Autor Wątek:  Jak tam prace nad modelami?  (Przeczytany 179389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #150 dnia: 23 Sierpnia 2012, 19:43:53 »
Szyna w symulatorze ma 18cm.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #151 dnia: 23 Sierpnia 2012, 19:45:39 »
0.2+0.18+0.3=0.68 [m]

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #152 dnia: 23 Sierpnia 2012, 19:55:27 »
Szyna jest 0.2 od ziemi. A ile ma szyna wysokości? Oteksturować mogę peronyl61.tga i jeszcze ją lekko "podzielenić".
S:60=17,2 cm.
S:49=14,9 cm.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #153 dnia: 24 Sierpnia 2012, 11:04:04 »
Faktycznie trawa jest dość wydajna, może dlatego, że używa mniejszej ilości tekstur. Chociaż korci mnie, żeby zrobić jakiś model trawy o większej powierzchni, tylko jest problem z losowością. Np. w przypadku zarośli (screen 2) zrobiłem model o długości 100m. Dzięki temu nie ma drastycznego spadku FPS.
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2012, 11:05:08 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #154 dnia: 24 Sierpnia 2012, 11:48:19 »
Jak opracujesz dobry model nanoszenia trawy, to da się zrobić automatyczne najeżanie trójkątów na poziomie EXE.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #155 dnia: 24 Sierpnia 2012, 11:55:55 »
@Ra, chodzi Ci mniej więcej o coś takiego? Oczywiście mógłbym to dopracować, zagęścić. Gdyby można było to generować z poziomu EXE np. na łukach, byłoby cudownie :) Obecnie muszę robić osobne modele, np. L100R300, itd., to bardzo męczące. Później trzeba to ustawiać... A po drugie, zaoszczędzilibyśmy na wydajności.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #156 dnia: 24 Sierpnia 2012, 11:59:28 »
Tak, chodzi o to, żeby podać nazwę tekstury, modelu, czy jakieś parametry a odpowiedni algorytm to wygeneruje. Tylko najpierw trzeba "ręcznie" dopracować algorytm (tzn. zrobić trochę dobrych przykładów) i ustalić, co do niego jest potrzebne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #157 dnia: 24 Sierpnia 2012, 14:24:52 »
Szyna jest 0.2 od ziemi. A ile ma szyna wysokości? Oteksturować mogę peronyl61.tga i jeszcze ją lekko "podzielenić".
S:60=17,2 cm.
S:49=14,9 cm.

W teorii tak. W symku natomiast model szyny jest tylko jeden i ma dokładnie 180mm wysokości.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #158 dnia: 24 Sierpnia 2012, 19:02:47 »
Kto nie pamięta tej scenerii :) zmienię tekstury peronów i kilku, bocznych torów a kolega zajmie się eventami.
Oczywiście chodzi o SDR18/19
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2012, 19:04:25 wysłana przez Maxiu »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 422
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #159 dnia: 24 Sierpnia 2012, 19:58:17 »
A usunęliście podwójny tor przy wyjeździe z Czerwic w misji ET22 w SDR19? :D

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #160 dnia: 24 Sierpnia 2012, 20:01:47 »
Ostatnie usprawnione wersje są tu:
http://dx286.zzl.org/index.php?target=eu07&sub=sdr

Aczkolwiek układy torowe są do wymiany. :(
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #161 dnia: 24 Sierpnia 2012, 20:11:25 »
Nawet nie sprawdzaliśmy, tego toru dla tego że, za szybko załączają się eventy tzn. Ms2 dla TLKi w perony i dla Byczka, ale to się naprawi i zobaczymy co jest.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #162 dnia: 26 Sierpnia 2012, 01:41:15 »
Tak na szybko postanowiłem coś wyrzeźbić jeśli chodzi o opuszczone przystanki.
Wersja testowa, niezoptymalizowana, sam peron bez dodatków. Wszystko jest do dopracowania.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #163 dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:49:10 »
A ja postanowiłem upiększyć TD oraz przerobić wąskotorówkę.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #164 dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:51:57 »
Podoba mi się ten pofałdowany teren. Jak to zrobiłeś? Tworzysz gęstą siatkę i przesuwasz Vertexy?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #165 dnia: 26 Sierpnia 2012, 15:00:38 »
Robię plane z gęstą siatką, zaznaczam vertexy z soft selection, na końcu nadaję Noise i Optimize, jednak w drugim trzeba dać inny Bias, żeby teren nie był zbyt kwadratowy.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #166 dnia: 26 Sierpnia 2012, 15:05:19 »
Chyba też tak zrobię ;) Prosty, niepofałdowany teren jest nierealistyczny, a dzięki zapisowi terenu do E3D nie powinno być problemu z wydajnością.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #167 dnia: 26 Sierpnia 2012, 15:40:00 »
przerobić wąskotorówkę.
Wąskotorówka by się przydała, do MaSzyny, ale LXD2 nie ma kabiny, chyba że ktoś zrobi, ja mam blisko do Żuławskiej Kolei Dojazdowej, więc jak coś to mogę focić.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #168 dnia: 26 Sierpnia 2012, 15:46:23 »
Jest kabina prowizorka... @eu07-001 jak otworzyłeś scn w gmax?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #169 dnia: 26 Sierpnia 2012, 15:52:41 »
Zapewne użył skryptu do importu SCN. To skrypt dla 3DSa, ale na Gmaksie też działa, niestety importuje tylko tory.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #170 dnia: 26 Sierpnia 2012, 16:11:36 »
Tak na szybko postanowiłem coś wyrzeźbić jeśli chodzi o opuszczone przystanki.
Wersja testowa, niezoptymalizowana, sam peron bez dodatków. Wszystko jest do dopracowania.

Krecik, ja bym optymalizację zaczął od "pobrudzenia" tej białej ściany. Najlepiej mocno rdzawym kolorem. No chyba białe miało być w założeniu.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #171 dnia: 26 Sierpnia 2012, 17:37:43 »
więc jak coś to mogę focić.
Foć, chłopie foć. Szczególnie budynki.
jak otworzyłeś scn w gmax?
Jak już @SKP powiedział, otworzyłem to na skryptach z 3ds. Dodam, że jeżeli podmienicie sobie CreateTrack.ms na ten z gmaxowych skryptów (nie wiem czemu, w 3ds-owym gmax pokazuje nieoczekiwany koniec skryptu), 3ds-owe skrypty się otworzą.
niestety importuje tylko tory.
Include i node też, jednak wykrzacza się na pierwszych napotkanych trójkątach.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #172 dnia: 26 Sierpnia 2012, 18:03:20 »
Tak na szybko postanowiłem coś wyrzeźbić jeśli chodzi o opuszczone przystanki.
Wersja testowa, niezoptymalizowana, sam peron bez dodatków. Wszystko jest do dopracowania.
Co to za tekstura? Wygląda rewelacyjnie. Ja poprawiłem swoje zgodnie ze wskazówkami, ale przy tym Twoim peronie, to ten mój wygląda słabo(?)

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #173 dnia: 26 Sierpnia 2012, 18:40:00 »
To prawda, @Cesky, peron świetny ;)
A @Benek Twój też niczego sobie, choć bardziej nadaje się na czynny peron, jest za mało zarośnięty jak na nieczynny. Ponadto ta brązowa tekstura wygląda... nienaturalnie.
Mam jeszcze zdjęcia boku peronu, możecie spróbować je wykorzystać: http://eu07.pl/userfiles/20311/foto-bok.JPG. W załączniku niższa rozdzielczość.


Udało mi się z pszenicą, teraz chciałbym zrobić kukurydzę. Nie pogardzę zdjęciami na teksturę, bo jak na razie tej rośliny nie mamy.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #174 dnia: 26 Sierpnia 2012, 18:43:44 »
A @Benek Twój też niczego sobie, choć bardziej nadaje się na czynny peron, jest za mało zarośnięty jak na nieczynny. Ponadto ta brązowa tekstura wygląda... nienaturalnie.
To prawda. Widzę, że w symku jest textures/peronmoj.tga i tak myślę czy Czesiek nie przyciemnił tylko tej tekstury? Będę robił perony po raz 3... ale dla takiego efektu - warto. SKP, Twoją tex też wykorzystam.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #175 dnia: 26 Sierpnia 2012, 18:50:48 »
To prawdopodobne, ale na pewno jaką teksturę użył Cesky wie tylko On sam ;) Przy takim peronie niestety trzeba zrezygnować z Road'ów i zrobić Box. Łatwiejsze mapowanie i szybki podgląd to plus, minus to późniejsza edycji z poziomu notatnika, która praktycznie będzie niemożliwa.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 18:52:04 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #176 dnia: 26 Sierpnia 2012, 18:55:53 »
U mnie właśnie są boxy.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #177 dnia: 26 Sierpnia 2012, 18:59:08 »
To zagęść siatkę i nadaj Noise z wartościami rzędu 5cm.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #178 dnia: 26 Sierpnia 2012, 19:04:29 »
Ja do tej pory nie przykładałem większej uwagi do peronów. Na jeden ze stacji zrobiłem taki peron - prosty, Road o wysokości 0.8m. Tekstura boku peronu to grass, góra to tekstura ścieżki - grassdarkgreen3. Ewentualnie w przyszłości to zmienię, na razie zajmuję się ważniejszymi sprawami.


EDIT: Zapomniałem dorzucić screena tego peronu ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 19:13:41 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #179 dnia: 26 Sierpnia 2012, 19:10:37 »
Mam takie pytanie - czego potrzeba żeby stworzyć realistyczną scenerię? I czy realne scenerie można tworzyć w 3ds Maxie 10 czy w Rainsted?
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424