Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 870093 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3780 dnia: 27 Maja 2022, 22:06:19 »
Daj log i $.scn. Którego składu to dotyczy. Starter miał/ma problemy z dublami wagonów. Może w scn też są duble. W pole wywala, jak humanctrlvehicle wskazuje na nieistniejący node dynamic. Nie ma to nic do exe.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3781 dnia: 27 Maja 2022, 22:10:05 »
Tak do lokomotywy da sie wsiasc bez problemu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1697
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3782 dnia: 28 Maja 2022, 06:47:18 »
Spróbuj usunąć jeden wagon i wstawić (nawet ten sam) w miejsce usuniętego i w nim się uruchomić.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1456
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1177
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3783 dnia: 28 Maja 2022, 12:18:52 »
 Ostatnio zobaczyłem ciekawy film użytkownika Fajerman na YouTube:
Dragon 2 z 4200t brutto i sobie całkiem nieźle radzi, na początek 10-20% mocy i już zaczyna ruszać, chciałem powtórzyć wyczyn w MaSzynie i się zawiodłem, na 10-20-30% mocy skład nawet nie drgnie, dopiero od 40% coś się dzieje, choć i tak 1km/h na minutę... Tutaj mój filmik:
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2022, 23:22:23 wysłana przez Turbokibel »

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 644
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 490
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3784 dnia: 28 Maja 2022, 12:51:45 »
Trzeba też wziąć pod uwagę że w rzeczywistosci tory w większości nie leżą na płaskim terenie jak na TD. Może był tam jakiś spadek? .... Trzeba by to sprawdzić

Inna sprawa to 4200t czy to realne?  Ile musiały mieć wagonów... coś ponad sztuk 50 na haku. Osobiście nie widziałem jeszcze takiego pociągu. Może się pomylił i mialo być 3200t?
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2022, 13:02:01 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3785 dnia: 28 Maja 2022, 20:29:47 »
Prosze o to log. W zadnym wagonie tego skladu nie moge sie zaladowac. Kamera laduje gdzies w debicy a my startujemy w sandomierzu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3786 dnia: 28 Maja 2022, 21:46:30 »
No i masz humanctrlvehicle b7nopuvz_8478074-8 init default physic values for b7nopuvz_8478074-8#12, [168ar]. Gryzie się numer wagonu. Nie wiem jak to miało działać, ale jedno nie równa się drugiemu.
Mój kanał youtube

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2395
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 923
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3787 dnia: 28 Maja 2022, 23:13:30 »
Co do filmiku, trzeba się trochę wysilić i autor odpisał na jednym klmentarzu, że było z górki i jechał [dop.]  jak ze składem  2 tyś ton. Także tego.

Edit:
Miejscami autor napisał o promilu 8,5, więc filmik nie odwierciedla zamierzonych testow.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2022, 23:19:44 wysłana przez hanys »

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1456
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1177
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3788 dnia: 28 Maja 2022, 23:20:31 »
Komentarz został dodany 6h temu, ja napisałem post o 12.

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 313
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3789 dnia: 15 Lipca 2022, 13:04:50 »
Dzień dobry. Grzebię ostatnio trochę w kodzie, mam wyciągniętą gałąź "sim" Milka i chyba znalazłem babola w hamulce.cpp. Funkcja PFVd ma asercję PH != PL i mi się na tym wywala exe w scenariuszu l053_wieczór. Dzieje się tak, bo:
  • Funkcja jest wołana z funkcji TMHZ_EN57::GetPF, w wariancie PL = 0
  • W tym scenariuszu pociąg tła EN57-1376'19 dojeżdża na stację końcową i się gasi
  • Po pewnym czasie powietrze ucieka z układu, PH = 0 i łapie mi się na asercję
  • Nie dzieje się tak, gdy tym pociągiem się jedzie (kod nigdy nie wchodzi do funkcji PFVd
  • Nie udało mi się tego powtórzyć tym składem na TD
W związku z tym:
  • Czy jest ktoś w stanie powtórzyć to na exe z paczki lub ostatnim developerskim?
  • Czy ten EN57 jest poprawnie dodany w scenariuszu?
  • Co daje ta asercja i czy jest w ogóle potrzebna?
  • Porównywanie floatów przez operator "==" jest mocno dyskusyjne
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2022, 13:06:47 wysłana przez Czarodziej »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3790 dnia: 15 Lipca 2022, 13:17:10 »
Nie wiem, co to jest asercja. Nie wiem, skąd ona się tam wzięła. Nie wiem, po co ją ktoś tam dodał - tym bardziej, że nie ma jej np. w PFVa, PF i PF1. Dla dokładnie równych PH i PL funkcja ma zwracać 0 i to się stanie samoistnie, bo sigma będzie 0.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 313
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3791 dnia: 15 Lipca 2022, 13:39:25 »
Chodzi mi o funkcję assert() z assert.h, konkretnie jest użyta tu: https://github.com/Milek7/maszyna/blob/sim/McZapkie/hamulce.cpp#L121, faktycznie, dla równych wartosci powinno zwrócić 0. Chcesz, żebym to usunął i otworzył PR?
--
Po rozmowie na Mattermost, zmiana tu: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/20/files
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2022, 13:47:11 wysłana przez Czarodziej »

Online mac310

  • Wiadomości: 446
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3792 dnia: 08 Sierpnia 2022, 19:17:44 »
Czy jest taka możliwość, żeby było wiadomo kiedy jest coś nadawane/odbierane przez radio? Gdyby tak było i udało się wyprowadzić to na jakimś bicie po uart to można byłoby tym załączać diodę na radmorze. W ogóle fajnie byłoby kilka rzeczy dotyczących radiotelefonu uwzględnić w komunikacji uart, o których już dawno pisałem.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3793 dnia: 08 Sierpnia 2022, 19:20:44 »
Od jakiegoś czasu jest animowana lampka odbioru w Kolibrze, która się świeci podczas odgrywania dźwięku. Można by ją do tego wykorzystać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.