Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093970 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1380 dnia: 01 Czerwca 2018, 20:26:16 »
TMJ nigdy limitu multiple nie zniósł, bo się boi. :P
Mój kanał youtube

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1381 dnia: 01 Czerwca 2018, 22:07:58 »
2. Znowu się pojawiło ograniczenie do maksymalnie 8 eventów w multiple. Niestety w scenariuszu jest już kilkadziesiąt eventów typu multiple z przynajmniej 9 podeventami.
Żadna z tych przypadłości nie występuje na exe z paczki 18.05.
Bo exe z paczki to kompilacja Milka. Tylko jego kompilacje nie mają tego limitu.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1382 dnia: 01 Czerwca 2018, 23:31:10 »
TMJ nigdy limitu multiple nie zniósł, bo się boi. :P
Zgadza sie, eventy bez limitow tylko w Plusie u Milka ;/

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- opracowane przez youby funkcjonalnosci dla wierniejszej symulacji bydgoskich produktow pociagopodobnych

- dobra zmiana, dzwiek zmiany stanu bocznikowania shuntfield: aktywowany jest rowniez dla pojazdow z napedem spalinowo-elektrycznym

- poprawka, dzwieki urzadzen kabinowych powinny uwzgledniac definicje lokalizacji

- eksperymentalnie, pare drobnych zmian w zachowaniu AI; powinno poprawic niektore zgloszone bledy i lekko zwiekszyc 'agresywnosc' prowadzenia, ale moga wystapic nieprzewidziane i nieokreslone efekty uboczne. Jesli takowe rzeczywiscie wystapia, prosze krzyczec.

« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2018, 23:32:40 wysłana przez tmj »

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1383 dnia: 02 Czerwca 2018, 08:38:21 »
Czy można by w pliku ini definiować parametr dynamiclights yes/no ? W przypadku "no" powrót do poczciwej, starej smugi świateł.
 
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1384 dnia: 02 Czerwca 2018, 11:59:34 »
@tmj – serdeczne dzięki za szybkie działanie.  Zgłoszone problemy z manewrami pod W5 zniknęły w wersji exe180601.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1385 dnia: 02 Czerwca 2018, 15:11:17 »
Dzięki za boczniki i offset:) A jest możliwość dodania definiowania wszystkich switchów bistabilne/impulsowe? I dodanie opcji osobnego wyłącznika do pompy oleju i paliwa (bo one powinny być właśnie impulsowe a mamy je bistabilne)? I dźwięku jak do pompy oleju (start/loop/stop) do pomp paliwa i obiegowej wody?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1386 dnia: 02 Czerwca 2018, 15:33:03 »
Mozliwosc jest zawsze, tylko ktos musi zrobic ;/

Z definiowaniem przelacznikow jest problem o tyle ze wymagaloby to sporej ilosci zmian w module kontrolujacym funkcjonowanie pojazdu; na tyle duzo ze odechciewa sie robic, bo w takiej sytuacji juz bardziej sensowne moze byc wywalic wszystko i zrobic jakis wariant LD.

Czy można by w pliku ini definiować parametr dynamiclights yes/no ? W przypadku "no" powrót do poczciwej, starej smugi świateł.
Niestety(?) nie, starej smugi juz dawno w exe nie ma, nie ma wiec do czego wracac.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1387 dnia: 03 Czerwca 2018, 01:24:39 »
Ehhh nie wiem czy ja coś źle robię, ale ustawiłem we Fiacie wpis:fadesound: { soundmain: 5267_hasler-tykanie_1.wav range: 1 placement: internal offset: 0.0 0.0 7.0 }Czyli teoretycznie powinno cykać tylko w kabinie A gdzie mamy RT9. A to mi nawala w obu...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1388 dnia: 03 Czerwca 2018, 01:58:12 »
Nie da sie w tej chwili definiowac pozycji dzwiekow tla, sykow hamulca i paru innych.

To, przynajmniej tymczasowy, efekt uboczny kombinacji starego kodu wczytywania kabiny (ktory wykonuje sie tylko raz) i potrzeby pozycjonowania wszystkich dzwiekow w danej kabinie "od nowa" przy jej zmianie. Rozwiaze sie do pewnego stopnia sam gdy wprowadzona bedzie ewentualnie odrebna konfiguracja dla poszczegolnych kabin.

edit
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, modele ze sciezkami podanymi w stylu Windows nie powinny gubic tekstur

- poprawka, exe powinno obslugiwac komendy zmiany pozycji nastawnika otrzymane z pulpitu bez wpadania w niektorych sytuacjach w petle do usr.nej smierci

- poprawka, zmiana nastawy hamulca powinna byc przekazywana do wszystkich ukrotnionych pojazdow/czlonow, zamiast tylko do najblizszego

- funkcjonalnosc, przygotowany przez youby dla produktow pociagopodobnych nowy typ dzwigni hamulca, MHZ_K5P (5-ciopozycyjny hamulec zespolony Knorr)

- dobra zmiana, ekran f1 w trybie rozszerzonym powinien nieco sensowniej wyswietlac informacje o najblizszym ograniczeniu predkosci
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2018, 20:47:07 wysłana przez tmj »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1389 dnia: 05 Czerwca 2018, 22:28:58 »
W przypadku uzycia parametrow kontrolnych (:st) po nazwie tekstury w pliku modelu, exe wydaje sie ignorowac plik mat, od razu idzie do tga/dds. EDIT 180606: parametry kontrolne bylo dac w pliku mat, nie w t3d, poniekad moje niedopatrzenie
Exe ingnoruje rowniez od jakiegos czasu parametr pause yes w pliku eu07.ini.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2018, 23:22:20 wysłana przez joey »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1390 dnia: 07 Czerwca 2018, 02:52:01 »
Mhm, parametry dla tekstur sa czescia wpisu tekstury, nie material do ktorego nalezy.

W dzisiejszym uaktualnieniu, pare drobiazgow:

- poprawka, parametr pause ustawiany w pliku .ini powinien ponownie dzialac zgodnie z oczekiwaniami

- poprawka, AI nie powinno odjezdzac z W4 gdy tylko mu sie zachce, ale (ponownie) potencjalnie brac pod uwage stan najblizszego widzianego semafora

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1391 dnia: 07 Czerwca 2018, 18:31:10 »
Male pytanie co do su45. Nie działa mi na plikach z repo, lampka ogrzewania w SU45. W pliku t3d jest. Czy to wina exe?
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2018, 18:47:46 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1392 dnia: 07 Czerwca 2018, 18:53:52 »
Potwierdzam. Samo ogrzewanie działa, lampka w t3d i mmd wygląda w miarę ok, a cały czas wyświetla off.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1393 dnia: 07 Czerwca 2018, 18:57:34 »
Czy skoro mamy już jakies termometry, to czy jest szansa na uruchomienie termometru oporow na eu05? Wykorzystujac jakies szamynstwo.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1394 dnia: 07 Czerwca 2018, 18:58:30 »
Jak załatwisz dane nagrzewania się i wytrzymałości cieplnej oporników do jakiejkolwiek symulowanej lokomotywy. Tylko to nas blokuje. Kompletny brak danych.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1395 dnia: 07 Czerwca 2018, 19:02:15 »
Male pytanie co do su45. Nie działa mi na plikach z repo, lampka ogrzewania w SU45. W pliku t3d jest. Czy to wina exe?
Z tego co widze w kodzie, ogrzewanie jest uzaleznione dodatkowo od zalaczenia przetwornicy. Nie wiem czy jest to poprawne i/lub jak powinno wygladac w przypadku pojazdow spal-ele i spalinowych.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1396 dnia: 07 Czerwca 2018, 19:05:39 »
Dziala po zalaczeniu przetwornicy.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1397 dnia: 08 Czerwca 2018, 01:04:02 »
ZTCW w Fiatach nie jest uzależnione od przetwornicy bo przeca ma własną prądnicę. A przetwornica u nas odpowiada tylko za wentylatory silników (znaczy w moim własnej produkcji MMD do Fiata). 110v idzie z dodatkowej prądnicy. Tak baj de łej, przy załączeniu ogrzewania nie wchodzi na 1100 RPM.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2018, 01:05:26 wysłana przez Kacu »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1398 dnia: 08 Czerwca 2018, 02:35:00 »
Tak baj de łej, przy załączeniu ogrzewania nie wchodzi na 1100 RPM.
Obecnie zalaczenie ogrzewania w lokomotywie spal-ele powoduje "ukryte" zwiekszenie pozycji nastawnika dwa oczka do przodu. Nie wiem ile ma to wspolnego z rzeczywistoscia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1399 dnia: 08 Czerwca 2018, 09:00:49 »
Nic. To był jakiś wredny hack zrobiony za szybko. Włączenie grzania sprawia, że nastawa obrotów wynosi min 1096.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1400 dnia: 08 Czerwca 2018, 16:46:29 »
Ponawiam zgloszenie: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg487570.html#msg487570 dotyczace zaslaniania przezroczystym polprzezroczystego przy opacity 0 na exe Milka7, z doprecyzowaniem, ze dzieje sie tak nawet, jesli plaszczyzny sa w osobnych submodelach, a nawet modelach. Wyglada to jak w dwoch pierwszych zalacznikach (tmj 180606 – poprawnie, Milek7 180519 – nie). Przypomnialem sobie przy okazji, ze podobny efekt zauwazylem jadac Calkowem na exe z paczki 18.03 – zalacznik 3. Normalnie uzywalbym exe tmj, ale w l053 wieczor wykorzystane jest nieobslugiwane przez nie ponad  8 eventow w multiple.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1401 dnia: 08 Czerwca 2018, 18:57:12 »
To efekt zjechania progiem alfa-testu do zera przy blendowanych trójkątach. Tylko mówisz, że u tmj jest lepiej?
Mój kanał youtube

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1402 dnia: 09 Czerwca 2018, 11:28:00 »
Na to wychodzi, choc istnieje ewentualnosc, iz jest to wynikiem dziwnych warunkow oprogramowaniowo-sprzetowych. Wersje exe testowalem na Diebianie 9 i Wine 9.3 (pakiet winehq-devel). Uwazam, ze tak nie powinno to wygladac. Dla szybkiej weryfikacji w warunkach nocnych wpisy do td:
include mieszkalne/kamienicapom.inc mieszkalne/kamienicapom_tex1 20 0.0 200.0 180.0 end
include mieszkalne/kamienicapom.inc mieszkalne/kamienicapom_tex2 20 0.0 240.0 180.0 end
include mieszkalne/kamienicapom.inc mieszkalne/kamienicapom_tex3 20 0.0 280.0 180.0 end

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1403 dnia: 09 Czerwca 2018, 12:52:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI na ostatniej stacji rozkladu powinno lepiej dobierac czas postoju do predkosci wysiadania pasazerow

- poprawka, zatrzymujac sie na pochylosci AI nie powinno swoim niezdecydowaniem dopuszczac do wyluzowania obu hamulcow

- poprawka, brakujace parametry we wpisie animations: powinny byc interpretowane jako brak danego typu animacji

- eksperymentalnie, lampka pracy ogrzewania nie jest juz uzalezniona od przetwornicy

- funkcjonalnosc, dla pojazdow z silnikiem spal-ele mozna zdefiniowac minimalny poziom obrotow/min utrzymywany przez silnik przy zalaczonym ogrzewaniu. Ilosc obrotow definiowana jest wpisem HeatingRPM w sekcji Engine: pliku .fiz

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1404 dnia: 10 Czerwca 2018, 14:05:38 »
Przeglądam dane do TEM2 i wychodzi potrzeba mocnego uelastycznienia chłodzenia.
Po pierwsze mamy tam trzy obiegi chłodzące. Wodne chłodzenie silnika. Olejowe chłodzenie silnika, z bezpośrednią chłodnicą powietrzną. Bez pośredniego drugiego obiegu wody. Obieg wodny chłodzenia gazów turbosprężarki.
Każdy z nich ma podane progi: otwarcie żaluzji, zamknięcie żaluzji, włączenie wentylatorów, wyłączenie wentylatorów, awaria. Awaria jest opcjonalna. Zamknięcie żaluzji może być równe otwarciu, gdy nie podano inaczej.
Jest podana również przekładnia wentylatora silników trakcyjnych.
Przekładnia i progi to banał, chłodzenie turbo można by póki co olać, ale do chłodzenia oleju trzeba by dodać trzeci wariant z chłodzeniem powietrznym. Myślę, że może używać stałych dla drugiego obiegu wody, jeśli jest alternatywą. Tylko opuszczać jedną chłodnicę i przyjmować inne ciepła właściwe.
Mój kanał youtube

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1405 dnia: 10 Czerwca 2018, 14:44:25 »
Witam.
Zauważyłem, że od exe 180531 nie wyświetlają się poprawnie zwrotnice. Czy może ktoś to potwierdzić?
W załączeniu screeny.

Offline Max_EN_57

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1406 dnia: 12 Czerwca 2018, 00:42:27 »
Witam.
Zauważyłem, że od exe 180531 nie wyświetlają się poprawnie zwrotnice. Czy może ktoś to potwierdzić?
W załączeniu screeny.

Potwierdzam, problem występuje (exe 180609).

Przepraszam najmocniej, źle zrozumiałem post, opisany problem jednak nie występuje.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2018, 13:18:27 wysłana przez Max_EN_57 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1407 dnia: 12 Czerwca 2018, 00:43:48 »
Bardzo dziwne, bo rozjazdy są zwykłymi modelami ze sztywnym mapowaniem zapisanym w pliku t3d i exe nie powinno mieć tu nic do rzeczy.
Mój kanał youtube

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1408 dnia: 12 Czerwca 2018, 01:14:55 »
Rozjazd krzyżowy na 2 screenie wygląda jak stary model na podsypkę 6-9-9 gdzie tam mniej więcej wyglądało jego mapowanie (rozciągniecie+kształt). Sceneria na 1 rzut oka wygląda na td.scn, z przerobionym rozjazdem na krzyżowy, może tutaj jest problem? Wstawiony z innym modelem podsypki?

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1409 dnia: 12 Czerwca 2018, 01:40:10 »
Testując najnowsze exe nie zauważyłem takich problemów na żadnej scenerii przy wielu typach rozjazdów. #umniedziała
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |