Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 501709 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline M79r

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 208
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #540 dnia: 02 Grudnia 2020, 16:32:01 »
W Maszynie mamy wojskowego Stara i Nysę ( ZW chyba ) Jest też teren wojskowy na Całkowie, dało by się wkomponować te pojazdy tam. Ja staram się odwzorować PGR ( za czasów świetności ) na innej scenerii. Jest budynek, są pojazdy Star, Nysa a nawet traktor. Są tez bale z drewnem czy kostki siana. Da się to użyć do budowy, brakuje jakiś krówek, świnek i koników. Takich jak obecnie mamy sarenki.

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #541 dnia: 03 Grudnia 2020, 12:33:42 »
Racja, zapomniałem o tym Starze, który też jest ładnie wykonany i idealnie będzie pasował do tak klimatycznej scenerii. A skoro mamy mnóstwo spalinówek warto pokusić się o tekstury peronów i infrastruktury coś jak w całkowo retro.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 461
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #542 dnia: 03 Grudnia 2020, 13:01:08 »
Moim zdaniem najważniejsze w tej chwili jest dostosowanie do paczki, i ograniczenie ilości modeli, które możemy zastąpić paczkowymi, niż dekorowanie scenerii, i stylizowanie na lata 90.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #543 dnia: 03 Grudnia 2020, 13:52:10 »
Tak, tylko po skompletowaniu paczki i przejściu do etapu dekoracji przydałoby się mieć czym dekorować. Żeby potem nie było sytuacji, że dekorujemy, dajemy tabor na lata 90`te, a na peronach elektroniczne tablice, monitoring i czerwone płyty krawędzi peronowych.
Panimajesz o czym mówię? ;)

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #544 dnia: 03 Grudnia 2020, 15:29:06 »
Biorąc pod uwagę tabor jaki posiadamy w MaSzynie, nie licząc prymitywnego SA134 (przepraszam, że tak powiedziałem) to warto dostosować scenerie pod lata 90te. A dodać należy pięknie wykonane bonanzy czy bipy, ładne spalinowozy z kabinami i maszynowniami to nic tylko ciągać takie pociągi po długiej scenerii. A fani towarowych pociągów mają okazję sprawdzić możliwości ile mogą uciągnąć diesle sunąc powoli i delektować sie tymi widokami. A dekoracja z lat 90tych dodaje tylko jeszcze lepszego klimatu do tej udanej scenerii. To tylko moja drobna sugestia bo uważam, że na chwilę obecną to jest jedna z nalepszych opcji aby sceneria wyszła publicznie w takiej odsłonie.
Wyobraźcie sobie ciągnąć skład osobowy o wschodzie słońca ST43 z bipą i dwiema bonanzami na haku i z peronami z lat 90tych, starymi autami na szosie jak Star 200 czy zastava.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1429
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3742
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #545 dnia: 03 Grudnia 2020, 15:32:28 »
Sceneria powinna wyjść z ozdobami dotychczasowymi, a na ewentualną wersję retro powinna zostać przebudowana później. Wtedy będzie zarówno wersja w miarę współczesna, jak i na wcześniejsze lata. Nie ma sensu przerabiania jej teraz, żeby była tylko i wyłącznie wersja retro.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3827
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #546 dnia: 03 Grudnia 2020, 15:34:41 »
Tylko różnica jest taka, że na lata 90 to może będzie po jednej teksturze z każdego typu, a wagonów towarowych nie ma wcale. Na późniejsze lata jest ponad kilkudziesięciokrotnie lepszy wybór i różnorodność.

A z tego co widzę, to jest niewielkie zainteresowanie latami sprzed 2000 roku. Niech to zostanie tak jak jest, a jak ktoś jest zainteresowany wersją retro to taką może zrobić dopiero po wydaniu tej scenerii.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2020, 15:37:15 wysłana przez DieselPower »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #547 dnia: 03 Grudnia 2020, 15:45:41 »
Sceneria (ograniczenia prędkości) odwzorowują lata 2011 czy jakoś tak. Więc proponuję się trzymać tego. Po wrzuceniu do paczki, można robić śmiało klony retro i nowsze.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3827
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #548 dnia: 07 Grudnia 2020, 20:29:56 »
Co tutaj blokuje możliwość testów i wydania mapy?

Wizualnie mapka jest bardzo ładna i tutaj nie ma się do czego przyczepić. Zostałaby jedynie kwestia sprawdzenia przejezdności scenariuszy oraz wymiana i/lub uzupełnienie składów nowościami. Ewentualnie można zrobić też połączenie kilku scenariuszy w jeden duży z wyborem kilku składów.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 461
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #549 dnia: 07 Grudnia 2020, 20:47:40 »
Jak jest dużo do roboty żeby to dostosować do paczki całościowej, to proponuję założyć repo, ewentualnie poprosić któregoś z administratorów by zrobili. Wtedy nie będzie problemów z wersjami, inni mogą się wykazać i pomóc, i nie będzie sytuacja typu "padł mi dysk, z pół rokiem zmian". Z resztą taki jest kręgosłup rozwoju np. Kaliskiej.

Offline Malk_18

  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #550 dnia: 08 Grudnia 2020, 20:30:00 »
Ewentualnie można zrobić też połączenie kilku scenariuszy w jeden duży z wyborem kilku składów.

Świetnym przykładem jest ROJ 1104 z Jelonkowa do Skwarek, albo 1101 w odwrotnej relacji na Quarku.

Ktokolwiek ma może informacje dot. łatki z tymi poprawionymi składami?

Offline M79r

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 208
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #551 dnia: 08 Grudnia 2020, 23:15:34 »
Całkowo 2.0 nałożone na L053  niestety  nie daje zamierzonego efektu. Powodem tego jest to, że Janiszew i okolice nachodzą na Dębice Ale już łączenie Całkowa z Wrzosami daje trase z Macierzewa do Wolicy (ok 200 km) Da się przejechać jednym składem. Ale ciągnie się trasa jaak guma w majtkach.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #552 dnia: 09 Grudnia 2020, 22:30:00 »
Wersja zaktualizowana pod nowe PC: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20201206.zip (249 MB)
Zmiany:
  • pod Orzechowem wyrosła kopalnia piachu z bocznicą ...
  • ... i w związku z tym doszły też dwie misje do i z kopalni
  • z nieba spadł nowy przystanek osobowy Nowiny wraz z towarzyszącą zabudową (między Janiszewem a Orzechowem)
  • pogoda w scenerii, niczym kobieta, jest teraz zmienną (losowo; na razie bez mgły)
  • składy dostosowane są do nowej paczki
  • zmieniłem system pojawiania się pasażerów na peronach na bardziej uniwersalny (dla widza niewiele to zmienia, ale mi ułatwia życie i zmniejsza liczbę plików)

Niestety nie zdążyłem zaktualizować dokumentacji, niektórych opisów misji i przejrzeć, czy wszystko działa i jest OK, ale to najwyżej wyjdzie w praniu.

Offline Bartek2008

  • Wiadomości: 5
  • PKP się nigdy nie zmienia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #553 dnia: 11 Grudnia 2020, 08:57:41 »
Witam czy w scenariuszu KopalniaA trzeba coś wcisnąć bo 1 etap z manewrami przeszedł dobrze, ale później stałem ok 20 min pod sem. Do od razu pytania czy edytowałem coś ze składami to tak zmieniłem wszystkie składy, ale wszystko działało. Co do wagonów i głównym lokiem to dodałem trochę wagonów na stacji Orzechowo kopalnia oraz zmniejszyłem ilości wagonów w Janiszewie. Proszę o odpowiedź
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2020, 09:22:40 wysłana przez Bartek2008 »
A ja mu mówię ,,Grzesiek zostaw te tory będzie dobrze!"
Miały 2001

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #554 dnia: 11 Grudnia 2020, 18:47:01 »
W scn dotyczącym tego scenariusza jest taki wpis:
SHIFT+1: wołanie o wyjazd dla zdawczego na poszczególnych stacjach, gdzie odbywają się manewryPrzydałoby się dać to w opisie scenariusza.
Edit: coś nie tak jest ze scenariuszem kopalnia A. W Orzechowie dostaję przelot i jadę aż do Macierzewa  gdzie przerwałem jazdę. Wg. opisu kopalnia jest pod Orzechowem. W linku log.
https://eu07.pl/userfiles/5659/log.txt
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2020, 19:56:09 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Bartek2008

  • Wiadomości: 5
  • PKP się nigdy nie zmienia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #555 dnia: 11 Grudnia 2020, 19:59:33 »
No właśnie ta informacja jest chociaż, scn jest z scenariusza [przynajmniej u mnie] osobA_jar_dzien. Jeżeli jest w  scn to powinna być w opisie misji albo w informacjach uniwersalnych [Orientacyjny czas scenerii, relacja pociągu itp...]
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2020, 20:03:59 wysłana przez Bartek2008 »
A ja mu mówię ,,Grzesiek zostaw te tory będzie dobrze!"
Miały 2001

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #556 dnia: 11 Grudnia 2020, 21:28:37 »
Pewnie nie dopisałem w opisie - w scenariuszu kopalniaA naciskamy SHIFT+1 dopiero jak podepniemy się pod skład. Następnie jedziemy do celu i w kopalni po zrobieniu manewrów znowu naciskamy SHIFT+1. Manewry robimy samodzielnie tzn. zatrzymujemy się, zostawiamy skład, ręcznie układamy rozjazdy i jedziemy po drugi skład. Nie czekamy na żadne polecenia dyżurnego przez radio, bo nie mam na to nagrań.

Podobnie w misji kopalniaB całość manewrów ogarniamy sami, SHIFT+1 naciskamy dopiero przed samym wyjazdem, jak już jesteśmy podpięci do składu do Janiszewa.

A w logu zalinkowanym powyżej błąd wziął się stąd, że ktoś naciskał killka razy niepotrzebnie SHIFT+1 właśnie.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #557 dnia: 11 Grudnia 2020, 21:53:50 »
Tak. Niepotrzebnie nacisnąłem dwa razy. Mój błąd.
T.N

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #558 dnia: 11 Grudnia 2020, 22:05:37 »
@Siecool a może ewentem warunkowym zrobiłbyś zabezpieczenie. Dla przykładu pierwsze wywołanie.
node -1 0 gotowosc memcell  10 10 0 0 * * none endmemcell
 event keyCtrl01 multiple 0 gotowosc po_manewrach gotowosc_upd        condition memcompare 0 * * endevent
 event gotowosc_upd updatevalues 0 gotowosc 1 * * endevent
komórka pamięci zabezpiecza przed nadmiarowym wykonaniem ewendu wywołanego shift+1.
Dojeżdżając do kopalni przejazd pociągu wywołuje event w celu ponownego odblokowania shift+1
event gotowosc_upd updatevalues 0 gotowosc 2 * * endevent
Zgłoszenie się po manewrach i blokada.
event keyCtrl01 multiple 0 gotowosc po_manewrach_2 gotowosc_upd_2        condition memcompare 2 * * endevent
 event gotowosc_upd_2 updatevalues 0 gotowosc 3 * * endevent


Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #559 dnia: 11 Grudnia 2020, 22:46:12 »
A więc tak. Teraz nacisnąłem kombinację Shift+1 jeden raz i dostałem wyjazd, jechałem około 60 km/h do Orzechowa gdzie chyba powinniśmy być skierowani na tor w kierunku kopalni a przynajmniej na wyjazdowym w stronę Macierzewa powinien być sygnał S1 żeby nasz skład można było zatrzymać, a jest S2.
T.N

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #560 dnia: 11 Grudnia 2020, 22:50:25 »
Podrzuć loga, zobaczę co tam tym razem nie działa.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #561 dnia: 11 Grudnia 2020, 23:59:55 »
Proszę, oto log z ostatniego przejazdu.
https://eu07.pl/userfiles/5659/log.txt
T.N

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #562 dnia: 12 Grudnia 2020, 12:57:06 »
U mnie to samo, Orzechowo na biegu, nawet w Macierzewie dano mi przelot do Wilisia. Za Macierzewem skończyły się drzewa :-)

Offline M79r

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 208
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #563 dnia: 12 Grudnia 2020, 13:12:32 »
Ja z Janiszewa dokulałem się do kopalni. A tam echo ni huhu żadnych wagonów czy lokomotywy.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #564 dnia: 12 Grudnia 2020, 13:37:49 »
 Witam.
U mnie również w Orzechowie podany był przelot, mało tego w Wilisiu na rozjeżdzie stała wykolejona SU42 i bohun z pociągu regio. Według loga w wyniku kolizji z ST43 (to mógł być błąd symulacji).
EVENT LAUNCHED by ep09-025: sbl_jan-wawa2_2_s1
Test: MemCompare - sbl_jan-wawa2_2_sem_mem - [*] && [0.00] == [-1.00] && [*] - Fail
EVENT LAUNCHED by ep09-025: sbl_jan-wawb_2_sem_ligh0
Bad driving: st43-195 and su42-510 collided with velocity 15 km/h
Bad driving: su42-510 derailed
Bad driving: osob2_pasazerski-01 and su42-510 collided with velocity 19 km/h
Bad driving: osob2_pasazerski-01 derailed
Bad driving: st43-195 and su42-510 collided with velocity 22 km/h
Bad driving: st43-195 and su42-510 collided with velocity 23 km/h
Bad driving: st43-195 and su42-510 collided with velocity 24 km/h
Druga misja przebiegła bez problemów, no może tylko tor wyciągowy pomiędzy kopalnią a punktem zdawczo-odbiorczym mógłby być dłuższy, bo skład się na nim nie mieści, lub odjąć ze dwa wagony, tak też można.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2020, 13:40:19 wysłana przez CX MANIAK »

Offline Bartek2008

  • Wiadomości: 5
  • PKP się nigdy nie zmienia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #565 dnia: 12 Grudnia 2020, 18:30:15 »
Znalazłem mały błąd w kopalni [tam gdzie jest zepsuty lok tylko od strony kozła oporowego] głowice pokazujące kierunek jazdy są odwrócone
A ja mu mówię ,,Grzesiek zostaw te tory będzie dobrze!"
Miały 2001

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #566 dnia: 12 Grudnia 2020, 22:03:32 »
Na najnowszym exe @Milka 201202 udało mi się dojechać do kopalni, odczepiłem skład  ustawiłem rozjazdy, po czym wykoleiłem się na przejeździe, dalej była wykolejnica i teraz nie wiem czy to przez nią? Limit w torze do kopalni jest za duży-100 km/h gdzie w27 pokazuje 30 km/h. Po dojchaniu na tor kopalniany i ustawieniu zwrotnic miałem cały czas S1.
https://eu07.pl/userfiles/5659/log-r2.txt
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2020, 22:07:05 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #567 dnia: 12 Grudnia 2020, 22:10:11 »
Pewnie tak. Wykolejnica oddziałuje na cały tor, do którego jest zapięta. Dlatego powinien być to krótki odcinek odpowiadający wizualizacji wykolejnicy.
Mój kanał youtube

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #568 dnia: 12 Grudnia 2020, 22:19:12 »
Próbowałem ją zdjąć po wykolejeniu poprzez shift+t lub t ale nie dało rady jej zdjąć z toru.
T.N

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #569 dnia: 12 Grudnia 2020, 23:03:13 »
Z załączonych logów widzę, że nadal za dużo naciskacie to SHIFT+1, więc może jeszcze wyjaśnię misję kopalniaA, potem spróbuję to dopisać do opisu misji:
- po starcie symulacji nie naciskamy nic, tarcza manewrowa poda się sama i całe początkowe manewry odbędziemy bez problemu;
- SHIFT+1 naciskamy dopiero po podpięciu się do składu wagonów i wykonaniu próby hamulca;
- po dojechaniu do kopalni manewrujemy samopas, rozjazdy przekładamy ręcznie - niestety nie mam nagranych dźwięków radia, żeby słychać było stosowne komunikaty;
- ponownie naciskamy SHIFT+1 dopiero po podpięciu się do składu powrotnego.

Odnośnie propozycji blokady - mógłbym wprowadzić takową tylko na zasadzie upływu czasu. Z uwagi na to, że misji z wykorzystywaniem klawiszy SHIFT+X jest bardzo dużo, odbywają się częściowo na tych samych torach, więc jakiekolwiek próby blokad sterowanych w torach byłyby drogą przez mękę - trzeba by to tak robić, żeby dany event odpalał się tylko, jak jedzie odpowiedni pociąg i to jeszcze sterowany przez gracza, a nie AI. Bardzo dużo kodu spaghetti by z tego wyszło...