Autor Wątek:  Sceneria scnBN  (Przeczytany 90109 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Marca 2016, 14:47:13 »
Tylko na tej scenerii stosuję odległość dla SBL przy 160km/h wynoszącą minimalnie 1300m (zgodnie z wytycznymi Ie-4 z dnia 14 stycznia 2014 (chyba obecnie obowiązująca?), gdzie dla prędkości 141-160km/h stosuje się 1300m). Więc odległość między samymi semaforami nie przekracza 1500m. No nic, może przy okazji konfiguracji SBL powinieniam te semafory na inne.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2016, 14:51:56 wysłana przez dymus »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #31 dnia: 05 Marca 2016, 15:10:11 »
Nie, gdyż dla 160 km/h drogę hamowania przyjmuje się 1600 m, a z kolei jako maksymalną odległość między dwoma semaforami SBL przyjmuje się 1500 m. Poza tym 3-stawna SBL nigdy nie była w Polsce zastosowana na linii z Vmax>120 km/h.
Skąd te 1500 metrów?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Marca 2016, 18:01:02 »
Tak był w opisach trzystawnej, siłą rzeczy dość starych, że jeśli semafor blokady trzystawnej jest w odległości większej niż 1500 m to trzeba dawać tarczę ostrzegawczą.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Marca 2016, 16:10:13 »
Sceneria bez nazwy, po prostu nie mam pomysłu teraz...
Może Śląsk Fikcyjny? Lub coś takiego. W symulatorze jest połowa Polski ale nie ma Śląska, Małopolski, i ogólnie tych rejonów. Więc taka "Zmiana, odskocznia" by się przydała.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Marca 2016, 20:20:45 »
Akurat kwestia nazwy w tym momencie nie jest pilna. Część Śląska będzie na tej scenerii w postaci jednej ze stacji, której układ torów jest odwzorowaniem stacji Katowice. Małopolska teoretycznie częściowo jest, jeżeli chodzi o tory Kraków - prawie Przemyśl, patrz temat z linią 91, z działu na warsztacie, starszy mój projekt, ale jego przyszłość nie jest pewna.
A odnośnie wiadomości z tego tematu, to brakuje około 3 miejsc z terenów miejskich do zrobienia i można powiedzieć że otoczenie na scenerii jest wszędzie, nie ma miejsc z pustynią. Otoczenie nie jest oczywiście skończone w 100%, ale już wygląda całkiem dobrze.

EDIT: kilka nowych (chyba) screenów z trasy
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2016, 23:16:40 wysłana przez dymus »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #35 dnia: 02 Kwietnia 2016, 00:27:13 »
Przejście trawa - jezioro bardzo często wygląda w MaSzynie dość miernie. Proponuję (o ile i tak nie zamierzałeś tego zrobić), żebyś rozważył posadzenie na granicy gęstej roślinności (imitującej szuwary).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #36 dnia: 02 Kwietnia 2016, 01:11:12 »
Na Całkowo zrobiłem przejście żwirek-trawa. Jakby zmapować staranniej niż ja to uczyniłem, efekt mógłby być znośny. Swoje szuwary oczywiście też chętnie ujrzę. :)
Mój kanał youtube

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #37 dnia: 03 Kwietnia 2016, 19:27:51 »
Po pierwsze to texture wody sie robi w maxie jako 50% opacity i wyglada to naturalnie, widac dno i jest efekt wody. Szuwary tez sa wskazane bo oddziela chamskie przejscie wody i trawy.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #38 dnia: 14 Kwietnia 2016, 23:31:38 »
Wrzucam tutaj paczkę to testowania, dość wstepnego testowania całości, ale bardziej szczegółowego testowania układu torowego (sens, zgodnośc z przepisami itp.). Była wrzucona wczesniejsza wersja do beta, ale uznałem, że tutaj też może się pojawić, bo czemu nie. Teoretycznie im szybciej znajdzie się błędu teoretycznie szybciej się ją skończy... Dopiero po stwierdzeniu że układ torowy jest ok (sens, zgodnośc itp.) ruszę cokolwiek więcej (konfiguracja SBL, semafory itp.). Poza tym wszedlkie uwagi też mogą byc.

Zaznaczam, że oczywiście sceneria jest cały czas w trakcie tworzenia, dlatego o pewnych błędach mogę wiedzieć, a o pewnych nie.

Link: 
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2018, 16:43:24 wysłana przez dymus »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Kwietnia 2016, 23:42:22 »
Dobra, a teraz na poważnie. Ode mnie opinię znasz. Kwestia dorobienia trakcji i słupów do obecnych wymagań.
Pozostaje też rozwiązać zagadnienie otoczenia, ale mam w tej kwestii pewien fajny pomysł, także o FPS i wykorzystanie terenu nie ma co się martwić. Tyle ode mnie :)
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2016, 23:53:31 wysłana przez ST44-003 »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #40 dnia: 16 Kwietnia 2016, 17:00:20 »
Ruszyłem ten temat i "zatrudniłem" SU46 z dedykowanym składem dając jej czasem ognia jadąc do 120 km/h. Ale do rzeczy: w związku z tym, że
Cytuj
wszedlkie uwagi też mogą byc
po przejechaniu trasy mam spostrzeżenia (oczywiście wiele to dla Ciebie @dymus "oczywista oczywistość"), no ale niejako w kolejności "na żywioł" spisałem:

1. zarys trasy jest BARDZO OK
2. stacja początkowa przypomina mi KATOWICE i bardzo mi się to podoba
3. bramki z koszami semaforowymi - do poprawy (powinny być kratownicowe)
4. zastosowałeś bramki stalowe - to atut tej scenerii
5. drzewa i krzewy nie wchodzą w skrajnię i są odpowiednio oddalone - to atut tej scenerii
6. może warto pomyśleć o rowach?
7. spadki i łuki TO WIELKI ATUT TEJ SCENERII
8. linia jest na 100 - 160 i podsypka musi być (!)
9. w jednym przypadku słup trakcyjny stał w osi toru
10. zastosowałeś co jakiś czas słupy kratownicowe nowego typu - to atut tej scenerii
11. nie sprawdzałem ustawień semaforów
12. przekopy, za którymi są pola i ukształtowanie terenu bardzo urealniają scenerię - to wielki PLUS
13. półbramki są OK - oby więcej takich!
14. świerki i inny drzewostan jest klimatyczny i jest OK
15. słupy trakcyjne w peronie to BŁĄD i nie mogą być przy krawędzi
16. teren jest bardzo OK
17. dla 160 km/h międzytorze powinno mieć 4 m pomiędzy osiami sąsiadujących torów (do weryfikacji)
18. wiadukty blachownicowe nad linią główną (dół ok, ale góra nie-ok) - na górze pomiędzy przęsłami powinna być "dylina" z desek lub przerwa na wylot
19. linia jest ciekawa i można tam "przyłożyć" np. na EP09
20. jeśli będą dobre scn na tej linii to będzie dobra technicznie i szybka trasa!
21. ekrany dźwiękochłonne na koniec trasy to ciekawa niespodzianka, ale i realizm
22. na tą chwilę (po jednorazowym przejechaniu trasy) nie zauważyłem rażących błędów w układach torowych szczególnie na głowicach rozjazdowych - nie ma ciasnych rozjazdów i nienaturalnych łuków...
23. proponuję w sygnalizacji zastosować również semafory z paskami

Jestem ogólnie pod wrażeniem tej trasy! 

Jestem pewien, że ta trasa będzie konkurować z DRAWINOWEM, bo ma duży ROZMACH!


  Dodano: 17 Kwietnia 2016, 12:38:01
Część Śląska będzie na tej scenerii w postaci jednej ze stacji, której układ torów jest odwzorowaniem stacji Katowice.

Nawiązując do Twojego zdania w cytacie powyżej to nie wiem, gdzie ja miałem wcześniej oczy pisząc:
Cytat: Jaco
2. stacja początkowa przypomina mi KATOWICE i bardzo mi się to podoba

Niemniej jednak, przeoczając Twoją informację pomysł Katowic jest świetny. Przydała by się jednak inna wieża na peronie... Dodam, że w pewnym momencie na początku trasy mijając wagonownię na Zawodziu (po prawej) i później perony przypominające Katowice Szopienice Południowe emocje zaczęły rosnąć...
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2016, 12:38:01 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Kwietnia 2016, 12:54:00 »
Uchylę bardziej rąbek tajemnicy, czym autor nas jeszcze może zaskoczyć. Schemat rozmieszczenia "ładowarek do trakcji" ;)
Oczywiście nie zdradzając w pełni jakie jeszcze stacje się pojawią, niemniej wrzucam to żeby potwierdzić to i owo ;)
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2016, 12:56:16 wysłana przez ST44-003 »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #42 dnia: 24 Maja 2016, 21:20:36 »
Liczba osób które testowały scnerię w tym wątku jest po prostu przerażająco "wysoka". Nie wiem gdzie tu logika, większość użytkowników chce nowe, długie scenerie, najlepiej od razu super skończone w 100%, a jak pojawia się coś co może być całkiem fajne w przyszłości to nagle do testów nikogo? Rozumiem jakbym wstawił do testów same tory, to fakt mogło by być mało atracyjnie, ale tutaj jest już wstawione coś w większym niż mniejszym stopniu zrobione. Każdy chce gotową rzecz? No dobrze ale wersję roboczą też wypadało by przetestować, szczególnie że jest co. Dzięki @Jaco który jako jedyny testował scenerię tutaj w tym wątku po tym jak została ona wrzucona na warsztat - dzięki niemu udało się ustalić pewny istotny błąd, bardzo prosty błąd - ale nie wydaje mi się żeby ktoś go nie zauważył jeżeli już uruchomił scenerię, rozumiem że nikt nie zauważył że na dużym odcinku torów brakuje podsypki i pomyślał, że jest to normalne?
Pomijam 3 osoby które zaoferowały mi jakaś pomoc przy dalszych pracach, ale są to osoby z rangą, wiec trochę bardziej było wiadomo, że bedzie można na nie w jakimś stopniu liczyć.
Żeby nie było pustego posta dwa screeny, bo czemu nie.
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2016, 21:34:59 wysłana przez dymus »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #43 dnia: 24 Maja 2016, 21:30:42 »
Jak nie udostępnisz maxa, żeby mogli żulić na sceneriach do TD2, to nikt Ci tego nie przetestuje poza mną i @Jaco. Przykro mi :<
<gucioburza za 5... 4... 3... 2... 1...>
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2016, 21:32:15 wysłana przez ST44-003 »

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #44 dnia: 24 Maja 2016, 23:05:24 »
Według mnie sceneria przebije Drawiniowo. Jutro przejadę drugi raz i przyjrzę się dokładniej. Chyba wszystkie zalety wypisał @Jaco, ale ja zauważyłem, że kilka słupów (SBL i trakcyjnych) jest w skrajni. Na pewno mi brakuje pasów przy semaforach, SHP i innych drobnych rzeczy, typu wskaźniki. Mam wrażenie, że w kilku miejscach tory są ciasno. Bardzo dobre szlakowe, zachowane profile, krzywe przejściowe. Bardzo fajne lasy i otoczenie, które wygląda ciekawie. Drzewa i otoczenie (te, które istnieje) są bardzo dobrym ilostanie i nie są "przesadzone", wystarczą w zupełności. Trzeba będzie poprawić trawę na podsyp na torowisku. Dobra rzeźba terenu, bo trzeba pokręcić nastawnikiem, a to daje duży plus dla scenerii. Jak na etap tworzenia, to jest bardzo dobra sytuacja i bardzo dobrze się zapowiada. Czekam na dalsze poprawki/dodatki do testowania.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #45 dnia: 24 Maja 2016, 23:31:43 »
Na czas testów polecam sobie przenieść tekstury @Benka z folderu textures/tory/1435  (wszystkie 10 tekstur tpd-455-1.tga - tpd-469-5.tga) i wrzucić je do folderu textures/1435mm. Chodzi o to że ja mam je, sam nie wiem dlaczego w innym miejscu, i z tego folderu jest ścieżka do pliku scm. Dlatego nie wyświetla poprawnie tych tekstur (znaczy się wyświetla je dobrze, ale tylko u mnie). Po przeniesieniu ich w tamto miejsce będzie to się poprawnie wyświetlało. A same wpisy poprawię przy następnej wersji którą wrzucę. Więc wtedy nie będzie problemów (i będzie można sobie usunąć tekstury z niepotrzebnego miejsca).
Jak ktoś nie ma tych tekstur to tutaj jest Link
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2016, 23:33:44 wysłana przez dymus »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #46 dnia: 24 Maja 2016, 23:34:17 »
Było kilka paczek tekstur Benka różniących się strukturą. Sam w niektórych paczkach mam te pliki trzykrotnie w różnych miejscach. Sam Benek to zmieniał zdaje się a potem Ra dał jeszcze gdzie indziej.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #47 dnia: 25 Maja 2016, 07:43:56 »
A mamy już opracowany standard katalogów? Może to będzie pomysł na 16.08
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Czerwca 2016, 15:11:36 »
Przebudowany fragment, w skrócie głównie zwiększenie promienia łuku dzięki czemu jest o kilka kilometrów więcej szlaku z geometrią pod 160km/h. Plus zmiana terenu - główny powód dlaczego w ogóle poszło pod przebudowę - który w tym miejscu był dość średnio zrobiony.
Pewnie za jakiś czas wrzucę aktualizację, bo kilka rzeczy się pozmieniało.

EDIT: parę screenów z prac nad miastem plus screen z tego ile jest sieci - góra porównanie gdzie są tory, na dole gdzie jest sieć (sieć wstawiona prowizorycznie, oprócz stacji, całość sieci raczej czeka na jej nową wersję - ale układ jej ułożenia na łukach będzie można raczej zostawić).
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2016, 21:24:07 wysłana przez dymus »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #49 dnia: 11 Lipca 2016, 13:14:50 »
Wszystko pięknie ładnie ale betonowy fundament ekranów akustycznych powinien być na dole, nie na górze ;)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #50 dnia: 24 Lipca 2016, 11:59:22 »
Trochę nowsza wersja trasy do testów, razem z prowizorycznie rozpisanym przebiegiem dla naszego pociągu, dlatego proszę nie zwracać na to aż takiej szczególnej uwagi. Sieć trakcyjna głównie jako dekoracja, czeka na nową wersję. Trasa wymaga posiadania torów z tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24067.0.html  tamte 10 tekstur .tga należy umieścić w folderze textures/1435mm - wymagane jest ich ręczne przeniesienie do tego folderu po pobraniu paczki.

Żeby rozpocząć należy nacisnąć shift+1. Pojazd do prowadzenia to EP09-005 (pierwszy na liście), reszta taboru to dekoracja.
Link:
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2018, 16:43:35 wysłana przez dymus »

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #51 dnia: 24 Lipca 2016, 20:32:06 »
Co do samej scenerii to raczej wszystko dobrze. Fajnie, że jest dłuższy odcinek z 160km/h. W kilku miejscach mam wrażenie, że TOPy są w zbyt małej odległości od przejazdu, ale to tylko może być moje wrażenie . Ja osobiście zmienił bym tekstury ekranów dźwiękochłonnych, ale to tylko kwestia gustu. Co do samego przejazdu dodać jakieś rozmowy przez radio telefon jakieś eventy i mamy fajną misję.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #52 dnia: 25 Lipca 2016, 09:04:15 »
Zjadło mi posta wczoraj, a coś tam naznajdowałem. Te tekstury, których brakuje są w paczce w tory/1435/. Proszę powszywaj nasypy w siatkę terenu. I tak cały teren wymaga przemapowania i przeliczenia normalnych. W jakim maksie go robisz? Siatkę przed eksportem masz na trójkątach czy na quadach? Mam kilka pomysłów jak generować kilka form terenu, ale chyba tylko przy quadowej siatce by to znośnie działało. Jak będę w domu, to podrzucę errors z repo.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2016, 19:07:19 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #53 dnia: 02 Sierpnia 2016, 20:53:30 »
[...]W kilku miejscach mam wrażenie, że TOPy są w zbyt małej odległości od przejazdu, ale to tylko może być moje wrażenie .[...]
Ogólnie pilnowałem żeby odległości się zgadzały, więc bardzo możliwe że to jest tylko takie wrażenie :)
Cytuj
Ja osobiście zmienił bym tekstury ekranów dźwiękochłonnych, ale to tylko kwestia gustu.
Hmm jest jakaś inna tekstura na ekrany? Jeźeli byłaby to moge zmienić, ale na razie zostaje ta co jest.
Cytuj
Co do samego przejazdu dodać jakieś rozmowy przez radio telefon jakieś eventy i mamy fajną misję.
Jak na razie to była prowizoryczna misja, tak żeby jak najwięcej osób chciało ją przejechać, no ale chyba nie wpłynęło to na ilość osób testujących... Jak będzie skończona to na pewono pojawią się dopracowane służby do przejechania :)
Cytuj
Te tekstury, których brakuje są w paczce w tory/1435
Wiem, będzie poprawione w nastepnej wersji.
Cytuj
W jakim maksie go robisz? Siatkę przed eksportem masz na trójkątach czy na quadach?
Max 9, siatka przed eksportem jest ogólnie na trójkątach, wstępnie teren pod torami jest jako płaski nasyp. Później cięty i przerabiany. Więc przy eksporcie może być w większości trójkąty, ale mogą się znaleźć też inne formy ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #54 dnia: 03 Sierpnia 2016, 09:49:53 »
Przy eksporcie to wszystko się na trójkąty przekształci, bo tak działa skrypt i tylko taką siatkę silnik maszyny łyknie. ;)
Jakbyś miał w maksie siatkę na quadach, to wszystkie narzędzia w rodzaju loop/connect/insert/bevel by działały jak złoto i w kilka minut byśmy śliczne rowy wygenerowali.
Nasyp musi być w siatkę wszyty wszędzie, bo bez tego ani max, ani rainsted, nie uśrednią normalnych na załamaniu.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #55 dnia: 03 Sierpnia 2016, 13:09:20 »
A co z triangle_strip? Widac w niektorych *.inc, gdzie sa np. 4 wierzcholki i MaSzyna lyka.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Sierpnia 2016, 13:17:40 »
Hmm, nie zastanawiałem się nigdy nad tym. W locie robi triangulację? Nie doceniałem naszego silnika. :P Tylko jeszcze jak to wyeksportować i potem zaimportować by były czworokąty?
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Sierpnia 2016, 13:30:54 »
Stelus, od strony kodu MaSzyny, to nie wiem co robi. Zobacz scenery.doc i ten lakoniczny rysunek :) a takze te inc o ktorych wspomnialem. Tam jeszcze jest triangle_fan. Import/eksport to osobny problem.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2016, 13:33:43 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Dariuszek

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Sierpnia 2016, 16:01:40 »
A jak modelujecie w Maxie, to niby nie trójkątami? ;) To też są trójkąty, tylko, że max domyślnie ma wyłączone wyswietlanie tego, ale można przełączyć.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #59 dnia: 03 Sierpnia 2016, 21:46:14 »
1) Mam nadzieję, że scenerię masz podzieloną na Layery terenu/torów/zieleni itd.?
2) Proponuję nieco ogarnąć perony (pierwsza stacja, kolejne też). Jak nie robisz ich jako drogę to chociaż nieco lepsze tekstury im dać ;) Jakieś śmietniki, ławki, latarnie?

Jednym słowem - wow. Ja tam widzę ponad ponad godzinne scenariusze z wielkimi możliwościami. Widać, że wymaga jeszcze sporo pracy (otoczenie, SRK), ale jest świetnie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!