Autor Wątek:  Modele MaSzynowe w TD2.  (Przeczytany 21234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MarcinW

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Lutego 2016, 02:42:50 »
Wyjaśnienie może i sobie być, byle produktywne :)

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Lutego 2016, 08:42:49 »
Bez sensu jest porównywać projekt robiony od prawie 20 lat, który pierwotnie był czym innym niż się stał, pisany bez wsparcia obecnych technologii i bibliotek i głownie robiony dla zabawy po godzinach do projektu robionego prawie od nowa, na bazie dostępnych technologii, z wykorzystaniem gdzie się da gotowych modeli i jako praca zarobkowa jego twórców.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1704
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Lutego 2016, 10:33:21 »
Hmm, tzn. który a z aktualnych 'aktywistów' napisał maszynę od zera? Chętnie poznam. Ja tam myślałem, że każdy sobie bierze gotowy (choć toporny) symulator i coś tam zmienia ;)
Co masz na myśli mówiąc 'aktywistów'? Osoby wypowiadające się w tym temacie czy osoby aktywne obecnie na forum? Poznałem osobiście kilku 'ojców' MaSzyny którzy zaczynali dłubanie kilkanaście lat temu i uwierz mi, że prawie każdy ma rodzinę, pracę, dzieci i chyba nikt nie ma czasu już na zabawę kolejką - nie mówiąc już o pisaniu dodatkowych funkcji. Źródła przechodzą co kilka lat do nowych, zdolnych osób i oni dokładają swoją cegiełkę aby zrobić symka lepszym. Mi ten sposób rozwoju odpowiada - przychodzi ktoś nowy, ze świeżymi pomysłami które może wdrożyć i może to tylko wyjść na dobre naszej społeczności. Nie mówię już o całym legionie osób poświęcających swój czas i tworzących inne dodatki.
Wracając jeszcze do tematu finansowania - TD2 ma opcję wykupu premium, a u nas można zawsze się dorzucić koledze @Ra na cel tworzenia odwzorowanej L61 - do czego serdecznie zachęcam. :)

Reasumując: dajmy sobie spokój z przekrzykiwaniem i wyszukiwaniem problemów na siłę - niestety jako użytkownik maszynowej społeczności muszę obiektywnie stwierdzić, że nasze forum (nie wiem dlaczego) jest nastawione sceptycznie do innych symulatorów chyba od zawsze - na początku wojny z MSTS, Trainzem, teraz jest już trochę lepiej i faktycznie współpraca jest. Nie chciałbym, aby to samo dotyczyło projektu TD2. Jak dostanę w końcu normalną możliwość przeniesienia tekstury na modele z TD2 to chętnie się podzielę swoimi sklejkami. :)

Offline MarcinW

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #33 dnia: 24 Lutego 2016, 11:54:22 »
Stele:
Niestety aby był faktycznie sensowną pracą zarobkową, to musiałbym z TD2 wywalić dużo fajnych rzeczy, zaczynając od polskich lokomotyw/semaforów, bo to biznesowo jest nieporozumienie. Tak jak jest teraz to liczę co najwyżej na to, że się utrzyma. Pierwszy sukces już jest, zarobił na poszerzenie serwera i nawet coś zostało, więc będzie można pomyśleć, co z tym zrobić, aby projekt się rozwijał i była przy tym dobra zabawa :)

Osoby wypowiadające się w tym temacie czy osoby aktywne obecnie na forum?
Chodziło mi o aktualnie aktywnych w projekcie, ale nie ważne.

Poznałem osobiście kilku 'ojców' MaSzyny którzy zaczynali dłubanie kilkanaście lat temu i uwierz mi, że prawie każdy ma rodzinę, pracę, dzieci i chyba nikt nie ma czasu już na zabawę kolejką - nie mówiąc już o pisaniu dodatkowych funkcji.
Znam to doskonale. I właśnie dlatego z TD2 próbuję trochę inaczej, drugi raz tego samego błędu nie chcę popełnić.

Źródła przechodzą co kilka lat do nowych, zdolnych osób i oni dokładają swoją cegiełkę aby zrobić symka lepszym. Mi ten sposób rozwoju odpowiada - przychodzi ktoś nowy, ze świeżymi pomysłami które może wdrożyć i może to tylko wyjść na dobre naszej społeczności. Nie mówię już o całym legionie osób poświęcających swój czas i tworzących inne dodatki.
Niemniej nawet tu na forum czytałem głosy, że to wcale nie jest wystarczające, głupi Trainz ma znacznie większy legion ludzi, którzy płacą za to, aby robić wypasione dodatki. I tak jak sobie patrzę to niestety, MaSzyna była dawno temu prekursorem w wielu rzeczach (chociażby głupia kabina 3d), dzisiaj jest głównie ubogim krewnym Trainza, a w najlepszym wypadku chałupniczym symkiem szkoleniowym, jak ktoś sępi na profesjonalny :/ Znaczy, jeśli Ciebie to zadowala, to ok, osobiście jednak wolałbym jakoś lepiej.

a u nas można zawsze się dorzucić koledze @Ra na cel tworzenia odwzorowanej L61 - do czego serdecznie zachęcam. :)
No jeśli Ra chciałby jakoś to sfinansować, to zawsze możemy się zastanowić, jak to zrobić najlepiej. Niemniej współpracy mi nie proponował, nawet nie miałem pojęcia, że taką zbiórkę robi.

Reasumując: dajmy sobie spokój z przekrzykiwaniem i wyszukiwaniem problemów na siłę - niestety jako użytkownik maszynowej społeczności muszę obiektywnie stwierdzić, że nasze forum (nie wiem dlaczego) jest nastawione sceptycznie do innych symulatorów chyba od zawsze
Słusznie. Swoją drogą to kiedyś na początku tak nie było. Dzisiaj można sobie pogdybać, czemu tak się stało, ale lepiej nie zaczynać tematu publicznie, bo się dym zrobi.

Jak dostanę w końcu normalną możliwość przeniesienia tekstury na modele z TD2 to chętnie się podzielę swoimi sklejkami. :)
Na razie mamy aż za dużo i biedny Pitek sobie ledwo radzi, ale dzięki, będę pamiętał :)

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #34 dnia: 24 Lutego 2016, 12:13:58 »
Powitać. Śledzę ostatnio na fejsie profil TD2. Zaciekawiło mnie to, że mają ONI nasze modele siódemek. Czy jest jakaś współpraca między MaSzyną a TD2?

Coś słabo śledzisz. Było na fanpage TD2 napisane, że na wskutek zawiązania współpracy z kolegami ze strony MaSzyny niebawem w TD2 pojawią się MaSzynowe modele.

I będzie tak, że umrzemy śmiercią naturalną tracąc ludzi, chęci i pomysły.

Tak na moje oko, to o czym piszesz, miało miejsce z jakieś dwa lata temu, nie oszukujmy się ...
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2016, 12:16:59 wysłana przez PanMechanik »

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #35 dnia: 24 Lutego 2016, 13:55:08 »
Rozchodzi się o to, ze jeden ze współautorów modeli nawet nie został zapytany o zgodę...
Do wszystkich autorów wymienionych w readme zostało w taki lub inny sposób wysłane zapytanie o możliwość użycia tych modeli. Żadna z tych EU07 nie jest jeszcze oficjalnie dostępna no ale zawsze możemy wrócić do oryginalnego modelu Sakoriusa z 2008 r...
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2016, 13:59:16 wysłana przez uetam »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Lutego 2016, 14:42:33 »

I będzie tak, że umrzemy śmiercią naturalną tracąc ludzi, chęci i pomysły.

Tak na moje oko, to o czym piszesz, miało miejsce z jakieś dwa lata temu, nie oszukujmy się ...

Bo lepiej siedzieć na forum i narzekać, co nie? :).
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #37 dnia: 24 Lutego 2016, 14:45:14 »
Z całym szacunkiem, ale jak na razie to Ty narzekasz. :) Przeczytaj swoje wiadomości w tym wątku, czarno na białym.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #38 dnia: 24 Lutego 2016, 14:58:55 »
Mam prawo narzekać, bo mam swój wkład w symulator. Narzekam na ludzi, którzy wymagają a od siebie nie dają nic.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #39 dnia: 24 Lutego 2016, 15:02:32 »
Konkretniej? Czuję się jakoś dziwnie "wciągnięty" na tę Twoja listę ludzi, którzy wymagają ... Serio, nie chcę być powodem Twoich narzekań. Tak na marginesie, myślisz, że Twoje narzekanie na wymagaczy i oczekiwaczy coś zmieni? Nie przyniesie nic dobrego, a jedynie pogorszy i tak już dość napiętą i nerwową atmosferę na forum.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #40 dnia: 24 Lutego 2016, 15:05:47 »
Nie piję w tym momencie do Ciebie. Mówię ogólnie, co mnie "boli".
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9150
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 669
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #41 dnia: 24 Lutego 2016, 15:14:36 »
Panowie radzę odrzucić emocje na bok i spojrzeć na to na chłodno. Wstyd mi, że coraz częściej dochodzi tu do spin.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2016, 15:21:33 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline maszyner

  • Wiadomości: 18
  • EN57 - cudowna jazda :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #42 dnia: 24 Lutego 2016, 17:19:30 »
No i te spiny całkiem nie są potrzebne. Trochę powagi użytkownicy.

Tak na marginesie ( bo sam się udzielam w środowisku TD2 ), próbowałem swego czasu coś wyskrobać do Maszyny. Niestety moje chęci to jedno, a umiejętności to drugie ,bo choćbym nie wiem jak się starał wpakowanie modelu to karkołomna robota nawet dla nowicjusza. Train Driver oferuje mi większą prostotę w tej sprawie, bowiem wystarczy stworzyć, zmapować, dać teksturkę i wio o nic nie pytaj, o nic się nie czepiaj. To właśnie staż Maszyny na arenie growej, jego skomplikowanie i dostęp dla, że tak powiem obadanych w temacie pozwala jeszcze na poszerzanie grona dodatków. Stąd już od dłuższego czasu zastój w tej kategorii. TD wiadomo i nie raz już poruszone to było - korzysta z gotowego silnika, a jedynie co to trzeba zaprogramować chociażby fizykę dla takiej lokomotywy. Samo Unity jest luźno kompatybilne z formatami plików i mówię tutaj o tych najbardziej znanych. Maszyna? Odpada, własny format, który się uzyskuje jak dobrze widziałem z 3DS Maxa, a jak wiadomo nie dla każdego jest ta apka. Łatwiejszy Blender, aleeee nie każdy preferuję najnowszą wersję, nie w każdym zadziała eksporter/importer ( wiem bo próbowałem ).

Tak samo z płatnościami - nikt nikomu nie narzucał wydawania kasy, opcja ta była i jest wyłącznie dla chętnych, którzy dostrzegają potencjał w symulatorze i pragną jego rozwoju. Wielokrotnie były jęki, że serwer ma za małą pojemność. "Chcecie większy? Proszę bardzo, ale to kosztuje." I ludzie rzucili chętnie grosiwem. No i jest spokój. Poniekąd to społeczność utrzymuje projekt przy życiu. Graczy też, bo to dzięki tym co wpłacili, Ci którzy jeszcze tego nie zrobili bądź nie chcą, mogą korzystać z tego projektu za darmo.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3899
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 231
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #43 dnia: 24 Lutego 2016, 18:14:39 »
Wychodzi na to, ze liczba wad, bledow: Maszyna - 1 000 000, TD2 - 0. Chyba sie przesiade :)

Offline maszyner

  • Wiadomości: 18
  • EN57 - cudowna jazda :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #44 dnia: 24 Lutego 2016, 18:27:43 »
Broń Maszynisto, skądże. Chodzi mi głównie o toporność między jednym a drugim, co nie oznacza od razu, że się nie da. Po prostu brakuje tej prostoty. Maszynę cenię za profesjonalizm i dokładność, ale nie za prostotę w tworzeniu do niej dodatków. Właśnie ten problem nigdy nie przemawiał za mną, aby próbować coś do niej stworzyć.

sebastian82

  • Gość
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #45 dnia: 24 Lutego 2016, 19:58:48 »
Maszyner. Napiszę krótko. Też się uczyłem. W TD2 też będzie ten sam problem z dodatkami co w maszynie. Nie teraz to za 2 lub 3 lata. Dlaczego? Choćby z tego względu, że jak ktoś podejmie się ogromnego projektu jak stworzenie linii kolejowej liczącej np 140km to po około dwóch latach pracy da sobie spokój. A wszystko z braku materiałów i ludzi do pomocy. No chyba, że sceneria ma być fikcyjna. Nie wiem, czy zauważyłeś ale 2 TD2, jest ogrom maszynowych obiektów. Czyli jakaś tam współpraca jest. Jak byście mieli wszystkie modele wykonać od podstaw to na 100% TD2 nie było by na obecnym poziomie. Projekt jest nowy i dużo osób jest wpatrzonych w niego jak "gekon w muchę" przez co nie zauważają jego niedociągnięć czy błędów jednocześnie wytykając błędy Maszyny. Błędem jest porównywanie obu projektów na tym etapie. Oczywiście mogę się mylić. TD2 jest nowym nieco innym projektem naszych forumowych kolegów. Moim zdaniem należy ich wspierać.  Mam nadzieję, że jak chłopaki się rozwiną to w ramach współpracy przekażą również nam jakieś modele lub połączy się w jakiś sposób najlepsze rzeczy z obu projektów. Mi osobiście brakuje długiej i realistycznej górskiej scenerii zarówno w maszynie jak i w TD2.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2016, 10:30:05 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #46 dnia: 25 Lutego 2016, 10:19:19 »
Stworzenie dość długiej trasy na Śląsku zajęło kilka tygodni. W TD2 robi się osobne stacje i łączy w rozkładzie. Więc można już teraz zrobić więcej niż 140km.  Co do gekona i muchy ty zachowujesz się  tak samo, ale w stosunku do Maszyny. Nie twierdzę, że TD2 nie ma błędów, bo w porównaniu do Maszyny to z fizyką jest ciężko i z taborem. Pierwszą rzeczą, jaką można byłoby przekazać do Maszyny to edytor. Stworzenie układu torowego, semaforów i trakcji zajmuje jeden dzień.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2016, 10:28:39 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #47 dnia: 25 Lutego 2016, 12:50:11 »
Nie widzę problemu w tym aby ktoś napisał importer z formatu TD2 do maszynowego.

sebastian82

  • Gość
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #48 dnia: 25 Lutego 2016, 14:53:35 »
Ja chciałbym przeprosić. Ponieważ w swoim poście pominąłem Koleżanki. Za co serdecznie przepraszam.

Offline pkp.

  • Wiadomości: 144
  • ECCO RAIL Maszynista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #49 dnia: 03 Marca 2016, 12:24:06 »
Nie wiem, czy to coś wniesie, ale symulator docelowo ma być płatny:
Cytuj
Will it be free?

No. It’s what puts food in our bellies, as well as the multiplayer servers running after all ;) We are considering a free demonstration mode though.
(za http://traindriver.pukekotech.co.nz/index.php/faq/)
Czy więc darmowa robota wielu ludzi od tak sobie zostanie wykorzystana w płatnej grze? Fakt, robią to zagraniczni ludzie, ale należy się chociażby pytanie o zgodę, żeby wykorzystać to w płatnym symulatorze. Jeśli robię offtop, przepraszam.
Chłopie czytanie ze zrozumieniem się kłania płacisz za priorytet w dostępie do serwera, reszta na forum td2.
Szkoda, bo jeśli tak dalej pójdzie to przeniosą cały tabor do TD2 i zostaniemy z niczym. Ludzie przejdą do nich bo prawdę mówiąc jest popyt na MULTIPLAYER. I będzie tak, że umrzemy śmiercią naturalną tracąc ludzi, chęci i pomysły.
Mam wrażenie że to forum to już jest jakieś zgromadzenie które czerpie moc i satysfakcje z użytkowników i choćby jedna możliwość straty członków doprowadza przewodniczących do szaleństwa.
Na koniec, pytam się jaka konkurencja może się wywiązać miedzy 2 darmowymi projektami
Ekologiczna??
Konkurencja – jedna z antagonistycznych interakcji międzypopulacyjnych, w której dwie populacje tego samego lub różnych gatunków, zazwyczaj o podobnych wymaganiach środowiskowych, rywalizują o tę samą niszę ekologiczną. Dochodzi do współzawodnictwa o ograniczone zasoby środowiska, np. o pożywienie, miejsce do życia. W wyniku tego oddziaływania obie populacje tracą.

,a może Ekonomiczna
Konkurencja (łac. concurrentia 'biec razem' w rozumieniu współzawodnictwa czy rywalizacji) – mechanizm, za pomocą którego wszyscy uczestnicy procesu gospodarowania na poszczególnych rynkach dążą do osiągnięcia jak największych korzyści. Przykładowo producenci i sprzedawcy konkurują o kupujących, konsumenci konkurują o dobra, przedsiębiorcy o czynniki wytwórcze, pracownicy o miejsca pracy.

Cytaty zaciągnięte z Wikipedii.
Wystarczy. Kolejnych zapalników do ostrej wymiany zdań zdecydowanie nie potrzebujemy. Proszę stonować, bo to do niczego dobrego nie prowadzi.
Pedrosiasty
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2016, 14:25:17 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #50 dnia: 03 Marca 2016, 12:36:26 »
Cytuj
Mam wrażenie że to forum to już jest jakieś zgromadzenie które czerpie moc i satysfakcje z użytkowników i choćby jedna możliwość straty członków doprowadza przewodniczących do szaleństwa.
Ja nie podjął bym się takiej generalizacji, choć po odejściu Ra, dobrze rozumiem co czujesz. Jako wskazywany sprawca tego (nieszczęścia?), mimo wszystko nie sprowadzam pojedynczych członków forum do całości. Na pewno chciałbym wykluczyć siebie z tak postrzeganego grona. Przy 5 tys zarejestrowanych osób, zdanie 5 osób nie jest miarodajne (to jakiś promil Twojej opisywanej populacji). Mimo tych uwag, zgadzam się z opinią, a polemikę kierował bym do konkretnych osób. Niech Tobie, ta atmosfera, też się nie udziela.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2016, 12:37:33 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9150
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 669
Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
« Odpowiedź #51 dnia: 03 Marca 2016, 14:23:48 »
Powtórzę po raz ostatni. Zostało wyjaśnione, że jest współpraca i nie ma powodu szukać tutaj dziury w całym. Zatem proszę sobie darować zbędne dyskusje by nie zaogniały jeszcze bardziej napiętej atmosfery. Jeśli będą jakieś konkrety otworzę wątek. Póki co go zamykam.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".