Autor Wątek:  Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.  (Przeczytany 37574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciejzkap

  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« dnia: 17 Października 2012, 15:00:40 »
"Dwa pociągi jadące w przeciwnych kierunkach znalazły się na jednym torze na trasie Palędzie-Buk (woj. wielkopolskie). Składy zdążyły w porę wyhamować - odległość między nimi wynosiła około sześć metrów. Nikomu nic się nie stało. Na miejscu jest specjalna komisja, która bada przyczyny zdarzenia."
Źródło: http://kontakt24.tvn.pl/temat,dwa-pociagi-na-jednym-torze-kilka-metrow-od-zderzenia,63354,html?categoryId=496
Kolejny błąd ludzki? Awaria sprzętu?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Października 2012, 15:06:03 »
Czy ktoś posiada statystyki liczby przypadków w zależności od lat, gdy pociągi były wypuszczane na ten sam tor?

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Października 2012, 15:34:20 »
...
Większość zdarzeń kiedyś była tuszowana, inne mieliśmy wtedy społeczeństwo.
Interesant.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Października 2012, 15:46:52 »
Czemu byk nie ma włączonego sygnału Pc2?
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Października 2012, 15:51:05 »
I tak nie będzie lepiej, nie łudźcie się, nic nie zrobią z bezpieczeństwem, bo mają kolej głęboko w dup*e. Ot cała prawda i podkreślenie tego tematu.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Października 2012, 15:51:32 »
Czemu byk nie ma włączonego sygnału Pc2?

A skąd wiesz, że tam jest 1 kierunkowa?
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Października 2012, 15:53:51 »
Czemu byk nie ma włączonego sygnału Pc2?

bo na tym odcinku jest dwukierunkowa samoczynna blokada liniowa.
www.et22.pl - zapraszam

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2012, 16:17:39 »
Racja. Mimo wszystko zawsze się zastanawiam czemu nie ma obowiązku stosowania Pc2 niezależnie od tego czy jest sbl czy nie ma. W takich sytuacjach maszyniści mogliby wcześniej samemu reagować i uniknąć ew. katastrofy.
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Października 2012, 16:33:39 »
Jak jechałem ostatnio do Gdańska, to na odcinku Malbork-Szymankowo jest remont, jeden pociąg ma Pc2, drugi nie a semafor wskazuje Sz i wskaźnik na tor lewy, nie rozumiem tego.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Października 2012, 16:38:59 »
Jeżeli na tym odcinku blokada jest dwukierunkowa, to widocznie maszynista postanowił po swojemu osygnalizować czoło, nomen omen na chwilę obecną niezgodnie z przepisami.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Października 2012, 17:31:11 »
Czemu byk nie ma włączonego sygnału Pc2?

bo na tym odcinku jest dwukierunkowa samoczynna blokada liniowa.
Akurat samoczynna blokada liniowa nie ma żadnego wpływu na to czy będzie Pc1 czy Pc2, choć na SBL raczej Pc2 nie zobaczymy.

Offline endriuk21

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Października 2012, 19:03:58 »
Witam. Pierwsza wypowiedź moja na tym forum:) Wieści w Poznaniu między kolejarzami krążą iz jednostka przejechała sygnał Stój

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Października 2012, 19:19:48 »
Jeżeli na tym odcinku blokada jest dwukierunkowa, to widocznie maszynista postanowił po swojemu osygnalizować czoło, nomen omen na chwilę obecną niezgodnie z przepisami.

Zgodnie, czy niezgodnie... Ja tam się nie czepiam, że maszynista w jakiś tam sposób chce bardziej zadbać o swoje bezpieczeństwo. Gorzej jakby przy nieprzystosowanej po odebraniu "N" wyjechał z Pc1. Ostatnio słyszałem na radiu, że ktoś zarzucił mechowi, że na przystosowanej wyjechał z Pc2, to on odpowiedział, że będzie tak jeździł i koniec.

Sam jestem zwolennikiem stosowania przy każdym typie blokady Pc2 przy wyjeździe na tor lewy. Mam nadzieję że po Szczekocinach zostanie to zmienione. Może w jakiś specjalny sposób bezpieczeństwa nie poprawi, ale na pewno nie zaszkodzi.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Października 2012, 19:20:00 »
Witam. Pierwsza wypowiedź moja na tym forum:) Wieści w Poznaniu między kolejarzami krążą iz jednostka przejechała sygnał Stój
Cytuj
Prawdopodobnie jeden z pociągów wjechał na tor mimo wyraźnego znaku stop.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/poznan/o-krok-od-tragedii-dwa-pociagi-jechaly-tym-samym-t,1,5280115,region-wiadomosc.html

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Października 2012, 20:08:01 »
Cześć !

Swego czasu codziennie jeździłem tą trasą, z informacją zapoznałem się przed chwilą.

Z informacji prasowych wynika że ewentualne S1 przejechał mechanik pociągu wyjeżdżającego z Palędzia w stronę Buku/Opalenicy. Pociągi "spotkały się" w okolicy przejazdu drogowego - tak więc zastanawiam się co widział Kierownik pociągu na wyjazdowym dając znak do odjazdu...

« Ostatnia zmiana: 17 Października 2012, 20:12:53 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline endriuk21

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Października 2012, 20:50:59 »
Witam ponownie , pisząc swoja wiadomość wierzcie mi nie miałem wiedzy medialnej a jedynie Tata mi dzwonił co był kiedyś dużurnym ruchu i koleją żyje do dziś, takie informacje dostał od znajomych innych kolejarzy a nie info z onetu czy wp.Chciałem się poprostu czyms podzielić:)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Października 2012, 21:17:28 »
…tak więc zastanawiam się co widział Kierownik pociągu na wyjazdowym dając znak do odjazdu...
A co to ma do rzeczy? Jeśli kierownik da odjazd a semafor na stój to maszynista ma święty obowiązek zastosować się do sygnału na sygnalizatorze. Nie ma tłumaczenia "bo kierownik dał odjazd". Ewentualnie w porozumieniu z kierownikiem podjeżdża się pod semafor. Sygnał stój to sygnał stój niezależnie od tego co kierpoć powie czy pokaże.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Października 2012, 21:18:57 »
…tak więc zastanawiam się co widział Kierownik pociągu na wyjazdowym dając znak do odjazdu...
A co to ma do rzeczy? Jeśli kierownik da odjazd a semafor na stój to maszynista ma święty obowiązek zastosować się do sygnału na sygnalizatorze. Nie ma tłumaczenia "bo kierownik dał odjazd". Ewentualnie w porozumieniu z kierownikiem podjeżdża się pod semafor. Sygnał stój to sygnał stój niezależnie od tego co kierpoć powie czy pokaże.

A jeżeli maszynista zignoruje polecenie kierownika?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Października 2012, 21:23:49 »
To musi mieć powód. Jeśli zignoruje go, bo kierownik podaje odjazd na S1, to chyba mecha nie zwolnią...

Offline endriuk21

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Października 2012, 21:25:26 »
Może się nieznam od przepisów które ja pamiętam mogło się cos zmienić, ale to że kierownik daje sygnał odjazdu nie zmienia faktu że mechanior na czerwonym stoi, chyba ,logiczne i oczywiste.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2901
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 252
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Października 2012, 21:31:21 »
Dopiero po uzyskaniu rozkazu "S" przejeżdża się koło S1. Kierownik to sobie może pogwizdać jedynie. Maszynista ma obowiązek do stosowania się do sygnałów podawanych na semaforach.
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2012, 21:49:44 wysłana przez ST44-003 »

Offline endriuk21

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Października 2012, 21:34:01 »
To mówię , kierownik może gwizdać do usranjej smierci , mechu na czerwonym ruszyć na gwizdek nie może.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Października 2012, 21:35:21 »
Dopiero po uzyskaniu rozkazu "O" przejeżdża się koło S1.
Ciekawe rzeczy opowiadasz.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Października 2012, 21:37:58 »

A co to ma do rzeczy? Jeśli kierownik da odjazd a semafor na stój to maszynista ma święty obowiązek zastosować się do sygnału na sygnalizatorze.

Nie zrozumiałeś mojej wątpliwości albo ja mylę fakty w tym przypadku.

Każdy kto zna układ stacji PALĘDZIE wie ze jeżeli pociągi zatrzymały się w okolicy przejazdu to znaczy ze pociąg wyjeżdżający z tej stacji na kierunek BUK ma sygnał podany na wyjazdowym który znajduje się przy peronie.

Jeżeli nie mylę się w powyższym to tak jak maszynista nie ma prawa zignorować S1, tak Kierownik nie ma prawa gwizdać widząc że kilka metrów nie ujadą

Nie jestem pewny ale w normalnym planie jest to widok na peron 1 - kierunek BUK.
Do zatrzymania doszło ok 50 - 100 metrów dalej
http://www.panoramio.com/photo/35453890
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2012, 21:49:07 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2901
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 252
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Października 2012, 21:50:58 »
@mechatronik, poprawione ;) Oczywiście że ''eSka'' jest od przejeżdania koło semafora z S1. ;)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Października 2012, 22:51:04 »
…tak więc zastanawiam się co widział Kierownik pociągu na wyjazdowym dając znak do odjazdu...
A co to ma do rzeczy? Jeśli kierownik da odjazd a semafor na stój to maszynista ma święty obowiązek zastosować się do sygnału na sygnalizatorze. Nie ma tłumaczenia "bo kierownik dał odjazd". Ewentualnie w porozumieniu z kierownikiem podjeżdża się pod semafor. Sygnał stój to sygnał stój niezależnie od tego co kierpoć powie czy pokaże.
Kierownik nie może podać sygnału odjazd, gdy semafor wskazuje sygnał stój. W takim wypadku może tylko i wyłącznie poinformować, że jazda odbywa się do semafora z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Października 2012, 01:35:04 »
Po katastrofie pod Szczekocinami miałobyć wprowadzone. Aby w każdym przypadku pociag jadacy po niewłaściwym torze był oznakowany sygnałem Pc2. Nie wiadomo co ztego wyszło.
Kierownik pociagu lub konduktor podaje sygnał:
Sygnał Rp 12 „Gotów do odjazdu"
Sygnał Rp 13 „Pociąg nr... gotów do odjazdu"
Sygnał Rp 14 „Odjazd pociągów pasażerskich"
Sa to sygnały informujace, że można odjechać. Także informacja, że drzwi można zamknać. Jeśli sa sterowane z kabiny maszynisty.
Dyżurny ruchu podaje sygnał Rd 1 „Nakaz jazdy"
Co jak dyżurny ruchu poda sygnał Rd 1 a semafor wskazuje sygnał S 1.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Października 2012, 01:45:21 »
Co jak dyżurny ruchu poda sygnał Rd 1 a semafor wskazuje sygnał S 1.
To maszynista powinien to zgłosić dyżurnemu, jeśli wcześniej nie był dyktowany rozkaz. Czy tak trudno na to wpaść?

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Października 2012, 08:19:10 »
Cytuj
Prawdopodobnie jeden z pociągów wjechał na tor mimo wyraźnego znaku stop.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/poznan/o-krok-od-tragedii-dwa-pociagi-jechaly-tym-samym-t,1,5280115,region-wiadomosc.html

Się rozpisali dziennikarze znowu ;) Znak stop to ja mam na skrzyżowaniu.
A co, jeżeli kierownik nie widzi sygnału zezwalającego bo jest np. po drugiej stronie jednostki, niż są drzwi otwarte, a jednostka zasłania ;)? Chociaż to chyba lekko ekstremalny przypadek.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...