- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: jakubg1 w 24 Marca 2014, 16:50:14

Tytuł: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Marca 2014, 16:50:14
Tu będę pisał o moich postępach. Na początek lokomotywa EP07-1051. Tekstury wykonuję w Paint.net. Mam nadzieję, że przyborniki wam nie przeszkadzają.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 24 Marca 2014, 16:59:47
Proponuję się przesiąść na Gimpa, jest darmowy i daje możliwości porównywalne z Adobe Photoshop`em.
Będziesz miał bardzo dużo pracy z tą teksturą.
Primo: Zdjęcia robione w słońcu. Pomimo, że równo połączyłeś części boku to będziesz musiał wszelkie cienie, oraz błyszczący się świeży lakier (także na żaluzjach) usunąć.
Secundo: czoło jest ze skosa. Nie przekreśla to pracy ale będziesz musiał się sporo napracować. Widziałem te zdjęcia ale sam się za to nie brałem nawet. Nie chcę Cię zniechęcać, oraz być złym prorokiem ale jeśli to Twoja pierwsza w ogóle tekstura to jestem zdania, że materiał jest zbyt trudny, jak na początek.
Ostatnio @matek123 załączał zdjęcia na tekstury. Proszę rozważyć możliwość zamiany tej 1051 na jakąś z tamtejszych lokomotyw. Jest EU07-210 (również ze świeżym lakierem ale zdjęcia nie były robione w słońcu co zdecydowanie ułatwia prace nad teksturą), jest też ET22-201X.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 24 Marca 2014, 17:17:14
Tak gwoli ścisłości. Sorka że tak po chamsku kolego Jakubie, ale ja już tego loka mam prawie pod klucz. :) Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 24 Marca 2014, 17:28:08
To ze Ty masz, nie oznacza, ze kolega nie moze go zrobic...
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 24 Marca 2014, 17:32:03
Alesz oczywiście, niech robi. Tylko uświadamiam go, że nie ma to sensu. ^^
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Marca 2014, 17:32:55
Nie chcę Cię zniechęcać, oraz być złym prorokiem ale jeśli to Twoja pierwsza w ogóle tekstura to jestem zdania, że materiał jest zbyt trudny, jak na początek.
No to rzeczywiście się w takim razie przesiądę. Tym bardziej, że hanys powiedział:
ja już tego loka mam prawie pod klucz.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Marca 2014, 17:46:12
Alesz oczywiście, niech robi. Tylko uświadamiam go, że nie ma to sensu. ^^
A niby dlaczego? Panuje wolny rynek…
Tytuł: EU07E-210.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Marca 2014, 18:28:02
Przesiadłem się na EU07E-210 i "poskładałem" bok. Prezentuje się tak:
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 24 Marca 2014, 18:32:58
A kolega tekstury tga na model 4E już pobrał ? Skleić bok to nie sztuka ;) Liczę na to, że pokażesz nam poprawnie oteksturowaną "siódemkę" jako screen z symulatora, jednocześnie wrzucając, zgodnie z wytycznymi, do testu dodatków.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Marca 2014, 18:45:25
W symulatorze...
Tytuł: Odp: EU07E-210.
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 24 Marca 2014, 18:51:47
Przesiadłem się na EU07E-210 i "poskładałem" bok. Prezentuje się tak:
Widać łączenie.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 24 Marca 2014, 18:52:53
W symulatorze...
@jakubg1: Jeśli można zapytać z ciekawości: na którą teksturę siódemki obecną w MaSzyna 08.13 nakładasz teksturę EU07-210? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 24 Marca 2014, 18:55:31
Tak gwoli ścisłości. Sorka że tak po chamsku kolego Jakubie, ale ja już tego loka mam prawie pod klucz. :) Pozdrawiam.
@hanys to wrzuć do testu. :)
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Marca 2014, 18:56:41
na którą teksturę siódemki obecną w MaSzyna 08.13 nakładasz teksturę EU07-210?
Na EU07-173. Wybór losowy.
EDIT: Na dzisiaj koniec. Jutro popracuję nad czołem.

  Dodano: 24 Marca 2014, 18:58:12
Przesiadłem się na EU07E-210 i "poskładałem" bok. Prezentuje się tak:
Widać łączenie.
A jak to zniwelować?
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 24 Marca 2014, 19:02:52
A jak to zniwelować?
Raczej w Paint.Net tego nie zrobisz. Polecam gimpa jak kolega @up5358.
 
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 24 Marca 2014, 19:05:53
Zabawa z jasnością, odcieniem itp. A później zamalowanie, niektórych defektów stempelkiem.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 25 Marca 2014, 15:14:25
No to niestety antywirus wykazał wirus w GIMP-ie. Tak więc musi łączenie pozostać :((ściemniłem fragment obrazu)
Po za tym taki mały prostokącik z wykrzyknikiem trochę się nie spasował, co zaznaczyłem na czerwono. (opcja kopiuj wklej pomogła) A tymczasem biorę się za przód. W symku wygląda to tak:
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 25 Marca 2014, 16:59:46
A tymczasem biorę się za przód. W symku wygląda to tak:
Dalej widac laczenie, samo sciemnienie fragmentu obrazu nic Ci nie pomoze, musisz pobawic sie w plasterek, pieczatka i paluszek w gimpie.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 08 Kwietnia 2014, 16:44:11
Mówię, że GIMP wykazuje wirusy. Więc tak musi zostać. Ale jest jeszcze szansa, że tekstura przejdzie test dodatków i zostanie wydana. Tymczasem czoło. Jak widzicie poniżej, jest dużo czerwonych pętel. Pętle oznaczają błędy. A teraz biorę się za robotę.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 08 Kwietnia 2014, 17:19:14
Tymczasem czoło. Jak widzicie poniżej, jest dużo czerwonych pętel. Pętle oznaczają błędy. A teraz biorę się za robotę.
Przepraszam, gdzie Ty te błędy widzisz? Obiekty na pudle, które zaznaczyłeś na czerwono, są z różnego miejscia pliku z teksturą mapowane, więc nie rozumiem co masz na myśli? Bardziej wychodzi tu Twoja nie znajomość działania tekstury i umiejętności (a raczej ich brak) w składaniu tekstur. Ale wszystko jeszcze przed Tobą. ;)

Mówię, że GIMP wykazuje wirusy. Więc tak musi zostać.
Musisz to albo przeinstalować Gimpa, albo zmienić program antywirusowy na lepszy, który owego wirusa się pozbędzie.

Ale jest jeszcze szansa, że tekstura przejdzie test dodatków i zostanie wydana.
Gratuluje pewności siebie, ale to nie Ty o tym decydujesz tylko betatesterzy (którzy bywają nieugięci czasami) ;)
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 08 Kwietnia 2014, 17:19:34
Mówię, że GIMP wykazuje wirusy. Więc tak musi zostać. Ale jest jeszcze szansa, że tekstura przejdzie test dodatków i zostanie wydana.
Ściągnij sobie gimpa z innego źródła, to po pierwsze. Po drugie nie, nie ma żadnych szans że, z tak bardzo widocznymi przejściami, przejdzie testy. Należy to poprawić.

EDIT: @ST44-003 mnie wyprzedził. :)
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 14 Stycznia 2016, 16:50:07
Odgrzewam spleśniałego kotleta. Mam pytanie: czy ktoś może mi podrzucić teksturę ET22-2009 w formacie TGA (nie mam zamiaru marnować kilku dobrych gigabajtów na dysku)? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jeśli kogoś to bardzo interesuje, będę kleić ET22-2028.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 14 Stycznia 2016, 17:34:41
W załączniku tekstura lokomotywy ET22-2009 TGA.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 14 Stycznia 2016, 18:49:38
W załączniu pierwsze kroki do pierwszego "nie-paintowego" byka po modernie. Niestety, wyszło pewne przykre rozczarowanie - reflektory byka 2028 są "zezami", a 2009 mają halogeny. I tutaj pytanie, robić "przekłamanie" reflektorów czy czekać na model byka z zezem po modernie?
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Stycznia 2016, 18:58:12
Nie rób żadnego przekłamania. Pamiętaj, że staramy się w miarę swych możliwości odwzorować rzeczywiste modele. Dodanie garnków z zezami to bułka z masłem.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 14 Stycznia 2016, 19:33:56
Jak nie ma Maxa to nic nie zrobi.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Stycznia 2016, 19:53:07
Epku to akurat nie problem. Temat jest dograny.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 15 Stycznia 2016, 15:40:03
Czoło względnie jest już do oceny. Do zrobienia zostały reflektory (na końcu) i zderzaki.

  Dodano: 15 Stycznia 2016, 16:10:02
Kolejny problem, tym razem ze zderzakami. Da się to jakoś sensowniej zrobić?
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Stycznia 2016, 16:42:13
Masz na myśli podmianę, czy wymodelowanie ich od zera?
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 15 Stycznia 2016, 16:45:17
Chodzi o oteksturowanie.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 15 Stycznia 2016, 16:49:15
Czoło względnie jest już do oceny. (...)
Wykoncz caly eketrowoz, to sie oceni w TD. Na razie nie ma czego.


  Dodano: 15 Stycznia 2016, 16:10:02
Kolejny problem, tym razem ze zderzakami. Da się to jakoś sensowniej zrobić?
Da sie. Wskazowka: pocwicz dopasowywanie elementow do tekstury bazowej.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 15 Stycznia 2016, 16:51:35
Chodzi o to, że góra obręczy zderzaków jest ciemna i nie pasuje do reszty.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Stycznia 2016, 16:53:29
Tylko osiem segmentów na tuleje to zdecydowanie za mało by uzyskać super efekt. Tym bardziej, że całość wynosi zaledwie 18 737 polys.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 15 Stycznia 2016, 16:54:04
Jeszcze raz, widzialem zdjecie i tam masz zle teksture nalozona. Trzon zderzaka tez do poprawy, nie tylko jego tarcza. Nie wiem, jak to tam jest mapowane, ale czasami musisz co do milimetra/piksela pasowac, bo inaczej Ci sie "rozjada" kolory.

  Dodano: 15 Stycznia 2016, 16:55:03
@Sawi, zarzuc jakims screenem, jak to jest zmapowane. Robiac teksture ET22-243 nie mialem takiej hecy, a przypuszczam, ze mapowanie jest takie samo.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Stycznia 2016, 16:59:36
Nie ma problemu. Tak czy siak mnie ta kanciata tuleja odstrasza. Do tego jeszcze ktoś usunął jej tył i w efekcie mamy dziurę.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 15 Stycznia 2016, 17:02:22
Na upartego idzie zrobic ten zderzak na obecnym mapowaniu, ale jesli @jakubg1 nie ma wprawy, to sobie nie poradzi.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Stycznia 2016, 20:58:47
Nie mieliśmy załatwiać nowej ET22-2k od trainzowców, co to kabiny do niej nie mają? Ten model jest w PC tylko ze względu na unikatowe sterowanie, bo jakością został w ubiegłej dekadzie.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 15 Stycznia 2016, 21:54:17
@Stele, ja pisalem o mapowaniu pod "standardowe" ET22. Tych 2009, czy 2028 nie ogarniam ;)
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 15 Stycznia 2016, 22:18:21
Pewnie padło, ale przypominam, że 22-2028 już nie posiada komputera pokładowego.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Stycznia 2016, 22:39:29
Nie mieliśmy załatwiać nowej ET22-2k od trainzowców, co to kabiny do niej nie mają? Ten model jest w PC tylko ze względu na unikatowe sterowanie, bo jakością został w ubiegłej dekadzie.
No ja sobie swego czasu pobrałem model i przystosowałem w 70%. Zostały jedynie pantografy, światła i jakieś pierdołki. Dlatego pisałem do @TGV o zrobieniu nowego wózka.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 16 Stycznia 2016, 09:52:18
Pewnie padło, ale przypominam, że 22-2028 już nie posiada komputera pokładowego.
Pytanie do wszystkich: Czyli robić na modelu zwykłego byka? Jeśli już, musiałby to być 201E-p-zez.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 16 Stycznia 2016, 13:30:27
Zrób jak uważasz. Kabina od numeru 2028 ma inne ułożenie przełączników, inny manipulator jazdy oraz brak komputera. ET22-2001 - ET22-2027 jest to typ 201Em, ET22-2028 - ET22-2047 jest to typ 201Ek. Różnicę tych byków można poznać po reflektorach. Pierwsze z nich mają tzw. TV, a drugie zaś mają światła "zez". Niżej screeny dla porównania pulpitów.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Stycznia 2016, 13:43:48
Wokulski wymiary. Na pewno się przydadzą się jak będzie powrót do rodziny byków.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 16 Stycznia 2016, 13:46:40
Wymiarów nie posiadam, póki co wypoczywam na urlopie. U nas trafić na którąś z tych chorych maszyn jest ciężko. Ale zacznę nosić miarkę do pracy i jak mi się trafi 201Ek lub 201Em pomierzę. Napisałem tylko po to, aby uświadomić różnicę między dwoma typami ET22 po modernizacji, aby uniknąć spamu, że tekstura jest na inny model.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 01 Kwietnia 2016, 15:54:53
Za pierwszym razem - tekstura zajęta. Za drugim - brak odpowiedniego programu. Za trzecim - brak modelu do teksturowania. Teraz musi się udać. To nie żart!
EOT - Proszę kogoś o teksturę TGA wagonu Abdnu. Będę robił wagon AB9nou, który 2 lata temu zarezerwował R4TCH3T, ale jeszcze nie wyszedł, domyślam się, że prace zostały porzucone. Zdjęcia tego wagonu są na s. 25 wątku ze zdjęciami.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 01 Kwietnia 2016, 16:14:46
A co mi tam, masz link do tekstur: http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-ABdnu.rar (http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-ABdnu.rar)
Czekamy 2 tygodnie na efekty, czy zacząłeś. Jak nie, wątek niech leci na bocznicę, a Ty nic więcej nie obiecuj.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 01 Kwietnia 2016, 16:28:13
Okej, to bok mam poskładany. Jest równo, co widać w drugim załączniku. Problem będzie z czołem, gdyż nie ma zdjęć. Co w takiej sytuacji zrobić?

  Dodano: 01 Kwietnia 2016, 18:48:34
Poprawiłem trochę bok - wydłużyłem trochę część 2 klasy, bo była za wąska i trochę powiększyłem okna.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 01 Kwietnia 2016, 19:53:32
Jeżeli możesz, to zachowaj sklejkę wagonu na przyszłość. Tzn plik ze sklejonymi kawałkami zdjęć przed dopasowaniem do tekstury.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 01 Kwietnia 2016, 20:27:06
Zachowałem. Tymczasem pojawił się duży problem złożony z wielu małych. Screeny wytłumaczają, o co chodzi. Jest to prawdopodobnie pozostałość po submodelach służących do prawidłowego wyświetlania "tekstów" na wagonie, a że nie są przystosowane do malatury ICC, zostają po nich brzydkie ślady. Ktoś może przerobić model dla malatury ICC? Prace będą jednak kontynuowane.

  Dodano: 02 Kwietnia 2016, 10:24:50
Joachimowicz dostał do poprawek na modelu (prawdopodobnie) tex wagonu.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Czerwca 2016, 09:10:09
Ponawiam pytanie. Ktoś może przerobić wagon 1/2 klasy tak aby pasował malowaniem? Wstawienie modelu na model 1xxa jest bez sensu, bo są tam 2 różne czoła i 2 różne boki (z jednej strony po lewej jest 1 klasa, a z drugiej po lewej jest druga klasa) a w modelu jest jedno czoło i jeden bok. Tex boku mam póki co na "zapas", bo może się okazać, że obecnie zrobienie tego wagonu jest niemożliwe. Podsumowując - robić dalej czy porzucić robotę z tym wagonem?
PS. Tak, wiem, 2 posty pod sobą, ale jeśli zedytuję obecny, nikt tego nie zobaczy. To ważna sprawa (przynajmniej dla mnie).
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Czerwca 2016, 09:28:51
Trzeba wydać 111a_v2 w stanie w jakim jest i tyle.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Września 2016, 13:52:17
Tekstura porzucona. Biorę się kolejny raz za inną teksturę. Przedtem dokładnie sprawdziłem, czy:
1. zdjęcia są kompletne,
2. reflektory i inne "małe" rzeczy w modelu są dokładnie takie, jakie mają być,
3. czy wszystko będzie się zgadzało i nie będzie żadnych niespodzianek.
Na ogień (mam nadzieję, że tym razem się uda) poszedł zmodernizowany telewizorek o numerze 75. Mam pierwszą zagwozdkę, mianowicie czy takie łączenie przejdzie, czy jest za duży uskok? Chodzi mi tu o rynnę oraz niebieskie paski na dole.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Września 2016, 13:56:48
Jak to pół piksela, to i tak nic z tym nie zdziałasz.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Września 2016, 16:09:29
W paczce 1xxa jest plik abdnu.t3d i tam sa dobrze boki znapowane i czolo tez. Poprawialem kiedys tez bddisu bo ma tez 2 boki ale z jakiegos powodu nie przeszlo.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 24 Września 2016, 18:11:31
Jeden bok sklejony. Drugi zrobię jutro. Niestety "skrzynka" na dachu będzie robiona oddzielnie, bo nie dało się jej spasować i się "rozjechała".
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Września 2016, 19:29:08
Scren 3 i 4 to z ixxa2
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 25 Września 2016, 11:56:24
Tak, wiem, ale okazało się, że nie mogę jej dokończyć, bo nie ma drugiego boku i obu czół. Dlatego porzuciłem teksturę.

Czy ktoś może mi podesłać teksturę ET21-106 w .tga?

Wiem, że najtrudniejsze będzie pasowanie czoła z bokiem. Na szczęście będzie mi to ułatwiał układ czoła.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Września 2016, 12:08:29
Proszę, teksurka. http://eu07.pl/userfiles/23180/priv-et21-106.7z Wygenerować ci siatkę UV tego modelu?
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 25 Września 2016, 12:10:14
Tak, poproszę.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Września 2016, 12:19:03
Dodane http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27984.msg423609.html#msg423609
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 25 Września 2016, 13:22:08
Lecimy dalej. Drzwi wyprostowane, poręcze i inne takie tam wymazane. Za kilkanaście minut naniosę bok na teksturę i zobaczymy, co dalej.

  Dodano: 01 Października 2016, 10:02:23
Ciąg dalszy prac. Robota jest rozgrzebana, a niestety poprawienie drzwi poniżej zajmie mi kilka ładnych dni. Samą teksturę skończę jeszcze w tym roku.

18.11.16: Po ponad dwumiesięcznej walce z upartymi drzwiami ostatecznie dałem za wygraną. Teksturę porzucam. Nijak nie da się tego zrobić.
Nastęna tekstura którą planuję spartaczyć: EU07-324.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 18 Listopada 2016, 20:38:21
Nijak nie da się nie umiem tego zrobić.
Błąd który robisz jest banalny, powinieneś się domyślić co jest nie tak. Wskazówka, po co prostować drzwi jak reszta pudła jest krzywa? Zastanów się a nagle stanie się to banalnie proste.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 18 Listopada 2016, 21:54:06
Wyórwnać paski, załatać dziury, wymazać poręcze i koniec prac nad bokiem?
PS. Właśnie wyrównanie pasków stwarza największy problem.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 19 Listopada 2016, 08:38:29
Nie, na etapie sklejania zdjęć prostujesz całe zdjęcie żeby pionowe i poziome odniesienia na pudle takie jak rynienki, drzwi były proste. Spójrz jeszcze raz na swoje zdjęcie, drzwi proste a reszta krzywa, bo powinieneś prostować całe pudło.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 19 Listopada 2016, 09:05:58
W dziale "Pomoc w tworzeniu" masz poradnik @defilera. Tam jest dobrze wytlumaczone prostowanie zdjec.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 19 Listopada 2016, 11:53:46
Nie, na etapie sklejania zdjęć prostujesz całe zdjęcie żeby pionowe i poziome odniesienia na pudle takie jak rynienki, drzwi były proste. Spójrz jeszcze raz na swoje zdjęcie, drzwi proste a reszta krzywa, bo powinieneś prostować całe pudło.
Przecież pudło jest proste, tylko poszczególne elementy krzywe.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: defiler w 19 Listopada 2016, 15:18:20
Pokaż zdjęcie boku z którym masz problem.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 19 Listopada 2016, 16:04:09
O które zdjęcie ci chodzi? Bok który skleiłem jest złożony z kilku zdjęć, jest to bok z trzema szybami (ten na którym nie znajdują się duże żaluzje).
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: defiler w 19 Listopada 2016, 18:19:23
No to prześlij mi na pw teksturę w takim stanie w jakim utknąłeś. Zobaczymy co można z tym zrobić.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 19 Listopada 2016, 18:46:13
Niestety plik waży ponad 800MB a MaSzynowy upload pozwala tylko na 100MB.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 19 Listopada 2016, 18:57:13
Spakuj ten plik w .zip albo .7z. Wtedy powinien być wystarczająco mały żeby upload go łyknął.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 19 Listopada 2016, 18:58:36
To prześlij na "chmurkę"www.dropbox.com (http://www.dropbox.com).
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: defiler w 19 Listopada 2016, 19:36:49
800MB? Rozumiem, że to sklejka (połączone kilka zdjęć w jeden bok) w dużej rozdzielczości jeszcze przed naniesieniem na teksturę.
Zrób sobie kopię, zmniejsz do rozmiarów takich jak bok na teksturze i dopiero wyślij. Cała tekstura *.tga ET21 waży około 15MB.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 19 Listopada 2016, 19:48:04
Już sobie poradziłem. Musiałem tylko wysłać, co przy tej wadze trochę trwa. PW poszło.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: defiler w 19 Listopada 2016, 20:31:50
Ok, obejrzałem sobie twoją sklejkę. @szogun wyżej napisał już w czym jest problem, więc nie będę się powtarzał.
Najlepiej całą prawą stronę sklejki zrób na nowo, wróć do zdjęcia bazowego i wyprostuj je porządnie.
Jeżeli już pojawi się konieczność korekcji poszczególnych elementów na teksturze, takich jak te Twoje nieszczęsne drzwi, to polecam przed kokrekcją perspektywy wybranego elementu skopiować i wkleić zaznaczenie. Dzięki temu unikniesz dziurawienia tekstury (pojawienie się szachownicy).
Poza tym, z tego co widzę, masz zupełnie inne podejście do tworzenia tekstur niż ja. Pracujesz na ogromnych rozdzielczościach (20000x6000). GIMP na moim komputerze ledwo sobie z tym radzi. Tworzysz ogromny plik i dopiero chcesz go przenieść na teksturę. Może spróbuj inaczej: każde zdjęcie bazowe prostuj, wycinaj odpowiednio i skalując, wklejaj na teksturę.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 19 Stycznia 2018, 16:34:59
Ze sputnikiem dałem sobie spokój. Teraz mam rozgrzebaną w zaawansowanym stadium EU07-210E (wracamy do przeszłości ;)), która tak stoi już pół roku. Może kiedyś ją w końcu skończę.
Przewidywana reakcja: "O nie, znowu siódemka?"
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 19 Stycznia 2018, 21:47:27
Przewidywana reakcja: "O nie, znowu siódemka?"
Moja jest z lekka inna: "O nie, jakubg1 zaczyna kolejna rzecz, piszac o tym na forum i znowu jej nie ukonczy."
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 18 Marca 2018, 11:57:29
Rzucam teksturowanie raz na zawsze. Proszę o zamknięcie wątku.
Tytuł: Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 27 Czerwca 2022, 22:47:34
Ale głupi był ten Jakub te kilka lat temu, co nie?