Ankieta

Czy do najbliższej paczki całościowej dać linię 61:

W postaci z 2014 roku, jak w paczce 15.02 TGA?
25 (12%)
W zmodyfikowanej, nawet jeśli by były jakieś błędy?
183 (88%)

Głosów w sumie: 205

Autor Wątek:  Modyfikacja linii 61  (Przeczytany 84676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #90 dnia: 03 Czerwca 2015, 20:59:46 »
Tak, pobrałem najnowsze, jakie były. Jedynie nazwy torów zmieniłem na poprzednie — zamienianie ze sobą nazw torów to nie jest dobry pomysł. Obecnie tamta paczka już nie jest aktualna. Pociąłem scenerię na fragmenty i dopasowałem odcinek Lisów – Lubliniec do mapy. Tory są już posklejane, teren w miarę też, z wyjątkiem łuków, które są do wygenerowania na nowo. Pozostało do zrobienia masę drobnych poprawek torów, w dalszej kolejności poprawki sieci. Mam też wstępnie opracowany profil pionowy, ale to raczej na koniec zostawię. Nie będę dostosowywał scenerii do paczki, której nie ma, bo nikt nie będzie tego w stanie przetestować.
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2015, 21:56:17 wysłana przez Ra »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #91 dnia: 03 Czerwca 2015, 21:50:25 »
OK. To na razie może zostaw tę paczkę, która obecne jest na Twoim repo, a dodane poprawki miej na swoim kompie, czy dodawaj do swojego repo, ale pod jakąś inną nazwą (jak wygodniej). Chodzi mi o to, żeby mieć na razie taką stabilną wersję. Z tego, co zauważyłem do poprawki (takie poważniejsze błędy) to górka, w którą wchodzą ostatnie wagony na rozpoczęciu misji L61_pospieszny1 (screen 1) oraz to, że dużo rzeczy lewituje. Przykładem są podsypki torów, tak jak widać na screenie 2 oraz roślinność, domki itd. To pewnie będzie poprawione przy robieniu profilu pionowego jak się domyślam. A co do sieci - no tu będzie trochę roboty, bo z tego co widziałem, to są błędy w stylu, że jedno przęsło kończy się na punkcie (przykładowo) -100.0 14.52 1320.0, a kolejne rozpoczyna się na -100.0 14.526 1320.0. Wiem, że to szczegóły, ale jednak są. Brakuje też  niektórych słupów (z tym staram się walczyć), a niektóre wysięgniki wyglądają jak na screenie 3. Tak więc z trakcją będzie trochę roboty, ale teraz mając nieco więcej wolnego czasu, będę mógł zacząć w tym grzebać. Jeszcze jest jedna rzecz może nierzucająca się w oczy, ale jednak powinna zostać wzięta pod uwagę, skoro ma być to naprawdę realna trasa. Otóż chodzi o rezonatory SHP. One powinny być ustawione 200m prze semaforem/tarczą ostrzegawczą.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #92 dnia: 03 Czerwca 2015, 22:14:23 »
Teren w Lublińcu został taki, jaki był oryginalnie. Ja jedynie przesunąłem semafor wjazdowy do miejsca, w którym jest w terenie. W efekcie musiałem dorobić kawałek toru wraz z siecią. Docelowo od Lublińca będzie tam ciąg dalszy linii 61 (i spory spadek), ale najpierw muszę sobie poradzić z unifikacją 7-8 wersji Lublińca z 3-4 wersjami semaforów. Jest o tyle miło, że Lubliniec jest w miarę poziomy (1.5km zerowego pochylenia wg planów). Wg mapy topograficznej jest na wysokości 260m±0.5m (Lisów ok. 262m, a Kochanowice na 280m).

Lewitujące rzeczy są raczej oryginalne, bo ja jedynie przemieszczałem scenerię w poziomie. Jeśli jest niezgodność współrzędnych przęseł, to powinny kolorować się na niebiesko, zamiast na żółto. Sekcjonowanie sieci też jest do poprawienia, bo nad każdym torem szlakowym powinna być osobna sekcja. Miejsca zasilania powinny być widoczne na filmach z przejazdu. Słupy niestety są do wymiany, bo większość ma zbyt krótkie wysięgniki. Teraz tory Liswarta — Lubliniec mam ułożone zgodnie z mapą, więc słupy też będę się starał ustawiać zgodnie z mapą. Herby Stare (i Nowe też) są do remontu kapitalnego. O ile profil Liswarta — Lubliniec mi się dosyć dobrze zgadza z poziomicami, to skrzyżowania raczej nie podejmę się poprawiać bez danych geodezyjnych.

Rezonatory można wstawiać jak już się torów nie przesuwa, a z tym będę miał jeszcze dużo zabawy (łuki, kilka głowic rozjazdowych do poprawki, Lisów mam jeszcze za długi o 70m — skróciłem dopiero o 140m).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #93 dnia: 12 Września 2015, 16:44:44 »
L61 posp
Nigdzie nie działają przejazdy oprócz dwóch przed Stradomiem.
W Lublińcu pierdzi jakieś autko. Nic tam nie widać jednak.
Zasilanie w Lublińcu zdecydowanie za słabe. Pojedyncza lokomotywa wywala podstację.
Tarcze przed Jawornicą nie przypisane pod semafor.
Na wjeździe do Lisowa od Lublińca ostre przejście profilu pionowego.
W herbach załapałem przycinki symulacji przy wysokim fps. Nigdy wcześniej coś takiego nie występowało.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #94 dnia: 14 Września 2015, 01:33:59 »
Dzięki. Niby powinny działać oryginalne eventy od przejazdów, ale być może coś się zepsuło. Pewnie trzeba będzie od zera zrobić. Autku w Lublińcu połączyłem drogi, więc będzie wjeżdżać na jeden z przejazdów. Łączyć drogi dalej? Podniosłem napięcie i zwiększyłem wydajność prądową. Tarcze przestały działać, bo wywaliłem sterowanie tarczami i powtarzaczami z misji, a trzeba było jeszcze wymienić INC-e semaforów na takie, które z tarczami współpracują — teraz już powinno być dobrze. Na wjeździe do Lisowa od zachodu jest przejście z poziomego na pochylenie 7.8‰ (wg schematu). Załom wypada obecnie na krzywej przejściowej, a raczej nie powinien. Będę się musiał jeszcze temu przyjrzeć. Co do Herbów, to nie wiem, co może być przyczyną. Herby Nowe są teraz bliżej linii 61, więc może być więcej obiektów w zasięgu kamery. Obecnie linia61-150913.7z.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #95 dnia: 14 Września 2015, 01:48:58 »
Z tym autem, to dziwna sytuacja była, bo brzmiało jakby stało mi zaraz obok lokomotywy a nie mogłem zlokalizować żadnego pojazdu w okolicy. Zmieniało jednak częstotliwość dźwięku, więc nie mógł być to błąd z niewygaszeniem dźwięku przy ruchu kamery. Nie zwróciłem uwagi, czy skleiłeś drogi w skrzyżowania, ale jeśli tak, to z obecnych obserwacji nadal są one bardzo niestabilne. Transkey aż wywalił auta z Całkowa bo przez skrzyżowania gubiły sygnały i wypadały z trajektorii.
Nie wiem dlaczego Lubliniec miał tak słabe zasilanie. Sprawdziłem potem rozmiar sekcji i zasilacze, no i nie było tam nic niestandardowego. 2kA na wyłączniku sekcyjnym, czy ile tam było, spokojnie powinno wystarczyć na zasilenie trzech pojazdów toczących się przez perony jeden po drugim.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #96 dnia: 14 Września 2015, 03:49:19 »
Jedyne auto w Lublińcu jeździ od południowej strony. Drogi wstawione od północy nie mają samochodów. Skrzyżowań nie wstawiałem, połączyłem tylko dwie dotychczas osobne drogi. W zakresie zasilania nic nie zmieniałem, nie licząc wywalenia zbędnych przęseł po skróceniu torów i drobnych poprawek dopasowujących do torów. Widzę, że zasilanie pwr_lubliniec jest wpisane w trzech różnych miejscach stacji, co powoduje zasilanie przęsła z tego samego źródła po obu stronach — nie przewidywałem takiego rozwiązania i nie wiem, czy to może mieć jakieś negatywne konsekwencje.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #97 dnia: 14 Września 2015, 18:26:57 »
W rzeczywistości Lubliniec zasilany jest z dwóch/trzech sekcji. W symku nawet jakby to posekcjonować, z pewnością przez izolację na naprężeniach zajdzie potrzeba podłączenia jednego zasilacza do kilku przęseł przez brak zwór/odłączników między odcinkami izolowanymi. Myślisz, że przez znikomą impedancję linii między zasilaczami przy przeliczeniu na trójkąt mogą wychodzić jakieś cyrki?
-------------
Samochód to chyba efekt syfu na mojej paczce repo. Odpaliłem Bałtyk i też coś pierdzi. Musiałem coś eksperymentować i zapomnieć o tym. Czas na sprzątanko.
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2015, 20:15:50 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #98 dnia: 15 Września 2015, 10:57:54 »
Od przęsła dotykającego pantografu szukane są dwa najbliższe zasilacze w każdą stronę — zakładałem, iż będą to dwa różne. W zasadzie trzeba by było uwzględnić wszystkie izolatory na stacji, ale nie chciałem się tym zajmować (najpierw by trzeba tory ułożyć dokładniej). Po przeliczeniu z gwiazdy na trójkąt zignorowałem prąd w gałęzi łączącej zasilacze — być może to wprowadza jakiś błąd, ale jeśli już,  to na pewno w kierunku zawyżenia napięcia.

Wymieniłem wczoraj zasilanie w Lublińcu na dwupunktowe. Zaobserwowałem z kolei duży spadek napięcia od Lublińca do Kochanowic, gdzie sieć jest zasilana jednostronnie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #99 dnia: 24 Września 2015, 12:57:13 »
24.09 osob1:
Na jedynce w Herbach Nowych stoi sobie latarnia na torach.
W27 na łącznicy do HS nie ma tekstury.
Missed texture: textures\pkp\w27_3.
Missed texture: textures\pkp\w8_v2\d3_6.
Stradomskiemu dworcowi trzeba zwiększyć widoczność. Wydaje mi się, że kiedy to robiłem albo przynajmniej miałem taki zamiar.
---------
osob2:
Dlaczego mamy rozkład z Opola skoro startujemy na torze odstawczym w Lublińcu?
Przejazd na zachód od Blachowni się nie zamyka.
W Gnaszynie wszystkie latarnie lewitują 20cm.
---------
osob3:
Herby Nowe -1660; 292 lewitujący zegar. -1643; 280 kolejny. -1669; 270 latarnia przebijająca wiatę peronową. -1694; 200 latarnia przebija schody na kładkę.
SHP przed lis_a nie działa czy raczej jest kilkadziesiąt metrów dalej jako lis_s.
3893; -3442 teren niezszyty.
Dojechałem tylko do Lublińca, bo okazało się, że pojazd którym jechałem nie miał kabiny B.
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2015, 16:46:07 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #100 dnia: 25 Września 2015, 00:29:00 »
Osobowy 1 jest kontrowersyjny, ponieważ co najmniej od 2006 nie jeździły żadne osobowe od Herbów Nowych do Częstochowy linią 61. We wcześniejszych latach nie szukałem. Drugi problem to pośpieszny jadący 50km/h torem 1 zamiast 120km/h torem 2. Nie mam pomysłu, jak to doprowadzić do stanu zbliżonego do rzeczywistości. Latarnie przesunąłem, zostały pominięte przy jednej z operacji. Teksturę w27_3 dodam do paczki, ta druga to jakiś wypadek przy pracy — nie znalazłem takiego ciągu znaków. Dworcowi zmieniłem odległość na -1, ale może mieć ograniczenia widoczności w T3D.

Dlaczego mamy rozkład z Opola skoro startujemy na torze odstawczym w Lublińcu?
Sugerowałem się zapowiedzią odjazdu pociągu do Tarnowskich Gór o 7:31 (w zasadzie to do Katowic). Zapowiedź ta jest prawdopodobnie z 2010, kiedy to był taki pociąg, w 2011 jest o 7:33. O tej porze osobowy do Częstochowy jechał z Opola. Są 3 możliwości: a) zmienić godzinę startu na 5:20, 6:30 albo 11:20 i jechać pociągiem 5512, 5514 albo 5516, co wymaga również przeorganizowania składów w Lublińcu; b) dokleić odcinek od Ozimka i tam startować tym pociągiem o 6:44; c) zrobić podmianę — osobowy z Opola przyjeżdża do Lublińca, ale nie może jechać dalej, dlatego zabieramy pasażerów drugim składem.

Przejazdy będę jeszcze poprawiał w osobnej turze, na razie się zastanawiam nad rozwiązaniem z licznikami osi (odcinki izolowane będą potrzebne do ESTW). Latarnie w Gnaszynie obniżyłem do wysokości trójkątów peronu.

SHP przed Lisowem poprawiłem. Rezonator jest na krzywej przejściowej i nie mam jej jak podzielić na krótsze odcinki. Ten niezszyty teren to grubsze prace ziemne, które mnie czekają. Tam jest przekop przez las, podczas gdy w rzeczywistości jest nasyp przez pola. Po zrobieniu łuku za Lisowem w terenie NMT-100 wyszło na to, że wariant z przekopem przez las jest nie do obronienia.

Kolejną paczkę wrzucę, gdy przejrzę jeszcze wskaźniki do ograniczeń — już niewiele brakuje do zgodności z WOS 2010/2011.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #101 dnia: 25 Września 2015, 01:34:48 »
Drugi osobowy przerzuciłbym na tor z Ozimka, niech startuje w polu tak jak icek.
Dworzec w Stradomiu przespawłem bo po zajrzeniu do t3d włos się jeżył. Jest na repo.
Czym chcesz wywoływać otwarcie bez izolowanego na przejeździe? Event kierunkowy z opóźnieniem i testem licznika?
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #102 dnia: 25 Września 2015, 08:46:32 »
Przeniosłem EN57 za wjazdowy Z, bo jak startuje przed wjazdowym, to ma problemy ze skanowaniem torów przed podniesieniem pantografów (zatrzymuje się z powodu S1 na miniętym semaforze). W związku z tym start jest z pauzy, podobnie jak "regio". Plik E3D dworca też dodałem do paczki linia61-150925.7z.

Na razie jestem na etapie ustawiania wskaźników prędkości i synchronizowania ich z ułomnym kilometrażem na odcinku Stradom – Herby. Zbędne wskaźniki powinny być już wycięte, ale trochę trzeba jeszcze uzupełnić (szczegóły w l61_sygnalizacja.scm). Być może trzeba będzie przesunąć stacje, czego bym chciał uniknąć. Brakuje bodajże dwóch przejazdów, do których są ograniczenia (i kolejnych dwóch przed Liswartą) — trochę bez sensu umieszczać ograniczenie z powodu przejazdu, którego nie ma... Nad działaniem przejazdów będę myślał, gdy już zakończę etap ograniczeń i być może prace ziemne.

A przeglądając wątki z czasów budowy scenerii (szukałem oryginalnego zestawu dekoracji) znalazłem taką propozycję:
Skoro w przyszłości wyjdzie ta trasa, może ktoś miałby ochotę się pokusić o zrobienie ruchu pociągów w oparciu o istniejący kiedyś rozkład jazdy? Posiadam do tego materiały (rozkłady srjp, dodatki itp.) i mógłbym wykonać wykresy ruchu. Ktoś tylko musiałby to przenieść na trasę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #103 dnia: 10 Października 2015, 21:36:52 »
Osobowy2:
Płot i dinusia z Krasiejowa ukradli.
36017;-10603 słupek hekto na peronie w Staniszczach.
Kochanowice, przejazd niezamknięty.
Przewody na linii WN nie pasują do izolatorów kolejnego przęsła po zrobieniu profilu pionowego. Trzeba będzie zrobić nowe słupy i rysować przewody jako linie.
Lisów, przejazd niezamknięty.
-15618;5091 Gnaszyn; brak słupa trakcyjnego.
Stradom. Wszystkie zdemontowane tory walające się po stacji lewitują 20-30 cm.
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2015, 23:10:52 wysłana przez Sawi »
Mój kanał youtube

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #104 dnia: 11 Października 2015, 14:06:16 »
I tested osobowy2 version 151011. Great job, I found only this small bugs:
  • 41 247; –7 273: one We8 more
  • 13 247; –7 273: milestone in road
  • 10 633; -7 705: bad resonator
  • Lublinec: I didn't see W4 for our platform
  • Lisow: I didn't see W4 for our platform
  • near Lisow are missing We8 and We9 for direction to Lublinec
  • –13 450; 4198: bad crossroad
  • –15 765; 5 144: some relict probably after deleted rail
  • In front of some W16 are resonators and in front of another not. Is it bug or feature?
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2015, 23:10:38 wysłana przez Sawi »
M.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #105 dnia: 12 Października 2015, 22:21:34 »
l61+l144 posp. Wysyp na paczce tga najwyraźniej był powodowany przeładowaniem pamięci teksturami siódemek. Na dds nie ma problemów.
39750;-13787 kolejny słupek hekto w peronie.
17475;-7348 asfalt zarósł. Pewnie wina Trusa, ale wypadałoby wykosić.
-13446;4207 przejazd w przepaść.

Co do projektów v2 to mogę modelować domki jak dostanę foty i wymiary/współrzędne geograficzne.
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2015, 23:10:26 wysłana przez Sawi »
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #106 dnia: 12 Października 2015, 22:48:28 »
Uprzejmie proszę o wydzielenie wiadomości od 409214 do osobnego wątku (z wyjątkiem trzech dotyczących zgłoszenia błędów i tej mojej), ponieważ nie dotyczą one mojej modyfikacji, która ma na celu odzwierciedlenie stanu z 2011 roku (oraz połączenie scenerii). Poświęciłem na nią około 2000 godzin i jeszcze pewnie drugie tyle potrzeba, żeby całość zrobić porządnie.

Stele: słupy WN zostawiłem na razie jak były, przeliczyłem tylko wysokości. Nie badałem tematu dogłębnie, ale na pierwszy rzut oka stoją dwukrotnie za gęsto, pomijając ich losowe ustawienie (np. w Kochanowicach są w rzeczywistości w poprzek). Mam też wątpliwości, czy są wymiarowe i czy nie przycinają.

Lelek: na filmie nie widać, żeby w Lublińcu oraz Lisowie był komplet W4, dlatego wstawiłem je do scenerii jako wizualnie niewidoczne. Błędy w zakresie sieci są mocno związane z położeniem słupów, a tych nie ma sensu ustawiać, jeśli tory nie są zgodne z ortofotomapami. Jeśli gdzieś brakuje wskaźnika, to najlepiej podaj gotowy wpis ze współrzędnymi, a dołączę go przy najbliższej okazji. Rezonatory powinny być 200m przed semaforami wjazdowymi oraz tarczami ostrzegawczymi, nie mają one związku z W16. Póki pamiętam: trzeba sprawdzić rezonatory przed semaforami wyjazdowymi.

  Dodano: 12 Października 2015, 22:51:50
A na przejazd -13446;4207 nie mam pomysłu. Musi on tam być ze względu na ograniczenia istniejące w WOS. W rzeczywistości w tamtym miejscu droga jest już obok i na tym samym poziomie. Wypadało by tam przemodelować teren i położyć lepiej drogę. Dodatkowym utrudnieniem jest niezgodność z ortofotomapami, czyli trzeba rzeźbić coś, co i tak trzeba będzie potem zrobić jeszcze raz.
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2015, 19:09:11 wysłana przez Ra »


Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #108 dnia: 17 Października 2015, 14:00:12 »
Jeśli gdzieś brakuje wskaźnika, to najlepiej podaj gotowy wpis ze współrzędnymi, a dołączę go przy najbliższej okazji.
Sorry, I didn't find file where are the bad traction pole defined, but around coordinates 3 838,063; –3 408,875 and 3 844,734; –3 401,938 you have poles tra/sb165-3x, try to change them to tr/p-stb1-3xw8.
From v2_trakcja file try to remove:
include ip\pkp\we8a.inc UnikalnaNazwa004 41213.166 266.9 -15103.159 -47.469 endResonators are useless in:
40 804,7; –14 737,6
38 948,0; –13 057,5
37 215,2; –11 494,6
34 956,3; –10 222,3

Are missing in entrance to Lublinec from Pawonków and in entrance to junction between Lisow and Herby Stare from Herby Stare in that reack, where is Vmax 120 km/h.
Edit: v151711
Rail around entrance semaphore to Fosowskie from Pawonkow is wrong layed. In Blachownia between coordinates –9 047; 2 610 and –9 178; 2 720 are duplicated poles and overhead lines.
Edit2:
In entrace to Ozimek is W5 turned to bad direction. It's defined in file v2_sygnalizacja.scm on line 154. Near Lisowice is W16 signalizing canceled stop between Lisowice and Lubliniec. Maybe it's useless. In coordinates 5 426,1; –4 931,2 is bad pole for overhead lines. In Staniszcze, conductor doesn't give order for departure.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2015, 12:10:24 wysłana przez Lelek »
M.

Offline Felix

  • Wiadomości: 37
  • Projekt Tarnowskie Gory - L131/137/143/144 i 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #109 dnia: 17 Października 2015, 22:35:31 »
Are missing in entrance to Lublinec from Pawonków and in entrance to junction between Lisow and Herby Stare from Herby Stare in that reack, where is Vmax 120 km/h.
This is so in the real world.
Zdania rozpoczynamy z dużej litery i kończymy kropką. Pamiętaj o tym. Poprawione.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2015, 13:05:49 wysłana przez Sawi »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #110 dnia: 19 Października 2015, 00:03:49 »
In coordinates 5 426,1; –4 931,2 is bad pole for overhead lines.
Resztę poprawiłem, ale na to nie mam pomysłu. Tam jest (była) taka półbramka z długą poziomą kratownicą, a chyba nie mamy takiej. Po drugiej stronie jest słup z kotwieniem na dwie strony, więc zamiana na całą bramkę byłaby zbyt naciągana.

http://bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=2993&okno=galeria&photoid=20916
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Plik:Kochanowice6.JPG

Ps. Ktoś widział modele tych betonowych dekli?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9179
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 705
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #111 dnia: 19 Października 2015, 00:38:11 »
Taka półbramka trafiła do testu, ale nie w tej kombinacji. Pewnie niebawem się pojawi.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #112 dnia: 19 Października 2015, 00:53:04 »
Wymierz jak długiej półbramki potrzeba, to mogę przerobić bohunową z paczki co Seba wrzucił.
Takie dekle kiedyś fotografowałem mam wrażenie, ale nie mam materiałów na dysku. Musiało być aparatem Seby. Jednak beton to beton, nie musi być dedyka. Patrzę po katalogu i mamy fi800h100, fi1000h120, fi1240h130. W Kochanowicach były któreś z tych ostatnich patrząc na proporcje do rozstawu toru. Pod płytę dam z metr rury by sobie zakopać do woli w zależności od warunków lokalnych. Którą średnicę chcesz?
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #113 dnia: 19 Października 2015, 02:28:54 »
Już sobie poradziłem, wstawiając tr/est-polbramka_szara770.inc przycięte na 11m. Sieć na razie traktuję po macoszemu, póki nie da się przesuwać drutu względem słupa. Patrząc na mapy Geoportalu raczej bym dał 1m, proporcja na klatce z filmu też sugeruje 1m. Wysokość będzie rzędu 30cm ponad poziom gruntu (wtedy można by przeliczać je korektorem Mariusza). Tylko żeby był nieparzystokąt, tak 11 do 15 powinno być dobrze.
« Ostatnia zmiana: 19 Października 2015, 02:30:29 wysłana przez Ra »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #114 dnia: 19 Października 2015, 11:41:44 »
Proszę. Dziewiętnastokąt. Pivot 30 cm poniżej czubka dekla. Dlaczego chciałeś nieparzystą ilość segmentów? Podzielna na 4 jest najlepsza pod względem symetrii uzyskanej siatki i możliwości mapowania.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #115 dnia: 19 Października 2015, 14:52:25 »
Spotkałem się z zaleceniem, żeby walce robić z nieparzystą liczbą ścianek. Taka bryła oglądana z boku ma mniejsze różnice przy zmianie kąta patrzenia. Przy czterech, sześciu czy ośmiu ściankach mamy dwie skrajne możliwości ustawienia, kiedy widać średnicę okręgu wpisanego albo opisanego. Dla nieparzystych, jeśli z jednej strony ścianka jest równoległa, to po przeciwnej stronie widać krawędź. Być może przy większej liczbie ścianek nie jest to już tak zauważalne. Wstawiłem próbnie dwie i teraz muszę poprawić edytor, żeby wstawianie było efektywniejsze.

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #116 dnia: 31 Października 2015, 15:34:02 »
Version 151029
osobowy1: Semaphore N½m in Herby Stare is signaling something, which from small distance looks like two orange lights, but from greater distance two green lights. Probably it's not bug of scenery but semaphore. Missing W8 for restriction on kilometer 128,8 rail nr1 paired direction.
osobowy3: SHP before distant signal for entrance to Lisow rail nr1 in unpaired direction is turning on before train reach resonator. First switches in entrance to Kochanovice in unpaired direction are missing texture of sleepers. In Lublinec, when I get signal for ride to Czestochowa, I enabled AI to get timetable, but I didn't get it, train only moved to W4. SHP before entrace semaphore to Kochanowice rail nr2 paired direction is turning on before train reach the resonator, same for entrace semaphore to Lisow and distant signal to Liswarta. Errors.txt in attachment
Were all scenarios modified? In linia61_tlk is velocity 120 km/h also in rail nr1. What do you think about adding dynamic light to scenarios with early morning or late evening trains? In rainsted.com you are writing, that you was about to create „portals” creating and vanquishing trains, maybe if you made them, you can simulate whole day traffic on line according to graphicon, you have there also.
linia61_pospieszny1: Crossroad in Kochanowice wasn't closed.
linia61_regio: Timetable from Herby Stare is probably for rail nr2, but we are in rail nr1, so it's impossible to keep it.
linia61_towarowy1: Brakecheck in Czenstochowa is too early. I didn't get timetable for journey to Lublinec. Milestone 128,8 is covering W9, that it's almost invisible. When I was waitnig in Herby Stare for S2, it has appeared on semaphore S½ for track next to my track. Because semaphores in entrace to Liswarta and also Lisow were giving free track, so I tried ride against the S1 on my semaphore, but I got to Herby Nowe.
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2015, 10:21:05 wysłana przez Lelek »
M.

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #117 dnia: 07 Listopada 2015, 17:50:53 »
Version 151104; osobowy2:
SHP for distant signal for entrance semaphore in unpaired direction is turning on too late. Duplicated pole in 18 152,1; –7 296,6.
In all scenery are bad We8 and 9 signs. I watched the cabview from line and signs are approximately here (We8 – We9b – We9):
  • Above the crossroad after bows after Gnaszyn – above W8 for 30 km/h (We9)
  • 136,2 – 136,4 – 136,6
  • 144,1 – 144,2 – 144,4
  • 150,4 – 150,7 – 150,8
  • Next to departure semaphore in Lublinec – 152,5 – above crossroad
  • Above the junction after Lublinec – 152,X –153,0
  • Crossroad before Pludry (isn't in scenery) – first switches of Pludry – crossroad next to platforms
  • 175,6 – first switches in Fosowskie – first device used for filling steam locos with water, which is not in scerery (only the second, near platforms, is there) (but I'm not sure in this case)
  • Departure semaphore from Fosowskie – switches – shunting semaphore
  • 54,2 – 54,4 – 54,5 (L144)
There was also speed restriction on bow between Fosowskie and Staniszcze in video.
M.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1312
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #118 dnia: 06 Stycznia 2016, 15:35:19 »
W najnowszej paczce od @Ra którą można zainstalować wraz z najnowszą wersją startera Rainsted, wiele się zmieniło i są plany na dalsze modyfikacje i dobudowywanie scenerii. Można by wspomóc @Ra w modyfikacji tej scenerii oraz przyłączonej do niej linii 144, która jest zawarta w najnowszej paczce dostępnej do pobrania ze strony @Ra.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1704
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #119 dnia: 06 Stycznia 2016, 15:59:58 »
No ale czego dokładnie w tym apelu oczekujesz? :)
Semafor wjazdowy E do Stradomia powinien mieć powtarzacze - jakoś 2 tygodnie temu jadąc w symku przerżnąłem Stój bo nie widziałem zza drzew sygnału, a potem jadąc w rzeczywistości specjalnie zerknąłem i są chyba trzy. :)