- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 07:28:16

Tytuł: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 07:28:16
TVN24 podaje, ze w Wesołej pesa elf 27we SKM WARSZAWA zderzył się z pociągiem Kolei Mazowieckich - EN57AKM.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 10 Lutego 2014, 07:33:42
Zderzenie pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich w pobliżu stacji Warszawa Wesoła. Ranna została jedna pasażerka. Ruch w stronę Mińska Mazowieckiego jest zablokowany.

- Około godz. 5.35, 100 metrów od stacji Warszawa Wesoła zderzyły się dwa pociągi. Skład Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. Pociągami jechało niewiele osób. Na miejscu jest policja i straż pożarna - informuje redakcję Kontaktu 24 Piotr Świstak ze stołecznej policji


http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zderzenie-dwoch-pociagow-jedna-osoba-ranna,113341.html
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 10 Lutego 2014, 08:01:01
TVN24 podaje, ze w Wesołej pesa elf 27we SKM WARSZAWA zderzył się z pociągiem Kolei Mazowieckich - EN57AKM.
Tylko że na Jagiellonce winna była drużyna pociągowa KM (kierownik podał Mechowi gotowość z kabiny maszynisty), a mechanik przerżnął na p.o W-wa ZOO sygnał S1. Tutaj SKM "dogoniła" w KM na odcinku Sulejówek-Rembertów z SBL.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 10 Lutego 2014, 08:03:16
Tylko że na Jagiellonce winna była drużyna pociągowa KM bo przerżnęła na p.o W-wa ZOO sygnał S1. Tutaj SKM "dogoniła" w KM na odcinku Sulejówek-Rembertów z SBL.

Właśnie zastanawiałem się kto przerżnął S1.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 10 Lutego 2014, 08:06:08
Tutaj masz blokadę samoczynną dwukierunkową i komuś nie wyszła jazda na widoczność.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 10 Lutego 2014, 08:39:18
Pechowa jednostka ta 27We-009, to właśnie ona wykoleiła się w tunelu przy przystanku Warszawa Lotnisko Chopina.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 10 Lutego 2014, 09:36:22
Jak podaje Rynek Kolejowy:
- Od godziny 9.30 planowane jest całkowite wstrzymanie ruchu. W związku z tym będzie ustalona nowa organizacja ruchu pociągu na tej linii. Przerwa planowo będzie trwała około godziny. Część pociągów na pewno zostanie odwołana  - informuje rzeczniczka KM.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 10 Lutego 2014, 11:11:11
Wie ktoś może jaki to numer EN57 AKM uległ uszkodzeniu po zderzeniu z 27WE-009?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 10 Lutego 2014, 11:36:51
Wie ktoś może jaki to numer EN57 AKM uległ uszkodzeniu po zderzeniu z 27WE-009?

EN57AKM-1623
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 13:08:52
Elf stoi w Rembertowie, kibla ściągnęli na Sulejówek. W nocy będą je ściągać. Jadę do rembertowa i moze nawet do sulejówka okolo 16:00.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 10 Lutego 2014, 13:41:21
Sporo fotek z miejsca wypadku:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50787/zdjecia_ze_zderzenia_w_warszawie_wesolej.htm
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: muri w 10 Lutego 2014, 14:04:00
Ładnie widać zgnieciony absorber w elfie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/50787/70a2dc84a0853ac9099216f80ec78541.jpg

Reg. obowiązki 2.
Jak chcesz prezentować tak duże zdjęcie, to nie używaj znacznika [img], tylko użyj opcji Załącz.
Benek
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 10 Lutego 2014, 16:02:15
Sytuacja ta przypomina trochę najechanie przez siódemkę WAM-u pod Gdańskiem. Ale tam warunki były gorsze, teren trudniejszy, brutto większe, za S1 na zajętym odstępie pociąg rozpędził się do 30km/h, a mechanik był w 30 godzinie pracy... Tutaj też raczej nie wygląda to na zderzenie z prędkości 20km/h.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 16:37:50
27we stoi w okolicy nastawni RMd, na bocznicy przy platformie, a do Sulejówka jechac nie mam obecnie możliwości. Mam szczegółowe zdjęcia czoła, podeśle w najblizszym czasie.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Lutego 2014, 17:42:26
No nie powiem, jednostka zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa... Sądziłem że podczas modernizacji ktoś pomyślał o tym żeby kible nie składały się w harmonijkę (http://s9.flog.pl/media/foto/6268320_en57118ra-po-zderzeniu--rok-1994.jpg) podczas zderzenia, ale jak widać ergonomiczne kabiny są najważniejsze.

Zastąp to brzydkie słowo czymś sensowniejszym.
Benek
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: marczi-arczi w 10 Lutego 2014, 17:58:26
Sądziłem że podczas modernizacji ktoś pomyślał o tym żeby kible nie składały się w harmonijkę podczas zderzenia

Szogun to nie wiesz, że od 2000r. nie ma Biur Konstrukcyjnych Taboru Kolejowego, które by jakoś racjonalnie myślały o tym, że "pociung" nie tylko jedzie, a jest narażony na zderzenia z autami czy też podczas takich wypadków ? Obecnie strach jeździć tymi wszystkimi wagonami po "pseudomodernizacji" jak również wszelkimi wyrobami PESY, czy innego dziadostwa, bo nie wiadomo jak wytrzymały jest ten "papiero-plastik".
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Lutego 2014, 18:12:53
jak również wszelkimi wyrobami PESY, czy innego dziadostwa, bo nie wiadomo jak wytrzymały jest ten "papiero-plastik".
No co jak co, ale ELF jest draśnięty podczas gdy kibel się złożył.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 18:21:43
Zdjęcia zdjęcia zdjęcia... Z dziś oczywiście, między godzinami 15:30 (zdjęcia 27we) - 16:30 (zdjęcia z miejsca wypadku).
1. odstawiony 27we-009 na torze bocznym stacji Warszawa Rembertów.
8. Elfik z profilu.
9. zbliżenie na buźkę. Widać ładnie elementy ramy pojazdu.
10. j/w
Z miejsca wypadku:
3. tabliczka od przetwornicy statycznej Medcom (podejrzewam, że z EN57)
4. fragment poszycia elfa
5. miejsce, gdzie oparły się koła wózka EN57
6. miejsce wypadku, stuknęły się pomiędzy początkiem tymczasowego ograniczenia (wprowadzony dziś, po wypadku) a tarczą ostrzegawczą przejazdową (w okolicy km. 16,750 toru 1 linii kolejowej nr 2).
7. widok na miejsce wypadku z przystanku Warszawa Wesoła (na którym to pociąg SKM - 27we-009, uderzający) miał postój.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: marczi-arczi w 10 Lutego 2014, 18:37:01
Łot technika. To jest to o czym mówię. To zakreślone na poniższym obrazku. To tektura ?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 10 Lutego 2014, 18:40:16
To ograniczenie czasowe, widoczne na zdjęciu wprowadzone jest ze względu na wypadek?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 10 Lutego 2014, 18:41:10
Nie tektura tylko włókno szklane z żywicą.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 18:41:16
Tak. Nie widziałem wskaźnika, ale tak 'na oko' wprowadzona jest 30 lub 40.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 10 Lutego 2014, 18:58:56
Szogun to nie wiesz, że od 2000r. nie ma Biur Konstrukcyjnych Taboru Kolejowego, które by jakoś racjonalnie myślały o tym, że "pociung" nie tylko jedzie, a jest narażony na zderzenia z autami czy też podczas takich wypadków ?
Jak widać to słusznie, że biuro zamknięto, bo po tym jak kibel wyskoczył z wózków to nie widać wkładu w/w biura.
Cytuj
Obecnie strach jeździć tymi wszystkimi wagonami po "pseudomodernizacji" jak również wszelkimi wyrobami PESY, czy innego dziadostwa, bo nie wiadomo jak wytrzymały jest ten "papiero-plastik".
Obecne materiały takie jak laminat szklano-epoksydowe, zwane przez Ciebie papierem są bardzo wytrzymałe, do tego dochodzi niska waga i słaba przewodność cieplna. Spróbuj trochę w tym powiercić użyć pogłębiaczy i zobaczysz jak szybko się tępią wiertła. Nowy tabor robi się na zasadzie bolidu F1, podczas wypadku częsci mają odpadać, absorbować energię a nie przenosić na ludzi. Ogólnie widzę, że jesteś miłośnikiem antyków kolejowych typu EU07, EN57 - złom 4ever, a co nowe to złe...
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: busid123 w 10 Lutego 2014, 19:40:05
bo nie wiadomo jak wytrzymały jest ten "papiero-plastik".

Jak to nie wiadomo? Przecież masz dowód, że jednak jest to wytrzymałe. A na pewno bardziej niż ten złom z czasów PRL'u. Lepiej jeździć papierem, który Cię uratuje. Taka blacha to pułapka w czasie wypadku.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 19:40:54
Dla dociekliwych - w załączniku "sceneria" na <bardzo>szybko obrazująca sytuację. Zachowana jedynie odległość od peronów do TOPek oraz umiejscowienie pojazdów. Zalecam włączyć sobie opcję pogody "ustaw jeśli brak" w zakładce Ustawienia. Ruszamy od razu.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 10 Lutego 2014, 19:43:20
Obecnie strach jeździć tymi wszystkimi wagonami po "pseudomodernizacji" jak również wszelkimi wyrobami PESY, czy innego dziadostwa, bo nie wiadomo jak wytrzymały jest ten "papiero-plastik".
27WE-009 to wyrób PESY. EN57AKM to modernizacja z NEWAG-u. W przypadku AKM, PESA nie maczała palców.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 19:46:43
Cytuj
27WE-009 to wyrób NEWAG-u a nie PESY
Pesa, Pesa...
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 10 Lutego 2014, 19:48:26
Nawet przy tak średnio zaawansowanym oświetleniu w maszynie późno zauważyłem tego kibla. A skład targnąłem prawie do 60km/h, za nim zobaczyłem końcówki i lepszy zarys kibla gdy dałem po hamulcu bezpieczeństwa. W tych warunkach uderzenie nastąpiło przy jakiś 50km/h.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 10 Lutego 2014, 20:04:34
U mnie to samo, a jadąc 40km/h łatwo wyhamowałem kilka "metrów" przed kiblem.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 10 Lutego 2014, 20:11:37
jesteś miłośnikiem antyków kolejowych typu EU07, EN57 - złom 4ever, a co nowe to złe...

Odpowiem tylko, że jestem pasjonatem starego, dobrego, poczciwego PKP. Dalej nie będę się tłumaczył bo to temat zupełnie o czym innym, a nie o tym czy ktoś jest miłośnikiem 27we, bo wie jak wygląda czy też miłośnikiem Ol49-69 bo przepracował na niej 30 lat. Pozdrawiam.
Teraz wiadomo czemu ELF pomylił się Tobie z Trabantem lub p70.
Co do złożenia EN57: Projekt tych składów powstał dziesiątki lat temu, i nie ma się co dziwić, że przy uderzeniu w okolice sprzęgu. cały spód zawija się łamiąc wagon w okolicach otworu drzwi. Tu nie ma co wydziwiać, tym bardziej że AKM, to tylko kosmetyczna zmiana wyglądu i częściowo napędu z pozostawieniem starej konstrukcji nośnej.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: goofy212 w 10 Lutego 2014, 20:20:19
Obecnie strach jeździć tymi wszystkimi wagonami po "pseudomodernizacji" jak również wszelkimi wyrobami PESY, czy innego dziadostwa, bo nie wiadomo jak wytrzymały jest ten "papiero-plastik".
Czyli lepiej jeździć starymi jednostkami, które ledwo trzymają się w szynach? Ten "papiero-plstik" jak, widać na zdjęciach jest wytrzymały. Co więcej włókno szklane przejęło całą energię kinetyczną, co widać na zdjęciach, w przeciwieństwie do jednostki, która złożyła się jak scyzoryk.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Lutego 2014, 20:59:08
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: czakulec1825 w 10 Lutego 2014, 23:39:59
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
Gdzie takich materiałów szukać?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 10 Lutego 2014, 23:55:14
Cytat: Wikipedia
Bezpieczeństwo

Projektanci platformy ELF poświęcili dużo uwagi bezpieczeństwu. Pojazdy jako pierwsze w Polsce spełniają europejską normę bezpieczeństwa pasywnego PN-EN-15227 (kat. C1). Norma ta przewiduje cztery scenariusze zderzeń:
1.zderzenie dwóch pojazdów o masach 185 t przy prędkości 36 km/h (energia zdrzenia E=2.31 MJ)
2.zderzenie pojazdu ze standardowym wagonem towarowym (masa 80 ton), prędkość 36 km/h (energia zderzenia E=2.71 MJ)
3.zderzenie pojazdu o masie 185 ton z cysterną (naczepą) o masie 15 ton, prędkość 110 km/h, energia zderzenia E=6.46 MJ
4.zderzenie pojazdu o masie 185 ton z małą przeszkodą (samochód, zwierzę); zapewnienie statycznej wytrzymałości zgarniacza na poziomie 300 kN w osi pojazdu

Do wypełnienia założeń pierwszych dwóch scenariuszy zamontowano opatentowane przez PESA Bydgoszcz absorbery energii z systemem antywspinającym. Ich rolą jest przejmowanie energii w celu ochrony ludzi i pociągu oraz sczepianie pojazdów, aby zapobiec ich nasuwaniu się na siebie. Dla założeń trzeciego scenariusza przed klatką bezpieczeństwa kabiny maszynistów zainstalowano blok z aluminium komorowego (Honey Comb) dodatkowo pochłaniający energię w trakcie kolizji. Zainstalowane dla potrzeb czwartego scenariusza zgarniacze mają odsuwać lekką przeszkodę (np. samochód) z toru, aby nie została zmiażdżona pod pociągiem. Funkcję zderzaka w Elfie pełni także sprzęg czołowy. Zaprojektowano go tak, aby w trakcie kolizji wsuwał się pod pojazd, co ma zmniejszać ryzyko wykolejenia składu. Wytrzymałość konstrukcji Elfa określono jako P II wg normy PN-EN-12663-1.

Testy poszczególnych elementów systemu bezpieczeństwa przeprowadzano na rzeczywistych obiektach 1:1 i w postaci symulacji komputerowych.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 11 Lutego 2014, 00:23:05
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
Gdzie takich materiałów szukać?
Podejrzewam, że w "czarnej skrzynce" 27we-009 :) Ale zazwyczaj, gdy zostanie to opublikowane, krzyczy o tym RynekKolejowy.pl.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: marczi-arczi w 11 Lutego 2014, 00:40:57
Gdzie takich materiałów szukać?

Choćby tutaj:



Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 11 Lutego 2014, 00:41:15
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
OIDP z powodu wycieku materiału wtedy w SKM była poważna awantura i chyba dla kogoś zakończyła się dyscyplinarką.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 11 Lutego 2014, 12:54:46
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 11 Lutego 2014, 13:51:43
Tak dokładnie było. Mamy tam szlak SBL, pociąg do Mrozów (EN57, dwie jednostki) ruszył z Wesołej i się zatrzymał jakieś 250-300 metrów dalej. Za nim jechał pociąg SKM (27we-009), który miał zgodnie z rozkładem odjazd 5 minut później. Do przystanku dojechał zgodnie z przepisami, mijając S1 na SBL. Po ruszeniu z przystanku prawdopodobne o jeździe na widoczność zapomniał, co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.

Jest to jedynie moje podejrzenie.

  Dodano: 11 Lutego 2014, 17:26:39
EN57 ściągnęli z Miłosnej do Mińska, w nocy 10/11 02 2014r. z prędkością 5km/h.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 11 Lutego 2014, 23:51:14
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Lutego 2014, 00:56:53
Niemalże identycznie złamał się ten EZT 26.10.2012r. w Słowenii - konstrukcja podobna do EN57 (czy może nawet to jest Pafawagowski wyrób?). Tutaj kolizja była z ES64U4.

Źródło: http://www.24ur.com/novice/crna-kronika/tovorni-vlak-se-je-zaletel-v-potniski-vlak.html
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 12 Lutego 2014, 01:26:18
(...) konstrukcja podobna do EN57 (czy może nawet to jest Pafawagowski wyrób?). Tutaj kolizja była z ES64U4.
Bo to jest słoweński EN57 lub EN71 zwany "gomułką". Więcej tutaj: http://www.mundek.krakow.pl/component/content/article/9-gomulki/2-gomulki
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 12 Lutego 2014, 08:05:40
Dla ciekawskich jak działa mechanizm pochłaniania energii, to jednoznacznie obrazuje że każdy elf jest bezpieczniejszy od EN57 

Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 12 Lutego 2014, 16:15:56
Czy ktoś posiada, a jeśli nie, to czy jest w stanie zdobyć i udostępnić zdjęcie EN57?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 12 Lutego 2014, 21:00:41
Cytuj
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?

Tego prawdopodobnie się nie dowiesz, nawet jeśli tak by było nikt do tego się nie przyzna. Oczywiście nie można wykluczyć awarii sygnalizacji lub cofania kiblem (chociaż to chyba najmniej prawdopodobne). Skmka na pewno miała kamerę jeśli przetrwała to komisja szybko ustali przyczynę.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 13 Lutego 2014, 00:14:02
§ 22 Ogólne zasady prowadzenia ruchu pociągu na szlaku.
4. Pociągi tego samego kierunku jazdy powinny kursować po torze szlakowym w odstępach, tzn. że na każdym torze danego szlaku względnie odstępie może znajdować się tylko jeden pociąg. Wyjątek od tej zasady dopuszczalny jest w przypadkach jazdy na widoczność lub jazdy po torze zamkniętym.

§ 31 Jazda na widoczność.
1. Jazda na widoczność oznacza, że:
3) Prędkość jazdy nie może przekraczać 20km/h.
2. Jazdę na widoczność stosuje się w następnych przypadkach:
1) Jeżeli samoczynny semafor odstępowy nie wskazuje sygnału zezwalającego na jazdę - wówczas pociąg, po zatrzymaniu się i ruszeniu, mija ten semafor i wjeżdża na odstęp, który należy uważać za zajęty przez poprzedni pociąg. Wyjątek stanowi ciężki pociąg towarowy, który może przejechać bez zatrzymania ze zmniejszoną prędkością do 20km/h obok semafora odstępowego blokady samoczynnej, nie wskazującego sygnału zezwalającego na jazdę, gdy na tym semaforze jest wskaźnik W22.
3. W czasie jazdy na widoczność należy liczyć się z tym, że za pociągiem może jechać na widoczność kolejny pociąg i dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby nie zatrzymywać pociągów na szlaku i przed semaforami wjazdowymi.

§ 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu.
10. Maszynista pociągu zatrzymanego na szlaku przed samoczynnym semaforem odstępowym, wskazującym sygnał S1 bądź białe światło lub sygnał wątpliwy, albo gdy semafor ten jest nieoświetlony, powinien uruchomić pociąg, jeżeli z pociągu trakcyjnego nie widać pociągu lub innej przeszkody do jazdy na przednim odstępie  i powinien jechać na widoczność z prędkością nieprzekraczającą 20km/h i tak ją regulować, aby w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody. W tym przypadku jazda pociągu na widoczność obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Zacytowałem dokładnie, to co chciałem poprzednio przekazać. Tutaj nasuwają się pytania. Czy dopuszczalny jest wyjątek jazdy na widoczność? Czy regułą od wyjątku jest zatrzymanie się, jeśli semafor wskazuje sygnał S1?

Mamy tam szlak SBL, pociąg do Mrozów (EN57, dwie jednostki) ruszył z Wesołej i się zatrzymał jakieś 250-300 metrów dalej. Za nim jechał pociąg SKM (27we-009), który miał zgodnie z rozkładem odjazd 5 minut później. Do przystanku dojechał zgodnie z przepisami, mijając S1 na SBL. Po ruszeniu z przystanku prawdopodobne o jeździe na widoczność zapomniał, co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.
To co było przyczyną zatrzymania się EN57 250-300 metrów za przystankiem? Różnica 5 minut nie jest taka mała, przy prędkości 60km/h jest to 5km. Elf 27we-009 wprawdzie dojechał zgodnie z przepisami. EN57 miał odjazd 5 minut wcześniej. To dlaczego 27we-009 mijał S1 na SBL?. Może opóźniony EN57 doganiał 27we-009? Z jaką prędkością mógł się poruszać EN57? Z jaką prędkością mógł się poruszać 27we-009?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: muri w 13 Lutego 2014, 09:07:37
Szanowni eksperci: po co to gdybanie? Zapewne będzie śledztwo oraz będą jego wyniki - wtedy wszystko będzie jasne.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 13 Lutego 2014, 09:19:16
A ja mam pytanko, jak nazwać te zdarzenie? Bo wszędzie na necie: wp.pl, onet i inne, nagłówki brzmiały "Katastrofa kolejowa w.....", a według mnie to była zwykła kolizja, przecież wielkich zniszczeń nie było, nikt nie zginął.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 13 Lutego 2014, 09:41:20
@Pierog_SU42, czego Ty się po mediach spodziewałeś w tym kraju. Rzetelności? Przecież takie nagłówki tylko potencjalnych "klientów" przyciągają do przeczytania.
Zdarzeniem drogowym też tego nie nazwiesz, gdyż jest to pojazd kolejowy. Najszybciej to najechanie lub właśnie zderzenie. :)
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 13 Lutego 2014, 11:45:57
Zdarzeniem drogowym też tego nie nazwiesz, gdyż nie jest to pojazd kolejowy.

Hmm, z całym szacunkiem, a jaki? Powietrzny?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 13 Lutego 2014, 11:47:22
Tak zwana "mea culpa", miało być co innego napisane, nie zauważyłem tego "nie". ;)
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: dak w 13 Lutego 2014, 13:01:55
Ale prawnie to pasuje, polecam art. 174 kodeksu karnego:
Cytuj
Art. 173.
§ 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagra-żającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach,
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
§ 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Z tego akurat pisałem pracę dyplomową i prawnie to tak wygląda.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 13 Lutego 2014, 17:41:28
http://www.polskatimes.pl/artykul/3327825,warszawa-zderzenie-pociagow-w-okolicy-stacji-wesola-trzy-osoby-zostaly-ranne-zdjecia,id,t.html?cookie=1

Ojej. Zdjęcia przed rozczepieniem. Kibel złom.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Loui w 13 Lutego 2014, 18:59:40
Dodam jeszcze od siebie, jeśli chodzi o jazdę na widoczność, to w KM-ach, mamy takie zalecenie, że po zatrzymaniu po semaforem wskazującym S1, mamy obowiązek skontaktowania się z dyżurnym ruchu, w celu wyjaśnienia sytuacji. Dopiero po wyjaśnieniu sytuacji, ew. przy braku kontaktu ze strony dyżurnego, wolno nam jechać na widoczność.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 13 Lutego 2014, 19:03:55
Tego wymaga instrukcja Ir-5, więc te zalecenia to raczej 'przypomnienie' niż jakaś niezwykła praktyka KM.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 13 Lutego 2014, 19:25:42
http://www.polskatimes.pl/artykul/3327825,warszawa-zderzenie-pociagow-w-okolicy-stacji-wesola-trzy-osoby-zostaly-ranne-zdjecia,id,t.html?cookie=1

Ojej. Zdjęcia przed rozczepieniem. Kibel złom.

Jaki złom? Może tylko rozbity człon, reszta wygląda na całe.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 13 Lutego 2014, 21:02:05
tylko rozbity człon

Źle sformułowałem, człon.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 13 Lutego 2014, 23:00:09
co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.
Czyli w takich warunkach nawet jadąc 20km/godz., nie można się zatrzymać przed przeszkodą. Wprawdzie maszynista powinien dostosować prędkość do panujących warunków. Ale czy w przypadku oznakowania końca pociągu w takich warunkach nie powinno się stosować halogenowych świateł halogenowych. Nie mówiąc o składach towarowych, które w ogóle nie mają oświetlenia końca składu.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 13 Lutego 2014, 23:23:04
Wprawdzie maszynista powinien dostosować prędkość do panujących warunków.

Nie 'wprawdzie' a przede wszystkim powinno się dostosować prędkość do panujących warunków.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 14 Lutego 2014, 09:16:59
Jak trzeba to się 3 km/h jedzie, przy takiej prędkości nawet jak dojedziesz do końca stojącego pociągu to się nic nie powinno stac.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 15 Lutego 2014, 00:23:47
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: maacius w 15 Lutego 2014, 00:35:18
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
Nie bardzo wiem, o co Ci chodzi. Nazywając to po swojemu: odcinek kontroli nie zajętości jest zajęty przez tabor, więc TOPka słusznie wskazuje sygnał Osp2. Tzn., że wykrywa nadjeżdżający pociąg i sobie świeci :)
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 15 Lutego 2014, 00:36:41
Z tego co mi wiadomo TOP wygasza się dopiero po najechaniu pociągu na przejazd. Wpierw tabor najeżdża na czujnik, TOP się załącza, a gaśnie dopiero gdy pociąg zbije kontakt na przejeździe.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 15 Lutego 2014, 00:45:06
W tym przypadku przejazd powiązany z tą TOPką jest ok. 1,6 km dalej.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 15 Lutego 2014, 11:47:08
§ 22 Ogólne zasady prowadzenia ruchu pociągu na szlaku.
4. Pociągi tego samego kierunku jazdy powinny kursować po torze szlakowym w odstępach, tzn. że na każdym torze danego szlaku względnie odstępie może znajdować się tylko jeden pociąg. Wyjątek od tej zasady dopuszczalny jest w przypadkach jazdy na widoczność lub jazdy po torze zamkniętym.

§ 31 Jazda na widoczność.
1. Jazda na widoczność oznacza, że:
3) Prędkość jazdy nie może przekraczać 20km/h.
2. Jazdę na widoczność stosuje się w następnych przypadkach:
1) Jeżeli samoczynny semafor odstępowy nie wskazuje sygnału zezwalającego na jazdę - wówczas pociąg, po zatrzymaniu się i ruszeniu, mija ten semafor i wjeżdża na odstęp, który należy uważać za zajęty przez poprzedni pociąg. Wyjątek stanowi ciężki pociąg towarowy, który może przejechać bez zatrzymania ze zmniejszoną prędkością do 20km/h obok semafora odstępowego blokady samoczynnej, nie wskazującego sygnału zezwalającego na jazdę, gdy na tym semaforze jest wskaźnik W22.
3. W czasie jazdy na widoczność należy liczyć się z tym, że za pociągiem może jechać na widoczność kolejny pociąg i dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby nie zatrzymywać pociągów na szlaku i przed semaforami wjazdowymi.

§ 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu.
10. Maszynista pociągu zatrzymanego na szlaku przed samoczynnym semaforem odstępowym, wskazującym sygnał S1 bądź białe światło lub sygnał wątpliwy, albo gdy semafor ten jest nieoświetlony, powinien uruchomić pociąg, jeżeli z pociągu trakcyjnego nie widać pociągu lub innej przeszkody do jazdy na przednim odstępie  i powinien jechać na widoczność z prędkością nieprzekraczającą 20km/h i tak ją regulować, aby w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody. W tym przypadku jazda pociągu na widoczność obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Zacytowałem dokładnie, to co chciałem poprzednio przekazać. Tutaj nasuwają się pytania. Czy dopuszczalny jest wyjątek jazdy na widoczność? Czy regułą od wyjątku jest zatrzymanie się, jeśli semafor wskazuje sygnał S1?

Mamy tam szlak SBL, pociąg do Mrozów (EN57, dwie jednostki) ruszył z Wesołej i się zatrzymał jakieś 250-300 metrów dalej. Za nim jechał pociąg SKM (27we-009), który miał zgodnie z rozkładem odjazd 5 minut później. Do przystanku dojechał zgodnie z przepisami, mijając S1 na SBL. Po ruszeniu z przystanku prawdopodobne o jeździe na widoczność zapomniał, co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.
To co było przyczyną zatrzymania się EN57 250-300 metrów za przystankiem? Różnica 5 minut nie jest taka mała, przy prędkości 60km/h jest to 5km. Elf 27we-009 wprawdzie dojechał zgodnie z przepisami. EN57 miał odjazd 5 minut wcześniej. To dlaczego 27we-009 mijał S1 na SBL?. Może opóźniony EN57 doganiał 27we-009? Z jaką prędkością mógł się poruszać EN57? Z jaką prędkością mógł się poruszać 27we-009?

Różne plotki głoszą że:
1) Nad kiblem sieć się bujała i mech wyszedł sprawdzić czy wszystko na dachu jest w jednym kawałku.
2) Nagła utrata powietrza w kiblu, i brak możliwości popełnienia.
3) Po 3 minutach od nieplanowego zatrzymania się Kibla poza peronami, SKMka najechała skład KMów.
Przy założeniu że któraś z tez (punkt 1 i 2) miała miejsce.

Pytania:
- Czy Mechanik KM nawiązał łączność z Rembertowem/Sulejówkiem (postój na szlaku)?
- Czy Mechanik SKM nawiązał łączność z Rembertowem/Sulejówkiem (dopytać się czy odcinek jest wolny)?
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?
- Czy Dyżurny (stanowisko - nie płeć) z Sulejówka po otrzymaniu zgłoszenia pociągu (SKMki) z Rembertowa obserwował pulpit?
- Czy był, kiedy był (przed wypadkiem, po wypadku) i przez kogo był (Rembertów - 3006/F-747, Sulejówek [Mińsk Maz.] - F-747?, Elf - Koliber, AKM - 3006/F-747/Koliber) wysłany sygnał Alarm?

Po odpowiedzi sobie na powyższe pytania, jednoznacznie nie mógłbym (tak jak już inni ocenili) stwierdzić absolutnej winy Mechanika SKM (99.99%), Inne przyczyny (0.01%).
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 15 Lutego 2014, 18:48:42
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
TOP już działa jak pociąg dojedzie do sygnalizatora.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 15 Lutego 2014, 19:08:31
Warto zwrócić uwagę, że nie wygaszona została TOP-ka, widzimy na zdjęciach, że cały czas wskazywała Osp2 (dwa białe w pionie) a EN57 jej nawet nie minął.
Skoro jej nie minął to jak miała zostać wygaszona? Musiałby przejechać przez przejazd dopiero wtedy TOP jest gaszony. Ewentualnie, spotkałem się z taką sytuacją na E30, przejechaliśmy przez TOP'a międzyczasie zdarzył się samobójca i zatrzymanie przed przejazdem. Przejazd się otworzył po 10 minutach pomimo stojącego przed nim jakieś 400m pociągu. W sumie logiczne, przecież nikt nie będzie stał samochodem przed przejazdem 1,5h aż prokurator zrobi swoje. Co wskazywała tarcza przejazdowa - nie mam pojęcia, p.podobnie wygasła.

Jak to w końcu było: czy ta 'widoczność' była czy nie tego poranka?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 15 Lutego 2014, 23:32:57
Przecież na fotce widać, że TOP wyświetla sygnał Osp2. Czyli sygnalizacja na przejeździe jest sprawna i przejazd z największą dozwoloną prędkością. Pociąg KM EN57 zatrzymał się jak czoło minęło TOP. W takich to okolicznościach SKM ELF 27we uderza w tył EN57, który nie minął TOP. Sygnalizacja TOP nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 15 Lutego 2014, 23:54:29
Cytuj
Sygnalizacja TOP nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia.
Jestem tego świadom, podałem jedynie dla Waszej informacji. Przy tak ograniczonej widoczności (mgła) i przed świtem maszynista 27we mógł widzieć wyraźny sygnał Osp2 nie widząc jednocześnie stojącego bez sygnałów końca pociągu EN57.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 16 Lutego 2014, 13:40:19
Po czym wnosisz, że kibel nie miał końcówek?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Lutego 2014, 13:49:26
Informacja potwierdzona przez osobę zaznajomioną ze sprawą.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 17 Lutego 2014, 14:39:45
Cytuj
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?

A w zwiazku z czym miał takowy podać??

Cytuj
Po czym wnosisz, że kibel nie miał końcówek?

Jeśli udowodnią, że jechał bez końcówek to jeszcze parę osób po głowie dostanie.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2014, 16:29:07
Jechał z końcówkami, po zatrzymaniu się wyłączyły.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 17 Lutego 2014, 16:50:50
No tak ach te końcówki zawsze jak nie świecą to wyłączają się chwilę przed.....
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 17 Lutego 2014, 16:54:44
Może robił coś w szafie i wyłączył na chwilę baterie.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 17 Lutego 2014, 16:59:32
Podobno miał problemy ze sterowaniem i robił 'twardy reset'. Ale czy to prawda?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 17 Lutego 2014, 17:05:56
Bardzo prawdopodobne. Na AKMach zrzut baterii to niemal podstawowy sposób radzenia sobie z usterkami ;) Tłumaczyłoby to dlaczego mu końcówki zgasły. Ewentualnie wyłączył aktywację kabiny.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: stone w 17 Lutego 2014, 22:20:18
Bardzo prawdopodobne. Na AKMach zrzut baterii to niemal podstawowy sposób radzenia sobie z usterkami ;) Tłumaczyłoby to dlaczego mu końcówki zgasły. Ewentualnie wyłączył aktywację kabiny.

Czyli wychodzi na to że odblaskowe blachy z towarowych bardziej bezpieczne i niezawodne?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 17 Lutego 2014, 22:23:25
No blacha Ci nie zgaśnie co najwyżej ją ktoś "pożyczy" ;) Ale z drugiej strony widoczność świetlnych końcówek jest znacznie lepsza. Pomijam już fakt, że pociągi pasażerskie muszą mieć świetlne SKP.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Lutego 2014, 09:06:09
Bardzo prawdopodobne. Na AKMach zrzut baterii to niemal podstawowy sposób radzenia sobie z usterkami ;) Tłumaczyłoby to dlaczego mu końcówki zgasły. Ewentualnie wyłączył aktywację kabiny.

Czyli wychodzi na to że odblaskowe blachy z towarowych bardziej bezpieczne i niezawodne?
Bardzo bystre, mechanik z WE nie zauważył składu na czas ( jakieś 5m2 blachy), a miałby zauważyć blachy końcówek?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: muri w 18 Lutego 2014, 09:13:19
Zawsze to jakiś odblask...
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 07 Marca 2014, 21:23:18
ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Reg. zakazy 25.
Nie usuwaj nigdy samodzielnie wpisu Administratora lub Moderatora (czerwona lub niebieska czcionka).
Benek
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 29 Kwietnia 2014, 08:38:43
W dniu dzisiejszym odbędzie się transport EN57AKM-1609 (po wypadku 10 lutego w Wesołej) w stanie "na zimno" z Grochowa do Nowego Sącza. Na czele EN57AKM-162

Rozkład z załącznika jest raczej orientacyjny.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Kwietnia 2014, 10:19:48
Ten złamany człon też zabierają do Nowego Sącza? Czy został naprawiony prowizorycznie na czas transportu?
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 29 Kwietnia 2014, 18:50:24
@matek123, to nie jest ta jednostka. To jest ta, która w chwili zdarzenia była z przodu. Zgnieciona stoi w Mińsku na terenie ZNTK.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Kwietnia 2014, 18:56:28
Dziękuję za odpowiedź. Myślałem, że tą tylną też zabrali.
Tytuł: Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 23 Maja 2014, 04:59:46
Ostatnio jak przejeżdżałem przez Sochaczew, to 2/3 z AKM-1623 sobie stoi pod płotem.