Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1092074 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1590 dnia: 15 Sierpnia 2018, 20:51:43 »
Obstawiałem rozłączanie liniowych a nie PHJ.
Bardzo kiepsko obstawiałeś. Zresztą styczniki liniowe nie wchodzą w skład obwodu podczas hamowania elektrodynamicznego.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1591 dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:47:31 »
Skoro tak ten temat dobrze znasz to może go szerzej opiszesz zamiast zwracać uwagę na zasadzie czepiania?
Czy przycisk odluźniacza na exe dobrze działa?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1592 dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:49:27 »
@RooteK co rozumiesz pod pojeciem wyluzowania lokomotywy? Podczas hamowania ED ciśnienia w cylindrach nie ma a jak było to w niektórych rozwiązaniach szczątkowe. Przycisk odluzniacza musiał więc wpływać na wyłączanie ED. Obstawiałem rozłączanie liniowych a nie PHJ.
W EP09 hamowanie ED jest częściowe przez co powietrze w cylindrach pojawia się, gdyż hamulec ED tylko wspomaga,a nie np jak na Pendolino gdzie hamowanie ED jest dominujące i osie napędne są odcinane od dopływu powietrza na ten czas. I jak PHJ mogą być rozłączone?
Cytuj
Przycisk odluźniacza powoduje tylko i wyłącznie wypływ powietrza ze zbiornika sterującego (względnie komory sterującej). Cała magia z ciśnieniem w cylindrach i hamulcem ED to kwestia wtórna - mniejsza różnica ciśnień (a wręcz jej brak) między PG i ZS powoduje obniżenie ciśnienia na wyjściu zaworu rozrządczego (Cv lub STV), co przesterowuje działanie sterownika TUHEX hamulca elektrodynamicznego. Kwestia braku ciśnienia w cylindrach to pochodna działania TUHEXa, który odcina cylindry hamulcowe od zasilania w powietrza (nie wiem, czy bezpośrednio, czy przez przekładnik).
Jak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy , skoro łączy tylko sterujący z rozprężnym? I jak TUHEX może wpływać na odcinanie CH skoro podczas hamowania ED ciśnienie w cylindrach jest?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1593 dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:51:13 »
No czekamy co 483 napisze. W mojej ocenie coś jest nie tak. Muszę jeszcze sprawdzić na exe z 15.08 bo podobno jest dobrze teraz.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1594 dnia: 15 Sierpnia 2018, 22:05:59 »
Nie wiem, nie mam możliwości sprawdzenia. Na EP09 wciśnięcie odluźniacza powinno spowodować przesterowanie PHJ do jazdy.

Ja się nie czepiam, po prostu rozwiewam twoje wątpliwości. Twój poziom znajomości EP09 jest dla mnie obojętny.

I jak TUHEX może wpływać na odcinanie CH skoro podczas hamowania ED ciśnienie w cylindrach jest?
Nie ma go - w pierwszym etapie hamowania faktyczne ciśnienie w cylindrze wzrasta, jednak po przesterowaniu się PHJ i pojawieniu prądu hamowania następuje wyluzowanie cylindrów. Brak wyluzowania jest jedną z nieprawidłowości w działaniu ED.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1595 dnia: 15 Sierpnia 2018, 22:16:36 »
Czyli w pierwotnej wersji dobrze mi się wydawało @youBy. Tak jak napisał @EU07-483 PHJ rozłącza układ obwodu głównego z hamowania na jazdę, i to jest widoczne na wysłanym do Ciebie filmie.
Sprawdzimy jeszcze schematy ze @SQT.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1596 dnia: 15 Sierpnia 2018, 23:16:40 »
Nie ma go - w pierwszym etapie hamowania faktyczne ciśnienie w cylindrze wzrasta, jednak po przesterowaniu się PHJ i pojawieniu prądu hamowania następuje wyluzowanie cylindrów. Brak wyluzowania jest jedną z nieprawidłowości w działaniu ED.
Czyli wniosek taki że PCN zasilany jest ciśnieniem z cylindrów, a nie jak wcześniej EUH ciśnieniem z zaworu rozrządczego?
@EU40 na schematach nie wiele znajdziesz, bo nie ma opisanago sposobu zasilenia PCN, chyba że takimi schematami dysponujesz.
EU07-483 A czemu CH mają być wyluzowane?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1597 dnia: 15 Sierpnia 2018, 23:32:28 »
Żeby nie podkuć maszyny.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1598 dnia: 16 Sierpnia 2018, 06:50:40 »
To niezrozumiałe jest użycie zwrotu "częściowy hamulec ED". Przecież ten hamulec ma wspomagać hamulec pneumatyczny, a nie go zastępować.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2018, 06:53:12 wysłana przez wołodyjowskiIC »
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1599 dnia: 16 Sierpnia 2018, 08:28:48 »
Ja nie mam pojęcia dlaczego uważasz, że hamulec ED ma wspierać hamulec pneumatyczny. To raczej hamulec pneumatyczny wspiera ED, gdy jego siła spada wraz se spadkiem prędkości. ;-)
A tak na poważnie, to we wspomaganiu hamulca pneumatycznego chyba chodzi o to, że sprzężony jest z hamulcem zasadniczym i wspiera hamujący skład pociągu. Innego wsparcia w jego działaniu nie widzę.

Generalnie nie znam pojazdu, który na te same osie działa hamulcem ED i pneumatycznym.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1600 dnia: 16 Sierpnia 2018, 09:00:09 »
Nie wątpię w to że masz rację, ale co w takim razie powoduje odcięcie CH? Np. na Pendolino wyżej już wspomnianym, przez to że w przypadku zejścia poniżej 10km/h,hamowania nagłego i wyłączenia ED, osie napędne są hamowane pneumatyczne musi być zaworek odcinający, który na czas FED odcina pneumatykę, na dziewiątkach o czymś na taki styl nie słyszałam.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1601 dnia: 16 Sierpnia 2018, 09:02:06 »
Cylindry nie są odcinane, są luzowane.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1602 dnia: 16 Sierpnia 2018, 09:45:34 »
Ale jak? PHE swoimi stykami zasila ZOC, czy może TUHEX powoduje to luzowanie?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1603 dnia: 16 Sierpnia 2018, 17:34:37 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, eventy umieszczone w torach sa wywolywane tylko gdy dany pojazd porusza sie w kierunku zgodnym z kierunkiem "zamierzonym" przez prowadzacego sklad, do ktorego pojazd nalezy. Ma to na celu wyeliminowanie przypadkow, w ktorych eventy "w zla strone" byly aktywowane wskutek rozsuwania sie wagonow po zahamowaniu/luzowaniu, lub chwilowym staczaniu sie wstecz po pochylym torze przy ruszaniu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1604 dnia: 20 Sierpnia 2018, 00:03:33 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI nie powinna przedwczesnie wylaczac tempomatu

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji sounds: zdefiniowac mozna dodatkowe dzwieki:
doorlock: // aktywacja blokady drzwi
doorunlock: // zwolnienie blokady drzwi

- rowniez w ramach koncertu zyczen, w sekcji internaldata: zdefiniowac mozna wpisem huntingnoise: dzwiek odtwarzany w kabinie gdy dany pojazd wezykuje


Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1605 dnia: 20 Sierpnia 2018, 16:47:45 »
Dawno nie miałem okazji potestować nowych exeków ale wczoraj zrobiłem aktualizację do patcha 18.07 i na standardowym exe nie działa mi nastawnik jazdy. Nie ma znaczenia czy przez PoKeys czy z klawiatury, nie reaguje. Ostatnie exe jakie używałem jest z 180506 i tu działa. Kolejnych nie ściągałem więc nie wiem kiedy przestało. Na powyższym czyli 180819 też nie działa. Dziwna sprawa, bo mam też tę samą wersję na innym komputerze i tam nie ma tego problemu, więc nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyn.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2018, 16:49:23 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1606 dnia: 20 Sierpnia 2018, 16:50:04 »
Byc moze obsluga pulpitu jest wylaczona w pliku eu07.ini i trzeba ja uaktywnic..?

Chociaz jesli dzieje sie tak rowniez z klawiatury to raczej nie to. Tak czy owak bez jakichkolwiek danych to jest zgadywanie na slepo. Dolacz pliki log i errors jesli mozesz?
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2018, 16:52:17 wysłana przez tmj »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1607 dnia: 20 Sierpnia 2018, 16:55:58 »
Przed chwilą zrobiłem jeszcze test z odpiętym kabelkiem od PoKeys i wtedy z klawiatury działa nastawnik. Coś mi świta, że w eu07.ini trzeba wyłączyć gamepada czy coś w tym stylu (kiedyś coś o tym było) ale nie wiem czy to dotyczy tej kwestii. Niestety nie wiem gdzie szukać tego wpisu za bardzo.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1608 dnia: 20 Sierpnia 2018, 17:01:03 »
Odlaczyc obsluge gamepada mozna wpisem
input.gamepad no
Ale to raczej nie ma nic wspolnego z pokeys. Przy podlaczonym/aktywnym Pokeys pozycja nastawnika jest odczytywana z pulpitu i zapewne dlatego nie reaguje na komendy z klawiatury, ale dlaczego nie dziala ci normalnie komunikacja z pulpitem nie wiem.

Jesli na drugim komputerze wszystko jest w porzadku, sprobuj przekopiowac plik eu07.ini z tamtej instalacji do tej, ktora sprawia problemy? Byc moze jest to faktycznie kwestia skonfigurowania pulpitu, ktora domyslnie nie jest zalaczona.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1609 dnia: 20 Sierpnia 2018, 17:14:44 »
Gamepada mam wyłączonego (no) ale chyba rzeczywiście to nie to.
Na domyślnym .ini też nie działa.
Co ciekawe w logu widzę pojawiające się informacje
received command: [mastercontrollerincrease]
received command: [mastercontrollerdecrease]
ale symulator nie reaguje
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2018, 17:17:35 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1610 dnia: 20 Sierpnia 2018, 17:31:05 »
Znalazłem coś dziwnego. Jeśli w Rainstedzie jest wybrane 4. Pokeys w informacjach zwrotnych to wtedy nastawnik nie reaguje, ale jak zmienię np. na 1 to już działa.
Znalazłem exe przełomowe: 180706 jeszcze działa, a na 180708 już nie działa.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2018, 17:44:32 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1611 dnia: 20 Sierpnia 2018, 17:51:11 »
Niedawno youBy zaimplementowal w exe podpiecie w Pokeys nastawnika pod trzecie wejscie analogowe, byc moze to jest tutaj przyczyna? Odczyt z tego wejscia jest aktywny gdy w konfiguracji wartosc mnoznika (druga liczba) dla wejscia calibratein 2 jest rozna od zera.

edit: pokaz jesli mozesz przynajmniej plik eu07.ini bo zgadywanie na slepo jest naprawde malo sensowne :/
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2018, 17:57:03 wysłana przez tmj »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1612 dnia: 20 Sierpnia 2018, 18:02:09 »
Bingo, jak dodałem do eu07.ini dodatkowy wpis
calibratein 2 0 0 0 0to wszystko wróciło do normy.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1613 dnia: 24 Sierpnia 2018, 08:57:57 »
Jak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy , skoro łączy tylko sterujący z rozprężnym? I jak TUHEX może wpływać na odcinanie CH skoro podczas hamowania ED ciśnienie w cylindrach jest?
Tuhex tak wpływa że jest tam zawór sterowany prądowo przez sterownik TUHEX i odcinanie polega na zrzuceniu do zera ciśnienia z cylindrów hamulcowych - a później regulację. Mogę podesłać DTR Tuhexa jak również zapraszam na oględziny lokomotywy po naprawie.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1614 dnia: 24 Sierpnia 2018, 09:51:57 »
Cytuj
Jak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy(...)

Z tego co wiem to Zawór Odcinający ZOC ma wpływ tylko na zawór maszynisty, odcinając go od zasilania powietrzem. Przy zaworze rozrządczym jest zaś zawór odluźniacza ZOL.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1615 dnia: 24 Sierpnia 2018, 09:59:52 »
Ponawiam pytanie: czy wciśnięcie przycisku odluźniacza w EP09 spowoduje wyłączenie hamowania ED?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1616 dnia: 24 Sierpnia 2018, 10:00:56 »
Spowoduje, ale nie w sposób bezpośredni a pośredni.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1617 dnia: 24 Sierpnia 2018, 10:29:27 »
Czyli jest byk w exe.
Jeszcze jedna uwaga. W pojazdach z zaworem rozrządczym LSt1 przeciwpoślizg powinno się uruchomić każdorazowo. Na nowych exe po użyciu przycisku odluźniacza przeciwpoślizg się nie uruchamia i jest to błąd.
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2018, 10:32:12 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1618 dnia: 24 Sierpnia 2018, 10:36:58 »
Właśnie też mi się tak wydawało, że przeciwpoślizg znowu nie działa po użyciu odluźniacza, bo kiedyś to już było naprawiane i chyba znowu się popsuło.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1619 dnia: 24 Sierpnia 2018, 13:10:07 »
Z tego co pamietam proba naprawienia miala negatywne efekty uboczne i dlatego zostala cofnieta.