Autor Wątek:  Jak tam prace nad modelami?  (Przeczytany 179374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #390 dnia: 10 Marca 2013, 23:07:24 »
Autorem modeli jest Kudłacz. Może ktoś wykorzysta kiedyś.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #391 dnia: 16 Marca 2013, 23:30:19 »
Na warsztacie Rkpd-S49-190-1:9, czyli klasyczny anglik, "sweet focie" w załączniku.

A wracając do korzeni tego tematu (vide pierwsze posty) dorobiłem się drugiego wyświetlacza, tzn. na razie jest to pożyczony od kolegi LCD 24", ale docelowo planuję zakup jakiegoś LEDa IPS w podobnym rozmiarze. (miało być zdjęcie stanowiska roboczego, ale mój telefon znajduje uciążliwym wysłanie maila...)
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1230
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #392 dnia: 16 Marca 2013, 23:46:57 »
Autorem modeli jest Kudłacz. Może ktoś wykorzysta kiedyś.
Gdzie można spotkać te sygnalizatory?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #393 dnia: 16 Marca 2013, 23:50:16 »
Przytoczę Kudłacza (PW):
Stacja Brzeg Dolny przy torze zasadniczym 1 wyjazd w kierunku Wrocławia stoi sobie taki karzełek.
Chabówka wyjazd z toru głównego stoi 4 komorowy kierunek Nowy Sącz.
Chorzów Stary wjazd po lewym od strony Bytomia semafor Y (karzel 2 komorowy) oraz jego To fakt faktem ze semafor ten może pokazać tylko Sz wiec To zawsze na pomarańczowo jest.
Gdynia Orłowo ToA karzełek.

Offline kudłacz

  • Wiadomości: 98
  • Tramwaje Śląskie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #394 dnia: 17 Marca 2013, 20:22:48 »
Jako że zostałem przytoczony to podam jeszcze parę przykładów występowania owych sygnalizatorów.
Stacje: Boguszów Gorce, Chorzów Stary, Głogów, Krzepów, Malczyce, Wołów i wiele innych.
Informacje zaczerpnięte ze strony semafor.prv.pl/
Pozdrawiam

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #395 dnia: 23 Marca 2013, 17:49:33 »
Z cyklu: "Radosna tfurczość" :D Zimowe Tarniowo i składanka Traxx-ów Pmt ;)
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #396 dnia: 11 Kwietnia 2013, 14:07:10 »
Wieczorową porą...
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #397 dnia: 18 Kwietnia 2013, 14:35:00 »
Wreszcie udało mi się wymodelować uproszczony rozjazd zwyczajny 27,137 m o R=190 m. Problem był z teksturą podsypki, bo nie było odpowiednich zdjęć, by taką wykonać. Na szczęście można to obejść. Rozjazd jest uproszczony i przeznaczony na trasy niemodernizowane. Nachylenie podsypki wynosi wg instrukcji 1:1.5. Rozjazdowi brakuje dziobownicy i szyn skrzydełkowych, jednak nie zamierzam już ich modelować. Przytwierdziłem do rozjazdu napęd zwrotnicowy autorstwa ISDR-a oraz kierownice. Wymodelowałem także drewniane podkłady, wyszło całkiem przyjemnie.
Taki sposób robienia rozjazdów jest o tyle fajny, że w każdej chwili można zmienić podsypkę rozjazdu oraz materiał z którego są zrobione podkłady.
Rozjazd był stworzony zgodnie z rysunkami technicznymi.

Krzyżownice w złym miejscu ustawiłem. Już poprawiłem.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2013, 18:23:00 wysłana przez Benek »

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #398 dnia: 18 Kwietnia 2013, 16:14:52 »
Tutaj to pomalutku. Czasu mało ale coś tam się tworzy:
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #399 dnia: 18 Kwietnia 2013, 18:21:33 »
Kabinę sobie na razie odpuść. Trzeba się modelem 750mm zająć, bo po przejrzeniu go z pewnym doświadczonym modelarzem  wykazało w nim się sporo dziur. Do tego mnóstwo niepotrzebnych trójkątów i submodeli. Nie wygląda to dobrze.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2013, 18:26:38 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #400 dnia: 18 Kwietnia 2013, 22:35:42 »
Kabinę sobie na razie odpuść. Trzeba się modelem 750mm zająć, bo po przejrzeniu go z pewnym doświadczonym modelarzem  wykazało w nim się sporo dziur. Do tego mnóstwo niepotrzebnych trójkątów i submodeli. Nie wygląda to dobrze.
Weld, Collapse i podgląd schematu hierarchii - tylko tyle i aż tyle trzeba w 3DS Maxie. Nie mam pojęcia jak jest z Gmaxem.

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #401 dnia: 19 Kwietnia 2013, 06:03:12 »
Tam trzeba znacznie więcej by to ogarnąć. Model nie był tworzony Gmax'em tylko 3 ds Max'em.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #402 dnia: 19 Kwietnia 2013, 18:00:05 »
Poprawiłem rozjazd po uwagach kolegi Krzyśka:
  • Przyciemniłem podkłady
  • Podkłady 3-17 przyciemniłem jeszcze bardziej tak, by oddać wtarty przez lata, przez iglice, smar
  • Umiejscowiłem w poprawnym miejscu kierownice
  • Wyciąłem dziurę dla pędnika napędu zwrotnicowego
  • Zmniejszyłem max liczbę Faces do ok. 1200
  • Dostosowałem rozjazd do budowy modułowej: będzie można wybrać kierunek rozjazdu, teksturę podsypki, umiejscowienie napędu (od strony toru zasadniczego/zwrotnego), rodzaj napędu
Wrzucam, może ktoś jeszcze jakieś błędy wyłapie. Póki co jest brak "półki pod napęd" oraz wskaźnika zwrotnicowego.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #403 dnia: 19 Kwietnia 2013, 18:12:51 »
Tymczasem w byczym temacie.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #404 dnia: 19 Kwietnia 2013, 18:40:56 »
Wrzucam, może ktoś jeszcze jakieś błędy wyłapie. Póki co jest brak "półki pod napęd" oraz wskaźnika zwrotnicowego.
Wygląda ekstra, szacun. Jedno co mi rzuciło się w oczy, to w rzeczywistości ciężko chyba byłoby uzyskać pionową krawędź na podsypce (czerwone kółka), te miejsca wg mnie powinny raczej wyglądać jak te zaznaczone na zielono.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #405 dnia: 19 Kwietnia 2013, 19:51:17 »
Racja. Da się to poprawić i to bardzo łatwo. No i żeby było kompleskowo, z samymi rozjazdami zostaną wydane pasujące tekstury podsypek z podkładami dla pozostałych torów na scenerii.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2013, 19:54:31 wysłana przez Benek »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #406 dnia: 19 Kwietnia 2013, 20:22:10 »
@Benek a ty pracowałeś tylko nad podkładami drewnianymi czy też nad betonowymi?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #407 dnia: 19 Kwietnia 2013, 21:46:41 »
@Benek a ty pracowałeś tylko nad podkładami drewnianymi czy też nad betonowymi?
Zrobiłem tylko podkłady drewniane, ponieważ na MOP-ie tylko takie mają być na chwilę obecną.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #408 dnia: 19 Kwietnia 2013, 22:13:40 »
Zrobiłem tylko podkłady drewniane, ponieważ na MOP-ie tylko takie mają być na chwilę obecną.
Aha. No rozumiem. Fajnie się to prezentuje. A to i też potem na szlaku będzie podsypka wraz z tymi podkładami tak?
A i jak się ma sprawa z FPS?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #409 dnia: 19 Kwietnia 2013, 22:37:04 »
Fajnie się to prezentuje.
Dzięki, dobrze że się podoba, bo utraciłem wiarę w człowieka i myślałem, że podsypki nie mają już dla nikogo znaczenia.
A to i też potem na szlaku będzie podsypka wraz z tymi podkładami tak?
Idea jest taka, że wymodeluję kawałek toru (podkłady + podsypka) i nałożę dokładnie te same tekstury, które wykorzystałem do oklejenia rozjazdu. Następnie wykonam render takiego obiektu w rzucie na płaszczyznę XY. Ten render to będzie tekstura podsypki, która, na moje oko, będzie łudząco przypominać to co jest na rozjeździe. Podsumowując: tory będą korzystały ze zwykłej tekstury. Nie wiem czy jest możliwość powielania modelu 3D pod rysowanymi torami. Pytałem o to w Devs, odpowiedział szogun, który powiedział, że tak się nie da. Na Quarku jest model 3D toru jako include. A to jest problematyczne do zrobienia, bo trzeba by takie includy ustawiać wzdłuż torów. Największy problem byłby na łukach.
A i jak się ma sprawa z FPS?
Przy jednym rozjeździe nie widziałem spadku FPS. Jak wstawię wszystkie rozjazdy, to dam znać. Generalnie jeden taki rozjazd (podsypka + podkład), to jest 1/10 węglarki, jeśli chodzi o ilość tri. Ostatecznie można obniżyć podkłady na wysokość podsypki, bo teraz wystają ponad podsypkę 2.5 cm. W takim wypadku pozbędziemy się około 350 trójkątów, ale efekty plastyczności rozjazdu będzie nieco gorszy. Tory będą posiadały tylko teksturę, więc spadku FPS nie powinno się tam w ogóle obserwować.
Rozjazd będzie zapisany jako jeden trójkąt, ponieważ ma mniej niż 10 000 wierzchołków. To też powoduje wzrost wydajności.

Właśnie, wie ktoś czy większa wydajność jest na modelu zapisanym jako jeden tri czy na e3d?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1230
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #410 dnia: 19 Kwietnia 2013, 22:55:51 »
Fajnie się to prezentuje.
Dzięki, dobrze że się podoba, bo utraciłem wiarę w człowieka i myślałem, że podsypki nie mają już dla nikogo znaczenia.
Podoba się, i to bardzo :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #411 dnia: 19 Kwietnia 2013, 22:57:14 »
Szefie, jeden trójkąt zawiera dokładnie trzy wierzchołki (jak to trójkąt) ;) Przewiduję, że chodziło Ci o listę trójkątów, których jest jedna na jedną teksturę.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #412 dnia: 19 Kwietnia 2013, 23:01:43 »
No to ile w końcu jest? W Summary info... pokazuje 1200 Faces. Sam widziałeś wczoraj.
Podoba się, i to bardzo :)
<ok> :)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #413 dnia: 19 Kwietnia 2013, 23:30:05 »
Cytuj
Rozjazd będzie zapisany jako jeden trójkąt, ponieważ ma mniej niż 10 000 wierzchołków. To też powoduje wzrost wydajności.
W Summary info... pokazuje 1200 Faces. Sam widziałeś wczoraj.
Wymieszałeś wszystkie pojęcia. :) 1200 to będzie liczba trójkątów w zaznaczonych submodelach. Wierzchołki to verticles.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #414 dnia: 19 Kwietnia 2013, 23:36:40 »
Tak, liczba wierzchołków podchodzi właśnie pod ponad 6500. Czyli jest to liczba linii wygenerowana w INC-u.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #415 dnia: 20 Kwietnia 2013, 01:00:19 »
Nie wiem czy jest możliwość powielania modelu 3D pod rysowanymi torami. Pytałem o to w Devs, odpowiedział szogun, który powiedział, że tak się nie da.
Jeśli można się wciąć między wódkę, a zakąski:
wszystko się da i nie wykluczam takiej możliwości, że to by było już zrobione, gdyby ktoś był skłonny zająć się teksturami, bo o wypuszczaniu czegokolwiek na roboczych teksturach nie ma w ogóle mowy (no dobra - raczej nie ma mowy - Jarek wyrwał się przed szereg, za co mu z resztą dziękuję, bo to jedyna chyba promocja jaką dotąd mieliśmy).

Natomiast odnośnie:
Idea jest taka, że wymodeluję kawałek toru (podkłady + podsypka) [...]
to zadanie zostało dawno już wykonane, wygląda to mniej więcej tak jak w załącznikach, przy czym pragnę podkreślić, że to czysto robocze tekstury.
Ilość trójkątów jest zatrważająca, submodeli również, powoduje to, a jakże spadek fps (przy 10 torach na gołej scenerii mam u siebie koło 30fps, z tym że modele są zlodowane, wystarczy wyrzucić z nich najwyższe lody by ilość trójkątów drastycznie spadła), a powodem są detale, o które staraliśmy się zadbać.
Swoją drogą, warto nadmienić iż te screeny pochodzą z listopada ub. roku.

Rozjazd był stworzony zgodnie z rysunkami technicznymi.
To jest ciekawe stwierdzenie, gdybyś był skłonny rozwinąć - będę zobowiązany.

Edit:
Zapomniałbym, że na warsztacie mamy jeszcze trochę tego (załączników część dalsza).
(przepraszam, ale myślałem, że mam nieco więcej screenów rozjazdów - nie mam, więc muszę je wykonać, a biorąc pod uwagę, że jestem od 6 na nogach i od tego czasu pokonałem koło 1000km, spędziłem dobre 6 godzin na Bauma Messe, jutro znów trzeba wstać i być w stanie używalności, natomiast laptop ma dość podróży i na złość będzie mi odpalał autocada przez 15 minut, to po prostu w wolnym momencie usunę ten bezsensowny wpis i dorzucę obrazków w załączniku).

Reg. Obowiazki: 2
Proszę poprawić.
Rozi

Logowałeś się kilkukrotnie na forum i nie poprawiłeś tego, więc Ci pomogę.
adsim


« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2013, 17:55:37 wysłana przez adsim »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #416 dnia: 20 Kwietnia 2013, 01:22:19 »
Cytuj
wszystko się da i nie wykluczam takiej możliwości, że to by było już zrobione, gdyby ktoś był skłonny zająć się teksturami, bo o wypuszczaniu czegokolwiek na roboczych teksturach nie ma w ogóle mowy (no dobra - raczej nie ma mowy - Jarek wyrwał się przed szereg, za co mu z resztą dziękuję, bo to jedyna chyba promocja jaką dotąd mieliśmy).
Przekwalifikuj się. Tak robi większość deweloperów. Sam się nie doprosisz o pomoc, a obsługa gimpa przy modelowaniu, to kaszka z mleczkiem.
Cytuj
to zadanie zostało dawno już wykonane, wygląda to mniej więcej tak jak w załącznikach
W załącznikach nie ma samej tekstury tylko jest też model 3D podkładu. Poza tym ja potrzebuję podsypek o unikalnym skosie i drewnianych podkładach.
Cytuj
Ilość trójkątów jest zatrważająca, submodeli również, powoduje to, a jakże spadek fps (przy 10 torach na gołej scenerii mam u siebie koło 30fps, z tym że modele są zlodowane, wystarczy wyrzucić z nich najwyższe lody by ilość trójkątów drastycznie spadła), a powodem są detale, o które staraliśmy się zadbać.
Optymalizacja polega też na tym, że waży dużo mniej, a dla usera jest niewielka tylko różnica w odbiorze "estetycznym".
Cytuj
To jest ciekawe stwierdzenie, gdybyś był skłonny rozwinąć - będę zobowiązany.
Mam rysunek techniczny z przekrojem poprzecznym toru, który muszę ułożyć na scenerii, a także rysunek techniczny rozjazdu zwyczajnego o długości 27,137 m i promieniu 190 m - dokładnie taki jaki potrzebuję umieścić na scenerii. Czyli zachowana jest geometria podsypki oraz ułożenie i rozmiary podkładów.

Ja nie czekam na Twoją pracę, gdyż:
1. mógłbym zbyt długo czekać
2. potrzebuję czegoś innego niż tego, co robisz Ty

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #417 dnia: 20 Kwietnia 2013, 01:33:57 »
Nie zrozum mnie źle, Benku, ja nie mam żadnych zastrzeżeń do tego co robisz, zresztą gdybym miał coś przeciw, to bym Ci nie podpowiedział jak ten temat ugryźć.
Co do tekstur, to ja generalnie grafikiem nie jestem, nie znam się na tym, nie mam do tego żadnego talentu, więc się za to nie zabieram. Zresztą to jest temat rzeka.
Co do podsypek, to dotąd nie bawiliśmy się za bardzo z tym, bo i tak projekt stoi poniekąd w miejscu. Co do podkładów, to mamy wymodelowane podaj 3 czy 4 typy drewniaków, jak również dociski szynowe typu K, co się może przydać przy generowaniu tekstur.
Co do fps, to podkłady podkładami, u nas są wymodelowane kompletne dociski szynowe. Ja nie będę nikogo przekonywał na siłę czy jemu jest to potrzebne, czy nie, ani czy ma mu się to podobać, czy nie. Tym samym nie mogę się zgodzić z podejściem takim, że nie róbmy, bo części (czy choćby i nawet większości) to "nie pójdzie". Komu nie pójdzie, ten sobie temat obejdzie (zamontuje modele podkładów bez docisków, albo użyje innej "sztuczki"), komu pójdzie, ten się będzie cieszył świetną grafiką i szczegółowością modelu.
Co do rysunków technicznych - pytam, bo sam z doświadczenia wiem, że krzywa beziera mająca naśladować łuk toru zwrotnego nie pokrywa się z tym torem, także poniekąd zabawne jest twierdzenie, że model jest zgodny z rysunkiem, a nawet jeśli jest (ja takie modele przygotowuję), to i tak tabor będzie się z tym rozjazdem mijał.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #418 dnia: 20 Kwietnia 2013, 01:46:42 »
Co do rysunków technicznych - pytam, bo sam z doświadczenia wiem, że krzywa beziera mająca naśladować łuk toru zwrotnego nie pokrywa się z tym torem, także poniekąd zabawne jest twierdzenie, że model jest zgodny z rysunkiem, a nawet jeśli jest (ja takie modele przygotowuję), to i tak tabor będzie się z tym rozjazdem mijał.
Model podsypki i podkładów jest zgodny z rysunkiem. Same szyny rozjazdów są takie, jakie wygenerował Rainsted. Tyle. Moim zadaniem było zrobić sensowny model podsypki, który by wyglądał jako tako. Również kierownice są uproszczone, gdyż nie chciałem mnożyć trójkątów. Trzymają wymiar z dokładnością do 1 cm i są poprawnie umiejscowione. Jak sam widzisz, nawet Rainsted, który jest dużo lepszy niż flexy skryptowe, zawiera błędy. Dlatego dla mnie nie warto poświęcać 2 lat nad tym, by męczyć się co do 1 mm. Obecny model jest dużo lepszy niż to jest obecne w MaSzynie i straszy.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #419 dnia: 20 Kwietnia 2013, 02:07:49 »
Ja bym to ujął w następujący sposób: to co robisz, to jest łatanie dziury. Bo ktoś ten system zbudował x lat temu i po dziś dzień nikt nie stworzył kompleksowego pakietu tekstur, który by uzupełniał część techniczną zawartą w programie. Ja natomiast walczę o to, żeby nasz symulator wyglądał lepiej, na tyle, żebyśmy się nie mieli czego wstydzić przed komercyjną konkurencją. Zarówno w sensie estetycznym, jak i w sensie precyzji i dokładności odwzorowania elementów infrastruktury czy taboru kolejowego. A Twoje rozwiązanie, jeśli już jesteśmy przy modelach pozostawia szereg problemów, które nie zostały nawet tknięte, choćby np. temat rzeka - krzyżownice. I znów, nie odbieraj tego jako jakiś hejt, czy krytyka.
A co do niezgodności w łukach, to problem nie leży po stronie rainsted, tylko po stronie tego, kto przyjął założenie, że wielomianowe krzywe beziera posłużą mu za wierną aproksymację wycinka okręgu. Niestety gucio, konieczne jest albo zastosowanie krzywych beziera wymiernych, albo po prostu rozszerzenie palety rozwiązań systemowych o łuk będący wycinkiem okręgu. Ja przynajmniej innego rozwiązania nie widzę, jako że poprawianie punktów kontrolnych poprawi zbieżność w jednym miejscu, a popsuje w drugim, co nie jest moim zdaniem do przeskoczenia.
Kończąc techniczny bełkot, który ni w ząb pasuje do tematu wątku, pozwolę sobie na mały odzew do ludu:
Jeśli gdzieś tam egzystuje osoba, którą zauroczyły te modele i chciałaby nam pomóc wdrożyć je do MaSzyny poprzez przygotowanie odpowiednich tekstur, to proszę o kontakt. Nie musi też jedna osoba robić wszystkiego. Każda pomoc (o ile fachowa) popchnie projekt do przodu, a o to przecież chodzi.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."