Autor Wątek:  Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami  (Przeczytany 140215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #210 dnia: 03 Marca 2013, 13:07:22 »
Cytuj
Nie wiadomo co z Naszymi emeryturami będzie, a  tu debata na temat bezpieczeństwa. Do tego są potrzebne spore fundusze oczywiście, których jak to zwykle bywa brak.

Emerytur podobno nie bedzie, wszystko już rozkradzione, a co jeszcze zostało pójdzie na kary nałożone przez UE. Co do środków, to nawet jeśli będa to podzielą los tych autostradowych, zapewne. Konkluzja - czarno to widzę.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #211 dnia: 03 Marca 2013, 13:12:13 »
No więc sam sobie odpowiedziałeś. Przykre jest to, że na kolei dziennie się coś zdarza. Ktoś nawet o tym wspominał, ale tylko tragedie są rozdmuchiwane i wtedy to niby ktoś chce coś zrobić, ulepszyć, przeciwdziałać do czasu aż temat nie ucichnie. Potem sprawa jest zamiatana pod dywan i jest jak jest do następnego razu heh.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #212 dnia: 03 Marca 2013, 13:17:44 »
Cytuj
Przykre jest to, że na kolei dziennie się coś zdarza. Ktoś nawet o tym wspominał, ale tylko tragedie są rozdmuchiwane i wtedy to niby ktoś chce coś zrobić, ulepszyć, przeciwdziałać do czasu aż temat nie ucichnie. Potem sprawa jest zamiatana pod dywan i jest jak jest do następnego razu heh.

Racja, to nie pierwszyzna. Dyskutujemy żeby sobie trochę nerwów upuścić i nie wychodzić z kamieniami na ulicę żeby zrobić z tym dziadostwem wreszczie porządek. Już sam nie wiem co by było lepsze.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #213 dnia: 03 Marca 2013, 13:25:28 »
Kolej konserwuje czasy socjalizmu, w których wartością było zatrudnienie, a nie efekty pracy. Kamienie raczej nic by nie dały, trzeba by zmienić mentalność kolejarzy (tych decydujących o zatrudnieniu, celach i procedurach), zapisy ustawowe i podejście polityczne do kolei...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #214 dnia: 03 Marca 2013, 13:25:53 »
GPS nie jest w stanie odroznic po ktorym torze jedzie pociag.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #215 dnia: 03 Marca 2013, 13:26:47 »
Kolej konserwuje czasy socjalizmu, w których wartością było zatrudnienie, a nie efekty pracy.

To już wiem, skąd te braki w kadrze... 
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #216 dnia: 03 Marca 2013, 13:38:46 »
Cytuj
GPS nie jest w stanie odroznic po ktorym torze jedzie pociag.

To tylko luźna propozycja do dyskusji, za rok mają wejść GPSy III generacji, ich selektywność i dokładność ma wzrosnąć, obecny GPS może się pomylić o 6 m, a ten nowy podobno o 0,5 m. Można by opracować taki nadzór jaki obecnie używają tirowcy, centra spedycji, kontroli i dowodzenia. Tam system wykrywałby nieprawidłowości w ruchu kolejowym na bieżąco. Są już w tej chwili systemy sprzężone z kamerą które mówią kierowcy na którym pasie ma zająć miejsce i na jaki manewr się przygotować zbliżając się do konkretnego skrzyżowania, możliwości już są ogromne, a jeszcze wzrosną.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2013, 13:44:27 wysłana przez selsyn »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #217 dnia: 03 Marca 2013, 13:42:15 »
Kolej konserwuje czasy socjalizmu, w których wartością było zatrudnienie, a nie efekty pracy. Kamienie raczej nic by nie dały, trzeba by zmienić mentalność kolejarzy (tych decydujących o zatrudnieniu, celach i procedurach), zapisy ustawowe i podejście polityczne do kolei...
@Ra, wszystko ładnie i pięknie powiedziane, tylko że koleją rządzą oszołomy i ekonomiści. Ci pierwsi dorwali się do władzy i usprawniają co się da po swojemu, ci drudzy mają na celu, mieć wyniki ekonomiczne bo z tego mają prowizję. Dopóki nami będą rządzić tacy ludzie, nigdy na PKP nie będzie dobrze.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #218 dnia: 03 Marca 2013, 13:55:44 »
Święte słowa Darek!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #219 dnia: 03 Marca 2013, 16:35:57 »
A może GPSy na lokomotywach z odpowiednimi mapami i oprogramowaniem? W przypadku wykrycia drugiego pociągu na tym samym torze poruszającego się w przeciwnym kierunku jazdy ( na czoło) podnosiłby alarm.

No jakoś GPS idealnie dokładny nie jest, mógłby często wg mnie popełniać błędy... np. na dużych stacjach, gdzie odbywają się jazdy równoległe itp.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #220 dnia: 03 Marca 2013, 17:03:13 »
Sygnał Sz po to jest aby nie wstrzymywać ruchu [...]

Jesli chodzi o Sz - zapytam jeszcze raz, bo jakos nie chcesz sie chyba odniesc do tego pytania:

Co do oznaczen w zeszytach. To samo miejsce, ten sam semafor, wyjazd na ten sam tor. Swieci Sz+W24. Z jaka predkoscia mam jechac (juz pomijajac kwestie tego W24)?
http://www.infrastruktura.eu.org/kolej/5310.pdf
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #221 dnia: 03 Marca 2013, 18:01:29 »
Iwan. Odp. znajdziesz w Ie-1 par. 3 ust.13 pkt 18 ale po zaobserwowaniu drogi przebiegu na tor prawy pociąg należy zatrzymać, bo Sz + W24 to nie jest  zezwolenie odnoszące się do toru prawego.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2013, 18:13:40 wysłana przez marzena »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #222 dnia: 03 Marca 2013, 18:12:39 »
Iwanowi pewnie chodziło o samą jazdę, a nie regułki z książki. Mnie się wydaje, że powinno być do 40km/h i obserwacja wzrokowa szlaku. Mogę się mylić, w regułkach nie siedzę.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #223 dnia: 03 Marca 2013, 18:16:52 »
Z pewnością wie, ale 40km/h obowiązuje do granicy posterunku ruchu z "PP" na przyległym szlaku a dalej z ostrożnością (?). Blokada liniowa może nie być już podstawą prowadzenia ruchu i użycie RS w przypadku uzasadnionego przypuszczenia zagrożenia bezpieczeństwa "włos z głowy maszynisty nie powinien spaść".
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2013, 18:24:30 wysłana przez marzena »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #224 dnia: 03 Marca 2013, 18:26:20 »
Właśnie, tak w ogóle, obsługując dPo należy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów. Chyba ISDR ze Starzyn tego nie uczynił? Albo przeoczyłem to w raporcie...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #225 dnia: 03 Marca 2013, 18:44:46 »
Ze Sprowej też chyba nie i winna wydać rozkaz pisemny na ograniczenie prędkości 20km/h (par. 62 ust. 6 pkt 18).
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2013, 18:46:44 wysłana przez marzena »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #226 dnia: 03 Marca 2013, 18:51:46 »
Ze Sprowej też chyba nie i winna wydać rozkaz pisemny na ograniczenie prędkości 20km/h (par. 62 ust. 6 pkt 18).

Ze Sprowej nie, nie używała dPo. Po wygaśnięciu semafora się mruga lub podaje rozkaz.
Ograniczenie do 20 jeżeli by dojechał pociąg do Starzyn, a liczniki by się nie wyzerowały i puszczamy w tym samym kierunku.... <- tak mówi paragraf, a tutaj była zajętość "na czysto". Ona powinna się dowiedzieć, dlaczego zajęło izolację, chociaż Starzyny się upierały, że poszło po torze 2.

« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2013, 18:54:53 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #227 dnia: 03 Marca 2013, 18:59:13 »
Zajętość to zajętość. Przepis jest ogólny. W przypadku izolacji torów ktoś może celowo zewrzeć toki szyn.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2013, 19:07:55 wysłana przez marzena »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #228 dnia: 03 Marca 2013, 19:01:47 »
Zajętość to zajętość. Przepis jest ogólny. W przypadku izolacji torów ktoś może celowo zwarł toki szyn.

Tam są liczniki, izolacja napisałem z przyzwyczajenia (mniejsza z tym, chodzi faktycznie o zajętość, jak jest realizowana to nie ważne). Generalnie 1 rzeczą powinno być upewnienie się, czy Starzyny coś nie wyprawiły (zarzekały się, że nie). Fakt, jeżeli powiedziały NIE! to dyżurna powinna podyktować 20.... (fakt, moje niedopatrzenie). Jak widać, dyżurni jakoś przepisów nie ogarniali.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #229 dnia: 03 Marca 2013, 19:02:02 »
Zajętość to zajętość. Przepis jest ogólny. W przypadku izolacji torów ktoś może celowo zwarł toki szyn.
Tia, i jeszcze rozpylono sztuczną mgłę.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #230 dnia: 03 Marca 2013, 19:07:11 »
I brzoza wyrosła nagle.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #231 dnia: 03 Marca 2013, 19:09:31 »
To się nazywa ignorancja.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #232 dnia: 03 Marca 2013, 19:17:45 »
I brzoza wyrosła nagle.
Nie, opozycja Marsa i Słońca była...

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #233 dnia: 03 Marca 2013, 19:28:43 »
Zaiste przeginacie. Nawet jak wyjaśnicie między sobą przyczyny to i tak to nic nie zmieni.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #234 dnia: 03 Marca 2013, 19:32:51 »
Zaiste przeginacie. Nawet jak wyjaśnicie między sobą przyczyny to i tak to nic nie zmieni.
Sawi ma rację, nikt z nas nie jest w tej komisji, nie wie jakie badania były przeprowadzone i tak ogólnie, to wydaje mi się, że temat tego wypadku, w tym temacie został wyczerpany.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #235 dnia: 03 Marca 2013, 19:42:44 »
Z pewnością wie, ale 40km/h obowiązuje do granicy posterunku ruchu z "PP" na przyległym szlaku a dalej z ostrożnością (?).

A na gruncie okazuje sie, ze blokada na tym szlaku jest, ale samoczynna i pojechales o 20km/h za szybko... Tyle jezeli chodzi o odpowiednie symbole w SRJ.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #236 dnia: 03 Marca 2013, 19:55:05 »
A na gruncie okazuje sie, ze blokada na tym szlaku jest, ale samoczynna i pojechales o 20km/h za szybko... Tyle jezeli chodzi o odpowiednie symbole w SRJ.
Ale jezeli wiesz, ze po wszystkich trzech torach jest SS to tak czy siak nie pojedziesz tam 40ką.

Offline kmost

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #237 dnia: 03 Marca 2013, 20:50:58 »
A może uczcijmy pamięć ofiar minutą ciszy?

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #238 dnia: 03 Marca 2013, 21:31:45 »
A może uczcijmy pamięć ofiar minutą ciszy?
A może zapalmy jeszcze wirtualną świeczkę?

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #239 dnia: 03 Marca 2013, 22:14:02 »
Ze Sprowej nie, nie używała dPo. Po wygaśnięciu semafora się mruga lub podaje rozkaz.
Nie wiem jak sprawa ma się z licznikami i niezajętością, bo ta dwudziestka stosunkowo niedawno się pojawiła (chyba po katastrofie) - nie wiem czy był tam jakiś zapis w RT. Faktem jest, że mimo wszystko powinna wprowadzić TZP przed wyświetleniem Sz, dPo nie ma nic do rzeczy. Ir-1 jasno wskazuje, że jednym z powodów do wprowadzenia TZP jest jazda bez sygnału zezwalającego. Jedyny wyjątek, gdzie można jechać na Sz/rozkaz bez wprowadzania TZP stanowi zatrzymanie jednego pociągu i wyprawienie innego tego samego kierunku. Wtedy TZP nie wprowadza, a stosuje się. Oboje powinni więc TZP wprowadzić, gdyż wyjazd bez zezwalającego miał miejsce ze względu na usterkę (taką czy inną) a nie ze względu spraw ruchowych.