Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,
Przypadkiem dostałem się do tego tematu, ponieważ znalazł go mój znajomy. Podobają mi się wasze modele napędów i sygnalizatorów, więc chciałbym wam pomóc :)
Chętnie udzielę odpowiedzi na wszystkie pytania oraz podzielę się swoimi materiałami, które będą potrzebne.
Z góry chciałbym oznajmić, że jestem specem od automatyki i urządzeń przejazdowych, więc nie będę miał problemu absolutnie z niczym.
http://www.kolejowelk207.cba.pl/akustyka.html
Duzo dzwiekow jest na tej stronie i mozna bez problemu uzywac ich w symulatorach.
Zachęcam do używania dźwięków z tej strony - jestem jej administratorem i zapewniam, że wszystkie nagrania, które się tam znajdują są jak najbardziej odpowiednie do użycia w symulatorach. Większość z nich jest nagrana w zamkniętych pomieszczeniach lub cichych miejscach, więc jakość i czystość dźwięku jest wręcz studyjna ;) Nie ma żadnych szumów, szelestów ani nic podobnego. Dodatkowo dźwięki są już odpowiednio obrobione, wystarczy je tylko przyciąć do jednego "uderzenia".
Im dźwięków więcej, tym lepiej - chcę żeby w incy losowały dźwięk. Każdy KLD-40 ma inny dźwięk, każdy EHL jest inaczej skonfigurowany, KLD-4103 na Kombudach brzmią inaczej itp. - a więc śmiało możecie wrzucać dźwięki. Wadliwe dzwonki też się przydadzą. [...]
Jeśli potrzeba jakichś dodatkowych dźwięków, to mogę bez problemu dostarczyć w miarę możliwości. Co do dzwonu KLD-4103 - każdy brzmi tak samo, niezależnie czy to na Kombudzie czy ZWUSie itd. Na stronie KLK w zakładce sygnalizacji akustycznej jest wiele wersji EDGów (generatorów dźwięku Bombardier). Dzwony KLD-4103 produkowane do około 2009 roku emitują dźwięk EDG-2005, a po 2009 EDG-40. Wystarczy pobrać z odpowiedniej zakładki na stronie i przyciąć.
A, i czy ten EHZ-31 miał soczewki 300mm, czy 200mm? Jeżeli 300mm, soczewkę trzeba zmienić.
Czy ten EHZ-7 to stary EHZ-75 czy EHZ-77? Wygląda jak coś pomiędzy :P
[...]
Oryginalnie sygnalizatory typu EHZ-31 posiadały soczewki o średnicy 200mm. Po zmianie przepisów zaczęto te które zostały modyfikować poprzez montaż tubusów i wsadzanie w nich soczewek 300 milimetrowych.
Co do EHZ-7 i ogólnie sprawy soczewek w waszych modelach:
Nie chcę być czepialski, ale te obecne które zastosowaliście nie przypominają żadnych mi znanych :P
Każdy sygnalizator ma inne soczewki. Np. SD-K2 mają soczewki fusitowe, które montuje się w komorach PHG, a już taki Bombardier używa komór firmy PODKOWA, które posiadają całkowicie inne soczewki. Sugerował bym również zwrócenie uwagi na odpowiednie wyskalowanie soczewek, aby była widoczna różnica między wersją 200 a 300. Jeśli nie robicie sygnalizatorów wg. oryginalnych wymiarów, tylko na oko, to również będziecie musieli wyskalować soczewki na oko - tak żeby dobrze się prezentowały na tle tarcz kontrastowych. Żeby nie były ani za duże, ani za małe.
PS w waszym modelu SD-K2 brakuje tubusów, dlatego ten sygnalizator tak dziwnie wygląda.
Jeszcze taka mała uwaga co do lampek na drągach rogatkowych. Ich ilość to trzy sztuki, nie więcej, bez względu na długość drąga. Według obecnych przepisów umieszcza się je na białych pasach.
Mimo, że baaardzo rzadko gram w Maszynę, to jestem podekscytowany projektem. Na pewno dzięki niemu będę grał częściej ;)
Zachęcam do współpracy ze mną i resztą Przejazdówki. Razem możemy to ogarnąć.