Autor Wątek:  Fabryka modeli  (Przeczytany 60143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:18:42 »
Tak o gustach się nie dyskutuję...

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 13:25:43
Dla bezpieczeństwa na nowo wyeksportowałem pod inna nazwą(chk mmd też) i to samo.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 13:25:43 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:33:12 »
W ogóle ten model jest źle przeskalowany itd. Pisałeś że powinien mieć ok 27m, ma 20m. Pokaż jeszcze plik T3D to może coś damy radę wymyślić.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:38:30 »
Aktualnie mamy przełom... pomogło na nowo zaiportować, ale właśnie zła skala i złe ustawienie wózków jest dalej.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:46:49 »
A hierarchię zrobiłeś w 3ds max?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:48:22 »
Tak

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 13:51:33
Blender to tylko wyłącznie Mesh.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 13:51:33 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:52:28 »
Brakuje submodelu o nazwie obj. I dlatego jest tak rozwalone.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:52:43 »
Praktycznie nie ma hierarchii. Jest gdzieś na forum poradnik odnośnie jej ustawiania.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:01:32 »
Wkleiłem o co mi podesłał matek(wielkie dzięki za całą pomoc dzisiaj!:D)tylko że pokazało:
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:07:10 »
Zaraz podeślę poprawionego "banana".
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:30:12 »
Poprawiony "banan" działa ale pokazuje to co kilka postów wyżej, a co do hierarchi przeglądałem t3d już powoli się domyślam o co chodzi, ale nie wiem co jest źle, jakby toś miał link do jakiegoś poradnika do tego. Wiem, wiem szukaj i pokazuję miliard wątków po 2 odpowiedzi każdy, albo co innego...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:24:53 »
Zrobiłem tą hierarchię tak jak na screnie i wyszło tak samo...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:30:55 »
Usuń wszystkie pokrewieństwa, bo wygląda jakby była "stara" i przez to co zrobiłeś dołączyło się do plane01. Żeby było poprawnie to musi iść wszystko od Plane01.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:33:18 »
A nie powinno być tak, że pod głównego banana podpina LoD oraz resztę, a dalej np. osie pod wózki? Nie mówiąc o tym, że wszystkie nieruchome submodele powinny zostać scalone?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:44:28 »
Muszę powiedzieć, że teraz wszystko wygląda tak jak miało, dzięki, oczywiście wózki nie uwzględniają łuku, koła prędkości jazdy, ani to sprzęgi.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:48:01 »
oczywiście wózki nie uwzględniają łuku, koła prędkości jazdy, ani to sprzęgi.
Oczywiście? A może nadałeś submodelom nieodpowiednie nazwy?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:50:24 »
W nazwach nic nie zmieniałem, bo wózki były z wątku o "obiektach gotowych do opcji merge" to samo sprzęgi.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:54:38 »
To może tam też były nieprawidłowe? Dopóki się nie dowiesz, jakie nazwy mają być, to nic animować się nie będzie. (Ja nie napiszę, bo na pamięć ich nie znam.)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:58:42 »
Dopóki się nie dowiesz, jakie nazwy mają być, to nic animować się nie będzie.

W taki razie jak ktoś zna niech napisze( ja wiem wiem istnieje takie coś szukaj, no to będę szukał...). A co do niepoprawnych nazw, to czy takie dodatki dla twórców też przechodzą testy?
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Sierpnia 2012, 17:46:44 »
Tam jest opisane jak to zrobić, ale to się tylko tyczy tylko obiektów, które nie mają animacji.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Sierpnia 2012, 17:52:56 »
A co do niepoprawnych nazw, to czy takie dodatki dla twórców też przechodzą testy?
Ja sprzęg orczykowy wrzucałem na testy, jednak nikt nie odpowiadał...

Znalazłem, ale na innym forum:
Cytat: EU07-304 link=www.eu43.fora.pl/symulatory-kolejowe,2/tutorial-nazewnictwo-elementow-taboru-do-symulatora-maszyna,346.html
Więc od najprostszych elementów:
Koła (wheels) tzn. osie i koła zattachowane, należy nazwać wheelX, gdzie X to cyfra od 1 - 9. Najlepiej, aby wheel1 nazywało się koło najdalej od punktu 0, którego współrzędna Y jest ujemna. Aby koła dobrze się kręciły (tzn, żeby osią była oś  ) pivot należy obrócić w osi X o 90 stopni, najlepiej ta widoku perspective.

Wózki (bogies) należy nazywać bogieX. Najlepiej numerować w ten sam sposób jak koła. Wózek musi być parentem dla kół, które są na tym wózku zamocowane.

Teraz "trudniejsze":
Bufory (buffers) należy ponazywać Buffer_left0X lub Buffer_right0X. Tutaj numerek gra dużą rolę. Jak będzie wyglądało, kiedy najedziesz na wagon z jednej strony, a one się wcisną z drugiej  ? Ujemna współrzędna na osi Y to 1 a dodatnia to 2. Left to lewy a right to prawy .

Jeszcze trudniejsze:
Sprzęg (coupler) nazwać CouplerX_on lub CouplerX_off. Numeracja jw. Off to wyłączone a on to włączone .

Najtrudniejsze :
Przewody hamulcowe (nie wiem jak po angielsku niestety ) nazwać cpneumaticX_Off, cpneumaticXr_Off, cpneumaticX_On albo cpneumaticXr_On. Numeracja jw. On=włączony, Off=wyłączony. Co ciekawe, literka "r" oznacza, że wąż jest po lewej stronie .

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Sierpnia 2012, 19:53:51 »
W taki razie jeszcze jedno pytanko czy parent w 3ds to jest to samo co hierarchia? A i co ma do tego grupa?
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Sierpnia 2012, 19:55:42 »
Parent to jest element wyżej w hierarchii.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Sierpnia 2012, 19:58:48 »
Tak więc koła (ustawiłem pivot i nazwę), ramę wózka i inne części od niego przypisałem do banana(Bogie1) nad wózkiem, a z koleji dwa banany wózkowe i bryłę wagonu przypisałem do banana w punkcie 0,0,0. Nie działa.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #54 dnia: 26 Sierpnia 2012, 20:06:18 »
Nie jestem żadnym specem, powiem więcej, nie znam się nad tym, ale co podpowiada mi logika:
- Chcesz mieć animowany wózek, koła, etc.
- Wózek ma się obracać w osi czopu, tak samo wszystkie elementy wózka powinny się obracać wraz z nim.
- Tak więc główny element wózka powinien być odpowiednio nazwany (patrz kilka postów wyżej) i podczepiony w hierarchii pod banana, bądź pod pudło (ramę?) wagonu.
- Tak samo ośki i wszystkie inne elementy też powinny się obracać razem z tym wózkiem (względem ramy, banana, etc), dlatego musisz umieścić je w hierarchii pod wózkiem.
- Poza tym wszystkie nieanimowane elementy powinny być scalone w jeden. Czyli cała bryła wózka powinna być scalona w jeden submodel, cały wózek (pomijając elementy animowane WZGLĘDEM wózka, czyli ruszające się niezależnie od wózka - np. ośki i koła, które pomimo że obracają się wraz z obrotem wózka, to jeszcze obracają się w osi ośki (łożysk)) też powinien być scalony do kupy i wreszcie koła i ośki i wszystko co obraca się razem z kołami też powinno być scalone w jeden submodel.

Z innej beczki - modelujesz coś konkretnego co ma się znaleźć na tym wagonie (jako ładunek)? Może jakaś skrzynia (tylko musi mieć odpowiedni gabaryt), względnie można poszukać co zdarza się tym wagonem przewozić.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 20:08:23 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #55 dnia: 26 Sierpnia 2012, 20:10:15 »
Tak więc koła (ustawiłem pivot i nazwę), ramę wózka i inne części od niego przypisałem do banana(Bogie1) nad wózkiem, a z koleji dwa banany wózkowe i bryłę wagonu przypisałem do banana w punkcie 0,0,0. Nie działa.
Zaraz zaraz chwila. Parent to rodzic w hierachi i on musi być podpięty pod banana. Banan w modelu może być tylko jeden. Obecnie od wersji exe 355 banany są zbędne.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Sierpnia 2012, 20:25:17 »
Sam wózek był z tego forum i miał takie banany, ale ok usunę je scalę podczepię i sprawdzę. A co do scalania użyje opcji attache, bo nie wydaje mi się by dodanie do grupy to był to choć wcześniej te wózki była tak złączone...

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 20:26:06
@Tolein tym wagonem głównie przewozi się ciężkie i wielkie urządzenia elektryczne itp.

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 20:27:04
Aha a czy Lod wózka też trzeba scalić?
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 20:27:04 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #57 dnia: 26 Sierpnia 2012, 20:28:44 »
Nie możesz wózków łączyć ze sobą pamiętaj.

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 20:29:43
W modelu mają być dwa oddzielne submodele Bogie1 i Bogie2.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #58 dnia: 26 Sierpnia 2012, 20:32:26 »
To wiem - a co dalej z tym LOD? Czy na pewno attache? Dało by się to potem wymappingować dobrze.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #59 dnia: 26 Sierpnia 2012, 20:39:16 »
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 20:40:21 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".