Ankieta

Co wymaga dopracowania w pierwszej kolejności?

Przekładnia hydrauliczna
36 (2.3%)
Sprzęgi (wąskotorowe, ASF z uchem, automatyczne)
20 (1.3%)
Rozświetlanie scenerii światłami pojazdów
235 (14.9%)
Płynna regulacja kranu hamulca
71 (4.5%)
Fizyka ET22
53 (3.4%)
Multiplayer - usunięcie niestabilności
78 (5%)
Modulowanie dźwięku silnika (Patrykos wie jak)
5 (0.3%)
Teksturowanie przejściowe (texture splatting)
13 (0.8%)
Normal mapping - symulacja nierówności
30 (1.9%)
Zapis aktualnego stanu symulacji
158 (10%)
Zewnętrzny dźwięk ruchu wagonów
86 (5.5%)
Wnętrza widoczne z zewnątrz
69 (4.4%)
Sieć trakcyjna jako modele 3D
15 (1%)
Spadki napięć na sieci trakcyjnej
111 (7.1%)
Obwody lokomotyw (program w LD)
90 (5.7%)
Rozruch impulsowy
197 (12.5%)
Różne typy sieci trakcyjnej, np. YC120-2C
7 (0.4%)
Lusterka - renderowane
26 (1.7%)
Zapalanie światła (w kabine, w EZT)
55 (3.5%)
Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji
50 (3.2%)
Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji
0 (0%)
Pulsowanie świateł (tekstura 3D)
8 (0.5%)
Wybór kanału radiowego +/-
33 (2.1%)
Podsypka/podkłady/rozjazdy 3D
12 (0.8%)
Bujanie kamery, odsprężynowanie
39 (2.5%)
Opór składu na łukach
17 (1.1%)
Generatory napisów - wyświetlcze tekstowe
10 (0.6%)
Animacje ruchu parowozów
13 (0.8%)
Animacja dymu
33 (2.1%)
Dodatkowe animacje pojazdów (np. 4 pantografy)
2 (0.1%)
Konfigurowalna mapa klawiatury
2 (0.1%)
Lusterka - dodatkowe widoki z kabiny
0 (0%)

Głosów w sumie: 597

Głosowanie skończone: 25 Października 2012, 22:00:00

Autor Wątek:  Co poprawić w pierwszej kolejności?  (Przeczytany 105379 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 545
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #180 dnia: 01 Października 2012, 14:01:06 »
W ogóle o co chodzi? Jak to niby ma być wymienione?

Z tego co mi wiadomo to już nie jeździmy na miedzianych, tylko na węglowych, od dosyć dawna ...

Od początku 2011 roku. Co do oświetlenia kabin znalazłem filmik. Pozdrawiam autora, bo nim niestety nie jestem, ale pomysł prima sort.

Offline Taurus1976

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #181 dnia: 01 Października 2012, 14:20:51 »
Koledze chodziło raczej o teksturę wkładki, żeby nie była "miedziana" tylko "węglowa".

O to własnie mi chodziło. Może i błahostka ale istotna w kształcie lokomotywy elektrycznej jako całości. Wizualnie. Na takich ślizgach (miedzianych) nie jeździ się już od 2 lat, bodajże. 
Skoro jest propozycja zróznicowiania sieci trakcyjnej czy też pogrubienia djp, to dlaczego nie można zaktualizować wyglądu ślizgu pantografu ? Oczywiście są ważniejsze poprawki.
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2012, 14:25:45 wysłana przez Taurus1976 »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #182 dnia: 01 Października 2012, 14:50:06 »
Już ci tłumaczę - zróżnicowanie sieci trakcyjnych, czy wprowadzenie modeli dla przewodów zamiast linii, wymaga opracowania odpowiednich modeli, algorytmów, etc oraz wdrożenia tego wszystkiego do exe, przy czym wprowadzaniem rzeczy do exe zajmuje się niewiele raczej osób. Jest to również jakiś kierunek dalszego rozwoju - przygotowujemy narzędzie, dzięki któremu można będzie zbudować dowolną niemalże sieć łańcuchową, a także wszystkie te pozycje dotyczące trakcji pozwalają ujednolicić i zespolić różne pomysły, dzięki czemu prawdopodobnie zostanie również wprowadzona symulacja spadku napięcia (jako że parametry sieci trakcyjnej są kluczowe dla obliczeń związanych z symulacją), a przynajmniej zostanie poczyniony pewien krok w tym kierunku.
Natomiast zmiana tekstury dla odbieraka to, jakby nie patrzeć, zadanie o zupełnie innym stopniu złożoności, które może wykonać ktokolwiek we własnym zakresie. Poza tym, wydaje mi się, że uwagi odnośnie nieodpowiedniej tekstury dla ślizgacza odbieraka, powinny być zgłaszane raczej w tematach, gdzie prezentowane są tekstury elektrowozów.

[/wielki offtop]
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2012, 15:40:20 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #183 dnia: 01 Października 2012, 15:03:57 »
Zaglądając na początek tego wątka mam nieodparte wrażenie, że jego autorowi chodziło o zmiany w EXE, którym to IMHO z sukcesami się przede wszystkim zajmuje.
Teksturki pantografów to raczej "inny poziom" abstrakcji i w pełni podzielam tu zdanie @Tolein'a.
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2012, 15:09:52 wysłana przez popatrz »

Offline Taurus1976

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #184 dnia: 01 Października 2012, 15:12:19 »
W takim razie przepraszam za Oftop i proszę o wydzielenie wątku. Jak widzicie jestem tutaj nowicjuszem i mogę się jeszcze nie orientować w tematach.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #185 dnia: 01 Października 2012, 16:48:03 »
No bo przepraszam, ale jak taka błahostka ma się do innych propozycji z listy?
I dlatego nie nazywam Maszyny symulatorem, tylko programem/gra - wlasnie te "blahostki" tez sa wazne. Inna sprawa, ze watek dotyczy exe... Moze uproscmy sterowanie do nacisniecia samego Shift+M, jak kiedys?
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #186 dnia: 03 Października 2012, 11:46:57 »
Od wersji 375 działać będzie wyświetlanie rozkładu jazdy dla prowadzonego pojazdu, po przyciśnięciu [F3]. Sposób wyświetlania zapewne będzie podlegał dalszej ewolucji w kolejnych wersjach. Ale moim zdaniem pozycję Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji można już usunąć jako zrealizowaną. Otrzymała 94 głosy na 563 głosujących, co daje 16.7% (6.1% przy uwzględnieniu ogólnej liczby oddanych głosów).

Osobną kwestią jest to, że większość scenerii nie ma rozkładów w formie przydatnej do wyświetlenia, z PC2011 to chyba tylko Quark, na której to scenerii dodawałem aktywne W4. Niemniej rozkłady te nie są zsynchronizowane z czasem scenerii, więc pociecha jest niewielka.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #187 dnia: 03 Października 2012, 12:35:16 »
No to panowie co oddawali głosy - jedna ze stron się wywiązała ze zobowiązań, teraz kolej na drugą.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #188 dnia: 03 Października 2012, 12:37:17 »
@Ra pociecha może i niewielka, ale za to jest postęp i to się liczy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #189 dnia: 03 Października 2012, 14:38:14 »
To ważna zmiana, bo może jeszcze bardziej zachęci twórców scenariuszy do ich tworzenia. Teraz SRJP w (często szczątkowej) formie  tekstu nie będzie tylko służył do ułatwienia sterowania pojazdami prowadzonymi przez AI, ale da także realne korzyści dla użytkowników. Nie każdy ma w domu drukarkę lub chęci przepisywania na kartkę lub do skakania ALT-TABem do podczepianych do tej pory rozkładów. Wszelkie pomysły i działania ograniczające chaos, prowadzące do ujednolicenia wyglądu i obsługi symulatora przez użytkowników na poszczególnych sceneriach są na wagę złota. Pewnie dla wielu to truizmy, niemniej jednak warto to zauważyć.

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #190 dnia: 03 Października 2012, 16:22:56 »
Jeszcze nigdzie nie widziałem żeby to twórcy jakiegoś produktu, patrzeli na to kto na czym jedzie. Kogo dziś obchodzi czy ktoś ma drukarkę, 8GB RAM, procek i7?. To użytkownicy mają nadążać za technologią a nie technologia kuleć za użytkownikami. W ten sposób zawsze będzie średniowieczny shit. Wiem wiem, zacznie się że mnie nie stać itd. No cóż wypasiona grafika i konkretny FPS na który narzekacie, potrzebuje coraz to lepszego sprzętu. Nie oszukujcie się, nie wyciągniecie nigdy grafy z Railworksa na Pentium 486.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #191 dnia: 03 Października 2012, 16:24:43 »
Ale można zoptymalizować niektóre rzeczy. Jakby tak koledzy nie robili, to byś nawet na swoim kombajnie miał stop-klatkę i byś miał inne wtedy zdanie.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #192 dnia: 03 Października 2012, 20:14:48 »
to dlaczego nie można zaktualizować wyglądu ślizgu pantografu ?
A bo technicznie to jest ciężko z wykonaniem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #193 dnia: 03 Października 2012, 21:53:45 »
Z takich małych pierdółek: Przesunięcie smug w lokomotywach z budką maszynisty tak, by nie świeciły na pudło, a tylko i wyłącznie na drogę.
maszynista-stażysta

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #194 dnia: 04 Października 2012, 20:09:30 »
Właściwie dlaczego fizyka ET22 jest "zła" i "należałoby" poprawić?

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #195 dnia: 04 Października 2012, 20:41:03 »
Bo ktos cos u kogos gdzies widzial i nie potrafi racjonalnie napisac "dlaczego".
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #196 dnia: 06 Października 2012, 19:05:03 »
Tak. Kody klawiszy brałem z tej strony (druga tabela). Kod dla Backspace'a działał, co świadczy o tym, że te dane są poprawne. Natomiast kody dla 1..0 nie działały (od 30 do 39). OIDP, to wyjątkiem była ósemka (kod 38), dla której działa się normalna akcja, w innych wypadkach nic się nie działo, a zero przenosiło w inne miejsce. Nie zmyślam, mówię jak jest.
Co prawda to nie jest dobry wątek na opisywanie kodów klawiszy, ale to nie są te kody. Bardziej poprawne są te:
http://7pl.info/kody-klawiszy.html
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #197 dnia: 06 Października 2012, 19:18:17 »
Jeśli mogę mieć pytanie do autora wątku. Czy masz już koncepcję na zrobienie tego co jest najwyżej na liście? Bo raczej tak zostanie, choć wiem, że ankieta to tylko dodatek do Twoich zamierzeń co do exe.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #198 dnia: 06 Października 2012, 19:32:12 »
Nie mam. Aczkolwiek są dwie koncepcje do wypróbowania. Jedna to przyczepienie światła OpenGL do lokomotywy. Trzeba by w pierwszej kolejności zobaczyć, jak to będzie wyglądało. Druga to eksperyment jubaja z podwójnym renderowaniem scenerii, który podobno pochłaniał większość FPS. Ja bardziej biorę pod uwagę zapis stanu oraz spadki napięć w sieci. Są to tematy, do których nie jest potrzebne gromadzenie jakiś danych ani wymyślanie, jak by to zrobić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #199 dnia: 06 Października 2012, 20:34:26 »
Dałoby radę zrobić tak, by w plikach scn/scm można było robić komentarze blokowe jak w C?
/* ... */Jak się składy wykomentowuje za pomocą //, to trochę to schodzi.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #200 dnia: 06 Października 2012, 20:38:21 »
Czary mary, hokus pokus, działa!
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #201 dnia: 06 Października 2012, 21:07:48 »
Ja tak nieśmiało bym zaproponował, rozwinięcie opcji wyświetlania rozkładu. Chodzi o dodanie ostrzeń stałych i tymczasowych. Miło by było gdyby były uwzględniane ewentualnie w takim zestawieniu np innym kolorem niż rozkład, z podaniem kilometra i prędkości ograniczenia. Chociaż to już pewnie dość abstrakcyjna propozycja.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #202 dnia: 06 Października 2012, 21:11:46 »
To by ktoś musiał najpierw zapisać w jakiś plikach, w postaci przetwarzalnej. Kto by miał to zrobić? Przeglądarki PDF raczej do symulacji nie dorobię.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #203 dnia: 06 Października 2012, 21:14:00 »
W RJ nie uwzględnia się tymczasowych ograniczeń. Nie ma co odbiegać od rzeczywistości. Rozkazy w pdfie, tylko dla userów.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #204 dnia: 06 Października 2012, 21:31:22 »
Ja chciał bym zaproponować od siebie rozbudowanie taboru nocnego. Wiem, że nie jest to ważna rzecz, która nie wymaga niezwłocznej poprawy, ale patrząc na EZT, widzimy, że nie ma ani jednego kibla w wersji nocnej. Wiem, wiem zaraz będzie "To zrób, jeśli coś takiego Ci się marzy", ale problem w tym, że jak bym umiał to bym zrobił, przyznaje - nie umiem. Może ktoś, korzystając z przychylności długich, jesiennych wieczorów przysiadł by nad tym zagadnieniem. Bo myślę, że fajnie by było mieć nocne odpowiedniki obecnego taboru. Kibel na porannej służbie (kiedy jest jeszcze ciemno), z ciemnym wnętrzem wygląda tragicznie.

Druga opcja, którą warto by poruszyć, jest udoskonalenie wyboru taboru (który już posiada wersje nocną) w starterze, za pomocą jakiegoś przyjaznego buttona "Wersja dzienna" i "Wersja nocna". Na chwilę obecną jest trudno znaleźć wagon, który ma zapalone światełka, a nie powiem - było by to ogromne ułatwienie.

Edit: Są to jak by nie patrzeć, pierdoły bez których da się żyć, ale korzystając z przeznaczenia tego tematu, postanowiłem o tym napisać.
« Ostatnia zmiana: 06 Października 2012, 21:35:17 wysłana przez PanMechanik »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #205 dnia: 06 Października 2012, 21:37:59 »
Wersje nocne wagonów są do zrobienia (wymyślenia) na nowo, bo to co jest obecnie, to jest mocna prowizorka. Do tego musi ktoś usiąść i pomyśleć, jakby to musiało być, żeby ten sam wagon nadawał się do jazdy zarówno w dzień, jak i w nocy. Jak już to będzie, to ja jestem w stanie dalej coś podziałać, żeby np. zależnie od godziny i załadowania pasażerami zapalały się światła w wagonach. Co do EZT, to kwestia obserwacji "co widać z zewnątrz w nocy" i odwzorowania tego w postaci modelu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #206 dnia: 06 Października 2012, 22:41:15 »
Ja pozostaję przy opcji LD + rozbudowane modele z wnętrzem przedziałów pasażerskich i zapalanymi światłami. Wtedy można wszystko. A co, jak kibelek do tunelu wjeżdża, albo nawet pod wiadukt większy jak się wtacza, to też światełka zapala.
Akurat w kiblach to jest chyba kwestia prosta (mech steruje), bardziej złożony problem w wagonach pasażerskich, gdzie każdy przedział się rządzi własnym wyłącznikiem i własną żarówą.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #207 dnia: 06 Października 2012, 23:01:49 »
Najpierw to trzeba by takie wymodelowane wnętrza mieć...
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #208 dnia: 06 Października 2012, 23:08:30 »
Jest coś takiego w PC2011 jak dynamic\pkp\ed73_v1\przedzial-en57.t3d, można by od tego zacząć...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #209 dnia: 06 Października 2012, 23:15:51 »
No łał. Większość pozycji z listy wymaga większego czy mniejszego nakładu pracy, czy to w zakresie wymyślenia sposobu realizacji, czy to w zakresie przygotowania odpowiednich materiałów. Wnętrza widoczne z zewnątrz, niezależnie od wyników ankiety, jak mi się zdaje, są "nieuniknionym", kolejnym krokiem w rozwoju symulatora. I niezależnie od opinii publicznej temat ten jest nadgryzany po kolei przez modelarzy, patrz @7play4game i jego we14, czy @Szogun i model czapajewa wraz z kabiną lopoly, przy okazji którego rzeczony modelarz się zdążył już nazłościć na różne przypadłości (problemy z wielokrotną alphą, etc), ale generalnie to nas czeka w bliżej nieokreślonym jutrze.
Obwody LD pewnie nie będą ruszone, dopóki ktoś nie przygotuje odpowiednich materiałów i nie zobowiązuje się do testów, ale liczę, że prędzej czy później ktoś się na to porwie, bo daje to możliwości niemal nieograniczone, od pełnej procedury rozruchu i lepsze odwzorowanie działania obwodów loka, w tym odłączanie silników, czy inne takie (w sumie wszystko zależy od tego jak wiernie odwzoruje się obwody lokomotywy, w tym, z tego co ogarniam, analogicznie można przy pomocy tego odwzorować systemy mechaniczne, pneumatyczne, etc, jak np. blokowanie drzwi od szaf czy inne na prawdę pierdołowate rzeczy), aż po duperele rzędu właśnie "wejścia" do panelu kontrolnego wagonu i przełączenie każdego z wyłączników światła, bezpiecznika ogrzewania, czy innych takich tam, co w malutkim stopniu, ale też przecież wpływa na realizm symulacji.
Wiesz, @Sawi, ja ani tobie, ani nikomu innemu nie zabronię przecież nic zrobić, ale wydaje mi się, że lepiej się skoncentrować nad wykonaniem bardziej skomplikowanego zadania, ale dającego większy "zwrot" poniesionych nakładów, niż szukać poniekąd drogi na skróty i upraszczać różne rzeczy.

@Ra, mówisz o samych wnętrzach, czy o rozświetlaniu ich?
« Ostatnia zmiana: 06 Października 2012, 23:17:23 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."