- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Wokulski w 16 Lutego 2016, 14:11:55

Tytuł: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 16 Lutego 2016, 14:11:55
Powitać. Śledzę ostatnio na fejsie profil TD2. Zaciekawiło mnie to, że mają ONI nasze modele siódemek. Czy jest jakaś współpraca między MaSzyną a TD2? Czy ktoś na ten temat może coś więcej powiedzieć? Niżej screeny taboru w TD2.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Lutego 2016, 14:19:07
Te ich pudełkowe siódemki odstraszały. Jak widać jest współpraca. Dostali zgodę autorów i tyle.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 16 Lutego 2016, 14:22:46
Szkoda, bo jeśli tak dalej pójdzie to przeniosą cały tabor do TD2 i zostaniemy z niczym. Ludzie przejdą do nich bo prawdę mówiąc jest popyt na MULTIPLAYER. I będzie tak, że umrzemy śmiercią naturalną tracąc ludzi, chęci i pomysły.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Lutego 2016, 14:27:13
W sporej części robią to "nasi". Trzeba współpracować a nie obwarowywać co nasze dla walki z konkurencją. Wszystkich symków się to tyczy. Większość naszych ostatnich modeli to w końcu konwerty w traiza/mstsa...
A co do siódemki, to miło by było, jakbyśmy dostali model z wykrojonymi szybami i lowpoli.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Benek w 16 Lutego 2016, 14:28:54
Dopóki nie będzie tam porządnej fizyki, to raczej ludzie nie odwrócą się od MaSzyny. Poza tym zdrowa konkurencja nie jest niczym złym, nikt MaSzynistom nie płaci za robienie dodatków. Ponadto fajnie by było wreszcie mieć symulator z dobrą fizyką, porządną grafiką, rozbudowanymi trasami i multiplayerem. Pomarzyć zawsze warto...
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Lutego 2016, 14:29:18
Wokulski nie powiedziałbym, że szkoda. Po prostu to co ma być, to będzie. Z tego co czytałem mają też w przygotowaniu SM42 autorstwa @Sakorius'a. TD2 ma sporą przewagę nad symkiem, bo działa na gotowym silniku, który daje jak widać sporo możliwości.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 16 Lutego 2016, 15:01:02
Dlatego ja ciągle się dziwię, że Q rżnie starego symka zamiast przenosić go na nowy język i silnik - po to w zasadzie była afera ze źródłami.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 16 Lutego 2016, 15:05:13
Dodam jeszcze, że kabina Maszynowa z SM42 też już jest w TD2.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 16 Lutego 2016, 17:14:01
Tak samo można by rzec Wojtek jak mamy modele z Trainza, że pozbawiamy Trainza modeli taboru jak i inżynieryjnych obiektów i robimy dla nich konkurencję, konkurencja jest wtedy, gdy oni by zrobili swój model siódemki i by ją udoskonalili w bajery, które nie ma MaSzyna. Autorzy wyrazili zgodę to chwała im za to, tak powinno się współpracować. A niech biorą co chcą, ludzie wybiorą sami co chcą, a nie ukrywajmy, zanim powstało TD2, od MaSzyny już daaawno ludzie odchodzą, i to nic nowego.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 16 Lutego 2016, 17:52:45
Dlatego ja ciągle się dziwię, że Q rżnie starego symka zamiast przenosić go na nowy język i silnik - po to w zasadzie była afera ze źródłami.
Nie było afery, to że ktoś był bardzo przeciw nie stwarza żadnego powodu, aby tak to nazywać. Symulator i tak się nam zestarzał, niezależnie od tego czy źródła są publiczne, czy nadal byłyby schowane. Formuła TD2 jest niepowtarzalna, ale mimo wszystko innego gatunku, konkurencji nie powinno być. @Tomaszek, przestań szukać sensacji, chłopaki zrobili to, co ludzie od dawna oczekiwali, a dotychczasowi developerzy od exe dotąd nie zrobili.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 16 Lutego 2016, 19:28:56
Tu:
Dodam jeszcze, że kabina Maszynowa z SM42 też już jest w TD2.
Może ktoś zrobi listę, raz jedną, aby nie było wyliczanek co mają, a czego nie.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Lutego 2016, 19:36:55
Bez jaj nikt nie będzie tworzył listy, bo co jakiś czas pewnie coś będzie dochodziło. Zostało już wyjaśnione, że jest współpraca i tak być powinno. Proszę się trzymać tematu. Źródła to inna i jest już o tym kilka wątków na forum.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 16 Lutego 2016, 21:48:14
A co do siódemki, to miło by było, jakbyśmy dostali model z wykrojonymi szybami i lowpoli.
Z oryginalnej tekstury zostały wycięte szyby na które został nałożony kanał alpha no i do tego wczytuje się kabina w low-poly.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Lutego 2016, 21:56:09
U nas można zrobić to samo. Podrzuć proszę mesh kabin lowpoli. Trochę tekstur do edycji będzie co prawda, ale to wstyd by w maszynie nie było kabiny do sztandarowej eu07.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 16 Lutego 2016, 22:31:17
Nie było afery, to że ktoś był bardzo przeciw nie stwarza żadnego powodu, aby tak to nazywać. Symulator i tak się nam zestarzał, niezależnie od tego czy źródła są publiczne, czy nadal byłyby schowane.
Aferą to można nazwać, bo część osób przez to dała sobie spokój ze źródłami - wciąż jest za wcześnie aby mówić o tym czy dobrze się stało czy źle. Ja sam byłem za otwarciem źródeł i kibicowałem (dalej kibicuję) rozwojowi, ale stawiałbym na pójście w nowym kierunku. Ile jeszcze wyciągniemy ze starego silnika graficznego? Zwykły Unity bije na głowę nasz obecny - dlatego trzeba iść do przodu.

TD2 jest symulatorem ukierunkowanym na multi i dlatego ludzie do niego lgną. Ja osobiście nie mam czasu na zgadywanie się z ludźmi i wolę sobie włączyć jakiś gotowy scenariusz kiedy najdzie mnie ochota na kręcenie kołem - dlatego wolę MaSzynę. No, i jestem nieco sentymentalny -  wszak 11,5 roku już tu spędziłem. ;)
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 16 Lutego 2016, 22:48:33
U nas można zrobić to samo. Podrzuć proszę mesh kabin lowpoli. Trochę tekstur do edycji będzie co prawda, ale to wstyd by w maszynie nie było kabiny do sztandarowej eu07.
Nie za bardzo mam jak podeslac mesha bo to jest prefab zrobiony w Unity ze starej kabiny EU07 (powycinane elementy + dodany LOD).
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Lutego 2016, 23:13:48
I nie ma opcji eksportu do jakiegoś formatu obsługiwanego przez maxa?
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: MarcinW w 19 Lutego 2016, 00:02:47
TD2 jest symulatorem ukierunkowanym na multi i dlatego ludzie do niego lgną. Ja osobiście nie mam czasu na zgadywanie się z ludźmi i wolę sobie włączyć jakiś gotowy scenariusz kiedy najdzie mnie ochota na kręcenie kołem[...]
Idea jest taka, aby nie trzeba było się zgadywać. Wystarczy sprawdzić, czy ktoś jest online np tu:
http://eu07.kolej.org.pl/api/sessions.php
I jeśli jest ktoś sensowny to się wbijać i jeździć.

Niemniej jeśli mamy ochotę na przewidywalny scenariusz to faktycznie lepszy jest single, gdzie chociażby masz pewność, że nikogo nie rozjedziesz. W TD2 jak w życiu, różnie bywa ;)

Stele:
No natywnego eksportu nie ma, bo użyteczność czegoś takiego znikoma. Jak jakiś eksporter znajdziesz albo napiszesz, to wtedy pewnie da się wyeksportować.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 22 Lutego 2016, 19:38:54
A ja mam pytanie, kto wyraził zgodę na wykorzystanie modeli w tej grze? Mam trochę swojego wkładu zarówno w EU07 jak i w SM42, jednak nikt mnie o nic nie pytał...
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 22 Lutego 2016, 22:04:08
Nie wiem, czy to coś wniesie, ale symulator docelowo ma być płatny:
Cytuj
Will it be free?

No. It’s what puts food in our bellies, as well as the multiplayer servers running after all ;) We are considering a free demonstration mode though.
(za http://traindriver.pukekotech.co.nz/index.php/faq/)
Czy więc darmowa robota wielu ludzi od tak sobie zostanie wykorzystana w płatnej grze? Fakt, robią to zagraniczni ludzie, ale należy się chociażby pytanie o zgodę, żeby wykorzystać to w płatnym symulatorze. Jeśli robię offtop, przepraszam.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Lutego 2016, 22:55:29
A ja mam pytanie, kto wyraził zgodę na wykorzystanie modeli w tej grze? Mam trochę swojego wkładu zarówno w EU07 jak i w SM42, jednak nikt mnie o nic nie pytał...
Dostałem zgodę od Sakoriusa na wykorzystanie wszystkich jego modeli oraz od Profety na wykorzystanie modeli kabin do EU07. Jeżeli nie chcesz aby Twoje poprawki znalazły się w TD2 to po prostu wypisz co i jak poprawiałeś to usuniemy te trójkąty z modeli i zastąpimy swoimi.

Cytuj
Czy więc darmowa robota wielu ludzi od tak sobie zostanie wykorzystana w płatnej grze? Fakt, robią to zagraniczni ludzie, ale należy się chociażby pytanie o zgodę, żeby wykorzystać to w płatnym symulatorze.
Jakub widzę że i na tym forum tworzysz zamieszanie podobne do tego które generujesz u nas.
To co jest w tej chwili darmowe w TD2 pozostanie nadal darmowe no i każdy nowy model będzie dostępny co najmniej w paru wersjach dla darmowych użytkowników.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2016, 23:20:04
Czysta zazdrość i zawiść tutaj przemawia przez niektórych. Podkopywanie konkurencji zamiast wzajemna pomoc. A bez Trainza nie byłoby tutaj paru modeli. Ja swoje bez problemu i zastanowienia przekazuję i tu i tu. Kto nie rozwija się na różne fronty cofa się. Tyle ode mnie, czekam na bluzgi pod moim adresem, bo z doświadczenia wiem, że takowe będą.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 22 Lutego 2016, 23:34:19
Zawsze lepsze dla rozwoju jest zamiast blokad i zakazów zrobienie czegoś nowego i ucieczka do przodu. Pytanie tylko, czy ci twórcy z TD2 podzielą się np. rozwiązaniami multiplayer tworzonymi przez ludzi od ISDR? Czy może stwierdzą, że jak się ludzie w crowdfundingu im zrzucą parę tysięcy? Bo widzisz, te wszystkie rzeczy z Trainz to były modele/tekstury darmowe, a TD2 jest częściowo płatne. Oczywiście to nie zmienia faktu że twórca może zrobić co zechce
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: bast21 w 23 Lutego 2016, 19:12:18
Odpowiedziałem na FB odpowiem i tu. Wy tylko widzicie to że trzeba zapłacić. Nikt wam nie każe bo i tak możecie zagrać. Ale dzięki temu że mają fundusze,zakupili nowe serwery a to kosztuje. Z tych funduszy także opłacają domene itp. I jakby autorzy modeli nie chcieli,to by nie dali zgody na użycie ich w wyżej wymienionym projekcie. Kończąc to tam zrobiono więcej w niespełna rok niż przez laty tutaj. Pozdrawiam 
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Lutego 2016, 20:17:57
Rozchodzi się o to, ze jeden ze współautorów modeli nawet nie został zapytany o zgodę...
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 23 Lutego 2016, 20:19:06
(...) dzięki temu że mają fundusze,zakupili nowe serwery a to kosztuje. Z tych funduszy także opłacają domene itp. I jakby autorzy modeli nie chcieli,to by nie dali zgody na użycie ich w wyżej wymienionym projekcie.
Pełna zgoda, dobre podejście moim zdaniem.

Kończąc to tam zrobiono więcej w niespełna rok niż przez laty tutaj.
...a tym stwierdzeniem zepsułeś cały sens swojej wypowiedzi. Nie można tego porównywać bo to są dwa zupełnie różne projekty. MaSzyna jest pisana od zera, a TD2 opiera się w większości o gotowe rozwiązania. Kiedyś nie było takich możliwości jak dzisiaj, stąd między TD2 a MaSzyną ogromna różnica. Lubisz fajną grafikę i multi - TD2 jest najlepszy pod tym względem. Wolisz realnie odzwierciedlone charakterystyki taboru - odpal MaSzynę.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 23 Lutego 2016, 20:49:24
 
Cytuj
Wy tylko widzicie to że trzeba zapłacić.
Co za "Wy"? Mnie obojętne jest czy kasa płynie z prywatnej kieszeni, czy z datków a może opłat. Proszę nie uogólniać opinii do "Wy" Swojego czasu zrobiłem tysiące zdjęć, część przekazałem @Sakoriusowi, @EP05 i paru innym chłopakom. Mimo, że czasem to kosztowało, nigdy nie zastrzegałem gdzie mogą być użyte. Jeśli w TD2 znalazł się choćby kawałek mojej wcześniejszej działalności, to dobrze. Czeski napisał dokładnie co myślę na temat wiadomego postu. Uwiera mnie myśl, że @bast21 i @jakubg1 wypowiadają się w temacie kompletnie dla nich obcym. Obcym, bo nie jest mi wiadome, aby dla któregoś projektu zrobili cokolwiek. Także z punktu widzenia twórcy wypowiadać się nie powinni, z punktu widzenia użytkownika mają wybór.
Cytuj
Kończąc to tam zrobiono więcej w niespełna rok niż przez laty tutaj.
Mam nieodparte wrażenie, że post został napisany tylko dla tego krytycznego zdania. Wsadzić szpilę.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 23 Lutego 2016, 21:01:37
Jak napisał @Cesky, MaSzyna jak zaczynała to wyglądała jak karton po mleku z kierownicą, zaś TD2 od razu miało model z 2009 roku. I o czym tu mowa? BTW. MaSzyna jakoś nie wymaga płatności, a także jest opłacana domena. Na początku myślałem, że będzie to wsparcie między symulatorami, ale widzę, że już się zaczyna rywalizacja i wojna.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: MarcinW w 23 Lutego 2016, 22:13:11
MaSzyna jest pisana od zera, a TD2 opiera się w większości o gotowe rozwiązania.
Hmm, tzn. który a z aktualnych 'aktywistów' napisał maszynę od zera? Chętnie poznam. Ja tam myślałem, że każdy sobie bierze gotowy (choć toporny) symulator i coś tam zmienia ;)

Woku:
Zakładanie wątków, które właśnie takie wojenki prowokują w tym nie pomaga...
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 24 Lutego 2016, 00:01:52
No ale z drugiej strony, maja byc tematy tabu? Mozna sobie w cywilizowany sposob wyjasnic kwestie sporne (a przynajmniej probowac :p).
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: MarcinW w 24 Lutego 2016, 02:42:50
Wyjaśnienie może i sobie być, byle produktywne :)
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 24 Lutego 2016, 08:42:49
Bez sensu jest porównywać projekt robiony od prawie 20 lat, który pierwotnie był czym innym niż się stał, pisany bez wsparcia obecnych technologii i bibliotek i głownie robiony dla zabawy po godzinach do projektu robionego prawie od nowa, na bazie dostępnych technologii, z wykorzystaniem gdzie się da gotowych modeli i jako praca zarobkowa jego twórców.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 24 Lutego 2016, 10:33:21
Hmm, tzn. który a z aktualnych 'aktywistów' napisał maszynę od zera? Chętnie poznam. Ja tam myślałem, że każdy sobie bierze gotowy (choć toporny) symulator i coś tam zmienia ;)
Co masz na myśli mówiąc 'aktywistów'? Osoby wypowiadające się w tym temacie czy osoby aktywne obecnie na forum? Poznałem osobiście kilku 'ojców' MaSzyny którzy zaczynali dłubanie kilkanaście lat temu i uwierz mi, że prawie każdy ma rodzinę, pracę, dzieci i chyba nikt nie ma czasu już na zabawę kolejką - nie mówiąc już o pisaniu dodatkowych funkcji. Źródła przechodzą co kilka lat do nowych, zdolnych osób i oni dokładają swoją cegiełkę aby zrobić symka lepszym. Mi ten sposób rozwoju odpowiada - przychodzi ktoś nowy, ze świeżymi pomysłami które może wdrożyć i może to tylko wyjść na dobre naszej społeczności. Nie mówię już o całym legionie osób poświęcających swój czas i tworzących inne dodatki.
Wracając jeszcze do tematu finansowania - TD2 ma opcję wykupu premium, a u nas można zawsze się dorzucić koledze @Ra na cel tworzenia odwzorowanej L61 - do czego serdecznie zachęcam. :)

Reasumując: dajmy sobie spokój z przekrzykiwaniem i wyszukiwaniem problemów na siłę - niestety jako użytkownik maszynowej społeczności muszę obiektywnie stwierdzić, że nasze forum (nie wiem dlaczego) jest nastawione sceptycznie do innych symulatorów chyba od zawsze - na początku wojny z MSTS, Trainzem, teraz jest już trochę lepiej i faktycznie współpraca jest. Nie chciałbym, aby to samo dotyczyło projektu TD2. Jak dostanę w końcu normalną możliwość przeniesienia tekstury na modele z TD2 to chętnie się podzielę swoimi sklejkami. :)
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: MarcinW w 24 Lutego 2016, 11:54:22
Stele:
Niestety aby był faktycznie sensowną pracą zarobkową, to musiałbym z TD2 wywalić dużo fajnych rzeczy, zaczynając od polskich lokomotyw/semaforów, bo to biznesowo jest nieporozumienie. Tak jak jest teraz to liczę co najwyżej na to, że się utrzyma. Pierwszy sukces już jest, zarobił na poszerzenie serwera i nawet coś zostało, więc będzie można pomyśleć, co z tym zrobić, aby projekt się rozwijał i była przy tym dobra zabawa :)

Osoby wypowiadające się w tym temacie czy osoby aktywne obecnie na forum?
Chodziło mi o aktualnie aktywnych w projekcie, ale nie ważne.

Poznałem osobiście kilku 'ojców' MaSzyny którzy zaczynali dłubanie kilkanaście lat temu i uwierz mi, że prawie każdy ma rodzinę, pracę, dzieci i chyba nikt nie ma czasu już na zabawę kolejką - nie mówiąc już o pisaniu dodatkowych funkcji.
Znam to doskonale. I właśnie dlatego z TD2 próbuję trochę inaczej, drugi raz tego samego błędu nie chcę popełnić.

Źródła przechodzą co kilka lat do nowych, zdolnych osób i oni dokładają swoją cegiełkę aby zrobić symka lepszym. Mi ten sposób rozwoju odpowiada - przychodzi ktoś nowy, ze świeżymi pomysłami które może wdrożyć i może to tylko wyjść na dobre naszej społeczności. Nie mówię już o całym legionie osób poświęcających swój czas i tworzących inne dodatki.
Niemniej nawet tu na forum czytałem głosy, że to wcale nie jest wystarczające, głupi Trainz ma znacznie większy legion ludzi, którzy płacą za to, aby robić wypasione dodatki. I tak jak sobie patrzę to niestety, MaSzyna była dawno temu prekursorem w wielu rzeczach (chociażby głupia kabina 3d), dzisiaj jest głównie ubogim krewnym Trainza, a w najlepszym wypadku chałupniczym symkiem szkoleniowym, jak ktoś sępi na profesjonalny :/ Znaczy, jeśli Ciebie to zadowala, to ok, osobiście jednak wolałbym jakoś lepiej.

a u nas można zawsze się dorzucić koledze @Ra na cel tworzenia odwzorowanej L61 - do czego serdecznie zachęcam. :)
No jeśli Ra chciałby jakoś to sfinansować, to zawsze możemy się zastanowić, jak to zrobić najlepiej. Niemniej współpracy mi nie proponował, nawet nie miałem pojęcia, że taką zbiórkę robi.

Reasumując: dajmy sobie spokój z przekrzykiwaniem i wyszukiwaniem problemów na siłę - niestety jako użytkownik maszynowej społeczności muszę obiektywnie stwierdzić, że nasze forum (nie wiem dlaczego) jest nastawione sceptycznie do innych symulatorów chyba od zawsze
Słusznie. Swoją drogą to kiedyś na początku tak nie było. Dzisiaj można sobie pogdybać, czemu tak się stało, ale lepiej nie zaczynać tematu publicznie, bo się dym zrobi.

Jak dostanę w końcu normalną możliwość przeniesienia tekstury na modele z TD2 to chętnie się podzielę swoimi sklejkami. :)
Na razie mamy aż za dużo i biedny Pitek sobie ledwo radzi, ale dzięki, będę pamiętał :)
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 24 Lutego 2016, 12:13:58
Powitać. Śledzę ostatnio na fejsie profil TD2. Zaciekawiło mnie to, że mają ONI nasze modele siódemek. Czy jest jakaś współpraca między MaSzyną a TD2?

Coś słabo śledzisz. Było na fanpage TD2 napisane, że na wskutek zawiązania współpracy z kolegami ze strony MaSzyny niebawem w TD2 pojawią się MaSzynowe modele.

I będzie tak, że umrzemy śmiercią naturalną tracąc ludzi, chęci i pomysły.

Tak na moje oko, to o czym piszesz, miało miejsce z jakieś dwa lata temu, nie oszukujmy się ...
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 24 Lutego 2016, 13:55:08
Rozchodzi się o to, ze jeden ze współautorów modeli nawet nie został zapytany o zgodę...
Do wszystkich autorów wymienionych w readme zostało w taki lub inny sposób wysłane zapytanie o możliwość użycia tych modeli. Żadna z tych EU07 nie jest jeszcze oficjalnie dostępna no ale zawsze możemy wrócić do oryginalnego modelu Sakoriusa z 2008 r...
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 24 Lutego 2016, 14:42:33

I będzie tak, że umrzemy śmiercią naturalną tracąc ludzi, chęci i pomysły.

Tak na moje oko, to o czym piszesz, miało miejsce z jakieś dwa lata temu, nie oszukujmy się ...

Bo lepiej siedzieć na forum i narzekać, co nie? :).
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 24 Lutego 2016, 14:45:14
Z całym szacunkiem, ale jak na razie to Ty narzekasz. :) Przeczytaj swoje wiadomości w tym wątku, czarno na białym.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 24 Lutego 2016, 14:58:55
Mam prawo narzekać, bo mam swój wkład w symulator. Narzekam na ludzi, którzy wymagają a od siebie nie dają nic.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 24 Lutego 2016, 15:02:32
Konkretniej? Czuję się jakoś dziwnie "wciągnięty" na tę Twoja listę ludzi, którzy wymagają ... Serio, nie chcę być powodem Twoich narzekań. Tak na marginesie, myślisz, że Twoje narzekanie na wymagaczy i oczekiwaczy coś zmieni? Nie przyniesie nic dobrego, a jedynie pogorszy i tak już dość napiętą i nerwową atmosferę na forum.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 24 Lutego 2016, 15:05:47
Nie piję w tym momencie do Ciebie. Mówię ogólnie, co mnie "boli".
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 24 Lutego 2016, 15:14:36
Panowie radzę odrzucić emocje na bok i spojrzeć na to na chłodno. Wstyd mi, że coraz częściej dochodzi tu do spin.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: maszyner w 24 Lutego 2016, 17:19:30
No i te spiny całkiem nie są potrzebne. Trochę powagi użytkownicy.

Tak na marginesie ( bo sam się udzielam w środowisku TD2 ), próbowałem swego czasu coś wyskrobać do Maszyny. Niestety moje chęci to jedno, a umiejętności to drugie ,bo choćbym nie wiem jak się starał wpakowanie modelu to karkołomna robota nawet dla nowicjusza. Train Driver oferuje mi większą prostotę w tej sprawie, bowiem wystarczy stworzyć, zmapować, dać teksturkę i wio o nic nie pytaj, o nic się nie czepiaj. To właśnie staż Maszyny na arenie growej, jego skomplikowanie i dostęp dla, że tak powiem obadanych w temacie pozwala jeszcze na poszerzanie grona dodatków. Stąd już od dłuższego czasu zastój w tej kategorii. TD wiadomo i nie raz już poruszone to było - korzysta z gotowego silnika, a jedynie co to trzeba zaprogramować chociażby fizykę dla takiej lokomotywy. Samo Unity jest luźno kompatybilne z formatami plików i mówię tutaj o tych najbardziej znanych. Maszyna? Odpada, własny format, który się uzyskuje jak dobrze widziałem z 3DS Maxa, a jak wiadomo nie dla każdego jest ta apka. Łatwiejszy Blender, aleeee nie każdy preferuję najnowszą wersję, nie w każdym zadziała eksporter/importer ( wiem bo próbowałem ).

Tak samo z płatnościami - nikt nikomu nie narzucał wydawania kasy, opcja ta była i jest wyłącznie dla chętnych, którzy dostrzegają potencjał w symulatorze i pragną jego rozwoju. Wielokrotnie były jęki, że serwer ma za małą pojemność. "Chcecie większy? Proszę bardzo, ale to kosztuje." I ludzie rzucili chętnie grosiwem. No i jest spokój. Poniekąd to społeczność utrzymuje projekt przy życiu. Graczy też, bo to dzięki tym co wpłacili, Ci którzy jeszcze tego nie zrobili bądź nie chcą, mogą korzystać z tego projektu za darmo.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 24 Lutego 2016, 18:14:39
Wychodzi na to, ze liczba wad, bledow: Maszyna - 1 000 000, TD2 - 0. Chyba sie przesiade :)
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: maszyner w 24 Lutego 2016, 18:27:43
Broń Maszynisto, skądże. Chodzi mi głównie o toporność między jednym a drugim, co nie oznacza od razu, że się nie da. Po prostu brakuje tej prostoty. Maszynę cenię za profesjonalizm i dokładność, ale nie za prostotę w tworzeniu do niej dodatków. Właśnie ten problem nigdy nie przemawiał za mną, aby próbować coś do niej stworzyć.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 24 Lutego 2016, 19:58:48
Maszyner. Napiszę krótko. Też się uczyłem. W TD2 też będzie ten sam problem z dodatkami co w maszynie. Nie teraz to za 2 lub 3 lata. Dlaczego? Choćby z tego względu, że jak ktoś podejmie się ogromnego projektu jak stworzenie linii kolejowej liczącej np 140km to po około dwóch latach pracy da sobie spokój. A wszystko z braku materiałów i ludzi do pomocy. No chyba, że sceneria ma być fikcyjna. Nie wiem, czy zauważyłeś ale 2 TD2, jest ogrom maszynowych obiektów. Czyli jakaś tam współpraca jest. Jak byście mieli wszystkie modele wykonać od podstaw to na 100% TD2 nie było by na obecnym poziomie. Projekt jest nowy i dużo osób jest wpatrzonych w niego jak "gekon w muchę" przez co nie zauważają jego niedociągnięć czy błędów jednocześnie wytykając błędy Maszyny. Błędem jest porównywanie obu projektów na tym etapie. Oczywiście mogę się mylić. TD2 jest nowym nieco innym projektem naszych forumowych kolegów. Moim zdaniem należy ich wspierać.  Mam nadzieję, że jak chłopaki się rozwiną to w ramach współpracy przekażą również nam jakieś modele lub połączy się w jakiś sposób najlepsze rzeczy z obu projektów. Mi osobiście brakuje długiej i realistycznej górskiej scenerii zarówno w maszynie jak i w TD2.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 25 Lutego 2016, 10:19:19
Stworzenie dość długiej trasy na Śląsku zajęło kilka tygodni. W TD2 robi się osobne stacje i łączy w rozkładzie. Więc można już teraz zrobić więcej niż 140km.  Co do gekona i muchy ty zachowujesz się  tak samo, ale w stosunku do Maszyny. Nie twierdzę, że TD2 nie ma błędów, bo w porównaniu do Maszyny to z fizyką jest ciężko i z taborem. Pierwszą rzeczą, jaką można byłoby przekazać do Maszyny to edytor. Stworzenie układu torowego, semaforów i trakcji zajmuje jeden dzień.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 25 Lutego 2016, 12:50:11
Nie widzę problemu w tym aby ktoś napisał importer z formatu TD2 do maszynowego.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 25 Lutego 2016, 14:53:35
Ja chciałbym przeprosić. Ponieważ w swoim poście pominąłem Koleżanki. Za co serdecznie przepraszam.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: pkp. w 03 Marca 2016, 12:24:06
Nie wiem, czy to coś wniesie, ale symulator docelowo ma być płatny:
Cytuj
Will it be free?

No. It’s what puts food in our bellies, as well as the multiplayer servers running after all ;) We are considering a free demonstration mode though.
(za http://traindriver.pukekotech.co.nz/index.php/faq/)
Czy więc darmowa robota wielu ludzi od tak sobie zostanie wykorzystana w płatnej grze? Fakt, robią to zagraniczni ludzie, ale należy się chociażby pytanie o zgodę, żeby wykorzystać to w płatnym symulatorze. Jeśli robię offtop, przepraszam.
Chłopie czytanie ze zrozumieniem się kłania płacisz za priorytet w dostępie do serwera, reszta na forum td2.
Szkoda, bo jeśli tak dalej pójdzie to przeniosą cały tabor do TD2 i zostaniemy z niczym. Ludzie przejdą do nich bo prawdę mówiąc jest popyt na MULTIPLAYER. I będzie tak, że umrzemy śmiercią naturalną tracąc ludzi, chęci i pomysły.
Mam wrażenie że to forum to już jest jakieś zgromadzenie które czerpie moc i satysfakcje z użytkowników i choćby jedna możliwość straty członków doprowadza przewodniczących do szaleństwa.
Na koniec, pytam się jaka konkurencja może się wywiązać miedzy 2 darmowymi projektami
Ekologiczna??
Konkurencja – jedna z antagonistycznych interakcji międzypopulacyjnych, w której dwie populacje tego samego lub różnych gatunków, zazwyczaj o podobnych wymaganiach środowiskowych, rywalizują o tę samą niszę ekologiczną. Dochodzi do współzawodnictwa o ograniczone zasoby środowiska, np. o pożywienie, miejsce do życia. W wyniku tego oddziaływania obie populacje tracą.

,a może Ekonomiczna
Konkurencja (łac. concurrentia 'biec razem' w rozumieniu współzawodnictwa czy rywalizacji) – mechanizm, za pomocą którego wszyscy uczestnicy procesu gospodarowania na poszczególnych rynkach dążą do osiągnięcia jak największych korzyści. Przykładowo producenci i sprzedawcy konkurują o kupujących, konsumenci konkurują o dobra, przedsiębiorcy o czynniki wytwórcze, pracownicy o miejsca pracy.

Cytaty zaciągnięte z Wikipedii.
Wystarczy. Kolejnych zapalników do ostrej wymiany zdań zdecydowanie nie potrzebujemy. Proszę stonować, bo to do niczego dobrego nie prowadzi.
Pedrosiasty
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 03 Marca 2016, 12:36:26
Cytuj
Mam wrażenie że to forum to już jest jakieś zgromadzenie które czerpie moc i satysfakcje z użytkowników i choćby jedna możliwość straty członków doprowadza przewodniczących do szaleństwa.
Ja nie podjął bym się takiej generalizacji, choć po odejściu Ra, dobrze rozumiem co czujesz. Jako wskazywany sprawca tego (nieszczęścia?), mimo wszystko nie sprowadzam pojedynczych członków forum do całości. Na pewno chciałbym wykluczyć siebie z tak postrzeganego grona. Przy 5 tys zarejestrowanych osób, zdanie 5 osób nie jest miarodajne (to jakiś promil Twojej opisywanej populacji). Mimo tych uwag, zgadzam się z opinią, a polemikę kierował bym do konkretnych osób. Niech Tobie, ta atmosfera, też się nie udziela.
Tytuł: Odp: Modele MaSzynowe w TD2.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Marca 2016, 14:23:48
Powtórzę po raz ostatni. Zostało wyjaśnione, że jest współpraca i nie ma powodu szukać tutaj dziury w całym. Zatem proszę sobie darować zbędne dyskusje by nie zaogniały jeszcze bardziej napiętej atmosfery. Jeśli będą jakieś konkrety otworzę wątek. Póki co go zamykam.