Autor Wątek:  Metro bałtyckie  (Przeczytany 90199 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Metro bałtyckie
« dnia: 01 Kwietnia 2017, 18:18:33 »
Opis z okazji 1 kwietnia:
W Bałtyku nie mieli co zrobić z kasą, więc stwierdzili, że wybudują sobie metro. O dziwo kasy nie zabrakło w połowie robót, skończyła się dopiero, gdy trwały prace wykończeniowe. Wówczas nagle wszystkim się przypomniało, że nie wystarczy wybudować linie podziemne, tylko trzeba jeszcze kupić tabor. Ponieważ nie było za co go kupić, sprowadzono stare EN57 (wśród nich jeden po modernizacji, oraz jeden ED72), i uruchomiono linię.
Trasa zaczyna się pod ulicą Kolumba, w okolicach przystanku kolejowego Bałtyk Katedra, następnie zakręca pod stacją kolejową Bałtyk Miasto, i biegnie na zachód, aż po nowo budowane dzielnice, przechodząc po drodze pod stacją Bałtyk Główny. Ilość stacji: 10. Długość linii: 8,4 km. Niektórzy mieszkańcy Bałtyku żartują: „pół metra metra” ale duże potoki pasażerskie świadczą, że kolej podziemna w Bałtyku się przyjęła. W godzinach szczytu pociągi kursują co 5 minut.

Geneza:
Zachciało mi się pojeździć metrem w MaSzynie, więc zbudowałem sobie scenerię.

A teraz na poważnie:
Temat metra był już kilka razy poruszany i różne dyskusje się toczyły, jednak na gruncie czysto hipotetycznym. Pora na pierwszy krok – dotychczasowe teorie będzie można sprawdzić doświadczalnie. Prezentuję krótką scenerię testową, wraz ze scenariuszem, do jazdy tunelami:
  • Długość 8,4 km, 10 stacji.
  • Scenariusz zakłada obsługę linii w godzinach szczytu, czyli kursy co 5 minut. W tunelach jeździ jednocześnie 8 pociągów, my obsługujemy jeden z nich, resztą steruje AI.
  • Jest to moim zdaniem ciekawy scenariusz, prowadzenie pociągu wcale łatwe nie jest, a całą trasę można przejechać w mniej niż 15 minut. Jednocześnie, jeżeli ktoś chce pojeździć dłużej, to może kursować tam i z powrotem, teoretycznie w nieskończoność.
  • Starałem się maksymalnie urozmaicić trasę, każda stacja wygląda inaczej, w tunelach są zakręty i niekiedy strome podjazdy.
  • Brakuje sieci trakcyjnej i nie ma nawet jak jej zrobić, klasyczna kolejowa się nie zmieści. Realistycznym rozwiązaniem byłaby trzecia szyna. Póki co, pociągi jeżdżą z podniesionymi pantografami i prąd pobierają z powietrza.
  • Niestety EN57 nie pasują do metra, kiepskie przyspieszenie (wydaje się, że ED72 rozpędza się szybciej), brakuje hamowania elektrodynamicznego. Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57? Przyspieszenie 1,0 m/s2 i możliwość hamowania napędem to osiągi bardzo zbliżone do wagonów metra.
  • Oświetlenie – kombinowałem jak tylko się dało ale i tak wciąż widać niedoskonałości. Najgorszy moment pojawia się na styku oświetlona stacja – tunel. W ED72 wygląda to fatalnie.
  • Sceneria powstała niemal wyłącznie w Notepad++, z drobną pomocą edytora Rainsted. Bardzo pomocny był OOCalc.
Zdaję sobie sprawę, że sceneria nie spełnia Maszynowych standardów publikacji, dlatego wrzucam to do działu otwartego. Zachęcam do testów oraz wyrażenia opinii co dalej, czy tak zostawić, czy pracować dalej, jeśli tak to co konkretnie poprawić. Osobiście widzę jeszcze sporo szczegółów, które można dopracować.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z

Na koniec o scenariuszu i technice jazdy:
  • Wybieramy jeden z dwóch dostępnych pociągów, zaczynamy w komorze postojowej. Po otrzymaniu Ms2 podjeżdżamy do peronu najbliższej stacji, zatrzymujemy się i otwieramy drzwi.
  • Sygnał odjazdu generuje system informacji pasażerskiej. Po usłyszeniu sygnału odjazdu zamykamy drzwi (bez podawania sygnału ostrzegawczego) i ruszamy. Informacja pasażerska w metrze bałtyckim jest wygłaszana w systemie moskiewskim (taki system był również stosowany w metrze warszawskim w latach 1995 – 1998).
  • Zalecam przy rozruchu od razu dać nastawnik na maksymalną pozycję i cofnąć go dopiero po osiągnięciu prędkości szlakowej – 80 km/h.
  • Stacje metra to formalnie przystanki osobowe bez semaforów. Podczas jazdy wypatrujemy znaku W16 – jest on umieszczony na linii podkładów, między szynami! W16 jest umieszczony 350 metrów od punktu zatrzymania, tak więc trzeba hamować dość zdecydowanie.
  • Na stacjach nie ma W4 (ściślej to są, ale niewidzialne), po prostu podjeżdżamy do końca peronu.
  • Jeżeli semafor widoczny za stacją podaje S1, to nie wolno nam wyruszać ze stacji – i tak nie otrzymamy sygnału odjazdu.
  • Na ostatniej stacji zamykamy drzwi i odjeżdżamy jak tylko otrzymamy Ms2 na semaforze za stacją, nie czekamy na sygnał z informacji pasażerskiej.
  • Nie zmieniamy pogody!!! Inaczej zepsujemy oświetlenie!
  • Warto też mieć zainstalowaną paczkę nowych ludzików.

Aktualizacja 13.04.2019:
https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2019, 15:58:58 wysłana przez Transkei »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwietnia 2017, 18:42:42 »
Trzeba zrobić promocje, załącznik przedstawia stację Deweloperska. Na mnie największe wrażenie zrobiły żyrandole i synchronizacja z Bałtyk.scn.
Jesteś Wielki.
ED:
Widzę, że się podobało, daje więc następny screen, i normalnie gębę mam od ucha do ucha zadowoloną. Jak coś, dam więcej screenów.
ED2:
Daje jeszcze dwa załączniki i więcej nie będzie:) Jak ktoś chce zobaczyć, niech pobierze sam.
PS:
Jeśli na przyszły rok zrobisz ED250, to będziemy się znów świetnie bawić.
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2017, 19:00:42 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Kwietnia 2017, 19:01:33 »
W Warszawie zjazdy na postój są normalnie na jazdach pociągowych, a ms2 są tylko na STP.
W sumie to  na chwilę obecną można odwzorować w maszynie serię 81 bo ma rozruch oporowy z wałem kułakowym,
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Kwietnia 2017, 19:14:42 »
Powiem tak, jak ktoś lubi jeździć kiblem, to tu może godzinami to robić. Po dojechaniu na tory końcowe przeszedłem do członu Rb. Wracam znów na szlak Kursem(?) powrotnym.
Mówiłem, że nie dam więcej screenów?
Miałem na myśli poprzedni post. Ulubione żyrandole. Na ostatnim załączniku widzę światełko w tunelu dla naszej Maszyny:)
ED:
 Nowe obrazki.
ED2:
Ostatni obrazek z widokiem na powierzchnię scenerii Bałtyk.
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2017, 19:54:31 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Kwietnia 2017, 19:53:43 »
W Warszawie zjazdy na postój są normalnie na jazdach pociągowych, a ms2 są tylko na STP.
W sumie to  na chwilę obecną można odwzorować w maszynie serię 81 bo ma rozruch oporowy z wałem kułakowym,
Niestety nie mam przepisów ruchu obowiązujących w metrze, choć z drugiej strony niespecjalnie ich szukałem. To co jest opiera się częściowo na tym co zauważyłem na różnych filmach na youtube + troszkę własnej fantazji.
Odwzorowanie rozruchu serii 81 pewnie nie byłoby skomplikowane ale pytanie czy dałoby się odwzorować hamowanie elektrodynamiczne?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Kwietnia 2017, 19:55:31 »
W sumie ED mamy w ET42, tylko to z bocznikiem jest powiązane. Tzn, z przepisów tego nie wyczytałem, tylko ze słyszenia i widzenia.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Kwietnia 2017, 20:49:25 »
Składy AI na starcie mają brak prędkości w rozkładach cząstkowych co daje im szlakową 20. Prędkość problematyczna dla ai pod górkę.
Podmieniłem wszystkie składy na AKŁ i o ile jeździ się super, to tylko w moim ai raczy uruchomić. W pozostałych nawet baterii nie włączy. Ale to unoff, wiec mój problem. ;) Uff, kwestia dublikatów nazw dynamiców. :)
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2017, 20:57:19 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Kwietnia 2017, 20:54:08 »
EN57 i ED72 tego problemu nie mają. Na C++ śmiga bez żadnego problemu. Wszystkie AI jeżdżą sobie wahadłem do...
do końca świata.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Kwietnia 2017, 21:25:30 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Kwietnia 2017, 22:23:16 »
Kiedyś razem z Q myśleliśmy nad zrobieniem metra do symka. ;)

Please mind the gap between the train and the platform.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 10:34:07 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Kwietnia 2017, 11:05:37 »
Bardzo przyjemnie się jeździ – może zamiast trzeciej szyny zrobić sztywną szynę pod sufitem? Wtedy pantografy będą miały z czym się stykać.
Przejechałem się z jakąś typową fizyką asynchronicznego ezeta – właściwie po włączeniu tempomatu zostaje niewiele do roboty. Całość można przejechać wtedy w jakieś 12,5–13 minut :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Kwietnia 2017, 11:33:12 »
Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57?
Ja już z miesiąc temu zrobiłem, problem w tym że jest fikcyjny i ma paintowe malowanie (i nie ma ekranu, chyba że ktoś zechciałby przerobić kabinę, ale ponieważ to fikcyjny pojazd, raczej nie będzie chętnych).
http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-en57m.7z
Brak wpisu do textures, ponieważ dodatek z wyświetlaczami do EN57 uszkodził ten plik więc go usunąłem. Screen: http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-2017-03-12_at_12-19-04.png

Jeszcze podstawowe dane jednostki:
- Vmax = 160km/h,
- moc silnika 3300kW (jeśli dobry parametr (Pmax) z *.fiz odczytałem),
- 2 sprężarki (te same co w oryginalnym EN57, jedna w RA, druga w RB),
- tymczasowo brak hamowania ED (można hamować przeciwprądem).
Pozdrawiam.

EDIT: Obiecany wpis do textures:
EN57M-1491RA.TGA=6BAV,EN57-RA,EN57-608RA
EN57M-1491RB.TGA=6BBV,EN57-RB,EN57-608RB
EN57M-1491S.TGA=6BSV,EN57-S,EN57-608S
EDIT2: Zapomniałem jeszcze o tym, że w *.mmd jest dźwięk którego nie ma w paczce - BR480menet4.wav którego nie załączę ze względu na to iż jest on dołączony do symulatora VonVez i brak jest zgody na jego publikację na łamach tutejszego forum.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 12:29:59 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Kwietnia 2017, 12:15:53 »
To ja juz pozostane przy EN57 i Ed72. Przynajmniej sa to pjazdy blizej realnego swiata. Proponowanie pojazdu o Vmax160km/h do metra jest karkolomnym nieporozumieniem.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Kwietnia 2017, 12:32:52 »
A scenerię jaką masz? Realną czy fikcyjną? Poza tym, jeśli byśmy mieli wszystkie pojazdy (i to bez wyjątku) w Polsce przeniesione do MaSzyny, to i tak nie znaleźlibyśmy odpowiedniego pojazdu. Pojazdy metra może są tu na miejscu, ale przecież autor nie wstrzyma się z publikacją scenerii do czasu wymodelowania i zaprogramowania któregoś pojazdu z tej jakże wąskiej grupy? Paintowe malowania też się nie podobają? A Bałtyk to Warszawa? Musi być inne malowanie.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Kwietnia 2017, 12:56:08 »
Metro to ogólnie ciekawa sprawa. Zawsze interesowały mnie profile podłużne i poprzeczne w tunelach - patrząc niejednokrotnie w dal tuneli z peronów warszawskiego metra łatwo dostrzec jak to dynamicznie wygląda. Zaciekawiło mnie to jeszcze bardziej, gdy przejechałem się II linią metra. W necie obejrzałem sobie także przejazd w kabinie po łącznicy z I na II linię... Fajna sprawa!

Rzeczywiście nie mamy czym pojeździć po bałtyckim metrze, bo nie mamy nawet "na siłę" ezt, który ma odpowiedniego "kopa" no chyba, że w EN57, a raczej pewnie w EN71/ED72 zastosujemy konkretną jazdę: 0, P, BIII...

Tak, czy inaczej sceneria spodobała mi się (niestety sprężarka się zagotowała, klocki spaliły, a na peronach było kupę dymu hehe) i szybko wykazała, że jazda w tunelach to co innego niż na powierzchni. W sumie to prawda oczywista, ale jak się nie spróbuje to się człowiek nie dowie jak sam to odbiera. BTW, swego czasu byłem na dość trudnych psychotestach w Wawie i była też ekipa z metra: pamiętam, że troszkę precyzyjniej do nich podeszli i nie ma się co dziwić...

Ciekawi mnie co się dzieje, jak w metrze "przewali się" W4? Dyspozytor to przecież widzi...
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 13:35:12 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Kwietnia 2017, 13:38:30 »
Tzn często widać dociąganie do W4. Mam wrażenie, że niektóre perony są na ostry styk zrobione. Na stronie siskom są profile pionowe II linii metra (tzn z przekrojów geologiczych da się wyciągnąć profil).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Kwietnia 2017, 14:30:22 »
Wszystko fajnie :D. Mam tylko zastrzeżenia do tego że zamiast jakiegoś kibla można by było wykorzystać EN71. Oraz brakuje według mnie najważniejszego... System czujności MaSzynisty SHP!!!!!! Oraz przydał by się jakiś wyjazd na powierzchnie. Np. Za stacją Slimsonów była  by jeszcze jedna normalna, liniowa stacja tylko naziemna. Było by to fajne urozmaicenie. Tak samo jak tory postojowe i/lub zajezdnia na zewnątrz tak jak to jest w Metrze Warszawskim. Poza tym to fajny żart na 1 Kwietnia chociaż można (Nawet trzeba bo to majstersztyk!) pójść z tym dalej!
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Kwietnia 2017, 15:21:22 »
Mi nie chcę działać ta sceneria. Dodam też że odpalana na starym exe. W załączniku screen i plik .log.

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Kwietnia 2017, 15:49:35 »
Cytuj
Renderer:
Intel 945GM
Vendor:
Intel
OpenGL Version:
1.4.0 - Build 8.14.10.1930
To na tym cokolwiek działa?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Kwietnia 2017, 16:35:06 »
Tak, dziala gadget pulpitu i TD.scn. Kacper, masz nieogarniety komputer.
En57 na powietrze chodzi? Realistyczny symulator to niby. A jak do czego dojdzie to gorzej jak w msts.
EN57 to nawet na prad nie chodzi, co najwyzej jezdzi. Po za tym, to nie jest dodatek do paczki, ktory ma przejsc jakies testy. Bardzo dobrze ze mozemy to zobaczyc, ze jak sie chce to mozna zrobic scn, bez obiecanek, gadania i wymowek o popsutych dyskach. Zrobil i jest, bardzo to sobie cenie, nawet jesli sa niedoskonalosci.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 16:35:51 wysłana przez Stele »

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Kwietnia 2017, 18:29:16 »
No tak, ale jest to niby realistyczny symulator, wiec nawet jak ktos robi scenerie bez trakcji, to moglby wrzucic spalinowozy, tak ja zrobilem.

Nie cytujemy całości poprzedniego posta | @Stele
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 19:37:34 wysłana przez Stele »
Formuła 1 Wymiata.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Kwietnia 2017, 18:31:20 »
<ciach>
Ale ta sceneria i tak nie wyjdzie oficjalnie. A poza tym wyobraź sobie w metrze np. takiego Ganza...
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 19:37:56 wysłana przez Stele »
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Kwietnia 2017, 18:33:42 »
<ciach>
 A wyobraz sobie Su46 z bdhpum.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 19:38:15 wysłana przez Stele »
Formuła 1 Wymiata.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Kwietnia 2017, 18:40:11 »
Spalinowozy w tunelach (a szczególnie w metrze, gdzie tak naprawdę cała trasa to tunel) to idiotyzm i to w najczystszej postaci.
Po pierwsze: Wystarczy że puścisz tam 10 pociągów i już po pół godziny stężenie CO2 w takim tunelu (i to na całej długości linii) wzrośnie tak wysoko, że będzie trzeba zamknąć całą linię.
Po drugie: Tego typu pojazdy wymagają tankowania. W zasadzie w metrze chodzi m. in. o to, żeby pojazdy były w ruchu 24h na dobę celem dużej "gęstości" odjazdów oraz jednocześnie jak najmniejszego parku taborowego.
Po trzecie: Jak się taki spalinowóz zepsuje (a szansa na to jest dużo większa niż w przypadku pojazdów elektrycznych, ponadto dochodzą problemy typu brak paliwa, zatarcie silnika itd.), to trzeba będzie na drugim końcu linii wysyłać pojazd który "odholuje" pojazd, ale zanim to zrobi utworzą się korki praktycznie na całej linii.
No i po czwarte (dotyczy głównie powyższego posta): metro nie służy do robienia oblotów na stacjach końcowych. Musiałoby być przynajmniej 6 torów (3 "zestawy" torów oblotowych) aby móc sprawnie oblatywać pociągi. Metro budowane jest aby był jak najmniejszy koszt i jak największa ilość pasażerów. Takie tory kosztowałyby, a po co sobie utrudniać życie jak można się zaopatrzyć w odpowiedni park taborowy.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 18:43:08 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Kwietnia 2017, 19:47:26 »
@jakubg1: trzeba tutaj dodać, że tabor metra powinien mieć duże przyspieszenie przy sporej ilości przystanków oraz hamulec ED (aby wyeliminować zużywanie się wstawek hamulcowych i aby nie było problemów z układem pneumatycznym np. sprężarka). V max 80 to na prawdę duża prędkość dla takiego taboru na takich liniach.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2017, 11:52:15 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Kwietnia 2017, 20:07:38 »
Skoro już ma być to metro to przydałby się człon przechodni. Czyli nie silnikowy i nie końcowy. EN 57 rzecz jasna. Wagony mogą być też eksperymentalne. SN 61 przerobiony na napęd wodorowy. Takim będę jeździł bo EN 57 na takich krótkich odcinkach to jest męka.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 20:53:24 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Kwietnia 2017, 21:12:40 »
Cieszy mnie pozytywny odbiór tej scenerii.

Cytat: Stele
Składy AI na starcie mają brak prędkości w rozkładach cząstkowych co daje im szlakową 20. Prędkość problematyczna dla ai pod górkę.
Dopisałem w rozkładach cząstkowych prędkość szlakową ale niewiele to zmieniło. AI raczej nie lubi małych odległości między stacjami i dużych podjazdów (między stacją 2 i 3 pochylenie wynosi 3,5%).

Cytat: jaco
niestety sprężarka się zagotowała, klocki spaliły, a na peronach było kupę dymu hehe
Zastanawia mnie jak dają sobie radę EN57 na trójmiejskiej SKM. Stacje są w przeciętnej odległości 1-1,5 km, w metrze bałtyckim stacje są średnio co 900 metrów.

Cytat: matek123
Na stronie siskom są profile pionowe II linii metra (tzn z przekrojów geologiczych da się wyciągnąć profil).
W tym miejscu warto wspomnieć, że może być metro płytkie i metro głębokie. Płytkie najczęściej buduje się metodą odkrywkową, na niewielkiej głębokości (takie metro jest w Warszawie). Metro głębokie drąży się tarczami, łącznie ze stacjami (niektóre fragmenty metra w Pradze, część linii w Londynie, większość w Moskwie). W związku z tym profil pionowy wszędzie może być inny a przyczyny tego są różne:
  • ukształtowanie terenu na którym leży miasto,
  • jakość gruntów, np.: w Warszawie są mokre grunty dlatego lepiej budować płytkie tunele,
  • gęstość zabudowy w centrum, tunele płytkie mogą być w zasadzie tylko pod ulicami, z kolei tunele głębokie mogą przechodzić pod budynkami,
  • historia danego miasta, np.: mówi się o budowie metra w Krakowie, gdyby płytka linia była prowadzona przez starówkę, to poprzedzające budowę prace archeologiczne trwałyby dekady. W takiej sytuacji lepiej budować metro głębokie,
  • budżet, metro płytkie jest ok. 5 razy tańsze od metra głębokiego,
  • kwestie organizacyjne, budowa metra płytkiego to paraliż miasta, budowa metra głębokiego nie jest aż tak uciążliwa. W Warszawie wybrano rozwiązanie kompromisowe: tunele drążono tarczami, stacje wybudowano odkrywkowo,
  • sytuacja polityczno-militarna, metro głębokie to schron przeciwatomowy. Mało kto wie, że w Warszawie budowano metro głębokie w latach 1950-1957, powodem była chęć wybudowania tunelu pod Wisłą, który w razie wojny mogłyby jeździć pociągi. Budowa zakończyła się całkowitą klęską a panująca wtedy cenzura zakazała używania słowa "metro".
Bałtyk jest położony na płaskim terenie, profil pionowy w metrze wynika z tego, że skrajne części linii to metro płytkie (stacje 1 i 2 są na głębokości 13 metrów), natomiast fragment centralny to metro głębokie (głębokość 35 metrów).

Cytat: Cookie
Mam tylko zastrzeżenia do tego że zamiast jakiegoś kibla można by było wykorzystać EN71. Oraz brakuje według mnie najważniejszego... System czujności MaSzynisty SHP!!!!!!
EN71 można wstawić samemu. Na pewno pojedzie, sprawdzałem. SHP faktycznie nie ma ale w metrze raczej stosuje się znacznie bardziej zaawansowane systemy. Poszukam jeszcze w przepisach.

Cytat: piotrln
No tak, ale jest to niby realistyczny symulator, wiec nawet jak ktos robi scenerie bez trakcji, to moglby wrzucic spalinowozy, tak ja zrobilem
To jest dział "Na warsztacie", czyli można zaprezentować dodatki niedokończone, np.: bez sieci trakcyjnej.

Wcale nie powiedziane, że ta trasa nie doczeka się publikacji, ale trzeba ją dokończyć, a przede wszystkim ustalić kierunek tego dokończenia. Proponuję następujące rozwiązanie:
  • dostosować sygnalizację (semafory i wskaźniki) do obowiązujących przepisów w metrze,
  • kwestia taboru: wprowadzenie taboru typowego dla metra wydaje się nieopłacalne, na innych sceneriach nie będzie można go użyć. Najlepiej zostawić EZT i liczyć, że kiedyś pojawi się asynchron z przyspieszeniem minimum 1,0 m/s2 i hamowaniem ED. Na pewno będzie można go użyć na innych sceneriach.
  • jeżeli pozostaną kolejowe EZT, to trzeba będzie rozwiesić sieć trakcyjną. Wzorem tunelu tramwajowego w Poznaniu można założyć sieć sztywną. Pytanie czy sieć w ogóle się zmieści w tunelach...
  • wraz z siecią trakcyjną pojawią się odcinki sekcyjne i podstacje o różnej wydajności,
  • w tunelach musi być więcej rur i kabli,
  • muszą być odejścia kanałów wentylacyjnych, wstępnie zostały takie wstawione między stacją Plac Konstytucji i Stare Miasto (podczas jazdy są bardzo słabo widoczne), najchętniej bym je przerobił na jakieś inne,
  • skoro jest metro głębokie, to można dodać przegrody schronu,
  • tablice informacyjne, który peron jest w którym kierunku,
  • szafki elektryczne, monitoring na stacjach, megafony, itp.
Taka sceneria raczej już by spełniała standardy wymagane do publikacji.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Kwietnia 2017, 21:23:08 »
Tak mi przeszło przez głowę, czy nasz symulator by obsłużył pantograf skierowany w dół i przewód między szynami. Można też zignorować zasilanie i napędzać wagoniki magią (powrsource internal), tylko czy to da napięcie na silniki asynchroniczne/szeregowe?
Mój kanał youtube

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Kwietnia 2017, 21:29:29 »
Niewidzialny pantograf, niewidzialna sieć i będzie odbierać, a odbierak co jest na trzecią szynę jako dodatkowy model przy wózkach (bo chyba tam jest dla odbiornika 3 szyny). Model 3 szyny można by wymodelować w oparciu o przebieg toru (3ds byłby w stanie zrobić od spline toru box'a który by odpowiadał przebiegu dla szyny) tak żeby był widoczny styk odbierak-trzecia szyna, czy obojętnie jaka inna metoda żeby to wyglądało.
Od biedy można by zrobić specjalną modernę, gdzie z EN57 usunęło by się pantograf, do wózków dodało odbierak trzeciej szyny. Fizykę można by mieć asynchroniczą, ktoś pisał że ma, a obsługę z lekko zmodernizowanej kabiny EN57, wtedy było by wymagane przyśpieszenie oraz hamowanie ED.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 22:53:01 wysłana przez Stele »