Autor Wątek:  Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07  (Przeczytany 82045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #60 dnia: 20 Lutego 2014, 16:08:59 »
Głupota i niepotrzebne eksperymenty. Wszystkie książki na temat pojazdów trakcyjnych podają że trzeba zejść na 0 nastawnikiem przed hamowaniem.  Na kolei przepisy są nie po to żeby je łamać, jak to mówią niektórzy.
T.N

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #61 dnia: 21 Lutego 2014, 00:02:14 »
Kiedyś była taka szkoła jazdy, że na EU nawet w przypadku hamowania np z 120 do 90 się z koła nie schodziło, tylko odluźniacz i jak zwolni to bez boków utrzyma.
Wiesz nie jestem maszynistą, ale nie mogę sobie tego wyobrazić. Jak to naciskasz  na odluźniacz, silniki napędzają lokomotywę a wagony hamują.
Głupota i niepotrzebne eksperymenty. Wszystkie książki na temat pojazdów trakcyjnych podają że trzeba zejść na 0 nastawnikiem przed hamowaniem.  Na kolei przepisy są nie po to żeby je łamać, jak to mówią niektórzy.
Z tym chociażby na logikę można się zgodzić.

W temacie jest EU07. EU07 to nie EP07 wprawdzie maja takie same silniki. EU07 przekładnia 79:18 prędkość maksymalna 125km/godz.. EP07 przekładnia 76:21 prędkość maksymalna 140km/godz..

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #62 dnia: 21 Lutego 2014, 00:31:13 »
W temacie jest EU07. EU07 to nie EP07 wprawdzie maja takie same silniki. EU07 przekładnia 79:18 prędkość maksymalna 125km/godz.. EP07 przekładnia 76:21 prędkość maksymalna 140km/godz..
Prędkość maksymalna EP07 też wynosi 125 km/h. 140 km/h to EP08, ale tam jest przekładnia 77:24.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #63 dnia: 21 Lutego 2014, 08:45:44 »
Cytuj
Wiesz nie jestem maszynistą, ale nie mogę sobie tego wyobrazić. Jak to naciskasz  na odluźniacz, silniki napędzają lokomotywę a wagony hamują.

Wiesz normalnie, tak samo jakbyś pod dużą górkę jechał maszyna ciągnie a pociąg zwalnia, teraz może nie ma takiej potrzeby bo na warsztacie są styczniki oraz  są wykonane w miarę porządnie, na początku lat 90 np wszystko było na siłę reanimowane i oszczędzanie za wszelką cenę styków było dużym priorytetem, w brew pozorom wcale niebyło to takie gwałcenie techniki jak się wydaje.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #64 dnia: 21 Lutego 2014, 18:05:54 »
Właśnie można przeczytać jacy obeznani w temacie.
W temacie jest EU07. EU07 to nie EP07 wprawdzie maja takie same silniki. EU07 przekładnia 79:18 prędkość maksymalna 125km/godz.. EP07 przekładnia 76:21 prędkość maksymalna 140km/godz..
I kto tu jest nieobeznany? Przekladnia EP07 wynosi 76:21, a prędkość maksymalna 125km/h.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #65 dnia: 21 Lutego 2014, 18:13:51 »
Prędkość maksymalna EP07 też wynosi 125 km/h. 140 km/h to EP08, ale tam jest przekładnia 77:24.
A mi się gdzieś ostatnio o oczy obiło, że jakiś mechanik gnał swoja siódemką 150km/h :D
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #66 dnia: 21 Lutego 2014, 18:14:44 »
Jakieś źródło?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #67 dnia: 21 Lutego 2014, 21:25:37 »
Wiesz normalnie, tak samo jakbyś pod dużą górkę jechał maszyna ciągnie a pociąg zwalnia, teraz może nie ma takiej potrzeby bo na warsztacie są styczniki oraz  są wykonane w miarę porządnie, na początku lat 90 np wszystko było na siłę reanimowane i oszczędzanie za wszelką cenę styków było dużym priorytetem, w brew pozorom wcale niebyło to takie gwałcenie techniki jak się wydaje.
Czyli coś takiego


Offline borys_q

  • Wiadomości: 320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #68 dnia: 14 Marca 2014, 10:08:22 »
Cytuj
A mi się gdzieś ostatnio o oczy obiło, że jakiś mechanik gnał swoja siódemką 150km/h :D
Ja tam bym się nie odważył, luzem pewnie tyle by pojechała, ale czy zostanie na torach, czy silników szlag nie trafi, teraz najważniejsze czy zdoła się zatrzymać (siódemka ma dość słabe hamulce dlatego 110 dla jazdy luzem), tego nie wie nikt. Pewnie to jakaś plotka.
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2014, 10:09:49 wysłana przez borys_q »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5632
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 568
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #69 dnia: 14 Marca 2014, 10:17:40 »
A na końcu wyjdzie że to EU07A, albo BolidMłodzieżyWiejskiej serii 7 :P
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2014, 10:19:59 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #70 dnia: 14 Marca 2014, 13:22:19 »
Sądzę ze 110km/h dla jazdy luzem jest inny powód, chodzi o prace silników prądu stałego, które muszą pracować pod obciązeniem.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #71 dnia: 14 Marca 2014, 13:23:43 »
Chodzi o brak masy hamującej. Czyli słaby hamulec.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #72 dnia: 14 Marca 2014, 13:39:42 »
Sądzę ze 110km/h dla jazdy luzem jest inny powód, chodzi o prace silników prądu stałego, które muszą pracować pod obciązeniem.
Czyli wychodzi, że jadąc luzem silniki nie mają obciążenia? o.0

Offline borys_q

  • Wiadomości: 320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #73 dnia: 14 Marca 2014, 17:11:08 »
Cytuj
Chodzi o brak masy hamującej. Czyli słaby hamulec.

Myślę, że kwestie termiczne hamowania z 120 samym lokiem.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1065
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 487
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #74 dnia: 14 Marca 2014, 17:58:21 »
Myślę, że kwestie termiczne hamowania z 120 samym lokiem.
Nie ma tu co gdybać, bo EU07-483 wyjaśnił temat. Chodzi o to, że każdy lok luzem po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości do jazdy luzem dla swojego typu nie będzie w stanie zachować określonej drogi hamowania, bo będzie ona zbyt długa.

Odnośnie składów, to w każdym WOS'ie są podane odpowiednie procenty masy hamującej dla danej masy pociągu, jego prędkości, a nawet profilu danego odcinka linii. Gdyby w danym składzie nie byłby zachowany odpowiedni procent masy hamującej, to podobnie jak lok luzem, skład nie miał by szans, aby zatrzymać się w określonej na danym odcinku drodze hamowania.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline borys_q

  • Wiadomości: 320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #75 dnia: 14 Marca 2014, 18:30:24 »
Cytuj
Odnośnie składów, to w każdym WOS'ie są podane odpowiednie procenty masy hamującej dla danej masy pociągu, jego prędkości, a nawet profilu danego odcinka lini.
Nigdy takie informacje nie były w WOS umieszczane. Jak już coś kolega pisze niech pisze dokładnie, informacje o których kolega pisze są w pierwszym dodatku.
Cytuj
Chodzi o to, że każdy lok luzem po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości do jazdy luzem dla swojego typu nie będzie w stanie zachować określonej drogi hamowania, bo będzie ona zbyt długa.
Eu 07 dla nastawienia R ma 114% masy hamującej, co dla drogi hamowania 1300 m zgodnie z tabelkami wystarcza do 12 promili (100%wymagane większego pochylenia dla 1300 m nie ma w tabelce), a dla drogi 1000 m wystarcza do 6 promili, mówimy tu o prędkości 125 km/h. Ten wywód świadczy, że konstruktorom chodzi o coś innego niż niedostatek masy hamującej.

Może chodzi o to samo co w EU07a powoduje, że przy hamowaniu pełnym z 160 km/h przy niedziałającym ED należy przetoczyć obręcze.
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2014, 21:52:06 wysłana przez borys_q »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #76 dnia: 14 Marca 2014, 22:09:04 »
EU07 wersja 4E masa służbowa 80 t, wersja 303E masa służbowa 83,4t. Masa hamująca przy ustawieniach R - 74t, P - 66t, G - 63t dla lokomotyw do numeru 243.  Masa hamująca przy ustawieniach R - 71t, P - 56t, G - 46t dla lokomotyw od numeru 243. Przy masie służbowej 80t i masie hamującej 74t mamy procent masy hamującej 92%, przy ustawieniu na R. W najgorszych warunkach masa służbowa 83,4t, masa hamująca 56t, przy ustawieniu na P procent masy hamującej 67%.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #77 dnia: 15 Marca 2014, 10:12:37 »
lokomotyw do numeru 243.
Do numeru 244.

Hamowanie EU07 luzem to bardzo śliska sprawa, więc mam przeczucie graniczące z pewnością, że chodzi o brak masy hamującej.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline borys_q

  • Wiadomości: 320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #78 dnia: 15 Marca 2014, 10:15:32 »
http://www.roboyama.com.pl/files/4e_opis_obwodow.pdf

Opierałem się na tym linku, może w międzyczasie coś się pozmieniało.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #79 dnia: 16 Marca 2014, 02:02:46 »
Opierałem się na instrukcji Bw-56 (Mw-56) załącznik 9 Parametry hamulca podstawowych serii pojazdów z napędem. Procent masy hamującej wyliczyłem.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #80 dnia: 16 Marca 2014, 12:51:23 »
Moim zdaniem ciężko tu mówić o jakimkolwiek oszczędzaniu, gdyż opór dla ostatniej pozycji nastawnika wynosi 0 Ohma.

Może troszkę wybiegnę, ale dopiero z tematem zdążyłem się zapoznać. Co do powyższej wypowiedz - nie wynaleziono jeszcze przewodników, które mają  R=0Ω. Takie po prostu nie istnieją.

Sądzę ze 110km/h dla jazdy luzem jest inny powód, chodzi o prace silników prądu stałego, które muszą pracować pod obciązeniem.
Chodzi o brak masy hamującej. Czyli słaby hamulec.

Prawdą jest i jedno i drugie. Brak masy hamującej, ale silniki szeregowe nie mogą pracować BEZ OBCIĄŻENIA, gdyż mają tendencję do rozbiegania się. Oznacza to, że silnik może się rozbiegać pod wpływem małego obciążenia i może dojść do rozerwania stojany, a co za tym idzie "wyskoku" wirnika poza elektrowóz. Nie da się dojść w "luzaku" do ostatniej pozycji bocznikowania nie przekraczając 110km/h. A i na drugiej pozycji bez oporowej trzeba uważać. Dobrym przykładem jest wypadek w 2011r gdzie w Szczecińskim oddziale Polskiej Grupy Energetycznej rozbiegano ogromny silnik służący do awaryjnego rozruchu bloków energetycznych. W efekcie wirnik ważący ok. 400kg wyskoczył ok. 60m od stojany.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2014, 13:07:51 wysłana przez Rozi »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #81 dnia: 16 Marca 2014, 13:10:28 »
Według moich informacji silniki w lokomotywie luzem są obciążone lokomotywą luzem, więc nie można tutaj mówić o pracy bez obciążenia.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #82 dnia: 16 Marca 2014, 13:12:14 »
Według moich informacji silniki w lokomotywie luzem są obciążone lokomotywą luzem, więc nie można tutaj mówić o pracy bez obciążenia.

Opór jest zbyt mały.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #83 dnia: 16 Marca 2014, 13:18:55 »
Póki obroty nie przekraczają znamionowych, ciężko mówić o rozbiegnięciu się silnika.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #84 dnia: 16 Marca 2014, 13:29:52 »
Obroty, jak zresztą Ci napisałem na PW, to jedno, gdyż dla pracy z małym obciążeniem wylicza się inaczej. Inną sprawą jest jeszcze to, że niektóre silniki pamiętają Gierka, a to prowadzi do zaniżenia parametrów znamionowych.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2014, 13:33:15 wysłana przez Szymoniak »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #85 dnia: 16 Marca 2014, 13:34:48 »
Nie można popadać w paranoję, wszystko wymienione wyżej jest prawdą, ale przy umiejętnym kręceniu kołem można by spokojnie bezawaryjnie posuwać luzakiem 125km/h. Wystarczy spojrzeć na takiego byka: tam również mamy 20 ton na oś, a Vmax 125 km/h dla jazdy luzem. Z czego to wynika? Z odpowiedniej masy hamującej.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 320
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #86 dnia: 20 Marca 2014, 12:57:39 »
Cytuj
Obroty, jak zresztą Ci napisałem na PW, to jedno, gdyż dla pracy z małym obciążeniem wylicza się inaczej.

Czy dobrze rozumiem, że jednym z czynników trzymających wirniki w kupie są siły wynikające z  pół elektromagnetycznych??

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #87 dnia: 20 Marca 2014, 21:31:53 »
A co to znaczy wirniki w kupie? Bo jeśli masz na myśli jego postać to nie. Wirnik trzyma stojan, a sam w sobie trzyma się z powodu pewnie metalowej konstrukcji.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #88 dnia: 20 Marca 2014, 22:38:33 »
Wirnik trzyma stojan, a sam w sobie trzyma się z powodu pewnie metalowej konstrukcji.
Wirnik trzyma stojan? Co to za rewelacje? Wirnik wiruje, a stojan stoi i jeden drugiego nie "trzyma".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #89 dnia: 20 Marca 2014, 22:51:30 »
Ja bym najpierw poruszył kwestię słownictwa — co należy rozumieć jako obciążenie silnika? Czy obciążeniem silnika jest prąd płynący przez silnik, moment obrotowy rozwijany przez silnik czy moment bezwładności/masa elementów połączonych z silnikiem?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.