Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 698730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #420 dnia: 10 Lutego 2017, 03:46:04 »
Na ile moge powiedziec po pobieznych testach, to usuniecie mnoznika przy ladowaniu parametru MaxBPMass powoduje poprawne startowe ustawianie hamulcow w zaleznosci od ladunku, i sklady towarowe hamuja tak, jak oczekuje tego AI (z dokladnoscia 10-15m do wskaznika) a przy tym nie widac jakichs negatywnych skutkow ubocznych dla skladow osobowych. Nie wiem, czy ten sposob rozwiazania sprawy jest koszerny, ale dopoki nie wypowiedza sie eksperci, idzie to testow.

W uaktualnieniu poprawione jest tez przypisywanie klawiszy do eventow, jak rowniez obsluga ewentualnych duplikatow.

Oprocz tego zmieniona jest nieco obsluga tekstur, na sprzecie z openGL 1.4 lub nowszym. Od razu mowie ze jakiegos specjalnego szalu nie ma, niemniej jest chyba nieco lepiej, a w kazdym razie wyrazniej :)

Jesli chodzi o swiatla, to mozliwe, ze po przeniesieniu na c++ ogolna wydajnosc podniosla sie na tyle, ze silnik wlacza teraz wyswietlanie tekstur zamiast punktow swietlnych nieco wczesniej niz poprzednio, co paradoksalnie redukuje ich widocznosc. Ale sprobuje sie przyjrzec.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 03:47:40 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2593
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #421 dnia: 10 Lutego 2017, 09:23:39 »
Punkty świetlne powinny być widoczne zgodnie z ustawieniem w t3d, jak wszystkie inne obiekty. Nie było to hardkodowane i nigdy nie było ustawiane na tak wielką wartość. Raczej na kilka-kilkanaście metrów, gdy wyraźnie widać już teksturę i ten pikselik mógłby razić.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #422 dnia: 10 Lutego 2017, 13:43:36 »
Wstepnie po jednym przejezdzie powiem, ze sklady towarowe zaczely hamowac jak trzeba. Przejechalem EU07-344 az do Zdunskiej Woli i tu zrobil sie problem. Podkusilo mnie przejac mijany sklad ET42-024, wcisnalem F5. Jest jakis problem zwiazany z urywaniem skladu od loka. Uruchomienie autopilota powoduje natychmiastowe hamowanie, ponowne ruszenie skutkuje rozpieciem sprzegu. Odpalilem jesze raz osobowy, jechalem na zmiane ja i wlaczylem AI, natychmiastowe wdrozenie hamowania do zatrzymania, po ponownym ruszeniu okazalo sie, ze lok sie wypial. Sprawdzenie wagonow zostawionych na szlaku - pozostaja zachamowane. Jest mozliwosc ponownego spiecia skladu i odjazdu. C++170209. Trzeba to sprawdzic na TD, odpalanie Kaliskiej zbyt dlugo trwa.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 13:48:28 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #423 dnia: 10 Lutego 2017, 13:52:27 »
Tzn problem wystepuje, jesli prowadzisz pociag, i po rozpedzeniu wlaczysz autopilota przez shift+Q, czy przy przejmowaniu przez f5? Czy moze w oby przypadkach?

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #424 dnia: 10 Lutego 2017, 14:08:27 »
Wszystko testowane pod Linuksem Mint 17.1 z Wine 2.1, Pentium Dual CPU E2180 2GHz, 2GB RAM, Radeon HD5450 512MB RAM.
Wrazenia na eu07++170209.exe:
· Skrocony czas ladowania (Calkowo PMT zima – 5'43" na exe 481 vs 3'01" na testowanym).
· Bardzo podoba mi sie jak filtrowane sa teraz drzewa, niestety inne tekstury zaczely nieco pikselizowac z oddali, a w kabinie SP42 pojawily sie grube biale ramki wokol wskazowek (ramki.jpg).
· Bujanie jest wciaz absurdalne, bardzo ograniczajace widocznosc na lukach, zwlaszcza w S*42.
· We wspomnianym scenariuszu samochody osobowe z luboscia przejezdzaja przez zamkniete szlabany (gotcha.jpg), tylko Autosan zatrzymywal sie jak nalezy, na exe 481 jest ok.
· Zauwazalny, choc nieduzy spadek wydajnosci objawiajacy sie przede wszystkim opoznionym reagowaniem na klawisze klawiatury.

Na eu07++170209.exe zauwazylem, ze z opcja pauzy na starcie przy lokomotywach spalinowych slyszalny jest syk hamulca, ktory nie chce zniknac (moze byc kwestia systemu).

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #425 dnia: 10 Lutego 2017, 14:09:01 »
W obu przypadkach. F5 i shift+Q

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #426 dnia: 10 Lutego 2017, 14:21:46 »
Witam.
Potwierdzam błąd z porzucaniem wagonów. Wczoraj go wymacałem na exe 170208, z tym że u mnie  wypięcie składu wystąpiło w jednym tylko pociągu ( Kaliska, sklad ET22-213 plus talboty). Chciałem sprawdzić to jeszcze dziasiaj, czy jest powtarzalne. W logu jest chyba newet ślad po tym zdarzeniu w postaci komendy "shunt velocity" czy coś w ten deseń (sprawdzę dokładnie jak wrócę do domu). Może Ai chwilowo przechodzi w tryb manewrowy? Świadczyło by o tym towarzyszące temu zjawisku wygaszenie na chwilę reflektorów i podniesienie drugiego pantografu ( u mnie tak to wygląda).

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #427 dnia: 10 Lutego 2017, 14:39:34 »
Zgadzam sie z tym, ze wyglada to na przejscie w tryb manewrowy. Mam te same objawy. Dodatkowo ET42 ktore przejmowalem mialo caly czas wlaczona syrene, co wlasnie sklonilo mnie do jego przejecia. Wycie ciagle syreny ET 42 obserwowalem juz wczesniej.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 14:40:58 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #428 dnia: 10 Lutego 2017, 14:40:05 »
· Bardzo podoba mi sie jak filtrowane sa teraz drzewa, niestety inne tekstury zaczely nieco pikselizowac z oddali, a w kabinie SP42 pojawily sie grube biale ramki wokol wskazowek (ramki.jpg).
To moze byc zwiazane z ustawieniami karty graficznej w systemie -- u siebie nie obserwuje tego, nawet po wylaczeniu na probe multisamplingu (zalacznik) Tak czy owak w duzej mierze winna jest tutaj tekstura, na ktorej wskazowki maja takie wlasnie biale tlo (chyba, ze jest to efekt zamierzony) Elementy powinny miec obwodki ktore sa niejako "przedluzeniem" koloru obiektu na co najmniej kilka sasiednich pikseli, eliminuje to tego typu artefakty.

W obu przypadkach. F5 i shift+Q
Puscilem na probe sklad towarowy po TD, rozpedzilem go do ~70 km/h i wrzucilem autopilota -- autopilot istotnie wdusil hamulec, ale na ile moge powiedziec to bylo to spowodowane aktualna predkoscia szlakowa (Vd pod f2) ktora wynosila 40 km/h -- po zwolnieniu do tej predkosci autopilot zluzowal hamulce i jechal dalej, bez zatrzymywania.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 14:43:29 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2593
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #429 dnia: 10 Lutego 2017, 15:08:23 »
A tam wskazówki nie są prostokątami z teksturą na alfie? W wielu starszych pojazdach tak jest.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #430 dnia: 10 Lutego 2017, 15:14:18 »
Sa zdjeciami wskazowek na bialym tle, z alfa. I problem w tym ze pomalowana na czarno jest tylko ta czesc, ktora pasuje do alfy co do piksela. I przy aktywowanym mip-mappingu, czyli tak jak to powinno byc, karta graficzna ciagnie kolory takze z sasiednich pikseli, ktore w tym wypadku sa biale. Dlatego elementy normalnie umieszcza sie na tle w kolorze elementu, wtedy te dane z sasiednich pixeli nie wplywaja negatywnie na kolor koncowy.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 18:25:31 wysłana przez Sawi »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #431 dnia: 10 Lutego 2017, 15:15:36 »
Witam.
W logu u mnie jest jak się nie mylę taki wpis z tego zdarzenia odprzęgnięcia ET22-213 od reszty składu:
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_s1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_s1 by et22-213
SetVelocity    40.00     0.00 != ShuntVelocity * *
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_info_stop by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_info_stop by et22-213
Type: UpdateValues - SetVelocity 0.000000 0.000000
Z tego co pamiętam komenda "Shunt" odnosi się właśnie do przejścia Ai w tryb manewrowy.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #432 dnia: 10 Lutego 2017, 15:19:07 »
O eventach nie mam niestety zielonego pojecia :) Moge sprobowac wylapac sytuacje, w ktorych wlaczany jest tryb manewrowy, ale jesli jest to reakcja AI na otrzymana komende. to czy klopot moze byc z tym, jak oskryptowany jest scenariusz?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2593
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #433 dnia: 10 Lutego 2017, 15:21:15 »
S1 dodał się do kolejki i został wyzwolony. Sprawdził, że komórka semafora nie zawiera eventu ShuntVelocity i poszedł w alternatywę, czyli podanie S1. Wygląda na zabezpieczenie przed wygaszaniem tarczy i nie wysyła komendy rozprzęgania w żadnym razie.

Cytuj
Sa zdjeciami wskazowek na bialym tle, z alfa. I problem w tym ze pomalowana na czarno jest tylko ta czesc, ktora pasuje do alfy co do piksela.
Rozumiem. Problem będzie w wielu miejscach, bo raczej nikt z naszych grafików o tym nie myślał.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #434 dnia: 10 Lutego 2017, 15:38:48 »
Rozpięcie pospiesznego:
EVENT ADDED TO QUEUE: ow_tm79_ms1 by ep07-344
EVENT LAUNCHED: ow_tm79_ms1 by ep07-344
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: ow_tm79_sem_ligh1 by ep07-344
EVENT ADDED TO QUEUE: ow_tm79_sem_info_stop by ep07-344
EVENT LAUNCHED: ow_tm79_sem_ligh1 by ep07-344
EVENT LAUNCHED: ow_tm79_sem_info_stop by ep07-344
ShuntVelocity     0.00     0.00 = ShuntVelocity * *
Type: UpdateValues - ShuntVelocity 0.000000 0.000000
Eventlauncher sieradz_zapala_semafory
Przejęcie towarowego:
Key pressed: [F5]
Loading - binary model: dynamic\pkp\et42_v2\42]kabina_a.e3d
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]podloga.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]kontrolki.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]wskazniki.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]wskpr.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]lampa.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]radiotelefon.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]fotel.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]oslona_przeciwsloneczna.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]sciana_boczna.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]wskazniki_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]rt9_tarcza_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]grzalka.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]podnozek.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]tyl.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]grzejniki.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]przod.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]pulpit_dol.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]przelaczniki.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]pomocniczy.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]wskzeg.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]rt9_tarcza.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]rt9.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]fv4a.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]kran_zasadniczy.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]kierunkowy.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]pulpit2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]pulpit_gora.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]pulpit2a.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]nastawnik.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]pulpit1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]szyba.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]sufit.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]tyl_szafki.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]rozklad.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\et42_v2\42]pulpit1a.dds
rozpięcie:
EVENT ADDED TO QUEUE: zw_tm11_ms1 by et42-024-a
EVENT LAUNCHED: zw_tm11_ms1 by et42-024-a
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: zw_tm11_sem_ligh1 by et42-024-a
EVENT ADDED TO QUEUE: zw_tm11_sem_info_stop by et42-024-a
EVENT LAUNCHED: zw_tm11_sem_ligh1 by et42-024-a
EVENT LAUNCHED: zw_tm11_sem_info_stop by et42-024-a
ShuntVelocity     0.00     0.00 = ShuntVelocity * *
Type: UpdateValues - ShuntVelocity 0.000000 0.000000
EVENT LAUNCHED: zdunskawola1_rozw by et42-024-a
Type: UpdateValues - rozw 0.000000 0.000000
Cały log w załączniku.
Cytuj
Wygląda na zabezpieczenie przed wygaszaniem tarczy i nie wysyła komendy rozprzęgania w żadnym razie.
Jesteś pewny? Coś jednak rozpina loka od reszty składu.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 15:41:17 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #435 dnia: 10 Lutego 2017, 16:18:29 »
Próbowałem wywołać to rozprzęgnięcie na TD. Bez skutku, podobnie jak u kolegi @Tmj. Wieczorem uruchomię Kaliską na różnych exe, i zobaczę co się będzie działo. Całkiem możliwe, że powoduje to też sama sceneria. Chociaż na oficjalnych exe nie zaobserwowałem tego typu zdarzeń.
Pozdrawiam.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #436 dnia: 10 Lutego 2017, 16:25:33 »
Czy ktoś zauważył że na EU07 na tym skonwertowanym exe, sprężarka działa bez przetwornicy ?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #437 dnia: 10 Lutego 2017, 17:24:16 »
Urwanie się loka jest często powtarzalne, skład osobowy z 07-344, kaliska. Wciśnięcie [Shift]+[Q], AI hamuje do zatrzymania. Następnie podnosi oba patyki luzuje, przez moment światła manewrowe i odjeżdża samym lokiem. Załączniki to obrazki z wystawki i log. Jeśli nie ma tego w eventach, to Key pressed: [Shift]+[Q] przynosi więcej skutków niż tylko proste włączenie autopilota. Ponieważ zaraz wyłączyłem symulacje, w logu to będzie pierwsze od końca Key pressed: [Shift]+[Q].
Edycja.
Dopiszę jeszcze raz, lokomotywa pozostawia zahamowane wagony, co widać na screenie nie widać, ale sprawdzałem. Nie zdążyłem jednak zauważyć, czy lok do odpięcia dociskał się do wagonów. CX MANIAK, jakby co, zwróć uwagę czy jest rewers napędu i dociskanie.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 17:39:27 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4420
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #438 dnia: 10 Lutego 2017, 17:52:28 »
Testowo odpaliłem AI na TD, zamiast jednego semafora wstawiłem tarczę manewrową i AI nie odpina się ani na sygnał ms1, ani na ms2. Ładnie przechodzi w tryb manewrowy przy ms2.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #439 dnia: 10 Lutego 2017, 17:59:32 »
CX meldował, że na TD nie dał rady sprowokować to kuku. Jechałem ponad stówkę i AI zrobiło jak zrobiło, to też nie jest tak, że zawsze. Czasem przejmuje loka na spokojnie. Czasem zachowuje się tak jakby uruchamiał go od zimnego, mimo że jesteśmy w ruchu. Po za tym, nie chodzi o żadne semafory czy tarcze, to zwyczajnie dzieje się na szlaku. Choć w obrębie stacji też widziałem.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 18:28:08 wysłana przez Sawi »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #440 dnia: 10 Lutego 2017, 19:27:35 »
Tak cos mi sie dziwnie wydaje, ze to rozlaczanie moze miec zwiazek ze zmiana w funkcji przejecia kontroli przez AI. Anulowalem na probe ta zmiane, i wlaczylem przy okazji logowanie aktualnego rozkazu dla pojazdow prowadzonych przez AI, wiec bedzie troche lepiej widac, co tam sie dzieje.

Wlaczona jest tez generacja mipmap dla tekstur .dds ktorym ich brakuje -- takich tekstur jest calkiem sporo, a po zmianach w renderingu moglo to powodowac brak tekstur na obiektach, co bylo dosc zauwazalne ;d


Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 973
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #441 dnia: 10 Lutego 2017, 19:41:32 »
Na warunkach, na jakich udało mi się wcześniej ten błąd powielić, na tym exe już tak się nie dzieje. Wyglądało to tak, że należało najpierw samodzielnie odpalić loka i włączyć AI, jeżeli tarcza wskazywała Ms2. Wtedy faktycznie lok się odpinał, bo przechodził do kolejnej komendy z listy (Disconnect). Jeżeli włączało się AI w sytuacji, gdy Ms2 już się świeciło, ale na kompletnie zimnym loku, AI robiło wszystko po kolei dobrze i się nie odpinało. Jeżeli odpaliło się loka, ale włączyło AI przy Ms1, a dopiero po chwili dało Ms2 też wszystko działało dobrze.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #442 dnia: 10 Lutego 2017, 22:27:02 »
Zajęło mi to dużo czasu, ale objechałem Kaliską z Karsznic do Ostrowa i powrót na Kaliski. Nie udało mi się urwać wagonów, choć próbowałem dziesiątki razy. AI przejmuje skład tak jak powinien. Nie zwracałem uwagi na inne rzeczy, ale wszystkie składy towarowe na szlaku poruszały się prawidłowo, lub prawidłowo przepuszczały mnie, stojąc na boku. Na screenach manewry 07-344 na tory postojowe.
tmj - Jesteś Wielki.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #443 dnia: 10 Lutego 2017, 23:11:48 »
Witam.
Ja również próbowałem na różne znane mi sposoby sprowokować AI do urwania składu, bez skutku! Co więcej teraz nie wygasza reflektorów jak poprzednio, przy oddawaniu mu sterów.
Brawo Tmj!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #444 dnia: 10 Lutego 2017, 23:20:53 »
Mam wrażenie, że zmniejszył się efekt gasnącego trójkąta nadjeżdżających z przeciwnej strony loków.
... Jeśli nie ma tego w eventach, to Key pressed: [Shift]+[Q] przynosi więcej skutków niż tylko proste włączenie autopilota. ...
Tak cos mi sie dziwnie wydaje, ze to rozlaczanie moze miec zwiazek ze zmiana w funkcji przejecia kontroli przez AI. Anulowalem na probe ta zmiane, i wlaczylem przy okazji logowanie aktualnego rozkazu dla pojazdow prowadzonych przez AI, wiec bedzie troche lepiej widac, co tam sie dzieje.
Krótko mówiąc, zgadłem.
Nie wstawiałem loga z jazdy, jeśli jest potrzebny, to mam z archiwizowany.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2017, 23:22:19 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #445 dnia: 11 Lutego 2017, 07:50:33 »
Odpaliłem z ciekawości Całkowo SN61, teraz wyzwalanie zdarzeń z klawisza działa, ale hamulec pomocniczy w SN61 nie. Dziwny bug, bo widać, że klawisz prawidłowo steruje kranem, ale skład w ogóle nie hamuje. Co również dziwne, hamulec zespolony hamuje dużo gorzej niż na starym exe, czyli próba zatrzymania się przed kozłem oporowym zakończyła się przyciśnięciem składu do kozła. Biorąc pod uwagę, że jechałem 20km/h, hamowanie rozpocząłem jakieś 400m od kozła, miałem pełen ZG i ustawienie hamulca P - po prostu coś jest nie tak z tym hamulcem.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1599
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 514
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #446 dnia: 11 Lutego 2017, 12:50:07 »
Kolego @tmj,chcąc stestować exe o nazwie "eu07++170210.rar" wybrałem sobie do jazdy byka ET22-R004. Chciałbym zgłosić iż na tym exe nie działa przyhamowanie poślizgu które znajduje się pod klawiszem "ENTER". Nie wiem czy tylko u mnie tak jest czy u innych też. Teraz druga wiadomość -tym razem dobra - ciesze się, że na tym exe, sceneria "TD" wczytuje się błyskawicznie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #447 dnia: 11 Lutego 2017, 12:56:50 »
SN61 w ogole jakis dziwny jest :)  kiedys moze uda sie go rozgryzc, ale jeszcze nie teraz.

Na razie naprawilem obsluge pythona w bardziej zaawansowanych typach. Nawiasem mowiac, tekstura 2k na ekrany to troche przegiecie, 1k chyba bedzie wygladac calkiem przyzwoicie, zwlaszcza przy nieco ulepszonym renderingu, a obciazy system tak z 4x mniej.

Przy okazji, jest taki dosc ogolny problem logiczny na styku otwierania drzwi I obslugi ekranow -- uzywaja one tych samych klawiszy, co prowadzi do roznych sytuacji, od smiesznych takich jak AI wlaczajaca/wylaczajaca ekran zamiast otwierac drzwi na stacjach (w ST45), po bardziej powazne jak 186-2 otwierajaca drzwi na przystanku, i nie bedaca w stanie jechac dalej, bo dopoki drzwi sa otwarte wlaczony jest hamulec dynamiczny, co uniemozliwia zwiekszenie ciagu, a drzwi zamknac nie moze, bo nie ma tego w konfiguracji :d

edit:
Kolego @tmj,chcąc stestować exe o nazwie "eu07++170210.rar" wybrałem sobie do jazdy byka ET22-R004. Chciałbym zgłosić iż na tym exe nie działa przyhamowanie poślizgu które znajduje się pod klawiszem "ENTER". Nie wiem czy tylko u mnie tak jest czy u innych też.

O ile dobrze pamietam to w innych egzemplarzach ET22 dzialalo to, nie wiem czy ten sie akurat czyms rozni, czy tez cos sie w miedzyczasie popsulo, sprawdze.

edit2:
z tego co widze w widoku z zewnatrz, to po wprawieniu kol w pozlizg i nacisnieciu Enter so one na krotka chwile przyhamowane do zera, ale w tym czasie trzeba zmniejszyc ciag, bo w przeciwnym razie po chwili kiedy system przestaje dzialac i silnik znowu zaczyna napedzac kola na wysokich obrotach, to znowu zaczna sie one slizgac. To nie tak ma dzialac?
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2017, 13:26:38 wysłana przez tmj »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #448 dnia: 11 Lutego 2017, 13:17:51 »
Hehe, widzę że cofnąłeś się o miesiąc z datą ;) Enter daje bodajże przyhamowanie i posypanie piaskiem. Na pewno nie powinno dojść do stanięcia kół w miejscu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #449 dnia: 11 Lutego 2017, 13:25:38 »
O faktycznie, glupia literowka :)  tzn moze zle sie wyrazilem, one sie zatrzymuja 'w miejscu' w sytuacji, gdy sklad buksuje przy narzuceniu zbyt duzej sily zanim wszystko sie ruszy z miejsca (bo na poziomie kodu ten system na twardo wylacza flage poslizgu, i powoduje zmiane przeliczania predkosci obrotowej na tryb 'zwykly' tzn na podstawie predkosci poruszania sie lokomotywy. Jesli poslizg mial miejsce w ruchu, to beda sie krecic 'luzno' dopoki silnik znow nie dojdzie do glosu. Nie wiem czy tak to ma byc, tak juz bylo i nie zagladalem tam za bardzo.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2017, 13:28:07 wysłana przez tmj »