Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 136099 razy)

Fifti, Bosman71621, CX MANIAK i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline sawe

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1410 dnia: 12 Czerwca 2018, 12:52:26 »
Może problem dotyczy tylko eu07-x86. W załączeniu screen td z najnowszej paczki MaSzyna1805.
Jeszcze dołączam ten sam screen na orginalnym exe z tej paczki.                       
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2018, 14:54:53 wysłana przez sawe »

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 6252
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1411 dnia: 12 Czerwca 2018, 17:10:34 »
A, o geometrię iglicy chodzi. Ja na podsypkę patrzyłem. Nie no, to to ewidentnie wina exe.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1412 dnia: 12 Czerwca 2018, 17:56:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywacja dzwieku turbo nie powinna zalezec od FPS

- poprawka, zwiekszona wartosc parametru splinefidelity nie powinna wplywac negatywnie na iglice zwrotnic

Offline sawe

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1413 dnia: 12 Czerwca 2018, 20:47:01 »
Teraz jest w porządku. Dzięki za poprawkę.

POZDRAWIAM

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1414 dnia: 14 Czerwca 2018, 17:23:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach ujednolicenia wersji, w eventach typu multiple zniesiony zostal limit 8 eventow potomnych

- eksperymentalnie, dla torow zniesiony zostal limit pojedynczych eventow typu eventX i eventallX. Czyli np przy wpisie
node -1 0 jakis_tor track ...
...
event1 jakis_event
event1 jakis_inny_event
event1 jeszcze_inny_event
endtrack
w sytuacji gdy spelnione zostana warunki uruchomienia event1 do kolejki wstawione zostana wszystkie trzy wyszczegolnione eventy, w kolejnosci ich wystapienia. Uwaga, przy skanowaniu wstecz przynajmniej na razie AI zadowala sie wykryciem jakiegokolwiek semafora (bez gwarancji ze jest to akurat ten polozony najblizej) nalezy wiec zachowac ostroznosc przy przypisywaniu do toru wiecej niz jednego semafora

- funkcjonalnosc, w ramach przygotowan do wprowadzenia edytora pod kombinacja shift+ctrl+F11 zostal umieszczony eksport aktualnego stanu scenerii. Eksport generuje dwa pliki:

nazwascenerii_eksport.ctr zawierajacy wszystkie zdefiniowane komorki pamieci i eventy
nazwascenerii_eksport.scm zawierajacy wszystkie elementy typu node (tory, statyczne modele 3d, dzwieki itp)

eksport nie obejmuje danych geometrii (node triangles i lines ktore przechowywane sa w pliku. sbt) oraz definicji skladow i parametrow scenariusza (czas, pogoda, config) ktore powinny tak jak dotychczas znajdowac sie w 'glownym' pliku .scn, razem z dyrektywami include dla plikow generowanymi przez eksport:
// konfiguracja
config ... endconfig
time ... endtime
sky ... endsky
atmo ... endatmo

// include
include nazwascenerii_eksport.ctr
include nazwascenerii_eksport.scm
include geometria_dla_scenerii.scm

FirstInit

// sklady
trainset
...
endtrainset

Do przetestowania jest czy takie polaczenie pliku .scn z wyeksportowanymi plikami zadziala identycznie jak pierwotna wersja danego scenariusza; innymi slowy, czy eksport dziala poprawnie ;v
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2018, 17:32:07 wysłana przez tmj »

Offline mrozigor

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1415 dnia: 15 Czerwca 2018, 01:00:17 »
Pytanko - zmiany są umieszczane w repo GH czy to tylko mirror aktualizowany od czasu do czasu?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1416 dnia: 15 Czerwca 2018, 01:24:31 »
Na glownym repo GH jest wersja paczkowa dogladana przez Milka7, uaktualniana od czasu do czasu i budowana z paru skladowych. Wersje ktore wstawiam tutaj to galazka robocza dostepna pod https://github.com/tmj-fstate/maszyna/tree/mover_in_c++

Offline mrozigor

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1417 dnia: 15 Czerwca 2018, 15:43:40 »
Przepraszam za offtop, ale jak wygląda wypuszczenie nowej wersji? Mergeujecie wtedy zmiany z wszelakich repozytoriów od osób zainteresowanych i wystawiacie wersję? Bo widzę, że jest kilka źródeł i nie chciałbym się później rozjechać z wersją 'oficjalną'.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 527
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1418 dnia: 15 Czerwca 2018, 18:33:58 »
Jak zrobisz na mojej lub tmj to nie zginie.
kierunek mergowania jest zwykle taki:
eu07 <-- milek7 <-- tmj-fstate <-- youby
               \<-- carmel4a
    \<-- firleju

Online CX MANIAK

  • Betatester
  • Wiadomości: 197
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1419 dnia: 16 Czerwca 2018, 00:03:25 »
Witam.
 Przetestowałem na szybko zapis na scenerii TD. Po wycięciu wpisów torowiska, i dodaniu ścieżek do nowych plików, wszystko wydaję się działać poprawnie. Czy poprzednie wersje exe także poprawnie wczytają scenerie zapisaną poprzez eksport? Pytam bo zarówno exe @Milka z paczki 18.05, jak i późniejsze @Tmj robią to poprawnie, i zastanawiam się czy nie pozostał gdzieś jakiś plik ( $td oczywiście skasowałem).   

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1420 dnia: 16 Czerwca 2018, 00:08:22 »
Czy poprzednie wersje exe także poprawnie wczytają scenerie zapisaną poprzez eksport?
Wyeksportowane pliki sa w tym samym standardowym formacie co "zwykle" .scn wiec (teoretycznie) powinny dac sie wczytac przez kazda wersje exe, z Borlandowymi wlacznie.

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 286
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1421 dnia: 16 Czerwca 2018, 20:04:58 »
Od wersji 180612 nie tyka hasler. Przypuszczam że poprawką dźwiękową na turbo coś się popsuło. Na wcześniejszych exe (np. 180609) hasler tyka.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1422 dnia: 16 Czerwca 2018, 20:17:25 »
Nie, akurat nie ma to zwiazku z turbo ale potwierdzam; wyrwiemy chwasta w nastepnym uaktualnieniu.

Offline MW

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1423 dnia: 16 Czerwca 2018, 20:53:27 »
Od wersji exe 180601 uległo zmianie zostało zachowanie AI po osiągnięciu ostatniej pozycji w rozkładzie jazdy.
Po dojechaniu do W4, skład po ok. minucie podjeżdża pod najbliższy semafor. Wygląda to dość dziwnie – np. w przypadku pociągów pasażerskich można sobie wyobrazić, że odjazd następuje podczas wysiadania pasażerów. Uniemożliwia to ponadto wykorzystanie jednopozycyjnych, szczątkowych rozkładów jazdy do łatwego i wygodnego podstawiania próżnych składów pasażerskich / EZT z torów postojowych pod W4 w peronach.
W poprzednich wersjach (sprawdzone do exe 180516) po zakończeniu jazdy skład pozostawał pod W4, oczekując na ewentualne sygnały/komendy – i takie zachowanie AI należałoby uznać za właściwe.
Jak się wydaje, kilka lat temu, podobne do obecnego działanie AI występowało początkowo po wprowadzeniu obsługi W4, ale szczęśliwie zostało to wówczas poprawione.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1424 dnia: 17 Czerwca 2018, 02:30:00 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cykanie haslera powinno ponownie doprowadzac maszyniste do szalu

- poprawka, AI powinno lepiej oceniac stan najblizszego semafora po zakonczeniu jazdy rozkladowej

Offline MW

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1425 dnia: 17 Czerwca 2018, 14:07:53 »
Dzięki, wygląda na to, że zgłoszone problemy z AI po zakończeniu jazdy rozkładowej zniknęły w ostatniej wersji.

Offline KEKv_2

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1426 dnia: Dzisiaj o 16:03:37 »
Dzień dobry.
Ostatnio chciałem przypisać sobie opory rozruchowe pod lampkę Numlock na klawiaturze a to z powodu na brak lampki scroll lock. Próbowałem w Rainsted'zie oraz w eu07.ini ale nic to nie dało. Czy jest jakaś szansa wprowadzenia do exe możliwości edytowania funkcji kontrolek na klawiaturze?

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 286
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1427 dnia: Dzisiaj o 19:30:46 »
Jeszcze jeden temat mi się rzucił. Pociąg (jednostka) przekraczając swoją "nadświetlną", tj. prędkość maksymalną, nagle dostaje inny ton odtwarzania runningnoise. Przykładem jest np. EN57-2000 po przekroczeniu magicznych 110. Wpis (jednego) dźwięku jest zdefiniowany od 85 do 200, więc to raczej nie problem *.mmd.