Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1373474 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1950 dnia: 15 Grudnia 2018, 13:17:03 »
Ok, do poprawy później. Ale to chyba nie działa tylko jeżeli jakieś okienko jest nasunięte na lewy górny róg?

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1951 dnia: 15 Grudnia 2018, 13:30:18 »
Najwyrazniej tak, po przesunieciu okienka gdzie indziaj zaczelo dzialac, choc cierpi na tym moje poczucie estetyki. ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1952 dnia: 15 Grudnia 2018, 15:22:01 »
"U mnie dziala" ;/  Sprawdzane na 181128, klawisze myszy dzialaja normalnie w obu trybach pracy.

Czy przesunales moze okna UI w jakas inna niz domyslna aranzacje, albo dokonales jakichs innych modyfikacji?

edit: dziala mi rowniez po przesunieciu okna. Jesli u ciebie nie funkcjonuje, powinno wystarczy pozostawienie marginesu na kilka pikseli, co pod wzgledem estetyki jest chyba nawet lepsze niz sklejanie UI z ramka okna ;v
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2018, 15:25:17 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1953 dnia: 16 Grudnia 2018, 13:58:33 »
Skalowanie okienka minimapy skaluje minimapę zamiast ją przycinać do rozmiaru okna/skalować proporcjonalnie.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1954 dnia: 16 Grudnia 2018, 17:22:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, hamulca pomocniczego i dzwignia bocznikow powinny ponownie dzialac normalnie przy obsludze mysza

- poprawka, oswietlenie kabin lowpoly nie jest uzaleznione od stanu baterii

- dobra zmiana, rozpinanie sprzegow wymaga nieco mniejszej precyzji dociskania

- lekcje dla ai, ai zwraca uwage na stan wylacznika szybkiego we wszystkich kontrolowanych pojazdach, zamiast tylko w obsadzonym

- dobra zmiana, punkty swietlne sa mniej wiecej widoczne przynajmniej z 500 m bez wzgledu na warunki pogodowe

- funkcjonalnosc, dotychczas event animacji rotate z wartoscia obrotu powyzej 360 stopni powodowal zapetlenie obrotu danego elementu. Od teraz zachowanie to moze byc zablokowane przez podanie ujemnej predkosci animacji -- w takiej sytuacji element wykona tylko obrot o podana wartosc, bez zapetlania


Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1955 dnia: 16 Grudnia 2018, 18:45:37 »
Miałem kilka razy taki przypadek, że zaczynając trąbić akurat następuje ścinka (doczytanie) przez co zapętla się dźwięk trąbki i trąbi sobie sama. Naciśnięcie trąbki powoduje zatrzymuje odtwarzanie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1956 dnia: 16 Grudnia 2018, 18:47:22 »
Też raz miałem taką sytuację.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1957 dnia: 16 Grudnia 2018, 19:16:59 »
Mi na wystawach z pulpitem też się kilka razy tak stało. Myślałem, że to coś z komunikacją przez COM. Skutek czegoś takiego jest taki, że do końca jazdy trzeba trzymać zawór syren w pozycji załączonej lub rozpocząć scenariusz od nowa :/

Offline Bart28

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1958 dnia: 16 Grudnia 2018, 19:37:51 »
Czy w poprawce końcówki wagonów osobowych są już poprawione?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1959 dnia: 16 Grudnia 2018, 19:43:54 »
Tak jak juz pisal Stele koncowki wagonow osobowych to blad modelu, nie exe symulatora. Zmiana exe nie wplywa wiec na nie. Natomiast bledy pbslugi dzwigni ktore mialy zrodlo w kodzie powinny byc w tym uaktualnieniu naprawione.

Offline maszynistaPR

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1960 dnia: 16 Grudnia 2018, 21:09:45 »
Czy bedzie jakas poprawka co do szybkosci dzialania kranu hamulca zespolonego i pomocniczego w 18.10 wolniej dzialal. Teraz jest zupelnie za szybko. Ledwo nacisne 3 na num i juz 2/3 stopien hamowania.
PR BIAŁYSTOK

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1961 dnia: 16 Grudnia 2018, 21:10:34 »
Od tego masz mnożniki w ini. Ustaw sobie by było wygodnie.
Mój kanał youtube

Offline maszynistaPR

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1962 dnia: 16 Grudnia 2018, 21:12:13 »
Okej. Dzieki za pomoc
PR BIAŁYSTOK

Offline Bart28

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1963 dnia: 16 Grudnia 2018, 22:36:39 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, hamulca pomocniczego i dzwignia bocznikow powinny ponownie dzialac normalnie przy obsludze mysza

- poprawka, oswietlenie kabin lowpoly nie jest uzaleznione od stanu baterii

- dobra zmiana, rozpinanie sprzegow wymaga nieco mniejszej precyzji dociskania

- lekcje dla ai, ai zwraca uwage na stan wylacznika szybkiego we wszystkich kontrolowanych pojazdach, zamiast tylko w obsadzonym

- dobra zmiana, punkty swietlne sa mniej wiecej widoczne przynajmniej z 500 m bez wzgledu na warunki pogodowe

- funkcjonalnosc, dotychczas event animacji rotate z wartoscia obrotu powyzej 360 stopni powodowal zapetlenie obrotu danego elementu. Od teraz zachowanie to moze byc zablokowane przez podanie ujemnej predkosci animacji -- w takiej sytuacji element wykona tylko obrot o podana wartosc, bez zapetlania

Po pobraniu fix-a, korzystając z nowego exe, poza nieco zmienionymi odcieniami okien (F1, F2, F12) występuje inny dosyć irytujący błąd. Jestem posiadaczem laptopa z klawiaturą numeryczną, ze zintegrowanymi przyciskami funkcji Home, End, PageUp, PageDown na klawiszach 7, 1, 9, 3, więc aby sterować wysokością kamery/przechodzić pomiędzy maszynownią, a kabinami, muszę włączyć NumLock. W nowym exe funkcja wyłączenia NumLock-a jest niedostępna, przez co nie mam możliwości zmiany wysokości kamery oraz poruszania się po lokomotywie/składzie. Dodam, że na starym exe to działa, więc fizycznie uszkodzony klawisz NumLock można wykluczyć.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1964 dnia: 16 Grudnia 2018, 22:38:38 »
Ale to od roku gdzieś tak jest. Nowa biblioteka obsługi klawiatury nie rozróżnia klawiszy przy włączonym czy wyłączonym numlocku. Musisz sobie w eu07_input-keyboard.ini przemapować używane klawisze na coś unikalnego.
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1965 dnia: 16 Grudnia 2018, 23:56:05 »
Tu jest różnica między exe tmj a moimi, u mnie jest zrobione obejście na to. (moje są tu https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, obecnie najnowsze jest sprzed tygodnia)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1966 dnia: 17 Grudnia 2018, 23:10:26 »
Z cyklu wielebnych życzeń: w EP09 zastosowany jest przełącznik pakietowy stanu oświetlenia kabiny. Nie ukrywam że jak jest ciemno, to lubię sobie włączyć oświetlenie. Niestety jest możliwość załączenia tylko pełnego. Jest możliwość zastosowania takiej możliwości przez exe? Takie opcje są zastosowane w kabinach do załączania projektorów czołowych.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1967 dnia: 18 Grudnia 2018, 00:46:15 »
Na ten moment mozesz zastosowac szamynstwo: zdefiniuj w .mmd pojazdu cablightdim_sw: przypisany do jakiegos elementu w kabinie, i ustaw jego animacje jako mov 0 0 0 Pozwoli to przyciemniac oswietlenie standardowym skrotem klawiszowym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1968 dnia: 18 Grudnia 2018, 07:28:37 »
Dziękuję @tmj. Zasługujesz na nick ADAM SŁODOWY. :)
@Stapox pomyśl swoją drogą o ujęciu powyższego w EP09. Może chociaż samą myszką da radę przestawić.
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2018, 08:48:55 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 408
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1969 dnia: 18 Grudnia 2018, 10:09:12 »
Jeśli miałoby to działać na myszce, to może do obecnego rozwiązania dorzucić Shift, (chyba nie jest zajęty) na kolejną i poprzednią pozycje świateł.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1970 dnia: 18 Grudnia 2018, 18:03:09 »
No nie działałoby to na myszce. Można podpiąć dwa przełączniki pod jeden model gałki, to z klawiatury by działało "jakoś". W sensie zapalenie światła wskakuje na +2 a przyciemnienie obraca o -1. Zgasisz i wskakuje na -1. Szamyństwo.
Mój kanał youtube

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1971 dnia: 22 Grudnia 2018, 13:26:53 »
Najnowsze EXE EN57-2067 nie działa klawisz "<" i klawisz ">" zamykający drzwi. Muszę zamykać poprzez użycia kursora myszki.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1972 dnia: 22 Grudnia 2018, 13:29:09 »
Drzwi zamykamy "ctrl+?"

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1973 dnia: 22 Grudnia 2018, 13:37:37 »
W klawiszologi jest napisane, że beż użycia przycisku "ctrl"
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1974 dnia: 22 Grudnia 2018, 13:40:09 »
Mi działa tylko z ctrl

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1975 dnia: 22 Grudnia 2018, 15:27:00 »
Zalezy od pojazdu. Jesli kabina ma przyciski zamykania drzwi indywidualnie dla kazdej strony, uzywamy klawiszy < i > Jesli pojazd ma przycisk zamykania centralnego (np EN57 SPOT) do zamykania sluzy kombinacja ctrl + /

Jesli nam nie idzie, to zawsze mozna sobie wlaczyc tryb sterowania mysza (Alt) i kliknac w guzik na pulpicie.

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1976 dnia: 23 Grudnia 2018, 14:10:06 »
W klawiszologi jest napisane, że beż użycia przycisku "ctrl"
Na repo jest zaktualizowane, jako że z powodu bałaganu na kompach, udało mi się pchnąć zmiany już po tym jak milek wydał pacza.
Jak nie działa < > na zamykanie, to spróbuj Ctrl + /

« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2018, 22:43:11 wysłana przez matek123 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1977 dnia: 23 Grudnia 2018, 20:56:04 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, dodatkowa diagnostyka przy wczytywaniu modeli w formacie t3d, w przypadku zle sformowanego zapisu danych submodelu

- dobra zmiana, sterowanie mysza obejmuje rowniez przelacznik wyboru trybu pracy hamulca

- poprawka, opuszczenie pantografow powinno powodowac rozlaczenie WS rowniez dla pojazdow z napedem asynchronicznym

- poprawka, druga pozycja "do przodu" nastawnika kierunku obslugiwana jest tylko dla EZT z silnikiem szeregowym

- poprawka, przy uruchamianiu skladu AI nie przejmuje sie stanem pojazdow z ktorymi nie jest faktycznie ukrotniona

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1978 dnia: 26 Grudnia 2018, 22:01:32 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla ai, w przypadku wywalenia bezpiecznika nadmiarowego w pojezdzie ukrotnionym exe zajmuje sie tym problemem od razu, zamiast na najblizszym postoju

- poprawka, przelacznik wyboru trybu pracy hamulca nie generuje niepozadanych dzwiekow

- poprawka, lampki otwartych drzwi gasna dopiero po faktycznym, pelnym zamknieciu rzeczonych drzwi

- poprawka, wyeliminowane zrodlo potencjalnych wysypow odkryte przez youBy

- funkcjonalnosc, dodana wersja oswietlenia przyrzadow i-instrumentlight_a: aktywujaca sie automatycznie po zalaczeniu baterii

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1979 dnia: 27 Grudnia 2018, 17:39:36 »
- poprawka, druga pozycja "do przodu" nastawnika kierunku obslugiwana jest tylko dla EZT z silnikiem szeregowym
W EN57 nie działa. Można dać tylko pierwszą pozycję "do przodu".