Autor Wątek:  Projekt "KPK-LK"  (Przeczytany 31755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Kwietnia 2017, 14:39:44 »
Jasne, podstawy mniej/więcej ogarniam, są jednak tak trudne do wykonania obiekty jak chociażby koparki piaskowe, specyficzne konstrukcje się tam znajdujące itd. Chcę też wiedzieć na czym najbardziej i w pierwszej kolejności autorowi scenerii zależy.
edit: jest też troszkę dość ciekawego taboru (zał.), pytanie co z wymiarami. Mogę spróbować skontaktować się z kimś bezpośrednio z KP. Może akurat znajdzie się ktoś z planami.

« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 14:44:55 wysłana przez Petyniak »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Kwietnia 2017, 15:04:19 »
@Petyniak, z nieba mi spadłeś! Właściwie to najbardziej brakuje tekstur TEM2 z Kotlarni. Dobrze by było, jakbyś załatwił foty 3 sztuk conajmniej. Przesuwarki torowe również będą mile widziane. Nie wiem co się stało ze spychaczami, które stały w Leboszowicach. Mam nadzieję, że ich nie pocięli. One również by się przydały. Koparki poszukam u Trainzowców. No i do kursów na pola piaskowe przydadzą się wagony samowyładowcze 401Vc. Z budynków to wszystko charakterystyczne z Ortowic i Kotlarni (nastawnie, lokomotywownie, jakieś przytorowe magazyny...)

Nie wiem czy w pierwszej wersji będą pola piaskowe, bo z tym będzie kupa roboty. W pierwszej kolejności skupiam się na tym, żeby można było wozić węgiel z Sośnicy (której nie planuję robić) do Elektrowni Rybnik i w drugą stronę ciągnąć popioły w gruszkach na podsadzkę do Bojkowa, w przyszłości również Szczygłowic. Dopiero potem postaram się umożliwić kursy na most zsypowy "Wojciech" oraz wywóz odpadów ze Szczygłowic do Leboszowic.

W załączniku pseudo porównanie jednego z miejsc z rzeczywistością. Prace idą baardzo mozolnie, ale do przodu.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 15:14:17 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Maja 2017, 14:17:04 »
@Bojar ze sceny Trainz zezwolił na konwersję jego modeli. W załączniku most zsypowy przekonwertowany przez @Stele. Najprawdopodobniej uda się załatwić jeszcze modele wagonów samowyładowczych 401Vc, czyli popularnych "rolkowców" oraz koparki Rs-400 (co prawda w KP Kotlarnia taka nie pracuje, ale jest bardzo podobna do Rs-500, więc w zupełności wystarczy.)
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Maja 2017, 18:53:30 »
Powstają powoli dedykowane modele. W załączniku średnio udana próba wymodelowania nastawni LB. O ile sama bryła modelu jest OK, to totalnie skaszaniłem teksturę...
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Maja 2017, 19:03:20 »
Aż tak źle nie jest. Wystarczy odjąć niebieskiego koloru oraz spasować bok z szczytem - jasny szczyt wyraźnie odcina się od cienia na bocznej ścianie (sam cień na bocznej ścianie powinien być trochę wyżej). Zostaje ewentualne wymodelowanie dodatkowych elementów typu daszek czy skrzynka.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Maja 2017, 19:10:15 »
Akurat ten cień w rzeczywistości tak wygląda, że z przodu jest, a z boku prawie go nie widać. Po prostu z przodu dach jest trochę dalej wysunięty.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #36 dnia: 04 Czerwca 2017, 00:00:29 »
Pisz na pw w sprawie zdjęć koparki. Trochę jestem teraz zarobiony, ale głównie siedzeniem na polu piaskowym więc coś można zdziałać. O ile będzie Ci się chciało je modelować ;)

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #37 dnia: 05 Marca 2018, 19:39:15 »
W wątku cicho, bo o wszystkim piszę na FB, ale nie każdy korzysta, więc małe podsumowanko tutaj.

Powstało sporo modeli dedykowanych:
  • Nastawnia LB (Leboszowice)
  • Nastawnia LB-1 (Leboszowice)
  • Nastawnia Nb (podg. Nieborowice)
  • Nastawnia KL (Kotlarnia)
  • Post. 1 (Kotlarnia)
  • Nastawnia Rd (podg. Rudy)
  • Nastawnia Ce (podg. Czechowice)
  • Nastawnia Mi-2 (stacja Michał) (zdjęcia podesłał Dawid Petelicki)
  • Strażnica przejazdowa nr 28 (Zabrze, ul. Brygadzistów)
Mam też materiały na nastawnię podg. Drama oraz drugą nastawnię ze stacji Michał.

Powstały tekstury następujących lokomotyw: (podziękowania dla @KWK Kebab za udostępnienie zdjęć).
  • TEM2 - 001
  • TEM2 - 052
  • TEM2 - 124
  • TEM2 - 277
W kolejce: TEM2 - 142, TEM2 - 149, TEM2 - 234, TEM2 - 107.

Osobiście przemierzyłem pieszo całą linię 302 od Kotlarni do Rybnika, linię 304 od Kotlarni do Nieborowic oraz linię 301 od Kotlarni do dawnego podg. Łącza. W obliczu nadchodzącej likwidacji niedługo tego samego dokonam na linii 306. Efektem wypraw było zdobycie informacji o lokalizacji wskaźników i profilu pionowym.

Analiza profilu pionowego polegała na znalezieniu miejsc, w których znajdują się załomy. Następnie korzystając z danych SRTM, NMT-100 oraz map topograficznych ustaliłem wysokość tych miejsc nad poziomem morza.

Mam też kompletną sygnalizację na większości posterunków - tutaj wielkie podziękowania naleźą się @jageerowi który podarował plany praktycznie wszystkich posterunków. Brakuje jedynie danych dla Szybu Bojków oraz planowanej KWK Sośnica / ewentualnie KWK Knurów / ewentualnie KWK Szczygłowice. Te dane, podobnie jak w przypadku profili pionowych, zdobywam osobiście.

Najbliższe plany na przyszłość to modelowanie kolejnych dedykowanych obiektów, następnie zaczną się prace nad tworzeniem terenu - z tej okazji powstanie specjalny plugin do Blendera.


« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2018, 13:19:24 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #38 dnia: 30 Marca 2018, 17:45:05 »
Kolejne dedyki, mianowicie nastawnia podg. Krywałd, stacja Michał i posterunek Drama.

Jako dobrą wiadomość mogę podać fakt, że @Korzeń z forum PTT jest entuzjastycznie nastawiony na współpracę w kwestii dostarczenia modeli charakterystycznych dla KWK Knurów :)
Pozwolę sobie zareklamować jego projekt.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Lipca 2018, 15:02:33 »
Parę osób pytało się, jakie obiekty fotografować. Pomyślałem że najlepiej przedstawić to na mapie:
https://drive.google.com/open?id=1NmXYqzUYkV3gcndFCHlaoUrRy2FUGAcv&usp=sharing
Sporo tego, ale wspólnymi siłami mamy szanse zrealizować przynajmniej 70% z tej listy.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2018, 15:09:45 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #40 dnia: 16 Lipca 2018, 15:12:08 »
Jeśli ktoś chciałby równocześnie z @krzysiuup tworzyć obiekty do scenerii, właśnie zuploadowałem pierwszych kilka paczek na dysk google ze swoich zdjęć z pp (pola piaskowego) Ortowice, pp Grabówka i pp Kotlarnia, dalej z hałdy w Trachach, stacji i okolicznej infrastruktury w Pyskowicach. Dużo nowych materiałów na tekstury otoczenia, jeszcze więcej poglądówek. Dorzucać nowe będę na bieżąco.

https://drive.google.com/open?id=1giYT7NWyqEUg0cFdpvO20a_MwDJDpiw2

EDIT: Dochodzą zdjęcia st. Pyskowice z nastawnią i stróżówką, poglądówek pare, hale ASCO i przejazdy wraz z mostkami na trasie pomiędzy Dzierżnem a Pyskowicami.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2018, 20:26:24 wysłana przez pborowiak »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Lipca 2018, 18:31:02 »
I jak ktoś będzie chciał coś modelować, to niechaj da znać, coby nie dublować roboty.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #42 dnia: 01 Września 2018, 22:08:19 »
Raport z prac dla nie-facebookowiczów.
Jak widać zrobiłem użytek z nadesłanych zdjęć od @pborowiak.

Obiekty ze stacji Pyskowice:
1. Dawna nastawnia
2. Lokomotywownia ASCO Rail w trakcie prac
3. Posterunek przejazdowy
4. Nastawnia w kontenerze

Offline Auper

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Września 2018, 15:50:05 »
Jeżeli potrzebne by były aktualne zdjęcia z odcinka Michał-Kotlarnia to mogę skoczyć coś pocykać, tylko musiałbym wiedzieć konkretnie co. Z Chorzowa daleko nie mam, a niezwykle zależy mi na ujrzeniu piaskowych w maszynie, chociaż nie powiem za południową i północną PMP bym dał więcej ;)

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Września 2018, 17:06:55 »
Parę postów wyżej jest mapka z zaznaczonymi obiektami. Te, których jeszcze nie mam zrobionych są zaznaczone na czerwono. Cieszę się z kolejnej pomocnej pary rąk ;)
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #45 dnia: 11 Września 2018, 22:02:16 »
Kolejny post, aby jeszcze bardziej zachęcić do pomocy.
Wiadukty: 1. Rudno, 2. Nieborowice, 3. Trachy
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #46 dnia: 17 Października 2018, 18:59:34 »
Mosty i wiadukty, c. d:
1. Wiadukt DK78 nad linią 304/305, Nieborowice.
2. Most nad Potokiem Żernickim, Nieborowice.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Października 2018, 19:21:43 »
Pięknie.
Wracając do kilku postów wyżej, sprzed roku, to jak pisałem Krzyśkowi - pługo-przesuwarki z Lebo pojechały pod palnik, z 2 lata temu, jak nie lepiej.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #48 dnia: 18 Października 2018, 19:27:58 »
Myślę że po wymodelowaniu przesuwarki "ortowickiej" na jej podstawie i materiałów z internetu będzie można w dość wiernym stopniu odwzorować te pługoprzesuwarki.
W międzyczasie powstał kolejny model, tym razem dwutorowy most linii 301 / 304 nad rzeką Bierawką w Goszycach.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2018, 19:40:26 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt "KPK-LK"
« Odpowiedź #49 dnia: 31 Grudnia 2018, 14:26:42 »
Projekt aktualnie czeka na swoją kolej, bo pomagam @Szociowi przy jego projekcie. Myślę że za 2-3 miesiące będę mógł ruszyć dalej. A w międzyczasie znalazłem jeszcze czas na wymodelowanie sracza ze stacji Ortowice.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender