losowana jest czestotliwosc dzwieku. Przykladowo pitchvariation: 0.1 spowoduje modyfikacje czestotliwosci bazowej w zakresie +- 5% zas pitchvariation: 0 spowoduje ze dany dzwiek bedzie zawsze odtwarzany tak samo

- eksperymentalnie, drobne optymalizacje w silniku graficznym mogace teoretycznie poprawic nieco fps

- palimy intele, szaderowy silnik graficzny wykorzystuje przy malowaniu cieni tzw kaskade map (CSM) pozwalajaca na uzyskanie lepszej jakosci cieni przy tej samej (lub nawet nizszej) rozdzielczosci. Uwaga: poniewaz cienie zewnetrzne w tym systemie automatycznie wplywaja na oswietlenie kabiny parametr gfx.shadows.cab.range ma od tej pory zastosowanie tylko dla silnika legacy

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2725 dnia: 08 Grudnia 2019, 19:02:38 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, silnik szaderowy nie powinien bulwersowac sie wylaczeniem cieni

- eksperymentalnie, wizualizacja obiektow uwzglednia ich wielkosc/odleglosci od kamery, decydujac dodatkowo na tej podstawie czy mozna odpuscic sobie ich malowanie; potencjalnie moze to nieco zwiekszyc fps

- eksperymentalnie, domyslny tryb konwersji HDR wymieniony na nieco mniej oczo***ny

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2726 dnia: 08 Grudnia 2019, 19:53:42 »
Dalej pojazdy (tylko lokomotywy, EZT nie), wydają dźwięki choćby samolot. Tu filmik:
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2019, 20:06:00 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2727 dnia: 08 Grudnia 2019, 20:25:51 »
W temacie dźwięków, czy dało by rade uniezależnić dźwięk przekładni podczas toczenia się od załączenia WS'a?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2728 dnia: 08 Grudnia 2019, 20:47:34 »
Dalej pojazdy (tylko lokomotywy, EZT nie), wydają dźwięki choćby samolot.
Jakies konkretne warianty czy wszystkie? Zawsze, czy czasami? W jakichs okreslonych okolicznosciach, po wykonaniu jakichs czynnosci czy samo z siebie? Moze ktorys konkretny dzwiek, wyizolowany w mmd?

Nie kaz mi spedzac calego dnia probujac zgadnac jak to moze zduplikowac. Postawilem u siebie na TD jakas ET-22, rozpedzilem do 150+ km/h i "u mnie dziala" ;/

edit
W temacie dźwięków, czy dało by rade uniezależnić dźwięk przekładni podczas toczenia się od załączenia WS'a?
Mozna, ale pytanie czy taki brak uzaleznienia ma sens dla wszystkich pojazdow, czy tylko dla niektorych?
Z tego co widze dzwiek przekladni nie jest uzalezniony od WSa. Odtwarzany jest jesli pojazd sie porusza, bez zadnych dodatkowych warunkow.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2019, 20:58:23 wysłana przez tmj »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2729 dnia: 08 Grudnia 2019, 21:01:50 »
Dalej pojazdy (tylko lokomotywy, EZT nie), wydają dźwięki choćby samolot. Tu filmik:

Sorka, ale słychać coś tylko na początku i to w przypadku, gdy kamera lata. O takie warunki chodziło?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.