Ankieta

Czy do najbliższej paczki całościowej dać linię 61:

W postaci z 2014 roku, jak w paczce 15.02 TGA?
25 (11.9%)
W zmodyfikowanej, nawet jeśli by były jakieś błędy?
185 (88.1%)

Głosów w sumie: 207

Autor Wątek:  Modyfikacja linii 61  (Przeczytany 90346 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #60 dnia: 07 Marca 2015, 17:57:49 »
Plik rozkładu pod tym linkiem eu07.pl/daily/ ma posypane formatowanie. Stąd jest brak jego wczytania. Wygląd pliku w załączniku. Sawi, tak to jest jak się testuje na różnych paczkach.

  Dodano: 07 Marca 2015, 18:50:16

Ra, sprawdź proszę, czemu plik z Twojego linku jest popsuty. Otwarcie w windowsowym wordpadzie pokazuje prawidłowe formatowanie, notatnik nie. Z wordpada, po zapisaniu do txt, formatowanie w notatniku jest poprawne. Jeśli plik edytowałeś, to błąd jest gdzieś w zapisie do txt. Jeśli nie, to nie mam pojęcia.
PS: Przypominam, plik z załącznika jest niepoprawny.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2015, 18:55:46 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #61 dnia: 07 Marca 2015, 18:57:49 »
Sprawdź czy kodowanie UTF-8 się nie wdało.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #62 dnia: 07 Marca 2015, 19:13:38 »
Pozostałe rozkłady otwieram notatnikiem bez problemów, z poprawnym formatowaniem.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #63 dnia: 07 Marca 2015, 21:33:49 »
Normalny plik .txt w Windowsie stosuje na końcu linii sekwencję CR LF. Rozkład, o którym mowa, ma tylko znak LF, co jest charakterystyczne dla systemów uniksowych. Dość ułomny windowsowy notatnik niestety sobie z tym nie radzi.
Krótkie info na ten temat: http://en.wikipedia.org/wiki/Newline

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #64 dnia: 07 Marca 2015, 21:35:40 »
To nie ma nic do rzeczy, mimo iż masz rację. Problem w tym, że ten plik nie jest akceptowany przez exe.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #65 dnia: 08 Marca 2015, 01:20:30 »
U mnie plik ma prawidłowe zakończenia linii, a to, co się eksportuje do "daily" ma błędne. Nie wiem, na którym etapie błąd się pojawia. Na razie ustawiłem właściwość pliku na wymuszenie windowsowych zakończeń (w zasadzie to CP/M). Sprawdzę jeszcze opcje programu eksportującego archiwum. Najlepiej jakby w ogóle nie robiło konwersji plików tekstowych przy eksportowaniu z SVN.

  Dodano: 08 Marca 2015, 15:06:59
Dzisiaj rozkład wyeksportował się już z CR LF na końcach linii.

  Dodano: 08 Marca 2015, 23:43:43
Przestawiłem jeszcze estakadę i semafory w Lublińcu na miejsca, w których powinny się znajdować. Gdyby dobrze wcelować w wysięgniki sieci, to można by dosyć szybko skrócić tę stację o cztery przęsła. Niestety, jednocześnie trzeba jeszcze skrócić Lisów, żeby nie ustawiać Kochanowic dwukrotnie.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2015, 23:43:43 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #66 dnia: 09 Marca 2015, 09:54:08 »
Po zamianie wpisu tak jak napisal Krzysiek, regio zaladowane bez problemu. Errors czysty, pod F3 wyswietla rozklad.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #67 dnia: 27 Maja 2015, 21:09:45 »
Pora już nieco odgrzać temat. Jakoś się ostatnio zmobilizowałem i wziąłem się za poprawianie pozostawionych niedociągnięć na L61. Na razie dodałem kilka brakujących słupów sieci trakcyjnej. Poprzesuwałem też część rezonatorów tak, aby działały jak należy, tzn. że po najechaniu na tor z rezonatorem, zapala się SHP, a nie tak jak to było w kilku wypadkach np. że eventy dot. SHP załączały się jakieś 300m przed rezonatorem. Ponad to zacząłem poprawiać wskazania zwrotnic, czyli gdy przykładowo jechaliśmy w prawo, a wskaźnik zwrotnicy był ustawiony na jazdę w lewo. Na razie skończyłem L61_osobowy 1, 2 i 3 oraz L61_pospieszny. Mam już przygotowaną poprawkę na regio, ale muszę ją jeszcze przetestować. Niestety, z powodu braku czasu poprawki idą dość wolno, ale idą. Pozostałe poprawki dla zwrotnic dam niebawem.

Ale niestety, mam też pewien problem. Otóż chodzi o drogę widoczną na screenie (współrzędne też są napisane na obrazku). Nie wiem dlaczego, ale ta droga jest "przerywana". W Rainstedzie niby te fragmenty drogi są ze sobą połączone, ale w rzeczywistości nie wygląda to już tak dobrze. Macie może jakieś pomysły co z tym jest nie tak?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #68 dnia: 27 Maja 2015, 21:12:44 »
Może odcinki nie stykają się, tylko zachodzą na siebie?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #69 dnia: 27 Maja 2015, 21:21:15 »
No właśnie współrzędne końców się zgadzają. Połączenie logiczne między nimi też jest, bo auta jeżdżą po tym bez problemu. Nie mam pojęcia jak to naprawić a też próbowałem.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #70 dnia: 27 Maja 2015, 21:25:36 »
A to są długie odcinki? Może to jakieś niewidzialne kawałki?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #71 dnia: 27 Maja 2015, 21:25:55 »
No to może teren jest skopany?

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #72 dnia: 27 Maja 2015, 21:31:22 »
Te odcinki bez tekstury nie są długie. Z resztą możesz sam zobaczyć, jak przemieścisz się w okolice współrzędnych widocznych na screenie. To niestety też nie są jakieś kawałki "niewidzialne". Sprawdzałem to na samym początku. Nie ma ani jednego wpisu, w którym występowałoby słowo unvis, czyli niewidzialny. Co do terenu, to nie wiem. Dzisiaj jak włączyłem sobie podgląd w Rainstedzie, to widać, że w tych miejscach łączenia dróg są boki trójkątów terenu.

EDIT: Dzisiaj doszedłem do wniosku, że problem dróg dotyczy właśnie pliku z drogami. Skąd to wiem? Bo usunąłem sobie wszystkie wpisy do plików odnoszących się do któregoś scenariusza na L61, a ścieżkę do dróg zostawiłem. Pomimo tego, droga jest w kawałkach.

EDIT1: No to już wszystko wiem. Rozwiązane jest dużo łatwiejsze niż mi się wydawało. Problem polegał na tym, że we wpisach były podane nieprawidłowe długości drogi. Zatem po ich obliczeniu, dodam poprawkę, ale to już jutro.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2015, 21:34:48 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #73 dnia: 28 Maja 2015, 22:05:38 »
To długość odcinka ma jakiekolwiek znaczenie? Zawsze byłem przekonany, że to parametr reliktowy a tu takie buty.
Mój kanał youtube

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #74 dnia: 28 Maja 2015, 22:28:40 »
Nie powinna mieć. To jest zresztą dziwny parametr. Jeśli miałby znaczenie, to na podstawie długości odcinka, położenia węzła pierwszego i wektorów kontrolnych exe powinno sobie umieć policzyć koordynaty węzła drugiego. Ten parametr przydaje się jedynie wtedy, gdy wstawia się w 3ds odcinki torów za pomocą skryptów. Ale jeśli taki odcinek wstawiony się podzieli na dwa mniejsze, to i tak parametr długości pozostanie ten sam. Z tego co pamiętam, to dynamicznie ta wartość zmieniała się tylko dla fleksów.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #75 dnia: 28 Maja 2015, 22:47:11 »
Dla mnie to też jest zaskoczenie. Zgadzam się z tym, że ten paramentr nie ma dużego znaczenia, ale tylko jeśli różnica pomiędzy długością faktyczną, a tą wpisaną nie jest duża. W przypadku któregoś fragmentu tej drogi różnica ta wynosiła dokładnie 50m. Z tego powodu powychodziły takie "cyrki".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #76 dnia: 29 Maja 2015, 00:13:21 »
Wczoraj obróciłem delikatnie odcinek pomiędzy Liswartą a Lisowem, aby pokrywał się z mapą. Zmodyfikowane pliki są w archiwum plik linia61-150528.7z pod adresem http://rainsted.com/warsztat/.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #77 dnia: 29 Maja 2015, 16:24:15 »
Jednak mieliście rację, że ta długość nie ma żadnego znaczenia. Doszedłem zaś do innego wniosku, ale muszę się Wam najpierw zapytać: co oznaczają zaznaczone kolorem parametry?
Cytuj
node 800 0 none track road 49.992 5 0.85 -1 15 0 flat vis
asphalt1_dashedwhite 6 asphaltdark1_side1 0.2 0.2 0.5
-6953 -10.5 1854.145 0
0 0.167 0
0 -0.167 0

-6906.294 -10 1836.327 0
24991059703.341
endtrack

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #78 dnia: 29 Maja 2015, 16:34:11 »
Wektory kontrolne tworzące krzywą beziera, w tym wypadku w pionie, równy 1/3 przewyższenia, czyli odcinek jest nachylony jednorodnie. Drugi to promień łuku, też zdaje się parametr reliktowy.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #79 dnia: 29 Maja 2015, 17:22:39 »
A od czego to zależy, czy te wektory kontrolne mają jakąś wartość, czy wszystkie wynoszą 0? Dwa przykładowe wpisy:
node 800 0 none track road 100.005 5 0.85 -1 15 0 flat vis
asphalt1_dashedwhite 6 asphaltdark1_side1 0.2 0.2 0.5
-7093.149 -12 1907.61 0
0 0 0
0 0 0
-6999.716 -11 1871.967 0
0
endtrack

node 800 0 none track road 100 5 0.85 -1 15 0 flat vis
asphalt1_dashedwhite 6 asphaltdark1_side1 0.2 0.2 0.5
-6999.716 -11 1871.967 0
15.573 0.167 -5.941
-15.573 -0.167 5.941
-6953 -10.5 1854.145 0
24991059703.341
endtrack
Jak to wyjaśnić, że w pierwszym wszystkie wynoszą 0, a w drugim mają jakąś wartość (0.167 i -0.167)? Od czego jest to uzależnione?

A tak właściwie dlaczego o to pytam? Bo chyba przez to nie ma tych kawałków drogi. Jak zmieniłem w którymś fragmencie jakąś wartość na same zera, to droga wyświetliła się normalnie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #80 dnia: 29 Maja 2015, 17:38:27 »
Poczytaj o konstrukcji tej krzywej. Dla łuków muszą być policzone bo określają geometrię. Samo rozciągnięcie odcinka w krzywą. Dla prostych mogą być zerowe. Wtedy po prostu krzywa będzie odcinkiem między p1 i p2. Można je też jawnie zdefiniować jako wektory styczne do odcinka o długości 1/3 jego długości. Efekt będzie tan sam, ale jest to wymagane przy składowych skrzyżowania. Jak zerowanie pomaga, to może są źle policzone i droga się degeneruje? Choć to dość dziwne.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #81 dnia: 29 Maja 2015, 20:51:14 »
Dzięki Stele za wyjaśnienie. Również dziękuję wszystkim, którzy starali się pomóc wymyślając przyczynę zepsucia tej drogi. Została już poprawiona i jest do pobrania w załączniku. Wypakować ją należy do głównego folderu Symulatora.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #82 dnia: 29 Maja 2015, 20:54:03 »
To w końcu co było zepsute?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #83 dnia: 29 Maja 2015, 20:58:24 »
No te wektory kontrolne. Trzeba je było wyzerować. Nawet nie wiem co ich wcześniejsze dodanie miało na celu, bo różnicy w wyglądzie drogi nie widać (oprócz tego, że są te brakujące kawałki).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #84 dnia: 29 Maja 2015, 21:18:36 »
Oryginalnie drogi miały wektory kontrolne mimo bycia odcinkami prostymi. Na którymś etapie obracania Rainsted wyzerował składowe poziome, jednak składowa pionowa pozostała. W efekcie jeden koniec był skierowany pionowo w górę, a drugi pionowo w dół, co się źle wyświetlało.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

sebastian82

  • Gość
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #85 dnia: 30 Maja 2015, 10:36:28 »
Maćku i Jarku wstrzymajcie się proszę z pracami na 2-4 dni nad tą scenerią. W tym czasie wrzucę paczkę z nową struktura katalogów do TD. Jarku tu też mam ogromną prośbę do ciebie. Jest ona związana z całkowitym przekształceniem obecnej struktury. Przestaną działać skrypty z maxa i rainsteda. Postawiłem (jak wcześniej pisałem) sobie cel, aby każdy twórca miał wsparcie. Kilka osób tworzy w rainstedzie. Bez Twojej pomocy Jarku nie skończą swojej ciężkiej pracy.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #86 dnia: 30 Maja 2015, 12:53:36 »
Jak to mają przestać działać skrypty?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #87 dnia: 30 Maja 2015, 13:06:40 »
Ścieżki do tekstur domyślnych najwyżej się zmienią z rzeczy wpisanych na sztywno.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #88 dnia: 30 Maja 2015, 15:47:11 »
Maćku i Jarku wstrzymajcie się proszę z pracami na 2-4 dni nad tą scenerią. W tym czasie wrzucę paczkę z nową struktura katalogów do TD.
Nie wiem, jaki to może mieć związek ze mną. Ja używam własnego SVN, zgodnie z zaleceniami. Poprawiłem ściany lasów, tarcze ostrzegawcze na odcinku Liswarta — Lisów przemieściłem do pozycji widocznych na mapie. Wymieniłem plik na linia61-150530.7z, do pobrania z http://rainsted.com/warsztat/ (nie podaję bezpośredniego linku, bo po ewentualnych testach plik usunę).

Jarku tu też mam ogromną prośbę do ciebie. Jest ona związana z całkowitym przekształceniem obecnej struktury. Przestaną działać skrypty z maxa i rainsteda.
Jeśli masz program przestawiający pliki i wymieniający wpisy zgodnie z podaną mu listą zmian, to nie widzę problemu, żeby tę listę przetworzyć również dla plików RSF. Jeśli nie masz, to nie wierzę w sukces.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #89 dnia: 03 Czerwca 2015, 19:38:36 »
Ra, te wszystkie Twoje poprawki opierają się na najnowszej wersji z repo (w sensie, czy są tu zawarte wszystkie dotychczas dodane poprawki, np. przez mnie)?

I przy okazji proszę wszystkich, którzy mogą o przetestowanie poprawek od @Ra, które udostępnił pod adresem http://rainsted.com/warsztat/, pod nazwą linia61-150530.7z. Potem przetestowany plik doda się do naszego repo. Będąc już przy tym temacie, muszę się zapytać osobom pracującym przy składaniu paczki z nową strukturą katalogów: jak widzicie połączenie poprawek przygotowanych przez Jarka z zupełnie zmienioną paczką? Bo z tego co widziałem paczka z L61 zawiera sporo poprawek i wywalenie tego wszystkiego i robienie od nowa w związku z paczką ze zmienioną strukturą katalogów, to bezsens. To chyba lepiej byłoby to wszystko teraz wrzucić na repo niż po zmianie paczki, żeby nie było zamieszania, że np. zamiast poprawek pojawią się jakieś cuda, bo coś się gdzieś pominie przypadkowo czy coś w tym stylu. Ale to już od Was zależy.