Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1370972 razy)

0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3780 dnia: 27 Maja 2022, 22:06:19 »
Daj log i $.scn. Którego składu to dotyczy. Starter miał/ma problemy z dublami wagonów. Może w scn też są duble. W pole wywala, jak humanctrlvehicle wskazuje na nieistniejący node dynamic. Nie ma to nic do exe.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3781 dnia: 27 Maja 2022, 22:10:05 »
Tak do lokomotywy da sie wsiasc bez problemu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2190
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3782 dnia: 28 Maja 2022, 06:47:18 »
Spróbuj usunąć jeden wagon i wstawić (nawet ten sam) w miejsce usuniętego i w nim się uruchomić.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3783 dnia: 28 Maja 2022, 12:18:52 »
 Ostatnio zobaczyłem ciekawy film użytkownika Fajerman na YouTube:
Dragon 2 z 4200t brutto i sobie całkiem nieźle radzi, na początek 10-20% mocy i już zaczyna ruszać, chciałem powtórzyć wyczyn w MaSzynie i się zawiodłem, na 10-20-30% mocy skład nawet nie drgnie, dopiero od 40% coś się dzieje, choć i tak 1km/h na minutę... Tutaj mój filmik:
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2022, 23:22:23 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 506
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3784 dnia: 28 Maja 2022, 12:51:45 »
Trzeba też wziąć pod uwagę że w rzeczywistosci tory w większości nie leżą na płaskim terenie jak na TD. Może był tam jakiś spadek? .... Trzeba by to sprawdzić

Inna sprawa to 4200t czy to realne?  Ile musiały mieć wagonów... coś ponad sztuk 50 na haku. Osobiście nie widziałem jeszcze takiego pociągu. Może się pomylił i mialo być 3200t?
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2022, 13:02:01 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3785 dnia: 28 Maja 2022, 20:29:47 »
Prosze o to log. W zadnym wagonie tego skladu nie moge sie zaladowac. Kamera laduje gdzies w debicy a my startujemy w sandomierzu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3786 dnia: 28 Maja 2022, 21:46:30 »
No i masz humanctrlvehicle b7nopuvz_8478074-8 init default physic values for b7nopuvz_8478074-8#12, [168ar]. Gryzie się numer wagonu. Nie wiem jak to miało działać, ale jedno nie równa się drugiemu.
Mój kanał youtube

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3787 dnia: 28 Maja 2022, 23:13:30 »
Co do filmiku, trzeba się trochę wysilić i autor odpisał na jednym klmentarzu, że było z górki i jechał [dop.]  jak ze składem  2 tyś ton. Także tego.

Edit:
Miejscami autor napisał o promilu 8,5, więc filmik nie odwierciedla zamierzonych testow.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2022, 23:19:44 wysłana przez hanys »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3788 dnia: 28 Maja 2022, 23:20:31 »
Komentarz został dodany 6h temu, ja napisałem post o 12.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3789 dnia: 15 Lipca 2022, 13:04:50 »
Dzień dobry. Grzebię ostatnio trochę w kodzie, mam wyciągniętą gałąź "sim" Milka i chyba znalazłem babola w hamulce.cpp. Funkcja PFVd ma asercję PH != PL i mi się na tym wywala exe w scenariuszu l053_wieczór. Dzieje się tak, bo:
  • Funkcja jest wołana z funkcji TMHZ_EN57::GetPF, w wariancie PL = 0
  • W tym scenariuszu pociąg tła EN57-1376'19 dojeżdża na stację końcową i się gasi
  • Po pewnym czasie powietrze ucieka z układu, PH = 0 i łapie mi się na asercję
  • Nie dzieje się tak, gdy tym pociągiem się jedzie (kod nigdy nie wchodzi do funkcji PFVd
  • Nie udało mi się tego powtórzyć tym składem na TD
W związku z tym:
  • Czy jest ktoś w stanie powtórzyć to na exe z paczki lub ostatnim developerskim?
  • Czy ten EN57 jest poprawnie dodany w scenariuszu?
  • Co daje ta asercja i czy jest w ogóle potrzebna?
  • Porównywanie floatów przez operator "==" jest mocno dyskusyjne
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2022, 13:06:47 wysłana przez Czarodziej »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3790 dnia: 15 Lipca 2022, 13:17:10 »
Nie wiem, co to jest asercja. Nie wiem, skąd ona się tam wzięła. Nie wiem, po co ją ktoś tam dodał - tym bardziej, że nie ma jej np. w PFVa, PF i PF1. Dla dokładnie równych PH i PL funkcja ma zwracać 0 i to się stanie samoistnie, bo sigma będzie 0.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3791 dnia: 15 Lipca 2022, 13:39:25 »
Chodzi mi o funkcję assert() z assert.h, konkretnie jest użyta tu: https://github.com/Milek7/maszyna/blob/sim/McZapkie/hamulce.cpp#L121, faktycznie, dla równych wartosci powinno zwrócić 0. Chcesz, żebym to usunął i otworzył PR?
--
Po rozmowie na Mattermost, zmiana tu: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/20/files
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2022, 13:47:11 wysłana przez Czarodziej »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3792 dnia: 08 Sierpnia 2022, 19:17:44 »
Czy jest taka możliwość, żeby było wiadomo kiedy jest coś nadawane/odbierane przez radio? Gdyby tak było i udało się wyprowadzić to na jakimś bicie po uart to można byłoby tym załączać diodę na radmorze. W ogóle fajnie byłoby kilka rzeczy dotyczących radiotelefonu uwzględnić w komunikacji uart, o których już dawno pisałem.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3793 dnia: 08 Sierpnia 2022, 19:20:44 »
Od jakiegoś czasu jest animowana lampka odbioru w Kolibrze, która się świeci podczas odgrywania dźwięku. Można by ją do tego wykorzystać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3794 dnia: 16 Sierpnia 2022, 17:23:05 »
Od jakiegoś czasu jest animowana lampka odbioru w Kolibrze, która się świeci podczas odgrywania dźwięku. Można by ją do tego wykorzystać.
Jestem za. Można liczyć na taki ficzer? Parę rzeczy dotyczących obsługi radiotelefonu nadal wisi nieruszone ale rozumiem, że jest teraz deficyt programistów i tylko Ty to ogarniasz. Nie naciskam zatem, choć byłoby fajnie.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3795 dnia: 04 Września 2022, 23:11:00 »
Zauważyłem, że w ostatnich exe 885 i 886 jest jakiś problem z wczytywaniem inc'ów dla syren. W logu pojawia się taka informacja
sound: loading file: sounds/104e_3]curve.ogg
Failed to open file "dynamic/pkp/303e_v1/["
Bad include: can't open file "["
sound: loading file: sounds/07]spre_4-start.ogg
W wersji 882 jest OK. Dotyczy to oczywiście aktualizacji 22.08 więc chyba najnowsze exe nie rozumie tej nowej koncepcji obsługi plików syren z wykorzystaniem inc'a zamiast bezpośredniego wskazania plików dźwiękowych bo jak wrzuciłem do .mmd po staremu
horn1: { soundset: [ 4873_ep07-start-2.wav|4873_ep07-trwa-2.wav|4873_ep07-stop-2.wav ] range: 900 }
horn2: { soundset: [ 14745_41syrwys_start.wav|14745_41syrwys_trwa.wav|14745_41syrwys_stop.wav ] range: 950 }
to zaczytał te dźwięki i wszystko gra i buczy.
sound: loading file: sounds/4873_ep07-start-2.ogg
sound: loading file: sounds/4873_ep07-trwa-2.ogg
sound: loading file: sounds/4873_ep07-stop-2.ogg
sound: loading file: sounds/14745_41syrwys_start.ogg
sound: loading file: sounds/14745_41syrwys_trwa.ogg
sound: loading file: sounds/14745_41syrwys_stop.ogg
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3796 dnia: 04 Września 2022, 23:18:58 »
Zaaktualizuj exeki instalatorem. W wydaniu 22.08 doszły losowania zestawów syren, stąd nie może stare exe znaleźć dźwięków.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3797 dnia: 04 Września 2022, 23:19:50 »
Co to za numerki exeków? Includy doszły tu https://github.com/Xoov/maszyna/commit/b7a44b2fc24dc4912f7be4ebc1d2943c4f4b19a6 Przeszło testy Ażura, wypluło binarki, ale MR do Milek7:sim nie jest jeszcze klepnięty z tego co widzę.
Te ostatnie MRy od Jana pewnie bazują na milkowej bazie i nie mają kodu yB w sobie. Automat wypluwa co mu git wsadzi, o ile przejdzie testy, ale sam gałązek nie zmerguje.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2022, 23:22:09 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3798 dnia: 04 Września 2022, 23:50:15 »
No ja od dawna korzystałem z tej lokalizacji, gdzie pojawiały się nowe wersje exe https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history
Nie znam innego miejsca, gdzie są aktualne exe do testowania.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3800 dnia: 05 Września 2022, 00:03:35 »
No rozumiem, ale chyba zanim pojawi się kolejne wydanie to są jakieś zmiany w exe, które bym chętnie przetestował z pulpitem. Liczyłem na linka do strony wspomnianej przez @Stele https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550244.html#msg550244
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3801 dnia: 05 Września 2022, 00:14:54 »
https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build?view=runs
Ale to nic nie zmieni, bo masz tam to samo. Masz gałązki Xoov:master i Jano211:sim. Obie mają otwarte żądania włączenia do Milek7:sim, niezatwierdzone przez właściciela. Oba portale ciągłej integracji mają włączoną próbę kompilacji przy otwarciu merge requesta. Najnowsze nie zawiera zmian z poprzedniego, bo pochodzą z dwóch oddzielnych gałęzi, nie włączonych do głównego kodu. Tak działa git.
Mój kanał youtube

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3802 dnia: 05 Września 2022, 23:13:47 »
W najnowszym EXE nie działa odtwarzanie dźwięku turbo.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3803 dnia: 08 Września 2022, 17:49:02 »
Czy mam rozumieć, że jeśli w pliku eu07_input-keyboard.ini jakiś parametr występuje wyłącznie jako toggle i nie ma obok opcji alternatywnych w postaci enable/disable jak to ma miejsce w przypadku np: radiotoggle i alarmchaintoggle to bez zmian w exe nie da rady sterować tym jak hebelkiem (przyciskiem bistabilnym)? Oczywiście pytam w kontekście sterowania z pulpitu, gdzie toggle jest w zasadzie bezużyteczne i jedynie dwa niezależne parametry enable/disable są przydatne. Większość urządzeń już tak ma ale te dwa wspomniane wyżej jeszcze nie i to trochę komplikuje sprawę z ich podłączeniem. Dobrze by było móc używać w eu07_input-uart.ini wpisów:
toggle radioenable radiodisable
toggle alarmchainenable alarmchaindisable
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2022, 17:53:09 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3804 dnia: 17 Września 2022, 08:45:14 »
Dlaczego z poziomu starteru nie mogę ustawić kąta widzenia. Pomimo iż wpisuje 80 stopni to i tak wraca 45.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3805 dnia: 26 Września 2022, 22:26:46 »
Czy jest ktoś jeszcze aktywny, kto ogarnia kod i mógłby podpowiedzieć parę rzeczy? Chciałbym wprowadzić kilka poprawek, o których pisałem wcześniej ale poza obsługą hamulca bezpieczeństwa nie udało mi się więcej zrobić.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1594
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1267
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3806 dnia: 27 Września 2022, 01:33:08 »
youBy jest ostatni. Jeszcze co jakiś czas wchodzi Milek7, ale trzeba najpierw trafić, żeby z nim porozmawiać.

Offline marcinn

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3807 dnia: 29 Września 2022, 11:03:30 »
Od jakiegoś czasu jest animowana lampka odbioru w Kolibrze, która się świeci podczas odgrywania dźwięku. Można by ją do tego wykorzystać.

Znasz commit id albo nazwę gauge? Jest to zmergowane do upstreama? Wykorzystane.

Czy jest ktoś jeszcze aktywny, kto ogarnia kod i mógłby podpowiedzieć parę rzeczy? Chciałbym wprowadzić kilka poprawek, o których pisałem wcześniej ale poza obsługą hamulca bezpieczeństwa nie udało mi się więcej zrobić.

Brakujące polecenia enable/disable: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/23
Sterowanie radio volume/channel + kontrolka komunikatów radiowych: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/24
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2022, 20:16:22 wysłana przez marcinn »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3808 dnia: 02 Listopada 2022, 06:09:58 »
Tych IBL/LUT to nie można generować z envmapy do odbić?
Patrząc na swoją drezynkę, metaliczne zderzaki źle wyglądają po ciemnicy. Wyraźny banding im wyłazi.
Od blooma gwiazdy wariują. Zamiast bycia pojedynczym pikselem, puchną do kolosalnych rozmiarów. Mają swój shader, to trzeba by im wyprowadzić parametry blooma do materiału albo co. Tak samo księżyc w ciągu dnia jest drugim słońcem. Można niby mu wyłączać emisyjność zależnie od naświetlenia, ale to by było skokowe. W nocy bloom też ma przesadzony. Tory za to wyglądają fajnie.
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3809 dnia: 10 Listopada 2022, 21:59:56 »
Dzień dobry, aby symulator stał się bardziej przyjazny użytkownikowi proponuję do poleceń w helperze dodać skróty klawiszowe przypisane do tych poleceń. Jeśli ktoś ktoś potrzebuje argumentów za, to proponuję odpalić SM42 albo podobną spalinówkę, nie zerkając co chwila w klawiszologię. Pozdrawiam serdecznie.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |