Autor Wątek:  Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy  (Przeczytany 19435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Należałoby zrobić małe porządki w folderze scenery. Na dobry początek wypadałoby spisać wszystkie obiekty (a raczej pliki .*inc modeli), porobić im screeny oraz określić położenie względem osi "helpera" w 3ds'ie. Ponadto trzeba wymienić autora modelu (zazwyczaj jest w pliku *.inc, jeżeli nie ma to nie wymieniamy). Prosiłbym osoby chętne pomóc o takie działania:

1. Pobieramy scenerię testową (wypakować jak zwykły dodatek): http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-scenery.rar

2. Następnie do pliku screenyinfrastruktury/plik.inc eksportujemy pliki *.inc modeli z  folderu katalogu /scenery. W TYM poradniku w rozdziale VII opisane jest wstawianie modeli.

3. Po ustawieniu wszystkich obiektów uruchamiamy starter i po wyborze 1-screeny.scn WYŁĄCZAMY zapis do pliku tymczasowego na dole po prawej stronie w zakładce WCZYTANIE.

4. Wczytujemy scenerię i powinniśmy nie mieć nieba oraz mieć zielone tło. O to właśnie chodzi. Następnie robimy screen każdego obiektu wstawionego. Po tym zapisujemy te screeny w formacie JPG.

5. W poście tego wątku wpisujemy dane (screeny w załącznik lub możecie spakować w rara/zipa i dać link przez forumowy upload, oczywiście odpowiednio nazwane):
przyład /// przykład /// przykład
Screen1; bochnia/blok1.inc; Autor: @Ździsiek; oś X (helpera) przód budynku.
Screen2; folder/nazwainca.inc; Autor: @Ferdek; oś Y  (helpera) przód budynku.

W załączniku lub w podlinkowanej paczce muszą się znaleźć zdjęcia zatytułowane SCREEN1 oraz SCREEN2. Ponadto należy określić kategorię obiektu: budka dróżnika, blok 2 piętka, wiata, nastawnia itd.


W załączniku screen poglądowy jak to ma wyglądać w efekcie oraz szkic projektu nad którym obecnie trwają prace. Najlepiej by było jakbyście Państwo za jednym zamachem opracowali w ten sposób przykładowo cały jeden folder w katalogu /scenery. Poniżej lista folderów zawierające pliki *.inc modeli, których screeny należy zrobić. Zadeklarujcie się tutaj aby nie robić podwójnie jednego folderu. Do screenów polecam używać jakiegoś programu (np. Fraps).

/bizon (1 inc):
/bochnia (2 inc):
/bruchniewo (1 inc):
/bud:
/detal:
/dodatki_stacyjne (1 inc):
/eng:
/hunter:
/linia61:
/lj:
/mc:
/otoczenie:
/piorun:
/pkp:
/pm:
/pmppw:
/posers:
/sign:
/slawkow:
/slimson:
/tomi:
/wasyl:
/zima:


Dąży się do tego, aby w folderze /scenery nie było (lub było jak najmniej) folderów /Ździsiek, /Mikol, /sceneria_Ferdka, a żeby pojawiły się foldery takie jak /budki_dróżnika, /nastawnie, /obiekty_przemysłowe itd.

W razie jakichkolwiek niejasności czy problemów śmiało piszcie. Dzięki za wszelką pomoc.


PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Sierpnia 2012, 19:58:02 »
O ile pamiętam, dla niektórych budynków można było podać teksturę dachu. Jest też z tym małe zamieszanie, tekstura dachu może być jako (p1) albo (p6)...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Sierpnia 2012, 20:00:39 »
Tak, jest kilka/-naście takich obiektów.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Sierpnia 2012, 20:26:47 »
Tak, jest kilka/-naście takich obiektów.
Głównie takich, które z racji niskiej jakości powinny wylecieć z PC. Obowiązkiem każdego tworzącego powinno być ustawienie pivota w (0,0,0) i odpowiednie jego ukierunkowanie.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Sierpnia 2012, 20:39:54 »
Lub zostać zamienione/poprawione. Docelowo po opisaniu wszystkich obiektów i ich skatalogowaniu są plany aby przystosować scenerie do nowego stanu. Dużo pracy. Na początek właśnie potrzeba skatalogować wszystkie obiekty jak i przypisać im screeny.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Sierpnia 2012, 21:25:49 »
Opis wstawiania obiektów za pomocą notatnika

W pierwszej kolejności należy otworzyć dany plik Include z katalogu scenery i zapoznać się z jego zawartością - konkretnie komentarzami. Zaprezentuję to na przykładzie jednego z budynków ze scenery/bud/:
// (p1) nazwa tekstury dachu (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja
// roof-asphaltstrip-new1, roofthatch-old1, metalsinedplatelightblue2_dirty
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node 1000 0 none model 0 0 0 0 bud/dombale01.t3d (p1) endmodel


rotate 0 0 0
endorigin
//autor: mczapkie
Wszystko co jest po // jest komentarzem. Warto tam szukać wyjaśnienia znaczenia poszczególnych parametrów.


Jeszcze krótko czym są parametry. Każdy plik include może mieć parametry lub nie. Standardowa składnia wpisu dołączającego dany INC do scenerii:
include nazwapliku.inc endMiędzy nazwapliku.inc a end mogą się znajdować parametry. Są to wyrazy, na które zostaną zamienione wszystkie wszystkie wystąpienia (pX) w symulatorze. X to cyfra kolejnego parametru. Czyli jeśli w pliku INC będzie:
Raz (p1) trzy (p2)A wpis Include w scenerii będzie wyglądał tak:
include nazwapliku.inc dwa cztery endTo ostatecznie, czyli tak jak to już symulator będzie widział otrzymamy:
Raz dwa trzy czteryOczywiście jest to tylko przykład, w MaSzynie używa się tego, aby jak najprościej wstawiać model. Parametry można oddzielać spacją lub średnikiem (i chyba znakiem nowej linii), niegdyś dopuszczalne były także przecinki.


Zabierając się za wstawianie modelu należy więc bacznie patrzeć na komentarze. Zwykle początek jest taki sam, czyli zaraz po wspomnianych słowach:
include nazwapliku.inc winna się znajdować nazwa tekstury dachu - zresztą tak napisał autor komentarza oraz modelu. Tekstury te są w textures/roof. Autor jak widać zasugerował, jakich tekstur powinniśmy używać, jednak zawsze warto sprawdzić czy te istnieją. Następnie powinny się znaleźć współrzędne - są to trzy liczby, które można odczytać z podglądu terenu w Rainsted. Później jest rotacja wzdłuż osi pionowej. Autor modelu użył tylko 5 parametrów: tekstura, X, Y, Z, rotacja; czyli między słowami:
include nazwapliku.inca:
endPowinno być 5 słów. Przykład poprawnego wpisu include w scenerii dla wspomnianego budynku:
include folder/nazwapliku.inc roof/rooftiles-orange2 100 0 100 80 endJako separatora można użyć (jak już wspomniałem) średnika:
include;folder/nazwapliku.inc;roof/rooftiles-orange2;100;0;100;80;end


Jeśli ani w komentarzu, ani nigdzie w danym pliku INC nie ma (p1) - autor nie użył tekstury wymiennej, czyli za parametr pierwszy można wstawić cokolwiek.


Starsze modele (a właściwie ich INCe) mają rotację tylko wzdłuż osi pionowej:
rotate 0 (p5) 0
Niekiedy jednak autorzy dodają możliwość obracania wzdłuż wszystkich osi (model wtedy będzie "krzywy"), w takim wypadku zamiast wspomnianego wpisu będzie:
rotate (p6) (p5) (p7)Oznacza to, że powinniśmy dopisać kolejne 2 parametry do wpisu include. Jest to rotacja wzdłuż innych osi, wpływa to na odchylenie od pionu, więc dla budynków zaleca się podawać wartości 0 (chyba, że to krzywa wieża ;)).


Wspomniana zasada dotyczy również wstawiania modeli poprzez 3DS/GMAX.
Skatalogowanie budynków jest ważne dla twórców scenerii, a więc i dla mnie. Im szybciej pomożecie skatalogować modele, tym szybciej nowe scenerie zostaną opublikowane. Miłej pracy!
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Sierpnia 2012, 22:23:41 »
Wzywam ekipę PC, jak również devs team by jasno się określili co do rotacji obiektów. W mojej chorej opinii wszystkie modele wydane w tym roku powinny mieć rotację w trzech osiach, a stare modele powinny zostać do tego dostosowane! Sprawa jest niejasna.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Sierpnia 2012, 22:30:31 »
Zatem trzeba napisać wytyczne dot. publikowania modeli.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Sierpnia 2012, 22:31:44 »
A może po prostu modele, które teoretycznie mogą być obracane wzdłuż innych osi niech mają tę możliwość, a np. budynki nie? Bo nielogiczne jest, żeby wieżowiec był krzywy. Z kolei W4 czy inny wskaźnik jak najbardziej mogą być krzywe - czy to przez wiatr, czy przez wandali. Otworzyć INCa i przeczytać opis to nie problem.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Sierpnia 2012, 23:00:56 »
Folder bud
1:
Ścieżka do pliku: bud/nastawniaje.inc
Typ obiektu: Nastawnia
Autor modelu: slimson
2:
Ścieżka do pliku: bud\0dombale01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
3:
Ścieżka do pliku: bud\0domcegla01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
4:
Ścieżka do pliku: bud\0domdrewn01detal.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
5:
Ścieżka do pliku: bud\0domtynk01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
6:
Ścieżka do pliku: bud\0domtynk02detal.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
7:
Ścieżka do pliku: bud\0domtynk03detal.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
8:
Ścieżka do pliku: bud\1domtynk01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
9:
Ścieżka do pliku: bud\1domtynk02.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
10:
Ścieżka do pliku: bud\biurowiec02.inc
Typ obiektu: biurowiec
Autor modelu: -
11:
Ścieżka do pliku: bud\blok_4.inc
Typ obiektu: blok
Autor modelu: -
12:
Ścieżka do pliku: bud\blok_11.inc
Typ obiektu: blok
Autor modelu: -
13:
Ścieżka do pliku: bud\domek1k.inc
Typ obiektu: dom  jednorodzinny
Autor modelu: -
14:
Ścieżka do pliku: bud\domek2k.inc
Typ obiektu: dom  jednorodzinny
Autor modelu: -
15:
Ścieżka do pliku: bud\domek3k.inc
Typ obiektu: dom  jednorodzinny
Autor modelu: -
16:
Ścieżka do pliku: bud\elektrownia1.inc
Typ obiektu: elektrownia
Autor modelu: -
17:
Ścieżka do pliku: bud\elektrownia2.inc
Typ obiektu: elektrownia
Autor modelu: -
18:
Ścieżka do pliku: bud\factory3.inc
Typ obiektu: fabryka
Autor modelu: -
18:
Ścieżka do pliku: bud\factory3.inc
Typ obiektu: fabryka
Autor modelu: -
19:
Ścieżka do pliku: bud\garaz3x-1.inc
Typ obiektu: garaż
Autor modelu: mczapkie
20:
Ścieżka do pliku: bud\kopalnia1.inc
Typ obiektu: kopalnia
Autor modelu: -
21:
Ścieżka do pliku: bud\lokomotywowniaw6.inc
Typ obiektu: lokomotywownia
Autor modelu: -
22:
Ścieżka do pliku: bud\nastawniagrzyb1.inc
Typ obiektu: nastawnia
Autor modelu: kakish, mczapkie
23:
Ścieżka do pliku: bud\nastawniakrlobzow.inc
Typ obiektu: nastawnia
Autor modelu: mczapkie
24:
Ścieżka do pliku: bud\poroninstacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
25:
Ścieżka do pliku: bud\r-zarytestacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
26:
Ścieżka do pliku: bud\skoczowstacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
27:
Ścieżka do pliku: bud\slawojka.inc
Typ obiektu: WC
Autor modelu: -
28:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn01.inc
Typ obiektu: stodoła drewniana
Autor modelu: mczapkie
29:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn01detal.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: -
30:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn02.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: mczapkie
31:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn03.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: mczapkie
32:
Ścieżka do pliku: bud\szopastara1.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: mczapkie
33:
Ścieżka do pliku: bud\szopastara2.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: -
34:
Ścieżka do pliku: bud\watertower01.inc
Typ obiektu: wieża ciśnień ?
Autor modelu: mczapkie
35:
Ścieżka do pliku: bud\wiata3.inc
Typ obiektu: wiata peronowa
Autor modelu: -
36:
Ścieżka do pliku: bud\wiatalobzow.inc
Typ obiektu: wiata peronowa
Autor modelu: mczapkie
37:
Ścieżka do pliku: bud\zabrzegstacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2012, 22:24:19 wysłana przez klimczok_mk »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Sierpnia 2012, 00:33:20 »
I ja pytam: Jakim cudem takie modele wciąż trzymamy? Jakim? Stare siódemki poszły razem z gags'ami pod palnik ale budynki wyglądające jak z średniowiecznego malowidła i zwymiarowane okiem zostały. Sentyment? Jeśli tak, to dość wybiórczy.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Sierpnia 2012, 00:40:09 »
Cytuj
OPIS: p.odst. Kraków Łobzów, autor: mczapkie
Cytuj
...porobić im screeny oraz określić położenie względem osi "helpera" w 3ds'ie.

Czyli przykładowo "przód budynku oś Y". To również jest ważne.

Cytuj
I ja pytam: Jakim cudem takie modele wciąż trzymamy? Jakim? Stare siódemki poszły razem z gags'ami pod palnik ale budynki wyglądające jak z średniowiecznego malowidła i zwymiarowane okiem zostały. Sentyment? Jeśli tak, to dość wybiórczy.
Nie jest to temat do takich rozmów. Możesz pomóc z katalogowaniem, wtedy lista zostanie upubliczniona i (skoro tak Ci to przeszkadza) można będzie od nowa wymodelować te obiekty, nie zmieniając plików scenerii. Podmieniłoby się po prostu linijkę dot. modelu w pliku *.inc. Przystosowanie wszystkich scenerii do nowej zawartości /scenery to dość odległe plany. Jak już pisałem, na początek trzeba to wszystko skatalogować.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Sierpnia 2012, 01:05:42 »
Zgłoś się do mnie jutro bądź po jutrze po narzędzie, które Ci ułatwi tę zabawę.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:51:42 »
Zgadzam się @pol102 a zarazem skąd tyle modeli wziąć co jest teraz. Na razie baza infrastruktury jest uboga.
To jak @macius5991 robimy te katalogowanie dalej czy nie?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Sierpnia 2012, 13:09:19 »
Wiem, że temat nie o tym, ale taka drobna sugestia - jeśli ktoś klepie model domku czy innego obiektu typowo "dekoracyjnego", to może ustandaryzować to jakoś w zakresie teksturowania modelu, tak żeby różne modele np. domków mogły korzystać z tej samej tekstury. Dzięki temu zamiast przykładowych 20 domków (20 modeli i 20 tekstur) dostajemy 400 kombinacji domków (20 modeli x 20 tekstur). Wizualna strona dużo na tym nie ucierpi, bo i tak elewacje, dachy, płoty i bramy mają w miarę ustandaryzowane kolory. Z innymi "dekoracyjami" można chyba podobnie.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Sierpnia 2012, 13:17:32 »
Nie da się tak. Pod konkretny model domu jest ustalone konkretne mapowanie. Skoro są różne modele domów, to i różne mapowania. To nie ma sensu.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Sierpnia 2012, 15:37:51 »
Nie znam się na tym, ale o ile wiem, to konkretne mapowanie odnosi się do tego, że na różne płaszczyzny nakładasz odpowiednio wycięty fragment tekstury oraz ustawiasz dlań zapętlenie. Czyli możesz np. zrobić teksturę dachu o odpowiedniej rozdzielczości px/m i ją zapętlić. Pytanie co stoi na przeszkodzie, żeby na innym modelu domu zrobić takie samo mapowanie?
Chyba że czegoś bardzo nie rozumiem.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2012, 15:43:09 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Sierpnia 2012, 15:57:29 »
Gdyby domy były sześcianem, to być może Twój pomysł by przeszedł. Jednak każdy budynek ma inny kształt, więc tekstura też musi być inna. Dochodzą takie elementy jak rynny, różne drabinki (jak na najnowszym modelu @eu07-001), nie każdy budynek je ma. Jak będzie wyglądała rotunda zmapowana teksturą domu jednorodzinnego? To nie lokomotywa, gdzie model zawsze jest ten sam (mówię o jednej serii). Zresztą nałóż teksturę SM42 na EU07 i zobacz jak to będzie wyglądać :)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Sierpnia 2012, 16:02:50 »
A powiedz mi, czy nie da się nałożyć na model na każdą ścianę tej samej tekstury? Albo inaczej, czy nie da się zrobić tekstury dla domu o 20-ścianach, a następnie zrobić model o 10 ścianach i wykorzystać z tekstury tylko 10 ścian z 20? Czy nie da się zrobić tekstury z rynną, kominem, czymkolwiek jeszcze, a potem w miarę potrzeb wykorzystać odpowiedni element tekstury, bądź nie?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Sierpnia 2012, 16:09:09 »
Da się nałożyć na każdą ścianę tą samą teksturę, tylko jak to będzie wyglądało?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Sierpnia 2012, 16:12:47 »
Da się nałożyć na każdą ścianę tą samą teksturę, tylko jak to będzie wyglądało?
Zgadza się. Im większa była by ściana domku tym bardziej rozmazana tekstura. Lepiej robić mniej domków ale dobrej jakości.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Sierpnia 2012, 16:43:35 »
Wspominałem gdzieś po drodze o stałej rozdzielczości px/m - zapętlaniu tekstury? Względnie można też zrobić więcej segmentów i nałożyć na nie oddzielne tekstury (jedna z oknem, druga z drzwiami, trzecia z czymś jeszcze innnym). Robiłem właśnie poglądowo dwa modele, ale skoro takie zainteresowanie jest tym tematem, to chyba nie warto.

Poproszę kompetentnego moda o przesunięcie moich postów na bocznicę, lub do osobnego wątku, żeby nie zaśmiecać tego Maciusiowi.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Sierpnia 2012, 17:11:24 »
rynny, różne drabinki (jak na najnowszym modelu @eu07-001),
Kiedyś z nudów w bud/blok4, domtynk01 i domcegl01 dodałem wykusze i poprawiłem balkony, jak tylko je ogarnę, wrzucę do testów.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Sierpnia 2012, 23:03:06 »
Cytuj
To jak @macius5991 robimy te katalogowanie dalej czy nie?
Przepraszam, że tak długo, przegapiłem to. Oczywiście, że tak.

Pamiętajcie:
ścieżka do pliku *.inc,
typ obiektu (dom, blok, nastawnia. znak, komin, wiata, kosz itd.),
autor modelu (opisane w pliku *.inc)
koordynacja względem osi "helpera" w 3ds'ie (czasem opisane w pliku *.inc),
screen na scenerii z pierwszego posta.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #24 dnia: 31 Sierpnia 2012, 12:40:14 »
Screen1:
Ścieżka do pliku: slimson/krzyz.inc
Typ obiektu: krzyż
Autor modelu: slimson
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen2
Ścieżka do pliku: pmppw/6h40m.inc
Typ obiektu: Słup WN
Autor modelu: QueuedEU
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen3
Ścieżka do pliku: wasyl/druznik.inc
Typ obiektu: Budka dróżnika
Autor modelu: wasyl
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen4
Ścieżka do pliku: wasyl/zuraw_30m.inc
Typ obiektu: Żuraw
Autor modelu: wasyl
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:13:57 »
Na razie katalog wygląda tak jak w załączniku. Od jutra przez tydzień mnie nie będzie, jak wrócę i będzie więcej materiału, to wrzucę tego HTMLa na jakiś serwer.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Sierpnia 2012, 15:46:59 »
Lecimy z kolejnymi.

Screen5
Ścieżka do pliku: detal/lawka.inc
Typ obiektu: ławka
Autor modelu: pozdze
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(tekstura wymienna)

Screen6
Ścieżka do pliku: bruchniewo/bruchniewostacja.inc
Typ obiektu: budynek stacyjny
Autor modelu: p. maron
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(tekstura wymienna)

Screen7
Ścieżka do pliku: posers/cman0001-st.inc
Typ obiektu: czlowiek
Autor modelu: axyz design
Autor inc: Rozi
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen8
Ścieżka do pliku: hunter/mb-kosciol.inc
Typ obiektu: kosciol
Autor modelu: hunter
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen9
Ścieżka do pliku: wasyl/st_bp.inc
Typ obiektu: stacja benzynowa
Autor modelu: wasyl
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen10
Ścieżka do pliku: lj/ambona.inc
Typ obiektu: Detale
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: Oś Y wychodzi z przodu ambony.
(tekstura wymienna)

Screen11
Ścieżka do pliku: hunter/mb-blok_010405.inc
Typ obiektu: blok
Autor modelu: hunter
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen12
Ścieżka do pliku: eng/obrotnica21m.inc
Typ obiektu: obrotnica
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen13
Ścieżka do pliku: lj/wiatrak.inc
Typ obiektu: wiatrak
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(tekstura wymienna)
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2012, 13:51:01 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:22:48 »
Na niektórych screenach nie ma tekstury - modele są białe. Tak być nie powinno. Jako któryś parametr trzeba podać nazwę tekstury, sprawdzajcie proszę INCe. Mam na myśli screeny: 5, 6, 9, 10, 13. I wybierajcie najlepsze tekstury dachów, niech chociaż to podniesie ten jakże niski poziom modeli.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 16:23:49 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #28 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:42:51 »
Dałem takie żeby było widać że to replacableskin. Na 9 screenie jest tekstura.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
« Odpowiedź #29 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:51:06 »
Zróbmy tak: piszcie czy model ma "skórę wymienną", jeśli tak, to jako który parametr i jaką teksturę użyliście na screenie. Jeśli model ma rotację w trzech osiach lub pomieszane parametry (np. rotacja pod (p10)), też to piszcie. Np:
Cytuj
(p1) - tekstura dachu (roof/nazwatex.tga)
Rotacja wokół wszystkich osi.
Wszystko po to, żeby nie trzeba było otwierać INCa.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.