Autor Wątek:  Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej  (Przeczytany 14182 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« dnia: 07 Czerwca 2020, 20:25:25 »
Składam zamówienie na zdjęcia wszelkie elementy automatyki na przejazdach kolejowych. Krzyże, szafy, SSP, sygnalizatory, sygnały akustycznie (dzwonki, buczki i generatory dźwięków) oraz wszelkie tabliczki.

Na początek - jakie zdjęcia potrzebuje?

Krzyże i taliczki - przód i tył, można też zrobić podglądowy bok
Szafy - 4 boki + góra szafy jeżeli to jest możliwe
SSP - 4 boki, przydadzą się też jakieś podglądowe dachu, ale nie jest to konieczne
Sygnalizatory - przód, tył i jedno zdjęcie podglądowe boku oraz zapalona komora świetlna
Sygnały akustyczne - 4 boki(+ góra jeżeli jest to KLD-40 czy KLD-4101/03 - jeżeli to jest tylko możliwe. Najlepiej jak sygnał akustyczny znajduję się na szafie, wtedy łatwo zrobić zdjęcie z góry)
Rogatki - 4 boki, góra i drąg

Jako przykład - zdjęcia Joachimowicza. Dokładnie takie zdjęcia sygnalizatorów i SSP.

Najlepiej pójść w pochmurny dzień, szczególnie jak chcemy obfocić stare sygnalizatory. Wtedy nie będzie cieni oraz nie trzeba będzie bawić się sliderkami.
Jakość zdjęć - jak najlepsza. Najważniejsze żeby były ostre i ekspozycja dobrze ustawiona.

Najbardziej potrzebne zdjęcia w tej chwili:
Ogólnie stara automatyka.
  • Dzwon/generator dźwięku KLD-4101 - powoli znikają...
  • Buczek KBB-6
  • Zapalona komora EHZ-12/13 - wiem że znajduję taki sygnalizator jest w okolicach Wrocławia Świebodzkiego (konkretnie tutaj) i koło stacji Jeleń (tutaj) Obecnie w Polsce jest tylko 10 sztuk tego sygnalizatora
  • Rogatki mechaniczne i napęd JEG 10 - zdjęcia znajdziesz tutaj.
Bez dzwona KLD-40 raczej nie dam HZ-11 i poprawki Maszynowego EHZ-32 do testów. EHZ-12/13 powoli znikną na zawsze z przejazdów, tak samo rogatki mechaniczne i ich napędy.

Na zachętę - prace nad sygnalizatorem SD-K2 Kombudu - ten sygnalizator robię od zera, wykorzystałem tylko niektóre części innych. Prawdopodobnie w lipcu będzie gotowy do testów.

No to cóż, czekam na wasze zdjęcia! Tylko pamiętajcie: ZACHOWAJCIE BEZPIECZEŃSTWO NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH! I NIE WCHODŹCIE NA NIE GDY ZBLIŻA SIĘ POCIĄG!
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2020, 09:59:32 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwca 2020, 20:28:54 »
Dzwon KLD-40 dostaniesz jutro, albo w innym terminie kiedy będzie chmurka. Codziennie, regularnie gwałci mój zmysł słuchu za każdym razem, kiedy przejeżdża pociąg. Dźwięk też chcesz?
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Czerwca 2020, 20:29:38 »
Tak, dźwięk się przyda.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Czerwca 2020, 20:36:14 »
Z tego co ty chcesz, mam do zaoferowania foty Kontenera KTK Kombud Radom.Coś takiego jak na zdjęciu w załączniku. Jak będziesz zainteresowany - dam podgląd zdjęć i wyślę paczuszkę fot.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Czerwca 2020, 20:38:48 »
Przygotowałem ostatnio paczke elementów SSP. Oczywiście pod SimKol. Pod MaSzyne tylko trzeba dostosowac. Modele dzwonków i gongów też są (luzem, zeby mozna bylo dostosowac wg potrzeb). Przez bite 4 godziny jezdzilem od Lazisk po Raciborz zeby zmierzyc wszystkie mozliwe rzeczy.

Obowiązki pkt.2. Proszę skompresować. @Stele
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2020, 21:53:17 wysłana przez Stele »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Czerwca 2020, 20:41:36 »
To bym poprosił te elementy SSP i wolnym czasie dostosuję. - Jezu, aż tak bogato? Śmiało wrzucaj, motywacja się znalazła by to jak najszybciej dostosować.

@Robo - jeżeli ta buda SSP jest identyczna jak na skrinach Balaclavy, to chyba już nie potrzebna...
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2020, 20:46:58 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Czerwca 2020, 20:52:56 »
https://eu07.pl/userfiles/21206/kontenery_ssp.7z
https://eu07.pl/userfiles/21206/Przejazdowe.7z

Modele robione pod shader pbr metallic-smoothness (Unity). Najlepiej by było napisac takowy do szamyny. A poki co:
- wywalic mapy MetallicSmoothness.
- AO domnozyc na stale do AlbedoTransparency.
- Soczewki z Emission przeniesc na AlbedoTransparency i dodac do modelu obiekt light_on odpowiedni dla tych wlasnie soczewek.
- Normala mozna wykorzystac smialo bo mamy shadery na to.
- Kolejne budki bombardiera i szafy tez bede robil. Prosze sie nie fatygowac :>
- Szlabany poki co w jednej dlugosci na model. W zalozeniach reszta ma powstac w miare potrzeb. Mozesz dorabiac.

Szlabany oddzielone od napedow w imie modularnosci. Gongi, jakies prety dodatkowe itp tez luzem. Wszystko wrzucone na 1 teksture takze optymalizacja totalna. Zycze milej zabawy.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Czerwca 2020, 21:00:30 »
Metalic-smoothness można przełożyć na nasze phongowe metalic-reflection-specular-glossiness. ;)
Mój kanał youtube

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Czerwca 2020, 21:35:14 »
Bardzo dziękuję! Świetna robota!

Obfocenie KLD-40 nadal aktualne, żeby był specificzny metal na tym dzwonie.
Maszt EHZ-31 wydłużę, bo mam wrażenie że ten sygnalizator jest strasznie niski.

No to cóż - za parę miesięcy skończy się monopol jakiś urządzeń AdTranza... HZ-10/11, EHZ-31, EHZ-32, SD-K2 w wersji żarówkowej, EHZ-7 (nie wiem jaki to konkretnie model), EEG-1, EEG-3, RHR-95, JEGD-50 i dzwonki. No, czeka przede mną dużo pracy..


Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Czerwca 2020, 22:22:22 »
Do ehz-31 jest przedluzka
Widywałem takie co nie mają krzyża ani gongu i wtedy jest taki krótki maszt. Więc zrobiłem przedluzke jako osobny model

Chodzilo mi oczywiscie o EHZ-7. 31 przedluzaj ile chcesz
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2020, 23:04:30 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Czerwca 2020, 22:41:38 »
Tu masz dźwięk. Foty będą potem.

https://eu07.pl/userfiles/23148/komu%20bje%20dzwon.7z
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Czerwca 2020, 23:13:58 »
http://www.kolejowelk207.cba.pl/akustyka.html
Duzo dzwiekow jest na tej stronie i mozna bez problemu uzywac ich w symulatorach.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Czerwca 2020, 07:59:38 »
Im dźwięków więcej, tym lepiej - chcę żeby w incy losowały dźwięk. Każdy KLD-40 ma inny dźwięk, każdy EHL jest inaczej skonfigurowany, KLD-4103 na Kombudach brzmią inaczej itp. - a więc śmiało możecie wrzucać dźwięki. Wadliwe dzwonki też się przydadzą.

Przyda się też tabliczka "Sygnalizacja Uszkodzona" i "Rogatka Uszkodzona" - taką można dać na uszkodzonych przejazdach.

Ile trójkątów max. w lod1? Mam 400 332, pewnie za dużo.
@Balaclava - mógłbyś mi dać zdjęcia do tej tekstury? Żeby było więcej szczegółów - teraz widać piksele.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2020, 11:07:24 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Czerwca 2020, 11:20:16 »
A to nie wina ustawień blendera?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Bulba

  • Wiadomości: 119
  • :ziew:
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 130
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Czerwca 2020, 11:25:14 »
@Balaclava - mógłbyś mi dać zdjęcia do tej tekstury? Żeby było więcej szczegółów - teraz widać piksele.

Kolega balaclava maluje tekstury w substance painter. Jak dla mnie do takiego rodzaju modelu starczy taka jakość.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Czerwca 2020, 11:35:00 »
A to nie wina ustawień blendera?
Nie wiem. Zaraz sprawdzę jak to wygląda na scenerii. Najwyżej pędzelek w Gimpie i coś spróbuję zrobić, jeżeli Balaclava nie ma zdjęć.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Czerwca 2020, 12:04:08 »
Nikt się nie będzie przyglądał temu napędowi z takiej odległości. Tu jest 2px/cm. Z perspektywy mechanika wygląda ok i to jest ważne. A zdjęć nie użyłem żadnych (poza soczewkami)
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Czerwca 2020, 12:08:10 »
Ok. W takim razie ile trójkątów max na lod1?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Czerwca 2020, 12:10:22 »
A ile ma lod0?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Czerwca 2020, 12:11:42 »
626.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Czerwca 2020, 12:22:40 »
Jeżeli już lod dawać, to myślę, że 100-150m  dać box i tyle. Dystans sam musiałbyś ocenić.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Czerwca 2020, 16:59:28 »
LoD chciałem dodać, po jak będą 4 sygi + 4 rogatki to będzie z >2500 trójkątów na przejeździe. Ale jeżeli 3000 trójkątów na przejeździe jest ok, to nie muszę dawać LoD.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Zdjęcia automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Czerwca 2020, 17:34:14 »
Trójkąty nie są wąskim gardłem. Każda karta łyknie taką ilość. Wazniejsze jest ograniczenie ilosci submodeli i tekstur. Wg. niektorych grafikow/programistow zbyt mala liczba trojkatow na submodel wrecz jest niepozadana, bo prowadzi to do sytuacji, ze GPU po narysowaniu obiektu czeka az CPU skonczy rychtowac model po swojej stronie. Dlatego tez ostatnimi czasy nie zawracam sobie glowy lodami kiedy lod0 ma mniej niz 1000 tri. Zreszta podobne podejscie ma tez kilku innych devsow.
https://polycount.com/discussion/89241/lods-from-how-many-tris-does-it-make-sense

Cytuj
At the studio I used to work at I actually approached programmers with that stuff and said that if this is correct, then why do we do LoDs for objects that are around 500-700 hundred tris? And they said that I was totally correct and sworn on the first episode of stars wars to our graphics director. And then the whole studio dropped doing LoDs for a lot of stuff saving tonns of time and money on LoDing and Rigging and as far as I know the project is alive and well and they didn't have to go back and redo stuff. Though I could be wrong since I left about 6 month after that. The project is World of Tanks, btw, so you know it's not a little indie game that doesn't need to worry about resources.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2020, 18:00:29 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Czerwca 2020, 10:26:37 »
A, i czy ten EHZ-31 miał soczewki 300mm, czy 200mm? Jeżeli 300mm, soczewkę trzeba zmienić.
Czy ten EHZ-7 to stary EHZ-75 czy EHZ-77?  Wygląda jak coś pomiędzy :P

Niektóre dźwięki są obrobione, narazie mam 2 dzwony KLD + EHL na Kombudzie. EDE-1 obrobię. Jak ktoś ma jeszcze inne dźwięki, niech wrzuca.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Czerwca 2020, 12:34:57 »
31 to taki kreuzung ehz-31 i 32. Zgeneralizowalem zestaw sygnalizatorow do postaci: bombardierowy, soczewki osobno rozstawione szeroko, soczewko osobno rozstawione wasko.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Czerwca 2020, 12:47:51 »
Dobra, zrobię tak - temu ehz-31 dam soczewki 200mm. Jak ktoś sfoci te zmodernizowane z soczewkami 300mm to zrobię warianty 300mm.
Z tym EHZ-75/77 - to zrobię z niego EHZ-75. Jak ktoś sfoci EHZ-77 to go zrobię na podstawie tego.

Offline michAL_57

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Czerwca 2020, 18:39:16 »
Wykonałem zdjęcia SSP w Warszawie na ulicy Mszczonowskiej:

https://eu07.pl/userfiles/27266/mszczonowska_ssp.zip

- 3 zdjęcia szafy aparaturowej: z przodu, z tyłu oraz lewy bok

- 3 zdjęcia żarówkowego sygnalizatora SD-K2 Kombud z podwójnym krzyżem św. Andrzeja i nowszym modelem dzwonu wolnobrzmiącego KLD-4103(wiem @Hubertnator23, że już wykonujesz model tego sygnalizatora, ale może przydadzą się komuś te zdjęcia): z przodu, z boku i zapalona lewa komora

Wrażenia z obserwacji pociągów były tak duże, że aż zapomniałem strzelić fotkę od tyłu :)

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Czerwca 2020, 18:47:03 »
Coś ci te zdjęcia nie wyszły tej SSP :P. Jeden bok jest ucięty, a część innego boku jest zasłonięta wózkiem Carrefoura. Na przodzie jest ucięta góra budy. Zobaczę co mi się uda z tego zrobić.
Zdjęcia SD-K2 przydadzą się. Będzie kolejny wariant tex.

Jak tam będziesz focił jeszcze raz, to nagraj mi ten KLD-4103 na tym Kombudzie.
« Ostatnia zmiana: 11 Czerwca 2020, 18:51:46 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Czerwca 2020, 20:33:52 »
Stempelek, plasterek i wózek znika. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Czerwca 2020, 21:02:26 »
Wózek nie problem, ale obcięte zdjęcia już tak... To była taka uwaga generalna - lepiej żeby wózka nie było, ale jeszcze coś można zrobić.
Wypadałoby też z miarką przyjść i coś pozmierzyć po nie wiem jakie są wymiary.