Autor Wątek:  Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!  (Przeczytany 1104275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 460
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2280 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:18:24 »
Dlaczego ta sceneria nadal nie jest w PC?
  • Dalej posiada duplikaty względem PC, aktualnie najbardziej rażącym są moim zdaniem rozjazdy, które się różnią odwrotnymi eventami przestawiania. Trzeba podmienić na paczkowe odpowiedniki, poprawiając przy okazji eventy. Najlepiej chyba napisać np. w Pythonie automat do podmian.

Lista duplikatów:

Rozjazdy:
/scenery/linia546/zwrl34r300.inc
/scenery/linia546/zwrp34r300.inc
/scenery/zwrl65r1200aut.inc
/scenery/kaliska/zwrl34r300.inc
/scenery/kaliska/zwrl34aut300.inc
/scenery/kaliska/zwrp34r300.inc
/scenery/kaliska/zwrp34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrl34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrl34r300m.inc
/scenery/lj/zwrp34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrp34r300m.inc

Tarcza rozrządowa świetlna: - są dwa pliki; trzeba scalić do jednego. O ile orientuję się nie mamy żadnej w paczce:

/models/ts7rbi.e3d
/scenery/ts7rbi.inc

/models/pkp/TS7rbI.t3d
/scenery/pkp/ts7rbi.inc

Nie patrzyłem na zawartość, ale na oko lepiej zachować tą w folderze /pkp/, ponieważ jest w wersji t3d/tga.

Duplikaty w folderze /lj: - do weryfikacji które "lepsze", trzeba również się upewnić czy nie mamy takich modeli w paczce:
Semafory (inc) - do podmiany na paczkowe
Dworce (np. scenery/lj/dworzec_ls.inc vs. scenery/stacje/dworzec_ls.inc)

Duplikaty urządzeń/inców przejazdów: --> właśnie ogarniam, do podmiany zostały trzy przejazdy.

Trzeba jeszcze zweryfikować czy nie ma innych duplikatów.


  • Sceneria posiada modele i tesktury obiektów dedykowanych w e3d/dds
Tutaj raczej pytanie do ludzi odpowiedzialnych za stan pctga - zezwalacie na potencjalne wgranie e3d/dds, czy zrobić nowe modele/tekstury (min. +3 lata kiszenia)?

  • Różowe tekstury w Nowych Skalmierzycach i Sieradzu
Nowy model sygnalizatora od Sz będzie można zrobić z EHZ-32, imo warto by również odkopać model tarczy zaporowej autorstwa @Balaclava, nawet jeżeli byłby skrypt na oddzielnym submodelu (w razie czego mogę zrobić).


To chyba wszystko, jak coś przeoczyłem, to dajcie znać. Każda pomoc w powyższym mile widziana; jak robicie poprawki to prośba by pobierać pliki z: eu07.pl/svn/kaliska (dane takie same jak przy logowaniu na forum). Podeślijcie najlepiej tutaj do wątku albo do mnie na PW; jeżeli w ciągu 7 dni nie odpowiem, to dajcie plik dowolnej osobie z dostępem do repozytorium (beta/dev/repo) celem wgrania.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2024, 20:24:33 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Felix

  • Wiadomości: 44
  • Projekt Tarnowskie Gory - L131/137/143/144 i 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2281 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:37:12 »
Dopóki ta sceneria nie trzymie mapy wiec i wymiarów  nie ma sensu co innego poprawiać moim zdaniem a na pewno nazywać tej mapy realną a co dopiero myśleć o dołączeniu do PC.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 460
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2282 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:39:00 »
co dopiero myśleć o dołączeniu do PC.
Fikcyjne scenerie trafiały do paczki, ta nie może trafić?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2283 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 460
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2284 dnia: 18 Kwietnia 2024, 20:54:04 »
Błaszki, Piwonice i Kalisz ogarnięte. :)

Myślę, że za niedługo wstawię tu paczkę do testów, po czym będzie można przystąpić do podmian rozjazdów.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2285 dnia: 21 Kwietnia 2024, 14:22:27 »
Od wersji 24.4.172.19027 Rainsted posiada w edytorze SCM operację weryfikacji liter w rozjazdach krzyżowych i potrafi zamienić "a" z "b" oraz "c" z "d" w zależności od tego, czy zwrotnica składowa krzyżowego jest w lewo czy w prawo. Zmiany dotyczą tylko zwrotnic, w których pierwszy odcinek jest prosty. Wykonałem tę operację na Linii 351 i wstępnie wygląda dobrze. Drugim etapem poprawek jest zamiana miejscami torów w zwrotnicach "b" i "d" tak, aby tor prosty był drugim. Jednocześnie trzeba wtedy wymienić plik INC z eventami. Pewnie niedługo zrobię to na Linii 351, wtedy będę w stanie potwierdzić działanie algorytmu.

Co do eventów przekładania rozjazdów, podmianę można wykonać np. w Notepad++, wykorzystując jakiś tymczasowy znak, który normalnie nie występuje w pliku (np. tyldę). Proponuję od razu zamienić na wariant z dwukropkami, wtedy nie będzie wątpliwości co do kierunku ustawienia zwrotnicy. Eventy z dwukropkami można również dopisać do tych "starych" plików INC, jako przeciwne do pierwotnie używanych (czyli zgodnie z aktualnymi wytycznymi). Dzięki temu będzie można przetestować przekształcenia pliku sterującego misji bez potrzeby podmiany wpisów rozjazdów w scenerii, a następnie będzie można podmienić wpisy rozjazdów bez obawy o zepsucie działania misji. Czyli operacje do wykonania:
  • Dopisać eventy z dwukropkami do plików INC pochodzących sprzed 2010 roku.
  • Wykonać zamianę eventów rozjazdów w pliku sterującym misji, dopisując dwukropki (nie dotyczy krzyżowych).
  • Przetestować działanie misji.
  • Jeśli wszystko nadal działa, można przystąpić do podmiany wpisów plików INC w scenerii.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 460
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2286 dnia: 21 Kwietnia 2024, 14:47:23 »
Jaka jest przewaga eventów ':+' nad '+'? Pytam się, bo event ten sam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2287 dnia: 21 Kwietnia 2024, 15:16:25 »
Eventy z dwukropkiem są jednoznaczne co do ułożenia rozjazdu wg wytycznych ustalonych od 2011 roku: plus na prosto, a minus na bok. Natomiast te bez dwukropka miały inne znaczenie do 2011, a inne później, przez co np. powstał chaos na Kaliskiej. Ale męczyłem się z tym również na MZD, które wypadło z PC2011 i nie zostało dostosowane do nowych wytycznych. Podobna sytuacja jest z rozjazdami krzyżowymi — przerabiając Linię 61 musiałem zweryfikować topologię rozjazdów krzyżowych i dodaniem dwukropka oznaczałem te, które były już sprawdzone i skorygowane. Nie miałem wtedy narzędzi ułatwiających pracę, ogólnie wytyczne dla rozjazdów uporządkowałem dopiero na początku 2017 roku. Docelowo miałem zamiar zrobić automatyzację tworzenia eventów na poziomie EXE i dwukropek miał oddzielać nazwę urządzenia od nazwy operacji wykonywanej na tym urządzeniu (a chodziło też o jednoznaczną analizę stanu urządzeń na poziomie multiplayera). Dzięki temu wystarczyłoby wstawić wpis rozjazdu do scenerii (tzn. sam wpis torów) i bez potrzeby jawnego tworzenia pliku INC można by nim sterować. A jawne definiowanie eventów wymagane by było tylko w przypadku obsługiwania dodatkowych funkcji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 460
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2288 dnia: 25 Kwietnia 2024, 17:46:53 »
Miałem chwilę czasu, to przekopałem zgłoszenia.

Na wjeździe do Kalisza od strony Łodzi brakuje semafora wjazdowego. Kiedyś był teraz niema.
Nie stwierdzono, może podmień plik na ten: https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/sygnalizacja.scm.

Scenariusz na towarowym z LOL do OW nieprzejezdny. Utykamy pod s1 na prawym torze w NS z powodu przebiegu kolizyjnego miedzy pospiesznym a towarowym za NS w strone OW.
I tu mamy hit sezonu... AI ignoruje sygnały w NS. Jak będzie Sr1, to i tak go zignoruje. To jeszcze da się poprawić, ale w eventach stacyjnych nie będę grzebał, zajmie to tyle czasu a efekt mizerny. No i przede wszystkim nie chcę mi się. :P

Dodatkowo widziałem, sporo plików E3D, chyba one są w T3D?
lol

Dla scenariusza cegielski braki dla plikow:

scenery\gh.scm

textures\AsphaltPlatform1
textures\AsphaltPlatform1_side
scenery\lj\ss5zpcpbyn2.inc
scenery\lj\ss4zcpbynw24sbl.inc
scenery\lj\w9.inc
scenery\przemysl\rozladowywarka_ecpiwonice.inc
scenery\peronowe\kladka_ow.inc
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.FIZ
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.MMD
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.FIZ
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.MMD
textures\Tpbps_new2
sounds\gadka3.wav

W scenariuszu 134 dalej nie slychac ustawiacza pomimo wgrania brakujacych dzwiekow. Sam scenariusz jest przejezdny.
W scenariuszu 5523 nie slychac ustawiacza pozatym scenariusz przejezdny.
Uhm, wynalazek lj/w9.inc został dawno podmieniony, chyba najlepiej będzie jeśli zainstalujesz paczkę na nowo.

EDIT: puściłem kaliską na 3h, również u mnie jest kraksa. Jako tymczasowe rozwiązanie bym dał, że pab2_tow zamiast kierować na wolny tor z lewej, zawsze będzie kierował na tor z prawej.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2024, 21:34:32 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2289 dnia: 27 Maja 2024, 02:55:38 »
Witam. Co zrobić żeby transkrypcje radiowe działały na 23.07? Folder kaliska_450 wgrany do folderu z symulatorem ale nie słychać nic na radiu.

Offline Jaros

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2290 dnia: 27 Maja 2024, 18:28:20 »
Wypakuj i zamień ten plik

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2291 dnia: 27 Maja 2024, 19:30:09 »
Teraz to elegancko, działają :) Wielkie dzięki. A jest możliwość żeby działał też ZEW3 i próba radia? Trzeba dodać jakieś wpisy do pliku?
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2024, 21:41:51 wysłana przez matek123 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2292 dnia: 27 Maja 2024, 21:42:57 »
Jeżeli nie ma odpowiednich eventów, to trzeba by było je dodać.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2293 dnia: 27 Maja 2024, 22:39:17 »
Mogę dodać inne np z linii 053?

W pliku załączonym od kolegi wyżej mam linię odpowiadająca za próbę radia. Leci ona tak:

node -1 0 roz62 sound -25006.5 0.2 8914.29 radiotelefon/proba_radia.ogg endsound
event roz62 sound 1 roz62 1 endevent
node -1 0 roz62 eventlauncher -152 217 -1 -1 none 1829 roz62 none end


Jeśli chcę ją zamienić na tą działającą z linii 053, wystarczy że zamienię te linijki i będzie działać czy trzeba dodać jeszcze jakieś brakujące skrypty?:

node -1 0 l053test_domyslny sound 0 0 0 radiotelefon/linia053/l053_wieczor_probaradia.wav endsound  event l053test_domyslny sound 0 l053test_domyslny 1 endevent

« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2024, 17:14:19 wysłana przez Miłosz Dorsz »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2294 dnia: 28 Maja 2024, 20:50:53 »
Teoretycznie zadziała o godzinie 18:29.
node -1 0 roz62 eventlauncher -152 217 -1 -1 none 1829 roz62 none endMoże warto zmienić na:
node -1 0 roz62 eventlauncher -152 217 -1 -1 radio_call3 0  roz62 endWtedy będzie podpięte pod wywołanie radiem.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2295 dnia: 29 Maja 2024, 03:31:34 »
No i git. Dziękuję bardzo za pomoc ;)

Scaliłem wiadomości.

Na scenerii brakuje mi jeszcze dwóch tekstur. Jedna na torowisku, druga to stojący na bocznicy wagon. Da się je naprawić czy to wina .exe? Znajdę te tekstury w repozytorium? Wersja scenerii oczywiście 460 z repo.

https://zapodaj.net/plik-xj7lyYosqr

https://zapodaj.net/plik-8I1Ofo22H7


Pliki graficzne umieszczaj w postach jako załącznik lub umieść je na forumowym uploadzie.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2024, 22:38:15 wysłana przez matek123 »

Online Ptys

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2296 dnia: 29 Maja 2024, 14:39:16 »
Wejdź w errors > zobacz co Ci brakuje i pobierz z repo. Jeśli brakującego elementu nie będzie na repo, to trzeba pomyśleć nad innym sposobem, lub poszukać w  wątku 'kaliska'  czy tam nie ma tych brakujących textur.
rok z maszyna!
Kochani administratorzy, nie stosuje sie polskich znakow, dziekuje za wyrozumialosc <3

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2297 dnia: 30 Maja 2024, 03:11:04 »
Wiem że tekstura wagonu to zapewne będzie to:
Cytuj
"Bad file: failed to locate texture file "31515361919-4"

Miniatruka też będzie potrzebna:
Cytuj
"textures/mini/31515361919-4.bmp"

Znalazłem je w testach dodatków ale link jest już nieaktywny. Gdyby ktoś mi zreuploadował tą paczkę albo te dwie tekstury to był bym bardzo wdzięczny.
Cytuj
"https://eu07.pl/userfiles/24710/Eaos+ Pack 2.7z"

Natomiast nie mogę za cholerę zlokalizować tej tekstury płyty. Nie wiem, może wpis tam gdzieś jest ale nie mogę go znaleźć, na forum też nic nie znalazłem. Mam jeszcze jedno pytanie. Do folderu models\plants dodałem brakującą roślinność czyli tree.t3d, tree_small.t3d i krzew_1-5.t3d. Tekstury oczywiście poszły do \textures\plants. Niestety w logach nadal wywala błędy. Czy trzy pliki .t3d umieściłem w dobrym miejscu? Zapodam może te logi, gdyby ktoś kumaty wytłumaczył mi czy wszystkie wpisy to faktycznie błędy, był bym bardzo wdzięczny. Kilka z nich na pewno i wiem że brakuje ich w strukturze bo sprawdzałem. Starsze posty wstecz z aktualizacją plików dotyczą starszych wersji scenerii więc raczej nie ma sensu ich wrzucać do struktury.

Aaa i zauważyłem brak kolejnych dwóch tekstur, wszystko zapodałem w załącznikach.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2024, 03:16:17 wysłana przez Joymaxx »

Offline Szarak

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2298 dnia: 30 Maja 2024, 04:15:03 »
A kopałeś w repozytorium? Tam powinny znajdować się te wagony, dokładnie w tej aktualizacji paczki: https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&rev=8768&peg=8768 .

Pobierasz to:
/dynamic/cd/9-107_v1/33545961859-1,1.mat
/dynamic/cd/9-107_v1/33545961859-1,2.mat
/dynamic/cd/9-107_v1/skins/9-107-6/33545961859-1.tga
/dynamic/cd/9-107_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515332881-8,1.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515332881-8,2.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515382294-3,1.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515382294-3,2.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/skins/84515332881-8.tga
/dynamic/pkp/408wb_v1/skins/84515382294-3.tga
/dynamic/pkp/408wb_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/408w_v2/84515348364-7,1.mat
/dynamic/pkp/408w_v2/84515348364-7,2.mat
/dynamic/pkp/408w_v2/84515348364-7,3.mat
/dynamic/pkp/408w_v2/skins/84515348364-7,1.tga
/dynamic/pkp/408w_v2/skins/84515348364-7,3.tga
/dynamic/pkp/408w_v2/textures.txt
/dynamic/pkp/412w_v2/31515340200-5,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515340200-5,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515340200-5,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515361919-4,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515361919-4,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515361919-4,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362022-6,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362022-6,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362022-6,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362199-2,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362199-2,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362199-2,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515373654-1,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515373654-1,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515373654-1,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/33515301300-8,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/33515301300-8,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/33515301300-8,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515340200-5,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515340200-5,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515361919-4,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515361919-4,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515362022-6,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515362022-6,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515362199-2.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515373654-1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/33515301300-8,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/33515301300-8,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/textures.txt
/dynamic/pkp/426w_v1/426w_railp_2.fiz
/dynamic/pkp/426w_v1/426w_railp_2.mmd
/dynamic/pkp/426w_v1/84515944314-0,1.mat
/dynamic/pkp/426w_v1/84515944314-0,2.mat
/dynamic/pkp/426w_v1/components/426w_kratka_3.t3d
/dynamic/pkp/426w_v1/main/426w_railp_2.t3d
/dynamic/pkp/426w_v1/skins/84515944314-0.tga
/dynamic/pkp/426w_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/436w_v1/436w_jaxan.fiz
/dynamic/pkp/436w_v1/436w_jaxan.mmd
/dynamic/pkp/436w_v1/33515381992-5,1.mat
/dynamic/pkp/436w_v1/33515381992-5,2.mat
/dynamic/pkp/436w_v1/components/drzwi_4.t3d
/dynamic/pkp/436w_v1/main/436w_jaxan.t3d
/dynamic/pkp/436w_v1/skins/33515381992-5.tga
/dynamic/pkp/436w_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/437w_v1/437wa_jaxan.fiz
/dynamic/pkp/437w_v1/437wa_jaxan.mmd
/dynamic/pkp/437w_v1/84515382030-1,1.mat
/dynamic/pkp/437w_v1/84515382030-1,2.mat
/dynamic/pkp/437w_v1/main/437wa_jaxan.t3d
/dynamic/pkp/437w_v1/skins/437wa/84515382030-1.tga
/dynamic/pkp/437w_v1/textures.txt
/textures/mini/31515340200-5.bmp
/textures/mini/31515361919-4.bmp
/textures/mini/31515362022-6.bmp
/textures/mini/31515362199-2.bmp
/textures/mini/31515373654-1.bmp
/textures/mini/33515301300-8.bmp
/textures/mini/33515381992-5.bmp
/textures/mini/33545961859-1.bmp
/textures/mini/84515332881-8.bmp
/textures/mini/84515348364-7.bmp
/textures/mini/84515382030-1.bmp
/textures/mini/84515382294-3.bmp
/textures/mini/84515944314-0.bmp
/textures/tabor/y25_dieselpower/25tna/25tna_dirty_6.tga
/textures/tabor/y25_dieselpower/25tna/25tna_new_3.tga
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2024, 04:19:12 wysłana przez Szarak »

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2299 dnia: 30 Maja 2024, 22:32:59 »
Dobra, udało się szczęśliwie naprawić wagon. Kładka nie wiem czy naprawiona bo nie pamiętam na której stacji była. Będę musiał przejechać kilkanaście km i na nią trafić. A mogę pobrać całą wersję najnowszą sima z repo? Zauważyłem że ma ona dodanych kilka innych mapek, np Cukrownię Glinojeck. Jest jakaś różnica pomiędzy tą 23.07 z instalatora?
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2024, 22:54:35 wysłana przez Miłosz Dorsz »

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 460
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2300 dnia: 30 Maja 2024, 23:03:25 »
Natomiast nie mogę za cholerę zlokalizować tej tekstury płyty. Nie wiem, może wpis tam gdzieś jest ale nie mogę go znaleźć, na forum też nic nie znalazłem. Mam jeszcze jedno pytanie. Do folderu models\plants dodałem brakującą roślinność czyli tree.t3d, tree_small.t3d i krzew_1-5.t3d. Tekstury oczywiście poszły do \textures\plants. Niestety w logach nadal wywala błędy. Czy trzy pliki .t3d umieściłem w dobrym miejscu? Zapodam może te logi, gdyby ktoś kumaty wytłumaczył mi czy wszystkie wpisy to faktycznie błędy, był bym bardzo wdzięczny. Kilka z nich na pewno i wiem że brakuje ich w strukturze bo sprawdzałem. Starsze posty wstecz z aktualizacją plików dotyczą starszych wersji scenerii więc raczej nie ma sensu ich wrzucać do struktury.

Aaa i zauważyłem brak kolejnych dwóch tekstur, wszystko zapodałem w załącznikach.

Sprawdź czy tarcze w Sieradzu mają już teksturę: https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/sygnalizacja.scm. Wydaje mi się, że poprawiałem, ale mogłem również przeoczyć.

Jeśli chodzi o tabor, to przekop wątek, ktoś poprawiał składy. Jak nie, to prośba byś podesłał poprawkę.

Płyta przejazdowa to będzie coś z folderu textures/pwb. Przekop repo, braki możesz sobie wziąć z paczki z 2020 (link dalej działa). Generalnie trzeba to podmienić na coś z paczki (pctga).

ZTCP tree.t3d wrzucasz luzem do /models. krzew_1-5.t3d - co to jest? Jak są referencje do tego w scenerii, to trzeba podmienić (z resztą całą roślinność trzeba skonwertować na .inc).

W logu są różne błędy. Błędy skalowania to wina antycznych modeli (w zasadzie na każdej scenerii tak jest). Duplikaty eventów - to co ma z przodu none jest ok, reszta do weryfikacji. Missed file, bad file - braki w plikach/błędy scenerii.


Offline Szarak

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2301 dnia: 31 Maja 2024, 03:51:48 »
A mogę pobrać całą wersję najnowszą sima z repo?

Raczej nie jest to zabronione. Tutaj masz poradnik jak to zrobić: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35440.msg567971.html#msg567971 . Całość waży ok. 210 GB razem z Kaliską również zassaną z repozytorium. 

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 205
  • (zachodnio)niemieckie SZT <3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 181
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2302 dnia: 31 Maja 2024, 07:25:36 »
Nie zabronione ale niewskazane. To wszystko pliki deweloperskie t3d i tga, które dłużej się ładują i chyba bardziej obciążają komputer.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2303 dnia: 01 Czerwca 2024, 01:06:27 »
Udało się naprawić kładkę i wiejskie przejazdy, było chwilę kombinowania bo w eventach zapewne zmieniły się ścieżki niektórych plików e3d, do tego te z oficjalnego instalatora niestety są źle napisane. Jeśli chodzi o roślinność przerzuciłem pliki luzem do /models i jest git. Pojawiło się sporo nowych drzew i krzewów, co najważniejsze wszystkie błędy dotyczące ich zniknęły. Tarcza w Sieradzu i ten znak nadal nie mają tekstury. Podejrzewam że to będzie "pmppw/d24"albo "tabl/tabl/c/tz1" o ile w ogóle to są one :P Reszty czyli duplikatów itp to raczej nie będę już ruszał bo zrobiłem sobie pierwszy scenariusz i wychodzi na to że nie nic podejrzanego ani innych brakujących tekstur już nie dostrzegłem. Zastanawiam się czym jest ten missed none i ostatni "[".

Zostały jeszcze te najważniejsze o które bym bardzo prosił. Szukajka nic nie znalazła, repo niestety też. Jeśli do próśb o wrzucenie czegoś istnieje jakiś dział to proszę przenieść, bynajmniej takowego nie znalazłem.

Cytuj
Bad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/tabl/c/tz1"
Bad file: failed to locate texture file "pmppw/d24"
Bad file: failed to locate texture file "lj/kozuby"
Bad file: failed to locate texture file "lj/chociw"
Bad file: failed to locate texture file "lj/rusiec"
Bad file: failed to locate texture file "lj/chs"
Bad file: failed to locate texture file "bruchniewo/komin"
Bad file: failed to locate texture file "tpbps_new2"
Bad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna1"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna2"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/none"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/jegd50_original1e"
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy"
Failed to open file "scenery/przejazdy/rog2.inc"
Failed to open file "scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"
Failed to open file "scenery/przemysl/rozladowywarka_ecpiwonice.inc"
Failed to open file "scenery/peronowe/kladka_ow.inc"
Failed to open file "dynamic/road/golf-1/golf-1.fiz"
Failed to open file "dynamic/road/audi80b2/80b.mmd"
Failed to open file "dynamic/pkp/et22_v3/["
Missed file: none
Bad file: failed to locate 3d model file "none"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-907"
Bad file: failed to locate 3d model file "none"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-320"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-284"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-982"
Bad include: can't open file "["
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2024, 01:19:48 wysłana przez Joymaxx »

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 460
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2304 dnia: 01 Czerwca 2024, 12:11:13 »
Pojawiło się sporo nowych drzew i krzewów, co najważniejsze wszystkie błędy dotyczące ich zniknęły.
Tak naprawdę to trzeba je skonwertować po prostu na pliki .inc - tree.t3d to jedynie placeholder dla edytora w exe.

Tarcza w Sieradzu i ten znak nadal nie mają tekstury. Podejrzewam że to będzie "pmppw/d24"albo "tabl/tabl/c/tz1" o ile w ogóle to są one :P
Sprawdź czy jest różowo w NS, jeśli nie, to znaczy że przeoczyłem Sieradz.

Zastanawiam się czym jest ten missed none i ostatni "[".
¯\_(ツ)_/¯
Jakiś model ma wpisane none jako ścieżkę? Ale wtedy by pewnie rzuciło none.t3d. Może coś w mmd et22_v3?

Cytuj
Bad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy" --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp
Bad file: failed to locate texture file "tabl/tabl/c/tz1"                --> usunąć /tabl we wpisie
Bad file: failed to locate texture file "pmppw/d24"                  --> ? (trzeba czymś zastąpić)
Bad file: failed to locate texture file "lj/kozuby"                      --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "lj/chociw"                      --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "lj/rusiec"                        --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "lj/chs"                            --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "bruchniewo/komin"
Bad file: failed to locate texture file "tpbps_new2"                  --> coś było zmieniane w podsypkach? pewnie literówka tesktury
Bad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna1"     
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna2"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/none"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/jegd50_original1e" -->literówka, powinno być przejazdy/jegd50_original1
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy"        --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp
Failed to open file "scenery/przejazdy/rog2.inc"                            -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Failed to open file "scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"                    -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Failed to open file "scenery/przemysl/rozladowywarka_ecpiwonice.inc"
Failed to open file "scenery/peronowe/kladka_ow.inc"
Failed to open file "dynamic/road/golf-1/golf-1.fiz"                        -->nie wiem o co chodzi
Failed to open file "dynamic/road/audi80b2/80b.mmd"                  -->nie wiem o co chodzi
Failed to open file "dynamic/pkp/et22_v3/["                                -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Missed file: none                                                                        -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "none"                                -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-907" -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "none"                      -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-320" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-284" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-982" -->jw
Bad include: can't open file "["

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2305 dnia: 01 Czerwca 2024, 12:36:21 »
Cytuj
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-907" -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-320" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-284" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-982" -->jw
Niektóre mmd mają możliwość dodania jakiegoś pliku t3d z detalami indywidualnymi pod dany egzemplarz (nazwę skórki). Te pojazdy nie mają pliku z dodatkami o nazwie tekstury i stąd wynika raportowanie tego w pliku.
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2024, 12:38:44 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2306 dnia: 01 Czerwca 2024, 22:21:34 »
Cytuj
Bad file: failed to locate texture file "tpbps_new2"                  --> coś było zmieniane w podsypkach? pewnie literówka tesktury -  Nie, nie było. W macie ścieżka pliku prawidłowa, sama nazwa tekstury też ale mimo to engine daje w logu że nie może znaleźć.
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy" --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp -  Fakt, plik był stary ale w folderze pkp był nowszy tyle że w nazwie miał podkreślniki.
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/jegd50_original1e" -->literówka, powinno być przejazdy/jegd50_original1 - z tym też dziwna sprawa bo w macie i sama nazwa pliku to jegd50_original1 ale engine szuka jegd50_original1e. Może kiedyś nazywał się inaczej, tyle że w repo w żadnej wersji go nie znalazłem. Zmieniłem nazwę tekstury, wrzuciłem i bad file zamilkł.


Zostały tylko te cztery rzeczy, znak w Sieradzu i chyba reszty nie będę ruszał. Mam nadzieję że w rzeczywistości nie będzie brakować żadnego obiektu. Nie mam szczerze pojęcia gdzie znajdę wpis pod tabl/tabl/c/tz1 i pmppw/d24. Zmiana wpisu dla znaku w Sieradzu też będzie dla mnie czarną magią. Siedzę w modyfikacjach do ETS2. Tam system plików jest nieco łatwiejszy więc wybaczcie amatorkę i ciągłe proszenie o pomoc ;)

Cytuj
Failed to open file "scenery/przejazdy/rog2.inc"                            -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Failed to open file "scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"                    -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Bad file: failed to locate texture file "tabl/tabl/c/tz1"                --> usunąć /tabl we wpisie
Bad file: failed to locate texture file "pmppw/d24"                  --> ? (trzeba czymś zastąpić)



Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1588
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1248
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2307 dnia: 01 Czerwca 2024, 23:02:48 »
Cytuj
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-907" -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-320" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-284" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-982" -->jw
Niektóre mmd mają możliwość dodania jakiegoś pliku t3d z detalami indywidualnymi pod dany egzemplarz (nazwę skórki). Te pojazdy nie mają pliku z dodatkami o nazwie tekstury i stąd wynika raportowanie tego w pliku.
Trzeba dorobić puste pliki. Jeżeli uznajemy błędy za poprawne zachowanie, to chyba coś jest nie tak?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2308 dnia: 01 Czerwca 2024, 23:54:47 »
To bardziej problem z exe. Dorabianie pustych plików to taka mocna proteza moim zdaniem.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1588
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1248
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2309 dnia: 02 Czerwca 2024, 00:37:36 »
Można ewentualnie jakoś wyciszyć błędy wynikające bezpośrednio z komponentów.