Autor Wątek:  Mosty  (Przeczytany 50340 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Mosty
« Odpowiedź #90 dnia: 05 Lutego 2016, 15:34:39 »
Odpaliłem scenerię. Jest bardzo ładna, jedzie się całkiem przyjemnie. Nie spodziewałem się też tego, że jest tak długa, a jest. Natomiast odnośnie uwag - odniosłem wrażenie, że jest za bardzo powtarzalna. Ale możliwe też, że zakręciłem się z kamerą i byłem dwa razy w jednym miejscu. Kilka kilometrów przejechałem w kabinie i z przyjemnością obserwowałem widoki. Natomiast później miałem wrażenie, że wszystko jest takie samo. Nie jest to żaden błąd, możliwe, że tylko ja lubię bardzo dużą różnorodność (która niekiedy jest trochę sztuczna). Ale gdyby to zależało ode mnie, w niektórych miejscach wprowadziłbym zbiorowiska roślinne jeszcze innego typu. Na Twojej scenerii zauważyłem niektóre innowacyjne (np. nie przypominam sobie na wcześniejszych sceneriach takich sadów), ale moim zdaniem nie powinieneś bać się wykorzystywania już "oklepanych" zespołów roślinnych, jak gęste lasy mieszane, lasy sosnowe, etc. One się pojawiały m.in. na L144, L053, ale trudno powiedzieć, żeby się ludziom znudziły. Są też takie zbiorowiska, których jeszcze nikt w MaSzynie nie odtworzył, ja planowałem to zrobić (ale nie zrobię), więc możesz się zainspirować jednym z pomysłów ;) : ols, łęg, torfowisko. Natomiast wiem, że niektóre z tych pomysłów wymagają modyfikacji kształtu terenu. I są to raczej propozycje na dalsze dopracowywanie trasy (po wydaniu pierwszej wersji), gdyż jest ona bardzo dobra, mocno wykończona i takie modyfikacje mogłyby ją uziemić na lata.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Mosty
« Odpowiedź #91 dnia: 05 Lutego 2016, 17:00:26 »
Natomiast odnośnie uwag - odniosłem wrażenie, że jest za bardzo powtarzalna.

Niestety, ale zgadza się. To efekt małej ilości modeli. Korzystając z okazji, zapytam Roziego (poprzez priv nie mogę), czy jest jakiś progress odnośnie modeli budynków, na które materiały dostarczyłem?

Offline mac310

  • Wiadomości: 493
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 65
Odp: Mosty
« Odpowiedź #92 dnia: 05 Lutego 2016, 17:02:03 »
Ten, ten. Bo post odnosi się między innymi do scenerii Mosty. Na tak krótką trasę tyle czasu ładowania to przesada. Serio. Kaliska się szybciej ładuje.
Moje czasy ładowania przez .exe 474. Dla mnie bardzo przyzwoite.
  • Mosty - 259.5 s, drugi start 184.9 s
  • Kaliska_posp - 520.7 s
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2016, 20:36:20 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Mosty
« Odpowiedź #93 dnia: 05 Lutego 2016, 17:25:54 »
Wszystko wszystkim, ale czas ładowania symulacji to jest jakaś kpina. Miało być szybciej, ktoś nad tym pracował, początkowo było, ale teraz znów w drugą stronę ...
Też czasem lubię zaopiniować bardzo na gorąco i bardzo nieprofesjonalnie. Sceneria Mosty ładuje się wolno tylko raz. W pobranych plikach masz modele tekstowe T3D i pliki tekstur w formacie TGA. To wymusza, że pierwsze uruchomienie generuje pliki E3D i wydłuża czas ładowania scn. Ale tylko za pierwszym razem. Pliki TGA są cięższe, też odrobinę się będą dłużej ładować. Weź to pod uwagę.

  Dodano: 05 Lutego 2016, 17:27:46
Wszystko wszystkim, ale czas ładowania symulacji to jest jakaś kpina. Miało być szybciej, ktoś nad tym pracował, początkowo było, ale teraz znów w drugą stronę ...
Wiem do czego pijesz, to nie ten wątek jak pisał Macius5991. Pora zaakceptować to, co mamy na forum.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2016, 17:27:46 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4235
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 250
Odp: Mosty
« Odpowiedź #94 dnia: 14 Lutego 2016, 16:00:00 »
Zastanawiam się czy dalo by się to zlaczyc ze sceneria MOP. Lezy w bugsach wraz z plikiem max bodajże.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Online MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4047
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Mosty
« Odpowiedź #95 dnia: 15 Lutego 2016, 11:08:01 »
Też nad tym działam. Przy okazji - poprawiłem działanie SBL (podg. Zarzeka - Kominy) gdzie poprzedzający semafor poda sygnał zezwalający na jazdę dopiero po zwolnieniu odstępu. Odstępy mają po 1000m, a załóżmy że mamy skład towarowy 550m i semafory podawały zwolnienie odstępu wówczas gdy jego połowa była jeszcze zajęta... Teraz jest tak jak być powinno :)

Jeżeli ktoś ma chęć pomóc - można zrobić tabliczki do SBL za pomocą MaSzynowego narzędzia programy_na_potrzeby_symulatora/tworzenie_tekstur_tabliczek.
Missed texture: textures\tabl\2001.
Missed texture: textures\tabl\2000.
Missed texture: textures\tabl\1988.
Missed texture: textures\tabl\1976.
Missed texture: textures\tabl\1964.
Missed texture: textures\tabl\1963.
Missed texture: textures\tabl\1951.
Missed texture: textures\tabl\1952.
Missed texture: textures\tabl\1937.
Missed texture: textures\tabl\1938.
Missed texture: textures\tabl\1926.
Missed texture: textures\tabl\1925.
Missed texture: textures\tabl\1913.
Missed texture: textures\tabl\1914.
Missed texture: textures\tabl\1886.
Missed texture: textures\tabl\1885.
Missed texture: textures\tabl\1873.
Missed texture: textures\tabl\1872.
Missed texture: textures\tabl\1862.
Missed texture: textures\tabl\1861.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2016, 17:48:27 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Mosty
« Odpowiedź #96 dnia: 17 Lutego 2016, 18:34:26 »
W załączniku tabliczki. Wypakować do folderu textures/tabl/

Online MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4047
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Mosty
« Odpowiedź #97 dnia: 17 Lutego 2016, 19:00:48 »
Dzięki, już dodałem. Przy okazji zdałem sobie sprawę, że tabliczki muszą być w TGA, a nie w BMP.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Online MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4047
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Mosty
« Odpowiedź #98 dnia: 28 Marca 2016, 22:28:56 »
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_28032016.7z   26.05 MB

To już naprawdę ostatnia stacja będzie :) Stacja Lachy na końcu szlaku z SBL wraz ze zjazdem do linii MOP @Benka (jeszcze nie wstawiona), ponadto na magistrali 3 przystanki i linia równoległa przez stację Kominy Towarowe (coś jak mamy Dębicę Towarową na L053). Jak pójdzie Patch to przystosuję scenerię do MaSzyny z Patchem.

http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_02042016.7z   26.06 MB

Kolejne ogarnianie otoczenia na st. Lachy, po tym wezmę się za odcinek Lachy - Kominy. Usunięta część scenerii Mosty - Damnica, aby się szybciej wczytywał odcinek na którym obecnie pracuję, zalecam w Rainsted ustawić ustawienia pogody na Ustaw jeśli brak.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2016, 02:29:49 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Mosty
« Odpowiedź #99 dnia: 13 Kwietnia 2016, 21:56:56 »
Po turbulencjach sprzetowo-konfiguracyjnych odpalilem najnowsza (02042016) wersje scenerii. Niestety otoczenie konczy sie za Wojanami. Sceneria odwoluje sie do plikow:
scenery\pkp\w4n.inc zamiast, domniemywam, scenery\ip\pkp\w4n.inc,
textures\plants\rozi\rozi_krzew_3 zamiast, domniemywam, textures\plants\rozi_krzew_3,
textures\plants\drzewo_9, tekstura znajduje sie w paczce z 2011 roku.

Ponadto brakuje mi plikow include, czyli nie potrafie ich nigdzie znalezc:
wiejskie\plotek.inc,
mieszkalne\dom2.inc,
mieszkalne\dom9.inc,
mieszkalne\dom13.inc.

Jeszcze pytanie z przymruzeniem oka: co to za budynki (w zalacznikach graficznych) i czemu ich tak duzo?

Dolaczam errors.txt

Online MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4047
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Mosty
« Odpowiedź #100 dnia: 13 Kwietnia 2016, 22:08:10 »
Z paczką mogą być problemy, niektóre budynki to mogą być modele z Kaliskiej, które wstawiłem, ale usunę je ze scenerii. Jak pójdzie patch to przystosuję scenerię. Z tworzeniem otoczenia mam problem, po prostu zamknąłem się w gronie kilkudziesięciu modeli (20-30), którymi tworzę otoczenie,  czuję że logiki w tym niestety czasem nie ma.
Cytuj
Niestety otoczenie konczy sie za Wojanami.
Tak, usunąłem tamtą część (można przywrócić w pliku SCN), ponieważ i tak tam nic nie robiłem ostatnio, główne zmiany są na odcinku Kominy - Lachy.


Edit.: obecnie przystosowuję paczkę do Patch'a 16.05, aby zaraz po jego wydaniu móc podać kolejną paczkę ze scenerią bez braków.
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2016, 23:16:15 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline sebastianlaton

  • Wiadomości: 7
  • YouTube "Seba Seba"
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mosty
« Odpowiedź #101 dnia: 20 Marca 2020, 20:10:50 »
Witam czy jest mozliwosc pobrania scenerii ponieważ link nie dziala?
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2020, 20:56:04 wysłana przez sebastianlaton »
YouTube "Seba Seba"

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2930
Odp: Mosty
« Odpowiedź #102 dnia: 20 Marca 2020, 20:44:02 »
A widziałeś gdzieś żeby była do pobrania? Odrobinę myślenia nie zaszkodzi.

Ale pliku nie ma. @M123

Przecież wiem że nie ma.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2020, 21:24:34 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Aktualne projekty: KLIK

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Mosty
« Odpowiedź #103 dnia: 20 Marca 2020, 20:53:03 »
W pierwszym poscie i w watku pelno nieaktywnych linkow, odrobina czytania watku nie zaszkodzi.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2930
Odp: Mosty
« Odpowiedź #104 dnia: 20 Marca 2020, 21:18:01 »
Przeczytałem wszystkie cztery strony wątku, sprawdzając każdy z linków. Wiem że nie ma pliku, bo żaden z linków nie działa. Dlatego napisałem: "A widziałeś żeby była gdzieś do pobrania?". A teraz wygląda na to że piszę od rzeczy, bo cwaniak oczekiwacz już edytował wiadomość, dopisując "bo link nie działa".
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2020, 21:20:13 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Aktualne projekty: KLIK

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5574
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Mosty
« Odpowiedź #105 dnia: 20 Marca 2020, 22:15:27 »
Zamykam przed archeologią.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.