Autor Wątek:  Postępy przy pracach w ZNTK...  (Przeczytany 153028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #30 dnia: 31 Lipca 2013, 22:12:21 »
Pasowanie kabiny do reszty boku, to bawiłbym się w skalowanie elementów malowania (szare paski), a kolorystycznie należałoby pobrać kolory z elementów boku przedziału maszynowego i zamaskował używając stempelka.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2013, 22:16:01 wysłana przez Tyrystor »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2284
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 704
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #31 dnia: 31 Lipca 2013, 22:20:54 »
Pasowanie Kabiny do reszty boku, to bawiłbym się w skalowanie elementów malowania (Szare paski)
Ja mam lepszą propozycje. Już to pisałem up na pw. Nie lepiej każdy z pasków osobno dopasować do reszty? Czyli skopiować dany kawałek i góra dół?

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Października 2013, 22:37:15 »
Ze mną, jak z PKP, bo pociągi przyjeżdżały z opóźnieniem, a u mnie do testów z opóźnieniem. Życie nie bajka, więc czasu na hobby mało. Nie mniej pragnę zaprezentować feralny bok po dopasowaniach. Do wysłania na testy zmieni się tylko jedno: dopasowania tonalne z resztą. Drugi bok też zrobiony. Screen jest zrobiony  z "perspektywy", dla zobrazowania, jak wygląda owe połączenie pod drabinką przy drzwiach elektrowozu.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2013, 18:03:27 wysłana przez up5358 »

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2867
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 219
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #33 dnia: 20 Października 2013, 19:29:35 »
I co z nim? Bo nie widzę problemu z drobną zabawą z "jasnością i kontrastem''. Jeszcze możesz pobawić się "Krzywymi", oczywiście wcześniej zaznaczając fragment boku z szybą i przydziałem. To jest akurat najprostsza rzecz do zrobienia.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #34 dnia: 20 Października 2013, 19:34:23 »
Chodziło, o to, że wyrównałem paski względem siebie, a odnośnie spasowania poziomami/krzywymi to efekt poniżej. Mam lapka, więc dajcie znać jak to wygląda na stacjonarnych PC-tach (przy okazji widać co mi jeszcze pozostało przy niej).

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #35 dnia: 20 Października 2013, 20:38:32 »
Jeszcze widać delikatną różnicę w odcieniach na łączeniu przy drzwiach. Kiedyś próbowałem też na ekranie laptopa coś robić, ale zakłamania kolorów były straszne. Błyszczący ekran w lapkach to najgorszy wynalazek jaki może być.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Listopada 2013, 15:01:16 »
Prace nad EU07-334 uważam za ukończone. Dach pozostanie oryginalny z EU07-310. Niewiele różnic, bo obydwie maszyny po rewizjach. Dodatkowo moje wersje dachu to istne "partaczenie", więc wolę mniejsze zło. Dwa screeny gotowej siódemki poniżej. Światło standardowe, więc na jednym ze screenów widać cień na czołownicy.

Proszę uprzejmie o wyrozumiałość i przypomnienie (podrzucenie linków) do scenerii testowej, oraz wpisu atmo, a także rozmiaru pliku roboczego, gdyż chcę zrobić mini dla 334. Wiem, że kiedyś już ją na testy puszczałem ale zupełnie nie pamiętam, gdzie poszukiwane przeze mnie pliki. Nie aktualne.

Reg. obowiązki 2.
Benek
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2013, 16:33:55 wysłana przez up5358 »

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Listopada 2013, 15:03:03 »
Nie zapomnij o podmiance ślizgaczy :)

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Listopada 2013, 15:04:24 »
Ślizgacze pozostaną takie, jak widać, gdyż takie ma na zdjęciach, z których robiłem tekstury. Ta kwestia nie podlega dalszej dyskusji.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Listopada 2013, 10:48:30 »
Ja mam pytanie, czy 334 nie powinna mieć na dachu zamontowanej klimatyzacji?

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 167
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Listopada 2013, 11:23:15 »
Nie, bo to tekstura z czasów sprzed naprawy zanim odstała "zeza" i klimatyzację.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #41 dnia: 12 Listopada 2013, 17:41:39 »
EU07-334 wyjechała z ZNTK, więc pora na kolejnego potwora. Dzisiejsza nocka w całości upłynęła pod znakiem EU07-336. Tekstura prawie zrobiona. Drobna korekta dachu, cieni w okolicy reflektorów dolnych, boków obręczy reflektorów, odgromnika, podstawy kranów sterowania wielokrotnego. Podoklejać oznaczenia kabin, oraz znamionową z oddzielnych plików. Te poprawki na jutrzejszą noc. Po nich lok trafi do testów to pewnie więcej się dowiem. Pierwszy raz podjąłem się zrobienia dachu. Oceniam, że wyszło mi to mocno średnio. Będzie lepiej.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2013, 05:15:40 wysłana przez up5358 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Grudnia 2013, 10:09:53 »
Daj więcej czerwonego na tej środkowej części dachu. Nie widzę dobrze z daleka, ale chyba tekstura tam jest dość mocno porozciągana, a listwy na krawędziach są trochę za szerokie, a od przodu w ogóle listwy nie ma. Najlepiej zrób tak, jak pisałem Ci kiedyś na PW - skopiuj całość łącznie z tymi listwami i dopasuj. Boki i przód dachu wyglądają ok, tylko popraw wsyp piachu nad kabiną, bo teraz jest nad oknem.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Grudnia 2013, 00:26:58 »
Edytka (3014-05-06)

1. Zgodnie z danym słowem w tym wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24973.msg363947.html#msg363947 załączam kilka screenów obrazujących powstawanie jednostki. Ze zdjęć autorstwa @macius5991 zostanie wykorzystane wszystko oprócz czoła, które będzie solidnym repaintem + kombinowanie cyferek na numerek inwentarzowych. Jeden ze screenów pokazuje żółtą kartkę, z której da się odczytać "kolonie". Sytuacja autentyczna z lipca 2006 kiedy jeden przedział w EN57-1714 został wynajęty przez biuro: "Steja Travel Katowice" na kolonie dla dzieciaków. Dwa EZT (1714+1400) wówczas jechały na składzie E43221 "Ornak" rel. Katowice - Bielsko - Wadowice - Kalwaria - Sucha - Nowy Targ - Zakopane. Dzieciaki miały cały przedział dla siebie. Stąd u mnie na katowickiej jednostce relacja: Zakopane i kartka na drzwiach jednego z członów rozrządczych. Tworzona jednostka to oczywiście EN57-1695 pod pewien projekt.

Zamykam na życzenie autora.
Rozi


Otwieram.
Benek


Edytka 2014-10-01: Brakowało mi "talbota" w obecnych barwach PKP Cargo. Nikt nie wydawał, więc sam go zrobiłem. W ciągu najbliższych godzin pójdzie do testu. Do zrobienia: czoło, kilka szczegółów. To chyba najprostszy obiekt do teksturowania jaki spotkałem. Całość prac, które są na screenie zajęła mi mniej niż 3 godziny. Polecam początkującym wagony towarowe.

Edit 2014-01-16: Podbijam, bo są nowinki w sprawie telepa 1695. Roboczo oteksturowany jest już cały EZT - wszystkie trzy człony. Zostało dopasować wszelkie nierówności, rynienki, itp. Odnośnie czół to zacząłem repaint. Jest on w początkowej fazie, więc wiele niedociągnięć widać jeszcze na screenach czoła. Bardziej doświadczeni po przyglądnięciu się będą wiedzieć jaką metodą zrobiłem dolną połowę, a jaką górną. Na górze przebijają stare barwy, generalnie w rejonie styku wiśniowego z pomarańczowym, oraz uszczelkami szyb nie kładłem warstw. Tam będzie na maksymalnym powiększeniu zabawa stemplem o rozmiarze 1pxl. Będę podmieniał barwy każdemu pikselowi oddzielnie - dzięki temu mam pewność, że będzie wszystko dokładnie.

Mam pytanie odnośnie dachu. Na screenie: "bez tytułu 1.jpg" widać, jak brązowy nalot nacieka na czołową część dachu ale tylko od strony prawej. Który fragment na mapowaniu odpowiada za lewy fragment? Tak żebym ten nalot mógł też od lewej nałożyć, dzięki czemu powstałaby ładna symetria. Na screenie: "1.jpg" zaznaczyłem część mapowania odpowiedzialną za przód dachu. Tylko nie wiem czemu ten brązowy nalot pojawia się tylko po prawej.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2014, 09:44:34 wysłana przez up5358 »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1294
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #44 dnia: 16 Stycznia 2014, 09:50:10 »
Mógłbyś tez trochę przyciemnić ten nalot, bo aktualnie jest jaśniejszy jak na zdjęciach poglądowych.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #45 dnia: 16 Stycznia 2014, 09:51:32 »
@Klimczok - takie pasowanie na końcu. Teraz tylko trzeba rozgryźć łamigłówkę, jak zrobić by ten nalot pojawił się też po lewej.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1294
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #46 dnia: 16 Stycznia 2014, 10:00:10 »
Może da się zrobić odbicie lustrzane tego nalotu?

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #47 dnia: 16 Stycznia 2014, 10:11:10 »
Właśnie pracuję by uzyskać efekt, o którym piszesz. Najpierw trzeba poznać, w którym miejscu na mapowaniu należy dołożyć nalotu by lewa część była symetrią dla prawej.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9074
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 595
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #48 dnia: 16 Stycznia 2014, 10:21:25 »
Dajcie mi chwilkę i to sprawdzę. Sprawdzić cały dach czy tylko to co zaznaczyłeś na screenie?
EDIT:
Poniżej fragment dachu z 974 ra.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2014, 10:51:03 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #49 dnia: 16 Stycznia 2014, 11:08:05 »
@Sawi, dzięki za naprowadzenie. To był ten sam fragment tylko na mapowaniu trzeba było bardziej po prawej nałożyć tego nalotu by na teksturze był widoczny bardziej po lewej. Screen na potwierdzenie. Idę dalej dumać nad mapowaniem czegoś innego niż "(kolejna) siódemka".

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1294
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #50 dnia: 16 Stycznia 2014, 12:03:39 »
No świetnie to wygląda, tylko popraw ta czole dachu żeby podobnie wyglądało do tego co jest na samym dachu.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #51 dnia: 16 Stycznia 2014, 14:26:17 »
No świetnie to wygląda, tylko popraw ta czole dachu żeby podobnie wyglądało do tego co jest na samym dachu.
Mapowanie nie pozwala raczej na takie coś z tego co pamiętam.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #52 dnia: 18 Stycznia 2014, 12:18:14 »
Udało mi się co nieco poprawić. Dzisiaj wieczorem, najpóźniej jutro trafi do testu.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2014, 08:56:44 wysłana przez up5358 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9074
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 595
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Stycznia 2014, 16:05:14 »
Hmmm teraz góra dachu wygląda jak z kolorowanki. Według mnie lepiej się prezoentowała na poprzednim screenie. Pokaż proszę zdjęcia dachu tej jednostki.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline blondasek

  • Wiadomości: 50
  • Lubię placki. I EU06.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #54 dnia: 18 Stycznia 2014, 16:34:58 »
Góra dachu zdecydowanie lepsza poprzednio. A co do czoła, czy musi być ono w tak beznadziejnej rozdzielczości? Pytam czysto z ciekawości, bo to aktualne czoło wygląda jak ze zdjęcia robionego komórką vga.
66105 odjazd.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #55 dnia: 18 Stycznia 2014, 22:28:30 »
Hmmm teraz góra dachu wygląda jak z kolorowanki. Według mnie lepiej się prezoentowała na poprzednim screenie.
Góra dachu zdecydowanie lepsza poprzednio. (...)
Jeśli chodzi o dach to poprzednio nie wyglądał zbyt dobrze, bo: środek był usyfiony, po czym nagle czyste połacia dachu i tam, gdzie dach łukowato schodzi w kierunku rynienek były smugi syfu, a następnie po bokach ( w pionie z ścianami bocznymi) znowu czysty. W rzeczywistości nie widziałem nigdy jednostki tak "wybiórczo" usyfionej. Syf z sieci trakcyjnej zazwyczaj pokrywa większą część dachu (306-26.jpg, 324-26.jpg). Szczególnie jeśli EZT jest dobrych kilka lat od naprawy, a tak mamy w tym przypadku. Boki dachu, które jeszcze są w pionie z ścianami bocznymi są czyszczone mechanicznie, jak jednostka idzie na "myjkę" (myjka.jpg). Stąd później czoło jednostki i góra dachu w syfie, a boki w miarę czyste (en57-130.jpg). A taka sytuacja jest w przypadku EN57-1695 (100_0647.jpg). Dodatkowo wprawne oko zobaczy "zielonkawy" nalot w okolicy górnego reflektora. Oddałem to u siebie. Kolor ściągnięty bezpośrednio ze zdjęcia 100_0647.jpg.

Autorzy zdjęć:
1. myjka.jpg <- własne z Prokocimia. Stoją elektrowozy ale jeszcze ok 6 lat wstecz (licząc datę wykonania) pełno EZT tam stało i było czyszczonych. Podobnej konstrukcji urządzenia posiada chyba większość kraju.

2. 306-26.jpg, 324-26.jpg, en57-130.jpg <- autor: Dawid "ufo" Frątczak. Zaczerpnięte z jego galerii w celach informacyjnych.

3. 100_0647.jpg <- @macius5991. W paczce ze zdjęciami na teksturę.


http://www.dawidfratczak.pl/galeria/306/306-26.jpg
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/324/324-26.jpg
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/en57/en57-130.jpg


(...) A co do czoła, czy musi być ono w tak beznadziejnej rozdzielczości? Pytam czysto z ciekawości, bo to aktualne czoło wygląda jak ze zdjęcia robionego komórką vga.
Odnośnie rozdzielczości to nie rozumiem za bardzo o co chodzi - czoło to w całości repaint, jeszcze nie ukończony. Natomiast jeśli chodzi o rozdzielczość załączonego "skrina" to tutaj regulamin narzuca maksymalne rozdzielczości.





Edit 26-01-2014:
Z racji, że telep EN57-1695 jest już ukończony i gotowy do testu to trwają prace nad kolejnymi dwoma. Tym razem na kanałach w ZNTK stoją dwa EZT EN57 w barwach Wielkopolski: 1061, oraz 1141. Autor zdjęć @CTL. Tekstura (z racji załamań linii w miejscach łączeń na mapowaniu) jest bardzo wymagająca, więc prace się będą ciągły trochę czasu. Bowiem nie odpuszczę i jednostki z ZNTK do testów wyjadą w najlepszej, możliwej jakości na jaką mapowanie pozwoli (czyli takie, jakie powinny być). Pod spodem screen 1061.jpg obrazujący na co się "porwałem".
@CTL: Gratuluję na prawdę świetnej jakości zdjęć. Pomimo iż to nie RAW, a JPEG to świetnie się na nich pracuje. Dobra ekspozycja, prawie brak przepałów. Tekstury wyjdą ekstra czytelne i wyraźne. Tak trzymaj ;)

« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2014, 11:07:55 wysłana przez up5358 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9074
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 595
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #56 dnia: 09 Lutego 2014, 20:57:37 »
Panie i jak tam prace nad kibelkami? Bo coś tu ucichło.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #57 dnia: 09 Lutego 2014, 21:03:41 »
Edit: 2014-02-16
1. EZT EN57-1695 PR Katowice w całości sklejona. Czeka tylko na drobne poprawki.
2. EN71-036 PR Kraków - zdjęcia posklejane, czeka na nałożenie.
3. EN71-008 PR Wrocław - poprawki końcowe (czoła, dach, pasowanie jak gdzieś coś jeszcze "nie tak" ("008.jpg")

Odnośnie robienia czół jednostek. Czy gniazda na czołach zawsze są montowane w tym samym miejscu ? Pytam, ponieważ pokusiłem się o małe porównanie: "czoło-porównanie.jpg", na którym widać, że u nas w symulatorze jest zbyt nisko model takiego gniazda.
Odnośnie wyświetlacza: dałem stary, krótki, gdyż tego "szerokiego" nie mamy na mapowaniu (jest wklejany (taki jaki mają jednostki np: EN58-628, 608, 813, 1025) ale inaczej on wygląda). Znalazłem w swoich zbiorach tablicę nie oświetloną żadną relacją. Z racji braku relacji np. Wrocław Gł. zastępczo będę wklejał takie. Błędem to nie jest. Nad czołem siedziałem od godziny ósmej nad ranem. Jest prawie godzina 17:00 i nadal nie zrobione. To co widać na screenie porównawczym nie zadowala mnie. Okna będą osobno wklejane + stempel.

 
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2014, 16:42:14 wysłana przez up5358 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3951
  • ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 879
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #58 dnia: 16 Lutego 2014, 17:34:38 »
Cytuj
Czy gniazda na czołach zawsze są montowane w tym samym miejscu ? Pytam, ponieważ pokusiłem się o małe porównanie: "czoło-porównanie.jpg", na którym widać, że u nas w symulatorze jest zbyt nisko model takiego gniazda.
To samo było przy EN57-1641. Najlepiej będzie ukryć ten fragment kanałem alpha.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Sprawy pilne - pisać na PW na Forum, na chat zaglądam rzadko.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #59 dnia: 04 Marca 2014, 18:50:28 »
Długo nic nie było, więc pora cokolwiek zaprezentować.

1. Jest tworzona modyfikacja jednostek z katalogu en57_v1. Nowe wyjdzie jako en57_v2. Na obecną chwilę założenia takie:
- nowy mapping
- dodanie trzeciego typu wyświetlacza (większość "nie spotowych" EN57 z Kolei Mazowieckich takie posiada)
- low poly interior
- otwierane drzwi kierownika (te przy kabinie)
Tymczasowo uprasza się użytkowników o nie tworzenie tekstur dla pojazdów z katalogu: en57_v1. Jeśli ktoś bardzo chce to musi się liczyć, że wraz z wyjściem en57_v2 użytkownicy, którzy w między czasie coś wydadzą będą poproszeni o dostosowanie swojej tekstury do nowego układu.

2. Jest tworzona modyfikacja modelu 4e-tv z katalogu 4e_v1. Modyfikacja ma założony oddzielny katalog: EP07-1020_v1.
Założenia:
- nowa kabina
- low poly interior
- otwierane drzwi do kabin
- zmiana mappingu związana z podmianą odbieraków na DSA-150

W związku ze znacznymi zmianami postanowiłem tą modyfikację wyodrębnić do osobnego katalogu.

Na obecną chwilę są potrzebne:
- dokładne zdjęcia na kabinę dla EP07-1020. Tylna ściana kabiny też będzie mile widziana.
- oczekiwanie na wydanie modelu DSA-150. Mam trochę zdjęć to teksturę dla tego odbieraka się machnie. Zarówno dla wersji tuż po zamontowaniu, jak już "trochę" usyfionej.

Na początek taki sobie screen. Pasowanie tonalne zostanie wykonane. Z racji nowego mappingu nie będę na obecnym pasował dokładnie fragmentów tekstur z sobą, bo to trochę bez sensu.
Tekstura klimatyzatora jest robocza. Wieczorem znajdę chwilę to zrobię zupełnie nową ze zdjęć dobrej jakości, które pewien użytkownik nadesłał.

Dwa linki obrazujące jak ogólnie wygląda kabina w 1020 (nie wiem, jak wyglądają kabiny w pozostałych EP07-10XX):
http://www.garnek.pl/millymk/12574751/to-wasze-badziewie-1020
http://s10.flog.pl/media/foto/8364864_kabina-ep071020-.jpg
Jednocześnie informuję, że bez kabiny EP07-1020 nie zostanie wydana, bo to nie będzie miało sensu na obecnej kabinie.