Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1359799 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1410 dnia: 12 Czerwca 2018, 12:52:26 »
Może problem dotyczy tylko eu07-x86. W załączeniu screen td z najnowszej paczki MaSzyna1805.
Jeszcze dołączam ten sam screen na orginalnym exe z tej paczki.                       
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2018, 14:54:53 wysłana przez sawe »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1411 dnia: 12 Czerwca 2018, 17:10:34 »
A, o geometrię iglicy chodzi. Ja na podsypkę patrzyłem. Nie no, to to ewidentnie wina exe.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1412 dnia: 12 Czerwca 2018, 17:56:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywacja dzwieku turbo nie powinna zalezec od FPS

- poprawka, zwiekszona wartosc parametru splinefidelity nie powinna wplywac negatywnie na iglice zwrotnic

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1413 dnia: 12 Czerwca 2018, 20:47:01 »
Teraz jest w porządku. Dzięki za poprawkę.

POZDRAWIAM

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1414 dnia: 14 Czerwca 2018, 17:23:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach ujednolicenia wersji, w eventach typu multiple zniesiony zostal limit 8 eventow potomnych

- eksperymentalnie, dla torow zniesiony zostal limit pojedynczych eventow typu eventX i eventallX. Czyli np przy wpisie
node -1 0 jakis_tor track ...
...
event1 jakis_event
event1 jakis_inny_event
event1 jeszcze_inny_event
endtrack
w sytuacji gdy spelnione zostana warunki uruchomienia event1 do kolejki wstawione zostana wszystkie trzy wyszczegolnione eventy, w kolejnosci ich wystapienia. Uwaga, przy skanowaniu wstecz przynajmniej na razie AI zadowala sie wykryciem jakiegokolwiek semafora (bez gwarancji ze jest to akurat ten polozony najblizej) nalezy wiec zachowac ostroznosc przy przypisywaniu do toru wiecej niz jednego semafora

- funkcjonalnosc, w ramach przygotowan do wprowadzenia edytora pod kombinacja shift+ctrl+F11 zostal umieszczony eksport aktualnego stanu scenerii. Eksport generuje dwa pliki:

nazwascenerii_eksport.ctr zawierajacy wszystkie zdefiniowane komorki pamieci i eventy
nazwascenerii_eksport.scm zawierajacy wszystkie elementy typu node (tory, statyczne modele 3d, dzwieki itp)

eksport nie obejmuje danych geometrii (node triangles i lines ktore przechowywane sa w pliku. sbt) oraz definicji skladow i parametrow scenariusza (czas, pogoda, config) ktore powinny tak jak dotychczas znajdowac sie w 'glownym' pliku .scn, razem z dyrektywami include dla plikow generowanymi przez eksport:
// konfiguracja
config ... endconfig
time ... endtime
sky ... endsky
atmo ... endatmo

// include
include nazwascenerii_eksport.ctr
include nazwascenerii_eksport.scm
include geometria_dla_scenerii.scm

FirstInit

// sklady
trainset
...
endtrainset

Do przetestowania jest czy takie polaczenie pliku .scn z wyeksportowanymi plikami zadziala identycznie jak pierwotna wersja danego scenariusza; innymi slowy, czy eksport dziala poprawnie ;v
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2018, 17:32:07 wysłana przez tmj »

Offline mrozigor

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1415 dnia: 15 Czerwca 2018, 01:00:17 »
Pytanko - zmiany są umieszczane w repo GH czy to tylko mirror aktualizowany od czasu do czasu?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1416 dnia: 15 Czerwca 2018, 01:24:31 »
Na glownym repo GH jest wersja paczkowa dogladana przez Milka7, uaktualniana od czasu do czasu i budowana z paru skladowych. Wersje ktore wstawiam tutaj to galazka robocza dostepna pod https://github.com/tmj-fstate/maszyna/tree/mover_in_c++

Offline mrozigor

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1417 dnia: 15 Czerwca 2018, 15:43:40 »
Przepraszam za offtop, ale jak wygląda wypuszczenie nowej wersji? Mergeujecie wtedy zmiany z wszelakich repozytoriów od osób zainteresowanych i wystawiacie wersję? Bo widzę, że jest kilka źródeł i nie chciałbym się później rozjechać z wersją 'oficjalną'.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1418 dnia: 15 Czerwca 2018, 18:33:58 »
Jak zrobisz na mojej lub tmj to nie zginie.
kierunek mergowania jest zwykle taki:
eu07 <-- milek7 <-- tmj-fstate <-- youby
               \<-- carmel4a
    \<-- firleju

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1419 dnia: 16 Czerwca 2018, 00:03:25 »
Witam.
 Przetestowałem na szybko zapis na scenerii TD. Po wycięciu wpisów torowiska, i dodaniu ścieżek do nowych plików, wszystko wydaję się działać poprawnie. Czy poprzednie wersje exe także poprawnie wczytają scenerie zapisaną poprzez eksport? Pytam bo zarówno exe @Milka z paczki 18.05, jak i późniejsze @Tmj robią to poprawnie, i zastanawiam się czy nie pozostał gdzieś jakiś plik ( $td oczywiście skasowałem).   

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1420 dnia: 16 Czerwca 2018, 00:08:22 »
Czy poprzednie wersje exe także poprawnie wczytają scenerie zapisaną poprzez eksport?
Wyeksportowane pliki sa w tym samym standardowym formacie co "zwykle" .scn wiec (teoretycznie) powinny dac sie wczytac przez kazda wersje exe, z Borlandowymi wlacznie.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1421 dnia: 16 Czerwca 2018, 20:04:58 »
Od wersji 180612 nie tyka hasler. Przypuszczam że poprawką dźwiękową na turbo coś się popsuło. Na wcześniejszych exe (np. 180609) hasler tyka.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1422 dnia: 16 Czerwca 2018, 20:17:25 »
Nie, akurat nie ma to zwiazku z turbo ale potwierdzam; wyrwiemy chwasta w nastepnym uaktualnieniu.

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1423 dnia: 16 Czerwca 2018, 20:53:27 »
Od wersji exe 180601 uległo zmianie zostało zachowanie AI po osiągnięciu ostatniej pozycji w rozkładzie jazdy.
Po dojechaniu do W4, skład po ok. minucie podjeżdża pod najbliższy semafor. Wygląda to dość dziwnie – np. w przypadku pociągów pasażerskich można sobie wyobrazić, że odjazd następuje podczas wysiadania pasażerów. Uniemożliwia to ponadto wykorzystanie jednopozycyjnych, szczątkowych rozkładów jazdy do łatwego i wygodnego podstawiania próżnych składów pasażerskich / EZT z torów postojowych pod W4 w peronach.
W poprzednich wersjach (sprawdzone do exe 180516) po zakończeniu jazdy skład pozostawał pod W4, oczekując na ewentualne sygnały/komendy – i takie zachowanie AI należałoby uznać za właściwe.
Jak się wydaje, kilka lat temu, podobne do obecnego działanie AI występowało początkowo po wprowadzeniu obsługi W4, ale szczęśliwie zostało to wówczas poprawione.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1424 dnia: 17 Czerwca 2018, 02:30:00 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cykanie haslera powinno ponownie doprowadzac maszyniste do szalu

- poprawka, AI powinno lepiej oceniac stan najblizszego semafora po zakonczeniu jazdy rozkladowej

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1425 dnia: 17 Czerwca 2018, 14:07:53 »
Dzięki, wygląda na to, że zgłoszone problemy z AI po zakończeniu jazdy rozkładowej zniknęły w ostatniej wersji.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline KEKv_2

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1426 dnia: 18 Czerwca 2018, 16:03:37 »
Dzień dobry.
Ostatnio chciałem przypisać sobie opory rozruchowe pod lampkę Numlock na klawiaturze a to z powodu na brak lampki scroll lock. Próbowałem w Rainsted'zie oraz w eu07.ini ale nic to nie dało. Czy jest jakaś szansa wprowadzenia do exe możliwości edytowania funkcji kontrolek na klawiaturze?

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1427 dnia: 18 Czerwca 2018, 19:30:46 »
Jeszcze jeden temat mi się rzucił. Pociąg (jednostka) przekraczając swoją "nadświetlną", tj. prędkość maksymalną, nagle dostaje inny ton odtwarzania runningnoise. Przykładem jest np. EN57-2000 po przekroczeniu magicznych 110. Wpis (jednego) dźwięku jest zdefiniowany od 85 do 200, więc to raczej nie problem *.mmd.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1428 dnia: 19 Czerwca 2018, 04:11:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana czestotliwosci dzwiekow skladanych powinna byc bardziej rownomierna

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youby lekcja dla AI obslugi/przestrzegania opracowanych swego czasu przez Ra zasad interpretacji parametrow definiujacych wlasciwosci przystankow W4:
Cytuj
Pierwszy parametr ujemny - preferowana odleglosc miedzy wskaznikiem i czołem składu (np. przed przejściem).
Pierwszy parametr dodatni - preferowana odleglosc miedzy wskaznikiem i środkiem składu (np. przy wiacie, przejściu podziemnym).
Drugi parametr ujemny - wskazanie zatrzymania dla krótszych składów (W32).
Drugi paramer dodatni - długość peronu (W4).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1429 dnia: 22 Czerwca 2018, 01:39:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kalkulacja wymiany ciepla powinny uwzgledniac wlasciwe wspolczynniki

- dobra zmiana, pulpity sterowania oparte na kontrolerze Arduino moga sterowac plynnie kranem hamulca dodatkowego

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, w przypadku jazdy do tylu krasnoludki nie czepiaja sie juz nastawnika jazdy

- funkcjonalnosc, w trybie ruchu na zewnatrz pojazdu wskazanie mysza i klikniecie na elemencie scenerii (modele, tory itp) pozwala odczytac na panelu F11 podstawowe informacje na temat tego elementu; na razie jest to tylko nazwa i lokacja, ale ewentualnie bedzie tego wiecej

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1430 dnia: 22 Czerwca 2018, 14:14:41 »
WITAM!

Zauważyłem, że na najnowszym exe eu07-x86_180621 nie budzi lokomotyw
event start_active putvalues 5.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent.
Może ktoś jeszcze to sprawdzić?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1431 dnia: 22 Czerwca 2018, 18:16:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, eventy przypisane do torow powinny byc uruchamiane zgodnie ze specyfikacja

- poprawka, parametry przystankow W4 powinny byc interpretowane zgodnie ze specyfikacja

- poprawka, uruchomienie symulatora na przeciwnej stronie kuli ziemskiej nie powinno skutkowac przesunieciem sfer niebieskich

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1432 dnia: 23 Czerwca 2018, 18:12:24 »
Przy okazji porządkowania obsługi parametrów W4, od wersji exe 180618 pojawiły się pewne nieoczekiwane zachowania AI. Nie wiem czy jest to zamierzone, czy też nie.

Objawia się to w przypadku, kiedy pojazd z przydzielonym rozkładem jazdy stoi na torze z przypisanym wskaźnikiem W4, który ma zerowy drugi parametr. Pojazd/pociąg ma rozpocząć jazdę pociągową, albo zatrzymanie wynika z rozkładu jazdy. Po otrzymaniu sygnału zezwalającego pociąg rusza bez „zaliczenia” posterunku (przewinięcia rozkładu) . Nazwa takiego posterunku wyświetlana jest nadal, aż do napotkania W4 z następnych pozycji rozkładu. Sprawa dotyczy w praktyce niewidzialnych W4 przypisanych do torów towarowych.

Być może zostało to wprowadzone w celu wymuszenia wpisów parametrów W4 w sceneriach. Ale czy nie warto byłoby przy drugim zerowym parametrze przywrócić dotychczasowe zachowanie AI w tym aspekcie. Na dużych sceneriach mogą być setki wpisów W4 w torach towarowych i duża część z nich może nadal nie mieć wpisanej użytkowej długości toru jako drugi parametr. Z drugiej strony jeżeli AI dociągnie długi zazwyczaj skład aż pod W4 po wjeździe na taki tor, to nie będzie to taka strata jak w przypadku torów peronowych, gdzie miejsce zatrzymania może być istotne i dobrze jest to kontrolować ze względu na miejscowe warunki. Oczywiście nie zmienia to ogólnej oceny, że co do zasady rozszerzenie obsługi W4 jest godne najwyższej pochwały i jak sądzę było od dawna oczekiwane.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1433 dnia: 23 Czerwca 2018, 18:33:05 »
Na dużych sceneriach mogą być setki wpisów W4 w torach towarowych i duża część z nich może nadal nie mieć wpisanej użytkowej długości toru jako drugi parametr
Nawet w przypadku braku podanej dlugosci drugi parametr W4 powinien miec wartosc w przedziale 1-3 okreslajaca po ktorej stronie znajduje sie rampa wyladowcza (badz rampy) dla danego przystanku. Przy pisaniu kodu autor zapewne nie przewidzial szamynstwa jakim jest definicja W4 na ktorym zaladunku/wyladunku przeprowadzic sie nie da, bo taka jest wlasnie interpretacje zera jako drugiego parametru :>

Poprawka przywracajaca poprzedni model zachowania w takiej sytuacji bedzie w nastepnym uaktualnieniu.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1434 dnia: 23 Czerwca 2018, 21:57:19 »
Jest możliwość uruchomienia universali, wskaźników i oświetlenia kabiny w przedziale maszynowym? Bo drzwi między przedziałami w maszynowni otworzyć nie mogę ani wskaźnik oleju/temp nie działają.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1435 dnia: 23 Czerwca 2018, 22:07:04 »
Wskazniki i urzadzenia powinny dzialac normalnie w przedziale maszynowym. Zwroc uwage, za dla danej kabiny obslugiwane sa tylko te wskazniki i urzadzenia, ktore w pliku .mmd sa umieszczone ponizej wpisu cabXdefinition a zazwyczaj wpis dla kabiny 0 jest na samym spodzie pliku, co powoduje ze nie sa w nim aktywowane zadne elementy.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2018, 22:08:08 wysłana przez tmj »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1436 dnia: 23 Czerwca 2018, 22:32:54 »
No i jak przerzuciłem kabinę 0 pod kabiny 1 i 2 to wszystko działa ;) Dzięki.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1437 dnia: 24 Czerwca 2018, 15:50:25 »
A z innej beczki, radio jest domyślnie załączone? Mam w kabinie pakieciak od radia i przesuwając w pozycję załączoną dioda na radmorze gaśnie. Tak samo odtwarza się dźwięk, który mam na wyłączenie.


Kurczę przepraszam, myślałem że z automatu połączy posty...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1438 dnia: 24 Czerwca 2018, 16:01:27 »
Tak, radio startuje włączone.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1439 dnia: 24 Czerwca 2018, 16:28:16 »
Można by było radio zrobić jak sprężarkę i przetwornicę - automat (z baterią) i manual (switch). Bo w niektórych kabinach mamy chyba switche albo pakieciaki od uruchamiania zasilacza radia. No i jeszcze na bezczelnego zapytam o dźwięk zasilacza :)