- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Transkei w 01 Kwietnia 2017, 18:18:33
-
Opis z okazji 1 kwietnia:
W Bałtyku nie mieli co zrobić z kasą, więc stwierdzili, że wybudują sobie metro. O dziwo kasy nie zabrakło w połowie robót, skończyła się dopiero, gdy trwały prace wykończeniowe. Wówczas nagle wszystkim się przypomniało, że nie wystarczy wybudować linie podziemne, tylko trzeba jeszcze kupić tabor. Ponieważ nie było za co go kupić, sprowadzono stare EN57 (wśród nich jeden po modernizacji, oraz jeden ED72), i uruchomiono linię.
Trasa zaczyna się pod ulicą Kolumba, w okolicach przystanku kolejowego Bałtyk Katedra, następnie zakręca pod stacją kolejową Bałtyk Miasto, i biegnie na zachód, aż po nowo budowane dzielnice, przechodząc po drodze pod stacją Bałtyk Główny. Ilość stacji: 10. Długość linii: 8,4 km. Niektórzy mieszkańcy Bałtyku żartują: „pół metra metra” ale duże potoki pasażerskie świadczą, że kolej podziemna w Bałtyku się przyjęła. W godzinach szczytu pociągi kursują co 5 minut.
Geneza:
Zachciało mi się pojeździć metrem w MaSzynie, więc zbudowałem sobie scenerię.
A teraz na poważnie:
Temat metra był już kilka razy poruszany i różne dyskusje się toczyły, jednak na gruncie czysto hipotetycznym. Pora na pierwszy krok – dotychczasowe teorie będzie można sprawdzić doświadczalnie. Prezentuję krótką scenerię testową, wraz ze scenariuszem, do jazdy tunelami:
- Długość 8,4 km, 10 stacji.
- Scenariusz zakłada obsługę linii w godzinach szczytu, czyli kursy co 5 minut. W tunelach jeździ jednocześnie 8 pociągów, my obsługujemy jeden z nich, resztą steruje AI.
- Jest to moim zdaniem ciekawy scenariusz, prowadzenie pociągu wcale łatwe nie jest, a całą trasę można przejechać w mniej niż 15 minut. Jednocześnie, jeżeli ktoś chce pojeździć dłużej, to może kursować tam i z powrotem, teoretycznie w nieskończoność.
- Starałem się maksymalnie urozmaicić trasę, każda stacja wygląda inaczej, w tunelach są zakręty i niekiedy strome podjazdy.
- Brakuje sieci trakcyjnej i nie ma nawet jak jej zrobić, klasyczna kolejowa się nie zmieści. Realistycznym rozwiązaniem byłaby trzecia szyna. Póki co, pociągi jeżdżą z podniesionymi pantografami i prąd pobierają z powietrza.
- Niestety EN57 nie pasują do metra, kiepskie przyspieszenie (wydaje się, że ED72 rozpędza się szybciej), brakuje hamowania elektrodynamicznego. Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57? Przyspieszenie 1,0 m/s2 i możliwość hamowania napędem to osiągi bardzo zbliżone do wagonów metra.
- Oświetlenie – kombinowałem jak tylko się dało ale i tak wciąż widać niedoskonałości. Najgorszy moment pojawia się na styku oświetlona stacja – tunel. W ED72 wygląda to fatalnie.
- Sceneria powstała niemal wyłącznie w Notepad++, z drobną pomocą edytora Rainsted. Bardzo pomocny był OOCalc.
Zdaję sobie sprawę, że sceneria nie spełnia Maszynowych standardów publikacji, dlatego wrzucam to do działu otwartego. Zachęcam do testów oraz wyrażenia opinii co dalej, czy tak zostawić, czy pracować dalej, jeśli tak to co konkretnie poprawić. Osobiście widzę jeszcze sporo szczegółów, które można dopracować.
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z (http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z)
Na koniec o scenariuszu i technice jazdy:
- Wybieramy jeden z dwóch dostępnych pociągów, zaczynamy w komorze postojowej. Po otrzymaniu Ms2 podjeżdżamy do peronu najbliższej stacji, zatrzymujemy się i otwieramy drzwi.
- Sygnał odjazdu generuje system informacji pasażerskiej. Po usłyszeniu sygnału odjazdu zamykamy drzwi (bez podawania sygnału ostrzegawczego) i ruszamy. Informacja pasażerska w metrze bałtyckim jest wygłaszana w systemie moskiewskim (taki system był również stosowany w metrze warszawskim w latach 1995 – 1998).
- Zalecam przy rozruchu od razu dać nastawnik na maksymalną pozycję i cofnąć go dopiero po osiągnięciu prędkości szlakowej – 80 km/h.
- Stacje metra to formalnie przystanki osobowe bez semaforów. Podczas jazdy wypatrujemy znaku W16 – jest on umieszczony na linii podkładów, między szynami! W16 jest umieszczony 350 metrów od punktu zatrzymania, tak więc trzeba hamować dość zdecydowanie.
- Na stacjach nie ma W4 (ściślej to są, ale niewidzialne), po prostu podjeżdżamy do końca peronu.
- Jeżeli semafor widoczny za stacją podaje S1, to nie wolno nam wyruszać ze stacji – i tak nie otrzymamy sygnału odjazdu.
- Na ostatniej stacji zamykamy drzwi i odjeżdżamy jak tylko otrzymamy Ms2 na semaforze za stacją, nie czekamy na sygnał z informacji pasażerskiej.
- Nie zmieniamy pogody!!! Inaczej zepsujemy oświetlenie!
- Warto też mieć zainstalowaną paczkę nowych ludzików.
Aktualizacja 13.04.2019:
https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z (https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z)
-
Trzeba zrobić promocje, załącznik przedstawia stację Deweloperska. Na mnie największe wrażenie zrobiły żyrandole i synchronizacja z Bałtyk.scn.
Jesteś Wielki.
ED:
Widzę, że się podobało, daje więc następny screen, i normalnie gębę mam od ucha do ucha zadowoloną. Jak coś, dam więcej screenów.
ED2:
Daje jeszcze dwa załączniki i więcej nie będzie:) Jak ktoś chce zobaczyć, niech pobierze sam.
PS:
Jeśli na przyszły rok zrobisz ED250, to będziemy się znów świetnie bawić.
-
W Warszawie zjazdy na postój są normalnie na jazdach pociągowych, a ms2 są tylko na STP.
W sumie to na chwilę obecną można odwzorować w maszynie serię 81 bo ma rozruch oporowy z wałem kułakowym,
-
Powiem tak, jak ktoś lubi jeździć kiblem, to tu może godzinami to robić. Po dojechaniu na tory końcowe przeszedłem do członu Rb. Wracam znów na szlak Kursem(?) powrotnym.
Mówiłem, że nie dam więcej screenów?
Miałem na myśli poprzedni post. Ulubione żyrandole. Na ostatnim załączniku widzę światełko w tunelu dla naszej Maszyny:)
ED:
Nowe obrazki.
ED2:
Ostatni obrazek z widokiem na powierzchnię scenerii Bałtyk.
-
W Warszawie zjazdy na postój są normalnie na jazdach pociągowych, a ms2 są tylko na STP.
W sumie to na chwilę obecną można odwzorować w maszynie serię 81 bo ma rozruch oporowy z wałem kułakowym,
Niestety nie mam przepisów ruchu obowiązujących w metrze, choć z drugiej strony niespecjalnie ich szukałem. To co jest opiera się częściowo na tym co zauważyłem na różnych filmach na youtube + troszkę własnej fantazji.
Odwzorowanie rozruchu serii 81 pewnie nie byłoby skomplikowane ale pytanie czy dałoby się odwzorować hamowanie elektrodynamiczne?
-
W sumie ED mamy w ET42, tylko to z bocznikiem jest powiązane. Tzn, z przepisów tego nie wyczytałem, tylko ze słyszenia i widzenia.
-
Składy AI na starcie mają brak prędkości w rozkładach cząstkowych co daje im szlakową 20. Prędkość problematyczna dla ai pod górkę.
Podmieniłem wszystkie składy na AKŁ i o ile jeździ się super, to tylko w moim ai raczy uruchomić. W pozostałych nawet baterii nie włączy. Ale to unoff, wiec mój problem. ;) Uff, kwestia dublikatów nazw dynamiców. :)
-
EN57 i ED72 tego problemu nie mają. Na C++ śmiga bez żadnego problemu. Wszystkie AI jeżdżą sobie wahadłem do...
do końca świata.
-
Moze sie przyda.
http://kolej.krb.com.pl/metro/me1.htm
-
Kiedyś razem z Q myśleliśmy nad zrobieniem metra do symka. ;)
Please mind the gap between the train and the platform.
-
O tabor można by się do kolegow z trainz usmiechnac.
http://lachtan214.rajce.idnes.cz/Linka_B_Hra_Trainz_Trainz_Metro/#trainz_2011-02-20_18-09-46-92.jpg
http://www.trainzmetro.g6.cz/dow2.html
http://lachtan214.rajce.idnes.cz/Linka_B_Hra_Trainz_Trainz_Metro/#trainz_2011-02-20_18-13-16-06.jpg
-
Bardzo przyjemnie się jeździ – może zamiast trzeciej szyny zrobić sztywną szynę pod sufitem? Wtedy pantografy będą miały z czym się stykać.
Przejechałem się z jakąś typową fizyką asynchronicznego ezeta – właściwie po włączeniu tempomatu zostaje niewiele do roboty. Całość można przejechać wtedy w jakieś 12,5–13 minut :)
-
Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57?
Ja już z miesiąc temu zrobiłem, problem w tym że jest fikcyjny i ma paintowe malowanie (i nie ma ekranu, chyba że ktoś zechciałby przerobić kabinę, ale ponieważ to fikcyjny pojazd, raczej nie będzie chętnych).
http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-en57m.7z
Brak wpisu do textures, ponieważ dodatek z wyświetlaczami do EN57 uszkodził ten plik więc go usunąłem. Screen: http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-2017-03-12_at_12-19-04.png
Jeszcze podstawowe dane jednostki:
- Vmax = 160km/h,
- moc silnika 3300kW (jeśli dobry parametr (Pmax) z *.fiz odczytałem),
- 2 sprężarki (te same co w oryginalnym EN57, jedna w RA, druga w RB),
- tymczasowo brak hamowania ED (można hamować przeciwprądem).
Pozdrawiam.
EDIT: Obiecany wpis do textures:
EN57M-1491RA.TGA=6BAV,EN57-RA,EN57-608RA
EN57M-1491RB.TGA=6BBV,EN57-RB,EN57-608RB
EN57M-1491S.TGA=6BSV,EN57-S,EN57-608S
EDIT2: Zapomniałem jeszcze o tym, że w *.mmd jest dźwięk którego nie ma w paczce - BR480menet4.wav którego nie załączę ze względu na to iż jest on dołączony do symulatora VonVez i brak jest zgody na jego publikację na łamach tutejszego forum.
-
To ja juz pozostane przy EN57 i Ed72. Przynajmniej sa to pjazdy blizej realnego swiata. Proponowanie pojazdu o Vmax160km/h do metra jest karkolomnym nieporozumieniem.
-
A scenerię jaką masz? Realną czy fikcyjną? Poza tym, jeśli byśmy mieli wszystkie pojazdy (i to bez wyjątku) w Polsce przeniesione do MaSzyny, to i tak nie znaleźlibyśmy odpowiedniego pojazdu. Pojazdy metra może są tu na miejscu, ale przecież autor nie wstrzyma się z publikacją scenerii do czasu wymodelowania i zaprogramowania któregoś pojazdu z tej jakże wąskiej grupy? Paintowe malowania też się nie podobają? A Bałtyk to Warszawa? Musi być inne malowanie.
-
Metro to ogólnie ciekawa sprawa. Zawsze interesowały mnie profile podłużne i poprzeczne w tunelach - patrząc niejednokrotnie w dal tuneli z peronów warszawskiego metra łatwo dostrzec jak to dynamicznie wygląda. Zaciekawiło mnie to jeszcze bardziej, gdy przejechałem się II linią metra. W necie obejrzałem sobie także przejazd w kabinie po łącznicy z I na II linię... Fajna sprawa!
Rzeczywiście nie mamy czym pojeździć po bałtyckim metrze, bo nie mamy nawet "na siłę" ezt, który ma odpowiedniego "kopa" no chyba, że w EN57, a raczej pewnie w EN71/ED72 zastosujemy konkretną jazdę: 0, P, BIII...
Tak, czy inaczej sceneria spodobała mi się (niestety sprężarka się zagotowała, klocki spaliły, a na peronach było kupę dymu hehe) i szybko wykazała, że jazda w tunelach to co innego niż na powierzchni. W sumie to prawda oczywista, ale jak się nie spróbuje to się człowiek nie dowie jak sam to odbiera. BTW, swego czasu byłem na dość trudnych psychotestach w Wawie i była też ekipa z metra: pamiętam, że troszkę precyzyjniej do nich podeszli i nie ma się co dziwić...
Ciekawi mnie co się dzieje, jak w metrze "przewali się" W4? Dyspozytor to przecież widzi...
-
Tzn często widać dociąganie do W4. Mam wrażenie, że niektóre perony są na ostry styk zrobione. Na stronie siskom są profile pionowe II linii metra (tzn z przekrojów geologiczych da się wyciągnąć profil).
-
Wszystko fajnie :D. Mam tylko zastrzeżenia do tego że zamiast jakiegoś kibla można by było wykorzystać EN71. Oraz brakuje według mnie najważniejszego... System czujności MaSzynisty SHP!!!!!! Oraz przydał by się jakiś wyjazd na powierzchnie. Np. Za stacją Slimsonów była by jeszcze jedna normalna, liniowa stacja tylko naziemna. Było by to fajne urozmaicenie. Tak samo jak tory postojowe i/lub zajezdnia na zewnątrz tak jak to jest w Metrze Warszawskim. Poza tym to fajny żart na 1 Kwietnia chociaż można (Nawet trzeba bo to majstersztyk!) pójść z tym dalej!
-
Mi nie chcę działać ta sceneria. Dodam też że odpalana na starym exe. W załączniku screen i plik .log.
-
Renderer:
Intel 945GM
Vendor:
Intel
OpenGL Version:
1.4.0 - Build 8.14.10.1930
To na tym cokolwiek działa?
-
Tak, dziala gadget pulpitu i TD.scn. Kacper, masz nieogarniety komputer.
En57 na powietrze chodzi? Realistyczny symulator to niby. A jak do czego dojdzie to gorzej jak w msts.
EN57 to nawet na prad nie chodzi, co najwyzej jezdzi. Po za tym, to nie jest dodatek do paczki, ktory ma przejsc jakies testy. Bardzo dobrze ze mozemy to zobaczyc, ze jak sie chce to mozna zrobic scn, bez obiecanek, gadania i wymowek o popsutych dyskach. Zrobil i jest, bardzo to sobie cenie, nawet jesli sa niedoskonalosci.
-
No tak, ale jest to niby realistyczny symulator, wiec nawet jak ktos robi scenerie bez trakcji, to moglby wrzucic spalinowozy, tak ja zrobilem.
Nie cytujemy całości poprzedniego posta | @Stele
-
<ciach>
Ale ta sceneria i tak nie wyjdzie oficjalnie. A poza tym wyobraź sobie w metrze np. takiego Ganza...
-
<ciach>
A wyobraz sobie Su46 z bdhpum.
-
Spalinowozy w tunelach (a szczególnie w metrze, gdzie tak naprawdę cała trasa to tunel) to idiotyzm i to w najczystszej postaci.
Po pierwsze: Wystarczy że puścisz tam 10 pociągów i już po pół godziny stężenie CO2 w takim tunelu (i to na całej długości linii) wzrośnie tak wysoko, że będzie trzeba zamknąć całą linię.
Po drugie: Tego typu pojazdy wymagają tankowania. W zasadzie w metrze chodzi m. in. o to, żeby pojazdy były w ruchu 24h na dobę celem dużej "gęstości" odjazdów oraz jednocześnie jak najmniejszego parku taborowego.
Po trzecie: Jak się taki spalinowóz zepsuje (a szansa na to jest dużo większa niż w przypadku pojazdów elektrycznych, ponadto dochodzą problemy typu brak paliwa, zatarcie silnika itd.), to trzeba będzie na drugim końcu linii wysyłać pojazd który "odholuje" pojazd, ale zanim to zrobi utworzą się korki praktycznie na całej linii.
No i po czwarte (dotyczy głównie powyższego posta): metro nie służy do robienia oblotów na stacjach końcowych. Musiałoby być przynajmniej 6 torów (3 "zestawy" torów oblotowych) aby móc sprawnie oblatywać pociągi. Metro budowane jest aby był jak najmniejszy koszt i jak największa ilość pasażerów. Takie tory kosztowałyby, a po co sobie utrudniać życie jak można się zaopatrzyć w odpowiedni park taborowy.
-
@jakubg1: trzeba tutaj dodać, że tabor metra powinien mieć duże przyspieszenie przy sporej ilości przystanków oraz hamulec ED (aby wyeliminować zużywanie się wstawek hamulcowych i aby nie było problemów z układem pneumatycznym np. sprężarka). V max 80 to na prawdę duża prędkość dla takiego taboru na takich liniach.
-
Skoro już ma być to metro to przydałby się człon przechodni. Czyli nie silnikowy i nie końcowy. EN 57 rzecz jasna. Wagony mogą być też eksperymentalne. SN 61 przerobiony na napęd wodorowy. Takim będę jeździł bo EN 57 na takich krótkich odcinkach to jest męka.
-
Cieszy mnie pozytywny odbiór tej scenerii.
Składy AI na starcie mają brak prędkości w rozkładach cząstkowych co daje im szlakową 20. Prędkość problematyczna dla ai pod górkę.
Dopisałem w rozkładach cząstkowych prędkość szlakową ale niewiele to zmieniło. AI raczej nie lubi małych odległości między stacjami i dużych podjazdów (między stacją 2 i 3 pochylenie wynosi 3,5%).
niestety sprężarka się zagotowała, klocki spaliły, a na peronach było kupę dymu hehe
Zastanawia mnie jak dają sobie radę EN57 na trójmiejskiej SKM. Stacje są w przeciętnej odległości 1-1,5 km, w metrze bałtyckim stacje są średnio co 900 metrów.
Na stronie siskom są profile pionowe II linii metra (tzn z przekrojów geologiczych da się wyciągnąć profil).
W tym miejscu warto wspomnieć, że może być metro płytkie i metro głębokie. Płytkie najczęściej buduje się metodą odkrywkową, na niewielkiej głębokości (takie metro jest w Warszawie). Metro głębokie drąży się tarczami, łącznie ze stacjami (niektóre fragmenty metra w Pradze, część linii w Londynie, większość w Moskwie). W związku z tym profil pionowy wszędzie może być inny a przyczyny tego są różne:
- ukształtowanie terenu na którym leży miasto,
- jakość gruntów, np.: w Warszawie są mokre grunty dlatego lepiej budować płytkie tunele,
- gęstość zabudowy w centrum, tunele płytkie mogą być w zasadzie tylko pod ulicami, z kolei tunele głębokie mogą przechodzić pod budynkami,
- historia danego miasta, np.: mówi się o budowie metra w Krakowie, gdyby płytka linia była prowadzona przez starówkę, to poprzedzające budowę prace archeologiczne trwałyby dekady. W takiej sytuacji lepiej budować metro głębokie,
- budżet, metro płytkie jest ok. 5 razy tańsze od metra głębokiego,
- kwestie organizacyjne, budowa metra płytkiego to paraliż miasta, budowa metra głębokiego nie jest aż tak uciążliwa. W Warszawie wybrano rozwiązanie kompromisowe: tunele drążono tarczami, stacje wybudowano odkrywkowo,
- sytuacja polityczno-militarna, metro głębokie to schron przeciwatomowy. Mało kto wie, że w Warszawie budowano metro głębokie w latach 1950-1957, powodem była chęć wybudowania tunelu pod Wisłą, który w razie wojny mogłyby jeździć pociągi. Budowa zakończyła się całkowitą klęską a panująca wtedy cenzura zakazała używania słowa "metro".
Bałtyk jest położony na płaskim terenie, profil pionowy w metrze wynika z tego, że skrajne części linii to metro płytkie (stacje 1 i 2 są na głębokości 13 metrów), natomiast fragment centralny to metro głębokie (głębokość 35 metrów).
Mam tylko zastrzeżenia do tego że zamiast jakiegoś kibla można by było wykorzystać EN71. Oraz brakuje według mnie najważniejszego... System czujności MaSzynisty SHP!!!!!!
EN71 można wstawić samemu. Na pewno pojedzie, sprawdzałem. SHP faktycznie nie ma ale w metrze raczej stosuje się znacznie bardziej zaawansowane systemy. Poszukam jeszcze w przepisach.
No tak, ale jest to niby realistyczny symulator, wiec nawet jak ktos robi scenerie bez trakcji, to moglby wrzucic spalinowozy, tak ja zrobilem
To jest dział "Na warsztacie", czyli można zaprezentować dodatki niedokończone, np.: bez sieci trakcyjnej.
Wcale nie powiedziane, że ta trasa nie doczeka się publikacji, ale trzeba ją dokończyć, a przede wszystkim ustalić kierunek tego dokończenia. Proponuję następujące rozwiązanie:
- dostosować sygnalizację (semafory i wskaźniki) do obowiązujących przepisów w metrze,
- kwestia taboru: wprowadzenie taboru typowego dla metra wydaje się nieopłacalne, na innych sceneriach nie będzie można go użyć. Najlepiej zostawić EZT i liczyć, że kiedyś pojawi się asynchron z przyspieszeniem minimum 1,0 m/s2 i hamowaniem ED. Na pewno będzie można go użyć na innych sceneriach.
- jeżeli pozostaną kolejowe EZT, to trzeba będzie rozwiesić sieć trakcyjną. Wzorem tunelu tramwajowego w Poznaniu można założyć sieć sztywną. Pytanie czy sieć w ogóle się zmieści w tunelach...
- wraz z siecią trakcyjną pojawią się odcinki sekcyjne i podstacje o różnej wydajności,
- w tunelach musi być więcej rur i kabli,
- muszą być odejścia kanałów wentylacyjnych, wstępnie zostały takie wstawione między stacją Plac Konstytucji i Stare Miasto (podczas jazdy są bardzo słabo widoczne), najchętniej bym je przerobił na jakieś inne,
- skoro jest metro głębokie, to można dodać przegrody schronu,
- tablice informacyjne, który peron jest w którym kierunku,
- szafki elektryczne, monitoring na stacjach, megafony, itp.
Taka sceneria raczej już by spełniała standardy wymagane do publikacji.
-
Tak mi przeszło przez głowę, czy nasz symulator by obsłużył pantograf skierowany w dół i przewód między szynami. Można też zignorować zasilanie i napędzać wagoniki magią (powrsource internal), tylko czy to da napięcie na silniki asynchroniczne/szeregowe?
-
Niewidzialny pantograf, niewidzialna sieć i będzie odbierać, a odbierak co jest na trzecią szynę jako dodatkowy model przy wózkach (bo chyba tam jest dla odbiornika 3 szyny). Model 3 szyny można by wymodelować w oparciu o przebieg toru (3ds byłby w stanie zrobić od spline toru box'a który by odpowiadał przebiegu dla szyny) tak żeby był widoczny styk odbierak-trzecia szyna, czy obojętnie jaka inna metoda żeby to wyglądało.
Od biedy można by zrobić specjalną modernę, gdzie z EN57 usunęło by się pantograf, do wózków dodało odbierak trzeciej szyny. Fizykę można by mieć asynchroniczą, ktoś pisał że ma, a obsługę z lekko zmodernizowanej kabiny EN57, wtedy było by wymagane przyśpieszenie oraz hamowanie ED.
-
Albo większe tunele i kolejka podziemna, gdzie ruch jest prowadzony wg przepisów kolejowych. Można by ją podpiąć do scenerii Bałtyk i puścić dołem też InterCity. Jak to u nas. Albo pod Całkowo.
I dłuższe perony, żeby się mieścił skład z 3 członami silnikowymi.
-
Z rad to stare EW58 bardzo fajnie się jeździ - hamowanie o wiele lepsze m.in.
-
Witam.
Problem tak jak wyżej napisałem, ze scenerią Bałtyk-Metro. Chodzi o to, że pociągi sterowane przez komputer przed stacją początkową Nowy Slimsonów zamiast wjechać na odpowiedni tor i po prostu wziąć pasażerów, wjeżdżają na tor nie ten co trzeba i jadą pod prąd, przez co później blokuje się ruch w kierunku stacji Nowy Slimsonów. Tak się dzieje za każdym razem, po przejechaniu zwykle 2 kursów (w obie strony).
Wersja gry i patch najnowsze.
1. Ten dział służy do pomocy przy wydanych dodatkach. Metro jest na warsztacie i wszystkie uwagi należy kierować tam. Przenoszę.
2. Zapoznaj się z wątkiem jak prosić o pomoc. Brakuje załącznika.
@Stele
-
Trzecia szyna odpada, jeżeli nie będzie dedykowanego taboru. Dorabianie pantografu na wózku EN57 to nie metoda, jak dotąd wszystkie pojawiające się w MaSzynie pojazdy były realne (w przeciwieństwie do scenerii), dostosowanie EN57 do trzeciej szyny to stworzenie pojazdu fikcyjnego. Ponadto z tego co mi wiadomo w trzeciej szynie nie stosuje się napięć wyższych jak 1,2kV.
Zrobiłem przymiarkę do zawieszenia sztywnej sieci trakcyjnej i wygląda na to, że taka sieć się zmieści, jeżeli się obniży torowisko w tunelach o 20 cm, a sieć będzie na wysokości 4,8 metra (licząc od główki szyny). Załączam dwa obrazki pokazujące jak układają się pantografy przy takiej wysokości sieci. Nie jest to zbyt nisko?
-
Pantografy nie powinny się łamać, jednak sugeruję żeby wysokość sieci była dostosowana do większości pojazdów elektrycznych, bo teraz to np. taka ET40 sobie połamie pantografy, ale z drugiej strony raczej nie będzie tam jeździć ;). Podsumowując, może zostać, aczkolwiek niech wypowiedzą się bardziej kompetentne osoby.
Co do innych rzeczy na trasie - jeden błąd i jedno pytanie:
1. Zakręt za Starym Miastem jest zbyt ostry by móc jechać tam 80 km/h (promień 300 metrów), a żadnych ograniczeń tam nie ma.
2. Do czego służy przedłużenie jednego z torów na "żeberku" za przystankiem Kolumba (kończy się dziurą)? Czyżby miał to być wyjazd na powierzchnię, gdzie łączy się ze szlakiem Bałtyk Miasto - Bałtyk Plaża (tak, tam jest jedna zwrotnica odgałęziająca do zarośniętego toru donikąd)?
-
Zakręt za Starym Miastem jest zbyt ostry by móc jechać tam 80 km/h (promień 300 metrów), a żadnych ograniczeń tam nie ma.
Łuk o promieniu 300m pozwala na jazdę 87km/h przy adop=1.0 (u nas raczej nie spotykane, oprócz kilku wyjątków?), 83km/h przy adop=0.8, ale tylko gdy (oba przypadki) jest przechyłka 150mm, oraz odpowiednia krzywa przejściowa. Więc tam taka prędkość jest możliwa, ale trzeba zrobić przechyłkę i dodać krzywą przejściową.
Czyżby miał to być wyjazd na powierzchnię, gdzie łączy się ze szlakiem Bałtyk Miasto - Bałtyk Plaża (tak, tam jest jedna zwrotnica odgałęziająca do zarośniętego toru donikąd)?
Może wyjazd do zajezdni ? :D
-
Trochę za mały czas na dojazd od stacji do stacji. Przyznam, że testując od wczoraj nie dojechałem na czas do stacji końcowej, zawsze miałem opóźnienie około 5 minut.
Rozkład jest bardzo prowizoryczny i napisany w taki sposób, aby nie było dłuższego oczekiwania na odjazd (nie licząc stacji początkowej). Mi udaje się przejechać trasę w 13 minut.
Do czego służy przedłużenie jednego z torów na "żeberku" za przystankiem Kolumba (kończy się dziurą)?
Może wyjazd do zajezdni ? :D
Dobrze się domyślacie, w tym miejscu będzie w przyszłości wyjazd na stację techniczno-postojową (pod warunkiem że będzie czas i siły na jej napisanie). Na razie dałem tunel kończący się dziurą, aby nie było wrażenia, że pociągi są na stałe uwięzione pod ziemią. Odgałęzienie na linii Bałtyk Główny - Bałtyk Plaża jak najbardziej może być bocznicą do STP.
-
Ja przez ten wyjazd, próbowałem wyskoczyć całym składem, pomyślałem że polecę w dół. A jednak nie. @Transkej, wszystko co zrobiłeś do tej pory, pokazuje jak dobrze są to przemyślane działania. Mam pełne zaufanie do Twoich pomysłów i nie wątpię, że kontynuacja będzie na równie wysokim poziomie. Nie chodzi mi tylko o metro. Wracając do tej mikro scenerii, na warunki które mamy jest bardzo dobra. Jak widać cała krytyka, czy zarzuty odnoszą się do taboru, sieci trakcji elektrycznej i chyba są wyrażają słabą znajomością tematu. Traktuję tę scenerię jako pilotażowy projekt, pokazujący że można coś w tym temacie osiągnąć.
-
Metro crashuje kilkadziesiąt sekund po odpaleniu na EXE C++. Wersja z 30 marca. Sesja z ED72, chodziaż dzieje się to na każdej sesji, tylko na tej scenerii. Inne scenerie chodzą normalnie. Na borlandowym metro bez zarzutów.
Log i errors w załączniku. Crashdump nie tworzy się.
EDIT: Podejrzenia spadają na odtwarzanie dźwięku, gdyż crash następuje po mniej więcej tym samym czasie co czas do odjazdu jednostki, ale nie jestem w stanie tego sprawdzić, ponieważ nie mam żadnej czcionki i nie widać aktualnej godziny.
-
Niestety exe C++ mi nie działa więc mogę się tylko domyślać. Można spróbować wywalić "napowierzchniowy" Bałtyk - wystarczy zakomentować odpowiednie include w pliku .scn. Z logu wynika, że załączają się jakieś dziwne eventy, których nie ma w scenariuszu metra.
-
Przejazd testowy:
Wnioski: bardzo trudno trafić sobie w peron więc postuluję dodanie białych pasów na ścianach w odpowiednich miejscach. Dojeżdżasz z prędkością 80 km/h do pasa, włączasz hamulec na 8 i dojeżdżasz do końca peronu.
2. Bardzo ciekawe stacje.
-
Jak nie potrafisz trafić w peron to nie wina scenerii, tylko Twoja; mnie wystarczyła druga pozycja hamowania ;).
Zbędne posty usuwam. | @macius5991
/// ciach ///
-
Kilka moich uwag:
1) Sygnalizacja: poza "W16" w miejscu rozpoczęcia hamowania przydałby się również kolejny w miejscu zatrzymania czoła pociągu. Ponadto semafory nie mogą być ustawione "co stację" bo słabo wpływa to na przepustowość (różne odległości między stacjami). Urozmaićmy odrobinę to, a proponuję: semafor co 600 metrów (pięciokrotność długości pociągu 120*5), oczywiście jak wypada "w stacji" to przesunąć go do tyłu poza peron (co również zwiększy przepustowość niż stawianie go za peronem), ponadto każde przejście rozjazdowe (jak obecne krzyżowe przejścia rozjazdowe w tunelach) również powinny być osłaniane semaforem.
2) Sygnalizacja - semafory. Jeżeli przyjąć sygnalizację warszawskiej sieci metra to:
-> czerwone ciągłe: stój
-> pomarańczowe ciągłe: Vmax=40km/h, nast. semafor (?)
-> zielone ciągłe: Vmax, nast. semafor wskazuje stój lub zezwalający na jazdę
Czyli należałoby stworzyć coś na wzór dwustawnej SBL-ki (zielone - czerwone). Ponadto w metrze stosowane są wskaźniki We8, We9 (jazda bez poboru prądu), W8, W9 (ograniczenia prędkości i sierżanty) oraz W15 (inne niż standardowe ustawienie semafora).
3) Torowisko - tłuczeń w tunelu wygląda średnio :) Lepiej sprawdziłaby się tutaj tekstura jakiegoś betonu czy nawet tekstura toil.dds.
Wrażenia są świetne, high-quality april-fools content :D
-
Obecne oznakowanie to głównie moja fantazja podparta kilkoma obserwacjami na youtube, będę to jeszcze dostosowywał do polskich przepisów (czyli warszawskiego metra). Tłuczeń faktycznie nie powinien występować w tunelach i należałoby go zastąpić betonowymi podkładami, ale ten temat muszę jeszcze dokładnie przeanalizować i przemyśleć.
Aktualnie pracuję nad poprawkami wizualnymi: monitoring, nowe tablice stacyjne, dodatkowe tablice kierunkowe, nagłośnienie, itp.
-
Jeżeli potrzebowałbyś materiałów zdjęciowych z warszawskiego metra to niestety jestem jego codziennym użytkownikiem (obie linie) i mogę zrobić komórkowej jakości zdjęcia interesujących Ciebie elementów.
Paczki zdjęć: http://eu07.pl/userfiles/8463/metro_fot1.7z
- widok stacji, materiał na tex krawędzi peronu
-
Jak ktoś zna trochę węgierski/angielski w stopniu umożliwiającym komunikację, to może się przez FB spróbować skontaktować z osobą która wrzucała na grupę deweloperską na FB screeny wagonów serii 81.
-
Przejechałem się właśnie i jestem pod wrażeniem :D. Od dawna marzyłem o metrze w maszynie :). Gratuluję świetnej pracy. Jak tylko ogarnę hamulec będę jeździć metrem godzinami...
W punkt trafiłeś z tymi zapowiedziami :D Przydałby sie "lepszy" lektor (tj bardziej przypominający "pana z Metra" z lat 95-98), ale myślę że to się da zrobić :)
Czekam na modele wagonów serii 81.
-
Kiedyś o tym pisałem, że można to zrobić taką scenerię to były zdania, że nie warto, nie ma trzeciej szyny nie ma odpowiednich wagonów itd. Przecież wystarczyło właśnie zrobić pociąg w tunelu.
Widać trochę nawiązań do metra. Też mam problem z prawidłowym zatrzymaniem się na peronie EN57 to zazwyczaj przejeżdżam przez nie nawet jadąc 60 km/h.
Stacja Muranów i Plac Konstytucji nieopłacalne stacje na pierwszej linii metra w Warszawie. Część stacji jest poza scenerią. Cała trasa mogłaby być ułożona tak aby stacje wypadały w konkretnych miejscach a nie jak kiedyś na Kabatach wyjście na pole.
-
Gdyby tak było, metro miałoby tylko dwie stacje między którymi zresztą można by było przejechać tą samą trasę pociągiem. Po co dawać scenerię nad każdą stacją? I tak nikt tego nie ogląda bo metro jest pod ziemią. Raz, że zabierze to czas, a dwa, że sceneria może przestać być płynna. U niektórych i tak się pod Dworcem Głównym tnie...
-
Może warto też odwzorować "rozładowanie" ciśnień w tunelu, w miarę możliwości symulatora, tak jak ma to miejsce właśnie w metrze w stolicy: http://www.metro.waw.pl/wentylacja-podstawowa-i-lokalna
-
A tu test specjalnego składu E 16
Nie ma pantografu a ma mieć 3 szynę. Czy coś w tym stylu.
-
Rozkłady dla EN57. http://eu07.pl/userfiles/23139/priv-scenery_1.zip (http://eu07.pl/userfiles/23139/priv-scenery_1.zip) Czasami można dogonić ai pod koniec trasy, więc rozkład tego nie uwzględnia. Rozruch dynamiczny: 2-3 sekundy przetoku, potem ostatnia pozycja. Hamowanie: na wysokości W16, 0,2 MPa w cylindrach hamulcowych. Wypakować do głównego katalogu.
-
Koledzy czemu nie chcecie sie dogadac z kolegami z trainz i model serii 80 sobie zaimpirtowac. Oczywiscie tekstury radzieckie na poczatek.
-
Rozkład dla EN57 pasuje do Ronda Woźniaka, później łapiemy opóźnienia (coś nie tak z poprzednim składem? to losowe?). Testowane na exe 170418 (x64). Trochę za jasno w tunelach. Przydałby się AKM.
-
Może się przyda na tex podsypki w tunelu.
http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-Obraz_009.jpg (http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-Obraz_009.jpg)
Dziś nie dało się zrobić lepszych.
-
Dzisiaj wrzucam nową wersję paczki z następującymi nowościami:
- Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest nowa podsypka. Standardowe generowanie podsypki wbudowane w exe mnie nie satysfakcjonowało, zastosowałem zupełnie inne rozwiązanie: tory posiadają podsypkę none, natomiast w tunelach, komorach i na stacjach pojawiła się podbudowa betonowa z podkładami. Moim zdaniem efekt jest bardzo ciekawy, teraz sceneria znacznie bardziej przypomina metro.
- Pojawiły się wskaźniki Wm4, czyli metrowy odpowiednik W4, wykonany zgodnie z przepisami obowiązującymi w metrze,
- Są również wskaźniki Wm16, odpowiednik W16. Wykonany zgodnie z przepisami - tak więc teraz hamujemy, jeżeli zobaczymy literkę "H" między szynami.
- Stacje zostały wyposażone w nagłośnienie i monitoring, kamery rozmieszczone są tak, aby obejmowały zasięgiem całe stacje,
- Nowe, pełne poręcze na stacjach, widoczne zwłaszcza na stacji 5 (Dworzec Główny),
- Zegary cyfrowe odliczające czas od ostatniego odjazdu pociągu - ciekawa rzecz, gdyż podczas jazdy możemy śledzić na bieżąco dystans od jadącego przed nami pociągu,
- Nowe billboardy na stacjach 1 do 5,
- Przygotowane tablice z kilometrażem, aczkolwiek jeszcze nie są powstawiane, kilka z nich możemy obejrzeć w pobliżu stacji 10 (Kolumba),
- Wypustki na peronie dla niewidomych. Z uwagi na wysoki koszt wyposażenia (80 000 trójkątów na stację) ograniczono ich montaż do stacji 1 i 2 (Nowy Slimsonów i Czapkiewicza). Na pozostałych są żółte lub niebieskie linie ostrzegawcze, lekko wypukłe aby niedowidzący mogli je poczuć,
- Nowa posadzka na stacjach 3 i 4 (Rondo Woźniaka i Muranów),
- Nowe tablice z nazwami stacji, stylizowane na tablice z metra warszawskiego, niektóre z mapą i informacją miejską,
- tablice kierunkowe na stacjach, bardzo przydatne w trybie biegania po scenerii,
- Nie wczytuje się Bałtyk naziemny, prosty sposób na przyspieszenie wczytywania i zwiększenie wydajności. Jak ktoś bardzo chce mieć teren i obiekty na powierzchni, to może sobie odkomentować odpowiednie include.
Pozostałe rzeczy bez zmian. Najbliższe cele to:
- Wydrążyć między stacją 5 i 6 tunel na żeberko odstawcze,
- Ponownie poprawić bilboardy na stacji 1 (Nowy Slimsonów) - wydają się zbyt ciężkie i masywne,
- Zamontować tablice z kilometrażem (wskaźniki Wd2),
- Dorobić inne oznakowania w tunelu, ograniczenia prędkości (z tego powodu nie ruszałem rozkładów jazdy),
- W tunelach powinno być dużo kabli a nie tylko gołe ściany,
- W dalszej kolejności: może sztywna sięc trakcyjna, może wyjazd na powierzchnię i STP?
- Na koniec dokumentacja i poradnik dla deweloperów jak budować metro w MaSzynie.
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170424.7z (http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170424.7z)
Do paczki dorzuciłem również niedawno wydane ludziki z cadnav.com. Zauważyłem, że mało kto je zainstalował, a bez nich na stacjach jest pustawo.
-
Czy byłbyś zainteresowany lepszym zdjęciem na podsypki niż w moim poprzednim poście?
-
Zmiany w dużej mierze na plus, ale niestety zegary wszystko psują.
1. Ze względu na dużą ilość eventów uruchamianych na sekundę (4 eventy na zegar * 2 tory * 10 = 80 eventów (!)) wydajność znacznie spadła na całej długości trasy.
2. Zegar potrafi się zbugować, np. na chwilę się zatrzymać, a potem przeskoczyć o 10 sekund.
Poza tym miodzio. Pozdrawiam.
EDIT: Dane powyżej pochodzą z borlandowego exe. Za chwilę sprawdzę na tym C++.
-
Czy byłbyś zainteresowany lepszym zdjęciem na podsypki niż w moim poprzednim poście?
Może na razie nie ma potrzeby robić lepszego zdjęcia, spróbuję poeksperymentować z tą na zdjęciu z wczoraj. Gdzie to właściwie zostało wykonane? Nie pasuje mi do metra, czyżby nowy dworzec w Łodzi?
1. Ze względu na dużą ilość eventów uruchamianych na sekundę (4 eventy na zegar * 2 tory * 10 = 80 eventów (!)) wydajność znacznie spadła na całej długości trasy.
2. Zegar potrafi się zbugować, np. na chwilę się zatrzymać, a potem przeskoczyć o 10 sekund.
Spadek wydajności jest na pewno, chociaż na moim komputerze (a nie mam zbyt mocnego sprzętu) zegary chodzą całkiem płynnie.
-
Zdjęcie zostało wykonane na Fabrycznym w Łodzi, miałem za mało czasu na wybór miejsca a po wrzuceniu na kompa okazało się że iso było zbyt wysokie i kupa szumu wyszła. Dodatkowo robione przez szybę. O prostopadłej do płaszczyzny toru raczej można zapomnieć, raz że szyna zasilająca nad torem i ani grama możliwości wysunięcia aparatu po za barierkę galerii.
Zmiany w dużej mierze na plus, ale niestety zegary wszystko psują.
Nic nie psują, chodzą jak trzeba, z pełnym 16 krotnym antyaliasingiem mam ponad 100FPS.
-
Drobna sugestia. Zegarki powinny być przed samym tunelem, żeby było widać z kabiny po zatrzymaniu. :)
-
Pierwotnie tak właśnie ustawiłem te zegary. Ale efekt końcowy jakoś nie wyglądał zbyt ładnie, tak więc zegary się znalazły tam, gdzie teraz są. Może podczas postoju ich nie widać, ale podczas dojazdu są widoczne.
-
Jestem w posiadaniu wózków do serii 81 jeśli rzeczywiście ktoś chciałby się podjąć zrobienia tego wagonu, bo rzeczywiście jazda EN57 jest troszkę uciążliwa ze względu na brak hamulca ED, dodatkowo także posiadam modele tuneli metra, ale o przekroju odpowiadającym wagonom metra a nie standardowych EZT-ów, może się to komuś przyda do tworzenia trasy metra. Nie posiadam niestety tekstur. Zaznaczam też że jestem na forum nowy i jeśli powinno znaleźć się to w innym dziale, to przepraszam.
-
Zmiany w dużej mierze na plus, ale niestety zegary wszystko psują.
Nic nie psują, chodzą jak trzeba, z pełnym 16 krotnym antyaliasingiem mam ponad 100FPS.
U mnie psują. Normalnie wyciągałem 35-40 FPS, a teraz spadło to do wielkości rzędu 5-10 FPS.
-
Mógłby ktoś wypisać wszystkie stacje występujące i ich specyfikacje (czytaj: Możliwość przesiadki/koniec trasy/z której strony drzwi się otwiera). Bo się zastanawiałem czy dla osobnej scenerii nie lepiej użyczyć czyjegoś głosu, niż używać modulatora, który kole w uszy ;)
-
Na ładniejsze zapowiedzi, nie robione syntezatorem mowy, przyjdzie jeszcze czas. Gdyby ktoś chciał je zrobić, to wszystkie zapowiedzi są w katalogu sounds, w plikach stacja_m01 .. stacja_m10.wav, stacja_next_m01 .. stacja_next_m10.wav, oraz stacja_next_mk.wav.
Aktualnie buduję stację techniczno-postojową. Prace są dość zaawansowane ale póki co stacja jest zbyt mocno rozgrzebana, aby ją upubliczniać. Wrzucam paczkę z innymi drobnymi zmianami: dodatkowe barierki na kilku stacjach, komora odstawcza przy stacji 6, tajemnicza komora między stacją 8 i 9, przebudowana komora postojowa przy stacji 10, tunele wyjazdowe do STP, oraz scenariusz przystosowany do exe++, różniący się tylko odpowiednim ustawieniem pogody. Szukałem i próbowałem dość długo znaleźć optymalne ustawienia, niestety na exe++ bardzo ciężko ustawić pogodę. Przydatne byłoby ustawienie: niebo statyczne, słońce w zenicie, zachmurzenie całkowite. Dalej dostępny jest scenariusz na exe z paczki.
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170521.7z
Teraz prace nad metrem troszkę zwolnią (mam sporo innych obowiązków) ale będą dalej kontynuowane.
-
Szukałem i próbowałem dość długo znaleźć optymalne ustawienia, niestety na exe++ bardzo ciężko ustawić pogodę. Przydatne byłoby ustawienie: niebo statyczne, słońce w zenicie, zachmurzenie całkowite.
Slonce w zenicie: ustaw parametr movelight (czyli dany dzien roku) na wartosc miedzy 160-180 czyli lato, a godzine na 12:00 czy cos kolo tego, slonce jest wtedy najwyzej. Calkiem pionowo nie bedzie, Polska to nie Afryka.
Niebo statyczne przypisujesz tak jak na exe borlandowym, wstawiajac odpowiedni model .t3d we wpisie sky Jesli bedzie to tekstura w pelni zachmurzonego nieba, to bedziesz mial statyczne w pelni zachmurzone niebo.
-
W konfigu był parametr szerokości geograficznej. Jak dobrze pamiętam:
config latitude x endconfig
Więc można sobie zrobić Afrykę. ;)
-
Parametr jest, ale na ten moment jest on kompletnie ignorowany :>
-
Służba na EN57-112 Exe++ 170525. Na stacji Jana z Kolna zapętlił się dźwięk metro_station i może już było zgłaszane, ale gdy zmieniłem kabinę na drugą to czuwak działał w kab 1. Póki co więcej się nie dopatrzyłem, bo ciężko rozkład utrzymać ;-).
-
Przedstawiam koncepcję trzeciej szyny. Została zrobiona na szybko, toteż są pewne niedoskonałości, w tunelach są puste miejsca, ponadto widać że szyna wisi w powietrzu - nie ma zamodelowanych izolatorów. Najważniejsze wymiary, czyli odległość od osi toru i wysokość nad pgs są zgodne z rzeczywistością (identyczne jak w warszawskim metrze), reszta została zrobiona "na oko".
Drobna informacja: może się wydawać, że w momencie gdy człowiek postawi nogę na trzeciej szynie, zostanie śmiertelnie porażony. W rzeczywistości nic się nie stanie, ponieważ od góry szynę przykrywa pokrywa izolująca, a pobór prądu następuje od dołu szyny. Tak jest na stacjach ale bywa, że w tunelach osłony nie ma. W metrze bałtyckim, z uwagi na prowizoryczność rozwiązania, osłona szyny znajduje się również w tunelach.
Rodzi się pytanie, w którą stronę iść z zasilaniem dla metra w Maszynie. Można wybrać kierunek trzeciej szyny, wymaga to wprawdzie odpowiedniego taboru, jednakże będzie bardziej zgodne z rzeczywistością (czyli metrem warszawskim). Alternatywne rozwiązanie - sztywna sieć trakcyjna - wymaga korekty konstrukcji tuneli. Widać wyraźnie dlaczego w metrze jest na ogół stosowana trzecia szyna: po prostu pozwala na mniejszą średnicę tuneli, co w konsekwencji przekłada się na niższy koszt budowy.
Osobnym tematem jest sposób implementacji trzeciej szyny w symulatorze. Na ten moment trzecia szyna jest wyłącznie dekoracją. Ciekawym zagadnieniem jest jej wstawianie na łukach, albowiem jako obiekt .t3d nie da się jej dowolnie zakrzywiać. W dalszej kolejności pojawi się problem jak zaimplementować pantograf znajdujący się na wózku.
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170610.7z (http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170610.7z)
-
Dlatego jestem za możliwością definiowania modelu toru dla każdego wpisu track osobno.
-
Co do taboru pogadajcie z trainzowcami. Maja wagon typu 80. Przyznam sie ze ukradlem jeden z nich jednak po impircie juz do maxa rozjezdza sie mapowanie wiec odpuscilem bo nie mam na to czasu. Pozatym nie mam wozkow do niego.
-
Ale wózki ma kolega kilka postów wyżej :) Ale one są do 81. Mea culpa.
-
Moga byc lepszy rydz jak nic. ALe najpierw uzyskajcie zgode od autorow potem mozna sie bawic, narazie to strata czasu chyba ze sami sobie ale to juz kazdy we wlasnym zakresie.
http://railroadsim.net/en/downloads/trainz/subway/routes
Z powyzszej strony pohodzi owy model. Zdobadzcie zgode i moze wysla wam nawet kompletny oteksturowany model w maxie. Posiada kabine bo widac to po teksturach napewno ma lowpoly i wnetrza pasazerskie.
-
A u nas jeżdżą 81, więc jakieś poprawki pudła by musiały być.
-
Niewiem czy to aby nie jest 81. Na metrze sie nie znam. Zerknij na te strone to sie dowiesz. Jesli gawarisz pa ruski to moze zgode uzyskacie. Bez tego nie ma co ruszac bo szkoda by bylo kilku roboczo-lat zmarnowac. Moze ci wydzial promocji pomoze zgode uzyskac.
-
Nie znam ruskiego, ale ja to na miejscu chętnego skontaktował się z kołem miłośników metra, czy mają jakieś materiały. Nie mam chęci brać czegoś nowego na barki.
-
http://railroadsim.net/en/downloads/trainz/subway/rolling-stock Podpisane jest 81. Tu filmik z kabina:
-
Znam jedną osobę od nas z forum, co trochę zna rosyjski. Jak ktoś chciałby dostosować ten model do maszyny, to mogę się go zapytać, czy byłby w stanie nawiązać z nimi kontakt.
-
Jeśli chodzi o rosyjskie wagony i ich import z Trainz, to najlepsze jakościowo miał bodajże CyriTrainz, właściwie metro jest głównym elementem ich dodatków, więc może mógłby się także podzielić pewnymi wskazówkami, czy posiadanymi materiałami. Mógłbym może nawet zagadać, ale potrzebuję teraz zdać sesję. Podaję link do strony powyższego autora http://cyritrainz.ru/
-
[...]jednak po impircie juz do maxa rozjezdza sie mapowanie wiec odpuscilem bo nie mam na to czasu. [...]
A importowałeś wedle mojej instrukcji? W Converterze trzeba obrócić mapowanie, inaczej zapisze się mapowanie obrócone o 180c i odbite w poziomie.
-
A tego nie robilem w ten sposób. Wydawalo mi się ze ten import wraz z mapowaniem zapisze się prawidłowo w 3ds-sie.
Na razie nie ma co tego tykac. Nie ma zgody - strata czasu. Będzie zgoda będzie się dzialalo.
-
Mam za to zgodę i plik max wózków 81 do użycia w maszynie, rendery w załączniku.
Trochę ważą, ale poprawię.
Poprawiłem wagę i jednocześnie rozjaśniłem aby coś więcej było widać.
-
O, widzę że wózek techniczne na poziomie en57.
-
Z informacji ktore dostalem, wynika ze tekstura jest prowizoryczna. Potrzebne sa zdjecia na teksture wozka. Plik max posiadam i udostepnie osobie chetnej wprowadzic w czyn budowe, czy konwersje pudel. Jesli chodzi o zgody, to na wozek juz jest, posiadam tez adres mailowy do autora wagonow 81 do Trainza. Gdybysmy potrzebowali, to takze modele tuneli mozemy uzyskac, jednak sa one ciasniejsze niz te w Baltyk Metro w efekcie nie da sie w tym jezdzic EN57. Mam tez informacje, ze w latach 70 PaFaWag mial projekt wagonow do metra warszawskiego. Tu trzeba by pogrzebac w sieci.
-
O, widzę że wózek techniczne na poziomie en57.
Nie znam sie, nie mam 3dsmaxa, nie moge podejrzec modelu wozka. Nie ma chetnych na ogladanie pliku ktory posiadam i jest zgoda na uzycie w maszynie. Nie ma chetnych na skorzystanie z adresu mailowego, aby napisac prosbe o zgode na uzycie pudla. W tej sytuacji bedziemy wlasnie EN57 uzywac.
Na zachętę dodałem screena.
-
Nie znam sie, nie mam 3dsmaxa, nie moge podejrzec modelu wozka.
F7 w symulatorze przy wlaczonym debug mode daje calkiem ladny podglad siatki modeli, jesli to potrzebne :>
-
Bajer polega na tym, że wózki od EN57 mają osie w odległości 2,7metra, a w przypadku wąskich łuków stosowanych w metrze może to negatywnie wpływać na właściwości trakcyjne oraz zużycie obręczy oraz szyn. W przypadku wózków serii 81 odległość ta wynosi 2,1 metra, a to dość spora różnica.
-
Rozstaw to jedno, a średnice zestawów to drugie. EN57/SPOT/EN71/ED72 mają średnice 1000 mm (człon S) oraz 940 mm (człon Ra i Rb), a wagony metra serii 81 średnicę 780 mm, Alstom Metropolis 98B - 860 mm. Nie wiem jak jest w Siemens Inspiro, ale na pewno też nie są to zestawy o sporej średnicy. Widziałem te wagony swego czasu w Newagu, ale nie mierzyłem ich oczywiście ;)
-
Ja mam za dużo rozgrzebane, żeby brać na siebie, ale jak ktoś w miarę ogarnie modele o których Krzysiek mówił, to mogę trochę pomóc :)
-
Ludu, stwierdziłem, że są na takim samym poziomie technicznym, a nie że są takie same. Chociaż jak popatrzyłem uważniej to bardziej przypominają wózki z serii E91000/E92000.
-
Witajcie,
Gratuluję pomysłu na metro. Pozwolę sobie wypisać kilka uwag, które moim zdaniem przyczynią sie do ulepszenia tej scenerii:
1. W miarę możliwości warto poprawić sterowanie AI, które nie radzi sobie z podjazdami pod górkę, co powoduję 2-3 minutowe opóźnienia. Dla urealnienia warto, aby AI od razu dawał nastawnik maksymalnie do przodu.
2. Tory odstawcze są za krókie zwłaszca dla ed72, tory wyjazdowe na STP nie są osłonięte semaforami. Brakuje też wskaźników Wm17. Na torach odstawczych za Kolumba brakuje wskaźnika Wm32 dla semafora Tm3.
3. Przy tablicach odliczających czas odjazdu ostatniego pocągu warto dodać tablicę z godziną. Niektóre z nich przydałoby się przesunąć, bo słabo je widać.
4. Gram z rozkładem jazdy kolegi @danniel, gdyż jest bardziej realny.
5. Na Dworcu Głównym warto dodać komunikat: Uwaga pociąg! Kierunek ... Ponadto na tablicach kierunkowych nie powinno być nazwy Stare Miasto, ale tylko Kolumba.
6. Niektóre wskaźniki WM16 są ustawione zbyt blisko stacji. W efekcie nie da się wyhamować prawidłowo – zwłąszcza przy zjazdach z górki.
7. Przy rozjazdach na trasie powinny być semafory i wskaźniki W24.
8. Brak wskażnika W27 na obu końcach trasy.
9. Warto zastanowić się nad stworzeniem kopii obecenej scenerii w godzinach szczytu, tj. z częstotliwością odjazdów co 2-3 minuty.
-
1. Nie mamy odpowiednich pojazdów do jazdy w metrze, to AI jeździ jak jeździ.
2. ED72 nie jest pojazdem do metra, więc jaki sens ma zrobienie pod niego torów odstawczych. Mimo wszystko to nie jest sceneria realistyczna.
6. Powinniśmy jeździć zgodnie z prędkością rozkładową, przy zjeździe z górki powinniśmy utrzymać taką prędkość, która zapewnia prawidłowe zatrzymanie w peronach.
-
Witam, mam parę uwag i porad do scenerii.
1. Rozkład jest zbyt bardziej napięty i z prędkością 80 km/h nie można nie być spóźnionym.
2. Mamy jeszcze EN71 który (Jak dla mnie) nie jest źle wykonany i mógłby być spokojnie użyty w scenerii.
3. "Tajemnicza komora między 8 i 9 stacją" mogła by zostać trochę bardziej przesunięta od stacji.
Jak jeździć:
Rozpędzasz się do 80 km/h (Na ostatniej pozycji nastawnika) i utrzymujesz prędkość do wskaźnika WM16.
Jeśli widzisz wskaźnik wyhamuj do około 50/55 km/h na pierwszej pozycji hamowania. (60 km/h może się skończyć lekkim przelotem)
Jak już zbliżasz się do peronu (Około pół metra) ustaw drugą pozycję hamowania i na 92% wyhamujesz dobrze.
Przy zjeździe z górki najlepiej utrzymywać prędkość 60/70 km/h i postępować tak jak wyżej.
Według mnie najbardziej wydajna technika jazdy jaką dotychczas odkryłem.
-
Chciałem sobie pojeździć metrem bałtyckim a tu nagle wysyp symka. Wie ktoś o co chodzi ?
-
1. W miarę możliwości warto poprawić sterowanie AI, które nie radzi sobie z podjazdami pod górkę, co powoduję 2-3 minutowe opóźnienia. Dla urealnienia warto, aby AI od razu dawał nastawnik maksymalnie do przodu.
Początkowo byłem sceptyczny odnośnie pociągów metra w Maszynie ale z biegiem czasu coraz bardziej się przekonuję do tego pomysłu. EN57 i pochodne to tylko tymczasowa proteza umożliwiająca jakąkolwiek jazdę. AI obsługuje te pociągi jak typowe w ruchu podmiejskim, toteż średnio nadaje się na metro. Do tematu na pewno wrócimy jak pojawią się wagony metra - zapewne będzie to seria 81.
2. Tory odstawcze są za krókie zwłaszca dla ed72,
Dla 4-wagonowych składów 81 są wystarczające. Teoretycznie w metrze bałtyckim będą mogły jeździć składy 5-wagonowe, bo perony mają 100 metrów długości.
3. Przy tablicach odliczających czas odjazdu ostatniego pocągu warto dodać tablicę z godziną. Niektóre z nich przydałoby się przesunąć, bo słabo je widać.
Przemyślę temat zegarów. Wątpię, czy będzie możliwość przygotowania zegarów cyfrowych, na pewno da się przygotować zegary analogowe. Umieszczenie tablic jest zrobione głównie z myślą o pasażerach a nie o maszyniście pociągu.
4. Gram z rozkładem jazdy kolegi @danniel, gdyż jest bardziej realny.
Nie przeczę ale jeżeli wjadą prawdziwe pociągi metra, to i tak rozkład będzie do zmiany. Inne osoby też zgłaszały brak możności przejechania trasy zgodnie z rozkładem jazdy - otóż ten rozkład został ułożony celowo, aby nie stać na stacjach dłużej niż te kilkanaście sekund. Warto również zauważyć, że obecny mechanizm rozkładów w Maszynie nie nadaje się do metra, nie można bowiem wprowadzić dokładności sekundowej, albo przynajmniej półminutowej (np.: w metrze w Pradze pociągi kursują w godzinach szczytu co 2 minuty 30 sekund, w Londynie co 90 sekund).
5. Na Dworcu Głównym warto dodać komunikat: Uwaga pociąg! Kierunek ... Ponadto na tablicach kierunkowych nie powinno być nazwy Stare Miasto, ale tylko Kolumba.
Na każdej stacji jest komunikat dźwiękowy ostrzegający o wjeździe pociągu. Nie zawiera wprawdzie informacji głosowej, tylko sam dźwięk ostrzegawczy. Tablice kierunkowe zostały tak wykonane z myślą o przyjezdnych, którym nazwy krańcówek mogą nic nie mówić.
6. Niektóre wskaźniki WM16 są ustawione zbyt blisko stacji. W efekcie nie da się wyhamować prawidłowo – zwłąszcza przy zjazdach z górki.
Ten problem zostanie rozwiązany wraz z wjazdem prawdziwych wagonów metra.
7. Przy rozjazdach na trasie powinny być semafory i wskaźniki W24.
8. Brak wskażnika W27 na obu końcach trasy.
Wskaźniki będą jeszcze uzupełniane.
9. Warto zastanowić się nad stworzeniem kopii obecenej scenerii w godzinach szczytu, tj. z częstotliwością odjazdów co 2-3 minuty.
Jest to możliwe ale nie przy tym taborze.
-
W razie potrzeby służę pełną dokumentacją wagonów serii 81.
-
Zegar cyfrowy w teorii powinien działać od trzech lat.
Można uruchomić zegar cyfrowy jako licznik mechaniczny w modelach (Anim: digiclk). Przygotowana jest obsługa licznika mechanicznego (Anim: digital).
Liczniki mechaniczne zbudowane są z submodeli potomnych, które obracane są o wielokrotność kąta 36°, zależnie od cyfry na wskazanej pozycji. Pozycję określa pierwszy znak nazwy submodelu — musi być cyfrą, inaczej submodel nie będzie animowany. Pozwala to zbudować licznik dziesięciocyfrowy (dla zegarów działają tylko pozycje 0..5). Licznik może obsługiwać dowolną liczbę animowanych submodeli (np. zegar może być dwustronny), submodele z tą samą cyfrą na początku będą obracane równolegle.
Czyli budowa jak dla miernika przebiegu w haslerze i animacja automatyczna dla rodzica krążków.
-
Na najnowszej wersji nie działa obsługa pociągów na stacjach końcowych. Składy które rozpoczynają kurs "po drodze" działają poprawnie.
-
Nie uruchamiałem tej scenerii na najnowszej paczce ale intuicja mi podpowiada, że może być to kwestia zdublowanych nazw dynamics w składach. Od niedawnego czasu zaczęło to być problemem. Czyli dla przykładu, następujący wpis w pliku .scn:
trainset none szl1kp2 89 0.1
//$o -Start z komory Nowy Slimsonow.
node -1 0 EN57-112 dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RA 6BAII 0 headdriver 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112 dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112S 6BSII 0 nobody 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112 dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RB 6BBII 0 nobody 0 1 Passengers enddynamic
endtrainset
należy zamienić na:
trainset none szl1kp2 89 0.1
//$o -Start z komory Nowy Slimsonow.
node -1 0 EN57-112ra dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RA 6BAII 0 headdriver 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112s dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112S 6BSII 0 nobody 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112rb dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RB 6BBII 0 nobody 0 1 Passengers enddynamic
endtrainset
Pozostałe składy analogicznie przerabiamy, tak aby nazwy przed dynamics były unikalne.
-
U mnie na najnowszych EXE w ogóle się nie uruchamia, tylko wywala od razu do Windowsa. Da się uruchomić na EXE z paczki tylko ED72.
-
No to masz przyczynę post wyżej.
-
Tak, wiem, odkop, na obecnej wersji działa obsługa pociągów na stacji Kolumba. Na Nowym Slimsonowie coś jest zepsute, pierwszy pociąg, który tam stoi na starcie w peronie w momencie nastania godziny odjazdu trąbi i dalej nic się z nim nie dzieje. Pociągi startujące po drodze jadą poprawnie i potem się korek robi, bo Slimsonów się blokuje z niewiadomego mi powodu.
-
mam pewien problem na tej scenerii, otóż po zainstalowaniu wszystkiego nie wyświetlają mi się ściany i perony.
-
Ktoś w innym wątku metra, tym razem warszawskiego, mówił, iż dysponuje on zdjęciami jeżdżących pod Warszawą Inspiro. Można by zrobić model (proszę o nie dawanie odpowiedzi typu "sam se zrób", gdyż ja nie umiem robić i tylko podaje propozycje) i wytestować go na obydwu liniach. Co do samej scenerii przydałoby się poprawić AI oraz poprawki stacji i tunelu. Poza tym wszystko fajnie :)
-
służę pomocą co do Siemensa Inspiro posiadam dokumentacje tego pociągu zdjęcia itp :)
-
No to wrzuć zdjęcia do wątku "zdjęcia taboru na tekstury" a dokumentację na forum lub wyślij deweloperom to się tym zajmą.
-
Tak, wiem, odkop
W przypadku metra "odkop" nabiera dodatkowego znaczenia ;-)
mam pewien problem na tej scenerii, otóż po zainstalowaniu wszystkiego nie wyświetlają mi się ściany i perony.
Ten i poprzedni problem zapewne wynika z braku dostosowania do najnowszych exe. Znikające ściany to błędnie wpisane wektory normalne. Dlaczego pociąg nie rusza ze Slimsonowa - nie wiem.
O tej scenerii cały czas pamiętam, aczkolwiek nie mam za bardzo na nią pomysłu. Zmiany w exe w przeciągu ostatnich lat skomplikowały kwestię oświetlenia. Aby zrobić w pełni funkcjonalną i w miarę sensowną scenerię do paczki całościowej, przydałby się nie tylko specjalny tabor (nie ważne czy Inspiro czy seria 81), ale najlepiej także odrębne exe ze specjalnymi modyfikacjami (np.: specyficzne oświetlenie aby w tunelach nie było zbyt jasno lub na stacjach zbyt ciemno, rozkład jazdy z podziałką 30 sekund, krótkie postoje na stacjach, itp.). Sceneria jest też niezbyt miła w edycji - pisana była wyłącznie w notatniku, choć z drugiej strony modułowa budowa scenerii jest sporym ułatwieniem (zmiana jednego pliku .inc z głównym modułem tunel spowoduje, że zmienione zostaną praktycznie wszystkie tunele).
Inna kwestia: ostatnio mam problemy sprzętowe, komputer coraz bardziej doprasza się wymiany, MaSzynę mogę uruchomić tylko na służbowym laptopie a to też nie jest szczęśliwe rozwiązanie. Do czasu aż nie załatwię sobie lepszego sprzętu może być cienko z poprawą scenerii.
-
No to wrzuć zdjęcia do wątku "zdjęcia taboru na tekstury" a dokumentację na forum lub wyślij deweloperom to się tym zajmą.
Jak uzbieram cały materiał łącznie ze zdjęciami do kabiny i dźwiękiem na pewno się wtedy podzielę ;)
-
Przedstawiam scenerię dostosowaną do MaSzyny 19.04. Zmiany w porównaniu z ostatnią paczką są niewielkie, ale mimo wszystko:
- Poprawa źle wpisanych wektorów normalnych, co skutkowało niewyświetlaniem niektórych ścian.
- Naprawa scenariusza – był błąd, który blokował pociąg na stacji Nowy Slimsonów.
- Pociągnięta trzecia szyna na prawie całej długości, choć są jeszcze krótkie odcinki bez niej.
- Po dojechaniu do stacji Kolumba i otrzymaniu Ms2, możemy nacisnąć Shift+0. Wyjedziemy wtedy na STP Kamienny Potok (stacja nie w pełni gotowa, ale już coś niecoś na niej jest).
- Wymiana taboru – wszystkie kursy obstawione przez EN57-AKŁ. Ciągle nie jest to samo co prawdziwy pociąg metra, ale jeździ się zdecydowanie lepiej niż zwykłym EN57 – porządny rozruch, łatwo się nauczyć hamować. Polecam się też przejechać jako pasażer.
O ile na zwykłym exe z paczki wygląda nawet nieźle, o tyle na shaderowym exe wszystko wygląda po prostu źle. Widzę wprawdzie, że możliwości poprawy są, i że chyba wszystko będzie wyglądać bardzo dobrze, jeżeli do tekstur stworzy się pliki .mat z odniesieniami do shaderów – ale tutaj przydałaby się pomoc, bo nie mam zielonego pojęcia o shaderach.
Link do paczki zamieściłem w pierwszym poście wątku.
-
Co byś chciał, by ten shader robił? Bo bez mata ustawia domyślny, zaczytujący teksturę diffuse, specular z modelu i tyle. Większość maszyny na tym działa i jakoś wygląda.
-
Po prostu chcę znaleźć jakiś sposób, aby w środku dnia w tunelach było ciemno a na stacjach metra w miarę jasno.
-
A to nic nie wymyślę. Wyłączyć słońce i zaimplementować prawdziwe światła by trzeba. Znaczy może dałoby się jakimiś lightmapami jak w grach 20 lat temu, ale to zbyt skomplikowane.
-
Jedna mała uwaga, ale raczej teraz mało istotna. W tunelu zjazdy/wyjazdy na postojowe odbywają się na przebiegach pociągowych. Tzn na pomarańczowe. Ms2 jest tylko na powietrzu na STP.
-
Stwierdziłem, że można przebudować stacje na format .t3d, i wstawić wszystkim ich elementom samooświetlenie. Zrobiłem tak na początek ze stacją "Czapkiewicza", godzinę przestawiłem na północ, i uruchomiłem na shaderowym exe. Moim zdaniem:
- Mały minus: Jeżdżenie możliwe tylko w nocy, toteż odpada wyjeżdżanie na powierzchnię. Godzina jest też nietypowa dla szczytu, ale to najmniejszy problem.
- Duży minus: Pociągi na stacjach są czarne. Szyny w sumie też, ale nie jest to aż tak widoczne.
- Ogromny plus: Robi wrażenie! Efekt wydaje się już bliski rzeczywistości.
Pytanie, czy da się coś zrobić, żeby pociągi na stacjach nie były takie ciemne?
-
No tak, bo jeszcze pojazd. No to nie ma mowy, by prowizorkami to obejść. Trzeba kodzić model oświetlenia, pozwalający naćpać lamp na stacjach.
-
Chwila, a na jakiej zasadzie działają tunele w symku? Każdorazowo jak się wjeżdża i wyjeżdża z tuneli np. na Drawinowie to oświetlenie się zmienia (załącza smuga, przyciemnia otoczenie etc.). Pójdźmy może w tym kierunku?
-
Jest to organizowane wpisem w torach tunnel vis.
-
Ale tak właśnie jest zrobione od samego początku istnienia tej scenerii. Jakby nie patrzeć, w tunelu na Drawinowie też jest dość jasno.
-
Pewnie mnożniki dla tunelu idzie skręcić, ale nie masz problemu z cieniem na stacjach bez selfillum? W końcu strop rzuca ci cień dla światła słonecznego.
-
Dlatego zastanawiam się czy nie prostsze byłoby zmodyfikowanie samego tunelu aby generował więcej ciemności.
-
Mnożniki dla tuneli są zredukowane prawie do zera. Natomiast cienie, odkąd się pojawiły, wyłączałem je na tej scenerii, bo efekt był słaby
-
Muszę przyznać, że to jest bardzo fajna sceneria. :-)
Co do tunelu to mam pomysł. Gdy by go pomalować wewnątrz na czarno? w ten sposób nie będzie w nim tak jasno.
-
Jest opcja powrotu z STP do podziemi?
-
Super sceneria, lecz uważam, że 80km/h to trochę za dużo, 60km/h by wystarczyło.
-
Nie za dużo, bo to jest dokładnie taka prędkość jaką osiągają wagony metra w Warszawie. Metro bałtyckie wzoruje się na metrze warszawskim.
-
80 przy działającej sygnalizacji kabinowej.
-
Można Elfem jeździć? Czy samymi kablami aby poprawnie działała sceneria?
-
Podmień sobie na elfa i się dowiesz. Raczej nie powinno być problemów.
-
Lekkie lagi mam w Elfie, natomiast kibelkiem jest stałe 60 FPS. Nie wiem czemu tak jest ;c
-
W eu07.ini zmień pysreenrendererpriority z normal na lowest.
-
Okej, dzięki! Teraz jest również stałe 60 FPS jak jadę Elfem. Jeszcze raz dzięki :)
-
Miło się jeździ po tym metrze. Plus dla autora, że można odjechać na tory postojowe i dostać znowu rozkład jazdy, aby wrócić do drugiej stacji końcowej :)
-
Mam taki problem. Na scenerii jest straszna mgła, widoczność ok 5 m.
-
To zmień sobie wpisem w scn.
-
Cześć mam pytanie czy jest nowsza wersja tej mapy 19.08?
-
Nie, nie ma. Gdyby była autor by ją wstawił do tego wątku.
-
Ja niestety nie wiem jak takie wpisy zmieniac. :(
-
Chłopie, jak nie wiesz jak zmienić wpisy, to zaczynam mieć wątpliwości czy będziesz potrafił w ogóle uruchomić symulator, dlatego nie wiem czy jest sens, żeby Ci ktoś to tłumaczył. Irytujące stają się takie wpisy jak Twoje, albo kolegi @władeczeq, który od paru dni wypisuje albo bezsensowne rzeczy, albo zadaje bezsensowne pytania. @szpeicer, oświecę Cię, nie musisz dziękować, ale spójrz na prawą, górną część forum, tam jest takie okienko, w które można wpisać hasło i nacisnąć SZUKAJ. Ja znalazłem odpowiedź na Twoje pytanie w przeciągu 0,5 sekundy, zatem na pewno szybciej niż Ty pisałeś swoją wiadomość. Spróbuj, to nic nie kosztuje, nie boli i jest całkiem przyjemne.
Pozdrawiam.
-
Jak zmienić wpisy jest opisane na maszynowej wiki. Podpowiem, chodzi o plik scn i dyrektywę atmo.
-
To ja lekko obudzę ten wątek i tylko nadmienię, że odkąd EW58 daje się prowadzić, to można kiblowe asynchrony zamienić :)
Świetne wrażenia z prowadzenia tego EW58 właśnie w metrze bałtyckim. Dobre przyspieszenie i zdecydowane, stanowcze hamowanie ED, które właśnie w metrze jest najbardziej porządane.
Miłego dnia życzę.
-
Zawsze możesz zacząć robić tabor typowy dla metra :-]
-
Podpowiem, że w internecie są rysunki techniczne, które pozwolą na względnie przyzwoite modele zewnętrzne. Wnętrze już bardziej na oko do zrobienia.
-
Dobry Wieczór, lekko odkopię ten wątek i zapytam jak trwają prace nad innymi rzeczami np.: wskaźniki. Jeszcze powiem, że wskaźniki Wm4 (odpowiednik W4 jeśli dobrze mówię) na każdej stacji powinny być przeniesione trochę dalej (tak jak wypada to w Metrze Warszawskim) i dodać słupki lub pasy na ścianach również jako Wm4. Przydało by się też wydłużyć perony do Warszawskich 120 metrów oraz zrobić dłuższe tunele między stacjami. (To tylko propozycja). Gdybym łamał Regulamin proszę o usunięcie.
Dziękuję i Pozdrawiam autora tej świetnej scenerii.
Edit: Też przydało by się zrobić oczywiście dłuższe tory postojowe i zwiększyć ich liczbę żeby pociągi kursowały co najmniej 2-3 minuty, bo 5 minut, to trochę za rzadko jak na metro.
Edit2: Wydłużenie tuneli tyczy się: Muranów-Dw. Główny oraz Pl. Konstytucji-Stare Miasto. Nie namawiam nikogo.
-
Przydało by się też wydłużyć perony do Warszawskich 120 metrów oraz zrobić dłuższe tunele między stacjami.
Czyli chcesz, żeby przeorano całą scenerię.
-
To znaczy? Przerobić całą scenerię? Wyglądałaby realistyczniej. Mógłbym pójść do metra (II linia) i porobić zdjęcia korytarza. Problem w tym, że zrobię zdjęcia na telefonie a na telefonie nie mogę się zalogować bo hasło zawsze jest nieprawidłowe. I tak boję się że niechcący założę multikonto a tego nie chcę.
Pozdrawiam.
Edit: Wiem, wiem, ale by pasowało to wydłużenie peronu.
-
Dobry Wieczór, lekko odkopię ten wątek i zapytam jak trwają prace nad innymi rzeczami np.: wskaźniki. Jeszcze powiem, że wskaźniki Wm4 (odpowiednik W4 jeśli dobrze mówię) na każdej stacji powinny być przeniesione trochę dalej (tak jak wypada to w Metrze Warszawskim) i dodać słupki lub pasy na ścianach również jako Wm4. Przydało by się też wydłużyć perony do Warszawskich 120 metrów oraz zrobić dłuższe tunele między stacjami. (To tylko propozycja). Gdybym łamał Regulamin proszę o usunięcie.
Dziękuję i Pozdrawiam autora tej świetnej scenerii.
Edit: Też przydało by się zrobić oczywiście dłuższe tory postojowe i zwiększyć ich liczbę żeby pociągi kursowały co najmniej 2-3 minuty, bo 5 minut, to trochę za rzadko jak na metro.
Edit2: Wydłużenie tuneli tyczy się: Muranów-Dw. Główny oraz Pl. Konstytucji-Stare Miasto. Nie namawiam nikogo.
Jak chcesz, notatnik stoi otworem. Wszystko można zrobic od początku, a to, o czym wspomniałeś możesz zrealizować we własnym zakresie. Zwróć uwage na to, że metro w Bałtyku, czyli stosunkowo małej miejscowości nie potrzebuje kursowania częściej niż 5 minut, ani dłuższych tuneli.
Już na twoim miejscu z twoją postawą można zamienić turbokible na impulsy i EW58.
Pozdrowionka.
-
Jak masz dostęp, to możesz pofotografować na tekstury stacje metra i zgrać z telefonu na komputer kablem. Na forum wiszą gołe tory metra. Jak się nie mylę to odcinek Rondo Daszyńskiego - Dw. Wileński.
-
@Matek123 Wiem o tym. Zgrałem sobie tą trasę do 19.04, tak, to centralny odcinek II linii metra, wpadłem na chwilę bo na 09:50 zaczynam lekcję. Mam z tym problem, że zawsze załączniki są za duże.
Pozdrawiam!
Edit: Na razie zrobię tylko zdjęcia stacji Młynów, bo mieszkam blisko niej. Jak będę miał czas, to pójdę i porobię.
Edit2: EW58 nadaje się do zastępstwa za 81.
Edit3: Dałbym załączniki ze zdjęciami ale nie chcą mi się załączyć.
-
Bo są za duże. Spakuj rar/7z/zip i wrzuć na upload. https://eu07.pl/forum/upload.php
-
Można się zapytać jak tam je wrzucić? Przepraszam jeśli zajmuję Wam czas. Scenerie mam na 19.04 ponieważ na 20.09 zacina się i gdy edytuję skład (zawsze na EW58) to nie mogę jechać bo automatycznie załącza mi się komputer co trochę psuje jazdę.
Edit: Dobra, nie będę ich wrzucał, opowiem co chciałem powiedzieć: Wskaźniki Wm4 są ustawione między szynami, w takim razie, gdy zbliżymy się do wskaźnika z poziomu stanowiska maszynisty, to nie będzie ich widać, dlatego musi być też słupkowy wskaźnik. Na stacji Nowy Slimsonów przyda się słupek jako Wm4, a na pozostałych stacjach, pas na ścianie. Druga rzecz jest taka, że semaforów powinno być więcej oraz jako wyjazdowy ze stacji i w innych miejscach w tunelu (np.: Wentylatornia szlakowa) muszą być na ścianie tunelu żeby były widoczniejsze oraz ustawienie ich od razu za peronem. (np.: 3-4 metry) Oczywiście!: Wm4 na każdej stacji powinien zostać przeniesiony bliżej końca peronu.
Czekam na wagony serii 81.
Pozdrawiam.
-
Scenerie mam na 19.04 ponieważ na 20.09 zacina się
Nie wspieramy starszych niż aktualna wersja symulatora. Koniec.
-
Dobra, za (może) kilka miesięcy kupię nową kartę graficzną. Uwaga! w ten weekend pójdę do metra i zrobię zdjęcia korytarza, słupka Wm4, żółtego telefonu alarmowego i bramek biletowych, z niecierpliwością czekam na 81 ;D. Dobry wagonik. Przepraszam gdybym obraził kogoś.
Z 81 obojętnie jaki typ ( 572 lub 717.) Oczywiście Warszawskie malowanie.
Edit: I ciemniejsze tunele. Powinno być tak jak na M1 w Warszawie. (Co ok. metr lampa na ścianie, bez dodatkowego oświetlenia)
Edit2: Wm16 też powinien być na słupku albo tak jak proponowałem semafory: Na słupku na ścianie.
Edit3: Na następną wersję scenerii warto by było zwiększyć liczbę torów postojowych i wydłużyć perony do 120 metrów oraz zrobić misję z pociągiem służbowym gdzie wyjeżdżamy z STP i robimy kilka służbowych kursów. Przydała by się 2 linia która jedzie z Dworca Głównego (osobny peron) i jedzie do Alakowic zatrzymując się na: Muranów (osobny peron), Bałtycki Park Krajobrazowy, Biełkowo PKP, Chocianowice (gdzieś nie daleko p.o Chocianowice), EC Dobre, Alakowice Dw. Główny PKP, i jeszcze (tam gdzie obecnie jest "koniec świata" nazywam to stacją Alakowice Zach.), Alakowice Centrum, i Alakowice Zach.
Proszę o niezamykanie tematu na razie jeśli można było.
-
Przydała by się 2 linia która jedzie z Dworca Głównego (osobny peron) i jedzie do Alakowic zatrzymując się na: Muranów (osobny peron), Bałtycki Park Krajobrazowy, Biełkowo PKP, Chocianowice (gdzieś nie daleko p.o Chocianowice), EC Dobre, Alakowice Dw. Główny PKP, i jeszcze (tam gdzie obecnie jest "koniec świata" nazywam to stacją Alakowice Zach.), Alakowice Centrum, i Alakowice Zach.
Po co tworzyć metro które jechałoby w zasadzie tą samą trasą co linia kolejowa na ziemi?
-
@jakubg1 I tak ludzie by wybrali SKM bo jedzie 160 a metro 80... Więc po co robić. Przydał by się pas na ścianach na stacji z nazwą stacji tak jak jest to w MW, przydała by się też Ivona na stacji z moim ulubionym Uwaga Pociąg, kierunek... Również przydały by się wyświetlacze które pokazują za ile będzie pociąg oraz na SIP-ie w pociągu "M1 Nowy Slimsonów". Chciałbym żeby dodali możliwość napisania własnego zdania na SIP-ie (tablice kierunkowe). Ivona głos Jacek ;D Przydało by się zrobić również bramki biletowe i wyjście żeby było coś tam za schodami.
Pozdrawiam!
-
Skoro tyle piszesz i jesteś taki obeznany, to bierz się i rób. Nabijaniem postów nie zrobisz nic.
-
@Piotr93 Właśnie w weekend mam zamiar zrobić zdjęcia słupka Wm4, bramek biletowych, żółtego telefonu alarmowego i inne dodatki.
Co do taboru, to nie. (Mieszkam nie daleko nowej stacji metra Młynów, więc porobię zdjęcia, co do centralnego odcinka muszę się zastanowić, bo zajmie to dużo czasu)
Pozdrawiam!
-
Obawiam się, że metro ze względu na oświetlenie nie nadaje się do fotografowania na tekstury. Wystarczy ładnie namalować.
-
Na wszelki wypadek wrzucam przydatne linki:
Poradnik fotografowania różnych obiektów:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17785.0.html
Na wszelki wypadek poradnik fotografowania taboru:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17845.0.html
PRZY FOTOGRAFOWANIU NAJWAŻNIEJSZE JEST BEZPIECZEŃSTWO.
Zdjęcia rzeczy innych niż tabor kolejowy:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.0.html
Tabor kolejowy:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.0.html
Temat metra w Bałtyku zamykam.
Jak będą jakieś aktualizacje metra bałtyckiego, proszę na pw albo raport do moderatora, to watek otworzę.
-
Kraniec Nowy Slimsonów, przy wybraniu drugiej misji [Kolumba-Nowy Slimsonów; możliwe że problem występuje również w pierwszej, nie zerkałem] akł wylądował w ścianie, przez co nie rusza i blokuje scenerię. Log, errors w zał.
-
Ciężko mówić o poprawnym działaniu scenerii, która nie była aktualizowana od przeszło trzech i pół roku.
-
W związku z otrzymaną wiadomością na priv i prośbą o sprawdzenie działania eventów, sprawdziłem na ostatniej paczce maszynowej.
Problem z właściwym wyborem kierunku przez AI w EZT-ach, to najprawdopodobniej problem z exe, a nie z działaniem eventów (sprawdziłem u siebie na najnowszej paczce i te działają prawidłowo).
Jeżeli chcesz pojeździć na tej scenerii, na najnowszej paczce 23.07, to należy pobrać exe @tmj (najlepiej ostatnie opublikowane na forum 210905), wybrać w starterze to exe i wszystko dobrze działa.
-
Mogę to potwierdzić o tyle, że na Linii 61 też w którejś misji EZT zaczęły inaczej jeździć niż we wcześniejszych latach. Wydaje mi się, że jest to powiązane włączonym debugmode na starcie... Ponieważ zarzucano mi, że każdą moją zmianę w EXE opisuję tylko trzema zdaniami, należałoby pewnie zajrzeć do dokumentacji, gdzie powinien być bardzo szczegółowy opis reguł określających kierunek jazdy wraz z wyczerpującym temat uzasadnieniem.
-
Zamiast podmiany exe można też podmienić tabor na zwykłe kible lub impulsy, przy czym te pierwsze nie za bardzo się do metra nadają, zaś drugie mają wejścia znacznie poniżej krawędzi peronu, co nie jest jakimś dużym problemem.
EDIT:
Przejechałem właśnie trasę z Nowego Slimsonowa na Kolumba i dalej na STP na exe 210905. Wszystko działa jak należy aczkolwiek w AKŁ-kach nie działają ekrany (to raczej oczywiste), hamulec MED ma dźwięki z pneumatyka i shadery się trochę wysypują. Ale tak poza tym to da się jeździć.