- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 29 Sierpnia 2012, 18:54:03

Tytuł: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Sierpnia 2012, 18:54:03
Należałoby zrobić małe porządki w folderze scenery. Na dobry początek wypadałoby spisać wszystkie obiekty (a raczej pliki .*inc modeli), porobić im screeny oraz określić położenie względem osi "helpera" w 3ds'ie. Ponadto trzeba wymienić autora modelu (zazwyczaj jest w pliku *.inc, jeżeli nie ma to nie wymieniamy). Prosiłbym osoby chętne pomóc o takie działania:

1. Pobieramy scenerię testową (wypakować jak zwykły dodatek): http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-scenery.rar

2. Następnie do pliku screenyinfrastruktury/plik.inc eksportujemy pliki *.inc modeli z  folderu katalogu /scenery. W TYM (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21743.0.html) poradniku w rozdziale VII opisane jest wstawianie modeli.

3. Po ustawieniu wszystkich obiektów uruchamiamy starter i po wyborze 1-screeny.scn WYŁĄCZAMY zapis do pliku tymczasowego na dole po prawej stronie w zakładce WCZYTANIE.

4. Wczytujemy scenerię i powinniśmy nie mieć nieba oraz mieć zielone tło. O to właśnie chodzi. Następnie robimy screen każdego obiektu wstawionego. Po tym zapisujemy te screeny w formacie JPG.

5. W poście tego wątku wpisujemy dane (screeny w załącznik lub możecie spakować w rara/zipa i dać link przez forumowy upload, oczywiście odpowiednio nazwane):
przyład /// przykład /// przykład
Screen1; bochnia/blok1.inc; Autor: @Ździsiek; oś X (helpera) przód budynku.
Screen2; folder/nazwainca.inc; Autor: @Ferdek; oś Y  (helpera) przód budynku.

W załączniku lub w podlinkowanej paczce muszą się znaleźć zdjęcia zatytułowane SCREEN1 oraz SCREEN2. Ponadto należy określić kategorię obiektu: budka dróżnika, blok 2 piętka, wiata, nastawnia itd.


W załączniku screen poglądowy jak to ma wyglądać w efekcie oraz szkic projektu nad którym obecnie trwają prace. Najlepiej by było jakbyście Państwo za jednym zamachem opracowali w ten sposób przykładowo cały jeden folder w katalogu /scenery. Poniżej lista folderów zawierające pliki *.inc modeli, których screeny należy zrobić. Zadeklarujcie się tutaj aby nie robić podwójnie jednego folderu. Do screenów polecam używać jakiegoś programu (np. Fraps).

/bizon (1 inc):
/bochnia (2 inc):
/bruchniewo (1 inc):
/bud:
/detal:
/dodatki_stacyjne (1 inc):
/eng:
/hunter:
/linia61:
/lj:
/mc:
/otoczenie:
/piorun:
/pkp:
/pm:
/pmppw:
/posers:
/sign:
/slawkow:
/slimson:
/tomi:
/wasyl:
/zima:


Dąży się do tego, aby w folderze /scenery nie było (lub było jak najmniej) folderów /Ździsiek, /Mikol, /sceneria_Ferdka, a żeby pojawiły się foldery takie jak /budki_dróżnika, /nastawnie, /obiekty_przemysłowe itd.

W razie jakichkolwiek niejasności czy problemów śmiało piszcie. Dzięki za wszelką pomoc.


Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 29 Sierpnia 2012, 19:58:02
O ile pamiętam, dla niektórych budynków można było podać teksturę dachu. Jest też z tym małe zamieszanie, tekstura dachu może być jako (p1) albo (p6)...
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Sierpnia 2012, 20:00:39
Tak, jest kilka/-naście takich obiektów.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 29 Sierpnia 2012, 20:26:47
Tak, jest kilka/-naście takich obiektów.
Głównie takich, które z racji niskiej jakości powinny wylecieć z PC. Obowiązkiem każdego tworzącego powinno być ustawienie pivota w (0,0,0) i odpowiednie jego ukierunkowanie.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Sierpnia 2012, 20:39:54
Lub zostać zamienione/poprawione. Docelowo po opisaniu wszystkich obiektów i ich skatalogowaniu są plany aby przystosować scenerie do nowego stanu. Dużo pracy. Na początek właśnie potrzeba skatalogować wszystkie obiekty jak i przypisać im screeny.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 29 Sierpnia 2012, 21:25:49
Opis wstawiania obiektów za pomocą notatnika

W pierwszej kolejności należy otworzyć dany plik Include z katalogu scenery i zapoznać się z jego zawartością - konkretnie komentarzami. Zaprezentuję to na przykładzie jednego z budynków ze scenery/bud/:
// (p1) nazwa tekstury dachu (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja
// roof-asphaltstrip-new1, roofthatch-old1, metalsinedplatelightblue2_dirty
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node 1000 0 none model 0 0 0 0 bud/dombale01.t3d (p1) endmodel


rotate 0 0 0
endorigin
//autor: mczapkie
Wszystko co jest po // jest komentarzem. Warto tam szukać wyjaśnienia znaczenia poszczególnych parametrów.


Jeszcze krótko czym są parametry. Każdy plik include może mieć parametry lub nie. Standardowa składnia wpisu dołączającego dany INC do scenerii:
include nazwapliku.inc endMiędzy nazwapliku.inc a end mogą się znajdować parametry. Są to wyrazy, na które zostaną zamienione wszystkie wszystkie wystąpienia (pX) w symulatorze. X to cyfra kolejnego parametru. Czyli jeśli w pliku INC będzie:
Raz (p1) trzy (p2)A wpis Include w scenerii będzie wyglądał tak:
include nazwapliku.inc dwa cztery endTo ostatecznie, czyli tak jak to już symulator będzie widział otrzymamy:
Raz dwa trzy czteryOczywiście jest to tylko przykład, w MaSzynie używa się tego, aby jak najprościej wstawiać model. Parametry można oddzielać spacją lub średnikiem (i chyba znakiem nowej linii), niegdyś dopuszczalne były także przecinki.


Zabierając się za wstawianie modelu należy więc bacznie patrzeć na komentarze. Zwykle początek jest taki sam, czyli zaraz po wspomnianych słowach:
include nazwapliku.inc winna się znajdować nazwa tekstury dachu - zresztą tak napisał autor komentarza oraz modelu. Tekstury te są w textures/roof. Autor jak widać zasugerował, jakich tekstur powinniśmy używać, jednak zawsze warto sprawdzić czy te istnieją. Następnie powinny się znaleźć współrzędne - są to trzy liczby, które można odczytać z podglądu terenu w Rainsted. Później jest rotacja wzdłuż osi pionowej. Autor modelu użył tylko 5 parametrów: tekstura, X, Y, Z, rotacja; czyli między słowami:
include nazwapliku.inca:
endPowinno być 5 słów. Przykład poprawnego wpisu include w scenerii dla wspomnianego budynku:
include folder/nazwapliku.inc roof/rooftiles-orange2 100 0 100 80 endJako separatora można użyć (jak już wspomniałem) średnika:
include;folder/nazwapliku.inc;roof/rooftiles-orange2;100;0;100;80;end


Jeśli ani w komentarzu, ani nigdzie w danym pliku INC nie ma (p1) - autor nie użył tekstury wymiennej, czyli za parametr pierwszy można wstawić cokolwiek.


Starsze modele (a właściwie ich INCe) mają rotację tylko wzdłuż osi pionowej:
rotate 0 (p5) 0
Niekiedy jednak autorzy dodają możliwość obracania wzdłuż wszystkich osi (model wtedy będzie "krzywy"), w takim wypadku zamiast wspomnianego wpisu będzie:
rotate (p6) (p5) (p7)Oznacza to, że powinniśmy dopisać kolejne 2 parametry do wpisu include. Jest to rotacja wzdłuż innych osi, wpływa to na odchylenie od pionu, więc dla budynków zaleca się podawać wartości 0 (chyba, że to krzywa wieża ;)).


Wspomniana zasada dotyczy również wstawiania modeli poprzez 3DS/GMAX.
Skatalogowanie budynków jest ważne dla twórców scenerii, a więc i dla mnie. Im szybciej pomożecie skatalogować modele, tym szybciej nowe scenerie zostaną opublikowane. Miłej pracy!
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 29 Sierpnia 2012, 22:23:41
Wzywam ekipę PC, jak również devs team by jasno się określili co do rotacji obiektów. W mojej chorej opinii wszystkie modele wydane w tym roku powinny mieć rotację w trzech osiach, a stare modele powinny zostać do tego dostosowane! Sprawa jest niejasna.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Sierpnia 2012, 22:30:31
Zatem trzeba napisać wytyczne dot. publikowania modeli.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 29 Sierpnia 2012, 22:31:44
A może po prostu modele, które teoretycznie mogą być obracane wzdłuż innych osi niech mają tę możliwość, a np. budynki nie? Bo nielogiczne jest, żeby wieżowiec był krzywy. Z kolei W4 czy inny wskaźnik jak najbardziej mogą być krzywe - czy to przez wiatr, czy przez wandali. Otworzyć INCa i przeczytać opis to nie problem.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 29 Sierpnia 2012, 23:00:56
Folder bud
1:
Ścieżka do pliku: bud/nastawniaje.inc
Typ obiektu: Nastawnia
Autor modelu: slimson
2:
Ścieżka do pliku: bud\0dombale01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
3:
Ścieżka do pliku: bud\0domcegla01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
4:
Ścieżka do pliku: bud\0domdrewn01detal.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
5:
Ścieżka do pliku: bud\0domtynk01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
6:
Ścieżka do pliku: bud\0domtynk02detal.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
7:
Ścieżka do pliku: bud\0domtynk03detal.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
8:
Ścieżka do pliku: bud\1domtynk01.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
9:
Ścieżka do pliku: bud\1domtynk02.inc
Typ obiektu: dom jednorodzinny
Autor modelu: mczapkie
10:
Ścieżka do pliku: bud\biurowiec02.inc
Typ obiektu: biurowiec
Autor modelu: -
11:
Ścieżka do pliku: bud\blok_4.inc
Typ obiektu: blok
Autor modelu: -
12:
Ścieżka do pliku: bud\blok_11.inc
Typ obiektu: blok
Autor modelu: -
13:
Ścieżka do pliku: bud\domek1k.inc
Typ obiektu: dom  jednorodzinny
Autor modelu: -
14:
Ścieżka do pliku: bud\domek2k.inc
Typ obiektu: dom  jednorodzinny
Autor modelu: -
15:
Ścieżka do pliku: bud\domek3k.inc
Typ obiektu: dom  jednorodzinny
Autor modelu: -
16:
Ścieżka do pliku: bud\elektrownia1.inc
Typ obiektu: elektrownia
Autor modelu: -
17:
Ścieżka do pliku: bud\elektrownia2.inc
Typ obiektu: elektrownia
Autor modelu: -
18:
Ścieżka do pliku: bud\factory3.inc
Typ obiektu: fabryka
Autor modelu: -
18:
Ścieżka do pliku: bud\factory3.inc
Typ obiektu: fabryka
Autor modelu: -
19:
Ścieżka do pliku: bud\garaz3x-1.inc
Typ obiektu: garaż
Autor modelu: mczapkie
20:
Ścieżka do pliku: bud\kopalnia1.inc
Typ obiektu: kopalnia
Autor modelu: -
21:
Ścieżka do pliku: bud\lokomotywowniaw6.inc
Typ obiektu: lokomotywownia
Autor modelu: -
22:
Ścieżka do pliku: bud\nastawniagrzyb1.inc
Typ obiektu: nastawnia
Autor modelu: kakish, mczapkie
23:
Ścieżka do pliku: bud\nastawniakrlobzow.inc
Typ obiektu: nastawnia
Autor modelu: mczapkie
24:
Ścieżka do pliku: bud\poroninstacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
25:
Ścieżka do pliku: bud\r-zarytestacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
26:
Ścieżka do pliku: bud\skoczowstacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
27:
Ścieżka do pliku: bud\slawojka.inc
Typ obiektu: WC
Autor modelu: -
28:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn01.inc
Typ obiektu: stodoła drewniana
Autor modelu: mczapkie
29:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn01detal.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: -
30:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn02.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: mczapkie
31:
Ścieżka do pliku: bud\stodoladrewn03.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: mczapkie
32:
Ścieżka do pliku: bud\szopastara1.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: mczapkie
33:
Ścieżka do pliku: bud\szopastara2.inc
Typ obiektu: stodoła
Autor modelu: -
34:
Ścieżka do pliku: bud\watertower01.inc
Typ obiektu: wieża ciśnień ?
Autor modelu: mczapkie
35:
Ścieżka do pliku: bud\wiata3.inc
Typ obiektu: wiata peronowa
Autor modelu: -
36:
Ścieżka do pliku: bud\wiatalobzow.inc
Typ obiektu: wiata peronowa
Autor modelu: mczapkie
37:
Ścieżka do pliku: bud\zabrzegstacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: mczapkie
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Sierpnia 2012, 00:33:20
I ja pytam: Jakim cudem takie modele wciąż trzymamy? Jakim? Stare siódemki poszły razem z gags'ami pod palnik ale budynki wyglądające jak z średniowiecznego malowidła i zwymiarowane okiem zostały. Sentyment? Jeśli tak, to dość wybiórczy.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 30 Sierpnia 2012, 00:40:09
Cytuj
OPIS: p.odst. Kraków Łobzów, autor: mczapkie
Cytuj
...porobić im screeny oraz określić położenie względem osi "helpera" w 3ds'ie.

Czyli przykładowo "przód budynku oś Y". To również jest ważne.

Cytuj
I ja pytam: Jakim cudem takie modele wciąż trzymamy? Jakim? Stare siódemki poszły razem z gags'ami pod palnik ale budynki wyglądające jak z średniowiecznego malowidła i zwymiarowane okiem zostały. Sentyment? Jeśli tak, to dość wybiórczy.
Nie jest to temat do takich rozmów. Możesz pomóc z katalogowaniem, wtedy lista zostanie upubliczniona i (skoro tak Ci to przeszkadza) można będzie od nowa wymodelować te obiekty, nie zmieniając plików scenerii. Podmieniłoby się po prostu linijkę dot. modelu w pliku *.inc. Przystosowanie wszystkich scenerii do nowej zawartości /scenery to dość odległe plany. Jak już pisałem, na początek trzeba to wszystko skatalogować.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Sierpnia 2012, 01:05:42
Zgłoś się do mnie jutro bądź po jutrze po narzędzie, które Ci ułatwi tę zabawę.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 30 Sierpnia 2012, 12:51:42
Zgadzam się @pol102 a zarazem skąd tyle modeli wziąć co jest teraz. Na razie baza infrastruktury jest uboga.
To jak @macius5991 robimy te katalogowanie dalej czy nie?
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 30 Sierpnia 2012, 13:09:19
Wiem, że temat nie o tym, ale taka drobna sugestia - jeśli ktoś klepie model domku czy innego obiektu typowo "dekoracyjnego", to może ustandaryzować to jakoś w zakresie teksturowania modelu, tak żeby różne modele np. domków mogły korzystać z tej samej tekstury. Dzięki temu zamiast przykładowych 20 domków (20 modeli i 20 tekstur) dostajemy 400 kombinacji domków (20 modeli x 20 tekstur). Wizualna strona dużo na tym nie ucierpi, bo i tak elewacje, dachy, płoty i bramy mają w miarę ustandaryzowane kolory. Z innymi "dekoracyjami" można chyba podobnie.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Benek w 30 Sierpnia 2012, 13:17:32
Nie da się tak. Pod konkretny model domu jest ustalone konkretne mapowanie. Skoro są różne modele domów, to i różne mapowania. To nie ma sensu.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 30 Sierpnia 2012, 15:37:51
Nie znam się na tym, ale o ile wiem, to konkretne mapowanie odnosi się do tego, że na różne płaszczyzny nakładasz odpowiednio wycięty fragment tekstury oraz ustawiasz dlań zapętlenie. Czyli możesz np. zrobić teksturę dachu o odpowiedniej rozdzielczości px/m i ją zapętlić. Pytanie co stoi na przeszkodzie, żeby na innym modelu domu zrobić takie samo mapowanie?
Chyba że czegoś bardzo nie rozumiem.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 30 Sierpnia 2012, 15:57:29
Gdyby domy były sześcianem, to być może Twój pomysł by przeszedł. Jednak każdy budynek ma inny kształt, więc tekstura też musi być inna. Dochodzą takie elementy jak rynny, różne drabinki (jak na najnowszym modelu @eu07-001), nie każdy budynek je ma. Jak będzie wyglądała rotunda zmapowana teksturą domu jednorodzinnego? To nie lokomotywa, gdzie model zawsze jest ten sam (mówię o jednej serii). Zresztą nałóż teksturę SM42 na EU07 i zobacz jak to będzie wyglądać :)
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 30 Sierpnia 2012, 16:02:50
A powiedz mi, czy nie da się nałożyć na model na każdą ścianę tej samej tekstury? Albo inaczej, czy nie da się zrobić tekstury dla domu o 20-ścianach, a następnie zrobić model o 10 ścianach i wykorzystać z tekstury tylko 10 ścian z 20? Czy nie da się zrobić tekstury z rynną, kominem, czymkolwiek jeszcze, a potem w miarę potrzeb wykorzystać odpowiedni element tekstury, bądź nie?
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 30 Sierpnia 2012, 16:09:09
Da się nałożyć na każdą ścianę tą samą teksturę, tylko jak to będzie wyglądało?
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 30 Sierpnia 2012, 16:12:47
Da się nałożyć na każdą ścianę tą samą teksturę, tylko jak to będzie wyglądało?
Zgadza się. Im większa była by ściana domku tym bardziej rozmazana tekstura. Lepiej robić mniej domków ale dobrej jakości.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 30 Sierpnia 2012, 16:43:35
Wspominałem gdzieś po drodze o stałej rozdzielczości px/m - zapętlaniu tekstury? Względnie można też zrobić więcej segmentów i nałożyć na nie oddzielne tekstury (jedna z oknem, druga z drzwiami, trzecia z czymś jeszcze innnym). Robiłem właśnie poglądowo dwa modele, ale skoro takie zainteresowanie jest tym tematem, to chyba nie warto.

Poproszę kompetentnego moda o przesunięcie moich postów na bocznicę, lub do osobnego wątku, żeby nie zaśmiecać tego Maciusiowi.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 30 Sierpnia 2012, 17:11:24
rynny, różne drabinki (jak na najnowszym modelu @eu07-001),
Kiedyś z nudów w bud/blok4, domtynk01 i domcegl01 dodałem wykusze i poprawiłem balkony, jak tylko je ogarnę, wrzucę do testów.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 30 Sierpnia 2012, 23:03:06
Cytuj
To jak @macius5991 robimy te katalogowanie dalej czy nie?
Przepraszam, że tak długo, przegapiłem to. Oczywiście, że tak.

Pamiętajcie:
ścieżka do pliku *.inc,
typ obiektu (dom, blok, nastawnia. znak, komin, wiata, kosz itd.),
autor modelu (opisane w pliku *.inc)
koordynacja względem osi "helpera" w 3ds'ie (czasem opisane w pliku *.inc),
screen na scenerii z pierwszego posta.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 31 Sierpnia 2012, 12:40:14
Screen1:
Ścieżka do pliku: slimson/krzyz.inc
Typ obiektu: krzyż
Autor modelu: slimson
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen2
Ścieżka do pliku: pmppw/6h40m.inc
Typ obiektu: Słup WN
Autor modelu: QueuedEU
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen3
Ścieżka do pliku: wasyl/druznik.inc
Typ obiektu: Budka dróżnika
Autor modelu: wasyl
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen4
Ścieżka do pliku: wasyl/zuraw_30m.inc
Typ obiektu: Żuraw
Autor modelu: wasyl
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 31 Sierpnia 2012, 14:13:57
Na razie katalog wygląda tak jak w załączniku. Od jutra przez tydzień mnie nie będzie, jak wrócę i będzie więcej materiału, to wrzucę tego HTMLa na jakiś serwer.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 31 Sierpnia 2012, 15:46:59
Lecimy z kolejnymi.

Screen5
Ścieżka do pliku: detal/lawka.inc
Typ obiektu: ławka
Autor modelu: pozdze
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(tekstura wymienna)

Screen6
Ścieżka do pliku: bruchniewo/bruchniewostacja.inc
Typ obiektu: budynek stacyjny
Autor modelu: p. maron
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(tekstura wymienna)

Screen7
Ścieżka do pliku: posers/cman0001-st.inc
Typ obiektu: czlowiek
Autor modelu: axyz design
Autor inc: Rozi
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen8
Ścieżka do pliku: hunter/mb-kosciol.inc
Typ obiektu: kosciol
Autor modelu: hunter
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen9
Ścieżka do pliku: wasyl/st_bp.inc
Typ obiektu: stacja benzynowa
Autor modelu: wasyl
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen10
Ścieżka do pliku: lj/ambona.inc
Typ obiektu: Detale
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: Oś Y wychodzi z przodu ambony.
(tekstura wymienna)

Screen11
Ścieżka do pliku: hunter/mb-blok_010405.inc
Typ obiektu: blok
Autor modelu: hunter
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen12
Ścieżka do pliku: eng/obrotnica21m.inc
Typ obiektu: obrotnica
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen13
Ścieżka do pliku: lj/wiatrak.inc
Typ obiektu: wiatrak
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(tekstura wymienna)
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 31 Sierpnia 2012, 16:22:48
Na niektórych screenach nie ma tekstury - modele są białe. Tak być nie powinno. Jako któryś parametr trzeba podać nazwę tekstury, sprawdzajcie proszę INCe. Mam na myśli screeny: 5, 6, 9, 10, 13. I wybierajcie najlepsze tekstury dachów, niech chociaż to podniesie ten jakże niski poziom modeli.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 31 Sierpnia 2012, 16:42:51
Dałem takie żeby było widać że to replacableskin. Na 9 screenie jest tekstura.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 31 Sierpnia 2012, 16:51:06
Zróbmy tak: piszcie czy model ma "skórę wymienną", jeśli tak, to jako który parametr i jaką teksturę użyliście na screenie. Jeśli model ma rotację w trzech osiach lub pomieszane parametry (np. rotacja pod (p10)), też to piszcie. Np:
Cytuj
(p1) - tekstura dachu (roof/nazwatex.tga)
Rotacja wokół wszystkich osi.
Wszystko po to, żeby nie trzeba było otwierać INCa.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 01 Września 2012, 13:49:38
Zaktualizowałem niektóre screeny.

Screen14
Ścieżka do pliku: models/turbina100.t3d
Typ obiektu: turbina wiatrowa
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen15
Ścieżka do pliku: bud/komin_30m.inc
Typ obiektu: komin
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(tekstura wymienna)

Screen16
Ścieżka do pliku: slawkow/droznik01.inc
Typ obiektu: budka dróżnika
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen17
Ścieżka do pliku: models/bud/budkablaszana.t3d
Typ obiektu: budka dróżnika
Autor modelu: ?????
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później

Screen18
Ścieżka do pliku: slimson/dworzec2.inc
Typ obiektu: budynek stacyjny
Autor modelu: slimson
Koordynacja względem osi helpera: sprawdzę później
(wymienna tekstura nazwy stacji)

Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 01 Września 2012, 14:09:00
@KrzysztofGliwice rób jakiś inny folder konkretny a nie skaczesz po folderach. Po kolei leć. Ja np robię cały folder bud ty weź jakiś inny, bo będziesz mnie zaraz dublował.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 01 Września 2012, 14:26:33
Spoko ale nie musisz mi pisać i na PW i tutaj.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 01 Września 2012, 14:27:42
11:
Ścieżka do pliku: bud\blok_4.inc
Typ obiektu: przedsionek
Autor modelu: -
Skopałeś coś. Blok 4-piętrowy.
Przy okazji: co się stało z blokami z 2003? Tymi, które miały balkony?
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 01 Września 2012, 14:31:13
11:
Ścieżka do pliku: bud\blok_4.inc
Typ obiektu: przedsionek
Autor modelu: -
Skopałeś coś. Blok 4-piętrowy.
Przy okazji: co się stało z blokami z 2003? Tymi, które miały balkony?
Z modelem coś jest nie tak.

  Dodano: 01 Września 2012, 22:29:45
Folder bud uważam za skończony.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: joey w 01 Września 2012, 22:33:47
Przy okazji: co się stało z blokami z 2003? Tymi, które miały balkony?
Poprawiłem sobie te balkony parę miesięcy temu i mam je w e3d. Wrzucić to gdzieś?
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 01 Września 2012, 22:46:38
Przy okazji: co się stało z blokami z 2003? Tymi, które miały balkony?
Poprawiłem sobie te balkony parę miesięcy temu i mam je w e3d. Wrzucić to gdzieś?
Do testu.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 02 Września 2012, 15:43:41
Skoro już tworzycie taki piękny katalog, to może zaznaczajcie modele, które powinny wylecieć bo prezentują niską jakość?
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Września 2012, 09:57:38
Folder detal
38:
Ścieżka do pliku: detal\lampahg-betdziur1.inc
Typ obiektu: latarnia
Autor modelu: -
39:
Ścieżka do pliku: detal\lampahg-betdziur1_noc.inc
Typ obiektu: latarnia
Autor modelu: -
40:
Ścieżka do pliku: detal\lampahg-betdziur1_noc_calkowo.inc
Typ obiektu: latarnia
Autor modelu: -
41:
Ścieżka do pliku: detal\lawka.inc
Typ obiektu: ławka
Autor modelu: pozdze
42:
Ścieżka do pliku: detal\rj1.inc
Typ obiektu: tablica informacyjna
Autor modelu: -
43:
Ścieżka do pliku: detal\rj2.inc
Typ obiektu: tablica informacyjna
Autor modelu: -


  Dodano: 04 Września 2012, 10:06:50
Folder dodatki_stacyjne
44:
Ścieżka do pliku: dodatki_stacyjne\lawka-daszek.inc
Typ obiektu: ławka z daszkiem
Autor modelu: rozi

  Dodano: 04 Września 2012, 10:37:29
Folder bochnia
45:
Ścieżka do pliku: bochnia\blok1.inc
Typ obiektu: blok
Autor modelu: -
46:
Ścieżka do pliku: bochnia\bochnia_przejscie.inc
Typ obiektu: wejscie do przejścia podziemnego
Autor modelu: -

Folder bruchniewo
47:
Ścieżka do pliku: bruchniewo\bruchniewostacja.inc
Typ obiektu: budynek dworca
Autor modelu: p.maron
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 09 Września 2012, 23:09:38
W związku z tym, że to ja do tej pory zajmowałem się tworzeniem katalogu, a teraz brak mi czasu, proszę o pomoc wszystkich użytkowników. Dzięki temu przyspieszycie termin wydania nowych scenerii.

Wystarczy wejść na stronę http://katalog-eu07.cba.pl/, założyć tam konto i poinformować mnie o tym na forumowym PW (chodzi mi o nazwę konta, które mam aktywować). Po aktywacji przeze mnie konta (poinformuję na PW) można edytować katalog na wspomnianej stronie. W pierwszej kolejności bierzemy się za nieskatalogowane modele, których screeny i opisy zostały umieszczone w tym wątku. Proszę pamiętać o podziale na kategorie i liczbie porządkowej.

Co jakiś czas będę robił kopię zapasową. Jeśli coś zepsujecie i nie możecie tego naprawić, napiszcie na PW. Aczkolwiek lepiej do takiej sytuacji nie dopuszczać - jeśli widzimy w czasie edycji, że coś jest nie tak, klikamy "Anuluj". W dzisiejszych czasach praktycznie każdy zna HTML-a. Do edycji katalogu można skorzystać także z edytora WYSIWYG (http://pl.wikipedia.org/wiki/WYSIWYG) - pisze się jak w Wordzie, a w efekcie otrzymujemy kod HTML. W przypadku problemów z jego obsługą, proszę pisać na PW, a postaram się zrobić mini-poradnik.
Zdjęcia obrabiamy dowolnym programem graficznym (np. GIMP). Należy je tak wykadrować, żeby nie było na obrazie niepotrzebnych obszarów. Tło powinno być zielone (kolor RGB: 336655). Po wstawieniu na serwer i umieszczeniu w treści artykułu (za pomocą wspomnianego edytora WYSIWYG) ustawiamy szerokość na 200px.

Screeny proszę umieszczać w adekwatnym do jego kategorii folderze. Jeśli takowy nie istnieje, proszę go stworzyć, ew. skonsultować z innymi jego nazwę. Po skatalogowaniu większej ilości modeli proszę mnie o tym poinformować na PW. Możecie też pod tabelą wypisywać swoje nicki i co zrobiliście. Chodzi mi o to, żebym miał jakiś podgląd kto co robi.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: Davidsonxx w 04 Października 2012, 18:51:31
Pragnę przedstawić nową, przyjaźniejszą w obsłudze wersję Katalogu Modeli Statycznych: http://katalog-eu07.ugu.pl (http://katalog-eu07.ugu.pl).
W celu założenia konta proszę kontaktować się ze mną na PW. W treści wiadomości proszę o przesłanie pożądanego loginu.

Projekt został skonsultowany z @SKP i publikuję ten post za jego zgodą. Projekt prawdopodobnie będzie rozwijany.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: muri w 05 Października 2012, 21:14:57
Czemu ten projekt nie jest na jakiejś subdomenie albo podkatalogu eu07.pl, tylko na jakichś zewnętrznych serwerach?
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 05 Października 2012, 21:29:01
To powstało po to, żeby stworzyć katalog, który ostatecznie byłby umieszczony w PC. Moja strona miała charakter tymczasowy, a @Davidsonxx uznał że kilku rzeczy jej brakuje (bo stoi na Joomla), więc zrobił swój własny projekt, który jest bardziej funkcjonalny niż mój, zatem czemu z niego nie skorzystać? Tylko to się zaczyna komplikować, bo Q jeszcze coś innego zrobił... I tak raczej nieprędko jego strona zostanie otwarta.
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 05 Października 2012, 22:32:36
To powstało po to, żeby stworzyć katalog, który ostatecznie byłby umieszczony w PC.

Moim zdaniem lepiej by było umieścić katalog na serwerze. Zaoszczędziło by to na rozmiarze projektu.


Po raz ostatni proszę byś nie obrażał innych użytkowników.
Rozi
Tytuł: Odp: Katalog modeli statycznych - poszukiwane osoby do współpracy
Wiadomość wysłana przez: SKP w 05 Października 2012, 23:12:48
Po pierwsze, nie tylko ja jestem za to odpowiedzialny. W Beta powstał pomysł zrobienia HTML-a zawierającego screeny i opisy modeli, ja zrobiłem stronę, która i tak ostatecznie została zastąpiona tą @Davidsonxx'a. Obie pełnią funkcje tymczasowe. Po drugie, to może być również tylko w paczce dla twórców. Po trzecie, miniaturki nie będą ważyły 100BG. Po czwarte, nie tylko Ty zawsze masz rację, a jakoś wyjątkowo to podkreślasz.