Autor Wątek:  Metro bałtyckie  (Przeczytany 82260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #60 dnia: 24 Kwietnia 2017, 22:27:36 »
Drobna sugestia. Zegarki powinny być przed samym tunelem, żeby było widać z kabiny po zatrzymaniu. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #61 dnia: 25 Kwietnia 2017, 16:35:43 »
Pierwotnie tak właśnie ustawiłem te zegary. Ale efekt końcowy jakoś nie wyglądał zbyt ładnie, tak więc zegary się znalazły tam, gdzie teraz są. Może podczas postoju ich nie widać, ale podczas dojazdu są widoczne.

Offline SirJohnLancaster

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #62 dnia: 25 Kwietnia 2017, 16:47:02 »
Jestem w posiadaniu wózków do serii 81 jeśli rzeczywiście ktoś chciałby się podjąć zrobienia tego wagonu, bo rzeczywiście jazda EN57 jest troszkę uciążliwa ze względu na brak hamulca ED, dodatkowo także posiadam modele tuneli metra, ale o przekroju odpowiadającym wagonom metra a nie standardowych EZT-ów, może się to komuś przyda do tworzenia trasy metra. Nie posiadam niestety tekstur. Zaznaczam też że jestem na forum nowy i jeśli powinno znaleźć się to w innym dziale, to przepraszam.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1285
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 761
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #63 dnia: 25 Kwietnia 2017, 17:54:57 »
Zmiany w dużej mierze na plus, ale niestety zegary wszystko psują.
Nic nie psują, chodzą jak trzeba, z pełnym 16 krotnym antyaliasingiem mam ponad 100FPS.
U mnie psują. Normalnie wyciągałem 35-40 FPS, a teraz spadło to do wielkości rzędu 5-10 FPS.

Offline MaciejakS

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #64 dnia: 21 Maja 2017, 09:43:21 »
Mógłby ktoś wypisać wszystkie stacje występujące i ich specyfikacje (czytaj: Możliwość przesiadki/koniec trasy/z której strony drzwi się otwiera). Bo się zastanawiałem czy dla osobnej scenerii nie lepiej użyczyć czyjegoś głosu, niż używać modulatora, który kole w uszy ;)

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #65 dnia: 21 Maja 2017, 18:33:25 »
Na ładniejsze zapowiedzi, nie robione syntezatorem mowy, przyjdzie jeszcze czas. Gdyby ktoś chciał je zrobić, to wszystkie zapowiedzi są w katalogu sounds, w plikach stacja_m01 .. stacja_m10.wav, stacja_next_m01 .. stacja_next_m10.wav, oraz stacja_next_mk.wav.

Aktualnie buduję stację techniczno-postojową. Prace są dość zaawansowane ale póki co stacja jest zbyt mocno rozgrzebana, aby ją upubliczniać. Wrzucam paczkę z innymi drobnymi zmianami: dodatkowe barierki na kilku stacjach, komora odstawcza przy stacji 6, tajemnicza komora między stacją 8 i 9, przebudowana komora postojowa przy stacji 10, tunele wyjazdowe do STP, oraz scenariusz przystosowany do exe++, różniący się tylko odpowiednim ustawieniem pogody. Szukałem i próbowałem dość długo znaleźć optymalne ustawienia, niestety na exe++ bardzo ciężko ustawić pogodę. Przydatne byłoby ustawienie: niebo statyczne, słońce w zenicie, zachmurzenie całkowite. Dalej dostępny jest scenariusz na exe z paczki.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170521.7z

Teraz prace nad metrem troszkę zwolnią (mam sporo innych obowiązków) ale będą dalej kontynuowane.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #66 dnia: 21 Maja 2017, 18:59:28 »
Szukałem i próbowałem dość długo znaleźć optymalne ustawienia, niestety na exe++ bardzo ciężko ustawić pogodę. Przydatne byłoby ustawienie: niebo statyczne, słońce w zenicie, zachmurzenie całkowite.
Slonce w zenicie: ustaw parametr movelight (czyli dany dzien roku) na wartosc miedzy 160-180 czyli lato, a godzine na 12:00 czy cos kolo tego, slonce jest wtedy najwyzej. Calkiem pionowo nie bedzie, Polska to nie Afryka.
Niebo statyczne przypisujesz tak jak na exe borlandowym, wstawiajac odpowiedni model .t3d we wpisie sky  Jesli bedzie to tekstura w pelni zachmurzonego nieba, to bedziesz mial statyczne w pelni zachmurzone niebo.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #67 dnia: 21 Maja 2017, 20:01:13 »
W konfigu był parametr szerokości geograficznej. Jak dobrze pamiętam:
config latitude x endconfigWięc można sobie zrobić Afrykę. ;)
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #68 dnia: 21 Maja 2017, 20:02:54 »
Parametr jest, ale na ten moment jest on kompletnie ignorowany :>

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 225
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #69 dnia: 27 Maja 2017, 15:43:05 »
Służba na EN57-112 Exe++ 170525. Na stacji Jana z Kolna zapętlił się dźwięk metro_station i może już było zgłaszane, ale gdy zmieniłem kabinę na drugą to czuwak działał w kab 1. Póki co więcej się nie dopatrzyłem, bo ciężko rozkład utrzymać ;-).

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #70 dnia: 10 Czerwca 2017, 22:41:57 »
Przedstawiam koncepcję trzeciej szyny. Została zrobiona na szybko, toteż są pewne niedoskonałości, w tunelach są puste miejsca, ponadto widać że szyna wisi w powietrzu - nie ma zamodelowanych izolatorów. Najważniejsze wymiary, czyli odległość od osi toru i wysokość nad pgs są zgodne z rzeczywistością (identyczne jak w warszawskim metrze), reszta została zrobiona "na oko".

Drobna informacja: może się wydawać, że w momencie gdy człowiek postawi nogę na trzeciej szynie, zostanie śmiertelnie porażony. W rzeczywistości nic się nie stanie, ponieważ od góry szynę przykrywa pokrywa izolująca, a pobór prądu następuje od dołu szyny. Tak jest na stacjach ale bywa, że w tunelach osłony nie ma. W metrze bałtyckim, z uwagi na prowizoryczność rozwiązania, osłona szyny znajduje się również w tunelach.

Rodzi się pytanie, w którą stronę iść z zasilaniem dla metra w Maszynie. Można wybrać kierunek trzeciej szyny, wymaga to wprawdzie odpowiedniego taboru, jednakże będzie bardziej zgodne z rzeczywistością (czyli metrem warszawskim). Alternatywne rozwiązanie - sztywna sieć trakcyjna - wymaga korekty konstrukcji tuneli. Widać wyraźnie dlaczego w metrze jest na ogół stosowana trzecia szyna: po prostu pozwala na mniejszą średnicę tuneli, co w konsekwencji przekłada się na niższy koszt budowy.

Osobnym tematem jest sposób implementacji trzeciej szyny w symulatorze. Na ten moment trzecia szyna jest wyłącznie dekoracją. Ciekawym zagadnieniem jest jej wstawianie na łukach, albowiem jako obiekt .t3d nie da się jej dowolnie zakrzywiać. W dalszej kolejności pojawi się problem jak zaimplementować pantograf znajdujący się na wózku.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170610.7z

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #71 dnia: 11 Czerwca 2017, 08:15:14 »
Dlatego jestem za możliwością definiowania modelu toru dla każdego wpisu track osobno.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #72 dnia: 11 Czerwca 2017, 11:20:26 »
Co do taboru pogadajcie z trainzowcami. Maja wagon typu 80. Przyznam sie ze ukradlem jeden z nich jednak po impircie juz do maxa rozjezdza sie mapowanie wiec odpuscilem bo nie mam na to czasu. Pozatym nie mam wozkow do niego.
« Ostatnia zmiana: 11 Czerwca 2017, 14:49:58 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 923
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 687
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #73 dnia: 11 Czerwca 2017, 15:14:07 »
Ale wózki ma kolega kilka postów wyżej :) Ale one są do 81. Mea culpa.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #74 dnia: 11 Czerwca 2017, 15:21:53 »
Moga byc lepszy rydz jak nic. ALe najpierw uzyskajcie zgode od autorow potem mozna sie bawic, narazie to strata czasu chyba ze sami sobie ale to juz kazdy we wlasnym zakresie.

http://railroadsim.net/en/downloads/trainz/subway/routes

Z powyzszej strony pohodzi owy model. Zdobadzcie zgode i moze wysla wam nawet kompletny oteksturowany model w maxie. Posiada kabine bo widac to po teksturach napewno ma lowpoly i wnetrza pasazerskie.
« Ostatnia zmiana: 11 Czerwca 2017, 15:25:08 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #75 dnia: 11 Czerwca 2017, 15:50:56 »
A u nas jeżdżą 81, więc jakieś poprawki pudła by musiały być.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #76 dnia: 11 Czerwca 2017, 16:52:28 »
Niewiem czy to aby nie jest 81. Na metrze sie nie znam. Zerknij na te strone to sie dowiesz. Jesli gawarisz pa ruski to moze zgode uzyskacie. Bez tego nie ma co ruszac bo szkoda by bylo kilku roboczo-lat zmarnowac. Moze ci wydzial promocji pomoze zgode uzyskac.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #77 dnia: 11 Czerwca 2017, 16:54:06 »
Nie znam ruskiego, ale ja to na miejscu chętnego skontaktował się z kołem miłośników metra, czy mają jakieś materiały. Nie mam chęci brać czegoś nowego na barki.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 542
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 784
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #78 dnia: 11 Czerwca 2017, 16:54:22 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #79 dnia: 11 Czerwca 2017, 17:10:47 »
Znam jedną osobę od nas z forum, co trochę zna rosyjski. Jak ktoś chciałby dostosować ten model do maszyny, to mogę się go zapytać, czy byłby w stanie nawiązać z nimi kontakt.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline SirJohnLancaster

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #80 dnia: 12 Czerwca 2017, 08:34:38 »
Jeśli chodzi o rosyjskie wagony i ich import z Trainz, to najlepsze jakościowo miał bodajże CyriTrainz, właściwie metro jest głównym elementem ich dodatków, więc może mógłby się także podzielić pewnymi wskazówkami, czy posiadanymi materiałami. Mógłbym może nawet zagadać, ale potrzebuję teraz zdać sesję. Podaję link do strony powyższego autora http://cyritrainz.ru/

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2430
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 986
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #81 dnia: 12 Czerwca 2017, 11:09:15 »
[...]jednak po impircie juz do maxa rozjezdza sie mapowanie wiec odpuscilem bo nie mam na to czasu. [...]
A importowałeś wedle mojej instrukcji? W Converterze trzeba obrócić mapowanie, inaczej zapisze się mapowanie obrócone o 180c i odbite w poziomie.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #82 dnia: 12 Czerwca 2017, 18:07:57 »
A tego nie robilem w ten sposób. Wydawalo mi się ze ten import wraz z mapowaniem zapisze się prawidłowo w 3ds-sie.

Na razie nie ma co tego tykac. Nie ma zgody - strata czasu. Będzie zgoda będzie się dzialalo.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #83 dnia: 12 Czerwca 2017, 18:57:09 »
Mam za to zgodę i plik max wózków 81 do użycia w maszynie, rendery w załączniku. Trochę ważą, ale poprawię.
Poprawiłem wagę i jednocześnie rozjaśniłem aby coś więcej było widać.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2017, 19:06:41 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #84 dnia: 13 Czerwca 2017, 07:18:31 »
O, widzę że wózek techniczne na poziomie en57.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #85 dnia: 13 Czerwca 2017, 07:36:14 »
Z informacji ktore dostalem, wynika ze tekstura jest prowizoryczna. Potrzebne sa zdjecia na teksture wozka. Plik max posiadam i udostepnie osobie chetnej wprowadzic w czyn budowe, czy konwersje pudel. Jesli chodzi o zgody, to na wozek juz jest, posiadam tez adres mailowy do autora wagonow 81 do Trainza. Gdybysmy potrzebowali, to takze modele tuneli mozemy uzyskac, jednak sa one ciasniejsze niz te w Baltyk Metro w efekcie nie da sie w tym jezdzic EN57. Mam tez informacje, ze w latach 70 PaFaWag mial projekt wagonow do metra warszawskiego. Tu trzeba by pogrzebac w sieci.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #86 dnia: 16 Czerwca 2017, 09:19:04 »
O, widzę że wózek techniczne na poziomie en57.
Nie znam sie, nie mam 3dsmaxa, nie moge podejrzec modelu wozka. Nie ma chetnych na ogladanie pliku ktory posiadam i jest zgoda na uzycie w maszynie. Nie ma chetnych na skorzystanie z adresu mailowego, aby napisac prosbe o zgode na uzycie pudla. W tej sytuacji bedziemy wlasnie EN57 uzywac.
Na zachętę dodałem screena.
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2017, 10:10:20 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #87 dnia: 16 Czerwca 2017, 13:22:16 »
Nie znam sie, nie mam 3dsmaxa, nie moge podejrzec modelu wozka.
F7 w symulatorze przy wlaczonym debug mode daje calkiem ladny podglad siatki modeli, jesli to potrzebne :>

Offline SirJohnLancaster

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #88 dnia: 16 Czerwca 2017, 16:32:45 »
Bajer polega na tym, że wózki od EN57 mają osie w odległości 2,7metra, a w przypadku wąskich łuków stosowanych w metrze może to negatywnie wpływać na właściwości trakcyjne oraz zużycie obręczy oraz szyn. W przypadku wózków serii 81 odległość ta wynosi 2,1 metra, a to dość spora różnica.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 969
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 390
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #89 dnia: 16 Czerwca 2017, 16:53:41 »
Rozstaw to jedno, a średnice zestawów to drugie. EN57/SPOT/EN71/ED72 mają średnice 1000 mm (człon S) oraz 940 mm (człon Ra i Rb), a wagony metra serii 81 średnicę 780 mm, Alstom Metropolis 98B - 860 mm. Nie wiem jak jest w Siemens Inspiro, ale na pewno też nie są to zestawy o sporej średnicy. Widziałem te wagony swego czasu w Newagu, ale nie mierzyłem ich oczywiście ;)
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2017, 17:16:27 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"