Autor Wątek:  Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.  (Przeczytany 50794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #60 dnia: 25 Września 2016, 13:22:08 »
Lecimy dalej. Drzwi wyprostowane, poręcze i inne takie tam wymazane. Za kilkanaście minut naniosę bok na teksturę i zobaczymy, co dalej.

  Dodano: 01 Października 2016, 10:02:23
Ciąg dalszy prac. Robota jest rozgrzebana, a niestety poprawienie drzwi poniżej zajmie mi kilka ładnych dni. Samą teksturę skończę jeszcze w tym roku.

18.11.16: Po ponad dwumiesięcznej walce z upartymi drzwiami ostatecznie dałem za wygraną. Teksturę porzucam. Nijak nie da się tego zrobić.
Nastęna tekstura którą planuję spartaczyć: EU07-324.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2016, 20:31:48 wysłana przez jakubg1 »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #61 dnia: 18 Listopada 2016, 20:38:21 »
Nijak nie da się nie umiem tego zrobić.
Błąd który robisz jest banalny, powinieneś się domyślić co jest nie tak. Wskazówka, po co prostować drzwi jak reszta pudła jest krzywa? Zastanów się a nagle stanie się to banalnie proste.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2016, 20:44:41 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #62 dnia: 18 Listopada 2016, 21:54:06 »
Wyórwnać paski, załatać dziury, wymazać poręcze i koniec prac nad bokiem?
PS. Właśnie wyrównanie pasków stwarza największy problem.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2016, 21:59:25 wysłana przez jakubg1 »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Listopada 2016, 08:38:29 »
Nie, na etapie sklejania zdjęć prostujesz całe zdjęcie żeby pionowe i poziome odniesienia na pudle takie jak rynienki, drzwi były proste. Spójrz jeszcze raz na swoje zdjęcie, drzwi proste a reszta krzywa, bo powinieneś prostować całe pudło.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #64 dnia: 19 Listopada 2016, 09:05:58 »
W dziale "Pomoc w tworzeniu" masz poradnik @defilera. Tam jest dobrze wytlumaczone prostowanie zdjec.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #65 dnia: 19 Listopada 2016, 11:53:46 »
Nie, na etapie sklejania zdjęć prostujesz całe zdjęcie żeby pionowe i poziome odniesienia na pudle takie jak rynienki, drzwi były proste. Spójrz jeszcze raz na swoje zdjęcie, drzwi proste a reszta krzywa, bo powinieneś prostować całe pudło.
Przecież pudło jest proste, tylko poszczególne elementy krzywe.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #66 dnia: 19 Listopada 2016, 15:18:20 »
Pokaż zdjęcie boku z którym masz problem.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #67 dnia: 19 Listopada 2016, 16:04:09 »
O które zdjęcie ci chodzi? Bok który skleiłem jest złożony z kilku zdjęć, jest to bok z trzema szybami (ten na którym nie znajdują się duże żaluzje).

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #68 dnia: 19 Listopada 2016, 18:19:23 »
No to prześlij mi na pw teksturę w takim stanie w jakim utknąłeś. Zobaczymy co można z tym zrobić.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #69 dnia: 19 Listopada 2016, 18:46:13 »
Niestety plik waży ponad 800MB a MaSzynowy upload pozwala tylko na 100MB.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #70 dnia: 19 Listopada 2016, 18:57:13 »
Spakuj ten plik w .zip albo .7z. Wtedy powinien być wystarczająco mały żeby upload go łyknął.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #71 dnia: 19 Listopada 2016, 18:58:36 »
To prześlij na "chmurkę"www.dropbox.com.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #72 dnia: 19 Listopada 2016, 19:36:49 »
800MB? Rozumiem, że to sklejka (połączone kilka zdjęć w jeden bok) w dużej rozdzielczości jeszcze przed naniesieniem na teksturę.
Zrób sobie kopię, zmniejsz do rozmiarów takich jak bok na teksturze i dopiero wyślij. Cała tekstura *.tga ET21 waży około 15MB.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #73 dnia: 19 Listopada 2016, 19:48:04 »
Już sobie poradziłem. Musiałem tylko wysłać, co przy tej wadze trochę trwa. PW poszło.
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2016, 20:20:42 wysłana przez jakubg1 »

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #74 dnia: 19 Listopada 2016, 20:31:50 »
Ok, obejrzałem sobie twoją sklejkę. @szogun wyżej napisał już w czym jest problem, więc nie będę się powtarzał.
Najlepiej całą prawą stronę sklejki zrób na nowo, wróć do zdjęcia bazowego i wyprostuj je porządnie.
Jeżeli już pojawi się konieczność korekcji poszczególnych elementów na teksturze, takich jak te Twoje nieszczęsne drzwi, to polecam przed kokrekcją perspektywy wybranego elementu skopiować i wkleić zaznaczenie. Dzięki temu unikniesz dziurawienia tekstury (pojawienie się szachownicy).
Poza tym, z tego co widzę, masz zupełnie inne podejście do tworzenia tekstur niż ja. Pracujesz na ogromnych rozdzielczościach (20000x6000). GIMP na moim komputerze ledwo sobie z tym radzi. Tworzysz ogromny plik i dopiero chcesz go przenieść na teksturę. Może spróbuj inaczej: każde zdjęcie bazowe prostuj, wycinaj odpowiednio i skalując, wklejaj na teksturę.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #75 dnia: 19 Stycznia 2018, 16:34:59 »
Ze sputnikiem dałem sobie spokój. Teraz mam rozgrzebaną w zaawansowanym stadium EU07-210E (wracamy do przeszłości ;)), która tak stoi już pół roku. Może kiedyś ją w końcu skończę.
Przewidywana reakcja: "O nie, znowu siódemka?"

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #76 dnia: 19 Stycznia 2018, 21:47:27 »
Przewidywana reakcja: "O nie, znowu siódemka?"
Moja jest z lekka inna: "O nie, jakubg1 zaczyna kolejna rzecz, piszac o tym na forum i znowu jej nie ukonczy."

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #77 dnia: 18 Marca 2018, 11:57:29 »
Rzucam teksturowanie raz na zawsze. Proszę o zamknięcie wątku.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #78 dnia: 27 Czerwca 2022, 22:47:34 »
Ale głupi był ten Jakub te kilka lat temu, co nie?