Ruszyłem ten temat i "zatrudniłem" SU46 z dedykowanym składem dając jej czasem ognia jadąc do 120 km/h. Ale do rzeczy: w związku z tym, że
wszedlkie uwagi też mogą byc
po przejechaniu trasy mam spostrzeżenia (oczywiście wiele to dla Ciebie @dymus "oczywista oczywistość"), no ale niejako w kolejności "na żywioł" spisałem:
1. zarys trasy jest BARDZO OK
2. stacja początkowa przypomina mi
KATOWICE i bardzo mi się to podoba
3. bramki z koszami semaforowymi - do poprawy (powinny być kratownicowe)
4. zastosowałeś bramki stalowe - to
atut tej scenerii
5. drzewa i krzewy nie wchodzą w skrajnię i są odpowiednio oddalone - to
atut tej scenerii
6. może warto pomyśleć o rowach?
7. spadki i łuki
TO WIELKI ATUT TEJ SCENERII8. linia jest na 100 - 160 i podsypka
musi być (!)9. w jednym przypadku słup trakcyjny stał w osi toru
10. zastosowałeś co jakiś czas słupy kratownicowe nowego typu - to
atut tej scenerii
11. nie sprawdzałem ustawień semaforów
12. przekopy, za którymi są pola i ukształtowanie terenu bardzo urealniają scenerię -
to wielki PLUS 13. półbramki są
OK - oby więcej takich!
14. świerki i inny drzewostan jest klimatyczny i jest OK
15. słupy trakcyjne w peronie to
BŁĄD i nie mogą być przy krawędzi
16. teren jest bardzo OK
17. dla 160 km/h międzytorze powinno mieć 4 m pomiędzy osiami sąsiadujących torów (do weryfikacji)
18. wiadukty blachownicowe nad linią główną (dół ok, ale góra nie-ok) - na górze pomiędzy przęsłami powinna być "dylina" z desek lub przerwa na wylot
19. linia jest ciekawa i można tam "przyłożyć" np. na EP09
20.
jeśli będą dobre scn na tej linii to będzie dobra technicznie i szybka trasa!21. ekrany dźwiękochłonne na koniec trasy to ciekawa niespodzianka, ale i realizm
22. na tą chwilę (po jednorazowym przejechaniu trasy) nie zauważyłem rażących błędów w układach torowych szczególnie na głowicach rozjazdowych - nie ma ciasnych rozjazdów i nienaturalnych łuków...
23. proponuję w sygnalizacji zastosować również semafory z paskami
Jestem ogólnie pod wrażeniem tej trasy!
Jestem pewien, że ta trasa będzie konkurować z DRAWINOWEM, bo ma duży ROZMACH!
Dodano: 17 Kwietnia 2016, 12:38:01
Część Śląska będzie na tej scenerii w postaci jednej ze stacji, której układ torów jest odwzorowaniem stacji Katowice.
Nawiązując do Twojego zdania w cytacie powyżej to nie wiem, gdzie ja miałem wcześniej oczy pisząc:
2. stacja początkowa przypomina mi KATOWICE i bardzo mi się to podoba
Niemniej jednak, przeoczając Twoją informację pomysł Katowic jest świetny. Przydała by się jednak inna wieża na peronie... Dodam, że w pewnym momencie na początku trasy mijając wagonownię na Zawodziu (po prawej) i później perony przypominające Katowice Szopienice Południowe emocje zaczęły rosnąć...