Autor Wątek:  Fabryka modeli  (Przeczytany 60168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline WojTTek

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #90 dnia: 01 Września 2012, 21:36:57 »
@7play4game niezłe tempo prac, dobrze bo brakuje w symku nowych cystern. Swego czasu zrobiłem zdjęcia na tekstury wagonu Zagkks typu 451R lub 454R być może zainteresujesz się tym materiałem:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg176834.html#msg176834
Jeżeli pozwolisz zasugerowałbym zrobienie także wagonu/ów nieco bardziej "popularnych" 452R Zas, 430S Tads, 206Se Ucs/Ugpps.
Powodzenia w pracach

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #91 dnia: 01 Września 2012, 22:06:47 »
@7play4game, a widziałeś tą stronkę: http://www.gatx.eu/sites/default/files/karta_katalogowa_7398_462R.pdf tam są zwymiarowane plany i dane techniczne 462R, a ze stony głównej można przejść do kart katalogowych innych wagonów posiadanych przez GATX.

Zdjęcie robione u mnie - dość dawno. Jeszcze zanim GATX wykupił zakład. Jeśli chodzi o czoła to od jedne strony jest taki jakby nitowany zawór a z drugiej bodaj ciśnieniomierz.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #92 dnia: 02 Września 2012, 10:07:31 »
Świetnie, prace nad Zagkks'em ruszyły niedługo pokaże pierwsze zalążki modelu.

  Dodano: 02 Września 2012, 10:27:04
To jest model 454R... różni się od modelu 462R niewiele, tak więc wystarczy zmodyfikować lekko ten aby stał się 454.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2012, 10:27:04 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline WojTTek

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #93 dnia: 02 Września 2012, 16:27:57 »
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2012, 16:45:26 wysłana przez WojTTek »

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #94 dnia: 02 Września 2012, 19:15:49 »
Dobrze, dobrze podrzucajcie takie propozycje, może raczej postaram się zrealizować, ale nie wszystko naraz.

  Dodano: 02 Września 2012, 19:28:53
I jeszcze takie małe pytanko do @Patrykos i @youBy, to mógłby ktoś wózek udostępnić, bo nie wiem czym mam wstawiać czy nowy robić samemu... A PW jakoś się nikt nie interesuje zbytnio.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2012, 19:29:35 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #95 dnia: 02 Września 2012, 19:43:25 »
I jeszcze takie małe pytanko do @Patrykos i @youBy, to mógłby ktoś wózek udostępnić, bo nie wiem czym mam wstawiać czy nowy robić samemu... A PW jakoś się nikt nie interesuje zbytnio.
Lekko kolego, trochę cierpliwości! Nie samą MaSZyną człowiek żyje.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #96 dnia: 03 Września 2012, 15:21:54 »
Jutro już szkoła eh...będzie mniej czasu. A tutaj podrzucam rendery(żeby ładnie wyglądało :D) dwóch nieznacznie różniących się cystern 454R i 462R -  w tej ostatniej do poprawy pozostała jeszcze ewentualnie rama(czekam na zdjęcia) a w 454 też chyba, że ugięta w taki sposób jak na screnach może być. A w zdjęciach 454 dopatrzyłem się nieznacznych różnic między rama jednego a drugiego choć to ten sam model...
« Ostatnia zmiana: 03 Września 2012, 15:29:42 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #97 dnia: 11 Września 2012, 19:28:57 »
Model drezyny WMC model 100%, tworzony dla kolegi maszynisty matek123.
Dla informacji okna są "otwarte" ale raczej je domkniemy teksturką nie będzie kabiny w środku, a szyba nie bedzie przeźroczysta choć dobrze by to wyglądało zwłaszcza, że samej drezynki "dużo nie jest".
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2012, 19:32:32 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #98 dnia: 11 Września 2012, 19:39:55 »
Czy drezyna powstaje na moich zdjęciach? Pytam bo moge pomóc z kabinką;)
A sama drezynka zapowiada się zacnie:)

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #99 dnia: 11 Września 2012, 19:45:02 »
Tak, jedno co mnie jeszcze interesuje czy sprzęgi po oby stronach są jednakowe i czy ten z przodu czy aby na pewno ma po jednej hak? Pytam bo inny numer ma inaczej to rozwiązane a na zdjęciach wszystkiego nie widać.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #100 dnia: 11 Września 2012, 19:54:40 »
Nie, po prawej stronie jest hak, a po lewej łańcuch.
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2012, 20:39:42 wysłana przez PX48-28 »

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #101 dnia: 11 Września 2012, 20:07:26 »
Zależy też jak spojrzysz. W symkowej Lxd2 jest dobrze (tradycyjnie) zrobione. Były wąskotorówki, które miały odwrotnie.
Zobacz, czy sprzęg jest na dobrej wysokości (620mm dla toru 750, 340mm dla toru 600, 640mm dla metrówki).

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #102 dnia: 11 Września 2012, 20:09:53 »
No niestety ale normy powinny być wg. fabrycznych modeli, tak więc śruba po lewej.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #103 dnia: 11 Września 2012, 20:11:51 »
Tak, śruba po lewej, jednak wersję odwrotną też warto by było zrobić. I na przykład w EXE ustawić osobne flagi dla odwrotnego ustawienia.

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #104 dnia: 11 Września 2012, 20:16:41 »
Z resztą po pomoc warto się udać na http://750mm.pl/ tam dużo można się dowiedzieć i ludzie są bardzo pomocni:)

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #105 dnia: 11 Września 2012, 20:54:17 »
A jak ma się sprawa z poly?
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #106 dnia: 12 Września 2012, 14:11:34 »
5089 Face'ów i niewiele więcej wierzchołków. W tym modelu hak jest po prawej, a po lewej nie łańcuch tylko takie coś jak na zdjęciu. A i czy tolerowany jest błąd wysokości sprzęgu np. 4cm? Gdybym ten przestawił wlazł by pewnie w bryłę zderzaka...

Chciałem jeszcze dodać iż w tej wersji WMC dodam jeszcze barierki przy drzwiach i to będzie ostateczna wersja.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 14:14:59 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #107 dnia: 12 Września 2012, 21:05:28 »
Czyli w tym modelu jest "tradycyjne" ustawienie.
Co do tolerancji wysokości polecam instrukcję W1, ostatni paragraf, punkt 5. Jak chcesz to mogę pokazać, jak to zrobiłem w sprzęgu orczykowym mojego autorstwa, i tu jest problem, bo nie wiem, czy mamy robić znormalizowane elementy wymienne (sprzęgi, wężyki), czy robić "prowizorkę", czyli to co lubię na wąskotorówkach, że co inny producent, to inne standardy.
Nie zapomnij przekuć drezynki na 600, 785 i 1000mm.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2064
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #108 dnia: 12 Września 2012, 21:12:56 »
Co do sprzęgów to jest problem że zapnie się nam tylko jedna śruba, chyba że ktoś dopisał by w kodzie "sprzęg pomocniczy" i wtedy to mogła by być druga śruba, albo dyszel od transporterów.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #109 dnia: 12 Września 2012, 21:22:25 »
Ogólnie to sprzęgi trzeba rozbudować. Jak tylko Ra otworzy wątek "Co poprawić w pierwszej kolejności", jako pierwsze wpiszę, że skoro mamy już modele, a ja powoli liftinguję scenerię, trzeba rozbudować symulator pod kątem wąskiego toru. Sprzęgi muszą podawać oba pojazdy, a na przykład pod sprzęg 128 można by podpiąć zworę transporterową. Model mojego sprzęgu mogę udostępnić poprzez PW (w formacie t3d oraz gmax), nie chce mi się go już poprawiać, dodawać nowych wężyków, ma wymodelowane wszystko (kosz, zderzak, zworę transporterową, "krowę", oraz haki i śruby zmergowane i przeskalowane). Wszystko razem ma 4,5 k poly dla jednej strony, oraz wszystkie elementy są wymiarowe.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 21:31:59 wysłana przez eu07-001 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2064
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #110 dnia: 12 Września 2012, 21:35:15 »
I ja zgłoszę żeby można było w .mmd wybrać np: ten pojazd zawsze zapina (ucho w asf, dyszel w transporterach), albo właśnie, że oba sprzęgi biorą udział.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #111 dnia: 12 Września 2012, 21:36:51 »
Ja bym bardziej to do .chk podpiął, tam Ra coś dłubał, jak blokowanie sprzęgów, czy też wybór tych możliwych.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2064
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #112 dnia: 12 Września 2012, 21:55:45 »
Teraz jest dodana opcja, która nie pozwala rozpiąć np Bhp.

Zdania zaczynamy z dużej litery, o interpunkcję też warto zadbać /ShaXbee
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2012, 13:00:24 wysłana przez ShaXbee »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #113 dnia: 13 Września 2012, 13:41:48 »
a na przykład pod sprzęg 128 można by podpiąć zworę transporterową.
Można to zrobić jako mostek przejściowy... A w ogóle to można by położyć tam szyny i wtaczać normalnotorowe.

Model mojego sprzęgu mogę udostępnić poprzez PW (w formacie t3d oraz gmax), nie chce mi się go już poprawiać, dodawać nowych wężyków, ma wymodelowane wszystko (kosz, zderzak, zworę transporterową, "krowę", oraz haki i śruby zmergowane i przeskalowane). Wszystko razem ma 4,5 k poly dla jednej strony, oraz wszystkie elementy są wymiarowe.
Ja poproszę raczej jakiś model wagonu, w ostateczności może być zielony prostopadłościan ze sprzęgami... Ktoś kiedyś robił transportery, ale paczki nie znalazłem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #114 dnia: 15 Września 2012, 10:33:28 »
Ostatnie poprawki i model idzie do "lakierowania". Sprzęg dobrze ustawiony. A jak będzie trzeba 1000mm, i inne wąskotorówki dla kogoś to zrobię wtedy.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #115 dnia: 16 Września 2012, 12:15:05 »
Ja tylko chciałbym nadmienić, że oryginał jest na 1000mm :P

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #116 dnia: 16 Września 2012, 17:13:14 »
3767 face'ów. Cześć bryły 14WE(face na czole kwadratowe, żeby było widać dokładnie jakie gdzie).
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #117 dnia: 16 Września 2012, 17:35:31 »
Zapowiada się świetnie :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #118 dnia: 16 Września 2012, 19:47:47 »
Co byście powiedzieli na przeźroczyste szyby, kabina widoczna z zewnątrz - także wnętrze z siedzeniami i ludźmi. Może by podnieść realizm na wysoką poprzeczkę? Heh będą te inne komercyjne symki konkurować z naszym cackiem. No tak niektórzy mają słabe komputery ale się nie oszukujmy to nie te czasy gdzie każde 10 face'ów podnosiło nam FPS'y.

PS. słyszeliście, że iPhone ma 4 rdzeniowy procek? To lepszy od mojego x2 chodź wszystkie najnowsze produkcje mi śmigają w miarę gładko. A dla posiadaczy AMD'ków - możecie wejść w ustawienia sterownika i stworzyć regułę dla eu07.exe dot. ustawień graficznych - polecam antyaliasing na 4x i anizotropowe na 8x - bosko wyglądaj te wygładzone druty i wszystko inne z daleka:)
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #119 dnia: 16 Września 2012, 19:51:35 »
Co byście powiedzieli na przeźroczyste szyby, kabina widoczna z zewnątrz - także wnętrze z siedzeniami i ludźmi. Może by podnieść realizm na wysoką poprzeczkę?
Jestem za. Szczególnie że przez wpis w mmd można takie wnętrze przypisać.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.