- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: dymus w 02 Lutego 2016, 21:29:44

Tytuł: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: dymus w 02 Lutego 2016, 21:29:44
Sceneria bez nazwy, po prostu nie mam pomysłu teraz... Powstała mniej więcej w niecały miesiąc. O ile zrobienie samych torów, nawet z profilem pionowym, krzywymi przejściowymi itp. oraz zrobieniem stacji zajęło mało czasu to najwięcej zeszło jak na razie na zrobienie otoczenia, wstawienie około 25 tysięcy drzewek/traw ( też jak na razie). Będzie wstawiona do testów - za jakiś czas oczywiście - nawet jeżeli nie będzie w 100% skończona, a nie ma sensu żeby leżała u mnie na dysku i się "kurzyła"...

Zalety:
•wysokie prędkości szlakowe rzędu 120-160km/h ale i odcinki wolniejsze np. rzędu 80 km/h (na razie bez innych oganiczeń prędkości oprócz tych które wynikają z samej geometrii trasy)
•krzywe przejściowe i przechyłki na całej trasie
•profil pionowy na praktycznie całej trasie - jest co robić za nastawnikiem
•roślinność i otoczenie - jeszcze nie skończone oczywiście -  w każdym razie nie ma pustynnych terenów
•długość scenerii (ponad 100km) 140km

Wady:
•jak na razie nie w pełni realna siec trakcyjna - a w zasadzie brak (jak ktoś chce poprawić, lub zrobić nową jak wyjdzie nowa sieć trakcyjna, nie widzę problemu w przekazaniu pliku .max jak już będzie bliżej końca prac przy torach i innych elementach).
•fikcyjna (jeśli można to zaliczyć do minusów :P)

Tyle odemnie, troche screenów, tych bardziej reprezentacyjnych miejsc oczywiście, chociaż w każdym miejscu starałem się żeby coś było. Na dzień dzisiejszy teren wszędzie jest, brakuje otoczenia w kilkunastu mniejszych miejscach, plus oczywiście kosmetyka innych miejsc czy tam inne poprawki.
Jeżeli w czasie przyszłych testów nie zostaną zauważone błędy powodujące nieprzejezdność, sceneria zostanie umieszczona w dziale na warsztacie, będzie albo skończona, albo wstawiona w wersji prawie-skończonej.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 02 Lutego 2016, 21:38:26
Prezentuję się dość ciekawie oraz parametry torowiska które uwzględniłeś są na plus. Wrzuć scenerie to się przyjrzymy temu. Miałem ci pomóc przy wstawianiu obiektów jak i modelowaniu, ale jak na razie mój sprzęt nie bardzo nadaje się. Myślę nie długo zmienić komputer i mógł bym zacząć działać.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: SKP w 02 Lutego 2016, 21:58:03
Nie jestem żadnym znawcą tematu scenerii, ale moim zdaniem to, co prezentujesz, wyznacza dobry kierunek dla przyszłych trasopisarzy; może dlatego, że jest trochę innym spojrzeniem na temat scenerii. Podoba mi się ten minimalizm otoczenia (bo trzeba to tak nazwać) - jest on bardzo ładny, a przy tym nie wymaga zapewne sporo pracy (w porównaniu z rozbudowanymi miastami, itd.). Oczywiście absolutnie wszystkie scenerie nie mogą tak wyglądać, jednak nie ma co bać się takich rozwiązań przy sceneriach "liniowych". W mojej wymyślonej na potrzeby tej wiadomości systematyce scenerii, Twoja - o jakże wspaniałej nazwie "bez nazwy" ;) - jest czymś skrajnie oddalonym od takiej trasy jak MOP, ale to bardzo dobrze, bo jest niemożliwe, żebyś wydał trasę na całej długości tak ozdobioną jak MOP. Notabene, za coś między MOP-em a Twoją scenerię używam trasę Maćka, aczkolwiek żeby coś o niej powiedzieć też musiałbym pierw ją odpalić, na co jakoś nie mam czasu... Oczywiście żadna koncepcja nie jest lepsza lub gorsza, czasami nawet ewolucja dąży do upraszczania form, a nie tylko komplikowania.

Doświadczony trudami wydania swojej scenerii, a także tym, jak skomplikowane to było w przypadku innych (Kaliska), a czasami wręcz niemożliwe (m.in. Rochowice wciąż gniją w testach), chcę Cię zachęcić do tego, byś w porę zaplanował jej wydawanie. Może zrób pierw tory i zarys terenu i zleć komuś zrobienie scenariusza, a w międzyczasie równolegle dopracowuj teren. Wiem, że do tej pory zrobiłeś to wszystko w niecały miesiąc, ale zawsze na początku tak jest, a robienie szczegółów trwa lata... Powodzenia ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 02 Lutego 2016, 22:01:24
Wspaniala gra flory dookola szlaku! To wyglada po prostu bardzo realistycznie.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 02 Lutego 2016, 22:02:00
Proponuję nazwę "Czarnobyl". Ale wygląda ciekawie :)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Lutego 2016, 22:16:36
Wstawiasz zmutowane szuwary a o sosenki się czepiasz. :P
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: trzecia_bateria w 02 Lutego 2016, 22:32:49
Powiem krótko- dla mnie bomba. Mam nadzieję, że nie będziesz oszczędzał na odcinkach o szlakowej 120+, bo takich w Maszynie chyba trochę brakuje :) 
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 03 Lutego 2016, 09:05:51
Dwie uwagi:
- textura krzaku (mloda choinka) wyglada zle jako duze drzewo
- ustaw 50% przezroczystosci na texturze wody i zobaczysz jak ladnie i naturalnie moze wygladac jezioro

Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 03 Lutego 2016, 12:01:07
Gdyby była możliwość napisania scenariusza na starych podstawach to bym się podjął, lecz teraz tyle nowości, że nie wiem czy bym dał radę. Ogólnie prezentuje się ładnie, poproszę link, biorę urlop i testujemy :-D.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Lutego 2016, 21:09:51
A co byście powiedzieli na scenerię w wersji Czeskiej? W sensie, czeska SBLka, czeskie przejazdy, czeskie... wszystko?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 07 Lutego 2016, 21:17:18
Mi się pomysł podoba. Tylko jeszcze Czeską sygnalizację kabinową w pythonie trzeba zrobić ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Lutego 2016, 21:20:21
Dokładnie to samo sobie pomyślałem. Z tego co widzę, to python pozwala na dużo jeśli chodzi o sygnalizację, można by coś próbować ogarnąć. Pytanie tylko, czy jest ktoś, kto ma na co dzień styczność z tym systemem, żeby podpowiedzieć jak poprawie zasymulować pracę systemu LVZ.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Lutego 2016, 21:28:43
Oho a mi to wygląda na wydanie czeskiej 371, by miała po czym śmigać.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Lutego 2016, 21:45:00
Między innymi. Po pierwszych testach śmiem stwierdzić, że będzie po czym i jak jeździć. Łukasz ma koncepcje scenerii, mnie zaś chodzi po głowie kilka pomysłów - dodatków, ale to najpierw muszę obgadać z twórcą, a to dopiero za tydzień ;)
Znaczy, można by szybciej, ale jeszcze muszę parę rzeczy przemyśleć i skończyć. Poza tym, to jego sceneria i też mu bardzo w paradę nie chcę wchodzić. Piotrek, póki co, może Ty go pogonisz do "zdetalizowania" kabiny i puszczenia na testy, bo mnie się nie udaje :P
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 07 Lutego 2016, 23:18:01
A co byście powiedzieli na scenerię w wersji Czeskiej? W sensie, czeska SBLka, czeskie przejazdy, czeskie... wszystko?
Jakby były odpowiednie elementy zrobione nie widze problemu zrobić w jednej części scenerii odwzorowanie przejścia granicznego na czeską sieć. Z tym że to wymaga pewnej ilości nowych elementów (semafory, sieć trakcyjna, wskaźniki itp.) z czeskiej części.
A przy okazji kilka screenów, zmienione otoczenie jednego miejsca, dodana wstepnie część miasta, nowa stacja na jednym z końców, (odwzorowana na pewnej realnej stacji, ciekawe czy ktoś zgadnie której :P), grupa postojowa itp.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Lutego 2016, 23:31:07
Co wygram, jak powiem że to Rzepin? :D

EDIT: Przegrałem :<
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 08 Lutego 2016, 18:07:57
A co byście powiedzieli na scenerię w wersji Czeskiej? W sensie, czeska SBLka, czeskie przejazdy, czeskie... wszystko?
If you need any help in this case tell me. Maybe, it would be good to make Czech-Polish border on scenery and in Czech part of scenery put 22 kV 50 Hz voltage. Than we can simulate AC/DC locomotives or changing one system locomotives in station with traction systems intercourse.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 12 Lutego 2016, 14:06:43
Z ostatnich wiadomości to brakuje ostatniej stacji na jednym z końców, no i poprawki torów - jeśli będą konieczne - i będzie można powiedzieć że układanie torów jest już skończone. Dodatkowo taśma z przejazdu trasą, bez zatrzymania na pośrednich stacjach, więc to jest minimalny czas jazdy w jedną stronę, oczywiście w zależności od większej ilości postojów i dodanych ograniczeniach będzie on trochę większy, oraz screen całości trasy z 3ds'a.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 12 Lutego 2016, 14:23:55
Dalej mam dziwne wrażenie, że ta podsypka jest strasznie wysoko.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 12 Lutego 2016, 14:30:34
Na trasie mam profil podsypki 6-9-9 (0.6 0.9 0.9) , na stacjach standardowy maszynowy 0.2 0.5 1.1 (używany na większości tras w maszynie). Może dlatego wydaje się to za wysoko.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 12 Lutego 2016, 14:32:26
A przy okazji kilka screenów, zmienione otoczenie jednego miejsca, dodana wstepnie część miasta, nowa stacja na jednym z końców, (odwzorowana na pewnej realnej stacji, ciekawe czy ktoś zgadnie której :P), grupa postojowa itp.
Przypomina Katowice.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 12 Lutego 2016, 17:56:32
Łukasz, przejechałem się i przyjrzałem jeszcze raz. Faktycznie mi się tylko wydawało ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 12 Lutego 2016, 20:23:21
Przypomina Katowice.
Tak dokładnie ;) Z powodu braku pomysłu na wymyślenie nowego układu wykorzystałem tamtą stację, dodatkowo opierając się na zdjęciach satelitarnych, więc sceneria w tamtym miejscu jest akurat realna, jesli chodzi o układ torów i semaforów.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 12 Lutego 2016, 21:22:22
Robiłeś to wstępnie pod L91 czy taki trening 3DSa i jakoś samo tak wyszło? :) Czy dalej kontynuujesz postępy nad L91?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 12 Lutego 2016, 21:50:13
To jest zupełnie oddzielny projekt, mniej więcej samo wyszło, głównie jako test otoczenia, bo torów już tyle wstawiłem że już sam nie wiem... ;) L91 jak na razie leży w takim stanie jakim była jakiś czas temu (tory, tory i jescze raz tory :P i troche innych rzeczy, otoczenia dużo nie ma, żeby nie powiedzieć żadne), nie mówię, jest szansa że wrócę do tego, ale to wymaga też współpracy osób trzecich, które by fotogafowały obiekty charakterystycznie z linii - tam gdzie ja nie będę jeździł - a z tym bywa różnie.

EDIT: pytanie zagadka dla osób zorientowanych: jakie trzeba dodać eventy na tory żeby AI wstępnie się nie gubiło? Chodzi mi głównie o podstawową konfigurację. Czy oprócz _sem_info, _s1 (wygaszanie semafora), konfiguracja SBL żeby się wygaszała oraz poprawnie działała, (opcjonalnego _shp przed większością semaforów, to bardziej dla użytkowników), czy coś trzeba jeszcze dodać? Po to żeby sceneria była wstępnie przygotowana na tyle żeby ktoś mógł na niej juz napisac misje?


Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2016, 00:56:31
Na pewno event związany ze wskaźnikami w4 stopinfo.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2016, 01:03:41
U siebie w Mostach praktykuję to, że przed każdym semaforem mam tor o nazwie xxxx_tabor gdzie można wstawić tabor (ułatwienie przy tworzeniu scenariuszy), ponadto zrobienie przejazdów, przypisanie tarcz ostrzegawczych do semaforów (wraz z ich automatycznym wygaszaniem).
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Lutego 2016, 01:14:28
Ra nadaje odcinkowi przy semaforze nazwę semafora. Też dobry pomysł. A tak ogólnie to wszystkie tory powinny mieć unikalne nazwy pod przypisywanie zdarzeń scenariuszy.
Czyli dla przejezdności priorytetowo wyglądałoby to tak:
1. Unikalne nazwy dla wszystkich torów. Optymalnie z sensem jak numeracja torów stacyjnych.
2. Przypisanie wszystkich sygnałów i wskaźników aktywnych. Wygaszanie semaforów. Prędkości szlakowe/ograniczenia albo wskaźnikami albo prędkościami w torze. Preferowane rozwiązanie pierwsze ale niekompatybilne wstecz.
3. Bajerki dekoracyjne, czyli przejazdy, shp.
4. Bajery pod zaawansowane skrypty. Izolacja głowic, torów.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 03 Marca 2016, 00:48:12
Jeszcze jedno pytanie, czy można używać SBL trzynastawną na szlaku z prędkością 160km/h, z odpowiednimi odstępami dla tej prędkości, czy dla V 160km/h jest zawsze wymagana SBL czteronastawna?
Poza tym kilka screen'ów z trasy.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 05 Marca 2016, 14:24:36
Nie, gdyż dla 160 km/h drogę hamowania przyjmuje się 1600 m, a z kolei jako maksymalną odległość między dwoma semaforami SBL przyjmuje się 1500 m. Poza tym 3-stawna SBL nigdy nie była w Polsce zastosowana na linii z Vmax>120 km/h.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 05 Marca 2016, 14:47:13
Tylko na tej scenerii stosuję odległość dla SBL przy 160km/h wynoszącą minimalnie 1300m (zgodnie z wytycznymi Ie-4 z dnia 14 stycznia 2014 (chyba obecnie obowiązująca?), gdzie dla prędkości 141-160km/h stosuje się 1300m). Więc odległość między samymi semaforami nie przekracza 1500m. No nic, może przy okazji konfiguracji SBL powinieniam te semafory na inne.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Marca 2016, 15:10:11
Nie, gdyż dla 160 km/h drogę hamowania przyjmuje się 1600 m, a z kolei jako maksymalną odległość między dwoma semaforami SBL przyjmuje się 1500 m. Poza tym 3-stawna SBL nigdy nie była w Polsce zastosowana na linii z Vmax>120 km/h.
Skąd te 1500 metrów?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 05 Marca 2016, 18:01:02
Tak był w opisach trzystawnej, siłą rzeczy dość starych, że jeśli semafor blokady trzystawnej jest w odległości większej niż 1500 m to trzeba dawać tarczę ostrzegawczą.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Cookie w 08 Marca 2016, 16:10:13
Sceneria bez nazwy, po prostu nie mam pomysłu teraz...
Może Śląsk Fikcyjny? Lub coś takiego. W symulatorze jest połowa Polski ale nie ma Śląska, Małopolski, i ogólnie tych rejonów. Więc taka "Zmiana, odskocznia" by się przydała.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 08 Marca 2016, 20:20:45
Akurat kwestia nazwy w tym momencie nie jest pilna. Część Śląska będzie na tej scenerii w postaci jednej ze stacji, której układ torów jest odwzorowaniem stacji Katowice. Małopolska teoretycznie częściowo jest, jeżeli chodzi o tory Kraków - prawie Przemyśl, patrz temat z linią 91, z działu na warsztacie, starszy mój projekt, ale jego przyszłość nie jest pewna.
A odnośnie wiadomości z tego tematu, to brakuje około 3 miejsc z terenów miejskich do zrobienia i można powiedzieć że otoczenie na scenerii jest wszędzie, nie ma miejsc z pustynią. Otoczenie nie jest oczywiście skończone w 100%, ale już wygląda całkiem dobrze.

EDIT: kilka nowych (chyba) screenów z trasy
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: SKP w 02 Kwietnia 2016, 00:27:13
Przejście trawa - jezioro bardzo często wygląda w MaSzynie dość miernie. Proponuję (o ile i tak nie zamierzałeś tego zrobić), żebyś rozważył posadzenie na granicy gęstej roślinności (imitującej szuwary).
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Kwietnia 2016, 01:11:12
Na Całkowo zrobiłem przejście żwirek-trawa. Jakby zmapować staranniej niż ja to uczyniłem, efekt mógłby być znośny. Swoje szuwary oczywiście też chętnie ujrzę. :)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 03 Kwietnia 2016, 19:27:51
Po pierwsze to texture wody sie robi w maxie jako 50% opacity i wyglada to naturalnie, widac dno i jest efekt wody. Szuwary tez sa wskazane bo oddziela chamskie przejscie wody i trawy.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 14 Kwietnia 2016, 23:31:38
Wrzucam tutaj paczkę to testowania, dość wstepnego testowania całości, ale bardziej szczegółowego testowania układu torowego (sens, zgodnośc z przepisami itp.). Była wrzucona wczesniejsza wersja do beta, ale uznałem, że tutaj też może się pojawić, bo czemu nie. Teoretycznie im szybciej znajdzie się błędu teoretycznie szybciej się ją skończy... Dopiero po stwierdzeniu że układ torowy jest ok (sens, zgodnośc itp.) ruszę cokolwiek więcej (konfiguracja SBL, semafory itp.). Poza tym wszedlkie uwagi też mogą byc.

Zaznaczam, że oczywiście sceneria jest cały czas w trakcie tworzenia, dlatego o pewnych błędach mogę wiedzieć, a o pewnych nie.

Link: 
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Kwietnia 2016, 23:42:22
Dobra, a teraz na poważnie. Ode mnie opinię znasz. Kwestia dorobienia trakcji i słupów do obecnych wymagań.
Pozostaje też rozwiązać zagadnienie otoczenia, ale mam w tej kwestii pewien fajny pomysł, także o FPS i wykorzystanie terenu nie ma co się martwić. Tyle ode mnie :)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 16 Kwietnia 2016, 17:00:20
Ruszyłem ten temat i "zatrudniłem" SU46 z dedykowanym składem dając jej czasem ognia jadąc do 120 km/h. Ale do rzeczy: w związku z tym, że
Cytuj
wszedlkie uwagi też mogą byc
po przejechaniu trasy mam spostrzeżenia (oczywiście wiele to dla Ciebie @dymus "oczywista oczywistość"), no ale niejako w kolejności "na żywioł" spisałem:

1. zarys trasy jest BARDZO OK
2. stacja początkowa przypomina mi KATOWICE i bardzo mi się to podoba
3. bramki z koszami semaforowymi - do poprawy (powinny być kratownicowe)
4. zastosowałeś bramki stalowe - to atut tej scenerii
5. drzewa i krzewy nie wchodzą w skrajnię i są odpowiednio oddalone - to atut tej scenerii
6. może warto pomyśleć o rowach?
7. spadki i łuki TO WIELKI ATUT TEJ SCENERII
8. linia jest na 100 - 160 i podsypka musi być (!)
9. w jednym przypadku słup trakcyjny stał w osi toru
10. zastosowałeś co jakiś czas słupy kratownicowe nowego typu - to atut tej scenerii
11. nie sprawdzałem ustawień semaforów
12. przekopy, za którymi są pola i ukształtowanie terenu bardzo urealniają scenerię - to wielki PLUS
13. półbramki są OK - oby więcej takich!
14. świerki i inny drzewostan jest klimatyczny i jest OK
15. słupy trakcyjne w peronie to BŁĄD i nie mogą być przy krawędzi
16. teren jest bardzo OK
17. dla 160 km/h międzytorze powinno mieć 4 m pomiędzy osiami sąsiadujących torów (do weryfikacji)
18. wiadukty blachownicowe nad linią główną (dół ok, ale góra nie-ok) - na górze pomiędzy przęsłami powinna być "dylina" z desek lub przerwa na wylot
19. linia jest ciekawa i można tam "przyłożyć" np. na EP09
20. jeśli będą dobre scn na tej linii to będzie dobra technicznie i szybka trasa!
21. ekrany dźwiękochłonne na koniec trasy to ciekawa niespodzianka, ale i realizm
22. na tą chwilę (po jednorazowym przejechaniu trasy) nie zauważyłem rażących błędów w układach torowych szczególnie na głowicach rozjazdowych - nie ma ciasnych rozjazdów i nienaturalnych łuków...
23. proponuję w sygnalizacji zastosować również semafory z paskami

Jestem ogólnie pod wrażeniem tej trasy! 

Jestem pewien, że ta trasa będzie konkurować z DRAWINOWEM, bo ma duży ROZMACH!


  Dodano: 17 Kwietnia 2016, 12:38:01
Część Śląska będzie na tej scenerii w postaci jednej ze stacji, której układ torów jest odwzorowaniem stacji Katowice.

Nawiązując do Twojego zdania w cytacie powyżej to nie wiem, gdzie ja miałem wcześniej oczy pisząc:
Cytat: Jaco
2. stacja początkowa przypomina mi KATOWICE i bardzo mi się to podoba

Niemniej jednak, przeoczając Twoją informację pomysł Katowic jest świetny. Przydała by się jednak inna wieża na peronie... Dodam, że w pewnym momencie na początku trasy mijając wagonownię na Zawodziu (po prawej) i później perony przypominające Katowice Szopienice Południowe emocje zaczęły rosnąć...
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 17 Kwietnia 2016, 12:54:00
Uchylę bardziej rąbek tajemnicy, czym autor nas jeszcze może zaskoczyć. Schemat rozmieszczenia "ładowarek do trakcji" ;)
Oczywiście nie zdradzając w pełni jakie jeszcze stacje się pojawią, niemniej wrzucam to żeby potwierdzić to i owo ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 24 Maja 2016, 21:20:36
Liczba osób które testowały scnerię w tym wątku jest po prostu przerażająco "wysoka". Nie wiem gdzie tu logika, większość użytkowników chce nowe, długie scenerie, najlepiej od razu super skończone w 100%, a jak pojawia się coś co może być całkiem fajne w przyszłości to nagle do testów nikogo? Rozumiem jakbym wstawił do testów same tory, to fakt mogło by być mało atracyjnie, ale tutaj jest już wstawione coś w większym niż mniejszym stopniu zrobione. Każdy chce gotową rzecz? No dobrze ale wersję roboczą też wypadało by przetestować, szczególnie że jest co. Dzięki @Jaco który jako jedyny testował scenerię tutaj w tym wątku po tym jak została ona wrzucona na warsztat - dzięki niemu udało się ustalić pewny istotny błąd, bardzo prosty błąd - ale nie wydaje mi się żeby ktoś go nie zauważył jeżeli już uruchomił scenerię, rozumiem że nikt nie zauważył że na dużym odcinku torów brakuje podsypki i pomyślał, że jest to normalne?
Pomijam 3 osoby które zaoferowały mi jakaś pomoc przy dalszych pracach, ale są to osoby z rangą, wiec trochę bardziej było wiadomo, że bedzie można na nie w jakimś stopniu liczyć.
Żeby nie było pustego posta dwa screeny, bo czemu nie.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Maja 2016, 21:30:42
Jak nie udostępnisz maxa, żeby mogli żulić na sceneriach do TD2, to nikt Ci tego nie przetestuje poza mną i @Jaco. Przykro mi :<
<gucioburza za 5... 4... 3... 2... 1...>
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: goofy212 w 24 Maja 2016, 23:05:24
Według mnie sceneria przebije Drawiniowo. Jutro przejadę drugi raz i przyjrzę się dokładniej. Chyba wszystkie zalety wypisał @Jaco, ale ja zauważyłem, że kilka słupów (SBL i trakcyjnych) jest w skrajni. Na pewno mi brakuje pasów przy semaforach, SHP i innych drobnych rzeczy, typu wskaźniki. Mam wrażenie, że w kilku miejscach tory są ciasno. Bardzo dobre szlakowe, zachowane profile, krzywe przejściowe. Bardzo fajne lasy i otoczenie, które wygląda ciekawie. Drzewa i otoczenie (te, które istnieje) są bardzo dobrym ilostanie i nie są "przesadzone", wystarczą w zupełności. Trzeba będzie poprawić trawę na podsyp na torowisku. Dobra rzeźba terenu, bo trzeba pokręcić nastawnikiem, a to daje duży plus dla scenerii. Jak na etap tworzenia, to jest bardzo dobra sytuacja i bardzo dobrze się zapowiada. Czekam na dalsze poprawki/dodatki do testowania.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 24 Maja 2016, 23:31:43
Na czas testów polecam sobie przenieść tekstury @Benka z folderu textures/tory/1435  (wszystkie 10 tekstur tpd-455-1.tga - tpd-469-5.tga) i wrzucić je do folderu textures/1435mm. Chodzi o to że ja mam je, sam nie wiem dlaczego w innym miejscu, i z tego folderu jest ścieżka do pliku scm. Dlatego nie wyświetla poprawnie tych tekstur (znaczy się wyświetla je dobrze, ale tylko u mnie). Po przeniesieniu ich w tamto miejsce będzie to się poprawnie wyświetlało. A same wpisy poprawię przy następnej wersji którą wrzucę. Więc wtedy nie będzie problemów (i będzie można sobie usunąć tekstury z niepotrzebnego miejsca).
Jak ktoś nie ma tych tekstur to tutaj jest Link (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24067.0.html)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Maja 2016, 23:34:17
Było kilka paczek tekstur Benka różniących się strukturą. Sam w niektórych paczkach mam te pliki trzykrotnie w różnych miejscach. Sam Benek to zmieniał zdaje się a potem Ra dał jeszcze gdzie indziej.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: firleju w 25 Maja 2016, 07:43:56
A mamy już opracowany standard katalogów? Może to będzie pomysł na 16.08
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 24 Czerwca 2016, 15:11:36
Przebudowany fragment, w skrócie głównie zwiększenie promienia łuku dzięki czemu jest o kilka kilometrów więcej szlaku z geometrią pod 160km/h. Plus zmiana terenu - główny powód dlaczego w ogóle poszło pod przebudowę - który w tym miejscu był dość średnio zrobiony.
Pewnie za jakiś czas wrzucę aktualizację, bo kilka rzeczy się pozmieniało.

EDIT: parę screenów z prac nad miastem plus screen z tego ile jest sieci - góra porównanie gdzie są tory, na dole gdzie jest sieć (sieć wstawiona prowizorycznie, oprócz stacji, całość sieci raczej czeka na jej nową wersję - ale układ jej ułożenia na łukach będzie można raczej zostawić).
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 11 Lipca 2016, 13:14:50
Wszystko pięknie ładnie ale betonowy fundament ekranów akustycznych powinien być na dole, nie na górze ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 24 Lipca 2016, 11:59:22
Trochę nowsza wersja trasy do testów, razem z prowizorycznie rozpisanym przebiegiem dla naszego pociągu, dlatego proszę nie zwracać na to aż takiej szczególnej uwagi. Sieć trakcyjna głównie jako dekoracja, czeka na nową wersję. Trasa wymaga posiadania torów z tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24067.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24067.0.html)  tamte 10 tekstur .tga należy umieścić w folderze textures/1435mm - wymagane jest ich ręczne przeniesienie do tego folderu po pobraniu paczki.

Żeby rozpocząć należy nacisnąć shift+1. Pojazd do prowadzenia to EP09-005 (pierwszy na liście), reszta taboru to dekoracja.
Link:
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: goofy212 w 24 Lipca 2016, 20:32:06
Co do samej scenerii to raczej wszystko dobrze. Fajnie, że jest dłuższy odcinek z 160km/h. W kilku miejscach mam wrażenie, że TOPy są w zbyt małej odległości od przejazdu, ale to tylko może być moje wrażenie . Ja osobiście zmienił bym tekstury ekranów dźwiękochłonnych, ale to tylko kwestia gustu. Co do samego przejazdu dodać jakieś rozmowy przez radio telefon jakieś eventy i mamy fajną misję.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Lipca 2016, 09:04:15
Zjadło mi posta wczoraj, a coś tam naznajdowałem. Te tekstury, których brakuje są w paczce w tory/1435/. Proszę powszywaj nasypy w siatkę terenu. I tak cały teren wymaga przemapowania i przeliczenia normalnych. W jakim maksie go robisz? Siatkę przed eksportem masz na trójkątach czy na quadach? Mam kilka pomysłów jak generować kilka form terenu, ale chyba tylko przy quadowej siatce by to znośnie działało. Jak będę w domu, to podrzucę errors z repo.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 02 Sierpnia 2016, 20:53:30
[...]W kilku miejscach mam wrażenie, że TOPy są w zbyt małej odległości od przejazdu, ale to tylko może być moje wrażenie .[...]
Ogólnie pilnowałem żeby odległości się zgadzały, więc bardzo możliwe że to jest tylko takie wrażenie :)
Cytuj
Ja osobiście zmienił bym tekstury ekranów dźwiękochłonnych, ale to tylko kwestia gustu.
Hmm jest jakaś inna tekstura na ekrany? Jeźeli byłaby to moge zmienić, ale na razie zostaje ta co jest.
Cytuj
Co do samego przejazdu dodać jakieś rozmowy przez radio telefon jakieś eventy i mamy fajną misję.
Jak na razie to była prowizoryczna misja, tak żeby jak najwięcej osób chciało ją przejechać, no ale chyba nie wpłynęło to na ilość osób testujących... Jak będzie skończona to na pewono pojawią się dopracowane służby do przejechania :)
Cytuj
Te tekstury, których brakuje są w paczce w tory/1435
Wiem, będzie poprawione w nastepnej wersji.
Cytuj
W jakim maksie go robisz? Siatkę przed eksportem masz na trójkątach czy na quadach?
Max 9, siatka przed eksportem jest ogólnie na trójkątach, wstępnie teren pod torami jest jako płaski nasyp. Później cięty i przerabiany. Więc przy eksporcie może być w większości trójkąty, ale mogą się znaleźć też inne formy ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Sierpnia 2016, 09:49:53
Przy eksporcie to wszystko się na trójkąty przekształci, bo tak działa skrypt i tylko taką siatkę silnik maszyny łyknie. ;)
Jakbyś miał w maksie siatkę na quadach, to wszystkie narzędzia w rodzaju loop/connect/insert/bevel by działały jak złoto i w kilka minut byśmy śliczne rowy wygenerowali.
Nasyp musi być w siatkę wszyty wszędzie, bo bez tego ani max, ani rainsted, nie uśrednią normalnych na załamaniu.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 03 Sierpnia 2016, 13:09:20
A co z triangle_strip? Widac w niektorych *.inc, gdzie sa np. 4 wierzcholki i MaSzyna lyka.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Sierpnia 2016, 13:17:40
Hmm, nie zastanawiałem się nigdy nad tym. W locie robi triangulację? Nie doceniałem naszego silnika. :P Tylko jeszcze jak to wyeksportować i potem zaimportować by były czworokąty?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 03 Sierpnia 2016, 13:30:54
Stelus, od strony kodu MaSzyny, to nie wiem co robi. Zobacz scenery.doc i ten lakoniczny rysunek :) a takze te inc o ktorych wspomnialem. Tam jeszcze jest triangle_fan. Import/eksport to osobny problem.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Dariuszek w 03 Sierpnia 2016, 16:01:40
A jak modelujecie w Maxie, to niby nie trójkątami? ;) To też są trójkąty, tylko, że max domyślnie ma wyłączone wyswietlanie tego, ale można przełączyć.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 03 Sierpnia 2016, 21:46:14
1) Mam nadzieję, że scenerię masz podzieloną na Layery terenu/torów/zieleni itd.?
2) Proponuję nieco ogarnąć perony (pierwsza stacja, kolejne też). Jak nie robisz ich jako drogę to chociaż nieco lepsze tekstury im dać ;) Jakieś śmietniki, ławki, latarnie?

Jednym słowem - wow. Ja tam widzę ponad ponad godzinne scenariusze z wielkimi możliwościami. Widać, że wymaga jeszcze sporo pracy (otoczenie, SRK), ale jest świetnie.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Sierpnia 2016, 09:47:28
A jak modelujecie w Maxie, to niby nie trójkątami? ;) To też są trójkąty, tylko, że max domyślnie ma wyłączone wyswietlanie tego, ale można przełączyć.
No niekoniecznie. Znaczy się można podzielić jawnie, tworząc krawędź między wszystkimi wierzchołkami. Jak tego nie zrobimy, to podział jest robiony automatycznie, co z jednej strony może generować skaszanioną topologię przy podziale ngonów (w którą stronę da przekątną prostokąta też ma niekiedy znaczenie), a z drugiej pozwala na używanie narzędzi bazujących na podziale krawędzi, wymagających względnie prostokątnej siatki do poprawnego działania.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 04 Sierpnia 2016, 23:08:43
1) Mam nadzieję, że scenerię masz podzieloną na Layery terenu/torów/zieleni itd.?
Oczywiście ze tak ;)
2) Proponuję nieco ogarnąć perony (pierwsza stacja, kolejne też). Jak nie robisz ich jako drogę to chociaż nieco lepsze tekstury im dać ;) Jakieś śmietniki, ławki, latarnie?
Postaram się coś pozmieniać do natępnej wersji, z tym że to co teraz prezentuje to jest dość wczesna wersja - przynajmniej w kwestii detali - dużo drobiazgów jeszcze dojdzie, latarnie, ławki itp. itd. Tak naprawdę duużo rzeczy jeszcze trzeba dodać i zdjaję sobie z tego sprawę (czy to w ogólnym otoczeniu czy szczegółach).

EDIT: minął miesiąc od wstawienia tutaj kolejnej wersji. 4 osoby zadały sobie trud żeby napisać cokolwiek i bardzo mi miło z tego powodu, naprawdę. Szkoda tylko że tak mało, rozumiem reszta czeka na wersję gotową w 100%? Nie ma żadnych sugestii i uwag odnośnie tego co jest? Nie wie co napisać? Czeka na kilka scenariuszy? Na skończoną sieć w 100%? Rozumiem że napisana prowizoryczna misja nie powiększyła ilosci osób testujących, albo chociaż mogących cokolwiek napisać (uwagi, sugestie), lub tych które się po prostu przejechały (po to ta misja była zrobiona) i chciały napisać cokolwiek.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 27 Sierpnia 2016, 17:49:21

Błędów jest mało, jedzie się całkiem przyjemnie, a po dopracowaniu otoczenia może być jeszcze lepiej.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Sierpnia 2016, 18:17:10
Wiejskie/pole.inc bym wyśrodkował. Znaczy się zrobił klona jak nie chce ci się przeliczać wpisów dla Całkowa. Wstawiałem je w notatniku i z pivotem w narożniku było mi łatwiej, ale w maksie z pivotem w środku będzie lepiej. Można dać rotację po trzech osiach i mocno jakoś na lekko pochyłym by wyglądało. No ale kto obsiewa ostro pochyły teren?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 28 Sierpnia 2016, 08:20:31
Dymus, po twoim apelu, postanowiłem pochylić się do twojej prośby, ściągnąłem scenerie, sprawdziłem to co kiedyś, czyli duplikaty i nic się nie zmieniło.
1748 tree.inc
97 grass.inc
2 pozostałe inc
3 triangle
Myślałem, że po tak długim czasie to poprawisz, tym bardziej po tym ostatnim apelu. Tak więc, jeśli w przyszłości wystawisz nową wersję scenerii i nic nie wspomnisz o usunięciu powyższego, będę uważał, że się nic nie zmieniło.Wobec tego, ja już jako tester odpadam, aby nie tracić swojego czasu.

Przykład podwójnego wpisu, gdzie jeden z wpisów będzie traktowany jako duplikat:
include;tree.inc;l61_plants/drzewo1024p;10013.3;-18.5826;3362.08;0.0;6;3;end //Plants
include;tree.inc;l61_plants/drzewo1024r;10013.3;-18.5826;3362.08;0.0;5;3;end //Plants
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 28 Sierpnia 2016, 09:27:46
Przejechałem scenerię dokonując oględzin pod kątem tworzenia scenariuszy. I tak:
Mógłbym się podjąć przygotowania scenariuszy ale do tego potrzebny będzie finalny układ torowy, sieć trakcyjna (lub informacja które tory będą miały drut), oraz ogólne założenie dekoracji (gdzie będą duże miasta, czy gdzieś będzie elektrownia, czy kopalnia, czy jakiś inny zakład, i tak dalej).
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 05 Września 2016, 20:41:44
.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 10 Września 2016, 12:01:36
Nowa jednotorowa linia w scenerii.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 10 Września 2016, 13:30:59
Super klimat :) Przypomina mi Zakopiankę. Proponuję na jej końcu zrobić stację czołową, coś na wzór właśnie Zakopanego.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 11 Września 2016, 00:27:29
@dymus: zaskakujesz pozytywnie:) Podaj link to potestuję tę linię bardzo chętnie. 
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: art72 w 24 Września 2016, 16:52:51
Dzień dobry :)

postanowiłem i ja przyłączyć się do zacnego grona testatorów Twojej trasy.

Jestem pod wrażeniem. Musiałeś włożyć mnóstwo wysiłku, żeby przybrała ona końcowy, imponujący kształt. Rispekt.

Uwagi do Twojej pracy pozwoliłem sobie podzielić na 4 grupy: plusy, defekty, niedoróbki związane z wersją rozwojową (development version) i wątpliwości.

{+}

{-}

{cechy związane z rozwojowością trasy}


{?}
jedyna moja wątpliwość ma związek ze słupami sieci trakcyjnej. Mianowicie, czy nie stoją one zbyt blisko torowiska? W trakcie jazdy miałem wrażenie nieomal "ocierania się" o betonowe i stalowe elementy podtrzymujące druty z prądem. Po naciśnięciu klawisza F4 widok z zewnętrza prezentował się jak najbardziej poprawnie, jest spory odstęp miedzy składem a słupami.

Sądzę, że (po opublikowaniu) będzie to nie tylko moja ulubiona trasa :)

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Września 2016, 18:48:17
Cytuj
jedyna moja wątpliwość ma związek ze słupami sieci trakcyjnej. Mianowicie, czy nie stoją one zbyt blisko torowiska? W trakcie jazdy miałem wrażenie nieomal "ocierania się" o betonowe i stalowe elementy podtrzymujące druty z prądem. Po naciśnięciu klawisza F4 widok z zewnętrza prezentował się jak najbardziej poprawnie, jest spory odstęp miedzy składem a słupami.
Sieć jest tymczasowa. Wyjdzie nowa trzymająca wymiary - problem zniknie.
Cytuj
w pewnym momencie las po prawej został przecięty na pół błękitem nieba o kilkumilimetrowej wysokości
  @Dymus musisz podzielić las na mniejsze trójkąty.

Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 15 Października 2016, 10:24:27
Tak z ciekawości zapytam jak pracę nad trasą?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 15 Października 2016, 15:43:19
Nikt nie testuje to prace stoją.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: Finder w 15 Października 2016, 16:23:15
Co znaczy nikt nie testuje. Wersja do ściągnięcia jest z lipca, a od tamtego czas już kilka uwag na forum zostało wymienione, także autor powinien udostępnić nową wersję z poprawkami. Ile można testować jedną rzecz ? Nie piszę tego ze złym nastawieniem do autora czy innych użytkowników, ale chociaż co miesiąc niech wychodzi nowa wersja i wtedy sprawdzamy, co trzeba jeszcze poprawić.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 15 Października 2016, 19:11:20
[...]także autor powinien udostępnić nową wersję z poprawkami. Ile można testować jedną rzecz[...]

To akurat jest w gestii i osobistą decyzją autora. Równie dobrze może wystawić gotową paczkę do działu "Betatesty". Takie nastawienie powoduje niestety efekt odwrotny do zamierzonego. Wierz mi, znam autora tej scenerii dosyć dobrze. ;)

Nie piszę tego ze złym nastawieniem do autora czy innych użytkowników, ale chociaż co miesiąc niech wychodzi nowa wersja i wtedy sprawdzamy, co trzeba jeszcze poprawić.

To też zależy od prywatnego czasu autora. Z założenia, ja przynajmniej co miesiąc powinienem nowe tekstury puszczać. Czemu tego nie robię? Bo mam jeszcze inne sprawy o które troszczę się bardziej. O ile dobrze wiem, autor również. Nie wypowiadając się wprost za niego dlaczego tak a nie inaczej, po prostu "sieniedałosie".

Co znaczy nikt nie testuje.

To znaczy, że więcej osób pobrało paczkę "dla idei nowej rzeczy", niż się wypowiada co jest dobrze a co źle, a już cudem by było, gdyby oferowali pomoc w tym czy tamtym. Wniosek? Cierpliwości...
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 15 Października 2016, 19:30:13
@ST44 ale nie możesz też powiedzieć, że nikt nie testuje, bo defakto paczka została przetestowana i zostały opisane błędy.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 15 Października 2016, 19:47:58
Dlatego delikatnie przyciskam @Łukasza o poprawki. Ostatnio bawił się z jedną stacją, którą owinę mgłą tajemniczości, ale nie wiadomo czy trafi do scenerii czy też nie. Jak na razie, cierpliwości.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 17 Października 2016, 14:34:31
Tak z ciekawości zapytam jak pracę nad trasą?
Doszedł kolejny odcinek (około 30km chyba?). Kilka zmian w otoczeniu, nowe dodane, przebudowana całkowicie jedna stacja ze starego odcinka.

Co znaczy nikt nie testuje.
Przyjęło się że jeśli ktoś się przejechał i nic nie napisał to tylko się przejechał, natomiast jeśli by przejechał i jakieś uwagi napisał, to wtedy testował.

[...]także autor powinien udostępnić nową wersję z poprawkami.[...]
Kiedy i w jakim stanie udostępnie zależy od bardzo wielu czynników.

EDIT Może i coś się pozmieniało w ostatnim czasie...
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 07 Maja 2017, 19:19:46
Szykuje się może wydanie kolejnej wersji? Z chęcią bym przetestował.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 07 Maja 2017, 20:18:06
Jakąś paczkę wstawię pewnie, tylko nie wiem kiedy, czy teraz w dość najbliższym czasie, czy poczekać jeszcze i może dodać więcej rzeczy.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Maja 2017, 00:21:00
Postaram się w najbliższym czasie opisać dokładnie taśmę z jazdy.
Uwagi będę nanosił na podstawie wskazań licznika.
Na wstępie. Km 20 jazdy - semafor sbl wpada do kabiny, parę km potem nieczynny ToP.
Km 33 jazdy. Wiatraki wiszą w powietrzu bez słupów. Mam odczuwalny duży spadek fps.
Na razie nie mogę za dużo rzec, gdyż po jakichś 35 km jazdy przerwałem jazdę, ale wstępnie sceneria godna pochwały.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 08 Maja 2017, 00:40:37
@EU40 jeśli dobrze widzę, to pewne rzeczy które opisałeś zostały poprawione, więc ich nie będzie.
Co do taśmy, to powiem tylko tyle, że tak będzie ona wyglądać z przejazdu całej linii. Jazda na EP09, 153 km jazdy.  http://eu07.pl/userfiles/5636/priv-201705031553tasma_scnBN.jpg
Cytuj
Na razie nie mogę za dużo rzec, gdyż po jakichś 35 km jazdy przerwałem jazdę, ale wstępnie sceneria godna pochwały.
W sumie po 35 km to jeszcze nie widziałeś wszystkiego :P
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 08 Maja 2017, 01:05:52
Zawsze możesz dorzucić coś z obiektów stąd:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20708.0.html

Z tego co pamiętam to bank urywał głowę prostotą i widokiem ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Maja 2017, 08:26:07
Jeszcze małe uwagi: wskaźniki W24 są przeźroczyste, brak wskaźników obowiązujących prędkości.
Na szczęście opcja F1 w c++ umożliwia nam informację na temat prędkości szlakowych.
Testowałem tylko 35 km, ale to nie znaczy że się znudziłem jazdą. Po prostu zbyt późno zauważyłem wątek (nie wiem dlaczego dopiero teraz rzucił mi się w oczy) i znużony snem zakończyłem służbę.
-----------------------------------------------------------------
Dzisiejsza jazda na pociagu PIELGRZYM (EP07-330 + 14 WL oraz 1 Z1).
-km 45; nastawnia ustawiona bokiem do szlaku;
-od km 48; sosny mają gigantyczne igły;
-km 53; jazda na bok, przy głowicy wyjazdowej lewa iglica przylega do opornicy, gdy tymczasem prawa przylega do opornicy; lewa iglica przestawia się pod wpływem najechania zestawu kołowego w położenie ,,-";
-km 71, zauważyłem że semafory na sąsiednim torze, wyświetlają sygnały (tutaj przekroczyłem sugerowaną 100km/h ;P);
- km 93 zostaję zatrzymany sygnałem S1; podczas postoju zauważyłem że wszystkie semafory są oznaczone literą A;
Po długim postoju i brakiem podania semafora, przestawiłem sobie rozjazd i pojechałem lewym jakieś 2 posterunki zapowiadawcze..
-km 131 jadąc po torze lewym zauważyłem na sąsiednim torze sbl na S2, przy zajętym odcinku przez tabor.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Tadek40 w 13 Maja 2017, 16:22:28
Wiecie co się stało że nie można ściągnąć. Bo chciałem sobie przetestowac tą scenerię ale nie ma downloadu. Pozdrawiam. ;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 13 Maja 2017, 17:08:26
Jak nie można jak można. Link sprawdziłem, działa. Stara wersja z lipca 2016.

Cytuj
Trochę nowsza wersja trasy do testów, razem z prowizorycznie rozpisanym przebiegiem dla naszego pociągu, dlatego proszę nie zwracać na to aż takiej szczególnej uwagi. Sieć trakcyjna głównie jako dekoracja, czeka na nową wersję. Trasa wymaga posiadania torów z tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24067.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24067.0.html)  tamte 10 tekstur .tga należy umieścić w folderze textures/1435mm - wymagane jest ich ręczne przeniesienie do tego folderu po pobraniu paczki.

Żeby rozpocząć należy nacisnąć shift+1. Pojazd do prowadzenia to EP09-005 (pierwszy na liście), reszta taboru to dekoracja.
Link:
(teraz pobiera się automatycznie z dropboxa)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 13 Maja 2017, 19:08:48
Ja przetestowałem i spostrzegłem następujące błędy:
-Na początku scenerii dosyć duże braki w scenerii(np.budynki, domy itp.)
-Mało wskaźników
-Dwa semafory(zdaję się, że wyjazdowe ze stacji początkowej, dokładnie nie pamiętam) o nazwie "A"
-Wiszące w powietrzu niektóre słupy sieci trakcyjnej
-Zdaję się, że jeden sygnalizator bramowy pokazujący ten sam sygnał
-Wiszące w powietrzu niektóre semafory i sygnalizatory
-Na początku trasy mało sieci trakcyjnej, ale rozumiem, że to nadejdzie z czasem:)
Więcej błędów nie znalazłem jak na razie. Co się tyczy plusów to podpisuję się pod słowami kolegów którzy się wypowiadali wyżej;)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Tadek40 w 13 Maja 2017, 19:36:33
Przepraszam. Nie zauważłem że jest download bo myślałem że nie ma bo na pierwszy post patrzyłem.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: youBy w 14 Maja 2017, 09:52:13
Z perspektywy pociągu osobowego mam takie spostrzeżenia:
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Maja 2017, 10:01:33
@Łukasz, naucz mnie w końcu wstawiać domki i całą resztę to szybciej się skończy i wyda ten projekt :)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Maja 2017, 12:31:07
Kuba a co to za problem? Wybierasz interesujące Cb współrzędne i wstawiasz obiekt za pomoca include.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 14 Maja 2017, 14:03:17
Można ustawiać edytorem SCM, tylko wysokość trzeba przeliczyć korektorem Mariusza.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 22 Maja 2017, 20:10:42
Cytuj
nieowskaźnikowane przystanki w km 107, 120, 135 i 140 – w 107 i 135 nie ma szans zatrzymać się w peronie z prędkości rozkładowej/drogowej
Będą dodane w nastepnej wersji.
Cytuj
do 44 km jakieś 4-5 postojów, później jakieś 30 km przerwy – trochę rzadko, niczym na węglówce/CMK
odniosłem wrażenie, że standardowo perony na scenerii mają 250–300 metrów
Dodam co najmniej 2 przystanki więcej (wstępnie) więc będzie, ale i tak zostanie odcinek pomiędzy gdzie nie będzie stacji, coś właśnie a'la CMK. Perony jeśli dobrze pamiętam na przystankach na 210m, na stacjach w zależności jak są w rzeczywistości, w odpowiedniku Katowic są długością... jak w Katowicach, to samo w odpowiedniku stacji Nowy Sącz i Chabówka. Plus chyba z 300m na innych stacjach. Nie wiem, może zmierzę przy następnej okazji.
Przy nastepnej wersji jest szansa na: troche aut na drogach i trochę latarni, to tak wstepnie.

EDIT. kilka nowszych screenów. Na samej trasie przybyło około 5 nowych przystanków. Plus zmiany w otoczeniu i innych. Nastepną wersję wrzuce jak zrobię teren przy nowym około 23km odcinku lekko stylizowanym na linie Chabówka - Zakopane.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: firleju w 09 Czerwca 2017, 07:01:02
Tylko tak rzucę temat, że jeśli masz przystanek to obok jest albo obiekt mostowy (najczęściej przejście pod) albo przejazd / przejście w poziomie.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 07 Sierpnia 2017, 18:58:32
.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 05 Maja 2018, 16:35:56
Screeny
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Maja 2018, 16:43:05
Blokom Roziego można porobić wersje z gładkimi bokami bez adresów. Będą lepiej wyglądać nastawiane na kupie.
Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Kermit w 05 Maja 2018, 17:25:47
(https://i.pinimg.com/originals/2d/6e/e8/2d6ee8c39c1dd4f8af6f8278127e7f47.jpg) Czemu takie pole na ostatnim skrinie, tyle ladnych texow jest przeciez. :(
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 05 Maja 2018, 18:26:42
Szacunek. Brak mi słów. Naprawdę kawał dobrej roboty zrobiłeś, powodzenia w dalszych pracach.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 05 Maja 2018, 18:31:06
Ładnie, ale ta nastawnia z Kotlarni gabarytowo trochę za duża jak na tak mały posterunek. Może wciśniesz tam tą z Krywałdu? (leży w teście)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: GOPdriver w 05 Maja 2018, 18:46:42
Co zostało do zrobienia?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 05 Maja 2018, 19:15:14
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: GOPdriver w 05 Maja 2018, 19:16:15
Układ torowy jest skończony, czy będzie dalej rozwijany?
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 05 Maja 2018, 23:16:12
Cytuj
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Po oglądnięciu screenów, na moje oko została jeszcze sieć do uzupełnienia w paru miejscach.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 06 Maja 2018, 12:09:38
@Łukasz, wrzuć może najnowszą wersję. Mam ostatnio chwilę czasu wieczorami to potestuje :)
Do której PC najlepiej wrzucić?

Jeśli nie masz nic przeciwko, to powsadzam trochę przeszkadzajek :)
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 06 Maja 2018, 18:50:07

[...]Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.
Tamta część jest jeszcze nie skończona, wiem że potrzeba to inaczej zrobić (i w innych miejscach pewnie też).
Czemu takie pole na ostatnim skrinie, tyle ladnych texow jest przeciez. :(
Takie jest na razie, może się zmieni.
Ładnie, ale ta nastawnia z Kotlarni gabarytowo trochę za duża jak na tak mały posterunek. Może wciśniesz tam tą z Krywałdu? (leży w teście)
Wiesz co, narazie zostaje taka, w zasadzie tamto miejsce w teorii obsługuje ten i bliski posterunek (przynajmniej w teorii). Poza tym jeśli dobrze kojarze na podg Starzyny też jest taka duża nastawnia, a rozjazdów stosunkowo mało, więc powidzmy zostanie ta nastawnia. Natomiast w innych miejscach gdzie żadnej nastawni na razie nie ma na pewno coś wykorzystam.
Co zostało do zrobienia?
Jeden brakujący odcienek torów, tak żeby dołączyć część 'górską', mniej więcej kika kilometrów tak zeby mogło być senswnie z układem torów. Poza tym sieć trakcyjna (wszystkie stacje, bo na razie praktycznie nie mają nic), uzupełnienie otoczenia, skończenie grupy towarowej i podg z jej wyjazdu (gdzieś w połowie scenerii), plus zrobienie otoczenia w środku scenerii w poblizu jednej stacji gdzie całkowicie jest odcinek do nowa.
Co nie zmienia faktu że jest już bliżej niż dalej do skończenia.
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Sceneriusze to jedno, ale skończenie otoczenia to druga zupełnie inna rzecz. O takich rzeczach jak znaki drogowe na razie nie myśle nawet - trochę zbyt duze detale jak na teraz.
Układ torowy jest skończony, czy będzie dalej rozwijany?
Na głównej magistrali/części (długośc ponad 140km) raczej nie będzie nic dodawane. Może tylko inny układ stacji na końcu, czy inne zakończenie, ale to końcówka. Nie ma sensu powiekszać tego na długość. Poza tym jeździ sie wystarczająco szybko i długość jest taka że nie ma sensu wydłużać tego o nie wiadomo ile.
Rozwijana będzie tylko jakaś część tak żeby połączyć odcienk 'górski' z resztą. Wtedy osiągnie się kształt całosci w literę "T", tak że spokojnie ma się trzy trasy (całość po magistrali, połowa po magistrali w jedną lub drugą część i odc. górski).
W teorii mogłoby dojść jeszcze przedłużenie części góskiej, wstepny pomysł i tory są (bo sa juz od dłużeszego czasu), kwestia pozostaje czy zrobię tam (a niby fajnie by było, bo to tylko kilkanaście km), więc to jest kwestia do przemyślenia.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 06 Maja 2018, 19:06:27
W Starzynach owszem jest duża ale za to wysoka. No i steruje rozjazdami na Koniecpol i Psary.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: firleju w 07 Maja 2018, 10:05:35
Moja propozycja jest taka, żeby zrobić samą scenerię z podstawowymi eventami (przypisanie urządzeń) i dać komuś innemu do zrobienia scenariuszy. Będzie szybciej i lepiej za pewne. Po drugie zanim to wyjdzie to może się uda zrobić jakiś normalny system opisu scenariusza tak, że nie będzie się trzeba męczyć jak teraz.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 07 Maja 2018, 10:34:14
Scenariuszy takich porzadnych i tak nie mam zamiaru pisać (oprócz ew. prostego jakby była wersja testowa) bo w pisaniu scenariuszy są tutaj lepsi ode mnie ;) I tak na razie mam w planach to co piszesz czyli podstawowe dopisanie eventów tak żeby chociaż AI widziało semafory czy inna podstawowa obsługa itp.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 09 Października 2018, 11:45:01
.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: centarail w 09 Października 2018, 14:45:05
Po wrzuceniu linku: https://www.dropbox.com/s/dl/kzxcqrvk3vnxt4v/scnbn_23072016.rar do przeglądarki żeby się pobawić w jakieś amatorskie testy tej scenerii - to się nie da gdyż wyskakuje powiadomienie takie jak w załączniku.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 09 Października 2018, 16:42:51
Nic dziwnego bo już tamtej wersji nie ma na dysku. Nie byłoby najmniejszego sensu uruchamiać tamtej wersji - zaszło tyle zmian że jest ona po prostu zupełnie nie aktualna.
Tytuł: Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Października 2018, 17:16:07
Na screenie 11 można by żaglówkę postawić. Tor w zagłębieniu bez cieku wodnego i melioracji, dolina porośnięta podmokłą roślinnością. ;)
Jak to Polska ma być, to płoty w okół każdej posesji obowiązkowo.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: dymus w 09 Października 2018, 21:39:48
Na screenie 11 jest łąka, jakby tam zbierała się woda to i tak by spływała dalej, bo jest wszędzie tam z górki, spłynęłoby do rzeki, która jest kilkanaście km dalej :P O płotach wiem, ale na razie tego nie ruszam.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: firleju w 10 Października 2018, 07:47:18
Stele. nie przesadzaj z realizmem bo nigdy nie wyjdzie.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: dymus w 13 Października 2018, 17:13:23
Jeszcze takie 3 screeny luzem.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: Sebol82 w 14 Października 2018, 11:38:01
Jest gdzieś link do aktualnej paczki? Pytam bo w międzyczasie grzebię między innymi przy sieci i może zrobię conieco, zwłaszcza, że żadne przęsło nie jest takie same. mam już trochę odłączników i nowych słupów. pora zabrać się za bramki i wysięgi.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: Union Pacific w 29 Stycznia 2019, 07:10:13
Jesli mozna to przychylam sie do pytania zadanego we wpisie powyzej.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Stycznia 2019, 14:29:43
Nie, nie ma. Nie była ona dawana na testy.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: dymus w 26 Lipca 2019, 20:54:43
Na tą chwilę nie przewiduję wrzucania paczki z trasą. Kiedy oraz w jakim stanie będzie wrzucona, nie mam zielonego pojęcia.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: Adamek365 w 04 Października 2020, 12:33:22
Hej,
Czy mogę wiedzieć jak idzie z tą scenerią, ponieważ minęło dużo czasu od ostatniego posta. Nawet gdyby była niegotowa to fajnie gdybyś wrzucił to co gotowe.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: lopolis w 19 Września 2021, 17:55:40
Dzień dobry.
Jak dla mnie projekt martwy lub wstrzymany.
Szkoda dobrze się zapowiadało.
(Tak wiem data)
Może ktoś ma pliki od sceneri bo można by było pograć (nawet w stanie w jakim jest).
Tytuł: Odp: Sceneria scnBN
Wiadomość wysłana przez: Kalikowsky w 19 Września 2021, 18:08:39
Srebrne łopaty dla Was. Autor dość jasno wyraził się w ostatnim poście jakie są plany dotyczące scenerii. Nie udostępnił on również paczki co oznacza, że nie zezwolił na jej udostępnianie. :)