Autor Wątek:  Fabryka modeli  (Przeczytany 60144 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Fabryka modeli
« dnia: 25 Sierpnia 2012, 17:18:03 »
Witam, chciałem jakoś urozmaicić maszynę mało spotykaną infrastrukturą czy czymś innym, padło na wagony.
Jako pierwszy wybrałem wagon do przewozu towarów o przekroczonej skrajni lub ciężkich urządzeń elektrycznych Uai(418Za). Aktualnie mam 50% modelu.

Na załączniku fota, co myślicie a takich wagonach w maszynie?
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2012, 11:01:35 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline WojTTek

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2012, 18:44:08 »
Wagon ciekawy lecz rzadko spotykany, tego typu było na PKP podobno 10 sztuk, tego co brakuje w symku to przede wszystkim wagony cysterny oraz zbiornikowe 430S Tads, 206Se Ucs/Ugpps, samowyładowcze talboty i inne.
Powodzenia w pracach.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2012, 18:50:25 »
samowyładowcze talboty i inne.
Wykorzystam ten wątek – już niebawem będzie WAP.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Sierpnia 2012, 18:54:36 »
A co do zderzaków - to jest gotowy już model który można wstawić do modelu wagonu czy trzeba go wymodelować ręcznie?
Podobne pytanie co do sprzęgów jak umieścić je w obecnym modelu np. gotowym do exportu do maszyny.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2012, 19:16:34 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Sierpnia 2012, 19:22:17 »
Skorzystać z opcji merge file.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Sierpnia 2012, 19:45:17 »
Jakoś to idzie, ale co do *chk, *mmd wyszukiwarka jakoś nie wskazała mi takiego wątku, który był by mi wstanie wytłumaczyć co z tym jest i jak to zrobić, jeśli coś przeoczyłem dajcie linka to tutka czy czegoś takiego.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Sierpnia 2012, 09:59:07 »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Sierpnia 2012, 10:26:08 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Sierpnia 2012, 10:33:32 »
@7play4game w katalogu wagonów PKP cargo (str 106) są rysunki z wymiarami tego wagonu, oraz jego parametry.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Sierpnia 2012, 11:01:36 »
Może i tak, jakoś przebrnąłem przez chk i mmd ale 3ds zrobił mnie w konia i pomimo, że w nim wszystko wygląda ok po eksporcie do t3d powiększenie i skopiowanie modeli jakby przestało obowiązywać... (na brak tekstur się nie patrzcie bo niema)
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 11:06:56 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Sierpnia 2012, 11:13:42 »
W listewce [coutomize] kliknij [units setup...] Musisz mieć zaznaczone metric i w liście wybrane meters. [system units setup] 1unit = [1] i z listy wybrane meters.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Sierpnia 2012, 11:24:55 »
Zmiany brak...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Sierpnia 2012, 11:34:40 »
Zmiany brak...

A zaznaczyłeś model przed wykonaniem tego co napisał przed chwilą Matek?

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Sierpnia 2012, 11:42:28 »
A zaznaczyłeś model przed wykonaniem tego co napisał przed chwilą Matek?

Zaznaczyłem i wygląda tak samo...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:08:22 »
A E3D usunąłeś przed ponownym sprawdzeniem?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:37:22 »
Nie wiem o jakie E3D ci chodzi. Model był robiony w blenderze(wymiarowy metr), a potem importowany z obj do 3ds, okazał się za mały, coś z tymi jednostkami więc powiększyłem i wstawiłem wózki - po eksporcie do t3d wszystko się popiep....
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:41:55 »
Jak odpalasz symulator to w katalogu pojazdu generuje się coś takiego jak model binarny (chyba że masz to wyłączone z poziomu eu07.ini) i on jest wczytywany w pierwszej kolejności. Poza tym jakieś dziwne kombinacje. Skoro masz 3dsa to dlaczego w nim nie zrobisz modelu od razu? Albo chociaż w GMax, będzie prościej.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:46:23 »
Nie dziwne kombinacje tylko na blenderze działam już ze 2 lata i przerzucać się na 3ds w całości było by ciężko, więc że skrypty są tylko na 3ds to na nim mogłem exportować do maszyny. W *ini mam wyłączone E3D.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:47:35 »
Pokaż screen modelu z 3dsa i ustawienia jednostek. Co do blendera kiedyś się nim bawiłem, 3DS/GMax wydają się być bardziej przyjazne w użytkowaniu.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 12:49:50 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:51:34 »
Zobacz najnowszą wersję wg. mnie blender bardziej przyjazny ze względu na skróty klawiszowe...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:52:51 »
I jeszcze wejdź w System unit setup i też daj screen.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:54:48 »
Proszę.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Sierpnia 2012, 12:59:03 »
W widoku top, zrób plane 1x1m i zrób screen.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:01:20 »
Długość wagonu powinna mieć coś około 27m...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:02:27 »
W *ini mam wyłączone E3D.
Możesz dla pewności pokazać zawartość tego pliku?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:08:48 »
convertmodels 0      // (0)             Wystarczy??? Maszyna to nie moje pierwsze spotkanie z grafiką, programistką czy czymś bardziej zaawansowanym itp... ;/
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:11:09 »
Tak. Jeżeli miałeś wcześniej inną wartość to usuń e3d.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:11:33 »
Spokojnie, wolałem się upewnić. Czasami są problemy, których rozwiązanie jest banalne, jednak na wstępnie zostało odrzucone. Lepiej sprawdzić, kto wie czy akurat się nie pomyliłeś. W tym przypadku jest ok.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:13:57 »
Nigdy tej wartość nie zmieniałem pierwszy raz dzisiaj ją zobaczyłem, nie wiem gdzie są te e3d jeśli są w folderze. Wyszukiwarka pokazała mi stos takich ale nie znalazłem tam mojego wagonu( z nazwy).
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Sierpnia 2012, 13:18:05 »
E3D są tam, gdzie T3D. Zresztą to nieważne.
OT. W Blenderze moim zdaniem łatwiej się obsługuje perspektywę, jednak modelowanie wydaje mi się trudniejsze. Zresztą to zależy od modelarza, jeden woli to, drugi to. De gustibus non est disputandum ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.