Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093284 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2040 dnia: 14 Stycznia 2019, 18:10:57 »
Chciałem tylko powiedzieć że bardziej logiczne było by "ctrl + ;" bo samo ";" załącza podświetlanie mierników co łączy się z podświetleniem pulpitu czy rozkładu jazdy chociażby dlatego
że jest to oświetlenie tylko partii pulpitu a z kolei " ' " oświetla całą kabinę wiec "Shift + ' " nadawał by się do oświetlania np. szafy WN czy maszynowni bo tam też całościowo oświetlamy.

Ja mam tak ustawione:

dashboardlighttoggle shift ; // przelaczenie stanu oswietlenia pulpitu
timetablelighttoggle ctrl ; // przelaczenie stanu oswietlenia rozkladu jazdy // ctrl ; powinno iść raczej jako przyciemnienie podświetlania mierników (niemamy)
                                                                                                          // shift ' jako oświetlenie kabiny WN
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2019, 18:59:54 wysłana przez SM40 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2041 dnia: 16 Stycznia 2019, 16:15:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pare drobiazgow:

- poprawka, zoptymalizowana procedura wczytywania geometrii z plikow t3d powinna prawidlowo wyliczac obszar rzeczonej geometrii

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, zmiana nastawy hamulca w kiblowatych powinna faktycznie wplywac na nastawe hamulca, zamiast tryb jego pracy

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2042 dnia: 19 Stycznia 2019, 14:46:58 »
Kolejnych pare drobiazgow w przerwach miedzy klejeniem kibluff:

- poprawka, przy wyborze poczatkowej tekstury wyswietlaczy relacji exe uwzglednia rowniez typ pojazdu

- poprawka, dzwiek pisku na lukach generowany jest tylko dla pojazdow w ruchu

- eksperymentalnie, ai odnotowuje potencjalne spoznienie rowniez w przypadku przelotu przez stacje wymieniona w rozkladzie

- dobra zmiana, dla eventu GetValues w logu identyfikowana jest komorka pamieci z ktorej nastepuje odczyt, oraz odczytane wartosci

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2043 dnia: 19 Stycznia 2019, 17:12:09 »
Zauważyłem, że po wstawieniu na teszt-25kv np. EU07, EP08 czy ET22 daje się załączyć wyłącznik szybki, przetwornica i sprężarka. Jak się domyślam może to dotyczyć wszystkich lokomotyw elektrycznych. Przy takim napięciu to chyba WS nawet nie powinien się załączyć, o ile się nie mylę. I jeszcze pytanie odnośnie: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31130.msg503491.html#msg503491. Ten brak dźwięku uruchomienia radia w kabinach B może być spowodowany błędami w modelach czy coś w exe?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2044 dnia: 19 Stycznia 2019, 17:23:58 »
Prawie nic nie ma wklepanego nadnapięciowego w fiz. Ponoć mało co go ma. Po prostu by zjarało.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2045 dnia: 19 Stycznia 2019, 18:31:59 »
Tylko teraz pytanie jak w takiej sytuacji, gdzie mamy 15kV w sieci, a lokomotywa jest na 3kV, zachowa się wyłącznik szybki. Bo jeśli dobrze myślę, to powinien on być tylko załączony w momencie przytrzymania przycisku załączania WS-a, po czym po puszczeniu tego przycisku natychmiast powinien zadziałać i przerwać obwód w wyniku przepływu zbyt dużego prądu. Oczywiście o ile ten prąd przekroczy wartość nastawioną na wyłączniku, ale przy tak dużym napięciu chyba tak właśnie będzie. Aczkolwiek mogę się mylić.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2046 dnia: 19 Stycznia 2019, 19:30:00 »
I jeszcze pytanie odnośnie: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31130.msg503491.html#msg503491. Ten brak dźwięku uruchomienia radia w kabinach B może być spowodowany błędami w modelach czy coś w exe?
Blad w exe; bedzie ogarniety w nastepnym uaktualnieniu.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2047 dnia: 19 Stycznia 2019, 20:25:00 »
Tylko teraz pytanie jak w takiej sytuacji, gdzie mamy 15kV w sieci, a lokomotywa jest na 3kV, zachowa się wyłącznik szybki. Bo jeśli dobrze myślę, to powinien on być tylko załączony w momencie przytrzymania przycisku załączania WS-a, po czym po puszczeniu tego przycisku natychmiast powinien zadziałać i przerwać obwód w wyniku przepływu zbyt dużego prądu. Oczywiście o ile ten prąd przekroczy wartość nastawioną na wyłączniku, ale przy tak dużym napięciu chyba tak właśnie będzie. Aczkolwiek mogę się mylić.
W zasadzie będzie, ale tylko dlatego, że napięcia 15 kV nie wytrzyma izolacja lub przetwornica padnie z powodu zbyt dużych obrotów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2048 dnia: 20 Stycznia 2019, 08:56:42 »
Zauważone na exe paczkowym: stenogramy rozmów radiotelefonicznych są pokazywane nawet wtedy, gdy dany dźwięk jest odtwarzany na innym kanale niż aktualnie ustawiony. Czyli: jak wybierzemy kanał radiotelefonu to słyszymy rozmowy tylko na tym kanale, ale widzimy teksty rozmów na wszystkich kanałach.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2049 dnia: 20 Stycznia 2019, 09:17:58 »
Witam,

Dzwięk stukotu kół w kabinie przeciwnej do headdrive jest odtwarzany odwrotnie. To znaczy, tak jakbysmy jechali w kabinie headdrive do tyłu.

Pz,
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2050 dnia: 23 Stycznia 2019, 19:17:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, glowny watek symujacji nie powinien byc blokowany przez zbyt powolne malowanie ekranow pythona; potencjalnie powinno pomoc w przypadku niektorych konfiguracji sprzetowych i bardziej rozbudowanych skryptow ekranow

Offline PaPiK Cargo SA

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2051 dnia: 24 Stycznia 2019, 14:49:55 »
W jaki sposob przyspieszyc czas? Shift+F6 nie dziala nawet w debug mode.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2052 dnia: 24 Stycznia 2019, 14:55:58 »
"U mnie dziala" ;/

Upewnij sie ze debug mode jest rzeczywiscie zalaczony; najlatwiej sprawdzic to po kolorze trakcji lub po stanie przelacznika Debug Mode na panelu F12.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2053 dnia: 24 Stycznia 2019, 15:10:58 »
Wielkie dzieki. Moj blad, ctrl+shift+f12 potem odpowiednio zmiana czasu.

Jeszcze raz dzieki TMJ za szybka odpowiedz.
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2054 dnia: 24 Stycznia 2019, 15:30:43 »
Czy problem że wszystkie dźwięki są o około 70% cichsze po przejściu z kabiny A do kabiny B - to wina .exe czy .mmd?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2055 dnia: 24 Stycznia 2019, 15:42:48 »
To ma miejsce w jakims konkretnym pojezdzie? Na wszystkich wersjach exe (z paczki, robocza) czy tylko niektorych?

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2056 dnia: 24 Stycznia 2019, 16:04:14 »
Nie pamiętam od której wersji ale np na obecnej wersji .exe jest to samo. W kabinie A wszystko ładnie słychać tak jak trzeba, natomiast w kabinie B trąbka ledwo słyszalna nie mówiąc o przetwornicy która jest ledwie słyszalna. Zdarza się to na wszystkich wersjach 303E, 4E, 104E, EN57AKŁ i pozostałych pojazdach.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2057 dnia: 24 Stycznia 2019, 18:06:35 »
Zaladowalem na TD sklad z 07-424, a potem EN57AKL. Dla obu pojazdow w obu kabinach trabki brzmia u mnie tak samo glosno. Inne dzwieki tez ;/

Czy u kogos jeszcze wystepuje to, co opisuje centarail?

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2058 dnia: 24 Stycznia 2019, 18:26:22 »
Hmmm czy powodem mogą być zbyt głośno nagrane dźwięki runningnoise?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2059 dnia: 24 Stycznia 2019, 18:35:59 »
Nie wiem ale raczej nie powinno miec to wplywu, bo runningnoise powinien byc taki sam w obu kabinach; jesli w stojacym pojezdzie dasz "takie male erpejeden" a potem przejdziesz do kabiny B i zrobisz to samo, to czy w kabinie B dzwiek jest cichszy tak jak opisujesz, czy taki sam jak w A?

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2060 dnia: 24 Stycznia 2019, 19:46:18 »
Dokładnie tak jak mówisz. Trąbnę sobie tak degustatywnie w kabinie A po czym przechodzę do kabiny B i w po przejściu, w kabinie B dźwięk ten jest cichszy.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2061 dnia: 24 Stycznia 2019, 19:55:00 »
Daj log.

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2062 dnia: 24 Stycznia 2019, 20:00:28 »
A proszę Cię bardzo.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2063 dnia: 28 Stycznia 2019, 22:55:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kran hamulca EN57AKL powinien powracac do pozycji neutralnej jak w kazdym innym kiblu

- poprawka, lampka sygnalizujaca otwarcie drzwi uwzglednia stan drzwi w calym skladzie

- funkcjonalnosc, dodana emulacja systemu zezwalania na otwieranie drzwi przez pasazerow. W ramach systemu:

-- dodane urzadzenia:
doorleftpermit_sw: // zezwolenie na otwieranie drzwi lewych, domyslnie pod kombinacja shift + ,
doorrightpermit_sw: // zezwolenie na otwieranie drzwi prawych, domyslnie pod kombinacja shift + .
doorallon_sw: // otwarcie centralne drzwi na otwarcie ktorych wydano zezwolenie, domyslnie pod kombinacja shift + /

-- dodane lampki:
i-doorpermit_left: // stan zezwolenia drzwi lewych
i-doorpermit_right: // stan zezwolenia drzwi prawych

-- zmiany w systemie konfiguracji drzwi: w sekcji Doors pliku .fiz tryb AutomaticCtrl nie jest juz uzywany, zamiast tego pozostale typy drzwi uwzgledniaja opcjonalne wpisy DoorStayOpen=X (drzwi zamykaja sie automatycznie po X sekundach jesli otwarte zostaly lokalnie przez pasazera) oraz DoorAutoCloseVel=X (drzwi zamykaja sie automatycznie jesli predkosc pojazdu przekroczy X km/h) Pojazdy w ktorych otwieranie drzwi przez pasazerow wymaga udzielenia zgody przez mechanika wymagaja wpisu w sekcji Doors pliku .fiz
DoorNeedPermit=Yes

W zalaczniku uaktualnienie plikow .fiz/.mmd dla EN57AKL, z przykladowa implementacja rozszerzonej obslugi drzwi

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2064 dnia: 28 Stycznia 2019, 23:37:48 »
Blokada drzwi inicjalizacje się w stanie 0. Wcześniej była w stanie 1. Ten hebel często jest plombowany, to chyba tak było lepiej.
Gdy nie zabrałem zgody na otwarcie drzwi tylko ruszyłem, po przekroczeniu progu, lampka zgasła. Na kolejnym przystanku, drzwi same się otworzyły. Lampka zgody była nadal zgaszona.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2019, 23:58:00 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2065 dnia: 29 Stycznia 2019, 10:00:44 »
To ja zapytam o maly detal tegoz kibelka. Co w nim tak strasznie pozera fps? Dla przykładu na kaliskiej w LK uruchamiam wersje akl i mam max 4 fps a jak dam zwykłego kibelka to fps jest dużo większy około 10. Czy to te ekrany tak pozeraja fps-y?
Przy okazji indywidualne lub centralne otwieranie ma tez ED72. Przy okazji na tym exe zdycha ai na kaliskiej_wlokniarz. A dokładniej to zdechl byk z osobowymi w kaliszu przy peronie pomimo podanego sygnalu na wyjazdowym. Kiedys taki blad był w ktoryms exe, potem był spokoj i teraz znowu jest. Dla zainteresowanych log (chodz watpie by ktokolwiek raczyl spojzec).
Przy okazji na exe z paczki 19.01 ten blad nie wystepuje.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2019, 17:02:59 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2066 dnia: 29 Stycznia 2019, 11:24:51 »
A ja się zastanawiam dlaczego animacja przełączników, przycisków odtwarza się płynnie jeśli uruchomimy ją z klawiatury a gdy uruchomimy ją myszką to odtwarza się nagle.
Przykład otwieramy klapę Ackermana za pomocą klawiatury i podnosi nam się płynnie a gdy naciśniemy myszką to tak szybko. Dobrze to też widać na przykładzie baterii.

PS. EN57AKL ciągle popełnia PG na FS.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2019, 11:38:07 wysłana przez SM40 »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2067 dnia: 29 Stycznia 2019, 14:09:19 »
A ja się zastanawiam dlaczego animacja przełączników, przycisków odtwarza się płynnie jeśli uruchomimy ją z klawiatury a gdy uruchomimy ją myszką to odtwarza się nagle.
Przykład otwieramy klapę Ackermana za pomocą klawiatury i podnosi nam się płynnie a gdy naciśniemy myszką to tak szybko. Dobrze to też widać na przykładzie baterii.

Być może jakoś inaczej się to wówczas liczy (u siebie też zauważyłem, że klawiszem jest płynnie, natomiast myszką lekko jednak jakby ten przycisk przycinał podczas obracania). Jest różnica zauważalna.

Cytuj
PS. EN57AKL ciągle popełnia PG na FS.

FS nie jest pozycją "jazdy", tylko szybkiego napełniania. Pozycja jazdy to przedostatnia od góry.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2019, 14:10:27 wysłana przez AtapiCl »

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2068 dnia: 29 Stycznia 2019, 15:39:11 »
Tak FS to jest pozycja szybkiego napełniania, jak zgaduje oznacza "Fast Supply" ale uniemożliwia popełnienia PG (mam namyśli ponad 5 bar) a z kolei RP to jak myślę "Runing Position".
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2019, 15:40:58 wysłana przez SM40 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2069 dnia: 29 Stycznia 2019, 16:10:07 »
Animacja przyciskow chodzi u mnie tak samo ;/  Mozliwe ze na slabszych komputerach wystepuje opoznienie zwiazane ze sprawdzeniem co w momencie klikniecia znajduje sie pod wskaznikiem myszy.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pozwolenie otwarcia drzwi powinno byc przekazywane poprawnie z obu kabin

- zeby bylo tak jak bylo, blokada drzwi jest domyslnie zalaczona

- dobra zmiana, przelacznik blokady drzwi dziala na caly sklad zamiast tylko na prowadzony pojazd

- dodana nowa lampka
i-doors: // sygnalizacja otwarcia drzwi w skladzie (bez uwzgledniania strony)

Zalaczone przykladowe dostosowanie kabiny EN57 SPOT do rozszerzonej obslugi drzwi (dla wariantu podstawowego, warianty wojewodzkie wymagaja powielenia zmian w plikach .fiz i .mmd)