- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 06 Stycznia 2016, 22:25:40

Tytuł: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Stycznia 2016, 22:25:40
Opis długi - http://wwk.kolej.org.pl/2014/12/projekt-stacja-mosty/
Opis krótki - robię scenerię, efekty przedstawiam poniżej. Inicjatorem tego, że zacząłem się w to bawić, jest to, że w ostatnim czasie dużo jeżdżę koleją po Polsce i dużo rzeczy udało mi się zobaczyć, chciałem mieć to w Symulatorze.
Braki - przechyłki, sieć trakcyjna, urozmaicony profil pionowy, fajerwerki. Taśma z przejazdu: http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2014/12/mosty_tasma.png (sterował komputer).

Bardzo proszę, po uruchomieniu scenerii wstawić w załącznik plik errors.txt z głównego katalogu Symulatora, pozwoli mi to na poprawę braków. Możecie również opisać swoje uwagi, propozycje. Sceneria momentami jest niedokończona (w sumie są 2-5 takich miejsc).
Cytuj
Shift+1...3: sterowanie eventami w na posterunku Zarzeka.

Najnowsza paczka: http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_02042016.7z   26.06 MB(http://ospjawornik.pl/nowosc.gif)
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 06 Stycznia 2016, 23:57:42
Odpaliłem, zastanawiam się czy zacząć robić sieć trakcyjną. Plik errors może być nie adekwatny ze względu na paczkę na której uruchomiłem scenerię. Fajny klimacik, ale po stronie składu w torach dałbym mnie krzaków, tam powinno być miejsce na przepychanie składu, a nie tylko na oblot loka. Może się mylę w tym względzie. Od strony EP09 chyba jest cacy. Będziesz to przedłużał?  No i jeszcze, czy czekamy na nowe słupy i druty? Osobiście postawił bym na tej scenerii same betonowe słupy, gdzie nie gdzie pojedyncze stalowe. Bez bramek. Sceneria ma jeden brak terenu, nie wyświetla podłoża, momentami pusta. Być może uzupełniłbym przechyłki, do dogadania.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 00:08:24
Jak pisałem - sceneria jest niedokończona, może mieć "dziury" tam gdzie nie miałem chęci jeszcze przysiąść. Sieć trakcyjna - czekamy na nową, nie pali się. Przechyłki zrobię, poprawię takie elementy jak "puste" trawy, coś tam pododaję.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 07 Stycznia 2016, 00:09:48
Odpaliłem na ostatnim apdejtowym exe i wszystko ładnie się uruchomiło.
error.txt (http://eu07.pl/userfiles/20537/priv-errors.txt) wedle życzenia.
Ruszyłem sobie i przejechałem kawałek, ale przy próbie zrobienia foty (F11) z zewnątrz wywaliło mi symulację więc nie ujechałem za daleko. Sceneria ładuje mi się okrągłe 3 minuty więc może spróbuję jeszcze raz ;)
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: blakk w 07 Stycznia 2016, 00:14:49
Ciekawa sceneria, pliczek w załączniku.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 07 Stycznia 2016, 00:35:36
Mam coś skopane w e3d pragotronów. Dodawałeś je do paczki, czy to moja wina? Nie wyświetla mi szyb, a gdzieś miałem dobre na dysku.
Widzę wsady koksownicze i kominy w polu zostały. :P
W Leśniewie paskudne ławeczki. Skąd je wytrzasnąłeś? Jedne o takiej bryle przemapowywałem kiedyś i powinienem je mieć we własnej paczce.
Miło widzieć swoje zielsko w scenerii, ale te baldachy nie osiągają trzech metrów a szuwary nie rosną na płaskiej łące przy torach czy na miedzy i nie mają sześciu metrów. Robiłem je typowo pod jeziorka i tu nie pasują. Ogólnie jednogatunkowa trawa wygląda słabo. Nie mówię wszystko na kupie, bo to tylko zabija wydajność, ale jakieś urozmaicenie by się przydało. Zwłaszcza na szlaku gdzie fps wzrasta można też ją zagęścić. Trus siał znacznie gęściej i fps się trzyma.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 07 Stycznia 2016, 00:40:14
Części torów łączących rozjazdy za semaforami wyjazdowymi, tam gdzie jest siódemka z wagonami wyeksportowała się do plików innych niż tory.scm. Screen z tymi brakami dam jutro, dziś jest zbyt późno. Braki widać po wczytaniu tylko plików tory.scm i tory-2.scm. Może to powodować problemy.
Na razie w załączniku tylko miejsce, jutro załączę jak wyglądają braki.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 07 Stycznia 2016, 00:42:08
Przejechałem sobie do Biecza i tu zostałem skierowany na wprost po zarośniętym torze na trawkę, zatem koniec trasy. Aktualny errors.txt w załączeniu.
Do Stefanowa nie dotarłem... ale fajnie, że chociaż mimo braku jakiejkolwiek linii w moim Stefanowie będzie taka swojska miejscowość na MaSZynowym szlaku ;)
Na pierwszy rzut oka (po nocy i bez okularów) nie zauważyłem specjalnych problemów jak na scenerię w budowie. Trochę niektóe wskaźniki chyba za daleko od toru, jakiś znak stop na przejeździe do obrócenia o 90 stopni i mam wrażenie, że niektóre wskaźniki ograniczenia prędkości jakieś dziwne bo w dwóch wierszach coś na nich napisane ale szybko jechałem i nie zauważyłem co na nich jest. Oczywiście na całej trasie mijałem tylko semafory z S1, więc nie wiem czy powinno tak być czy to z powodu niedokończonej wersji?
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 07 Stycznia 2016, 09:39:11
Zastosowane są podsypki i rozjazdy @Benka i nawet przyzwoicie to wygląda.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 09:44:19
Bo one są przyzwoite :) Co prawda nie są to zdjęcia podsypek a "sztucznie" zrobiona tekstura, ale wygląda przyzwoicie. Brakuje mi wciąż rozjazdów R300 (tutaj: R190).
Cytuj
W Leśniewie paskudne ławeczki. Skąd je wytrzasnąłeś? Jedne o takiej bryle przemapowywałem kiedyś i powinienem je mieć we własnej paczce. ... Mam coś skopane w e3d pragotronów. Dodawałeś je do paczki, czy to moja wina? Nie wyświetla mi szyb, a gdzieś miałem dobre na dysku.
Damy inne, lepsze :) Po prostu polubiłem te ławeczki, mam do nich sentyment i trudno się odzwyczaić. Pragotrony dam jednak te "sebastianowe".
Cytuj
Oczywiście na całej trasie mijałem tylko semafory z S1, więc nie wiem czy powinno tak być czy to z powodu niedokończonej wersji?
Tylko przedstawiam scenerię, scenariusza nie ma napisanego żadnego. Dokończy się scenerię, to napisze się porządne scenariusze. Specjalnie dla Ciebie Maćku w następnej wersji będzie sterowanie Shift+1...6 semaforami/rozjazdami (kiedy widzisz S1/Sr1 trzeba wcisnąć kolejny Shift+1..6, rozpoczynając od jedynki :)
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 07 Stycznia 2016, 10:03:03
Przeleciałem się po Twojej scenerii Maćku. Mam kilka uwag. Mianowicie: w kilku miejscach poduszki kozłów oporowych są za nisko, szyny bezpośrednio przed i za kozłem powinny być rude (unused2)., W kilku miejscach masz zdemontowane szyny na drugim lub od dawna nie używanym torze. Zamień ją na jakąś z rozsypującymi się lub zmurszałymi podkładami. Nie wiem, czy widziałeś mojego kozła z paczki. Jeśli się tobie spodoba to wymieszaj moje i Patrykosa. Myślę, że moje uwagi spowodują iż sceneria będzie bardziej realna dla oka. Jak coś trzeba to oczywiście pomogę.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 07 Stycznia 2016, 10:10:57
Specjalnie dla Ciebie Maćku w następnej wersji będzie sterowanie Shift+1...6 semaforami/rozjazdami (kiedy widzisz S1/Sr1 trzeba wcisnąć kolejny Shift+1..6, rozpoczynając od jedynki :)
Dzięęęki Maćku :D.
Czy mam rozumieć, że dzięki temu będę mógł zajechać dalej niż do Biecza i nie kończyć w krzakach?
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 10:18:46
Tak, aż do samej Damnicy. A przy okazji - można zmienić położenie rozjazdów klawiszami t/T, bo tak ustawił @Benek. Nawet można zrobić to z lokomotywy, wystarczy podjechać czołem pod sam rozjazd lub przy przejeżdżaniu przez nań trzymać Shift+T aby zjechać "na bok".
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 07 Stycznia 2016, 11:02:54
Mistrzu, powiedz mi, bo chyba mam jakąś nieaktualną paczkę lub nieprawidłowe exe lub w ogóle mój symulator jest do kitu.
Nie dostaję tarczy/wyjazdu z grupy na początku. Mam czekać dłużej niż 15 minut? :)
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 11:04:23
A czekaj do oporu :D Eventów nie ma, żadnego scenariusza nie ma, prezentuję scenerię. Ale spokojnie, leci paczka ze sterowaniem Shift+1...6 żeby nie musieć przejeżdżać S1. Kolejna paczka w pierwszym poście, nie jest to nakładka, a pełna paczka. Jak zwykle po uruchomieniu proszę o errors.txt w załącznik.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 07 Stycznia 2016, 11:18:27
Zniszczę Cię. Dopracowanie scenerii wizualnie zmyliło mnie i myślałem, że w tym przypadku też dopieściłeś całość.

Mam ruszoną swoją scenerię (na razie stacja + szlak podmiejski dwutorowy). Rozbudowanej całości raczej nie będę robił, ale możemy na końcu połączyć "siły" i potem to spiąć razem w całość. :)
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 07 Stycznia 2016, 14:46:59
Maciek a jak by tak pozostawić tą scenerie jako spalinową? Tu gdzie jest budyń za stacją można by wkomponować EC Dobre oraz przydało by się zrobić zróżnicowany teren tj jakieś pagórki, rowy przy torowisku.
Cesky a co to za sceneria możesz powiedzieć coś więcej?
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 07 Stycznia 2016, 14:49:48
No to teraz przejechałem sobie do końca świata... gdzie dziewiątka wyjechała mi na spotkanie ;)
W załączeniu errors.txt i kilka zrzutów miejsc, które zauważyłem:
Generalnie bardzo mi się podoba. Widzę, że w wielu miejscach przygotowane materiały budowlane (chyba fundamenty pod słupy sieci) no i dzwigi porozstawiane... znaczy, coś się dzieje... jak na obwodnicy Inowrocławia ;)
Pomyślałem też, że nasza rzeczywistość (ekrany dźwiękochłonne) w jakiś sposób ułatwiają tworzenie scenerii. Realistycznie, a nie trzeba za dużo elementów wstawiać i... ładować się będzie szybciej ;)

  Dodano: 07 Stycznia 2016, 14:57:19
Maciek a jak by tak pozostawić tą scenerie jako spalinową?
Eee i co... ja miałbym jeździć nią bez drutu :( W zasadzie to można chyba zrobić dwie wersje z i bez sieci.
Zapomniałem jeszcze nadmienić, że fajnie widzieć semafory kształtowe. Dawno ich nie spotykałem na MaSZynowych szlakach ;)
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 15:02:27
Cytuj
Maciek a jak by tak pozostawić tą scenerie jako spalinową?
Nie, ma być drut.
obrocony_stop.jpg - jest to zrobione celowo :), powodz.jpg - tutaj trzeba dokończyć, jeszcze nie miałem chęci, semwyj_damnica.jpg - przyjrzę się, daleko_slupki.jpg - poprawimy.
Cytuj
Zapomniałem jeszcze nadmienić, że fajnie widzieć semafory kształtowe. Dawno ich nie spotykałem na MaSZynowych szlakach ;)
Rzadko są obecne toteż będzie powtórka z materiału dla użytkowników, przypominajka że istnieje coś takiego jak semafor kształtowy.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 16:02:17
Przechyłki będą. Na pierwszym poście link do kolejnej dzisiejszej wersji (07012016-2), jak zwykle proszę o errors (staram się teraz dążyć do tego, aby errors był pusty, potem będę poprawiał inne błędy. Liczę na wyższą aktywność, nie wierzę że kilka osób tylko pobrało scenerię, te Wasze errors.txt naprawdę bardzo pomagają. Tak bardzo chcieliście nowe scenerie, a jak przychodzi co do czego to odzywa się pięciu starych wyjadaczy :D
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 07 Stycznia 2016, 17:04:34
Jak pisałem wcześniej, brak torów jak w załączniku w plikach tory.scm i tory-2.scm. Nie wiem gdzie się wyeksportowały, ale wydaje mi się, że dobrze jest mieć wszystko w jednym pliku. Znajdziesz to Maciuś, czy mam poszukać?
PS: Jestem za pociągnięciem drutów bezapelacyjnie. Jeśli komuś jakiś element scenerii nie będzie pasował, zawsze może go wyrzucić dla własnego użytku.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 18:22:11
Rozumiem, po prostu czasem się zapomniałem i nie wstawiałem torów w warstwie torów, a gdzieś indziej. Będzie "jak trzeba".
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 07 Stycznia 2016, 18:23:00
Sceneria obiecująca CDN.
Można by dołączyć odcinek niezelektryfikowany Stare Pupy - Brenna Spalona.
Skrzyżowanie, nasypy, podjazdy, szkody górnicze. Zmiana czoła. W Bieczu przebieg torów dziwny - na przestrzał powinien być tor bez peronu.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Stycznia 2016, 18:44:35
W Bieczu przebieg torów dziwny - na przestrzał powinien być tor bez peronu.
Głupia PLK-a :/ http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Biecz . Ma być wesoło, jest wesoło.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 07 Stycznia 2016, 19:04:01
Z dzisiejszej aktualizacji errors.txt z tym, że być może niektóre błędy wynikają z paczki na której uruchamiam scenerię.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 07 Stycznia 2016, 20:54:39
No i ode mnie errors.txt po drugiej aktualizacji dzisiaj. Niestety zakończyłem wykolejeniem na wjeździe do Biecza... stówka w perony i na bok to się nie udało ;)
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: firleju w 07 Stycznia 2016, 20:55:58
A ja tylko przypominam, że ograniczenia prędkości można teraz robić eventami i nie trzeba wpisywać w tory ;)
A poza tym fajnie to wygląda.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 07 Stycznia 2016, 21:57:39
3 filmy z testów:
https://youtu.be/qdZ76i44W38
https://youtu.be/iVJVM1OqIEU
https://youtu.be/o2GUzuDt440
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 07 Stycznia 2016, 22:42:26
Maciek a jak by tak pozostawić tą scenerie jako spalinową? Tu gdzie jest budyń za stacją można by wkomponować EC Dobre oraz przydało by się zrobić zróżnicowany teren tj jakieś pagórki, rowy przy torowisku.
Cesky a co to za sceneria możesz powiedzieć coś więcej?
Też wolałbym to widzieć pod drutem - w sam raz na linię podmiejską SKM-ki. Ja nawet zacząłem gdzieś na kartkach rysować szlak - podobnie jak Maciek podczas jazdy na śpiochach naszła mnie wena. ;-)

Ogółem chciałbym stworzyć małą scenerię, ale z bardzo dobrym, rozbudowanym otoczeniem. Wzorowałbym się chętnie na Szczecinie (tylko jeśli chodzi o zabudowę budynków przy torach).
To co pokazuję na screenach to szkic na razie, pierwsze szlify po długiej przerwie. Może za jakiś czas przysiądę się bardziej i to dopracuje. Jest dużo ciasnych łuków, przechyłek - w tym przy peronach (Wysoka Kamieńska się kłania ;-)).

Tutaj filmik z testów pojazdów jeżdżących na wiadukcie:
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 08 Stycznia 2016, 15:50:42
Na górze link do najnowszej paczki.
Cytuj
Jest dużo ciasnych łuków, przechyłek - w tym przy peronach (Wysoka Kamieńska się kłania ;-)).
Wysoka to moja zmora (nie daj Boże przyjdzie tam wsiadać/wysiadać starszej osobie...), ale na szczęście nasza grupa wagonów już tam nie staje, stajemy bliżej dworca (ale przez całe lato stawaliśmy właśnie na przechyłce), teraz stają tam Wasze krakowskie wagony ;)

Zdecydowałem że dojdzie jeszcze kilka kilometrów, posterunek odstępowy (już zrobiony), odgałęźny i kolejna duża stacja (wzorowana na st. Kłomnice (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/K%C5%82omnice)). Aby działała paczka: trzeba dodatkowo pobrać i wypakować moje modele peronów (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27559.0.html).
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 08 Stycznia 2016, 16:02:25
errors.txt przed i po wrzuceniu nowych peronów
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: danniel w 08 Stycznia 2016, 16:02:50
Bardzo ładnie wszystko się prezentuje. Powodzenia w dalszych pracach.

Głupia PLK-a :/ http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Biecz . Ma być wesoło, jest wesoło.
W Terespolu też zaszaleli http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Terespol EZT są prawie zawsze przyjmowane na tor 7. ;)

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić wiadomość.
Benek
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 09 Stycznia 2016, 00:56:00
Najnowsza paczka na górze. To będzie zatem ostateczny kształt tej scenerii:

183+600 st. Kominy <
180+800 p.o. Kominy Mostowa <
179+500/0+000 podg. Zarzecze /zjazd na linę kolejową podg. Zarzecze - Mosty Towarowe
???+??? podst.  Wojany (przystanek osobowy+posterunek odstępowy) +
???+??? st. Damnica +
???+??? st. Stefanowo rejon St1
???+??? st. Stefanowo <
???+??? st. Biecz +
???+??? p.o. Małopole +
???+??? st. Ryn <
???+??? p.o. Leśniewo +
???+??? st. Mosty <
???+??? st. Mosty Towarowe
< przewidziane postoje handlowe pociągów pospiesznych i osobowych, + przewidziane postoje handlowe poc. osobowych.


Nowy odcinek Kominy - podg. Zarzecze: Vmax=120km/h, linia dwutorowa, SBL jednokierunkowa 3-stawna (zaledwie 3 odstępy), linia po modernizacji. Pozostaje tylko dokończenie stacji Kominy, zrobienie nań SRK, dokończyć otoczenie na odcinku Kominy - Damnica i Damnica - Mosty (na kilku fragmentach), wstawić przechyłki i sieć trakcyjną, na nowo słupki hektometrowe Mosty Tow - Zarzecze... i to będzie tyle.

(!)Byłbym uszczęśliwiony, gdyby nieco więcej niż dwie osoby wstawiały plik errors.txt (wystarczy uruchomić scenerię i wyłączyć kl. F10, plik znajdzie się w głównym katalogu Symulatora). Cholernie mi on pomaga zorientować się, czego u Was brakuje i poprawiać błędy.

Idzie mi to dość sprawnie, myślę że to kwestia kilku tygodni jak ogarnę się z tym wszystkim poza siecią trakcyjną, bo "starej" nie ma co wstawiać, biorąc pod uwagę fakt że nowa już jest w przygotowaniu. Jak zwykle jestem otwarty na propozycje.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Felix w 09 Stycznia 2016, 08:36:38
Aktualny  plik errors
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: nail_bomb w 09 Stycznia 2016, 12:31:12
Cześć, plik poniżej.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Stycznia 2016, 13:13:21
Czemu chodniki w Rynie jako pobocze? Jako chodnik ładniej by się mapowały. Nie ręczę jednak za miejsce przejścia pobocza w chodnik.
Kopce pod maszt GSM-R w Małopolu ziemia przenika przez teren. Czyżbyś znowu nie zrobił jawnej triangulacji w 3dsie tak jak przy dachu czerpaku? Albo zmień geometrię albo usuń te dwa trójkąty.
Moje zielsko zabiło wydajność. Tak gdzie miałem 60fps teraz spadło do 20. :( Trzeba by zrobić test czy wyłączenie falowania na wietrze coś daje. Jak je robiłem, to nie miałem takiej ilości chaszczy w scenie. Używasz mojego inca? Tam chyba coś miałem pokręcone z orientacją. Nie obraziłbym się za korektę, choć jak tyle tego nasadziłeś, to już pewnie nie masz ochoty.
Podmień proszę lampy na peronach zmodernizowanych na te moje. Wstyd mi za te z l61. Kiedyś je też zrobię ładniej. Jak chcesz mogę zrobić resztę brakujących elementów. Wiatę, zejście do przejścia i kubeł, ale to trzeba poczekać aż śnieg zniknie.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 09 Stycznia 2016, 14:23:45
No to i ode mnie errors.txt z dzisiejszej wersji.
Dlaczego przy ładowaniu scenerii pojawiają się takie długie sekwencje plusów (log.txt w załączeniu)? Czy to w związku z jakimiś niedorobionymi fragmentami?
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Stycznia 2016, 14:42:41
A to jakiś wymysł Q. Pytaj się u niego w wątku.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 09 Stycznia 2016, 20:01:18
Znów testujemy na różnych exe? Maciej, na jakim Ty pracujesz? Na tym powinniśmy testować. Koniec, kropka. Nie może być tak, że gdzieś ukazuje się jakaś przeróbka exe i mamy jakieś sztuczne problemy.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 09 Stycznia 2016, 21:19:23
@macius5991: parę kwestii co do rzeczy które zostały przeze mnie wypatrzone z twojej scenerii:
1. Czy tak ma być czy to jakiś błąd (chodzi mi o to co jest w czarnych kółkach ?
2. Czy dałoby radę przechylić te znaki w takie sposób aby były one oparte o nastawnie (w mojej opinii wyglądałoby to bardziej realnie)?
3. Bardzo podobają mi się te linie napowietrzne i słupy energetyczne (chyba wysokiego Napięcia) koło stacji Mosty.
3.1. Przy niektórych dróżkach, przenikają tekstury chodnika i drogi ( na obrazku jest droga pomiędzy kilometrażem 195+700 a 195+800).
4. Nie wiem czy tylko u mnie ale jest biała pustynia w jednej z części scenerii.
To na tą chwilę wszystko co zdążyłem dojrzeć.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Stycznia 2016, 21:31:09
Jak nie dajesz tam autek, to można posklejać skrzyżowania. Będzie ładniej wyglądać jak wszystko się dobrze wyrenderuje.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 10 Stycznia 2016, 18:11:13
Potencjalne żródło błędu w przyszłości: nie przestawia się zwrotnica Zarzeka_6 z powodu zdublowania nazwy z innym torem.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mrofkojat w 10 Stycznia 2016, 19:43:44
Errors po najnowszej wrzutce Mostów. BTW, sceneria kapitalna!
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 11 Stycznia 2016, 15:20:52
Jak tylko uzupełnisz scenerię o sieć trakcyjną i załatasz dziury w "podłożu" to sceneria będzie naprawdę miodna.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 11 Stycznia 2016, 20:24:05
Znów testujemy na różnych exe? Maciej, na jakim Ty pracujesz? Na tym powinniśmy testować. Koniec, kropka. Nie może być tak, że gdzieś ukazuje się jakaś przeróbka exe i mamy jakieś sztuczne problemy.
M15.04+patch, czyli Exe_470.
Potencjalne żródło błędu w przyszłości: nie przestawia się zwrotnica Zarzeka_6 z powodu zdublowania nazwy z innym torem.
Dzięki, szukałem tego długo i nie mogłem znaleźć.
Cytuj
Kopce pod maszt GSM-R w Małopolu ziemia przenika przez teren.
W sumie nie wiem po co dałem te kopce, maszty będą po prostu "na ziemi".
Cytuj
Podmień proszę lampy na peronach zmodernizowanych na te moje. Wstyd mi za te z l61.
To trzeba zmienić w INC-ach peronów. Po prostu przed wgraniem paczki z moimi peronami na REPO podmieni się odpowiednie wpisy, wrzucę poprawioną paczę do testu dodatków.
Cytuj
1. Czy tak ma być czy to jakiś błąd (chodzi mi o to co jest w czarnych kółkach ?
2. Czy dałoby radę przechylić te znaki w takie sposób aby były one oparte o nastawnie (w mojej opinii wyglądałoby to bardziej realnie)?
3. Bardzo podobają mi się te linie napowietrzne i słupy energetyczne (chyba wysokiego Napięcia) koło stacji Mosty.
3.1. Przy niektórych dróżkach, przenikają tekstury chodnika i drogi ( na obrazku jest droga pomiędzy kilometrażem 195+700 a 195+800).
4. Nie wiem czy tylko u mnie ale jest biała pustynia w jednej z części scenerii.
1- tak, jest poprawnie. 2- raczej trzeba będzie się wielokrotnie bawić w ustawianie i sprawdzanie, za dużo pracy jak na taki szczególik.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 12 Stycznia 2016, 00:38:27
Ponizej  bledy w t3d. Do etapu wyszukwania bledow typowo w scenerii nie doszedlem i juz chyba zamiaru nie mam. Dosyc juz mam wylapywania bledow, ktore mozna wylapac moimi narzedziami  a nikt ich nie uzywa. Sorry Maciusiu, ze padlo to stwierdzenie w twoim watku, ale gdzies musialo :). Szale goryczy przelalo ilosc bledow.

1) Degeneraty (kazdy plik po 4)
c:\g\models\tory\napedy\new-ele-1-rzl-l.t3d
c:\g\models\tory\napedy\new-ele-1-rzl-p.t3d
c:\g\models\tory\napedy\new-ele-1-rzp-l.t3d
c:\g\models\tory\napedy\new-ele-1-rzp-p.t3d
c:\g\models\tory\napedy\old-ele-1-rzl-l.t3d
c:\g\models\tory\napedy\old-ele-1-rzl-p.t3d
c:\g\models\tory\napedy\old-ele-1-rzp-l.t3d
c:\g\models\tory\napedy\old-ele-1-rzp-p.t3d

2) Duplikaty trojkatow:
C:\g\models\elektryczne\latarniay_hs.t3d   118
C:\g\models\elektryczne\latarniay_lbc.t3d   12
C:\g\models\przemysl\komin_jaworzno22x300.t3d   96
C:\g\models\przemysl\komin_luban4x50.t3d   8
C:\g\models\przemysl\komin_siersza12x100.t3d   2

3) Hierarchia (child wyzej niz partent)
c:\g\models\elektryczne\latarnial_drew.t3d
c:\g\models\elektryczne\latarnial_hs.t3d
c:\g\models\elektryczne\latarniay_str.t3d

4) W paczce sa tekstury dds i tga
textures\plants\tree_autumn1.dds
textures\plants\tree_autumn1.tga
textures\plants\tree_autumn2.dds
textures\plants\tree_autumn2.tga

Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 13 Stycznia 2016, 00:12:52
W pierwszym poście mała aktualizacja, zmiany na odcinku podg. Zarzeka - Kominy, powoli ogarniam otoczenie. Zrobiłem też SBL-kę, a z SRK pozostało tylko zrobić stację Kominy. Nie patrzeć na te porozrzucane kominy i fabryki, robię dopiero "przymiarkę" pod to jak to poustawiać. Można pojeździć elektrowozem "w te i we wte" na obu torach i sprawdzić czy dobrze działa SBL, czy dobrze działa SHP.

Cytuj
4) W paczce sa tekstury dds i tga
textures\plants\tree_autumn1.dds
textures\plants\tree_autumn1.tga
textures\plants\tree_autumn2.dds
textures\plants\tree_autumn2.tga
Jedyne moje grzechy :) Dodałem tam od razu DDSy bo te tekstury TGA wyjątkowo długo się wczytywały. I są to chyba pierwsze jesienne drzewa w MaSzynie? ;>

14012016 na górze. Stefanowo: załatana dziura w terenie; odcinek dwutorowy: kolejne ogarnianie otoczenia, dodany przejazd na tym odcinku, w następnym kroku ogarnę do końca stację Kominy i... układ torowy będzie gotowy na przyjęcie sieci trakcyjnej.
@K626, obecnie tory znajdują się w dwóch plikach: mosty/tory.scm oraz mosty/2-tory.scm, nigdzie indziej. Ale docelowo będzie to tylko jeden plik SCM (teraz jest to podzielone na 2 z powodu łatwiejszej edycji scenerii). Uwagi i errors.txt poniżej (sprawdzajcie na Exe470).
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 14 Stycznia 2016, 16:05:13
Odpalone na 470 bez problemu (errors.txt w załączeniu). Widzę, że w Damnicy pojawił się brakujący semafor wyjazdowy :)
Jeszcze niejechałem tylko się przeleciałem. Super wyglądają te jesienne drzewa. W ogóle jesień na szlaku to fajny czas... można by ich więcej nasadzić przy torze i zrobić taki jesienny lasek. Czasem mam też wrażenie, że mijam jakąś wioskę albo małą mieścinkę, a tu blokowisko. Chyba zamiast bloków lepiej więcej małych domków stawiać. Takie moje subiektywne odczucie.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Stycznia 2016, 18:08:30
Powiedz to tow. Gierkowi. :P
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 14 Stycznia 2016, 18:55:00
Hehe... pewnie tak ale koło mnie na terenie byłego pegeeru to stoją może ze dwa, ale żeby zaraz całe osiedla...
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 14 Stycznia 2016, 20:57:23
Znak stopu do obrócenia o 90 stopni. Klimatycznie i może te bloki nie wyglądają, ale znam takie miejsca, choćby Pionki koło Radomia, gdzie jest podobnie. Włocławek, od strony Bydgoszczy, też nie wygląda lepiej. Także prawda czasu - prawda ekranu. Sieć trzeba postawić stosowną do stanu torowiska i będzie cacy. Jeszcze pytanie, powinienem mieć jakieś zdjęcia opadłych liści na ziemi, przydadzą się? Znalazły by się też jakieś drzewa, to mogę wrzucić. Co do drzew, niektóre bym obrócił o 45 stopni, aby płaszczyzny plane nie były prostopadłe i równoległe do torów. Mam wrażenie, że taki obrót, poprawi ich postrzeganie.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 14 Stycznia 2016, 21:18:50
Mapa jakaś jest?
2. Na końcu pętlę można zrobić.
3. Znak ponoć jest celowo obrócony i pobazgrany.
4. Ten środkowy peron w Rynie to jest taki ni w pięć ni w dziewięć.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 14 Stycznia 2016, 21:48:35
Niby z tym znakiem tak ma być, ja twierdzę, że jednak do poprawy. Jeśli znak ma być oznaką wandalizmu, to powinien być odpowiednio przygotowany model. Taki, aby nie było wątpliwości, czy to błąd jak opisał też mac310, czy celowe działanie osób trzecich. W załączniku errors z odpalenia na czystym świeżo rozpakowanej paczce 1504 i paczu, exe470. Mam nadzieję, że paczka z pierwszego postu zawsze zawiera wszystkie potrzebne pliki. Pętla na końcu wygląda beznadziejnie, tak jest na Kaliskiej, ale jak ktoś chce...
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Stycznia 2016, 22:05:57
Nie pamiętam czy znaki były jako jeden model, ale jeśli tak, to można pochylić dziada by był wyraźnie stuknięty.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 14 Stycznia 2016, 22:26:08
W załącznika porównanie środkowego peronu w Pabianicach (fota jest moja) i screen ze stacji Ryn. Jak dla mnie, jeśli to jest ni w 5 ni w 9, to jednak jest prawdziwe. Mimo, że sceneria jest fikcyjna. Takich środkowych peronów w Polsce jest cała masa.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 16 Stycznia 2016, 01:25:53
Znak nie jest stuknięty tylko obrócony.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Stycznia 2016, 01:41:01
Widzę, że znak nadmiernie zwraca Waszą uwagę :) Już jest poprawiony. Najnowsza paczka w pierwszym poście, zmiany głównie na odcinku drugim (Wojany - Kominy). http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_16012016.7z
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 16 Stycznia 2016, 04:24:54
Znak nie jest stuknięty tylko obrócony.
Ktoś napisał inaczej? Mowa była, że właśnie jest tylko obrócony i pomazany. Macius5991, czy za każdym razem pakujesz pełną paczkę? Czasem jak muszę rozpakować na świeżą PC, to dobrze jest wiedzieć czy z ostatniego linku, dostaniemy wszystko co trzeba do tej scenerii.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Stycznia 2016, 04:30:47
Tak, wszystkie paczki sa "pelne".
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: joey w 16 Stycznia 2016, 13:06:09
Pierwotnie moj errors.txt mial chyba 20kb, musialem dociagnac wiele rzeczy, glownie z testu dodatkow. Niestety wciaz wielu plikow nie udalo mi sie zlokalizowac. Wersja scenerii z bugs-mosty_16012016.7z.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 16 Stycznia 2016, 20:15:20
errors.txt z bugs-mosty_16012016
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Stycznia 2016, 12:20:45
Chyba pytałem, ale ... Na teren proponuje taką teksturę jak w załączniku. Pod linkiem plik jpg dość skompresowany i jakby był potrzebny plik bezstratny RAW. Link: http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-jesien.rar
Dysponuje także zdjęciami ściany jesiennych drzew i kilka wolnostojących. Jeśli ktoś zainteresowany, proszę pisać.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 21 Stycznia 2016, 11:28:13
Macius, ponizej podaje liste dziureczek pomiedzy torami. Dziureczki, bo nie powinny miec wplywu na symulacje (dopuszczalne <=1[cm]).
Paczka sprawdzana to bugs-mosty_14012016.7z.
Dziureczki podane sa w [cm]
tor832750 (p1) -->tor832747 (p2) 0.1
tor832554 (p1) -->biecz_6 (p3) 0.1
tor832554 (p2) -->biecz_7 (p3) 0.1
tor1539 (p1) -->tor1538 (p2) 0.1
tor474 (p2) -->tor475 (p1) 0.01
tor526 (p2) -->aaa_t25 (p2) 0.1
tor529 (p3) -->pa4 (p1) 0.1
tor557 (p2) -->tor591 (p1) 0.1
tor579 (p2) -->tor580 (p1) 0.1
p2_tor_70luk020 (p1) -->p2_tor_70luk009 (p2) 0.01
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 22 Stycznia 2016, 14:11:23
Dzięki, zobaczę gdzie to jest i postaram się poprawić. Tymczasem wpadłem na rozwiązanie pewnego problemu, mianowicie podczas zapisu pliku MAX ze scenerią często program się crashował i nie dokonywał zapisu (zapisał może ze 20kB z ponad 80MB), przez co co 4-5 AutoBackupów program się wysypywał, miało to miejsce tylko podczas edycji większego pliku z I częścią scenerii. Jednakże zauważyłem, że jak zamknąłem program CCleaner to problem zniknął... Hura, tyle dobrego.

Tymczasem kolejna wersja scenerii, zmiany głównie w okolicy Zarzeka - Kominy. http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_22012016.7z   23.81 MB.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 25 Stycznia 2016, 00:04:48
Kolejny przejazd:
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 25 Stycznia 2016, 12:15:15
No to ode mnie errors.txt z wersji bugs-mosty_22012016.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 30 Stycznia 2016, 22:16:36
Cytuj
Najnowsza paczka: http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_30012016.7z   24.64 MB
Kominy - Wojany: otoczenie, sporo nowych rzeczy, inna tex terenu, dodane duże reklamy w kilku miejscach, nowy przejazd od @Stele'go (trzeba go oddzielnie pobrać z Bazy Infrastruktury).
Stefanowo: naszła mnie chęć na zbudowanie krótkiego odcinka bez druta do małej stacyjki z bocznicą alla orlenowską, odstawianie beczek, takie sprawy. Coś się tam powoli tworzy.
Inne odcinki: drobne zmiany, głównie otoczenie.

Możecie też potrzebować modelu miejskie/plot_beton_10m (jest na repozytorium, wgrany krótki czas temu), powstawiałem tego tam trochę... Powoli zbliżam się do takiego momentu, że jedynym elementem brakującym na scenerii będzie tylko sieć trakcyjna, ja uprawnień SEP nie posiadam i sieci trakcyjnej się nie dotykam.

Przyjmuję propozycje zmian w scenerii, jakieś elementy wymagające poprawy.
http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/sceneria_mosty1.jpg
http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/sceneria_mosty2.jpg
http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/sceneria_mosty3.jpg
http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/sceneria_mosty4.jpg
http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/sceneria_mosty5.jpg
http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/sceneria_mosty6.jpg
http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/sceneria_mosty7.jpg
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Stycznia 2016, 23:06:12
Zrandomizuj teksturę tej nieszczęsnej trawy porastającej wszystko. Choć to może po zakończeniu prac w 3dsie bo nie wiem jak to zrobić w maksie.
1102 -4130 wał zachodzący na teren. Przenikają płaszczyzny. Chyba ponownie zła triangulacja poligonu.
387 -1698 Obróć któreś drzewko. Miga.
1436 -12423 Trawa na środku drogi.
286 -16994 SEPa nie masz. Przy przejściu nad linią kolejową powinny być słupy wzmocnione. :D Tak wiem, nie mamy modeli ...jeszcze.
271 -18089 To mają być podkłady posklejane z listewek? Mamy teksturę podkładów do rozjazdów benka. Lepiej by tu pasowała.
273 -17688 Nadal zaczynają się szuwary jako losowe krzaki. Ta tekstura serio nie nadaje się do takiego użytku.
219 -25808 Pozszywany teren lepiej wygląda bo się wygładza.
169 -27485 Uskok terenu widoczny z toru. Smooth kuleje w tej okolicy.
378 -27891 Zapory przeciw zawiejom jako płot działki? Dziwne.
-2341 -31534 Parkowanie na trawniku płatne? :D
-4036 -31512 Nie mam tekstur rozdzielnic pod nastawnią.
Tak, nie mam własnych latarni w paczce. :P
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: joey w 31 Stycznia 2016, 18:11:12
Moje uwagi to przede wszystkim ogromna losowosc ustawienia budynkow z jednej strony a z drugiej mala ich roznorodnosc, tak jakbys sie obrazil na modele sprzed 2012 a przeciez wiekszosc z nich wciaz jest estetycznie poprawna co najmniej tak jak modele z Trainza. Jako przyklad losowosci wstawiania budynkow screen 03.jpg – malowniczy widok z okien lewego bloku na sciane sasiedniego. Screen 01.jpg – co symbolizuja te drogi (odcinki road) na lewo od toru? Co do 02.jpg taki podklad z chodnika jest zastosowany do duzej czesci tych domkow w budowie na scenerii. Wokol rzeczywistych budynkow w budowie jest raczej bloto a nie chodnik. Screeny z poprzedniej wersji, w tej jest tak samo. Chodniki na scenerii rysowane sa jak pobocza, czyli w dol, zamiast jak chodniki, czyli do gory.
W nowej wersji znacznie posypal sie smooth w terenie.
Errors z wersji bugs-mosty_30012016.7z.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 31 Stycznia 2016, 19:14:41
Z logicznym i ładnym tworzeniem otoczenia (wstawianie budynków przede wszystkim) mam duże problemy, po prostu nie mam pomysłu jak to wszystko ładnie poukładać, w szczególności bloki. W zamiarze miały być one daleko od torów, żeby imitować gęstą zabudowę miejską, ale słabo im to wychodzi :( A kwestia tego że obraziłem się na modele sprzed 2012... po części prawda, ale teraz pogrzebałem w zakątkach folderu /scenery i powstawiam trochę starszych domków. Jest tego przecież sporo.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 31 Stycznia 2016, 20:26:14
Jak zawsze znajdą się jakieś drobne mankamenty, ale generalnie śliczna jest ta sceneria. Zwłaszcza moim zdaniem te krzaki dużo dają, bo do tej pory brakowało w Maszynie takiej niskiej zieleni. Generalnie widzę, że większość plików można skombinować (kwestia przeniesienia z innego katalogu) poza jednym - przytorowe\studnia.inc. Skąd go wziąść?
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 31 Stycznia 2016, 20:32:55
Panowie, może zatrudnimy architekta? Albo jeździmy, albo się rozglądamy za mankamentami. Ja jestem za jeżdżeniem.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 31 Stycznia 2016, 20:36:29
Cytuj
poza jednym - przytorowe\studnia.inc. Skąd go wziąść?
Z repo, wydaje mi się, że powinno tam być.
//Betonowa studzienka do kanałów sygnałowych, ew. szamba. fi 1 m. Wystaje 30 cm ponad pivota. Pod ziemią jeszcze 70 cm rury.
//Autor: Stele

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node 500 0 none model 0 0 0 0 przytorowe/studnia.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Cytuj
Panowie, może zatrudnimy architekta? Albo jeździmy, albo się rozglądamy za mankamentami. Ja jestem za jeżdżeniem.
Ja również, ale takie uwagi są jak najbardziej potrzebne. Nie mam umiejętności, żeby to lepiej rozplanować, wydaje mi się że efekt miejskiej zabudowy w tle osiągnąłem, mizernie, ale udało się.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 31 Stycznia 2016, 20:40:35
Widocznie się nie wgrało, albo nie umiem z tego korzystać, bo zainstalowałem sobie dopiero dzisiaj ten magiczny program do SVN, ściągnąłem całość repo i nic takiego tam nie ma. Rev. 1374.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 31 Stycznia 2016, 20:42:37
Nie ma, właśnie też zobaczyłem. Autorem jest @Stele, wierzę że niedługo coś takiego wrzuci na repo. W zasadzie to mało znaczący element jest, wstawiony kilka razy tylko.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Stycznia 2016, 21:05:03
To był unoff dla Ra dołączony do paczki l61. Jest już na repo. A tu samodzielnie: http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-dekiel.7z
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 01 Lutego 2016, 01:02:03
Errors.txt z ostatniego apdejtu i po dodaniu tej studzienki.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 01 Lutego 2016, 13:09:39
Uruchomiłem Mosty dwa razy. Po pierwsze na paczce 1504+pacz+pacz styczniowy. Po drugie na zaktualizowanym dziś repozytorium SVN. Dzięki temu, uzyskałem do porównania różne pliki errors.txt
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 02 Lutego 2016, 00:27:29
Dzięki. Na tworzonej stacyjce Grzybno (kolejna po Mostach stacja, gdzie można się pobawić w manewry) zrobiłem "trójkąt" do obracania parowozów (można założyć że kiedyś tam była parowozownia, nie?), a który teraz może służyć do obracania lokomotyw jednokabinowych (żeby nie było głosów, że scenariusz wymusza jazdę tą "gorszą" stroną). Co ciekawe - działa on "automatycznie", czyli po wjeździe za rozjazd po chwili zmienia się pozycja rozjazdu, aby móc przejechać na drugą stronę. Ponadto wykrywa skąd lokomotywa przyjeżdża i ustawia tak rozjazd, żeby bez wychodzenia z kabiny wjechać za rozjazd nie rozpruwając go.

node -1 0 tr_komorka memcell 0 0 0 * 0 0 none endmemcell //komorka mechanizmu

event tr_zmien:busy multiple 10 none rozj_plus rozj_minus endevent //po wjezdzie za rozjazd

event tr_plus:busy multiple 0 none tr_plus_kom g_reczny3+ endevent //odczyt z ktorej strony wjezdza lokomotywa
event tr_minus:busy multiple 0 none tr_minus_kom g_reczny3- endevent

event tr_plus_kom updatevalues 0.0 tr_komorka * 1 1 endevent //+
event tr_minus_kom updatevalues 0.0 tr_komorka * 2 2 endevent //-

event rozj_plus multiple 0 tr_komorka g_reczny3+ condition memcompare * 2 2 endevent //eventy zmiany polozenia z uwzglednieniem kierunku, z ktorego przyjechala lokomotywa
event rozj_minus multiple 0 tr_komorka g_reczny3- condition memcompare * 1 1 endevent
Stacyjka wzorowana jest troszeczkę na okolicach Świnoujścia, główne zadanie to przetaczanie pełnych beczek ze stacji (z torów przyjazdowych) na miejsce ładowania oraz pustych beczek z miejsca ładowania na tory odjazdowe.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 02 Lutego 2016, 14:54:22
Z logicznym i ładnym tworzeniem otoczenia (wstawianie budynków przede wszystkim) mam duże problemy, po prostu nie mam pomysłu jak to wszystko ładnie poukładać, w szczególności bloki. W zamiarze miały być one daleko od torów, żeby imitować gęstą zabudowę miejską, ale słabo im to wychodzi
Potrzeba HQ modeli budynków z wymodelowanymi balkonami itp., aby można było ich używać w bliskim sąsiedztwie torowiska - jeżeli chcemy mieć gęstą zabudowę miejską to chcąc-nie chcąc tory muszą przebiegać przez centrum miasta, a co za tym idzie musi być kilka budynków dobrej jakości, a dalej już mogą być LQ sprawiając wrażenie osiedli itd.. Dobrym wyjściem jest budować mniej-więcej równolegle budynki, tworzyć boxa który ma imitować chodnik i między nimi obiekty typu road - chyba, że można kłaść drogę wraz z przyległym chodnikiem.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Lutego 2016, 15:11:06
Drogę z chodnikiem mamy proceduralnie od jakichś dwóch lat jak nie więcej. Ra kiedyś zrobił. Masz użyte choćby na Bałtyku i Całkowie.
Bloki z balkonami może i by się przydały, ale tu nie chodzi o ich złą jakość, tylko umiejętność sensownego ułożenia klocków. Urbanisty nam trzeba. :P
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 02 Lutego 2016, 19:05:37
Chodniki są do zrobienia z poziomu 3ds, nawet udało się zrobić zatoczkę na przystanek autobusowy.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Lutego 2016, 19:12:14
Tylko obniżaj/wyłączaj chodnik na przejazdach by takich bubli nie było. ;)
Btw, czysta tex znaku stop by się przydała. Che spoko, ale nie na każdym.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 03 Lutego 2016, 02:34:12
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_03022016.7z   25.01 MB

Chodniki zmieniłem hurtem notatnikiem, trzeba jeszcze jedynie na przejazdach poprawić wysokość, dodać płyty przejazdowe. W tej paczce zmiany jedynie w okolicy stacji Grzybno (skończony układ torowy, powoli powstaje otoczenie, można się pobawić działaniem trójkąta). Z tej paczki errors.txt możecie nie wysyłać, powoli mi się już to wszystko kształtuje.

Układ torowy na scenerii uważam za skończony.
Pozamieniam te nieszczęsne szuwary na coś lepszego (zrobiłem sobie nowy plik zielen.txt (używam go w Grzybnie), poprawię drogi na przejazdach, pododaję płyty przejazdowe, zorganizuję przejazdy (bo teraz nie wszystkie działają niestety...).

Edit.: czy taki układ drzew wygląda ok? Jest to pas drzew małych, za nim dwa pasy drzew dużych, ustawionych "naprzemiennie".
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Benek w 03 Lutego 2016, 14:15:04
Tak, dobrze jest. Im mniej użyjesz różnych gatunków drzew, tym będzie większy FPS w ich pobliżu.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: SKP w 03 Lutego 2016, 21:17:34
Pytanie tylko, jaki ma być efekt końcowy. Jeśli ma to być "granica" lasu, to dla testu zrób tylko jeden pas drzew "dużych" i zobacz, czy będzie różnica. Moim zdaniem - nie będzie. Natomiast jeśli to ma być zwyczajny dwuszereg dużych drzew przy torach (bez tła, z wyraźną pustką w oddali), to może pomysł jest ok. Zobacz lepiej, jak to będzie wyglądało na docelowej teksturze podłoża, bo o białej trawie nie słyszałem ;) A zimą raczej drzewa liściaste tak nie będą wyglądały.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 04 Lutego 2016, 00:13:14
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_04022016.7z   25.14 MB

Znów zmiany w okolicy nowej stacji, dokończyłem torowisko i otoczenie.
Cytuj
Tak, dobrze jest. Im mniej użyjesz różnych gatunków drzew, tym będzie większy FPS w ich pobliżu.
Tak też zrobiłem. W sumie chyba 9 tekstur na wysokie i 11 na niskie. @SKP zobacz jak to zrobiłem tam, wydaje mi się, że jest w porządku.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 05 Lutego 2016, 12:39:19
Wszystko wszystkim, ale czas ładowania symulacji to jest jakaś kpina. Miało być szybciej, ktoś nad tym pracował, początkowo było, ale teraz znów w drugą stronę ...
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 05 Lutego 2016, 13:48:00
Nie ten wątek.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 05 Lutego 2016, 14:46:25
Ten, ten. Bo post odnosi się między innymi do scenerii Mosty. Na tak krótką trasę tyle czasu ładowania to przesada. Serio. Kaliska się szybciej ładuje.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: SKP w 05 Lutego 2016, 15:34:39
Odpaliłem scenerię. Jest bardzo ładna, jedzie się całkiem przyjemnie. Nie spodziewałem się też tego, że jest tak długa, a jest. Natomiast odnośnie uwag - odniosłem wrażenie, że jest za bardzo powtarzalna. Ale możliwe też, że zakręciłem się z kamerą i byłem dwa razy w jednym miejscu. Kilka kilometrów przejechałem w kabinie i z przyjemnością obserwowałem widoki. Natomiast później miałem wrażenie, że wszystko jest takie samo. Nie jest to żaden błąd, możliwe, że tylko ja lubię bardzo dużą różnorodność (która niekiedy jest trochę sztuczna). Ale gdyby to zależało ode mnie, w niektórych miejscach wprowadziłbym zbiorowiska roślinne jeszcze innego typu. Na Twojej scenerii zauważyłem niektóre innowacyjne (np. nie przypominam sobie na wcześniejszych sceneriach takich sadów), ale moim zdaniem nie powinieneś bać się wykorzystywania już "oklepanych" zespołów roślinnych, jak gęste lasy mieszane, lasy sosnowe, etc. One się pojawiały m.in. na L144, L053, ale trudno powiedzieć, żeby się ludziom znudziły. Są też takie zbiorowiska, których jeszcze nikt w MaSzynie nie odtworzył, ja planowałem to zrobić (ale nie zrobię), więc możesz się zainspirować jednym z pomysłów ;) : ols, łęg, torfowisko. Natomiast wiem, że niektóre z tych pomysłów wymagają modyfikacji kształtu terenu. I są to raczej propozycje na dalsze dopracowywanie trasy (po wydaniu pierwszej wersji), gdyż jest ona bardzo dobra, mocno wykończona i takie modyfikacje mogłyby ją uziemić na lata.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 05 Lutego 2016, 17:00:26
Natomiast odnośnie uwag - odniosłem wrażenie, że jest za bardzo powtarzalna.

Niestety, ale zgadza się. To efekt małej ilości modeli. Korzystając z okazji, zapytam Roziego (poprzez priv nie mogę), czy jest jakiś progress odnośnie modeli budynków, na które materiały dostarczyłem?
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 05 Lutego 2016, 17:02:03
Ten, ten. Bo post odnosi się między innymi do scenerii Mosty. Na tak krótką trasę tyle czasu ładowania to przesada. Serio. Kaliska się szybciej ładuje.
Moje czasy ładowania przez .exe 474. Dla mnie bardzo przyzwoite.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Lutego 2016, 17:25:54
Wszystko wszystkim, ale czas ładowania symulacji to jest jakaś kpina. Miało być szybciej, ktoś nad tym pracował, początkowo było, ale teraz znów w drugą stronę ...
Też czasem lubię zaopiniować bardzo na gorąco i bardzo nieprofesjonalnie. Sceneria Mosty ładuje się wolno tylko raz. W pobranych plikach masz modele tekstowe T3D i pliki tekstur w formacie TGA. To wymusza, że pierwsze uruchomienie generuje pliki E3D i wydłuża czas ładowania scn. Ale tylko za pierwszym razem. Pliki TGA są cięższe, też odrobinę się będą dłużej ładować. Weź to pod uwagę.

  Dodano: 05 Lutego 2016, 17:27:46
Wszystko wszystkim, ale czas ładowania symulacji to jest jakaś kpina. Miało być szybciej, ktoś nad tym pracował, początkowo było, ale teraz znów w drugą stronę ...
Wiem do czego pijesz, to nie ten wątek jak pisał Macius5991. Pora zaakceptować to, co mamy na forum.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 14 Lutego 2016, 16:00:00
Zastanawiam się czy dalo by się to zlaczyc ze sceneria MOP. Lezy w bugsach wraz z plikiem max bodajże.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 15 Lutego 2016, 11:08:01
Też nad tym działam. Przy okazji - poprawiłem działanie SBL (podg. Zarzeka - Kominy) gdzie poprzedzający semafor poda sygnał zezwalający na jazdę dopiero po zwolnieniu odstępu. Odstępy mają po 1000m, a załóżmy że mamy skład towarowy 550m i semafory podawały zwolnienie odstępu wówczas gdy jego połowa była jeszcze zajęta... Teraz jest tak jak być powinno :)

Jeżeli ktoś ma chęć pomóc - można zrobić tabliczki do SBL za pomocą MaSzynowego narzędzia programy_na_potrzeby_symulatora/tworzenie_tekstur_tabliczek.
Missed texture: textures\tabl\2001.
Missed texture: textures\tabl\2000.
Missed texture: textures\tabl\1988.
Missed texture: textures\tabl\1976.
Missed texture: textures\tabl\1964.
Missed texture: textures\tabl\1963.
Missed texture: textures\tabl\1951.
Missed texture: textures\tabl\1952.
Missed texture: textures\tabl\1937.
Missed texture: textures\tabl\1938.
Missed texture: textures\tabl\1926.
Missed texture: textures\tabl\1925.
Missed texture: textures\tabl\1913.
Missed texture: textures\tabl\1914.
Missed texture: textures\tabl\1886.
Missed texture: textures\tabl\1885.
Missed texture: textures\tabl\1873.
Missed texture: textures\tabl\1872.
Missed texture: textures\tabl\1862.
Missed texture: textures\tabl\1861.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 17 Lutego 2016, 18:34:26
W załączniku tabliczki. Wypakować do folderu textures/tabl/
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2016, 19:00:48
Dzięki, już dodałem. Przy okazji zdałem sobie sprawę, że tabliczki muszą być w TGA, a nie w BMP.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 28 Marca 2016, 22:28:56
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_28032016.7z   26.05 MB

To już naprawdę ostatnia stacja będzie :) Stacja Lachy na końcu szlaku z SBL wraz ze zjazdem do linii MOP @Benka (jeszcze nie wstawiona), ponadto na magistrali 3 przystanki i linia równoległa przez stację Kominy Towarowe (coś jak mamy Dębicę Towarową na L053). Jak pójdzie Patch to przystosuję scenerię do MaSzyny z Patchem.

http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-mosty_02042016.7z   26.06 MB

Kolejne ogarnianie otoczenia na st. Lachy, po tym wezmę się za odcinek Lachy - Kominy. Usunięta część scenerii Mosty - Damnica, aby się szybciej wczytywał odcinek na którym obecnie pracuję, zalecam w Rainsted ustawić ustawienia pogody na Ustaw jeśli brak.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: joey w 13 Kwietnia 2016, 21:56:56
Po turbulencjach sprzetowo-konfiguracyjnych odpalilem najnowsza (02042016) wersje scenerii. Niestety otoczenie konczy sie za Wojanami. Sceneria odwoluje sie do plikow:
scenery\pkp\w4n.inc zamiast, domniemywam, scenery\ip\pkp\w4n.inc,
textures\plants\rozi\rozi_krzew_3 zamiast, domniemywam, textures\plants\rozi_krzew_3,
textures\plants\drzewo_9, tekstura znajduje sie w paczce z 2011 roku.

Ponadto brakuje mi plikow include, czyli nie potrafie ich nigdzie znalezc:
wiejskie\plotek.inc,
mieszkalne\dom2.inc,
mieszkalne\dom9.inc,
mieszkalne\dom13.inc.

Jeszcze pytanie z przymruzeniem oka: co to za budynki (w zalacznikach graficznych) i czemu ich tak duzo?

Dolaczam errors.txt
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 13 Kwietnia 2016, 22:08:10
Z paczką mogą być problemy, niektóre budynki to mogą być modele z Kaliskiej, które wstawiłem, ale usunę je ze scenerii. Jak pójdzie patch to przystosuję scenerię. Z tworzeniem otoczenia mam problem, po prostu zamknąłem się w gronie kilkudziesięciu modeli (20-30), którymi tworzę otoczenie,  czuję że logiki w tym niestety czasem nie ma.
Cytuj
Niestety otoczenie konczy sie za Wojanami.
Tak, usunąłem tamtą część (można przywrócić w pliku SCN), ponieważ i tak tam nic nie robiłem ostatnio, główne zmiany są na odcinku Kominy - Lachy.


Edit.: obecnie przystosowuję paczkę do Patch'a 16.05, aby zaraz po jego wydaniu móc podać kolejną paczkę ze scenerią bez braków.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: sebastianlaton w 20 Marca 2020, 20:10:50
Witam czy jest mozliwosc pobrania scenerii ponieważ link nie dziala?
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 20 Marca 2020, 20:44:02
A widziałeś gdzieś żeby była do pobrania? Odrobinę myślenia nie zaszkodzi.

Ale pliku nie ma. @M123

Przecież wiem że nie ma.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: joey w 20 Marca 2020, 20:53:03
W pierwszym poscie i w watku pelno nieaktywnych linkow, odrobina czytania watku nie zaszkodzi.
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 20 Marca 2020, 21:18:01
Przeczytałem wszystkie cztery strony wątku, sprawdzając każdy z linków. Wiem że nie ma pliku, bo żaden z linków nie działa. Dlatego napisałem: "A widziałeś żeby była gdzieś do pobrania?". A teraz wygląda na to że piszę od rzeczy, bo cwaniak oczekiwacz już edytował wiadomość, dopisując "bo link nie działa".
Tytuł: Odp: Mosty
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Marca 2020, 22:15:27
Zamykam przed archeologią.