Autor Wątek:  Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM  (Przeczytany 43937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #60 dnia: 15 Lutego 2014, 00:23:47 »
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #61 dnia: 15 Lutego 2014, 00:35:18 »
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
Nie bardzo wiem, o co Ci chodzi. Nazywając to po swojemu: odcinek kontroli nie zajętości jest zajęty przez tabor, więc TOPka słusznie wskazuje sygnał Osp2. Tzn., że wykrywa nadjeżdżający pociąg i sobie świeci :)
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2014, 00:39:19 wysłana przez maacius »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #62 dnia: 15 Lutego 2014, 00:36:41 »
Z tego co mi wiadomo TOP wygasza się dopiero po najechaniu pociągu na przejazd. Wpierw tabor najeżdża na czujnik, TOP się załącza, a gaśnie dopiero gdy pociąg zbije kontakt na przejeździe.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #63 dnia: 15 Lutego 2014, 00:45:06 »
W tym przypadku przejazd powiązany z tą TOPką jest ok. 1,6 km dalej.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #64 dnia: 15 Lutego 2014, 11:47:08 »
§ 22 Ogólne zasady prowadzenia ruchu pociągu na szlaku.
4. Pociągi tego samego kierunku jazdy powinny kursować po torze szlakowym w odstępach, tzn. że na każdym torze danego szlaku względnie odstępie może znajdować się tylko jeden pociąg. Wyjątek od tej zasady dopuszczalny jest w przypadkach jazdy na widoczność lub jazdy po torze zamkniętym.

§ 31 Jazda na widoczność.
1. Jazda na widoczność oznacza, że:
3) Prędkość jazdy nie może przekraczać 20km/h.
2. Jazdę na widoczność stosuje się w następnych przypadkach:
1) Jeżeli samoczynny semafor odstępowy nie wskazuje sygnału zezwalającego na jazdę - wówczas pociąg, po zatrzymaniu się i ruszeniu, mija ten semafor i wjeżdża na odstęp, który należy uważać za zajęty przez poprzedni pociąg. Wyjątek stanowi ciężki pociąg towarowy, który może przejechać bez zatrzymania ze zmniejszoną prędkością do 20km/h obok semafora odstępowego blokady samoczynnej, nie wskazującego sygnału zezwalającego na jazdę, gdy na tym semaforze jest wskaźnik W22.
3. W czasie jazdy na widoczność należy liczyć się z tym, że za pociągiem może jechać na widoczność kolejny pociąg i dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby nie zatrzymywać pociągów na szlaku i przed semaforami wjazdowymi.

§ 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu.
10. Maszynista pociągu zatrzymanego na szlaku przed samoczynnym semaforem odstępowym, wskazującym sygnał S1 bądź białe światło lub sygnał wątpliwy, albo gdy semafor ten jest nieoświetlony, powinien uruchomić pociąg, jeżeli z pociągu trakcyjnego nie widać pociągu lub innej przeszkody do jazdy na przednim odstępie  i powinien jechać na widoczność z prędkością nieprzekraczającą 20km/h i tak ją regulować, aby w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody. W tym przypadku jazda pociągu na widoczność obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Zacytowałem dokładnie, to co chciałem poprzednio przekazać. Tutaj nasuwają się pytania. Czy dopuszczalny jest wyjątek jazdy na widoczność? Czy regułą od wyjątku jest zatrzymanie się, jeśli semafor wskazuje sygnał S1?

Mamy tam szlak SBL, pociąg do Mrozów (EN57, dwie jednostki) ruszył z Wesołej i się zatrzymał jakieś 250-300 metrów dalej. Za nim jechał pociąg SKM (27we-009), który miał zgodnie z rozkładem odjazd 5 minut później. Do przystanku dojechał zgodnie z przepisami, mijając S1 na SBL. Po ruszeniu z przystanku prawdopodobne o jeździe na widoczność zapomniał, co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.
To co było przyczyną zatrzymania się EN57 250-300 metrów za przystankiem? Różnica 5 minut nie jest taka mała, przy prędkości 60km/h jest to 5km. Elf 27we-009 wprawdzie dojechał zgodnie z przepisami. EN57 miał odjazd 5 minut wcześniej. To dlaczego 27we-009 mijał S1 na SBL?. Może opóźniony EN57 doganiał 27we-009? Z jaką prędkością mógł się poruszać EN57? Z jaką prędkością mógł się poruszać 27we-009?

Różne plotki głoszą że:
1) Nad kiblem sieć się bujała i mech wyszedł sprawdzić czy wszystko na dachu jest w jednym kawałku.
2) Nagła utrata powietrza w kiblu, i brak możliwości popełnienia.
3) Po 3 minutach od nieplanowego zatrzymania się Kibla poza peronami, SKMka najechała skład KMów.
Przy założeniu że któraś z tez (punkt 1 i 2) miała miejsce.

Pytania:
- Czy Mechanik KM nawiązał łączność z Rembertowem/Sulejówkiem (postój na szlaku)?
- Czy Mechanik SKM nawiązał łączność z Rembertowem/Sulejówkiem (dopytać się czy odcinek jest wolny)?
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?
- Czy Dyżurny (stanowisko - nie płeć) z Sulejówka po otrzymaniu zgłoszenia pociągu (SKMki) z Rembertowa obserwował pulpit?
- Czy był, kiedy był (przed wypadkiem, po wypadku) i przez kogo był (Rembertów - 3006/F-747, Sulejówek [Mińsk Maz.] - F-747?, Elf - Koliber, AKM - 3006/F-747/Koliber) wysłany sygnał Alarm?

Po odpowiedzi sobie na powyższe pytania, jednoznacznie nie mógłbym (tak jak już inni ocenili) stwierdzić absolutnej winy Mechanika SKM (99.99%), Inne przyczyny (0.01%).
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2014, 14:39:58 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #65 dnia: 15 Lutego 2014, 18:48:42 »
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
TOP już działa jak pociąg dojedzie do sygnalizatora.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #66 dnia: 15 Lutego 2014, 19:08:31 »
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
Skoro jej nie minął to jak miała zostać wygaszona? Musiałby przejechać przez przejazd dopiero wtedy TOP jest gaszony. Ewentualnie, spotkałem się z taką sytuacją na E30, przejechaliśmy przez TOP'a międzyczasie zdarzył się samobójca i zatrzymanie przed przejazdem. Przejazd się otworzył po 10 minutach pomimo stojącego przed nim jakieś 400m pociągu. W sumie logiczne, przecież nikt nie będzie stał samochodem przed przejazdem 1,5h aż prokurator zrobi swoje. Co wskazywała tarcza przejazdowa - nie mam pojęcia, p.podobnie wygasła.

Jak to w końcu było: czy ta 'widoczność' była czy nie tego poranka?
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #67 dnia: 15 Lutego 2014, 23:32:57 »
Przecież na fotce widać, że TOP wyświetla sygnał Osp2. Czyli sygnalizacja na przejeździe jest sprawna i przejazd z największą dozwoloną prędkością. Pociąg KM EN57 zatrzymał się jak czoło minęło TOP. W takich to okolicznościach SKM ELF 27we uderza w tył EN57, który nie minął TOP. Sygnalizacja TOP nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #68 dnia: 15 Lutego 2014, 23:54:29 »
Cytuj
Sygnalizacja TOP nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia.
Jestem tego świadom, podałem jedynie dla Waszej informacji. Przy tak ograniczonej widoczności (mgła) i przed świtem maszynista 27we mógł widzieć wyraźny sygnał Osp2 nie widząc jednocześnie stojącego bez sygnałów końca pociągu EN57.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #69 dnia: 16 Lutego 2014, 13:40:19 »
Po czym wnosisz, że kibel nie miał końcówek?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #70 dnia: 16 Lutego 2014, 13:49:26 »
Informacja potwierdzona przez osobę zaznajomioną ze sprawą.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #71 dnia: 17 Lutego 2014, 14:39:45 »
Cytuj
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?

A w zwiazku z czym miał takowy podać??

Cytuj
Po czym wnosisz, że kibel nie miał końcówek?

Jeśli udowodnią, że jechał bez końcówek to jeszcze parę osób po głowie dostanie.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #72 dnia: 17 Lutego 2014, 16:29:07 »
Jechał z końcówkami, po zatrzymaniu się wyłączyły.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #73 dnia: 17 Lutego 2014, 16:50:50 »
No tak ach te końcówki zawsze jak nie świecą to wyłączają się chwilę przed.....

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #74 dnia: 17 Lutego 2014, 16:54:44 »
Może robił coś w szafie i wyłączył na chwilę baterie.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #75 dnia: 17 Lutego 2014, 16:59:32 »
Podobno miał problemy ze sterowaniem i robił 'twardy reset'. Ale czy to prawda?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #76 dnia: 17 Lutego 2014, 17:05:56 »
Bardzo prawdopodobne. Na AKMach zrzut baterii to niemal podstawowy sposób radzenia sobie z usterkami ;) Tłumaczyłoby to dlaczego mu końcówki zgasły. Ewentualnie wyłączył aktywację kabiny.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #77 dnia: 17 Lutego 2014, 22:20:18 »
Bardzo prawdopodobne. Na AKMach zrzut baterii to niemal podstawowy sposób radzenia sobie z usterkami ;) Tłumaczyłoby to dlaczego mu końcówki zgasły. Ewentualnie wyłączył aktywację kabiny.

Czyli wychodzi na to że odblaskowe blachy z towarowych bardziej bezpieczne i niezawodne?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #78 dnia: 17 Lutego 2014, 22:23:25 »
No blacha Ci nie zgaśnie co najwyżej ją ktoś "pożyczy" ;) Ale z drugiej strony widoczność świetlnych końcówek jest znacznie lepsza. Pomijam już fakt, że pociągi pasażerskie muszą mieć świetlne SKP.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #79 dnia: 18 Lutego 2014, 09:06:09 »
Bardzo prawdopodobne. Na AKMach zrzut baterii to niemal podstawowy sposób radzenia sobie z usterkami ;) Tłumaczyłoby to dlaczego mu końcówki zgasły. Ewentualnie wyłączył aktywację kabiny.

Czyli wychodzi na to że odblaskowe blachy z towarowych bardziej bezpieczne i niezawodne?
Bardzo bystre, mechanik z WE nie zauważył składu na czas ( jakieś 5m2 blachy), a miałby zauważyć blachy końcówek?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #80 dnia: 18 Lutego 2014, 09:13:19 »
Zawsze to jakiś odblask...

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #81 dnia: 07 Marca 2014, 21:23:18 »
ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Reg. zakazy 25.
Nie usuwaj nigdy samodzielnie wpisu Administratora lub Moderatora (czerwona lub niebieska czcionka).
Benek
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2014, 23:05:53 wysłana przez Benek »

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #82 dnia: 29 Kwietnia 2014, 08:38:43 »
W dniu dzisiejszym odbędzie się transport EN57AKM-1609 (po wypadku 10 lutego w Wesołej) w stanie "na zimno" z Grochowa do Nowego Sącza. Na czele EN57AKM-162

Rozkład z załącznika jest raczej orientacyjny.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #83 dnia: 29 Kwietnia 2014, 10:19:48 »
Ten złamany człon też zabierają do Nowego Sącza? Czy został naprawiony prowizorycznie na czas transportu?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #84 dnia: 29 Kwietnia 2014, 18:50:24 »
@matek123, to nie jest ta jednostka. To jest ta, która w chwili zdarzenia była z przodu. Zgnieciona stoi w Mińsku na terenie ZNTK.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2014, 18:51:44 wysłana przez AtapiCl »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #85 dnia: 29 Kwietnia 2014, 18:56:28 »
Dziękuję za odpowiedź. Myślałem, że tą tylną też zabrali.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #86 dnia: 23 Maja 2014, 04:59:46 »
Ostatnio jak przejeżdżałem przez Sochaczew, to 2/3 z AKM-1623 sobie stoi pod płotem.
Interesant.