Ankieta

Co wymaga dopracowania w pierwszej kolejności?

Przekładnia hydrauliczna
36 (2.3%)
Sprzęgi (wąskotorowe, ASF z uchem, automatyczne)
20 (1.3%)
Rozświetlanie scenerii światłami pojazdów
235 (14.9%)
Płynna regulacja kranu hamulca
71 (4.5%)
Fizyka ET22
53 (3.4%)
Multiplayer - usunięcie niestabilności
78 (5%)
Modulowanie dźwięku silnika (Patrykos wie jak)
5 (0.3%)
Teksturowanie przejściowe (texture splatting)
13 (0.8%)
Normal mapping - symulacja nierówności
30 (1.9%)
Zapis aktualnego stanu symulacji
158 (10%)
Zewnętrzny dźwięk ruchu wagonów
86 (5.5%)
Wnętrza widoczne z zewnątrz
69 (4.4%)
Sieć trakcyjna jako modele 3D
15 (1%)
Spadki napięć na sieci trakcyjnej
111 (7.1%)
Obwody lokomotyw (program w LD)
90 (5.7%)
Rozruch impulsowy
197 (12.5%)
Różne typy sieci trakcyjnej, np. YC120-2C
7 (0.4%)
Lusterka - renderowane
26 (1.7%)
Zapalanie światła (w kabine, w EZT)
55 (3.5%)
Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji
50 (3.2%)
Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji
0 (0%)
Pulsowanie świateł (tekstura 3D)
8 (0.5%)
Wybór kanału radiowego +/-
33 (2.1%)
Podsypka/podkłady/rozjazdy 3D
12 (0.8%)
Bujanie kamery, odsprężynowanie
39 (2.5%)
Opór składu na łukach
17 (1.1%)
Generatory napisów - wyświetlcze tekstowe
10 (0.6%)
Animacje ruchu parowozów
13 (0.8%)
Animacja dymu
33 (2.1%)
Dodatkowe animacje pojazdów (np. 4 pantografy)
2 (0.1%)
Konfigurowalna mapa klawiatury
2 (0.1%)
Lusterka - dodatkowe widoki z kabiny
0 (0%)

Głosów w sumie: 597

Głosowanie skończone: 25 Października 2012, 22:00:00

Autor Wątek:  Co poprawić w pierwszej kolejności?  (Przeczytany 102626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1704
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #90 dnia: 20 Września 2012, 16:35:07 »
Dorzucając trzy grosze.
W momencie, gdy będziemy mieli wymodelowane wagony z wnętrzami (o ile takie będą), to można spróbować zaimplementować otwieranie drzwi wagonów osobowych z przycisków < i >. Wiem, że to nie jest obowiązkiem mechanika i nijak ma się to do symulacji, ale to najłatwiejsze rozwiązanie. Jedynie inna metoda jaka przychodzi mi na myśl, to przypisanie do toru (z peronem) jakiegoś eventu, który losowo otwierałby drzwi w składzie po stronie peronu. Ale to już jest raczej trudniejsze do zaimplementowania.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #91 dnia: 20 Września 2012, 17:16:24 »
można spróbować zaimplementować otwieranie drzwi wagonów osobowych (...) przypisanie do toru (z peronem) jakiegoś eventu, który losowo otwierałby drzwi w składzie po stronie peronu.
Jest to w miarę proste i wystarczy W4. Podobno w wersji 355 po dojechaniu EZT do W4 drzwi się otwierają same, ale nie sprawdzałem tego. Wystarczy to przerobić na otwieranie drzwi w wagonach. Tylko najpierw te wagony, a potem jeszcze W4 w sceneriach i rozkłady, których nikt robić nie lubi...

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #92 dnia: 20 Września 2012, 17:45:48 »
Nie znalazłem w ankiecie odnośnika do innych uwag, więc napisze tutaj.
Na pewno należałoby poprawić prędkość podnoszenia się pantografów (w zależności od ciśnienia powietrza w zbiorniku gł.) i żeby nie zamieniały się na dachu w czasie zmieniania kabin.
Można też dorzucić załączanie tej baterii co była już na starszej wersji exe...
Pozdrawiam
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #93 dnia: 20 Września 2012, 17:54:57 »
Tylko najpierw te wagony, a potem jeszcze W4 w sceneriach i rozkłady, których nikt robić nie lubi...
Dziwne, bo to nie jest trudne. Scenariusz z rozkładem działający dobrze ze składami prowadzonymi przez AI, oprócz oczywiście jego informacyjnej wartości dla użytkownika, może być podstawą do tworzenia na tej scenerii innych scenariuszy z wykorzystaniem już "oprogramowanych" składów. Zyskujemy dzięki temu poczucie osadzania nowego pociągu w pewnym już sprawdzonym i "żyjącym swoim życiem organizmie".
(Mowa tu o sceneriach, które są tworzone zgodnie z zasadami projektowania)
Większe wyzwanie, ale też i realizm większy.

Dlatego, jako osoba popierająca wykorzystywanie rozkładów, myślę że dostęp podczas prowadzenia pociągu do _pełnego_ rozkładu byłby ciekawą i przydatną funkcją symulatora (np. przez naciśnięcie F1).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #94 dnia: 20 Września 2012, 17:55:23 »
Podobno prędkość podnoszenia nie zależy od ciśnienia, co najwyżej od temperatury na zewnątrz. Całe sterowanie (baterie, pantografy, przełączniki, dwie niezależne kabiny) jest ujęte jako Obwody lokomotyw (program w LD).

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #95 dnia: 20 Września 2012, 19:56:31 »
Cytuj
Całe sterowanie (baterie, pantografy, przełączniki, dwie niezależne kabiny) jest ujęte jako Obwody lokomotyw (program w LD).
I dla tego się dziwię, że to jest dopiero na 9 miejscu. Przecież to całkiem inne, jeszcze bardziej realistyczne sterowanie lokomotywą. Wyjdą lusterka, ale po co jak połowa przełączników w lokomotywie nie będzie działać, albo będą działać prowizorycznie? Dla tego zachęcam na głosowanie na "Obwody lokomotyw (program w LD)".
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 21:40:34 wysłana przez Kacu »

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #96 dnia: 20 Września 2012, 22:26:30 »
Pytanie do @Ra - mam rozumieć, że po skończonym głosowaniu bierzesz i poprawiasz trzy pierwsze możliwości wyboru, które uzyskały największą liczbę głosów?
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #97 dnia: 20 Września 2012, 22:32:01 »
Nie. Ale jeśli będę miał 2 rzeczy do wyboru, to najpierw sprawdzę, która była wyżej w ankiecie. I nie dam sobie głowy zawracać jakąś podsypką 3D, czy ulepszaniem rysowania drutów.

Poza tym sprawa jest prosta: jak będzie ktoś testował i dostarczał mi dodatkowe pliki, to będę coś z tym robił. W przypadku pracy nad AI dostawałem scenerie, w których AI nie działało zgodnie z oczekiwaniami i poprawiałem aż do uzyskania odpowiedniego efektu.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #98 dnia: 20 Września 2012, 23:51:48 »
Nie. Ale jeśli będę miał 2 rzeczy do wyboru, to najpierw sprawdzę, która była wyżej w ankiecie. I nie dam sobie głowy zawracać jakąś podsypką 3D, czy ulepszaniem rysowania drutów.
Zaprawdę powiadam, te kwestie może rozwiązać Normal Mapping, którego nie warto dodawać do ankiety bo zaledwie odsetek czytających uzna to za przydatne, nie rozumiejąc jakie to daje możliwości.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #99 dnia: 21 Września 2012, 14:27:40 »
Jeśli przez "wgląd do kodu" rozumiesz przeglądanie jak napisano exe czy inne pliki, to kompletnie nie wiem o co ci chodzi.
Chodzi o to, by mieć dostęp do źródeł, które to po skompilowaniu dają Ci exe. Nie wiem czego nie rozumiesz, skoro piszesz że chodzi właśnie o to. Sam sobie zaprzeczasz.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #100 dnia: 21 Września 2012, 14:31:22 »
Jeśli ktoś uważa, że do zrobienia np. rozruchu impulsowego potrzebny jest wgląd do kodu, to jest w błędzie. Tam nie ma tajemnej wiedzy, która pomaga coś zrobić. W wielu miejscach jest znaczny bałagan, naprawiany na szybko w innych miejscach. Przykładowo, pewne zależności "elektryczne" są zrobione na poziomie kabiny, a powinny być na poziomie fizyki. Mi bardziej pomogło zrobienie wcześniej pewnych rzeczy w Rainsted, niż dowiedzenie się, jak to ktoś w EU07.EXE zrobił.
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 14:35:33 wysłana przez Ra »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #101 dnia: 21 Września 2012, 15:39:57 »
Taki jeszcze duperel: jakiś czas temu pauzowanie symulacji zostało przeniesione z 'ESC' pod 'PAUSE/BREAK'. Problem jest tego typu, ze nie każdy komputer go posiada (np. laptopy DELL INSPIRON. uprzedzając mądre rady - nie, nie ma go pod kombinacją Fn+cośtam). Może by to przenieść pod jakiś inny klawisz?

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #102 dnia: 21 Września 2012, 15:44:58 »
Popieram @muri, mam ten sam problem.
Pozdrawiam

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #103 dnia: 21 Września 2012, 19:11:02 »
Ja zaznaczyłem min. opcje rysowanie sieci trakcyjnej np Yc1202c gdyż stosowana w Maszynie sieć trakcyjna nie spełnia wymogów do prędkości powyżej 110km/h. Zauważcie, że wszystkie sieci trakcyjne o prędkości 120km/h i powyżej mają zawieszenie Y, czyli stosowanie takiej sieci chociażby w Drawinowie czy Mocznikach jest jak najbardziej uzasadnione.
T.N

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #104 dnia: 21 Września 2012, 20:46:06 »
To co piszesz, miałoby jakiś głębszy sens, gdyby program posiadał funkcję rysowania jakiejkolwiek innej trakcji. To tak jakby stwierdzić, że spotykane obecnie w symku torowiska nie spełniają wymogów, np. obciążenia 221kN/oś, bo są złe podkłady, albo zły (nazbyt uproszczony) przekrój szyny. Pamiętajmy - to tylko uproszczenia, które ktoś wprowadził w czasach prehistorycznych, licząc, że kiedyś ktoś to poprawi. Biorąc też pod uwagę brak jakiegokolwiek odwzorowania współpracy przewodu jezdnego z odbierakiem, nie wprowadza to żadnych utrudnień (gorzej by było, gdyby ktoś wprowadził np. model zrywania trakcji, a nie pomyślał o rozbudowaniu palety dostępnych sieci), więc twój komentarz nie do końca jest zasadny.
Tzn. nie zrozum mnie źle, nie deprecjonuję twojego głosu, wręcz przeciwnie - masz rację, brakuje trakcji i trzeba tylko coś z tym zrobić - stwierdzam tylko, że argument który przytoczyłeś, nie do końca jest właściwym. Zresztą nie tylko sama trakcja niedomaga, z tego co się orientuję, wiele tras maszynowych rozpieszcza nas wysięgnikami teownikowymi (też pasującymi do vmax >120km/h niczym pięść do nosa), albo nawet rurowymi, ale z odciągami trakcji zamocowanymi do wysięgnika za pomącą połączeń śrubowych (w konstrukcjach nośnych sieci trakcyjnej dla prędkości powyżej 120km/h stosuje się mocowanie o dwóch, czy tam trzech stopniach swobody).
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 20:51:21 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #105 dnia: 21 Września 2012, 20:52:07 »
@muri, @REWIZOR - zawsze będzie jakiś feralny klawisz, którego nie ma w naszym kochanym laptopie czy notebooku. Prawidłowo klawisz PAUSE BRAKE służy do "pałzowania" i jest to wykorzystane w ponad 95% wszystkich gier i wykorzystanie tego jako Pauza w MaSzynie to prawidłowa konfiguracja.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #106 dnia: 21 Września 2012, 21:06:01 »
To co piszesz, miałoby jakiś głębszy sens, gdyby program posiadał funkcję rysowania jakiejkolwiek innej trakcji. To tak jakby stwierdzić, że spotykane obecnie w symku torowiska nie spełniają wymogów, np. obciążenia 221kN/oś, bo są złe podkłady, albo zły (nazbyt uproszczony) przekrój szyny. Pamiętajmy - to tylko uproszczenia, które ktoś wprowadził w czasach prehistorycznych, licząc, że kiedyś ktoś to poprawi. Biorąc też pod uwagę brak jakiegokolwiek odwzorowania współpracy przewodu jezdnego z odbierakiem, nie wprowadza to żadnych utrudnień (gorzej by było, gdyby ktoś wprowadził np. model zrywania trakcji, a nie pomyślał o rozbudowaniu palety dostępnych sieci), więc twój komentarz nie do końca jest zasadny.
Tzn. nie zrozum mnie źle, nie deprecjonuję twojego głosu, wręcz przeciwnie - masz rację, brakuje trakcji i trzeba tylko coś z tym zrobić - stwierdzam tylko, że argument który przytoczyłeś, nie do końca jest właściwym. Zresztą nie tylko sama trakcja niedomaga, z tego co się orientuję, wiele tras maszynowych rozpieszcza nas wysięgnikami teownikowymi (też pasującymi do vmax >120km/h niczym pięść do nosa), albo nawet rurowymi, ale z odciągami trakcji zamocowanymi do wysięgnika za pomącą połączeń śrubowych (w konstrukcjach nośnych sieci trakcyjnej dla prędkości powyżej 120km/h stosuje się mocowanie o dwóch, czy tam trzech stopniach swobody).
Oczywiście masz rację, ale niewłaściwa sieć trakcyjna bardziej rzuca się w oczy niż szyny lub to jakie podkłady zostały zastosowane, np. patrząc na torowisko nie stwierdzisz jaki typ szyny jest ułożony, ale patrząc na sieć trakcyjną o wiele szybciej zorientujesz się jaka to sieć i jak mniej więcej znasz zasady budowy sieci trakcyjnych na PKP, to będzie Cię to trochę raziło jak np. ramiona odciągowe umieszczone zupełnie błędnie na niektórych odcinkach scenerii Moczniki. W sumie przydałaby się nowa sieć z ukośnikami rurowymi jak i również rysowanie sieci z zawieszeniem typu Y, tylko pytanie czy to ostatnie rozwiązanie jest możliwe do wykonania? No i sieć z takim zawieszeniem musiałaby być zastosowana tylko w torach głównych zasadniczych.
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 21:08:44 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline bprog

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #107 dnia: 22 Września 2012, 07:57:17 »
@mikol Posiadam bibliotekę około 140 tytułów i Pause/Break występuje jako pauza jedynie w maszynie. Osobiście jestem za powrotem do pauzy na Esc, ponieważ ten klawisz ma raczej każdy.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #108 dnia: 22 Września 2012, 08:12:45 »
Cóż, w tym kontekście widać że spieranie się że "ja chce pod pause" a "ja chce pod escape" przypomina dyskusje o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Jedynym sensownym rozwiązaniem tego problemu wydaje się być punkt (dodany chyba przy tej okazji) pt. 'konfigurowalna mapa klawiszy'. Ja jednak nie oddam na niego mojego głosu, bo tak jak napisałem w swoim poprzednim poście, jest to pierdoła bez której da się żyć. Swoje głosy wolę przeznaczyć na rzeczy wg mnie istotne.
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2012, 13:39:56 wysłana przez muri »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #109 dnia: 22 Września 2012, 17:24:49 »
@mikol Posiadam bibliotekę około 140 tytułów i Pause/Break występuje jako pauza jedynie w maszynie. Osobiście jestem za powrotem do pauzy na Esc, ponieważ ten klawisz ma raczej każdy.

Można wprowadzić ogólnodostępną opcję zmiany sterowania. Bo teraz wszyscy jesteśmy zdani na łaskę @Ra, a jeśli ktoś udostępni funkcję zmiany przypisania klawisza dla danej akcji, wtedy każdy ustawi sobie klawisze pod własne potrzeby.

Uzasadnienie: Ktoś kto maszynuje używa klawisza F4 codziennie po kilka razy, a wiadomo jakie są klawiatury ... Pewnego dnia F4 odmówi posłuszeństwa no i już nie ma możliwości wyjścia z kabiny. Wtedy taki user wchodzi w opcje sterowania i przenosi tą opcję wyjścia z kabiny pod inny klawisz. W przeciwnym wypadku nie wyrobimy na nowe klawiatury.
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2012, 17:35:32 wysłana przez PanMechanik »

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4049
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #110 dnia: 22 Września 2012, 17:44:07 »
Mnie z kolei podobałaby się opcja wyboru plików "include" z poziomu startera przed wczytywaniem scenerii. Że np. edytowałem jakąś warstwę (np. torów) i nie potrzebuję wczytywać drzew, terenu czy budynków. Chcę uniknąć po prostu edytowania pliku *.scn i dodawania "//". Taka pierdółka przydatna tylko dla twórców.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #111 dnia: 22 Września 2012, 18:16:29 »
Skoro można pisać o wszystkim, to i ja coś dodam.
Dynamiczne ładowanie scenerii, furtka która pozwoliłaby na tworzenie większych scenerii.
Jeżeli o większych sceneriach... Rozbudować możliwości edytora.

A teraz coś bardziej przyziemnego. Zdarzenia radiowe w chwili obecnej odtwarzane są w konkretnym miejscu, a przez to głosy są raz wyższe, raz niższe. Czy dałoby się przymocować dźwięki do lokomotywy?
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #112 dnia: 22 Września 2012, 18:19:37 »
Ktoś kto maszynuje używa klawisza F4 codziennie po kilka razy, a wiadomo jakie są klawiatury ... Pewnego dnia F4 odmówi posłuszeństwa (..) W przeciwnym wypadku nie wyrobimy na nowe klawiatury.
:D
Mam już 3 lata klawiaturę za 15zł z Auchan, codziennie naciskam setki razy spację i Enter a one ciągle działają

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #113 dnia: 22 Września 2012, 18:24:01 »
Jeśli jakiś klawisz się zepsuje, zawsze można użyć KM Remote.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #114 dnia: 22 Września 2012, 18:30:49 »
Dynamiczne ładowanie scenerii, furtka która pozwoliłaby na tworzenie większych scenerii.
W najbliższej perspektywie nie realne. Trzeba by zmienić bardzo dużo rzeczy i rozbudować znacznie to, co jest ledwie zaczęte. Potem podzielić scenerie, a póki co jest poważny problem z ogarnięciem eventów i rozjazdów o zdublowanych nazwach.

Czy dałoby się przymocować dźwięki do lokomotywy?
Mocowanie dźwięku do lokomotywy było by raczej prowizorką. Trzeba by raczej ustalić jakiś parametr, który by wyłączał efekt Dopplera. Jest to w miarę proste i zasadzie byłem już o krok od zrobienia tego. Tylko kto poprawi scenerie?

Offline qamil

  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #115 dnia: 22 Września 2012, 19:37:52 »
Moje typy:
Zapis aktualnego stanu symulacji
Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji
Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji

Pierwszy chyba nie wymaga komentarza - przy długich scenariuszach miło by było mieć możliwość dokończenia trasy później. Drugie to też raczej usprawnienie techniczne - opisy misji mam wydrukowane, ale dobrze by było mieć rozkład i WOS pod jakimś klawiszem. Szczególnie, że w przypadku rozkładów zapisanych w *txt nie powinno być problemu: mógłby być nawet pokazywany tak jak obecnie F1 czy F2 - czerwoną czcionką. Trzeci punkt to bardziej przyjazne dla użytkownika informacje co się dzieje, co teraz zrobić (kiedyś chyba było coś takiego jak poradnik odpalania lokomotywy, który wypisywał jaki klawisz trzeba teraz wcisnąć aby pójść dalej, ale działało tylko dla elektrowozów), czy też ściągawka z klawiszologii (tekst typu wybił bezpiecznik - zrób to i to). To byłyby elementy ułatwiające używanie symulatora.

Inna sprawa to dodanie życia do map - co da nam umożliwienie otwarcia drzwi? Ano niewiele, tylko dźwięk i widoczność przy wyjściu z kabiny. Co innego, gdyby dodać pasażerów wchodzących przez te otwarte drzwi. Nawet jeśli totalnie tępych, nawet takich których jedynym celem w życiu jest stanie na przystanku i czekanie na pociąg (tak jak w ATS). Zobaczenie w ruchu czegoś poza innymi pociągami na pewno urealniłoby symulację (ludzie na chodnikach, samochody na drogach, mostach). Najlepiej, jakby te elementy były powiązane z naszym pociągiem i autorzy scenariuszy mogliby nimi sterować (zdarzenie losowe - spóźniony pasażer biegnący do stacji, awaria szlabanu kolejowego powodująca brak zatrzymywania się samochodów, ludzie i auta na niestrzeżonych przejazdach zatrzymujący się po wciśnięciu A). Jak dla mnie to jest jeden z największych braków EU07.

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4049
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #116 dnia: 22 Września 2012, 19:57:49 »
Cytuj
(zdarzenie losowe - spóźniony pasażer biegnący do stacji
Wprowadzone w Całkowo 2.0.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #117 dnia: 22 Września 2012, 20:00:19 »
@qamil - przyznam szczerze, że z tymi drzwiami i ludźmi bardzo dobry pomysł. Mam jednak pewne obawy, że mogłoby to spowodować spadek FPS. Nie wiem czy takie coś dało by radę na słabszym sprzęcie użytkowników symulatora.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #118 dnia: 22 Września 2012, 23:44:23 »
Nawet jeśli totalnie tępych, nawet takich których jedynym celem w życiu jest stanie na przystanku i czekanie na pociąg (tak jak w ATS).
Ludzie w ATS nie są całkiem tępi, bo poza tym, że gromadzą się przy przystanku, to wiedzą gdzie są drzwi, otwierają je sobie, umieją wchodzić po schodach i siadać na fotelach. A jak im się zamknie drzwi przed nosem, to wsiadają najbliższymi, zamiast wlec się do ostatnich. No, może nie umieją obejść tramwaju i przechodzą przez środek...

Dałem link do modeli ludzików, ale jakoś się nikt nie zainteresował.

  Dodano: 22 Września 2012, 23:45:56
Nie wiem czy takie coś dało by radę na słabszym sprzęcie użytkowników symulatora.
Pewnie by musieli sobie coś lepszego kupić. I tak sobie kiedyś kupią, a wtedy i tak nie docenią wysiłków włożonych we wspieranie słabszego sprzętu.
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2012, 23:45:56 wysłana przez Ra »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #119 dnia: 23 Września 2012, 00:11:40 »
Nawet jeśli totalnie tępych, nawet takich których jedynym celem w życiu jest stanie na przystanku i czekanie na pociąg (tak jak w ATS).
Ludzie w ATS nie są całkiem tępi, bo poza tym, że gromadzą się przy przystanku, to wiedzą gdzie są drzwi, otwierają je sobie, umieją wchodzić po schodach i siadać na fotelach. A jak im się zamknie drzwi przed nosem, to wsiadają najbliższymi, zamiast wlec się do ostatnich. No, może nie umieją obejść tramwaju i przechodzą przez środek...
No właśnie pisałem wcześniej posta* na ten temat, ale nie byłem pewien, czy to dobry pomysł, żeby rozwijać w tym miejscu taką dyskusję.
Zasadniczo można animację ludzika (a zasadniczo to jego model, bo czy animację da się przypisać do modelu nie jestem pewien) umieścić w modelu wagonu pasażerskiego i albo zrobić wersję uproszczoną, tzn. ludzik pojawia się na stacji, podchodzi do wagonu, wsiada (i w tym momencie znika lub) wchodzi do przedziału i siada tam, albo bardziej złożoną, czyli ludzik jest też modelem obecnym na stacji, który jest w jej przestrzeni animowany** - porusza się do punktu "wymiany", a następnie w owym punkcie wymiany znika ludzik ze stacji, a pojawia się identyczny który jest częścią wagonu, który dalej jest animowany według wagonowych animacji.
Ostatnio do głowy przyszła mi też inna rzecz, mianowicie rewident, który pomagałby w manewrach i sprzęganiu/rozprzęganiu składu oraz sprawdzał układ hamulcowy. Na dobry początek można by jego istnienie oprzeć o radio (z tego co rozumiem, to rewident wydaje jakieś proste polecenia, zarówno przy manewrach, jak i (przede wszystkim) przy rewizji hamulców (zahamuj, odhamuj, etc)), a w bardziej rozbudowanej wersji także w postaci ludzika w pomarańczowej kamizelce, który "nurkuje" między zderzaki i sprzęga skład, czy chodzi wzdłuż niego i stuka w obręcze kół.

* czyli jak zwykle elaborat na 4a4
** można by tu skorzystać z niewidocznych dróg, po których poruszaliby się pasażerowie w ramach stacji, albo zaprogramować to analogicznie jak w grach z serii TES, czyli zupełnie niezależnie od "dróg" zaprogramować im ścieżki w 2d, po których mieliby się poruszać - tam akurat postacie poruszają się po podłożu, w maszynie podłoża jako takiego nie ma, ale można np. skorzystać z danych peronu jako road (jego parametry x1,y1,z1, x2,y2,z2 oraz jego wysokość) i na przecięciu tych dwóch elementów animować postać

Co do ludzi i realizmu, to pewnie - na pewno byłaby to wizualna gratka, ale pojawia się kilka kwestii co najmniej, rzekłbym, problematycznych. Pierwsza i oczywista, to to, że trzeba to zrobić i raczej nie będzie to zadanie łatwe w realizacji (tzn. jedna kwestia to jego sam poziom trudności, a druga to nakład pracy). Tym bardziej, że wpływ na realizm można oceniać tu różnie - co innego tramwaj, czy autobus, gdzie interakcja kierowcy/motorniczego z pasażerami jest dość kluczowa - musi on bowiem obserwować, czy ci wsiadają, czy już wsiedli, czy można zamykać drzwi i ruszać. W przypadku pociągu jest, wydaje mi się, nieco inaczej. Nigdy nie byłem maszynistą, więc mogę się mylić, ale sądząc po tym, że to kierownik pociągu jest odpowiedzialny za jego odprawienie i użeranie się z pasażerami, wnoszę, że rola maszynisty w tej interakcji jest raczej mniejsza. Nie wiem, czy statystyczny polski mechanik obserwuje lusterka boczne pod kątem wsiadających/wysiadających ludzi, czy po prostu zgodnie z poleceniem rusza. No i oczywiście zasadnicze znaczenie ma stosunek osiągniętej poprawy percepcji realizmu w symulatorze do włożonej w ten proces pracy. Zapomniałem jeszcze (oczywiście) o obciążeniu systemu. Żeby to dobrze wyglądało, to trzeba będzie troszkę zasobów, chyba żeby zrobić uproszczonego, bezosobowego ludzika, takiego bez twarzy, jak kukiełka dla rysowników.
No i pozostaje jeszcze kwestia, która sprawia, że jak dla mnie symulator w ogóle mógłby być pozbawiony ludzi w formie wizualnej. Chodzi mi o ewentualne błędy, przez które mogliby się np. pojawić ludzie na torach, w skrajni, etc, a także o sytuację, gdzie ktoś rozmyślnie odhamowuje skład i rusza podczas gdy pasażerowie wsiadają bądź wysiadają. Ktoś powie, że realizm to realizm, ale ja powiem, że symulator miał dotąd, przynajmniej tak mi się wydaje, dość zdrowe podejście w tym zakresie. Przykład - wykolejenie, bądź zderzenie się pociągów - żadnego modelowania zniszczeń, zderzeń, rozrywania wagonów, przewracania się składów, etc. Po prostu - doszło do katastrofy - pewnie, to element codziennego życia (oby jak najrzadziej spotykany, oby przez żadnego z nas), ale po cholerę ów element wizualizować? Zgoda na takie elementy realistyczne przyczynia się do powstawania dalszych wypaczeń, jak np. ludzie, którzy celowo tworzą scenariusze prowadzące do katastrof kolejowych, tylko po to, żeby pooglądać ich skutki, czy nawet dla samej świadomości, że np. "jadę epoką 160kmph i naprzeciw mnie jedzie po tym samym torze eurosprinter 300kmph, zaraz będzie bum". Nie wierzę osobiście w to, że z takiego człowieka wyrośnie terrorysta, który potem będzie zderzał ze sobą pociągi, ale samo właśnie przyzwolenie na takie sytuacje, jest dla mnie wypaczeniem. Podobnie moje obawy rodzi właśnie możliwość zaistnienia sytuacji, że z jakiejś przyczyny ktoś będzie przejeżdżał dla frajdy stojących w torowisku ludzi, czy ruszał składem podczas gdy ktoś wsiada/wysiada z pociągu.
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2012, 00:39:30 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."