Autor Wątek:  Jak tam prace nad modelami?  (Przeczytany 179285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #270 dnia: 03 Września 2012, 22:48:33 »
Chodzi mi o to miejsce zaznaczone na czerwono. Przy takim układzie ta glina zostanie wymyta w prawą stronę (do torowiska) i ścianka nie będzie taka pionowa. Więc albo się usuwa płytki ale jednak pozostawia krawędź (od strony toru) żeby nie dopuścić do takiej sytuacji, albo niweluje teren.
Jak myślisz, ile ten piasek będzie zarastał po usunięciu płytek?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #271 dnia: 05 Września 2012, 22:19:20 »
Ostateczna wersja.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #272 dnia: 05 Września 2012, 22:20:31 »
Czy taki skład spełnia wymagany % masy hamującej?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #273 dnia: 05 Września 2012, 22:23:09 »
Podsył/zdawka?

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #274 dnia: 05 Września 2012, 22:24:04 »
Podsył/zdawka?

A to nie wiedziałem, że taki skład ma jakieś inne normy :)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #275 dnia: 05 Września 2012, 22:27:31 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #276 dnia: 05 Września 2012, 23:23:08 »
A to nie wiedziałem, że taki skład ma jakieś inne normy :)
No bo nie ma.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #277 dnia: 13 Września 2012, 23:44:50 »
Widząc postępy w pracach przy sceneriach, postanowiłem wesprzeć twórców. Rozdzielnie, szafy, przystanki już są w teście. Na pierwszy ogień idą budynki mieszkalne.
Niestety nie posiadam zdjęć na tekstury, więc budynki są teksturowane ze zdjęć znalezionych w sieci. Troszkę sztucznie to wygląda, ale lepsze to niż nic :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #278 dnia: 14 Września 2012, 01:11:05 »
Czy lepsze, czy też nie dyskusja była przy moich modelach domów, które leżą w teście.

  Dodano: 14 Września 2012, 01:11:43
Bo w gruncie rzeczy wygląda to jak cukierkowy repaint.

  Dodano: 14 Września 2012, 01:14:15
Dobra, poprawiłem peron wg uwag. Co sądzą znawcy tematu? Powyginałem krawędzie, a także samą płytę peronu. Pobawiłem się teksturami w gimpie.
Paczaj waszmość:
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2012, 01:18:31 wysłana przez pol102 »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #279 dnia: 14 Września 2012, 03:31:32 »
Cytuj
Bo w gruncie rzeczy wygląda to jak cukierkowy repaint.

No to nie ma innego wyjścia jak załatwić zdjęcia na tekstury.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #280 dnia: 14 Września 2012, 03:52:15 »
Cytuj
Bo w gruncie rzeczy wygląda to jak cukierkowy repaint.

No to nie ma innego wyjścia jak załatwić zdjęcia na tekstury.
Możesz repaintować ze zdjęć ale to gehenna, masakra, masochizm i Bóg jeden wie co jeszcze... albo modelować to co jest na forum obfocone. Przez okres Twojej absencji wiele się nie zmieniło. Nadal oczekiwania są wielkie i niezwiązane z realiami. Każdy coś chce, ale nie ma komu ruszyć się z aparatem po wiosce/mieście. Wszak to takie poświęcenie. Jeśli nie jesteś fanem łatwego robienia tekstur i łatwego modelowania to w ramach projektu WW udostępnię Ci masę towaru.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #281 dnia: 17 Września 2012, 13:24:39 »
Jak widać, nadal żyję i działam :)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #282 dnia: 17 Września 2012, 16:17:32 »
@Rozi. Ten dach masz w całości w teksturze, czy zastosowałeś dublowanie tekstury? Ponieważ jak to dublowanie to było by mi to przydatne w przenoszeniu modeli 3D do Maszyny, ponieważ ten knif umiem tylko zastosować gdy np. tex dachu jest w osobnym modelu, a w jednej teksturze nie zbyt. :D

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #283 dnia: 17 Września 2012, 18:32:14 »
Dublowany trzykrotnie. Kwestia jest taka, że gdy ma się dach w jednej teksturze, to sobie go łatwo zdublujesz. Natomiast gdy taka tekstura jest częścią większej tekstury, to ja zrobienie tego uznaję za mniej profesjonalne :)

Oto jak się to robi (wg mnie):

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #284 dnia: 17 Września 2012, 18:33:51 »
Dzięki, postaram się to wdrożyć do kolejnych modeli ;)

  Dodano: 17 Września 2012, 20:04:18
Eh. małe sprostowanie. Chodzi mi o GMAXA. ;) Ponieważ modele, które posiadam to są z gmax ;)
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2012, 20:04:18 wysłana przez hanys »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #285 dnia: 17 Września 2012, 20:24:23 »
Z GMAXem Ci nie pomogę, nie znam się :)

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #286 dnia: 17 Września 2012, 20:28:18 »
Z GMAXem Ci nie pomogę, nie znam się :)
GMAX to taki 3DS, z tą różnicą że jest bezpłatny i nie działają pod nim nowe skrypty, a do eksportu zaleca się użycia zewnętrznego programu. Czyli dla trasopisarzy jest różnica, bo nowe skrypty dają często nowe możliwości, natomiast w kwestii modeli wielkiej różnicy nie ma - na pewno 3DS ma trochę inne modyfikatory, ale to są nieznaczne różnice, jeśli robisz proste modele.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #287 dnia: 18 Września 2012, 22:14:41 »
Kolejny modelik gotowy, tym razem kamienica. Może jakieś życzenia scenarzystów?

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #288 dnia: 18 Września 2012, 22:17:28 »
Popraw ten lustrzany napis.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #289 dnia: 18 Września 2012, 22:29:28 »
Może jakieś życzenia scenarzystów?
Koncert życzeń :)
Miałem taką wizję, żeby zrobić tory na nasypie, a w dole miałyby być domki jednorodzinne. Tylko u nas w MaSzynie zwykle są to domki wolnostojące w pełnym tego słowa znaczeniu - domy często stoją po środku pola, bez ogrodzenia, bez ulic, tak jakby autor wstawiał je niczym drzewa. Przydałyby się nam elementy, które można spotkać koło domów - jakieś dobudówki, komórki, szklarnie, samochody, beczki, itd... . Nie miałbyś ochoty zrobić coś takiego?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #290 dnia: 18 Września 2012, 22:31:03 »
Jak by to miało wyglądać, jako osobne modele wszystko?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #291 dnia: 18 Września 2012, 22:34:10 »
Mm, może model typu zagroda (kilka budynków, brama, drzewa) albo kwartał osiedla (trawnik, ławki, ścieżki, bloki, śmietnik), do wpasowania w jakiś wymiar np. 100×100m między ulicami...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #292 dnia: 18 Września 2012, 22:35:21 »
Szklarnie, dobudówki, stodoły mogę zrobić. Opisz dokładnie co by to miało być - na przykład te beczki.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #293 dnia: 18 Września 2012, 23:29:48 »
Pomysł Ra wydaje się być dobry. Jednak pomimo istnienia jednego dużego modelu/INCa, moim zdaniem powinniśmy zrobić możliwość manualnego tworzenia takiego osiedla - czyli osobno domki, osobno szklarnie, itp.

Co do beczek, to tak po prostu napisałem, bo widziałem gdzieś (tylko nie wiem czy w rzeczywistości, czy na zdjęciu, czy we śnie) szare beczki stojące w ogródku (może z deszczówką, oryginalnym zbiornikiem byłaby pralka frania ;)). Dodatkowo często w ogrodach są sznury, na których można zawiesić pranie, huśtawki, hamaki... krótko mówiąc trzeba by się było wybrać w teren i zobaczyć co i jak ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #294 dnia: 18 Września 2012, 23:34:26 »
Jak znajdę czas to może zrobię takie małe boisko 40m x 15m do postawienia w scenerię.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #295 dnia: 18 Września 2012, 23:36:08 »
Jak znajdę czas to może zrobię takie małe boisko 40m x 15m do postawienia w scenerię.
No to jak tak piszesz, to chyba nie znajdziesz.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #296 dnia: 19 Września 2012, 01:03:13 »
@SKP, chcę najpierw wymodelować obiekty typu:
- szkoły,
- straż pożarna,
- jakiś młyn,
- dworce kolejowe,
- stadninę koni,
by było co wstawiać do scenerii, a później pomyślimy nad urozmaiceniem okolic domów. W sumie na forum jest dużo modelarzy, którzy wykonują jakieś drobne prace (w stylu jakieś małe obiekty, szafy elektryczne, znaki drogowe...), może oni by się podjęli wymodelowania takich bajerów? Są to proste obiekty.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #297 dnia: 19 Września 2012, 01:29:50 »
Ja tak cicho proponuję modelować tylko obiekty realistyczne, bo inaczej to ta zabawa nie ma sensu. Tekstury cukierkowo-skeczapowe  - krok 3 lata wstecz. Jest multum materiału foto na forum, dlaczego z niego się nie korzysta? Czy to przekracza możliwości modelujących bo trzeba posiedzieć nad teksturą? Absurd!

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #298 dnia: 19 Września 2012, 01:35:41 »
Skończ z tym cukierkowaniem. Wydaj swoje modele z foto teksturami, to nie będzie potrzeby robić takich modeli (które i tak są krokiem milowym w porównaniu z modelami z 2003 roku).
PS. Póki co, jesteś jedynym, który narzeka na te modele i zniechęca do dalszej pracy.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 08:32:22 wysłana przez Rozi »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #299 dnia: 19 Września 2012, 02:15:27 »
Póki co, atakujesz mnie ad personum (jako moderator) bo wyraziłem własne zdanie. Czyż nie od tego jest forum? Od wyrażania własnego zdania? Skąd wiesz, że nic nie wydaję? W taką dyskusję pchać się nie zamierzam bo zaraz znowu dostanę +X punktów. Wszelakie modele, które są w dziale infrastruktura, włącznie z tymi przenoszonymi z TRS'a czy MSTS'a gorąco popieram i tego się będę trzymać.