Autor Wątek:  Linia 414  (Przeczytany 32380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Linia 414
« dnia: 21 Maja 2017, 21:59:29 »
Bardzo serdecznie witam wszystkich!

Od około roku uczę się tworzyć scenerie w 3Ds Max. Idzie mi całkiem nieźle, na tyle nieźle, że w końcu udało mi się coś sensownego sklecić. Aktualnie pracuję nad linią nr 414, a dokładniej daję jej "drugie życie". Trasa jest całkowicie nieprzejezdna, ba, w większości rozebrana (tutaj trochę fotek --> https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=647&okno=galeria2). Ponieważ większość obiektów stacyjnych jest rozebrana, nie trzeba zbytnio bawić się w "focenie" :-). Trasa jest ukończona mniej więcej w połowie. Poniżej przedstawiam screeny tego, co udało mi się aktualnie dokonać:

Sprawdź w Twoich postach wagę załączników - maksymalny rozmiar to 250KB. Możesz również korzystać z przechowalni plików na http://eu07.pl/upload/ | @macius5991

EDIT: Poprawione właściwie.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2017, 14:11:18 wysłana przez Kubcio58 »

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Maja 2017, 22:03:01 »
I jeszcze trochę screenów ;-)
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2017, 21:00:03 wysłana przez Kubcio58 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Maja 2017, 14:25:53 »
Bardzo fajnie się zapowiada. Sugeruję dorobić do torów jakieś rowy czy coś, wygląda to o niebo lepiej niż sam tor. Do tego jakieś podjazdy i zjazdy, bo płaskich scenerii to już mamy wystarczająco. Trzymam kciuki!
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Maja 2017, 15:10:18 »
A dziękuję bardzo :-). Spróbuję zastosować się do wskazówek, ale nierówności w terenie też mam trochę, tylko akurat tak się zdjęcia dobrały, że głównie pokazałem płaski teren.

Offline Domino93pl

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Maja 2017, 16:33:22 »
Na razie wygląda spoko, tylko nie przesadź z elementami współczesnymi, w końcu ruch pasażerski zawieszono w 1992 roku.

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Maja 2017, 18:05:48 »
Mam jeszcze jedną prośbę. Obecnie wykonanie stacji Kostrzyn przerasta moje możliwości. Innymi słowy: nie chcę się brać za coś, w czym nie czuję się jak ryba w wodzie i na pewno jest ktoś, kto zrobi to lepiej. Jest jakaś osoba, która podjęłaby się wykonania tej dwupoziomowej stacji? Ewentualnie mogę podrzucić zdjęcia, ale niestety dopiero w wakacje (mieszkam na pomorzu).

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Maja 2017, 19:50:46 »
Ja mogę Ci narysować same tory w Rainsted wraz z profilem pionowym. Nasypy, sygnalizację już uzupełnisz sobie sam. Potem wyślę ci plik SCN i sobie w maxie połączysz z tym, co już masz.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Maja 2017, 20:44:49 »
Bardzo dziękuję za chęć współpracy. Jeżeli ma Pan chęci i ochotę podjąć się tego zadania - proszę bardzo ;-). Nie mam dużego doświadczenia w wykonywaniu skomplikowanych układów torowych, dlatego tym bardziej cieszę się, że ktoś zrobi to na pewno bardziej profesjonalnie ode mnie. Linia kolejowa ze stacją Kostrzyn to już będzie coś, wszakże to jeden z dwóch takich dworców w Polsce...

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Maja 2017, 21:57:58 »
Nie ma problemu. Wiesz może jakie są tam promienie rozjazdów? Niestety ortofotomapy są bardzo niewyraźne. Chcesz też sieć trakcyjną do kompletu?

P.S. Nie musisz się do mnie zwracać per "Pan" - wystarczy "Krzysiu" :)
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Maja 2017, 22:44:17 »
Cóż, jak dają to biorę :-D. Jak już mówimy o sieci trakcyjnej, to tak notabene dobrze byłoby, gdyby "maciusiowy" poradnik został uzupełniony o dział dot. układania sieci trakcyjnej, bo o tym nie ma ani słowa. Poza tym wielki szacun dla autora tego poradnika. Sam już z niego nie za bardzo korzystam, ale na początku był baaaardzo pomocny.

Offline Semafor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 46
  • Bawię się sceneriami.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Maja 2017, 15:16:16 »
Ładnie, ale czy ten tor nie jest przypadkiem zbyt nowoczesny jak na klimat trasy?
Dawniej "Warszawa Centralna".

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Maja 2017, 19:57:56 »
Właśnie o to chodzi, że tor ma być nowoczesny. Klimacik ma być takiej nowoczesnej, odnowionej  trasy jak np. linia nr 237. Zresztą, jeżeli miałbym dać taki sam tor jak 1990r. (dwa lata przed zawieszeniem ruchu) czy nawet 1980r., to prędkości na całej trasie wynosiłyby 30-40 km/h, dlatego kiedyś pociągi z Kostrzyna do Gorzowa jechały (!!!) 3-4h (odległość to ok. 40-50km). Tutaj ciekawy artykuł o tejże linii i nie tylko ;-)
http://blogtransportowy.blox.pl/2012/02/Stacja-Gorzow-Wielkopolski-8211-rozklad-19811982-1.html
A tutaj taki mały street wiew linii 237:
https://www.google.pl/maps/@54.5344394,17.7637253,3a,75y,163.15h,68.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1srDNAHExHVOwxuKRpck543g!2e0!7i13312!8i6656
Tak w ogóle, to prace cały czas się posuwają, szczególnie nad terenem :-) [załącznik 1]
W odpowiedzi na prośbę @KrzysztofGliwice wymyśliłem coś na szybko, jak łatwo urozmaicić teren wokół toru [załącznik 2]

Co o tym myślicie?
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2017, 22:37:26 wysłana przez Kubcio58 »

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Maja 2017, 20:04:00 »
Chociaż w sumie to można podmienić tekstury podsypki i szyn, i zrobić jakby dwie opcje - modern i classic :-D

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Maja 2017, 20:41:07 »
No, wygląda to nieco lepiej, a jak dodasz rowy, to będzie miodzio. Jeśli chodzi o tekstury podsypek, to polecam @Benkowe - są w HD, istnieją również tekstury przejściowe. Długość mapowania tą teskturą musi wynosić 4.55m lub 4.69m, w zależności, której z nich użyjesz. Sam używam takich na mojej scenerii, mimo że wyglądają na zbyt zadbane, jak na realia linii zarządzanych przez KPKLK.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Maja 2017, 22:03:19 »
Szykuje się kolejna klimatyczna sceneria. Podsypka rzeczywiście jest zbyt dobra na taką linię, niestety ciężko będzie coś idealnego dobrać. Można by pokusić się o zrobienie podsypki idealnie pasującej do tej linii. Gdzieś na dysku powinienem posiadać zdjęcia torów zarośniętych kępkami trawy. Nie znam tej linii, tam są betonowe, czy drewniane podkłady w realu?

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Maja 2017, 23:17:15 »
Nie ma żadnych. Linia praktycznie całkowicie rozebrana.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Maja 2017, 23:30:11 »
Ale za nim rozebrano/rozkradziono, to jakies byly chyba. 

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Maja 2017, 23:31:08 »
Najpewniej były "betonki" (PS-83K lub INBK któregoś typu) i na stacjach jedynie drewniane podkłady.

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Maja 2017, 10:40:42 »
Tak w ogóle to jak myślicie: uprościć nieco układy torowe na stacjach Słońsk, Krzeszyce i Rudnica czy je wiernie odwzorować? Jeżeli tak, to trzeba byłoby zmieniać kierunek jazdy na stacji Rudnica.
Układ torowy stacji Rudnica:


Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Maja 2017, 10:49:49 »
Jeśli to ma być realna trasa, to nie odpuszczaj. Jeśli zaczniesz jakieś uproszczenia, będziesz miał łatwiej, ale zgubić się może klimat. Decyzję sam podejmiesz w zależności od tego jak bardzo Tobie zależy na dokończeniu tej scenerii, a także abyś się nie znudził tym tworzeniem.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Maja 2017, 11:12:55 »
Tak w ogóle to jak myślicie: uprościć nieco układy torowe na stacjach Słońsk, Krzeszyce i Rudnica czy je wiernie odwzorować?
Ja jestem bardziej ZA realnym odwzorowaniem. Ale to już zależy od twoich umiejętności tworzenia scenerii i czy tak jak jak pisze @Krzysiek626, czy będzie Ci się chciało dalej trzymać projekt w produkcji. A co do podkładów - ja osobiście dałbym podkłady drewniane - bo zapewne większość linii kolejowych w ówczesnych czasach-miała podkłady drewniane.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Maja 2017, 12:04:12 »
Bardzo dobry pomysł z mapowaniem okolic toru droga/przejściówką ziemia-trawa. Fajnie to wygląda, przynajmniej na screenie.
Mój kanał youtube

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Maja 2017, 15:34:08 »
Dobra, to układy torowe będą bez żadnych uproszczeń, a później zajmę się podmianą podsypki na nieco starszą i podkłady drewniane, skoro wszyscy tak chcą :-).

Offline kolejarzostbahn

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Maja 2017, 20:05:50 »
Jeżeli tak, to trzeba byłoby zmieniać kierunek jazdy na stacji Rudnica.
Układ torowy stacji Rudnica:
Układ torowy stacji Rudnica został przebudowany w sposób ze wybudowano tor lącznicowy umożliwiający jazdę z Kostrzyna do Gorzowa i odwrotnie bez wjazdu na stację Rudnica. Na łącznicy powstał peron wraz z malutkim budynkiem dworcowym który stoi do dziś  (posesja prywatna).

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Maja 2017, 21:59:53 »
Ach, rzeczywiście, też o tym przed chwilą przeczytałem. Ta stacja kolejowa nazywa się Rudnica Mały Dworzec. Zmylił mnie autor bloga.

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Czerwca 2017, 21:51:05 »
Pomimo prawie miesiąca ciszy prace nad scenerią nadal się posuwają. Zgodnie z waszym życzeniem zmieniłem podsypkę na "benkową". Modele stacji Lemierzyce, Słońsk i Kostrzyn prawie na ukończeniu. Ponadto kolejne kilometry trasy zyskują otoczenie. Zostało już ich "tylko" jakieś 8-10.

Krzysiu, jak tam prace nad układem torowym st. Kostrzyn ;-) ?

Poniżej prezentuję kilka screenów zrobionych na najnowszym exe:

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Czerwca 2017, 22:49:13 »
Akurat dziś sobie o niej przypomniałem :P Mam ułożone chyba 5 rozjazdów i 7 torów. Ale jak zobaczyłem te screeny twoje to muszę przyznać że zachęciło mnie to do roboty.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 82
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Czerwca 2017, 17:57:25 »
Ładnie to wygląda, ale wg mnie w pobliżu torów przydałoby się trochę więcej trawy ;)

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Czerwca 2017, 19:09:10 »
Trawy mogę więcej posiać, to nie problem :-).

Offline Kubcio58

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 414
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Lipca 2017, 19:56:02 »
Witajcie!

Po nieco dłuższej przerwie przedstawiam stan prac nad moim projektem:

   • include oraz zieleń na linii nr. 414 są ukończone w 90%, pozostało teraz dużo poprawek typu: drzewko wchodzi na tor, znak niewłaściwe obrócony, itp. Do wykonania zostały jeszcze: słupki hektometrowe, otoczenie peronowe, dokończenie dworców/przystanków kolejowych (większość modeli gotowa; brakuje tekstur), wskaźniki kolejowe, znaki drogowe oraz parę innych drobnych rzeczy.

   • scenerię postanowiłem przedłużyć o odcinek Nadodrzanki do Chojny (a może i kiedyś do Gryfina). Stan prac można zobaczyć na poniższych załącznikach.

   • Bardzo potrzebuję tekstur następujących stacji/przystanków kolejowych:
- Gorzów Wlkp. Zieleniec
- Kostrzyn wraz z okolicznymi budynkami (patrz załącznik)
- Namyślin
- Boleszkowice
- Mieszkowice
- Bielin
- Witnica Chojeńska
- Godków
- Chojna
Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś dobra dusza, która dostarczy materiały ;-).

• FPS na scenerii. Jak zauważyliście można powiedzieć, że wręcz "nawaliłem" dużo zieleni, co znacząco wpływa na ilość FPS na scenerii. Poniżej zrobiłem porównanie z Całkowem_v2 i moją scenerią w bardzo gęstym lesie. Porównanie na exe bodajże z 21 lipca. Nie znam się, ale myślę, że skończeniu scenerii i napisaniu scenariuszy ilość FPS może być podobna :-/.

• I tradycyjnie pytanie do Krzysiuup: jak posuwają się postępy w pracach nad Kostrzynem? Masz dużo swoich projektów i rozumiem, jeżeli zbyt wiele nie udało Ci się zrobić.

PS. Mam nadzieję, że teraz wszystkie załączniki są dodane poprawnie :-D
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2017, 19:59:55 wysłana przez Kubcio58 »