Ankieta

Czy do najbliższej paczki całościowej dać linię 61:

W postaci z 2014 roku, jak w paczce 15.02 TGA?
25 (12%)
W zmodyfikowanej, nawet jeśli by były jakieś błędy?
183 (88%)

Głosów w sumie: 205

Autor Wątek:  Modyfikacja linii 61  (Przeczytany 84588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Modyfikacja linii 61
« dnia: 14 Lutego 2015, 18:05:29 »
Chciałbym poinformować, że prowadzę prace nad modyfikacją linii 61, mające na celu ustawienie przebiegu torów zgodnie z mapą. W paczce MaSzyna 15.02 są już częściowo przetworzone pliki — przygotowane do dalszych przekształceń. Między innymi została uporządkowana struktura wpisów w ośmiu klonach torów. Pozostałe obiekty (teren, sieć trakcyjną, zieleń, drogi) zintegrowali wcześniej koledzy przygotowujący paczkę.

Dziś wydzieliłem do osobnego pliku tory, które były identyczne w każdym klonie — stanowią one około 25% wszystkich torów. Zmieniłem też współczynniki tarcia na 0.15. Zmiany wykonałem na poziomie plików tekstowych. Bieżące prace może śledzić, pobierając archiwa spod adresu eu07.pl/daily/, zaczynające się od 877- (drugi człon to data ostatniego spakowania — należy wybrać plik z najnowszą datą). Paczki należy wypakowywać na czystą paczkę MaSzyna 15.02, z nadpisaniem wszystkich plików (można potem używać ten sam katalog MaSzyny do wgrywania kolejnych archiwów). Nowe paczki są tworzone automatycznie przed 6: rano, wyjątkowo dziś przygotowałem paczkę po ostatnich zmianach. Jeśli w paczce pojawi plik eu07.exe, to tej wersji należy używać do testów, gdyż wcześniejsze nie będą działać prawidłowo ze zmodyfikowanymi plikami scenerii (planowana jest zmiana sposobu powiązania eventów z torami, co będzie wymagać nowszej wersji EXE).

Podczas testów należy zwracać uwagę na przejezdność poszczególnych scenariuszy, w szczególności czy coś nie zostało uszkodzone względem poprzedniego stanu. Po uwspólnieniu torów przejdę do etapu przesuwania — wtedy przez kilka dni tory mogą nie być przejezdne, a w terenie pojawią się dziury i zakładki. Będzie to sukcesywnie usuwane. W przypadku znalezienia błędów proszę o jak najszybsze zgłaszanie, bowiem po kilku dniach sytuacja może już być inna. Jeśli będą widoczne poważne błędy w dużej ilości, to nie ma potrzeby ich zgłaszać, gdyż zapewne będzie to etap przejściowy prac i w krótkim czasie większość zostanie poprawiona.

  Dodano: 14 Lutego 2015, 19:03:26
Po przejechaniu któregoś ze scenariuszy na zmodyfikowanych plikach proszę o odpowiedź w tym wątku ze wskazaniem nazwy scenariusza oraz daty paczki, nawet jeśli żadne błędy nie będą widoczne. W przypadku błędów proszę o opis z podaniem miejsca, ewentualnie załączenie errors.txt, jeśli taki się wygeneruje. Jeśli jakieś pociągi będą stać w nieprawidłowych miejscach, proszę o zrzut ekranu w pobliżu pociągu, po dwukrotnym użyciu klawisza [F2] (z widoczną tabelką skanowania w kolorze zielonym). Będę też wdzięczny za zamieszczenie porównania z zachowaniem na poprzedniej paczce, ponieważ sam nie znam dobrze tych scenariuszy.
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2015, 04:55:36 wysłana przez Ra »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego 2015, 19:29:16 »
W kwestii technicznej. Skoro pliki nadpisują zawartość czystej paczki, to jak korzystać ze stabilnej wersji scenerii L61? Lepiej dać wybór i testowane pliki wydzielić do osobnego folderu, tworząc nowe test.scn.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego 2015, 19:39:26 »
Najlepiej do testowania zmian mieć osobny katalog z paczką. Aby wydzielić testowane pliki musiałbym zrobić kopię całego folderu linia61, również w models, bo np. również zamierzam zmodyfikować latarnie, by same świeciły w nocy. Chcę to zrobić w najprostszy dla siebie sposób, a tworzenie klona, którego oryginał może potem żyć własnym życiem, jest niebezpieczne — nie będę w stanie wprowadzać w klonie zmian robionych w oryginale.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lutego 2015, 19:57:26 »
Mam w planach zmianę wszystkich latarni, ujednolicenie ich, poprawę dziur i dorobienie jakichś nowych. Jak mnie ubiegniesz, to proszę przenoś te poprawione do /elektryczne bym ci dodatkowo nie namieszał.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lutego 2015, 20:01:35 »
Mnie akurat stać na dwa, czy trzy foldery z PC mimo, że teraz to około 10Gb. Rozumiem powody:
Cytuj
Chcę to zrobić w najprostszy dla siebie sposób
nie rozumiem obaw:
Cytuj
oryginał może potem żyć własnym życiem.
Skoro zmiany będą także w katalogu models, będą miały wpływ, także na inne scenerie. Rozpoczęcie wątku w tym dziale, świadczy o chęci pozyskania do testowania, jak największej grupy chętnych. Tracisz tych, którzy nie zechcą trzymać klona całej paczki 10Gb. Klon L61 (ze wszystkimi klonami potrzebnych folderów), strzelam miałby może 200Mb. Jeszcze gorzej, jak ktoś nie doczyta, że zepsuje jedyną kopię PC. Pomyśl nie tylko o sobie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lutego 2015, 20:04:54 »
Przemyślałem sprawę i w katalogu z plikami do testowania umieściłem archiwum linia61old.7z, które zawiera kopię plików z paczki MaSzyna 15.02, umieszczone w osobnym katalogu linia61old. Zmodyfikowałem też odpowiednio pliki SCN. Nie testowałem tego, więc prosiłbym o sprawdzenie — w razie potrzeby poprawię.

Co do latarni, to planowałem połączyć w jeden submodel wersję dzienną oraz nocną, następnie ustawić różniące się submodele jako światło zapalone i wyłączone.

  Dodano: 14 Lutego 2015, 20:11:17
Obawy moje wynikają z doświadczeń wyniesionych z modyfikowania Linii 546 po wyłączeniu jej z paczki. Podszedłem do tego zbyt ambitnie, przez co prace utknęły na problemach technicznych. Z kolei inne osoby opracowały własną wersję poprawek — w przypadku powrotu do pracy nad tą scenerią będzie trzeba się z nimi zapoznać i coś wybrać, a być może będzie materiał na jakieś fragmenty nowej scenerii. Na razie jednak priorytety są inne.
« Ostatnia zmiana: 14 Lutego 2015, 20:11:17 wysłana przez Ra »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Lutego 2015, 20:44:06 »
Z latarniami to właśnie o to mi chodzi, tylko wiele z nich wymaga załatania dziur i przemapowania. Przy okazji chcę wszystkie latarnie wrzucić do jednego folderu by się nie pogubić, więc informuję by potem nie było problemów ze ścieżkami w rsf.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Lutego 2015, 21:02:24 »
@Ra. Jarku nie obraź się, ale skończ najpierw jeden projekt. Rozgrzebałeś kilka scenerii w symku, zarówno obecnych jak i tych, które wyleciały z paczek całościowych. Poprwiałem kilkanaście elementów na scenerii L61 i L144. Wiem co na niej kuleje i co mam zamiar poprawić. Owszem pracuję nad swoją scenerią. Niestety do tego jeszcze długa droga. Poprawiam również trakcję na innych sceneriach oraz staram się dołożyć również inne elementy sieci trakcyjnej. Chciałbym abyś dał szansę również innym się wykazać (bo w ten sposób można doszlifować swoją wiedzę). Dla mnie zostaw kaliską oraz L61 i L144. Nie mówię o dostosowaniu tych scenerii do mapy jak kiedyś wspomniałeś i liczę na to, że to zrobisz aby w przyszłości połączyć te scenerie (Manewrowo3, Tarniowo, L546,, SDR18, Quark itp.) w jakąś sieć. Natomiast domki, drzewka, trakcje, tory, eventy oraz drogi proszę zostaw innym. Niech pozostali też mają co modyfikować i publikować, a nie tylko jakiś kolejny kloniasty scenariusz. Przyznaj, że sceneria zmodyfikowana pod kątem wszystkiego też bądzie cieszyć oko innych oraz wzbogaci ich doświadczenie. Zwłaszcza, że łatwiej jest modyfikować istniejącą scenerię niż tworzyć nową.
« Ostatnia zmiana: 14 Lutego 2015, 21:04:41 wysłana przez sebastian82 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Lutego 2015, 21:06:04 »
Teraz będzie łatwiej zrealizować:
Cytuj
Będę też wdzięczny za zamieszczenie porównania z zachowaniem na poprzedniej paczce, ponieważ sam nie znam dobrze tych scenariuszy.
Ponieważ trudno było się wycofać z już opublikowanych plików, zrobiłeś dobre posunięcie, wstawiając L61_old. Dzięki. Zerknąłem na katalog models, tam zmiany nie powinny wywołać szoku. Pytanie czy modyfikowane modele będą miały te same nazwy, czy zamierzasz dać nowe ze zmianą nazw w ścieżkach?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Lutego 2015, 22:05:24 »
Co do modeli, chodzi mi tylko o pozbycie się pliku l61_lampy_noc.scm.

@Ra. Jarku nie obraź się, ale skończ najpierw jeden projekt. Rozgrzebałeś kilka scenerii w symku, zarówno obecnych jak i tych, które wyleciały z paczek całościowych.
Doprowadziłem je do takiego stanu, do jakiego mogłem. Mam nadzieję, że lepszego niż poprzednio. Jeśli coś kuleje, to proszę o wskazanie konkretnych rzeczy do poprawienia, bo mnie skończyły się ogólne pomysły organizacyjne i nie wiem, co miałbym dalej robić z tymi sceneriami. Obecnie moim priorytetem jest połączenie linii 61 z 144, do czego potrzebne jest ułożenie torów zgodnie z mapą. W dalszej kolejności będę tam wprowadzał sterowanie ruchem zbliżone do tego na Quarku.

Manewrowo3 jest scenerią realistyczną, obecnie zgodną w planie z mapą — łączenie z innymi sceneriami nie ma sensu, jedynie przedłużanie jako scenerii realistycznej. Tarniowo2 można modyfikować pod kątem poprawienia estetyki, tory za rzeką wymagają dorobienia terenu. L456 i SDR wymagają zbyt wiele pracy na chwilę obecną, żeby doprowadzić do stanu używalności. Quark wymaga przebudowy układów torowych, na co nie mam pomysłów — traktuję to jako bardziej rozbudowaną wersję TD.

Jeśli masz jakieś poprawki do Linii 61, to wrzucaj je na SVN — po obróceniu torów mogą się już nie nadawać do dodania.

  Dodano: 15 Lutego 2015, 12:54:40
Wczorajsze prace (dostępne w dzisiejszej paczce) zakończyły się na wydzieleniu 50% torów do osobnego pliku. Około 25% wpisów torów było identycznych we wszystkich klonach, kolejne 25% miały jedynie inną teksturę podsypki w klonie "regio". Nie umiem powiedzieć, jaką wartość miała ta zmiana podsypek. Poza tym powymieniałem pomiędzy klonami odczyty semaforów, ustawianie S1 i obsługę przejazdów. Mogą przez to występować podwójnie (tzn. np. odczyt w dwóch kolejnych torach, podczas gdy wcześniej był tylko w jednym, ale różnym w różnych klonach). Krótki przegląd scenerii ujawnił niepotrzebne skopiowania eventów z innych klonów (co poza zalogowaniem braku eventu nie powinno rzutować na symulację) oraz zdublowane tory (tzn. różne tory mają w klonach te same nazwy, np. b_tor1, hs_ai_dkor1 — ktoś sobie uprościł przestawianie taboru poprzez przesunięcie nazwy na inny tor).

Już po spakowaniu paczki odkryłem, że algorytm podmieniający podsypkę do przetestowania alternatywnego wpisu w "regio" ma błąd, przez co nie wszystkie tory były sprawdzane z alternatywną podsypką. Po drobnej poprawce okazało się, że kolejne 20% ma jedynie inną podsypkę w "regio". Po tej operacji zostało nieco ponad 1000 torów do uwspólnienia (z pierwotnej liczby około 3600). Udało mi się również posortować wpisy w "regio" w takiej kolejności, jaka jest w pozostałych klonach, co by ułatwiło porównanie pozostałych parametrów. Jednak po tym sortowaniu odkryłem różnice w podsypkach, więc zamiast kontynuować z posortowanym plikiem, wydzieliłem te tory. Dziś zamierzam ponownie posortować krótszy już plik i następnie wydzielać tory z przypisanymi eventami. Efekty prac będą dostępne jutro rano.

  Dodano: 16 Lutego 2015, 03:01:23
Na ten moment zintegrowane jest już około 83% torów. Scenariusze "osobowy" przetestowałem na okoliczność logowanych błędów oraz przypisałem semafory do torów. Pozostałych nie sprawdzałem — mogą się logować duplikaty torów i braki eventów. Im mniej torów zostaje, tym trudniej sprawić, by wpisy były identyczne. Dodatkową trudnością są obrócone tory albo podzielne na krótsze. Zdecydowałem się jednak wstawiać puste eventy Multiple w te klony, które nie używają danego eventu wpisanego w tor. Rano będzie kolejny zrzut z trwających prac.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2015, 03:01:23 wysłana przez Ra »

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Lutego 2015, 10:46:16 »
W misji posp duplikatow nie ma, przejezdna na wersji svn 913. W errors wyskakuje:
Bad track: Event2 "lisow_wj1" does not exist
Bad track: Event2 "sssdrtest_zwr15-" does not exist
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2015, 10:51:07 wysłana przez jochand »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lutego 2015, 17:43:58 »
To już poprawiłem. Przy testowaniu proszę zwracać uwagę, czy AI nie jeździ zbyt wolno. Kopiowałem ograniczenia pomiędzy klonami i część z nich może pochodzić jeszcze z 2008 roku, kiedy AI miało problemy z hamowaniem i różne triki były stosowane do poradzenia sobie z tym.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1312
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Lutego 2015, 18:51:16 »
Wszystkie paczki trzeba pobierać z linka, który dałeś w pierwszym poście? Czy tylko najnowszą?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lutego 2015, 18:53:57 »
Bieżące prace może śledzić, pobierając archiwa spod adresu eu07.pl/daily/, zaczynające się od 877- (drugi człon to data ostatniego spakowania — należy wybrać plik z najnowszą datą).

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1312
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lutego 2015, 18:55:07 »
Mam rozumieć, że najnowszy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Lutego 2015, 19:01:56 »
Tak, archiwum z każdego kolejnego dnia zawiera w sobie wszystkie wcześniejsze zmiany. Początkowy numerek jest wersją paczki na repozytorium SVN — MaSzyna 15.02 zawiera stan do wersji 876, począwszy od wersji 877 tworzone są codzienne paczki. Obecnie poprawiam "towarowy2", by był przejezdny dla AI, przypisałem tarcze i semafory w Stradomiu.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1312
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Lutego 2015, 19:03:38 »
Na razie zajmujesz się l61?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Lutego 2015, 19:20:06 »
Cały czas.

  Dodano: 16 Lutego 2015, 20:24:56
Klon "towarowy2" wygląda na sprawny, AI dojechało mi do Lisowa, gdzie scenariusz się komplikuje. Paczkę przepakowałem, bo dziś było dużo błędów poprawionych i nie ma potrzeby testowania wczorajszego stanu. Został mi jeszcze klon "regio" do posprzątania, a potem trzeba by ujednolicić nazwy zwrotnic, które dostały różne nazwy w różnych klonach.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2015, 20:24:56 wysłana przez Ra »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1312
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Lutego 2015, 22:27:56 »
Widzę @Ra, że masz jakiś program wspomagający, bo szybko ci to idzie.

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4049
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Lutego 2015, 22:43:41 »
Obstawiam, że ten program to Rainsted.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Lutego 2015, 22:48:09 »
Głównie Notepad++, w Rainsted dodałem tylko wyszukiwanie identycznych wpisów w ośmiu klonach i korzystam z podglądu scenerii, do tego intensywnie używam SVN (przez SmartSVN).
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2015, 22:54:17 wysłana przez Ra »

Offline mac310

  • Wiadomości: 494
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 65
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Lutego 2015, 23:58:11 »
Właśnie przejechałem linia61_pospieszny1 na 15.02 i na wyjeździe z Herbów Starych (o ile dobrze pamiętam na wysokości wskaźnika We8a) pojawił się zanik napięcia i wywaliło WSa. Czyżby jakiś problem z siecią tam jeszcze był? Podobno miała być poprawiona.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Lutego 2015, 00:18:44 »
Tak, jest tam jeszcze parę problemów z siecią. Ja sieci nie poprawiam. Po przemieszeniu torów w docelowe miejsce trzeba będzie wykonać poprawki sieci, wtedy będzie to miało większy sens. Na razie zakończyłem poprawki błędów do "regio", teraz czas na ciąg dalszy unifikacji w oparciu o porównywanie z użyciem SVN. Mam jeszcze pomysł, by wczytać tory klonów z przesunięciem o parę metrów, będzie mi łatwiej wykryć podzielone tory.

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Lutego 2015, 14:04:14 »
Osobowy 3- SVN 927, nieprzejezdna. Koniec misji na podg.Liswarta- zeberko. Przy wyjezdzie z Herbow 2 zwrotka dla nas, zle ustawiona, trzeba ja przerznac.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2015, 14:11:05 wysłana przez jochand »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Lutego 2015, 14:46:41 »
Jestem w trakcie ujednolicania nazw zwrotnic, więc wersje z SVN mogą nie działać. Do wieczora powinienem się z tym uporać i zwrotnice wyjadą do pliku z torami wspólnymi, ale trzeba zmieniać też nazwy w eventach sterujących, co jest pracochłonne.

sebastian82

  • Gość
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Lutego 2015, 15:14:12 »
Mam pytanie do kolegi @mac310 w związku z jego wypowiedzią:
Właśnie przejechałem linia61_pospieszny1 na 15.02 i na wyjeździe z Herbów Starych (o ile dobrze pamiętam na wysokości wskaźnika We8a) pojawił się zanik napięcia i wywaliło WSa. Czyżby jakiś problem z siecią tam jeszcze był? Podobno miała być poprawiona.
Jak prowadziłeś loka mijając ten wskaźnik? Pytam bo to ja poprawiałem ta scenerię pod kątem zasilania. Przejechałem ten scenariusz z 15 razy bez problemu, inne osoby również w takcie testów. Zawsze jednak może wkraść się jakiś błąd, a informacja będzie pomocna przy jego usunięciu.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2015, 15:16:06 wysłana przez sebastian82 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Lutego 2015, 01:09:14 »
W klonie "tlk" mam takie coś:Bad track: Event1 "lisow2.1_01" does not exist
Bad track: Event2 "losuj_lisow_01" does not exist
I nie potrafię zlokalizować, do czego to było podpięte. Mam paczkę z plikami wg stanu na połowę 2014 i tam są te eventy jedynie wpisane w tory, także ja raczej tego nie zgubiłem.

  Dodano: 18 Lutego 2015, 06:45:20
Dzisiejsza paczka ma już 90% torów zintegrowane. Nazwy torów nadane w różnych klonach zostały w większości rozpropagowane do pozostałych klonów, a tory odwrócone tak, aby można było wstawiać na nie składy. W zasadzie skończyły się już możliwości bezpośredniego porównywania plików — trzeba się dokładniej przyglądać torom. Wczytałem pozostałe tory z przesunięciem... Klony potrafią się różnić niedokładnościami współrzędnych końców (co w dużym stopniu zostało już wyeliminowane). Są też znaczące różnice w odcinkach torów — np. "osobowy1" nie miał rozjazdów w Liswarcie, a "regio" w 10 miejscach zamienia kilka kolejnych odcinków na znaczną liczbę krótszych o innym podziale. Z kolei do "towarowy1" musiałem wstawić 9 krótszych odcinków zamiast jednego długiego toru o nazwie "xxxx". Zamierzam teraz sprawdzić wczytywanie wszystkich scenariuszy (i doprowadzić do stanu, w którym nie będą logować się błędy eventów), a następnie kopiować wywołania eventów pomiędzy klonami (z wyjątkiem bezpośredniego sterowania zwrotnicami i semaforami). Dzięki temu na podstawie wygenerowanego errors.txt będę mógł zrobić eventy Multiple i doklejać je do plików. Powinno to też przyspieszyć dalszą integrację.

W zakresie testowania interesuje mnie, czy nie powstały niepotrzebne ograniczenia prędkości dla AI oraz czy wstawione składy nie stoją w przeciwną stronę albo w nieodpowiednim miejscu względem pierwotnych wersji. Byłbym też wdzięczny za informację, czy AI widzi wszystkie semafory oraz wskaźniki W4 (w "regio" jazda z rozkładem kończy się teraz w Kochanowicach, gdzie nie jest przypisany ani W4, ani semafor; z kolei "towarowy2" zakończył mi się ostatnio na koźle w Lisowie — śmiesznie wyglądało dyktowanie rozkazu po wykolejeniu).
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2015, 06:53:20 wysłana przez Ra »

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Lutego 2015, 12:23:46 »
Wracajac do osobowego 3, jeszcze gorzej niz bylo. Wykoleja nam sie zaraz po wyjezdzie z peronow w Herbach. Powod, brak torow na wysokosci nastawni. Errors jeszcze bogatszy:

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Lutego 2015, 15:20:45 »
Mam wrażenie, że nie ściągnąłeś wszystkich potrzebnych plików. Akurat ten klon testuję najczęściej i nie jest możliwe, żeby nie działał.

  Dodano: 19 Lutego 2015, 02:43:36
Do zintegrowania pozostało jeszcze około 270 torów (7%). No i chyba się nie obejdzie bez zmian w EXE, bo wiele torów ma wpisany event, który albo bezpośrednio przestawia zwrotnicę, albo ustawia sygnał na semaforze. Musiałbym wstawiać tam event o jakiejś nazwie i potem kopiować to do pozostałych klonów, w jednym przekierować akcję przez Multiple na to, co miało być zrobione, a w pozostałych zrobić pusty. Zmiany w kodzie wydają się być prostsze, bo wystarczy torom nadać nazwy, zdefiniować Multiple, a wywołanie eventu usunąć z toru tylko w klonie, który go używa.

Kolejny problem jest taki, że ta sama nazwa eventu w różnych klonach jest używana w różnych torach. Przykładowo event o nazwie start_rs jest dwukrotnie wywoływany, podczas gdy w oryginalnych scenariuszach był jednokrotnie, ale w różnych miejscach. Może to mieć wpływ na misję, albo nie, jeśli akurat nie ma jazd po tym drugim torze, albo są w czasie nieistotnym już dla użytkownika.

Z klona "regio" przeniosłem do wspólnego pliku większość torów, które były inaczej podzielone. W efekcie teraz na wszystkich scenariuszach można już jeździć po nierównych torach.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2015, 02:43:36 wysłana przez Ra »

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modyfikacja linii 61
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Lutego 2015, 12:00:32 »
Wreszcie misja osobowy 3, przejezdna. AI ustawione prawidlowo. WS puscil kilka razy na odcinku Liswarta- Lisow, dalej trzyma.